index       politiek
PI Nederlandse burger wordt steeds verder de afgrond ingeduwd.
Topicgallery™ :
bendk
donderdag 19 november 2009 @ 08:19 (#1) 

Een bedroevende ontwikkeling voor de werkende nederlandse burger. Leuke dingen doen en werken aan je vrijheid? Vergeet het maar. De droom van jonge mensen in vervulling laten gaan? Schaam je over deze gedachte. Eigen haard is goud waard? Emigreer dan maar.

Met zijn allen weer terug in het gezapige standaard huurwoningtje. Dat wordt je toekomst. Teken alvast maar in op je wachtlijst. Omdat:

Iemand moet in 2010 toch die 6.000.000 uitkeringsgerechtigden -van wao t/m aow en alles wat er tussen inzit- betalen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_snel___.html?p=5,1

[ Bericht 0% gewijzigd door bendk op 19-11-2009 08:46 ]

nothing will change without a rebel

Barbaaf
Eendjes O+
donderdag 19 november 2009 @ 08:26 (#2) 

Huiltopic #3,133,867

Man, heb je nou echt geen eigen leven dat je de hele tijd loopt te janken over Nederland?

Niets in het leven is zeker...
en zelfs dat niet.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
donderdag 19 november 2009 @ 08:27 (#3) 

Bennetje toch. Dacht je nou werkelijk dat het Nederlandse systeem van HRA het eeuwige leven zou hebben? De kosten lopen al tijden veel te snel op. Op een gegeven moment wordt dat onhoudbaar, zo simpel is het . We moeten er een systeem voor in de plaats krijgen waarin het daadwerkelijke aflossen van de lening weer aantrekkelijker wordt.

Oh en heb je ook een bron voor die 6 miljoen?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.

hollandFTW
donderdag 19 november 2009 @ 08:34 (#4) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:27 schreef du_ke het volgende:
Bennetje toch. Dacht je nou werkelijk dat het Nederlandse systeem van HRA het eeuwige leven zou hebben? De kosten lopen al tijden veel te snel op. Op een gegeven moment wordt dat onhoudbaar, zo simpel is het . We moeten er een systeem voor in de plaats krijgen waarin het daadwerkelijke aflossen van de lening weer aantrekkelijker wordt.

hoezo de kosten? je bedoeld de misgelopen inkomsten...

Lightning_NL
donderdag 19 november 2009 @ 08:37 (#5) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:26 schreef Barbaaf het volgende:
Huiltopic #3,133,867

Man, heb je nou echt geen eigen leven dat je de hele tijd loopt te janken over Nederland?
Nederland is ook een land om je kapot te janken, voor de hardwerkende mens.

Laat me raden, jij bent een steuntrekkertje?

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
donderdag 19 november 2009 @ 08:45 (#6) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:34 schreef hollandFTW het volgende:

[..]

hoezo de kosten? je bedoeld de misgelopen inkomsten...
Dat zijn ook een vorm van kosten zeker omdat de HRA een steeds groter deel van het besteedbare inkomen van veel mensen is gaan bepalen (door zaken als spaarhypotheken en aflossingsvrije hypotheken waardoor langer over een hoger bedrag de rente afgetrokken wordt).

KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
donderdag 19 november 2009 @ 08:47 (#7) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zijn ook een vorm van kosten zeker omdat de HRA een steeds groter deel van het besteedbare inkomen van veel mensen is gaan bepalen (door zaken als spaarhypotheken en aflossingsvrije hypotheken waardoor langer over een hoger bedrag de rente afgetrokken wordt).
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:27 schreef du_ke het volgende:

De liberale partijen hebben de laatste jaren hetzelfde gezegd over huurtoeslagen, en nu is de achterban van die partijen zelf eens aan de beurt, en ja, hoor..

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
donderdag 19 november 2009 @ 08:49 (#8) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:47 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

[..]

De liberale partijen hebben de laatste jaren hetzelfde gezegd over huurtoeslagen, en nu is de achterban van die partijen zelf eens aan de beurt, en ja, hoor..
Overigens zegt Bos in het zelfde interview dat tegelijkertijd ook de huurtoeslag op de kop zal moeten.

Ook terecht overigens, de huizenmarkt zit gewoon vast.

