Ik weet niet of dit het goede forumdeel is, maar dit leek mij het meest logische.
Afgelopen zaterdag heb ik een spel besteld op gcshop.nl. Op het moment van bestellen stond er dat de levertijd 1-2 werkdagen zou zijn. Dat zou dus betekenen dat zij hem maandag of dinsdag binnen zouden krijgen, en het spel gelijk op zouden kunnen sturen. (Ik betaalde met iDeal dus er was geen wachttijd met acceptgiro of iets anders). Op maandag stond er dat de levertijd 2-3 werkdagen zou zijn, en dinsdag 2-5 werkdagen. Omdat de status van mijn bestelling op woensdag nog steeds niet veranderd was (en ik hem nog steeds niet in de bus had gekregen), heb ik gemaild naar gcshop. Ik kreeg een mail terug met daarin:
quote:Beste *****,
We hadden hem inderdaad al eerder weer op voorraad verwacht, maar een levering met onze Modern Warfare 2's is verloren gegaan in de post. We hebben hem dus nogmaals moeten bestellen en omdat het uit Engeland komt, duurt dit allemaal extra lang. Hij is vandaag nog niet binnen gekomen, dus hij komt morgen nog niet bij je binnen. Ik verwacht dat het vrijdag/zaterdag wordt. Mijn excuses voor het ongemak.
Hierin staat dus dat ik het spel vrijdag/zaterdag krijg. Vandaag zat hij weer niet bij de post dus dan wordt het zaterdag.Vandaag heb ik ook de bevestigingsmail gekregen dat hij verzonden is. Als de levertijd 1-2 dagen is dan zou het spel dus op uiterlijk dinsdag verzonden moeten worden en zou ik hem woensdag/donderdag binnen kunnen krijgen, dat ligt maar net er aan hoe snel TNT is.
Gezien het bedrijf dus niet aan de levertijd voldaan heeft, heb ik dan recht op enige teruggave van het bedrag? In mijn ogen hebben ze namelijk valse verwachtingen gegeven. In hun voorwaarden vind ik in ieder geval niets terug. Wat ik wel terug kan vinden is dat zij niet aansprakelijk zijn voor transportproblemen (Hun bestelling bij het bedrijf in Engeland was in de post kwijtgeraakt (Hoe je 5000 games kwijt kan raken in de post is mij vooralsnog een groot raadsel).).
Mijn vraag is dus: Heb ik recht op teruggave van een deel van het geld omdat zij valse verwachtingen hebben gegeven?