index       seksualiteit
PI Probleem huisarts en soa test
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
Topicgallery™ :
_Rinka_
donderdag 19 november 2009 @ 22:56 (#1) 
Hallo, ik zou graag jullie mening / advies willen weten over het volgende;

Onlangs wilde ik een soa test laten doen. Niet omdat ik specifieke klachten had maar gewoon om eea toch maar weer even helder te hebben gezien ik toch onveilige sex gehad heb.
Dit was niet de eerste keer dat ik hiervoor naar de huisarts ging, dus het leek mij niet zo'n probleem.
Laatste keer dat ik daar geweest ben was ruim 1,5 jaar geleden.

Echter, toen ik begon over het feit dat ik me wilde testen op een veel voorkomende soa als chlamidia begon de preek. Ik was hier wel al op voorbereid, maar ik vond dat ze te ver ging.
Ze zei mij dat ik echt niet moest denken dat het normaal is dat je je zo vaak laat testen, bla die bla (in mijn geval 3 keer in 3 jaar tijd.... ) Hierop antwoorrde ik dat dat naar mijn inziens niet zo raar is, gezien ik toch verschillende sex partners heb gehad. Ik heb haar ook eerlijk opgebiegd dat er soms wel eens iets fout gaat, en dus niet helemaal veilig.
Ik zei nog wees uberhaupt blij dat ik hier ben! Als meer mensen dat nou eens regelmatig zouden doen..

Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...

Haar reactie kwam er verder op neer dat ik er nog maar eens heel goed over moest nadenken waar ik mee bezig ben, en dat ik wellicht mijn lifestyle zou moeten veranderen. Daarnaast moest het ook allemaal maar betaald worden, als iedereen zich zomaar zou laten testen zouden de kosten voor ziekenfonds wel hoog oplopen.. Ik zo; ja, daar betaal ik meer dan 100 euro verzekering voor? En daarnaast heb je ook nog eigen risico!!' weinig reactie kreeg ik daarop.

uiteindelijk, na het gevoel te hebben een enorme slet te zijn, heeft ze me toch de test laten doen. (Echt weigeren mag ze natuurlijk niet..) Deze test heb ik uiteindelijk zelf betaald. Ik heb een rekening van ongeveer 100 euro gekregen van het VGZ.

Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek nog wel geldt. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...

Ben ik nu echt zo raar, of is mijn huisarts zo ouderwets??????
Heeft een van jullie ook wel eens dit soort problemen met je huisarts gehad ??

[ Bericht 0% gewijzigd door _Rinka_ op 19-11-2009 23:15 ]

trovey
Nachtoele
donderdag 19 november 2009 @ 23:01 (#2) 

Anders volgende keer gewoon naar de GGD toegaan en nee, zelf geen ervaring met SOA-tests dus zou ook niet weten hoe mijn huisarts zou reageren in deze situatie.

Optimist tot in de kist

Yi-Long
donderdag 19 november 2009 @ 23:01 (#3) 

Je dokter moet niet zo zeiken. Vind het zelfs zeer onprofessioneel van die vrouw om op deze manier patienten te ontmoedigen om langs te komen wanneer ze zich onzeker voelen over iets. Eigenlijk schandalig dat zo iemand huisarts is.

Misschien kun je een aanvraag doen voor een nieuwe huisarts? En over deze een klacht indienen!? Als ze op deze manier met iedere patient omgaat die zich zorgen maakt over iets 'kleins', dan is ze gewoon ongeschikt voor dit vak.

"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.

Rave_NL
Compromise is not an option.
donderdag 19 november 2009 @ 23:03 (#4) 

Ik heb mijzelf laten testen, eerst een brugklaspreekje gehad ("wat is een soa?", "wat gebeurd er met je" blablabla) en voor de rest niets. Heel discreet, zoals het hoort.

Die huisarts van jou moet niet zeuren, het is jouw leven, jouw bewuste (?) keuze om onveilige seks te hebben en dus ook jouw consequenties. Dat jij je wilt laten testen om die consequenties in toom te houden is dan ook een goede keuze.