Barbaaf
Eendjes O+
donderdag 19 november 2009 @ 09:05 (#9) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nederland is ook een land om je kapot te janken, voor de hardwerkende mens.

Laat me raden, jij bent een steuntrekkertje?
Helaas knulletje, ik ben een hardwerkende, boven-modaal verdienende Nederlander

en zelfs dat niet.

kdijkstra
donderdag 19 november 2009 @ 09:10 (#10) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:19 schreef bendk het volgende:
Een bedroevende ontwikkeling voor de werkende nederlandse burger.
Verkapte wat zijn Denen zo geweldig en Nederland zo verrot topic?

Ga fijn de Denen lastig vallen met je wijsheid. Er zijn daar meer problemen dan hier in Nederland. Dat heb ik in een eerder topic al aan je meedegedeeld. Het gevolg was dat je met de staart tussen de benen bent gesmeerd.

Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 09:25 (#11) 

http://www.edc.dk/en/Sag/?Pid=68851626&res=8a45a67f-83ea-407a-9d5b-856c7f939cd8&type=list

Prijs: E 147.000,-

Har en godt dag...

Lightning_NL
donderdag 19 november 2009 @ 09:40 (#12) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

JUIST dan zou je keihard janken om Nederland, maar dat doe je niet, dus lijkt me sterk dat je boven modaal verdient.

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 09:47 (#13) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

JUIST dan zou je keihard janken om Nederland, maar dat doe je niet, dus lijkt me sterk dat je boven modaal verdient.
In nederland is het netto inkomen van een uitkeringsgerechtigde, een modaal inkomen en een bovenmodaal inkomen ongeveer hetzelfde.

Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
donderdag 19 november 2009 @ 09:54 (#14) 

Bendk topic! Slowchattt

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"

Mortaxx
donderdag 19 november 2009 @ 09:58 (#15) 

Waar maak je je druk om! Je zit toch lekker in dat o zo geweldige Denemarken?

kdijkstra
donderdag 19 november 2009 @ 09:58 (#16) 
quote:
Leuk he een huis van een ander linken.....

Voor de rest: Prisudvikling:-15 %
Oftewel 'prijsontwikkeling: -15%'
Volgens Ben geheel te wijten aan een allochtone groep.....

Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....

HarryP
mijnCV.com
donderdag 19 november 2009 @ 10:32 (#17) 

PvdA -40%
CDA -20%

VVD en PVV +50%

Een paar jaar terug was nog 60% van de kiezers voor het behoud van de HRA.

mijnCV.com

eriksd
Bert, niet doen
donderdag 19 november 2009 @ 12:24 (#18) 

Tamelijk hypocriet van de PvdA. Eerst moest iedereen een eigen huis kunnen hebben en hadden banken daar maar aan mee te werken. Nu drijft de markt op geleend geld en begint de PvdA weer te huilen.

Ik glunder niet!!
Toch?!?!

Ritmo
donderdag 19 november 2009 @ 12:26 (#19) 

Boehoe, de gewone man, belastingcenten boehoehoe"
PVV-gejank.

:P

ethiraseth
the old night parrot
donderdag 19 november 2009 @ 12:30 (#20) 

Jezus, komt Bendk WEER met zijn verzonnen 6 miljoen getal. Daar klopt helemaal niks van, maar hij blijft het maar posten, ook al is hij er meerdere keren met cijfers op gewezen dat hij liegt.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef eriksd het volgende:
Tamelijk hypocriet van de PvdA. Eerst moest iedereen een eigen huis kunnen hebben en hadden banken daar maar aan mee te werken. Nu drijft de markt op geleend geld en begint de PvdA weer te huilen.
Een maatregel van decennia terug die zijn doel volledig is voorbij geschoten wordt ter discussie gesteld en jahoor, de klagertjes vinden het meteen hypocriet.

Is there no room on this planet for a dude who loves actions but hates their consequences?

KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
donderdag 19 november 2009 @ 12:41 (#21) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Overigens zegt Bos in het zelfde interview dat tegelijkertijd ook de huurtoeslag op de kop zal moeten.

geven ze daarom studenten tegenwoordig huurtoeslag?

