index       seksualiteit
PI Probleem huisarts en soa test
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
Topicgallery™ :
MinderMutsig
Theeleut
zaterdag 21 november 2009 @ 02:42 (#51) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:30 schreef donthate het volgende:

[..]

Hahah moet tog niet gekker worden omdat jij er oplos neukt en zij geliijk heeft over deze kwestie ga je een klacht indienen?
Ze heeft absoluut geen gelijk.
Dat ze een preek geeft over safe sex kan ik helemaal in komen maar iemand eigenlijk melden dat hij niet welkom is voor een volgende SOA test is schandalig. Daar is ze arts voor en als er iemand is bij wie je met dit soort dingen terecht moet kunnen dan is het wel je huisarts.

There is no love sincerer than the love of food.

MinderMutsig
Theeleut
zaterdag 21 november 2009 @ 02:49 (#52) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zou zelfs voor een verplichte halfjaarlijkse SOA test zijn voor iedereen.
Absoluut niet. De overheid heeft niets te maken met wat zich in mijn bed afspeelt.

stbabylon
Ya Hya Chouhada
zaterdag 21 november 2009 @ 10:07 (#53) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:49 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Absoluut niet. De overheid heeft niets te maken met wat zich in mijn bed afspeelt.
ja want bij een soa test moet je ook aangeven hoe wat waar en hoe vaak je bedplezier hebt...

Ben ik een BF-er? (Bekende FOK!er) Doe de poll :)

Dipkip
zaterdag 21 november 2009 @ 22:17 (#54) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:41 schreef ElisaB het volgende:
Is gebruiken van een condoom niet een veel beter idee?

Ik voel een generatiekloof

Echt, 20 jaar geleden was dit écht anders
Vind jij serieus dat als je een relatie van een maand of vier hebt dat het niet ok is om het zonder te gaan doen nadat je alletwee getest bent? Vind je echt dat je het maandenlang met condoom moet blijven doen, niet alleen neuken maar ook orale seks?

MinderMutsig
Theeleut
zaterdag 21 november 2009 @ 22:29 (#55) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

ja want bij een soa test moet je ook aangeven hoe wat waar en hoe vaak je bedplezier hebt...
Laat ik het anders formuleren. De overheid heeft niets te maken met wat zich in mijn vagina afspeelt.

TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
zaterdag 21 november 2009 @ 22:58 (#56) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zou zelfs voor een verplichte halfjaarlijkse SOA test zijn voor iedereen.
Mwa, voor Tweakers is dat niet nodig hoor

It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.

stbabylon
Ya Hya Chouhada
zondag 22 november 2009 @ 23:32 (#57) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren. De overheid heeft niets te maken met wat zich in mijn vagina afspeelt.
Het hoeft ook niet opgeslagen te worden
Ik weet dat ze dat dan ws. wel zullen doen, maar mijn idee is in principe goed

MinderMutsig
Theeleut
zondag 22 november 2009 @ 23:44 (#58) 

quote:
Op zondag 22 november 2009 23:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet opgeslagen te worden
Ik weet dat ze dat dan ws. wel zullen doen, maar mijn idee is in principe goed
Nee je idee is in principe heel heel erg slecht.

ElisaB
Rocky...!
[ PR / Moderator / Gouden Wijf ] maandag 23 november 2009 @ 00:17 (#59) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:17 schreef Dipkip het volgende:
Vind jij serieus dat als je een relatie van een maand of vier hebt dat het niet ok is om het zonder te gaan doen nadat je alletwee getest bent? Vind je echt dat je het maandenlang met condoom moet blijven doen, niet alleen neuken maar ook orale seks?
Ik vind helemaal niets; iedereen moet vooral doen wat ie wil! Maar in de fase van het regelmatige wisselen, zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Ik vind stamppot zielig, dus ik eet alleen de worst...

newClear
ecocentrische atheïst
maandag 23 november 2009 @ 07:44 (#60) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:06 schreef _Rinka_ het volgende:

[..]