De huisarts mag jou ook niet weigeren, maar misschien wilt ze jou wel door laten schemeren dat het veiliger is om bescherming te gebruiken bij losse seksuele contacten.

Peop!
Op zondag 17 januari 2010 06:04 schreef Lotusss het volgende:
Daarom. Vrouwen vallen op klootzakken. Maar in dit geval ben je een klootzak die gewoon gelijk heeft. En dat is helemaal O+

luciferist
proud owner of a penis
donderdag 19 november 2009 @ 23:05 (#5) 

GGD is ook gratis..

even melden dat je als man sexueel contact hebt met mannen..
en als vrouw dat je in de prostitutie werkt.

/▌
/
This is Jeff. He also lost an arm.

Vandaag...
overwegend zonnig
donderdag 19 november 2009 @ 23:08 (#6) 

Bizar zeg, straks durf je je niet eens meer te laten testen als je wel klachten hebt.

_Rinka_
donderdag 19 november 2009 @ 23:08 (#7) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:01 schreef Yi-Long het volgende:
Je dokter moet niet zo zeiken. Vind het zelfs zeer onprofessioneel van die vrouw om op deze manier patienten te ontmoedigen om langs te komen wanneer ze zich onzeker voelen over iets. Eigenlijk schandalig dat zo iemand huisarts is.

Misschien kun je een aanvraag doen voor een nieuwe huisarts? En over deze een klacht indienen!? Als ze op deze manier met iedere patient omgaat die zich zorgen maakt over iets 'kleins', dan is ze gewoon ongeschikt voor dit vak.
Ja, ik wil daar nu ook weg! Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen naar een andere stad, dan moet ik zowiezo naar een andere huisarts. Een klacht indienen wil ik ook wel, maar hoe doe je zoiets bij je huisarts en wat schiet het op?

zeikmuts..

_Rinka_
donderdag 19 november 2009 @ 23:11 (#8) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:05 schreef luciferist het volgende:
GGD is ook gratis..

even melden dat je als man sexueel contact hebt met mannen..
en als vrouw dat je in de prostitutie werkt.
Ja dat heb ik 2 jaar terug ofzo ook al eens gebeld. Toen had ik het volgens mij over 2 of 3 sex personen. Volgens hen viel ik niet in de riscogroep. Ik moest maar naar de huisarts gaan. Uiteindelijk ook geen suc6 dus. Bij ons betaal je geloof ik 25 euro om je op alles te laten testen ook HIV.
Maar altijd beter dan meer dan 100 euro!

ElisaB
Rocky...!
[ PR / Moderator / Gouden Wijf ] donderdag 19 november 2009 @ 23:22 (#9) 

3 keer testen in 3 jaar tijd... Als je mijn huisarts was, zou ik ook eens aan je vragen of dat niet anders kon.

Ik vind stamppot zielig, dus ik eet alleen de worst...

luciferist
proud owner of a penis
donderdag 19 november 2009 @ 23:24 (#10) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef _Rinka_ het volgende:

[..]

Ja dat heb ik 2 jaar terug ofzo ook al eens gebeld. Toen had ik het volgens mij over 2 of 3 sex personen. Volgens hen viel ik niet in de riscogroep. Ik moest maar naar de huisarts gaan. Uiteindelijk ook geen suc6 dus. Bij ons betaal je geloof ik 25 euro om je op alles te laten testen ook HIV.
Maar altijd beter dan meer dan 100 euro!
ik gaf je net wat tips

/▌
/
This is Jeff. He also lost an arm.

Sachertorte
VVD-mentaliteit
donderdag 19 november 2009 @ 23:27 (#11) 
Lekker, ik betaal al zoveel premie.

Zhe-AnGeL
Yeah,But,No,But,Yeah,But
donderdag 19 november 2009 @ 23:29 (#12) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:01 schreef Yi-Long het volgende:

Vind ik ook dus!
Wat een kuthuisarts zeg, flikkerdonderstraal ff een eind op...
neem een andere huisarts!
En over 3 jaar weer een andere...

