quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:36 schreef capricia het volgende:En nogmaals: Het gaat hier alleen om wat je prioriteit is. En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Ik vind bijv. ons systeem van studiefinanciering belachelijk. Kennelijk alleen bedacht om ambtenaren aan het werk te houden.
Waarom niet de stufie afschaffen en het collegegeld halveren? Dat scheelt je een boel ambtenaren...
Maar kennelijk heeft dat geen prioriteit...
Jij bent er zeker zelf zoeen die destijds nog een riante stufi kreeg en toen al klaagde dat ze het moeilijk had?
Afijn, je kunt het collegegeld halveren en de stufi afschaffen, maar dan gaan studenten er dus wel gruwelijk op achteruit. Dan wordt studeren voor de meesten gewoon onbetaalbaar, zelfs met een bijbaantje.
quote:Nee hoor. Het gaat er bij mij niet in dat de HRA afgeschaft moet worden omdat het zogenaamd onbetaalbaar is. Zorg eerst maar eens dat de rest van het huishoudboekje klopt...zorg eerst maar eens dat alle overbodige ambtenaren en ministeries (met Rouvoet is er nog 1 extra ministerie bijgekomen, belachelijk!!!) verdwijnen.
Ja, dat moeten we doen! Alle overbodige ambtenaren laten verdwijnen! Als deze uitvreters verdwenen zijn, dan hoeven we hen ook geen WW meer te betalen en vormen ze als werkelozen geen extra belasting op onze maatschappij!
Overigens ga ik er dan wel vanuit dat jouw eigen baan oneindig veel nuttiger is dan die baan van die ambtenaren. Anders zou ik je voorstel niet erg serieus kunnen nemen.
quote:Laat 65+ers maar eens meebetalen aan de AOW. Waarom betalen zij minder belasting dan wij? Waarom hebben zij andere schijven?
Ah, ja, pak die bejaarden ook maar aan. Waarom krijgen die ouwe lullen überhaupt AOW? Laat ze maar werken met hun luie donder, als hun pensioen niet hoog genoeg is!
quote:Zelfs de koningin ontvangt AOW...dat is toch belachelijk? En wij betalen voor dat soort mensen.
Dat hele koningshuis mag wat mij betreft sowieso worden afgeschaft. Maar ook dat gaat niet de miljarden opleveren die we nodig hebben.