index       klussen & wonen
PI wandcloset lekt bij valpijp
Topicgallery™ :
blijepinguin
donderdag 19 november 2009 @ 08:42 (#1) 
Heb gisteren een wandcloset aangesloten op mijn mooi betegelde nieuwe inbouwreservoir, maar ik krijg hem niet lekvrij! Bij het doorspoelen lekt het bij de aansluiting van het closet op de valpijp. Ik heb eerder een ander toilet geplaatst en daarvan zat de rubberen manchet veel strakker in de pot. Volgens mij is bij deze pot de aansluiting van het manchet zo kritisch dat bij het plaatsen op het reservoir er steeds een lek ontstaat.

Wat kan ik hieraan doen? Zijn er betere manchetten te krijgen wellicht?

Het reservoir is een Donau van Plieger en het closet is een Plieger compact pack (dit is zo'n doos met daarin een closet en een bril).

Alle reacties van harte welkom.

sander_d
donderdag 19 november 2009 @ 09:02 (#2) 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem sinds het weekend met een Geberit inbouw-reservoir

groeten,
Sander

blijepinguin
donderdag 19 november 2009 @ 09:11 (#3) 
Hmmm.... wat voor closet heb jij erop aangesloten? Ik heb namelijk wel een goedkoop plieger reservoir, maar daarin zit het probleem niet. Ik denk dat het komt door de merkloze pot die plieger levert. Ik zou willen dat ik toch die wat duurdere V&B pot had gekocht.

kwib
Chris met een T
donderdag 19 november 2009 @ 09:18 (#4) 

Heeft de lokale hardwarestore (dus geen Gamme / Hubo) niet een goede tip voor je? Een verloopstuk, rubbere ring etc?

In Utrecht zit er 1 op de Burg. de Reigerstraat Maar ik weet niet waar je huis woont...

Onderzoeksgegevens nodig voor marktonderzoek? Bepaal zelf de vragen en de doelgroep via onze website.
Grote database beschikbaar. Kijk op www.OKonderzoek.nl voor meer informatie.
Probeer OK-onderzoek nu gratis uit.

blijepinguin
donderdag 19 november 2009 @ 21:56 (#5) 
Nadat ik gisteren de laatste keer heel voorzichtig de boel gemonteerd had was er nog maar weinig lekkage, maar ja weinig is ook al te veel natuurlijk. Vannochtend hetzelfde, maar nu kom ik thuis enb heb ik al 4 keer doorgetrokken en alles blijft nog steeds droog. Ik heb de schuimrubber mat aan de onderkant van het closet weggepeuterd zodat eventuele lekkage direct zichtbaar is en ik wacht nog maar een tijdje met afkitten. Ik hoop dat dit een van die zeldzame keren is dat een probleem zichzelf spontaan oplost

sander_d
vrijdag 20 november 2009 @ 15:18 (#6) 
Ik heb er ook een eenvoudige toilet op aangesloten.

Ik heb de pot er twee keer opnieuw op aangesloten, rubbers netjes schoongemaakt en ingevet, maar dat mocht niet baten.

Het veroorzaakt op dit moment geen (onomkeerbare) overlast, dus ik heb even geen haast. BIj de bouwmarkt zal ik eens navraag doen.

grt

JurriaanK
hout-nerd
vrijdag 20 november 2009 @ 18:27 (#7) 

Toen ik dat had, had ik de verbindingspijp tussen het riool in de ombouw en de pot te kort afgezaagd. Gelukkig ben ik niet de enige die dat doet, en kun je die pijpjes dus los kopen.

unieke geschenken, exclusieve cadeaus: handgemaakte houten schalen
http://www.houtenschalen.nl

blijepinguin
vrijdag 20 november 2009 @ 21:59 (#8) 
Bedankt voor de reacties. Volgens mij heb ik de buis wel goed afgezaagd. Kan hoogstens 1mm te kort zijn. Hoopte eigenlijk dat er andere/betere manchetten te krijgen zouden zijn. Zal 's kijken bij de bouwmarkt of de losse precies hetzelfde zijn of niet. Het punt is nl dat bij mijn andere WC de manchet veel strakker in de pot viel en die is wel goed.

index       klussen & wonen
wandcloset lekt bij valpijp
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500