Hallo, ik zou graag jullie mening / advies willen weten over het volgende;
Onlangs wilde ik een soa test laten doen. Niet omdat ik specifieke klachten had maar gewoon om eea toch maar weer even helder te hebben gezien ik toch onveilige sex gehad heb.
Dit was niet de eerste keer dat ik hiervoor naar de huisarts ging, dus het leek mij niet zo'n probleem.
Laatste keer dat ik daar geweest ben was ruim 1,5 jaar geleden.
Echter, toen ik begon over het feit dat ik me wilde testen op een veel voorkomende soa als chlamidia begon de preek. Ik was hier wel al op voorbereid, maar ik vond dat ze te ver ging.
Ze zei mij dat ik echt niet moest denken dat het normaal is dat je je zo vaak laat testen, bla die bla (in mijn geval 3 keer in 3 jaar tijd.... ) Hierop antwoorrde ik dat dat naar mijn inziens niet zo raar is, gezien ik toch verschillende sex partners heb gehad. Ik heb haar ook eerlijk opgebiegd dat er soms wel eens iets fout gaat, en dus niet helemaal veilig.
Ik zei nog wees uberhaupt blij dat ik hier ben! Als meer mensen dat nou eens regelmatig zouden doen..
Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...
Haar reactie kwam er verder op neer dat ik er nog maar eens heel goed over moest nadenken waar ik mee bezig ben, en dat ik wellicht mijn lifestyle zou moeten veranderen. Daarnaast moest het ook allemaal maar betaald worden, als iedereen zich zomaar zou laten testen zouden de kosten voor ziekenfonds wel hoog oplopen.. Ik zo; ja, daar betaal ik meer dan 100 euro verzekering voor? En daarnaast heb je ook nog eigen risico!!' weinig reactie kreeg ik daarop.
uiteindelijk, na het gevoel te hebben een enorme slet te zijn, heeft ze me toch de test laten doen. (Echt weigeren mag ze natuurlijk niet..) Deze test heb ik uiteindelijk zelf betaald. Ik heb een rekening van ongeveer 100 euro gekregen van het VGZ.
Toen ik belde voor de uitslag van de test, welke gelukkig negatief was dus goed nieuws, kreeg ik nogmaals van de telefoonnste te horen dat het beleid zoals afgesproken bij mijn laatste bezoek nog wel geldt. Met andere woorden; het is niet de bedoeling dat je hier regelmatig terug komt voor dit soort testen...
Ben ik nu echt zo raar, of is mijn huisarts zo ouderwets??????
Heeft een van jullie ook wel eens dit soort problemen met je huisarts gehad ??
[ Bericht 0% gewijzigd door _Rinka_ op 19-11-2009 23:15 ]