Ten eerste wordt het overal volop promoot dat je je moet laten testen. En zoals ik al eerder aangaf kan je goed een soa hebben, zonder dat je het weet. Deze kan vervolgens wel je baarmoeder kan verzieken. (ingeval van vrouw dan...)
Tuurlijk moet je altijd veilig vrijen, maar soms gaat dit ook mis! Met wisselende contacten is dit dus niet handig

En bemoeizucht... Volgens mij zijn er hordes mensen die wisselende contacten hebben, moeten we daarvoor ons kop in het zand gaan steken? Zo van: 'nou dat kan echt niet hoor, moet je maar op passen' Sex zal altijd blijven bestaan, met name voor de fun. Deal with it. Als iemand zich wil laten testen, al dan niet op eigen kosten, is dat zijn keus. Dat moet gewoon mogelijk zijn vind ik. Sinds wanneer zit er een taboe op sex?

en die vergelijking met die vaccins slaat ook nergens op. Dat is preventief, een soa test laat je doen omdat je kans hebt iets te hebben opgelopen, dus acheraf. Maargoed ik vind ook als iemand een vaccin wilt moet ie dat zef weten. Zoiets heet zorg. Daar betalen we met zn allen genoeg geld aan.
Natuurlijk, maar om dan het gevoel te hebben dat je huisarts je privacy schendt...
Een van de rollen van een huisarts is voorlichting geven en die vergelijking met vaccins was om een ander voorbeeld te geven van een situatie waarin sommige mensen een soort collectieve afgunst hebben voor (bepaalde aspecten van) geneeskunde, terwijl ze altijd bepaalde dingen blijven eisen en dat is logisch. Gezondheidszorg is belangrijker dan veel mensen denken. Ik weet ook niet of we er wel genoeg aan betalen, als je bekijkt hoe sommige dingen nog steeds gaan.

Ik had ook de privatisering van gezondheidszorg kunnen zeggen, of klachten van mensen die geen antibiotica krijgen als ze 2 dagen verkouden zijn, of mensen die hoe dan ook om de zoveel tijd een full body scan willen.
Dat je het wilt, okee. Dat staat vrij, maar bij sommige dingen kun je wel verwachten dat artsen er iets van zeggen.
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je klinkt als de paus...

Condooms zijn niet het eind antwoord in het SOA vraagstuk. Tuurlijk, met is altijd beter, en zo doe ik het ook. Maar ze zijn niet 100%. Met een test heb je zekerheid.

En al die mensen die hier roepen dat vaker een SOA test doen verkeerd is... zeg eens, pijpen jullie/worden jullie gepijpt met condoom? En beffen?
Waar zie je dat ik het verkeerd vind? Zekerheid is natuurlijk heel belangrijk. Ik vind het alleen krom om ervan op te kijken als iemand er een opmerking over maakt.
Condooms zijn kutdingen, maar dat neemt niet weg dat een huisarts zich waarschijnlijk op een bepaalde manier verantwoordelijk voelt voor zijn of haar patiënten.

'The unexamining life is not worth living for a human being' - Socrates

stbabylon
Ya Hya Chouhada
maandag 23 november 2009 @ 07:49 (#61) 

Ook MET condoom kun je een SOA oploppen. En er zijn een heleboel mensen die pijpen/beffen zonder bescherming doen. Nooit of alleen als je denkt iets te hebben een SOA test doen is gewoon gokken met je leven en dat van anderen. En in een relatie ga je op een gegeven moment van de condoom af. En dan is het wel tijd om allebei even een testje te doen.

_Vanilla_
maandag 23 november 2009 @ 22:01 (#62) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt het melden bij het Tuchtcollege. Al is dat misschien weer wat zwaar.
Daar is niks zwaars aan. Dat meisje helemaal de put in praten is normaal voor een huisarts zeker!