Eh, eh eeh.....
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!

Pietverdriet
Ik wou dat ik een IJsbeer was
donderdag 19 november 2009 @ 23:31 (#13) 

Huisartsen, die deugen meestal alleen voor snotterende kinderen

Law Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig
Het links-progressief-academisch-media complex onderdrukt den arbeider.

Isegrim
Rotterdam *O*
donderdag 19 november 2009 @ 23:32 (#14) 

Waar bemoeit dat mens zich mee...? Beetje raar imo.

childintime
*wait for the ricochet*
donderdag 19 november 2009 @ 23:40 (#15) 

Misschien is het handig om toch wat selectiever hiermee om te gaan , maar daar vroeg je niet om; bij de GGD's zijn er speciale SOA spreekuren. Meldt idd dat je homo/bisexueel bent of iets met prostitutie te maken hebt. Misschien niet echt leuk, maar dan kun je zo terecht.

Wees zuinig op jezelf; HIV of HPV zijn ziektes waar je niet zomaar met een AB kuurtje vanaf komt......

Adolecens
a.k.a. Ado
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 23:57 (#16) 

Bizar, ik zou per direct een andere HA zoeken. Als ze zo omgaat met patiënten die juist zeker willen zijn, mag ze van mij d'r praktijk opdoeken

| I did |

Isegrim
Rotterdam *O*
vrijdag 20 november 2009 @ 00:09 (#17) 

Je kunt het melden bij het Tuchtcollege. Al is dat misschien weer wat zwaar.

donthate
Aandachtsgeilurt
vrijdag 20 november 2009 @ 04:14 (#18) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:56 schreef _Rinka_ het volgende:
Hallo, ik zou graag jullie mening / advies willen weten over het volgende;

Onlangs wilde ik een soa test laten doen. Niet omdat ik specifieke klachten had maar gewoon om eea toch maar weer even helder te hebben gezien ik toch onveilige sex gehad heb.
Dit was niet de eerste keer dat ik hiervoor naar de huisarts ging, dus het leek mij niet zo'n probleem.
Laatste keer dat ik daar geweest ben was ruim 1,5 jaar geleden.

Echter, toen ik begon over het feit dat ik me wilde testen op een veel voorkomende soa als chlamidia begon de preek. Ik was hier wel al op voorbereid, maar ik vond dat ze te ver ging.
Ze zei mij dat ik echt niet moest denken dat het normaal is dat je je zo vaak laat testen, bla die bla (in mijn geval 3 keer in 3 jaar tijd.... ) Hierop antwoorrde ik dat dat naar mijn inziens niet zo raar is, gezien ik toch verschillende sex partners heb gehad. Ik heb haar ook eerlijk opgebiegd dat er soms wel eens iets fout gaat, en dus niet helemaal veilig.
Ik zei nog wees uberhaupt blij dat ik hier ben! Als meer mensen dat nou eens regelmatig zouden doen..

Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...

Haar reactie kwam er verder op neer dat ik er nog maar eens heel goed over moest nadenken waar ik mee bezig ben, en dat ik wellicht mijn lifestyle zou moeten veranderen. Daarnaast moest het ook allemaal maar betaald worden, als iedereen zich zomaar zou laten testen zouden de kosten voor ziekenfonds wel hoog oplopen.. Ik zo; ja, daar betaal ik meer dan 100 euro verzekering voor? En daarnaast heb je ook nog eigen risico!!' weinig reactie kreeg ik daarop.

uiteindelijk, na het gevoel te hebben een enorme slet te zijn, heeft ze me toch de test laten doen. (Echt weigeren mag ze natuurlijk niet..) Deze test heb ik uiteindelijk zelf betaald. Ik heb een rekening van ongeveer 100 euro gekregen van het VGZ.

Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek nog wel geldt. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...