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?

eriksd
Bert, niet doen
donderdag 19 november 2009 @ 12:44 (#22) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:30 schreef ethiraseth het volgende:
Jezus, komt Bendk WEER met zijn verzonnen 6 miljoen getal. Daar klopt helemaal niks van, maar hij blijft het maar posten, ook al is hij er meerdere keren met cijfers op gewezen dat hij liegt.
[..]

Een maatregel van decennia terug die zijn doel volledig is voorbij geschoten wordt ter discussie gesteld en jahoor, de klagertjes vinden het meteen hypocriet.
Van mij mag je alles ter discussie stellen, voortschrijdend inzicht noemen we dat. Maar als ik even vanuit de visie van de PvdA redeneer dan komen door het afschaffen van de HRA alleen nog maar "de rijken" in aanmerking voor een koophuis . Niet dat het mij uitmaakt, maar ik ben consequent kapitalistisch. Punt is dat de PvdA nu weer heen en weer loopt te zwalken over van alles en nog wat. Er mag niet bezuinigd worden, dat schaadt de economie (hun filosofie). Maar door zo'n achterlijke uitspraak legt Bos alvast een hypotheek (toepasselijk) op toekomstige bezuinigen.

Ik glunder niet!!
Toch?!?!

Anschluss
Links 2,3,4
donderdag 19 november 2009 @ 12:45 (#23) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ja maar dat is iedereen op FOK! toch? we komen allemaal uit Blaricum, hebben een universitaire opleiding of 8 achter de rug en we hebben allemaal meer geld als de gemiddelde Nederlander

Lebensraum!

Anschluss
Links 2,3,4
donderdag 19 november 2009 @ 12:46 (#24) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef Ritmo het volgende:
Boehoe, de gewone man, belastingcenten boehoehoe"
PVV-gejank.
Sorry hoor, de enige die ik hoor janken hier ben jij
in zo'n beetje ieder topic dat ik kom heb je wel iets te jammeren naar de PVV

Lebensraum!

eriksd
Bert, niet doen
donderdag 19 november 2009 @ 12:47 (#25) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:45 schreef Anschluss het volgende:

[..]

Ja maar dat is iedereen op FOK! toch? we komen allemaal uit Blaricum, hebben een universitaire opleiding of 8 achter de rug en we hebben allemaal meer geld als de gemiddelde Nederlander

Het zou fijn zijn als er inderdaad meer een normale afspiegeling van een de samenleving zou zijn op dit forum, helaas interesseren doorgaans alleen hoogopgeleiden zich voor dit soort vraagstukken waardoor de onderklasse zichzelf eigenlijk diskwalificeert. Maw, het gebrek aan laagopgeleiden ligt niet aan de hoogopgeleiden

Ik glunder niet!!
Toch?!?!

Freak188
donderdag 19 november 2009 @ 12:49 (#26) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:47 schreef bendk het volgende:

[..]

In nederland is het netto inkomen van een uitkeringsgerechtigde, een modaal inkomen en een bovenmodaal inkomen ongeveer hetzelfde.
Dat klopt in zekere zin zeker. Ga eens kijken wat een afgestudeerde HBO'er verdient in de zorgsector....... de grens tussen thuiszitten en je uitkering cashen, of keihard werken in de onderbetaalde en onderbemande zorgsector is errrrug klein.

Schandalig.

Scorpie
Johnny _O_
donderdag 19 november 2009 @ 12:52 (#27) 

Tja, als de HRA eruit gaat betwijfel ik of ik daar als huizenbezitter uberhaupt iets van ga terug zien.

[22:33] <Derek> Maart 2010 is de consumptieve oppervlakkige levensstijl ten einde.
[22:33] <Derek> gegarandeerd.

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 13:07 (#28) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als er inderdaad meer een normale afspiegeling van een de samenleving zou zijn op dit forum, helaas interesseren doorgaans alleen hoogopgeleiden zich voor dit soort vraagstukken waardoor de onderklasse zichzelf eigenlijk diskwalificeert. Maw, het gebrek aan laagopgeleiden ligt niet aan de hoogopgeleiden
'waardoor de onderklasse zichzelf eigenlijk diskwalificeert. Maw, het gebrek aan...'