Gewoon een melding van maken.

grz

Lastpost
Ik mis je
maandag 23 november 2009 @ 22:12 (#63) 

Ik laat me hier ook ieder jaar testen, je weet maar nooit.

donthate
Aandachtsgeilurt
maandag 23 november 2009 @ 22:18 (#64) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee want na 4maanden weetje nog absoluut niet of iemand te vertrouwen is of niet. Dus als die gene niks blijkt te helpen. En dan 2weken later erop los neukt mt een ander heb je er als nog een..

Dipkip
maandag 23 november 2009 @ 23:11 (#65) 
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:18 schreef donthate het volgende:
Nee want na 4maanden weetje nog absoluut niet of iemand te vertrouwen is of niet. Dus als die gene niks blijkt te helpen. En dan 2weken later erop los neukt mt een ander heb je er als nog een..
Ja want mensen die vreemdgaan doen dat meteen in de eerste maanden al. Het is helemaal niet zo dat veel mannen pas vreemdgaan als de relatie een jaar of langer duurt en de spanning er af raakt

Je bent nooit veilig. En heel lang alles veilig doen, dus ook pijpen en beffen, is gewoon heel irritant. Ik vind het vrij normaal om na een paar maanden relatie het zonder te gaan doen. Met mn vriend woonde ik toen al samen... Wat zeg je dan, ik vertrouw je met mn geld en mn spullen, ik verhuis voor je naar een andere stad, maar omdat je misschien wel vreemdgaat blijven we het met condoom doen?

Neuh. Ik denk dat het al heel wat is om het de eerste maanden met te doen. Zat mensen doen dat niet eens.

donthate
Aandachtsgeilurt
maandag 23 november 2009 @ 23:12 (#66) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 23:11 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja want mensen die vreemdgaan doen dat meteen in de eerste maanden al. Het is helemaal niet zo dat veel mannen pas vreemdgaan als de relatie een jaar of langer duurt en de spanning er af raakt

Je bent nooit veilig. En heel lang alles veilig doen, dus ook pijpen en beffen, is gewoon heel irritant. Ik vind het vrij normaal om na een paar maanden relatie het zonder te gaan doen. Met mn vriend woonde ik toen al samen... Wat zeg je dan, ik vertrouw je met mn geld en mn spullen, ik verhuis voor je naar een andere stad, maar omdat je misschien wel vreemdgaat blijven we het met condoom doen?

Neuh. Ik denk dat het al heel wat is om het de eerste maanden met te doen. Zat mensen doen dat niet eens.
Ik geef alleen aan dat het ook na 4maanden en 2weken kan gebeuren dat die test weinig nut heeft doe het beter aan het einde van een relatie dan

Dipkip
maandag 23 november 2009 @ 23:17 (#67) 
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:12 schreef donthate het volgende:
Ik geef alleen aan dat het ook na 4maanden en 2weken kan gebeuren dat die test weinig nut heeft doe het beter aan het einde van een relatie dan
Natuurlijk heeft die test wel zin. Ik doe de test tussen relaties in. Of je dat voor een nieuwe relatie of na een oude relatie wil noemen is een non-discussie. Je kunt niet meteen de dag nadat het uitgaat testen en dat je dan zekerheid hebt. Dus het zit er altijd tussenin.

newClear
ecocentrische atheïst
dinsdag 24 november 2009 @ 00:36 (#68) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 22:01 schreef _Vanilla_ het volgende:

[..]

Daar is niks zwaars aan. Dat meisje helemaal de put in praten is normaal voor een huisarts zeker!

Gewoon een melding van maken.

grz
"helemaal de put in praten"?

Waar haal je dát vandaan?
Sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak.
Zaken die bij het tuchtcollege terechtkomen gaan vrijwel altijd over grove nalatigheid of blijvende letselschade door vermijdbare fouten...

'The unexamining life is not worth living for a human being' - Socrates

_Vanilla_
dinsdag 24 november 2009 @ 20:48 (#69) 
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:36 schreef newClear het volgende:

[..]

