zaterdag 5 december 2009 @ 09:36:57 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75307667
registreer om deze reclame te verbergen
Volgende keer beter Vicky. Fleur heeft het ook een aantal keer geprobeerd en er staat een potje op d'r kamer voor het geval ze wel wakker wordt, maar tot op heden is dat misschien 3x gebeurd.

Zijdehoenders
  zaterdag 5 december 2009 @ 09:42:39 #227
13151 Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75307730
Ik had met Christan afgesproken dat hij zonder luier mocht als zijn luier 2 weken droog was 's morgens. Vanaf toen ging het ook meteen goed, op een enkel ongelukje na (misschien 3x totaal of zo - nog wel een hele tijd een zeiltje in bed gelegd hoor ). Misschien een idee? Je voorkomt er volgens mij wel teleurstellingen door, als het steeds misgaat raakt een kind ontmoedigd...

's Nachts wakker maken lukte bij Christan ook niet
pi_75312784
luca wilde zelf niet zonder luierbroekje slapen, ondanks dat hij heel vaak droog opstond.
tot ik het een keer vergat en hem zonder in bed had gelegd en meneer er achter kwam dat hij ook zonder kon.
toen was het 's nachts over. overdag zonder was een groter probleem. dat duurde tot de kleuterschool
pi_75331820
Ik kom me officieel melden. Kim is jarig!
  zondag 6 december 2009 @ 09:51:08 #231
13151 Rewimo
pi_75331840
Ingrid en Kim, welkom en gefeliciteerd!
  zondag 6 december 2009 @ 10:17:44 #232
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_75332010
Kim, gefeliciteerd met je verjaardag
Ingrid, Djeez en Tyler, natuurlijk ook gefeliciteerd en welkom allen hier.
Niets te verliezen en toch bang.
Ik zou de perfecte moeder zijn als ik geen kinderen had.
  zondag 6 december 2009 @ 13:03:38 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75334637
Kim, van harte gefeliciteerd!

Hoedje van papier, Thies wordt al vier inmiddels alweer 6!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 6 december 2009 @ 17:42:29 #234
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_75342360
kim 4 jaar! gefeliciteerd!

in de haak.
pi_75342411
Kim gefeliciteerd en welkom!!
Amber ♥ & ♥ Tess
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75347653
Dank jullie wel!
Ze heeft het super gehad! Leuke cadeau's. Simmu en co waren er en Noli en co ook, oa.
Straks kijken of de foto's geslaagd zijn. Tyler vond het ook prachtig en heeft alvast de cadeau's gehad.
  zondag 6 december 2009 @ 21:32:26 #237
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_75350268
Gefeliciteerd met Kim Ingrid! En welkom hier.

Juul pist(e) ook nog regelmatig in bed. Maar hij draagt toch al heel lang geen luier meer 's nachts. Ik laat hem gewoon altijd plassen voor ik zelf naar bed ga. Half slapend, dat wel. En dat helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 07-12-2009 09:33:46 ]
  maandag 7 december 2009 @ 12:34:06 #238
13151 Rewimo
pi_75366922
Christan is ziek, vanmorgen huilend beneden: buikpijn, hoofdpijn (door het hoesten dat hij al een paar dagen doet). Dagje thuis dan maar, hij heeft tot 10 uur in bed gelegen zei qltel toen ik belde, dan was hij dus echt niet lekker (is niks voor hem).
pi_75367035
Beterschap voor Christan!

Hoort bij het naar de kleuterschool gaan ook het niet meer luisteren?
Ik word er doodziek van. Amber luistert naar mij dus echt voor geen meter. Of ik het nou lief vraag, boos wordt of wat dan ook.. Ze luistert echt niet.
Vanmorgen om half 8 zat ze al op de gang omdat ze niet luisterde en aan het krijsen en gillen was.