Denk je dat hoogopleiden dit soort teksten schrijven ?

eriksd
Bert, niet doen
donderdag 19 november 2009 @ 13:59 (#29) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:07 schreef bendk het volgende:

[..]

'waardoor de onderklasse zichzelf eigenlijk diskwalificeert. Maw, het gebrek aan...'

Denk je dat hoogopleiden dit soort teksten schrijven ?
Waarom niet?

Ik glunder niet!!
Toch?!?!

Monidique
Irritantus Dogmaticus
donderdag 19 november 2009 @ 14:02 (#30) 

Wat is het met migranten en hun Nederland-is-hel-op-aarde-obsessie?

"Wealth or want, great store or small,
All is one since Death's are all."

Bluesdude
donderdag 19 november 2009 @ 14:05 (#31) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:02 schreef Monidique het volgende:
gesublimeerde heimwee?
rechtse zelfhaat ?
landverraad?

Litpho
donderdag 19 november 2009 @ 14:25 (#32) 

quote:

Nu nog het inzicht dat wellicht de overdrachtsbelasting daar ook nog iets mee van doen zou kunnen hebben .

"He went like one that hath been stunned, and is of sense forlorn :
A sadder and a wiser man, he rose the morrow morn."

Metro2005
Mind explorer
donderdag 19 november 2009 @ 16:36 (#33) 

Achja, HRA afschaffen, zorgverzekering omhoog, straks kmheffing, verpakkingstax, co2 tax, slurptax, fijnstoftax, BPM, wegenbelasting, op alles wat je betaald BTW (straks ook 21%), verhoogde gemeentelijke lasten, ik las dat de waterschapsbelastingen ook alweer gingen stijgen, riool belasting, WOZ belasting, overdrachtsbelasting, inkomstenbelasting en ga zo maar door.

EN NOG KOMEN ZE NIET ROND HOE MAKKELIJK WIL JE HET GODVERDOMME HEBBEN. schrap al die debiele prestigeprojectjes, flikker al die linkse onzin de prullenbak in, stuur die kut asielzoekers terug die niet binnen een jaar nederlands hebben geleerd en een baan hebben gevonden, draai die allochtonenknuffelprojecten allemaal stop en ga je eens richten op je kerntaken overheid! Namelijk zorgen voor infrastructuur, woningen, voedsel, energievoorziening en zorg. Op alle punten is het momenteel dikke faal namelijk.

[ Bericht 39% gewijzigd door Metro2005 op 19-11-2009 16:42 ]

it's the mind that creates your world
http://www.kilometerheffing-nee.nl

ethiraseth
the old night parrot
donderdag 19 november 2009 @ 16:49 (#34) 

Geef es cijfers wat die zogenaamde linkse hobbies zijn en ook wat ze kosten.

Is there no room on this planet for a dude who loves actions but hates their consequences?

Lavenderr
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 17:12 (#35) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:36 schreef Metro2005 het volgende:
Achja, HRA afschaffen, zorgverzekering omhoog, straks kmheffing, verpakkingstax, co2 tax, slurptax, fijnstoftax, BPM, wegenbelasting, op alles wat je betaald BTW (straks ook 21%), verhoogde gemeentelijke lasten, ik las dat de waterschapsbelastingen ook alweer gingen stijgen, riool belasting, WOZ belasting, overdrachtsbelasting, inkomstenbelasting en ga zo maar door.

EN NOG KOMEN ZE NIET ROND HOE MAKKELIJK WIL JE HET GODVERDOMME HEBBEN. schrap al die debiele prestigeprojectjes, flikker al die linkse onzin de prullenbak in, stuur die kut asielzoekers terug die niet binnen een jaar nederlands hebben geleerd en een baan hebben gevonden, draai die allochtonenknuffelprojecten allemaal stop en ga je eens richten op je kerntaken overheid! Namelijk zorgen voor infrastructuur, woningen, voedsel, energievoorziening en zorg. Op alle punten is het momenteel dikke faal namelijk.

