index       mexicaanse griep
PI Mexicaanse griep: opnieuw daling nieuwe gevallen
Topicgallery™ :
yvonne
Kemalistische Bolsjewiek
[ Admin ] vrijdag 20 november 2009 @ 07:23 (#1) 

Mexicaanse griep: opnieuw daling nieuwe gevallen

BRUSSEL - Op een totaal van 41.856 consultaties zijn de voorbije week in België 17.850 nieuwe gevallen van Mexicaanse griep opgedoken. De week daarvoor werden nog 29.744 nieuwe besmettingen opgetekend. Er was deze week één nieuw overlijden, een persoon uit de risicogroep. Dat meldt het Commissariaat Influenza donderdag in zijn wekelijkse update.

De opvolging door de huisartsenpeilpraktijken wijst voor de tweede week op rij op een significante daling van het aantal nieuwe gevallen in ons land, zegt het commissariaat.

Volgens het Wetenschappelijk Instituut voor Volksgezondheid kan er uit deze daling geen conclusie getrokken worden en moet men de evolutie van het aantal gevallen afwachten. Er is volgens het Commissariaat wel duidelijk sprake van een vertraging van de epidemie en een merkelijk lagere circulatie van het virus onder de bevolking.

Het aantal personen dat besmet is met de A/H1N1-griep blijft relatief beperkt. Sinds de aanvang van de pandemie werden bij het Commissariaat Influenza 12 overlijdens gemeld waarbij patiënten overleden ten gevolge van de complicaties van een griepinfectie. Sinds het uitbreken van de A/H1N1-pandemie eind april, liepen in ons land 174.973 personen een besmetting op. (TIP)

http://www.standaard.be/a(...)elid=B34403071091119

yvonne
Kemalistische Bolsjewiek
[ Admin ] vrijdag 20 november 2009 @ 07:24 (#2) 

Oké, dat is in België, hoe staat het ermee in Nederland?

Ik ken echt he-le-maal niemand met die griep, geen familie, vrienden, kennissen, daar weer vrienden, kennissen van, niemand van m'n pleegroute, gewoon helemaal niks.
Als ik dan lees hoeveel gevallen er wekelijks zijn dan denk ik: waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar dan!
Niet hier iig

IJzercookie
De specialiteit uit Vld
vrijdag 20 november 2009 @ 07:47 (#3) 

In Nederland kunnen ze deze conclusie waarschijnlijk niet trekken. Er is geen controle of je H1N1 hebt of een andere griep. Ook hoef je alleen de huisarts te bellen als het om een kind of een zwangere vrouw gaat.

Het lijkt me niet dat ze dan serieuze cijfers naar buiten kunnen brengen.

That's the way the cookie crumbles

Apuleius
'Ik word niet goed!'
vrijdag 20 november 2009 @ 08:13 (#4) 

Ik ken ook niemand die het heeft, of heeft gehad. Aangezien er ik weet niet hoeveel mensen rondlopen met griep, waarvan ze niet weten of H1N1 is, of een normale griep, kom je daar niet meer achter ook.

LXIV
misdunker
vrijdag 20 november 2009 @ 08:37 (#5) 

Ik ken nu wel wat mensen die het hebben, maar het is niets meer dan een gewone griep. De dokter geeft geen ander advies dan; 'uitzieken onder de wol' Na een dag of drie gaat het meestal al beter.

Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.

Apuleius
'Ik word niet goed!'
vrijdag 20 november 2009 @ 08:43 (#6) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:37 schreef LXIV het volgende:
Ik ken nu wel wat mensen die het hebben, maar het is niets meer dan een gewone griep. De dokter geeft geen ander advies dan; 'uitzieken onder de wol' Na een dag of drie gaat het meestal al beter.
Hoe weten die mensen dat? Ze controleren er toch niet meer op dacht ik?

LXIV
misdunker
vrijdag 20 november 2009 @ 08:46 (#7) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:43 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Hoe weten die mensen dat? Ze controleren er toch niet meer op dacht ik?
Dat zegt de dokter. Aan de hand van de symptomen denk ik.

Apuleius
'Ik word niet goed!'
vrijdag 20 november 2009 @ 08:47 (#8) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zegt de dokter. Aan de hand van de symptomen denk ik.
Hmm, volgens mij is dat ook een wassen neus. Er zijn nagenoeg geen verschillen met de gewone griepgevallen.

LXIV
misdunker
vrijdag 20 november 2009 @ 08:49 (#9) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:47 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij is dat ook een wassen neus. Er zijn nagenoeg geen verschillen met de gewone griepgevallen.
Nee. Het is gewoon een soort griep. Maar omdat het de griepvariant van dit jaar is, is het waarschijnlijk dat mensen met griepverschijnselen deze griep dus hebben. Het is allemaal een storm in een glas water.

eleusis
me ves y sufres
vrijdag 20 november 2009 @ 09:14 (#10) 

Dat is mooi, hopelijk gaat het in Nederland ook die kant op

☻_
/▌ /▌
/ \ / \ ☻

senesta
Risicovol
[ Manager PR / Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 09:18 (#11) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:24 schreef yvonne het volgende:

Ik ken echt he-le-maal niemand met die griep, geen familie, vrienden, kennissen, daar weer vrienden, kennissen van, niemand van m'n pleegroute, gewoon helemaal niks.
Als ik dan lees hoeveel gevallen er wekelijks zijn dan denk ik: waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar dan!
Niet hier iig
Ik kreeg toevallig woensdag een brief mee van school dat er kinderen op school waren met Mexicaanse griep.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."