Ik vind het echt niet leuk zo! Elke dag maken we de afspraak dat ze gaat luisteren, maar het gebeurd gewoon 9 van de 10x niet
Amber ♥ & ♥ Tess
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 december 2009 @ 12:40:57 #240
13151 Rewimo
pi_75367158
Zo'n periode hebben wij ook gehad, ik weet niet precies meer wanneer. Maar ik ging in de tegenaanval. Ik luisterde niet meer naar hem "Als jij niet naar mij luistert, luister ik ook niet naar jou." Daardoor kwam hij er zelf achter hoe vervelend het is als anderen niet naar je luisteren. Hier hielp het vrij goed
pi_75367202
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n periode hebben wij ook gehad, ik weet niet precies meer wanneer. Maar ik ging in de tegenaanval. Ik luisterde niet meer naar hem "Als jij niet naar mij luistert, luister ik ook niet naar jou." Daardoor kwam hij er zelf achter hoe vervelend het is als anderen niet naar je luisteren. Hier hielp het vrij goed
denk dat ik dat ook maar eens ga proberen... wie weet helpt het.
Amber ♥ & ♥ Tess
  maandag 7 december 2009 @ 12:56:42 #242
13151 Rewimo
pi_75367691
Succes Ik kan me nog goed herinneren hoe frustrerend het is. Voor allebei trouwens.
pi_75418978
Beterschap Christan!!

In hoeverre kun je een 13 jarige verantwoordelijk houden voor haar schoolwerk?

Mevr. zit nu in de tweede van het havo/vwo en ze kan het aan, moet alleen behoorlijk achter dr broek aangezeten worden... Ook als ze zegt dat ze geleerd heeft kan ik haar 2 3 keer weer met dr neus de boeken in sturen omdat ze dus niets kent als ik haar overhoor....
Dit is zo al vanaf de eerste klas...

Net weer een rapportbespreking gehad en ze is met 5 vakken omhoog gegaan ( heel goed gedaan dus!!! ) En met 2 omlaag....

Ze staat nu dus voor 2 vakken zwaar voldoende en de rest hangt tegen een 6 aan, zit er op of gaat richting 7...

Nu had ze een 3 voor eenproefwerk duits en vaderlief had haar een beetje overhoord ( evern gauw mondeling, terwijl het pw schriftelijk is...)

Nu hebben we ook daar vanaf het begin een meningsverschil over...

Ik vind dat het onze taak is haar op haar huiswerk te wijzen en dat ook te controleren dmv overhoren enzo... Hij vind dus dat dat geheel bij haar ligt....

Tuurlijk heeft ze zo haar eigen verantwoordelijkheden, en zal ze het ook steeds meer alleen moeten gaan doen, maar is het echt belachelijk als ik van hem "verlang" dat hij haar wat meer achter dr broek aan zit en haar niet alleen overhoord als ze er zelf mee komt???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:03:43 #244
13151 Rewimo
pi_75420945
Zolang ze het niet zelf kan regelen lijkt het me zaak om haar achter de broek te zitten. Laat haar maar bewijzen dat ze het zelf kan. Wat schieten jullie er alledrie mee op als het niet goed gaat en ze slechte cijfers haalt? Helemaal niets natuurlijk. Huiswerk maken en vooral plannen moet je leren.

Dat hebben we hier met Christan ook gezien. Die is dan wel jonger maar hij heeft ook elke dag huiswerk en hij moet er inmiddels zelf voor zorgen dat hij het maakt. Dat ging in het begin niet goed maar inmiddels lukt het hem wel. Wel moeten we hem er af en toe (met name in het weekend) nog weleens op wijzen dat hij nog huiswerk moet doen.
pi_75421788
Ik heb net een artikel gelezen over hoe ouders door teveel voor hun kinderen te plannen ze lui maken. Blijkbaar voelen ze zich dan niet zelf verantwoordelijk of gaan met de kont tegen de krib. Zal het artikel even zoeken, moment...

gevonden!
http://www.trouw.nl/onder(...)resterend_kind_.html

Geen idee of dit voor iedereen van toepassing is. Persoonlijk merk ik nu wel dat als ik de verantwoordelijkheid legt waar hij hoort, namelijk bij mijn oudste, maar daarbij duidelijk maak dat ik hem áltijd wil helpen als ie maar vraagt, hij zelf ook de verantwoording néémt.
Ajeto!
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:21:33 #246
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_75421840
Tja, ik vind dat je man gelijk heeft. Een kind leert ook van onvoldoendes halen. Ze leert in ieder geval dat een onvoldoende niet het eind van de wereld is en dat ze het zelf in de hand heeft hoe goed ze het doet. Het is toch niet de schuld van je man dat zij nu een onvoldoende heeft gehaald?