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 17:18 (#36) 

quote:

Nog eventjes geduld en het is voorbij...

http://www.telegraaf.nl/b(...)ptepunt__.html?p=1,1

vijfhonderd
donderdag 19 november 2009 @ 18:10 (#37) 

Wat is het toch dat mensen die brullen om eigen verantwoordelijkheid met alles ze zo ageren tegen belastingen en boetes. Dat heeft toch ook alles te maken met eigen verantwoordelijkheid?

bijdehand
bijdevoet
donderdag 19 november 2009 @ 18:13 (#38) 

Rechts zal overwinnen en al onze problemen zijn opgelost.

Oompa loompa, doompadee dawesome, Dwight is now gone, which is totally awesome. Why was he gone, he was such a nice guy. No, he was not, he was a total douche. Doompadee doom.

vijfhonderd
donderdag 19 november 2009 @ 18:13 (#39) 

quote:

Linkse onzin? Schat, links heeft sinds de 2e WO nog nooit een meerderheid gehad in het parlement. En dan valt rechts zeker niks te blamen?

En hoe kun je tegen de HRA-afschaffing zijn? Een systeem dat nog meer de marktvrijheid inperkt en in zijn werking het meest onrechtvaardig is, is dit het wel.

Igen
Ja dus.
donderdag 19 november 2009 @ 18:31 (#40) 

quote:
Dat begreep ik ook nooit, toen ik in het buitenland woonde.

Maar juist sinds ik weer in Nederland woon ben ik het er voor een flink deel wel mee eens.

Влакът за Варна

Litpho
donderdag 19 november 2009 @ 18:34 (#41) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:13 schreef vijfhonderd het volgende:
Linkse onzin? Schat, links heeft sinds de 2e WO nog nooit een meerderheid gehad in het parlement. En dan valt rechts zeker niks te blamen?
Rechtsconservatieven? Zeker wel.
quote:
En hoe kun je tegen de HRA-afschaffing zijn? Een systeem dat nog meer de marktvrijheid inperkt en in zijn werking het meest onrechtvaardig is, is dit het wel.
Kijk, daar kunnen we het tenminste over eens zijn.

"He went like one that hath been stunned, and is of sense forlorn :
A sadder and a wiser man, he rose the morrow morn."

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
donderdag 19 november 2009 @ 18:41 (#42) 

quote:
Voor een verrot huis uit het jaar nul geen gekke prijs.

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 18:41 (#43) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:10 schreef vijfhonderd het volgende:
Wat is het toch dat mensen die brullen om eigen verantwoordelijkheid met alles ze zo ageren tegen belastingen en boetes. Dat heeft toch ook alles te maken met eigen verantwoordelijkheid?
simpel, het is de hoogte van de boete tov de overtreding alsmede dat het geld nodig is om haagse financiele gaten dicht zien te krijgen.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
donderdag 19 november 2009 @ 18:44 (#44) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nu nog het inzicht dat wellicht de overdrachtsbelasting daar ook nog iets mee van doen zou kunnen hebben .
Dat mag ook wel wat minder inderdaad .

O0tje
donderdag 19 november 2009 @ 20:28 (#45) 
Bendk: een van die mensen die eens schotel aan de gevel hebben hangen om de tv uit hun thuisland te kunnen zien en ondertussen geen tijd hebben om in hun nieuwe land een bijdrage aan de maatschappij te leveren?

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 20:40 (#46) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:28 schreef O0tje het volgende:
Bendk: een van die mensen die eens schotel aan de gevel hebben hangen om de tv uit hun thuisland te kunnen zien en ondertussen geen tijd hebben om in hun nieuwe land een bijdrage aan de maatschappij te leveren?
Ik moet je hevig teleurstellen en ik hoop dat je het een plekje in jezelf kunt geven. Ik ontvang via een zolderantenne 5 deense zenders.
Mijn bijdrage in dk is niet halen maar brengen, twee bedrijven opgericht in 3 jaar tijd.

GSP
Pound for pound the greatest.
donderdag 19 november 2009 @ 20:50 (#47) 

quote:

Geen speld tussen te krijgen

I am not impressed by your performance

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 21:00 (#48) 

De nederlandse afgrond is nog veel dieper dan ik dacht:

http://www.rtl.nl/%28/act(...)stekort-loopt-op.xml

Je zult er toch nog moeten wonen zeg...kom werkers trek je portemonnee maar weer, jullie hebben een nieuw goed doel erbij !

Enne... nog van harte gefeliciteerd met Balkie, hij blijft ! ! !