ATuin-hek
hekje voor sommigen
vrijdag 20 november 2009 @ 10:13 (#12) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:24 schreef yvonne het volgende:

Niet hier iig
Ik ken er persoonlijk een stuk of 15 die het hebben of gehad hebben. Een stapje verder ken ik iemand die een broertje heeft die in een klas zit waar 30 van de 32 het hebben.
Je moet ze maar net kennen

Build a man a fire and he will be warm for a day. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life. -- Terry Pratchett
When in doubt, set something on fire. -- Belkar

aloa
Steeds harder, steeds sneller
vrijdag 20 november 2009 @ 12:00 (#13) 

Ik dacht dat de piek nog komen moest. Volgende week wordt mijn jongste zoon ingeent.
Volgens mij ligt de piek bij griep meer in de wintermaanden.

4 8 15 16 23 42
The Twilight Zone
Katrina

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 12:19 (#14) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:47 schreef Apuleius het volgende:

[..]

dat is zo maar van de gevallen die wel onderzocht worden in een laboratorium is 96% uiteindelijk de MG, dus extrapolerend naar de huidige situatie is dat als je griepsymtomen hebt je MG hebt...

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

aloa
Steeds harder, steeds sneller
vrijdag 20 november 2009 @ 12:21 (#15) 

Baby overleden door Mexicaanse griep

4 8 15 16 23 42
The Twilight Zone
Katrina

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 12:26 (#16) 

situatie in nederland per 20 november
quote:
infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) licht gestegen ten opzichte van vorige week, 359 patiënten zijn deze week gemeld tegenover 291 vorige week. Daarnaast werden 6 nieuwe sterfgevallen gemeld: een 0-jarig meisje, een 7-jarig jongetje, een 9-jarig meisje, een 14-jarig meisje, een 60-jarige vrouw en een 72-jarige man. Alle zes patiënten hadden een onderliggend lijden.
􀂃
Uit de leeftijdsverdeling van de patiënten die opgenomen zijn met een laboratoriumbevestigde infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) blijkt dat 93% jonger is dan 65 jaar. De meeste opnames betreft kinderen in de leeftijdsgroep 0 tot 4 jaar (24%).
􀂃
In totaal zijn tot en met 18 november 1270 patiënten opgenomen in het ziekenhuis en zijn 28 patiënten overleden. Bij 60% van de opgenomen patiënten en bij 89% van de overleden patiënten was sprake van onderliggende medische problematiek.
􀂃
Het aantal patiënten met griepachtige klachten dat zich bij de huisarts meldt is de afgelopen week gestegen. De incidentie van influenza-achtig ziektebeeld (IAZ) van de afgelopen week was 18,4 per 10.000 inwoners. Bij 49 van de 94 onderzochte monsters (52%) werd Nieuwe Influenza A (H1N1) gevonden. De incidentie van pneumonie was 1,4 per 10.000 inwoners.

Op de foto?

Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
[ Moderator / Licht Ontvlambaar ] vrijdag 20 november 2009 @ 12:32 (#17) 

En die 48% die overblijft... hebben die dan geen griep (stellen ze zich aan) of toch gewoon seizoensgriep? En kun je ook de griep hebben en er nauwelijks last van hebben?

You can't start a fire without a spark
Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 12:34 (#18) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:32 schreef Sjeen het volgende:
En die 48% die overblijft... hebben die dan geen griep (stellen ze zich aan) of toch gewoon seizoensgriep? En kun je ook de griep hebben en er nauwelijks last van hebben?
dat staat er niet bij helaas, kan zijn dat ze gewoon flink verkouden zijn of de gewone griep hebben idd, en ja je kunt ook symptoomloos de griep hebben

Op de foto?

trovey
Nachtoele
vrijdag 20 november 2009 @ 13:27 (#19) 

Mooi...wie weet ontspring ik de dans

Optimist tot in de kist

Dalamar
Dark Elf
vrijdag 20 november 2009 @ 20:07 (#20) 

Pfff, in heel korte tijd vanavond kreeg m'n dochtertje van ruim 7 maanden koorts, zojuist 39.7 graden. Op die leeftijd kunnen ze al snel z'n hoge koorts hebben, dat is op zich niet zo bijzonder. Ze hoest er echter ook bij, dat is twee dagen geleden begonnen.
Kans op mexicaanse griep lijkt me wel mogelijk. Ondanks ik er tot nu toe redelijk nuchter onder ben geweest ben ik nu toch wel heel erg gestressed.

♪♫♪♫ ♫♫♪♪ ♪♪♫♪

index       mexicaanse griep
Mexicaanse griep: opnieuw daling nieuwe gevallen
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500