Maar ja, ik merk altijd dat ik op dit punt niet volgens de heersende opvattingen denk.
pi_75422870
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:21 schreef livelink het volgende:
Tja, ik vind dat je man gelijk heeft. Een kind leert ook van onvoldoendes halen. Ze leert in ieder geval dat een onvoldoende niet het eind van de wereld is en dat ze het zelf in de hand heeft hoe goed ze het doet. Het is toch niet de schuld van je man dat zij nu een onvoldoende heeft gehaald?

Maar ja, ik merk altijd dat ik op dit punt niet volgens de heersende opvattingen denk.
Het gaat hier om mn ex, misschien dat dat het ook allemaal wat gevoeliger maakt
Nee dat klopt... Maar het gaat helaas niet om 1 onvoldoende.. als we haar gewoon haar gang laten gaan dan staan er alleen maar enen en tweeën de volgende maand...

Ik herken er veel van mezelf in.. Ik kon het ook vrij makkelijk, maar had ook een stok achter de deur nodig én een schop onder mn kont... anders gebeurde er gewoon niets....

en het is ook niet zo dat ik maar vind dat we haar bij haar handje moeten nemen en alles voor haar moeten regelen, maar ik vind een 13 jarige toch ook nog niet helemaal zelf verantwoordelijk voor haar toekomst...
Als blijkt dat de verantwoording bij haar leggen absoluut niet werkt ...Is het dan niet een taak van de ouders om in te grijpen?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:54:55 #248
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_75423195
Tja, ik ken jouw kind natuurlijk niet, maar ik vind het wel normaal om het aan haar over te laten om te vragen om overhoord te worden. Dat is toch wel het minste wat je een kind kunt vragen?
pi_75423663
Vamp.. succes met het zoeken naar een juiste weg!

Hier was het vaak: "Geen huiswerk maken, dan ook geen leuke(re) dingen"

Voorbeeld: ik had net mijn man (toen nog vriend) ontmoet, en we hadden dagelijks internetcontact.
Huiswerk niet af? Dan niet internetten!
In de weekenden dat we samen waren, nam k mijn huiswerk gewoon mee, en hij hielp indien nodig ermee!
Zo heb ik wel in 4.5 jaar tijd 2 opleidingen voltooid !

Ik had met leren vaak na 1 keer doorlezen al veel in mijn hoofd zitten, hoe vaker ik het doorlas, des te sneller dat ik dat allemaal alweer vergat ..
Toeval bestaat niet.
Zo noemen we een gevolg van een oorzaak die we niet zien!
© Voltaire
pi_75423670
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:46 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Het gaat hier om mn ex, misschien dat dat het ook allemaal wat gevoeliger maakt
Nee dat klopt... Maar het gaat helaas niet om 1 onvoldoende.. als we haar gewoon haar gang laten gaan dan staan er alleen maar enen en tweeën de volgende maand...

Ik herken er veel van mezelf in.. Ik kon het ook vrij makkelijk, maar had ook een stok achter de deur nodig én een schop onder mn kont... anders gebeurde er gewoon niets....

en het is ook niet zo dat ik maar vind dat we haar bij haar handje moeten nemen en alles voor haar moeten regelen, maar ik vind een 13 jarige toch ook nog niet helemaal zelf verantwoordelijk voor haar toekomst...
Als blijkt dat de verantwoording bij haar leggen absoluut niet werkt ...Is het dan niet een taak van de ouders om in te grijpen?
Vind ik wel. En ik had vroeger ook graag meer hulp gehad bij de structuur, hóe je nu eigenlijk moet leren. Ik heb makkelijk praten, de mijne zit zonder pubernukken nog gewoon in groep 8. Maar we hebben hem geholpen met de structuur, hem laten voelen hoe prettig het is om het gelijk af te maken, omdat het anders in je systeem blijft zitten. En dit heeft tot nu toe geresulteerd in dat ie het zelf wel oppakt.
Miisschien eens informeren bij een huiswerkklas? dat ze daár kan leren hóe je leert en plant en doet, en dat jij dan die strijd niet aanhoeft en ze zich niet tegen je verzet?
Ajeto!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')