abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_78094251
Wat hebben jullie gecustomized aan je linux-distro wat de moeite waard is om te laten zien?



Mijn nautilus is wat simpeler
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:39:54 #227
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78094854
en wat heb je dan veranderd?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_78095729


Hier screenshot van wikipedia. Alles ziet er gewoon veel strakker uit, dank zij Nautilus Elementary. Toolbars zijn gemerged bijvoorbeeld. (ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa)
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:51:35 #229
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78102508
Mkay, ben blij dat je er blij mee bent
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_78102564
Haha, het spreekt je niet zo aan?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_78102681
Ik moet even een CLI hebben voor een server die zo weinig mogelijk resources vreet... Het moet draaien op een antieke 533mhz met 192mb ram....

Ik zat te denken aan Arch Linux, weet iemand iets wat nog lichter is? Liefst geen GUI..
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:19:02 #232
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78103740
Als het alleen om CLI gaat maakt de versie Linux niet zo heel veel uit lijkt me. Arch zal goed genoeg zijn.
Maar zelfs een redhat/ubuntu/suse draaien goed op zulke machines. Gewoon geen gui installeren (dus niet de standaard download maar de alternate versie).

Specs voor een alternate installatie voor Ubuntu:

* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640×480 resolution
* CD-ROM drive or network card

Is meer dan genoeg tov. wat jij verlangt(?) en dat is nog steeds met een GUI.

Zonder GUI komen we uit op:

# Intel 486 processor
# 32 MB of system memory (RAM)
# 300 MB of disk space

Alleen "zo weinig mogelijk resources" is iets wat je zelf in de hand hebt na install lijkt me
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_78103791
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:55 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik moet even een CLI hebben voor een server die zo weinig mogelijk resources vreet... Het moet draaien op een antieke 533mhz met 192mb ram....

Ik zat te denken aan Arch Linux, weet iemand iets wat nog lichter is? Liefst geen GUI..
gewoon debian lenny, in cli mode installeren

tijdens installatie desktop natuurlijk niet aanvinken dan ...
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_78103808
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:20 schreef dewintermuis het volgende:

[..]

gewoon debian lenny, in cli mode installeren via netinstall (als je dat kan)

tijdens installatie desktop natuurlijk niet aanvinken dan ...
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_78104702
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:19 schreef wdn het volgende:
Als het alleen om CLI gaat maakt de versie Linux niet zo heel veel uit lijkt me. Arch zal goed genoeg zijn.
Maar zelfs een redhat/ubuntu/suse draaien goed op zulke machines. Gewoon geen gui installeren (dus niet de standaard download maar de alternate versie).

Specs voor een alternate installatie voor Ubuntu:

* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640×480 resolution
* CD-ROM drive or network card

Is meer dan genoeg tov. wat jij verlangt(?) en dat is nog steeds met een GUI.

Zonder GUI komen we uit op:

# Intel 486 processor
# 32 MB of system memory (RAM)
# 300 MB of disk space

Alleen "zo weinig mogelijk resources" is iets wat je zelf in de hand hebt na install lijkt me
Ja alleen ik neig naar Arch vanwege Pacman en Yaourt

Debian klinkt ook wel leuk...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:01:22 #236
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78105628
http://www.kolibrios.org/

past op een diskette
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:56:36 #237
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78112460
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:01 schreef Klonk het volgende:
http://www.kolibrios.org/

past op een diskette

nog beter dan DSL
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:57:57 #238
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78112533
ik heb er nog geen ervaring mee, maar kwam het laatst tegen en dacht wauw, hoe tof, en er zit gewoon een gui op en spelletjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_78114621
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:57 schreef Klonk het volgende:
ik heb er nog geen ervaring mee, maar kwam het laatst tegen en dacht wauw, hoe tof, en er zit gewoon een gui op en spelletjes
Dat is wel ontzettend gaaf
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_78115005
Even kijken of het lukt om het te booten van USB
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:54:41 #241
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_78118615
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Even kijken of het lukt om het te booten van USB
Dat heeft mij vandaag op het werk weer ff gered . Ik wilde gewoon ff een dvd kopieren en ubuntu doet dat out of the box
heitieh
  vrijdag 19 februari 2010 @ 00:49:09 #242
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78169189
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:53 schreef jakkop het volgende:
Haha, het spreekt je niet zo aan?
Nee, niet echt. Tis anders, maar zou mij persoonlijk om het even gaan. Ik kies toch voor list/detail weergave waardoor de iconen kleiner worden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:29:16 #243
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78201421
Oke, ik heb nerd-hulp nodig. Ik draai mijn server momenteel op Win XP, maar ben nu ff op mijn laptop een paar tests aan het draaien op Ubuntu om de server daar uiteindelijk ook op over te zetten, met zo min mogelijk problemen. Ben nu met dns-server bezig, BIND om precies te zijn. Ik heb dus BIND geinstalleerd op Ubuntu, en vervolgens alle config-files gekopieerd van de BIND-installatie van mijn server (dus: named.conf, db.lingen.nu, db.vlingen.nl, db.localhost, db.127, root.hint). Ik denk: BIND == BIND, dus die config files kopieren, restart en het moet werken. Niet dus

Iemand een idee wat het kan zijn? Alles opnieuw configureren is eigenlijk geen optie aangezien ik daar ik weet niet hoe lang mee bezig geweest om alles werkend te krijgen, en ik ben nu weer vergeten wat alles ook alweer was
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:30:26 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78201483
Ik heb trouwens ook GADMIN-BIND geinstalleerd, als ik daar op Activate druk krijg ik een foutmelding. Mogelijk is BIND dus niet eens actief? Zo ja, hoe krijg ik dat dan actief? Ik snap er geen kut van
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:10:26 #245
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78203855
Ik heb enkele jaren geleden Linux gebruikt maar ging uiteindelijk weer terug naar Windows voor de games. Nu ik met gamen ben gestopt kan ik wel terug naar Linux. Ik gebruik iPod+iTunes, dus hoe ik dat ga gebruiken als ik Linux draai, daar moet ik een oplossing voor bedenken (Wine enzo).