[ Bericht 1% gewijzigd door bendk op 19-11-2009 21:30 ]

GSP
donderdag 19 november 2009 @ 21:22 (#49) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:00 schreef bendk het volgende:
De nederlandse afgrond is nog veel dieper dan ik dacht:

http://www.rtl.nl/%28/act(...)stekort-loopt-op.xml

Je zult er toch nog moeten wonen zeg...kom werkers trek je portemonnee maar weer, jullie hebben een nieuw goed doel !

Enne... nog van harte gefeliciteerd met Balkie, hij blijft ! ! !
Heb jij last van cognitieve dissonantie? Ik snap dat je net als ik kritiek hebt op de Nederlandse politiek, maar jij probeert wel heel erg overdreven jouw emigratie te rechtvaardigen. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

bendk
donderdag 19 november 2009 @ 21:35 (#50) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:22 schreef GSP het volgende:

[..]

Heb jij last van cognitieve dissonantie? Ik snap dat je net als ik kritiek hebt op de Nederlandse politiek, maar jij probeert wel heel erg overdreven jouw emigratie te rechtvaardigen. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Mijn emigratie heeft als basis:

behoefte aan beschaafde mensen die respect hebben voor andere mensen

ruimte en rust

een beter netto besteedbaar inkomen

regelgeving regelgeving en regelgeving

een land dat werkers heeft

zeer goed opgeleide mensen

die trots zijn op hun land

Napalm
Brandbarbaar
donderdag 19 november 2009 @ 21:38 (#51) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:26 schreef Barbaaf het volgende:
Huiltopic #3,133,867

Struisvogel reactie nummer 312..

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.

GSP
donderdag 19 november 2009 @ 22:33 (#52) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:35 schreef bendk het volgende:

[..]

ruimte en rust

Ik ben het overigens helemaal eens met je. Ik was ook graag naar Scandinaviië vertrokken, alleen zou ik teveel mijn familie/vrienden missen. Dus als alternatief vertrek ik richting het oosten of noorden van het land.

Igen
Ja dus.
donderdag 19 november 2009 @ 23:22 (#53) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:33 schreef GSP het volgende:

[..]

Ik ben het overigens helemaal eens met je. Ik was ook graag naar Scandinaviië vertrokken, alleen zou ik teveel mijn familie/vrienden missen. Dus als alternatief vertrek ik richting het oosten of noorden van het land.
Meer inkomen en minder irritante regelgeving zul je daar niet gaan vinden...

Maar ruimte en rust zul je er wel tegenkomen, en trotse mensen ook. Volgens EU-onderzoek is Groningen zelfs de beste meest chauvinistische stad van Europa.

Влакът за Варна

Kees22
vrijdag 20 november 2009 @ 00:28 (#54) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:33 schreef GSP het volgende:

[..]

Blijf alsjeblieft thuis, Hollander!

Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)

thingamajig
tananananananananana
vrijdag 20 november 2009 @ 00:31 (#55) 

Ik snap de HRA ook niet zo goed. Als iemand een Porsche niet kan betalen geef je hem als overheid toch ook geen som geld zodat ie niet in een Peugeot rond hoeft te rijden? Waarom zouden we dan wel geld moeten bijleggen wanneer iemand zonodig in het centrum van Amsterdam of Utrecht wil wonen, maar dat eigenlijk niet op eigen houtje kan betalen?

batman!

thingamajig
tananananananananana
vrijdag 20 november 2009 @ 00:33 (#56) 

quote:

[..]

ruimte en rust

Je vergeet de moslims!

batman!

Kees22
vrijdag 20 november 2009 @ 00:39 (#57) 

quote:

[..]

ruimte en rust

Ik ben tijdens mijn bezoek bijna verliefd geworden op Denemarken, maar je maakt het me wel erg tegen.

1) Ik voelde me als fietser veilig en gerespecteerd op de wegen, zelfs als er geen apart fietspad was.
2) Er waren ruimte, rust en landschap zoals ik me die uit mijn jeugd herinnerde.
3) Zou kunnen, weet ik niet. Maar ik betwijfel het ten zeerste. Cijfers?
4) Dat is nou juist waar Nederlanders over klagen: dat Nederland vol regels zit. En jij gaat de regels in DK opzoeken?
5 en 6) Werkers en goed opgeleide mensen heeft Nederland ook. Dat is geen enkel probleem.
7) Trots op hun land? Dat mag en daar hebben ze reden toe. Maar oprechte trots sluit angst voor anderen uit.

