index       fotografie      fotos
PI [Showcase] Vietnam
Topicgallery™ :
Noxa
donderdag 19 november 2009 @ 12:13 (#1) 
Het is even stil geweest mijnerzijds. Maar dat had een goede reden. We zijn 4 weken wezen backpacken in Vietnam. Wat mij betreft voor iedereen een aanrader!

Het weer was fantastisch. Het eten heerlijk! De mensen zijn ontzettend vriendelijk. En het land is buitengewoon mooi! Maar geen gelul, ik laat de foto's het woord doen.

#1. Welkom in Saigon. Het is even een culture shock. 3.5 miljoen inwoners en minstens zo veel brommertjes.

Flickr

#2. Daily transport. Je vervoert of per brommer (10 kratjes, of 5 personen, 12 varkens) of per bamboo manden. Voornamelijk vrouwen dragen die zware manden.

Flickr

#3. Rijst velden op Cat Ba Islands.

Flickr

#4. De beste manier om je te vervoeren in Vietnam. Motor! Op de achtergrond zie je nog een paar mager begroeide heuveltoppen. Een nalatenschap van de Amerikanen die daar Agent Orange op gegooid hebben.

Flickr

#5. Dry Sap Waterfalls.

Flickr

#6. Hoi An Market. Hoi An is de stad van de zijde. Vroeger een uitvals basis van zeevaarders over de hele wereld. Nu kun je er op elke hoek van de straat pakken op maat laten maken.

Flickr

#7. Nha Trang Beach. Need I say more...

Flickr

#8. Hmong jongentje. In de bergen rondom Sapa zijn nog dorpjes waar zelden een westerling komt. Vooral niet met zo'n lompe camera. Dus hij wilde met alle liefde even poseren voor zijn school. Wat overigens het enige bakstenen gebouw van het dorp was. De rest waren lemen of bamboo huisjes.

Flickr

#9. Hmong Woman. Poseren oke. Maar ik moest natuurlijk wel wat kleren van der kopen. Kleren die zo afgeven dat je 3 dagen blauw zag als je het een middagje aanhad. Daar hebben we dus van afgezien.

Flickr

#10. Zhao. Deze stam leefde ook ten noorden van Vietnam. Vlakbij China.

Flickr

Voor meer pics zie m'n Flickr page.

Netsplitter
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 12:15 (#2) 

Mooie showcase.
Lijkt een me een zeer interessant land om heen te gaan.

Op woensdag 18 november 2009 09:34 schreef wise het volgende:
weet je waarom het xbox360 heet, als je het apparaat ziet, draai je 360 graden en loop je weg.

Martijnnissen
donderdag 19 november 2009 @ 12:32 (#3) 
Super gave showcase... Echt mooie foto's.

Vooral de portret foto's vind ik heel erg mooi. Ze staan er mijn inziens allemaal erg mooi en tekenend op.

Zoals Netsplitter ook al zegt lijkt het me ontzettend interessant en mooi land om heen te gaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar een aantal dingetjes die eigenlijk niets met de showcase an sich te maken hebben. K hoop dat het niet erg is dat ik die toch ff vraag;
Ten eerste, hoe kwam je daar aan een motor? Gewoon eentje bij de eerste de beste handelaar gekocht? En hoe zit het dan met verzekeren en belastingen ofzo? Hebben ze dat daar überhaupt?
En had je een "gewone" Nederlandse reisverzekering?
Ten tweede (nouja, voorgaande is niet echt 1 vraag maar toch ), is het rijden daar allemaal goed gegaan? Geen ongelukjes, pech of wat dan ook? Indien er wel wat was, hoe werd dat dan opgelost?

(als een mod vind dat dat hier niet mag dan hoor ik graag waar ik dit wel zou mogen/kunnen vragen aan TS en in dat geval bij deze mijn excuses. Ben nog beetje newbie hiero)

MaartenGrendel
dingen doen
donderdag 19 november 2009 @ 12:38 (#4) 

Leuke serie, erg fijn licht in #2 en #10.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."

RikH
donderdag 19 november 2009 @ 12:38 (#5) 

Op zulke showcases zit ik te wachten, erg mooie foto's. Foto 5 is mijn favoriet. Maar ben dan ook vooral verzot op landschappen! Foto 4 had ik er alleen uitgelaten.

Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400

polariteit
donderdag 19 november 2009 @ 12:40 (#6) 
Leuke serie, zitten een paar leuke platen bij!

#1 - Toffe plaat, alleen jammer dat het rechter gedeelte niet helemaal scherp is. Denk door de beweging van de brommerts?

#2 - Leuke foto, vooral de persoon is interessant. De omgeving vind ik eigenlijk niet echt boeiend. Wel mooi uitgeknipt, zo rechtopstaand!

#3 - Interessante foto. Is op zich niet zo heel veel te zien, maar de manier waarop de 2 personen erop staan laat je wel denken 'wat zouden ze aan het doen zijn?'

#4 - Dit vind ik de mooiste foto van de reeks. Alleen jammer dat de lucht niet echt spannend is door de waas.

#5 - Leuke landschapsfoto, lekker frisse kleuren

#6 - Lekker kleurig! Ook leuk dat de foto precies in de handeling van de persoon is genomen.

#7 - Ook een mooie foto, lekkere blauwe lucht!