"helemaal de put in praten"?

Waar haal je dát vandaan?
Sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak.

Is misschien niet zo'n goede woordkeuze geweest. Uhm, het meisje laten merken dat ze een slet is beter dan?

grtz

Elkafila
I spy with my little eye..
vrijdag 27 november 2009 @ 16:32 (#70) 

Tja, ik begrijp de dokter wel. Af en toe moet je zakelijk zijn en zeggen waar het op staat.

Het slaat nergens op om je zo vaak te laten testen, zeker als je geen klachten hebt.

Zo'n test kost echt rammend veel geld hoor!

Bovendien, als je niet in de risico groepen valt, hoef je echt niet bang te zijn voor hif en hep b. En de rest van de soa's zijn echt niet zo'n big deal.

Sandoval
vrijdag 27 november 2009 @ 19:35 (#71) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:32 schreef Elkafila het volgende:
Bovendien, als je niet in de risico groepen valt, hoef je echt niet bang te zijn voor hif en hep b. En de rest van de soa's zijn echt niet zo'n big deal.

Hier in nijmegen doen ze het gratis bij de GGD, en die smeekten me bijna om te komen, alleen maar omdat ik dankzij m'n leeftijd tot 'de risicogroep' behoor... dus blijkbaar kan 't nog wel uit. Je betaalt hier overigens ook gewoon belasting/zorgverzekeringspremie voor, dus niet zeiken over de kosten, dat wordt echt wel weer aan de consument teruggerekend.

Sachertorte
VVD-mentaliteit
vrijdag 27 november 2009 @ 20:02 (#72) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:35 schreef Sandoval het volgende:

[..]

Hier in nijmegen doen ze het gratis bij de GGD, en die smeekten me bijna om te komen, alleen maar omdat ik dankzij m'n leeftijd tot 'de risicogroep' behoor... dus blijkbaar kan 't nog wel uit. Je betaalt hier overigens ook gewoon belasting/zorgverzekeringspremie voor, dus niet zeiken over de kosten, dat wordt echt wel weer aan de consument teruggerekend.
Je bent een onrendabele zeker?

Wat heb je liever: dat we met zijn allen het nationaal inkomen versinterklazen in verweggistan Geeft niet, want dat halen we toch wel weer terug bij de belastingbetaler!), of dat we een beetje prudent met andermans geld omgaan?

Sandoval
vrijdag 27 november 2009 @ 22:47 (#73) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je bent een onrendabele zeker?

Wat heb je liever: dat we met zijn allen het nationaal inkomen versinterklazen in verweggistan Geeft niet, want dat halen we toch wel weer terug bij de belastingbetaler!), of dat we een beetje prudent met andermans geld omgaan?
Zolang ik meer geld betaal voor zorg dan ik opmaak, heb je gewoon niks te zeiken. Ik laat me dus gewoon lekker preventief testen, het is een stuk duurder als ik ineens voor een soa behandeld moet worden (of mijn vriendin).

Elkafila
I spy with my little eye..
vrijdag 27 november 2009 @ 23:22 (#74) 

quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:47 schreef Sandoval het volgende:

[..]

Zolang ik meer geld betaal voor zorg dan ik opmaak, heb je gewoon niks te zeiken. Ik laat me dus gewoon lekker preventief testen, het is een stuk duurder als ik ineens voor een soa behandeld moet worden (of mijn vriendin).
Jij hebt geen idee hoeveel een soatest kost, of wel?

Sandoval
vrijdag 27 november 2009 @ 23:27 (#75) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:22 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee hoeveel een soatest kost, of wel?
Jij hebt geen idee hoeveel een behandeling tegen aids kost, of wel? (Ik kan ook domme dingen zeggen.)

Maar, ja, ik weet redelijk accuraat wat een soatest kost.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
index       seksualiteit
Probleem huisarts en soa test
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500