De punten 3 t/m 7 zijn niet sterk en waarschijnlijk is het gedachte verschil tussen NL en DK gewoon inbeelding.
Aan punt 1 moet je gewoon wennen en punt 2 moet je gewoon accepteren: in mijn jeugd woonden er maar 10 miljoen mensen in Nederland, nu 16 miljoen.

Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 09:12 (#58) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:10 schreef vijfhonderd het volgende:
Dingen die voor je bepaald worden kun je moeilijk eigen verantwoordelijkheid noemen.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef bendk het volgende:

[..]

Nog eventjes geduld en het is voorbij...

http://www.telegraaf.nl/b(...)ptepunt__.html?p=1,1
Zolang het CDA nog steeds zoveel zetels heeft is er niks voorbij helaas. Ik snap werkelijk niet dat die partij nog zoveel zetels scoort. Zijn mensen dan écht zo debiel? Zijn er dan echt zóveel gewoontestemmers?
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:13 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Ik vind de overdrachtsbelasting een stuk onrechtvaardiger en meer prijsopdrijvend dan de een belastingaftrek.

En inderdaad, links smijt met geld, en rechts is wat dat betreft geen haar beter maar besteed het geld tenminste nog wel aan werkende mensen en niet aan allochtone uitkeringstrekkers en ander zieligerds.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:31 schreef thingamajig het volgende:
Ik snap de HRA ook niet zo goed. Als iemand een Porsche niet kan betalen geef je hem als overheid toch ook geen som geld zodat ie niet in een Peugeot rond hoeft te rijden? Waarom zouden we dan wel geld moeten bijleggen wanneer iemand zonodig in het centrum van Amsterdam of Utrecht wil wonen, maar dat eigenlijk niet op eigen houtje kan betalen?
Er wordt helemaal geen geld gegeven, er wordt minder geld ingehouden. Flink verschil.

Dat de overheid dat beschouwt als 'misgelopen inkomsten' vind ik echt te debiel voor woorden. Zo kan ik ook wel redeneren dat ik elke maand 5000 euro misloop want tja, als ik 6800 euro als salaris zou hebben dan had ik wel die 5000 euro meer gehad en die loop ik nu mis !.
Het gaat er toch gvd niet om dat je een stukje belasting niet heft, die inkomsten heb je nu eenmaal niet dus ga daar ook niet mee lopen rekenen voor in het hypothetische geval dat je het wel zou ontvangen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Metro2005 op 20-11-2009 09:24 ]

ethiraseth
the old night parrot
vrijdag 20 november 2009 @ 09:27 (#59) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:12 schreef Metro2005 het volgende:
En inderdaad, links smijt met geld, en rechts is wat dat betreft geen haar beter maar besteed het geld tenminste nog wel aan werkende mensen en niet aan allochtone uitkeringstrekkers en ander zieligerds.
Knap, want de pvda is de enige "linkse" partij die de laatste 35 jaar soms geregeerd heeft. Rechts is verder altijd aan de macht geweest. Dus hoe links met geld kan smijten, geen idee. Maar hey, het bekt wel lekker hè, dus dan maar dat roepen.

bendk
vrijdag 20 november 2009 @ 09:27 (#60) 

Nog meer afgrond voor Aat Werknaat

http://www.telegraaf.nl/b(...)_pardon__.html?p=6,2

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 09:32 (#61) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:27 schreef bendk het volgende:
Nog meer afgrond voor Aat Werknaat

Weet je zeker dat je in Denemarken woont?

huhggh
vrijdag 20 november 2009 @ 09:40 (#62) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je in Denemarken woont?
Volgens mij kan je ook in Denemarken de website van de Telegraaf bezoeken.
Of ben je in de war met China of Saudie-Arabie, met hun firewalls?

Sees through "the wilderness of mirrors".