#8/9/10 - sorry vind ik niet echt interessant. Maar ligt aan mij, ben niet van de portretten ;-)

Als ik op de fotos afga moet het een prachtige reis geweest zijn :-)

Voor wat foto's, kijk hier

Nemephis
donderdag 19 november 2009 @ 12:46 (#7) 

Gaaf he!

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Noxa
donderdag 19 november 2009 @ 13:46 (#8) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef Martijnnissen het volgende:
Super gave showcase... Echt mooie foto's.

Vooral de portret foto's vind ik heel erg mooi. Ze staan er mijn inziens allemaal erg mooi en tekenend op.

Zoals Netsplitter ook al zegt lijkt het me ontzettend interessant en mooi land om heen te gaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar een aantal dingetjes die eigenlijk niets met de showcase an sich te maken hebben. K hoop dat het niet erg is dat ik die toch ff vraag;
Ten eerste, hoe kwam je daar aan een motor? Gewoon eentje bij de eerste de beste handelaar gekocht? En hoe zit het dan met verzekeren en belastingen ofzo? Hebben ze dat daar überhaupt?
En had je een "gewone" Nederlandse reisverzekering?
Ten tweede (nouja, voorgaande is niet echt 1 vraag maar toch ), is het rijden daar allemaal goed gegaan? Geen ongelukjes, pech of wat dan ook? Indien er wel wat was, hoe werd dat dan opgelost?

(als een mod vind dat dat hier niet mag dan hoor ik graag waar ik dit wel zou mogen/kunnen vragen aan TS en in dat geval bij deze mijn excuses. Ben nog beetje newbie hiero)
Er is een Vietnam topic hier op Fok! Maar ik zal deze vragen hier beantwoorden. De rest kun je dan daar stellen.

Motor hebben we gehuurd incl gids. Ze noemen zichzelf de Easy Riders. En verhuren zichzelf voor rondritten varierend van 1 dag tot meerdere weken. Wij hebben een rit gedaan van 3 dagen door de hooglanden van Vietnam. Het beste deel van onze trip. Omdat je van de gebaande (toeristische) paden af bent. Je ziet dan pas echt hoe een Vietnamees leeft.
Als Europeaan mag je daar geen auto rijden. Wel een brommer maar in het Noorden heb je een certificaat nodig geloof ik. Verzekeringen doen ze daar niet aan. Dus op letten waar je wat huurt.

Maar boven alles. Huur daar niet op dag 1 een brommer. Maar ga eerst het verkeer eens ervaren. Want het is echt mayhem in de steden. Regels zijn er niet, alles en iedereen rijdt door elkaar. Maar toch gaat het gesmeerd en als je door hebt hoe het zit lukt het je wel om met een brommer op stap te gaan.

Mirjam
paparazzislet
[ Moderator / FOK!paparazzi ] donderdag 19 november 2009 @ 13:48 (#9) 

mooi

'Met een banaan door het water, later'
foto's! kijk dahan! | Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom | computerproblemen? Hardwarestop helpt! Nageltjes!

ArcticBlizzard
donderdag 19 november 2009 @ 13:49 (#10) 

Erg mooi, vooral 3,5 en 8.

Mocht je toch kleding hebben meegenomen die afgeeft, in een bad leggen gevuld met water en wat azijn of zout, uren laten weken en dan laten opdrogen. Ben je er voor een groot gedeelte vanaf als het goed is. Dat is tenminste de gebruikswijze wanneer iets op natuurlijke wijze indigo is gekleurd.

I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces

Isdatzo
Nu metzonder ondertitel!
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 13:54 (#11) 

Even een korte reactie, kom er nog op terug. Over 't algemeen denk ik dat het de foto's ten goede zou komen als ze iets lichter waren en wat meer contrast en verzadiging hadden. Met uitzondering van 5 en 10.

http://www.wiespeelter.nl
.
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.

Ruud
donderdag 19 november 2009 @ 18:42 (#12) 

Mooie foto's, vooral #6 (alleen jammer dat het gezicht in de schaduw is). Foto 9 is zeer herkenbaar voor iedereen die in Sapa is geweest. Easy Rider was ook mijn hoogtepunt

ElizabethR
vrijdag 20 november 2009 @ 12:53 (#13) 

Mooie serie!
Ik vind nummer 10 eruit springen, wat een superbelichting daar!! Erg, erg mooi!!

de_boswachter
HOI !11111111111111111!!
vrijdag 27 november 2009 @ 09:35 (#14) 

Sow, prachtig.

Ik zag toevallig vandaag een fotoboek wat aangemaakt was op Albelli over Vietnam ? Is dat van jou toevallig ?

Op donderdag 10 december 2009 14:49 schreef RTB het volgende:
Is de teloorgang niet begonnen toen Bowa kwam?
Denk er maar eens goed over na!
- weg, niet terugplaatsen - <- JAWOHL HERR COMMANDANT!

Noxa
vrijdag 27 november 2009 @ 11:50 (#15) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:35 schreef de_boswachter het volgende:
Sow, prachtig.

Ik zag toevallig vandaag een fotoboek wat aangemaakt was op Albelli over Vietnam ? Is dat van jou toevallig ?
Ben wel bezig met een fotoboek over Vietnam. Maar heb em nog niet af, dus ik kan het niet zijn. Heb je een link waar je dat gezien hebt?

index       fotografie       fotos
[Showcase] Vietnam
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500