Ik heb wel alvast OE-BOEN-TOE gedownload en gebrand, en draai het nu. Het is indrukwekkend hoe het allemaal gewoon werkt. Ik zit nu dit in Firefox te typen (ik gebruik Chrome op Windows) terwijl ik naar klassiek muziek luister met Rhythmbox Music Player, via een internet radio (mp3 afspelen kan nu blijkbaar niet). En dit allemaal vanaf een CD, zonder wat te installeren.

Het blijft wel erg teleurstellend dat Linux net zo lelijk is als toen ik het vroeger gebruikte. Lelijke, grote letters en amateuristische icoontjes/themas. Dit ziet er toch niet uit? Ik kan gelukkig veel dingen aanpassen. Maar ik bedoel dat het teleurstellend is dat het standaard er niet goed uit ziet. Zo moeilijk is dat toch niet om voor elkaar te krijgen?! Maar goed. Eerst iTunes dus.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_78204626
Rhythmbox ondersteunt je iPod gewoon out-of-the-box.

En als het je allemaal om de eye-candy gaat, kun je KDE eens proberen. Maar persoonlijk vind ik gnome toch veel relaxter werken.
Heb je wel Compiz Fusion aanstaan? En ff je panels half-transparant maken, dan is alles al een stuk gelikter.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:33:52 #247
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_78205096
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:10 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb enkele jaren geleden Linux gebruikt maar ging uiteindelijk weer terug naar Windows voor de games. Nu ik met gamen ben gestopt kan ik wel terug naar Linux. Ik gebruik iPod+iTunes, dus hoe ik dat ga gebruiken als ik Linux draai, daar moet ik een oplossing voor bedenken (Wine enzo).

Ik heb wel alvast OE-BOEN-TOE gedownload en gebrand, en draai het nu. Het is indrukwekkend hoe het allemaal gewoon werkt. Ik zit nu dit in Firefox te typen (ik gebruik Chrome op Windows) terwijl ik naar klassiek muziek luister met Rhythmbox Music Player, via een internet radio (mp3 afspelen kan nu blijkbaar niet). En dit allemaal vanaf een CD, zonder wat te installeren.

Het blijft wel erg teleurstellend dat Linux net zo lelijk is als toen ik het vroeger gebruikte. Lelijke, grote letters en amateuristische icoontjes/themas. Dit ziet er toch niet uit? Ik kan gelukkig veel dingen aanpassen. Maar ik bedoel dat het teleurstellend is dat het standaard er niet goed uit ziet. Zo moeilijk is dat toch niet om voor elkaar te krijgen?! Maar goed. Eerst iTunes dus.
installeer wel even de compizconfig settings manager. Kun je je windowtjes en de animaties e.d. zo inrichten dan iemand met OS X jaloers wordt . Behold: the cube:

heitieh
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:48:11 #248
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78205829
Dat kan mij niet echt boeien. Dat speciale 3D effect in Windows Vista waarbij je tussen vensters schakelt vind ik wel mooi, maar volgens mij nooit gebruikt. En ik gebruik Vista al jaren.

Ik zag dat de lettertjes in Ubuntu er anders uit zagen... is dat soms omdat het niet toegestaan is om Linux standaard mee te leveren met dezelfde lettertypen die in Windows worden gebruikt? Zo ja, erg triest is dat dan. Sommige websites waren namelijk minder goed leesbaar.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_78206346
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:48 schreef Wii-Style het volgende:
Dat kan mij niet echt boeien. Dat speciale 3D effect in Windows Vista waarbij je tussen vensters schakelt vind ik wel mooi, maar volgens mij nooit gebruikt. En ik gebruik Vista al jaren.

Ik zag dat de lettertjes in Ubuntu er anders uit zagen... is dat soms omdat het niet toegestaan is om Linux standaard mee te leveren met dezelfde lettertypen die in Windows worden gebruikt? Zo ja, erg triest is dat dan. Sommige websites waren namelijk minder goed leesbaar.
even ubuntu-restricted-extras installeren. Heb je ook gelijk alle codecs, flashplayer, enz..

En bij uiterlijk de letterstijl op beste contrast of beste vormen zetten. Veul mooier dan dat subpixel-gedoe wat windows doet
  zondag 21 februari 2010 @ 20:19:50 #250
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78275168
Zowel in Firefox als Chrome voelt het allemaal een beetje sloom aan. Als ik bijvoorbeeld naar twitter.com ga en snel begin te scrollen, lijkt het alsof mijn computer dat niet aan kan. Als ik met Movie Player een filmpje bekijk, krijg ik screen tearing bij snelle bewegingen. Ik was zojuist aan het kloten met CompizConfig Settings Manager en nu doet dat workspace ding niet meer.

Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeeld doe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')