Ben ik nu echt zo raar, of is mijn huisarts zo ouderwets??????
Heeft een van jullie ook wel eens dit soort problemen met je huisarts gehad ??

Jij bnt raar als je geen klachten heb je laat je zomaar testen?.. als je zo bang er voor bent moet je niet onveilig doen.
Maar je bent ook wel een beetje een slet als je met verschillende doet ook nog onveilig dus volkomen normale reactie van de dokter. Ik had hetzelfde gedaan verkoop je lichaam gewoon niet aan jan en alle man en doe het zowiezo gewoon veilig

remlof
infojunkie
[ Forum Admin ] vrijdag 20 november 2009 @ 04:18 (#19) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:22 schreef ElisaB het volgende:
3 keer testen in 3 jaar tijd... Als je mijn huisarts was, zou ik ook eens aan je vragen of dat niet anders kon.
Ooit single geweest?

Op dinsdag 2 februari 2010 00:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
Katholieken :r

donthate
Aandachtsgeilurt
vrijdag 20 november 2009 @ 04:19 (#20) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 04:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Ooit single geweest?
Niet elke single neukt er op los ik heb respect voor vrouwen en mijn eigen lichaam;)

remlof
infojunkie
[ Forum Admin ] vrijdag 20 november 2009 @ 04:23 (#21) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 04:19 schreef donthate het volgende:

[..]

Niet elke single neukt er op los ik heb respect voor vrouwen en mijn eigen lichaam;)
Ik ben ook nog nooit bij de huisarts geweest voor een SOA-test, maar ik kan me voorstellen dat je af en toe toch zekerheid wil dat je niks hebt opgelopen.

En er op los neuken is wat anders dan vrij zijn en af en toe iemand tegenkomen waarmee het verder gaat dan zoenen.

donthate
Aandachtsgeilurt
vrijdag 20 november 2009 @ 04:25 (#22) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 04:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben ook nog nooit bij de huisarts geweest voor een SOA-test, maar ik kan me voorstellen dat je af en toe toch zekerheid wil dat je niks hebt opgelopen.

En er op los neuken is wat anders dan vrij zijn en af en toe iemand tegenkomen waarmee het verder gaat dan zoenen.
Oke ik heb respect voor mensen die dat doen maar ik zelf heb respect voor vrouwen ik zou het niet kunnen 1x te neuken en dan weg erme. Ik doe het alleen als ik een relatie heb want eerlijk sex is 5min lekker en dat is ht

remlof
infojunkie
[ Forum Admin ] vrijdag 20 november 2009 @ 04:28 (#23) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 04:25 schreef donthate het volgende:

[..]

Oke ik heb respect voor mensen die dat doen maar ik zelf heb respect voor vrouwen ik zou het niet kunnen 1x te neuken en dan weg erme. Ik doe het alleen als ik een relatie heb want eerlijk sex is 5min lekker en dat is ht
Tsja, als seks voor jou maar 5 minuten duurt zal je het nooit begrijpen

donthate
Aandachtsgeilurt
vrijdag 20 november 2009 @ 04:31 (#24) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 04:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Tsja, als seks voor jou maar 5 minuten duurt zal je het nooit begrijpen
Je snapt mn punt wel niet alles letterlijk nemen he

Super_Fucker
vrijdag 20 november 2009 @ 05:13 (#25) 
Volgens mij heeft de huisarts wel een punt, aangezien veel mensen denken dat de gezondheidszorg soort van Kwik-Fit is waar je snel even langs kan gaan voor een keuring.

Bovendien is het (harde) advies van de dokter goed bedoeld. De test was negatief, maar als TS haar levensstijl (neuken zonder condoom) volhoudt krijgt ze waarschijnlijk HIV/AIDS en kan ze haar leven lang lijden en medicijnen slikken die ze in haar eentje niet kan en wil betalen..

Je gaat naar de dokter als je genezen wilt worden. Voorkomen is beter dan genezen.

© 2009 Super_Fucker

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
index       seksualiteit
Probleem huisarts en soa test
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500