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 09:47 (#63) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Knap, want de pvda is de enige "linkse" partij die de laatste 35 jaar soms geregeerd heeft. Rechts is verder altijd aan de macht geweest. Dus hoe links met geld kan smijten, geen idee. Maar hey, het bekt wel lekker hè, dus dan maar dat roepen.
Soms? Ik geloof dat paars al best een tijdje op het pluche heeft gezeten, en wie zat daar ook in? Jawel, de PVDA.
(om precies te zijn van 1994 tot 2002 ) Wie zit er nu in de regering, ook de PVDA en nog een linkse partij namelijk de CU.

Dus in de afgelopen 20 jaar heeft de pvda in bijna de helft van de tijd gewoon in de regering gezeten.

kdijkstra
vrijdag 20 november 2009 @ 09:47 (#64) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:33 schreef thingamajig het volgende:
Je vergeet de moslims!
Jups laten we vooral wegrennen en bang zijn voor nog geen 5% van de bevolking.

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 09:51 (#65) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ook in Denemarken de website van de Telegraaf bezoeken.
Of ben je in de war met China of Saudie-Arabie, met hun firewalls?
Dat bedoel ik niet hè. TS is zo 'begaan' met zijn vaderland dat hij geestelijk gezien meer in Nederland leeft dan in Denemarken.

Lightning_NL
vrijdag 20 november 2009 @ 10:15 (#66) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:47 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Jups laten we vooral wegrennen en bang zijn voor nog geen 5% van de bevolking.
Maar in steden als Rotterdam en Amsterdam zijn ze de grootste bevolkingsgroep.
Zet jij je oogkleppen maar weer op en slaap rustig.

ethiraseth
the old night parrot
vrijdag 20 november 2009 @ 10:31 (#67) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:15 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Maar in steden als Rotterdam en Amsterdam zijn ze de grootste bevolkingsgroep.
Zet jij je oogkleppen maar weer op en slaap rustig.
Ik woon er en heb nergens last van. Waar woon jij? Schubbekutteveen in Zuid-limburg of Oost-Drenthe zeker?

ethiraseth
the old night parrot
vrijdag 20 november 2009 @ 10:33 (#68) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Soms? Ik geloof dat paars al best een tijdje op het pluche heeft gezeten, en wie zat daar ook in? Jawel, de PVDA.
(om precies te zijn van 1994 tot 2002 ) Wie zit er nu in de regering, ook de PVDA en nog een linkse partij namelijk de CU.

Dus in de afgelopen 20 jaar heeft de pvda in bijna de helft van de tijd gewoon in de regering gezeten.
Precies, bijna de helft maar. En dan altijd samen met CDA of VVD. Bljikbaar schrijf jij de pvda magische krachten toe dat ze altijd hun wil kunnen doorvoeren. Of is het misschien zo dat rechtse partijen het eens waren met PvdA-plannen, en dus minstens evenveel, en misschien nog wel meer (want langer geregeerd) schuld verdienen.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 10:36 (#69) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:32 schreef HarryP het volgende:
PvdA -40%
CDA -20%

VVD en PVV +50%

Een paar jaar terug was nog 60% van de kiezers voor het behoud van de HRA.
Dat is elke huizenbezitter zo'n beetje

De realiteit is dat het onverteerbaar is dat dit wangedrocht de huizenprijs boven op de schaarste op de woningmarkt nóg verder opdrijft en dat de rijkste mensen het meest profiteren van dit belastingvoordeeltje. HRA afschaffen schept lucht voor belastingverlaging ergens anders, zodat ook de hardwerkende Nederlander er voordeel van heeft

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 10:41 (#70) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Precies, bijna de helft maar. En dan altijd samen met CDA of VVD. Bljikbaar schrijf jij de pvda magische krachten toe dat ze altijd hun wil kunnen doorvoeren. Of is het misschien zo dat rechtse partijen het eens waren met PvdA-plannen, en dus minstens evenveel, en misschien nog wel meer (want langer geregeerd) schuld verdienen.
Rechtse logica is dat .

Bij gebrek aan argumenten: DAT IS DE SCHULD VAN DE PVDA!1!!1!!

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
vrijdag 20 november 2009 @ 10:50 (#71) 

quote:

Dan moeten ze huizen bouwen

Zijn er mensen die hun computer UIT zetten? :o
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia

Flappekz
vrijdag 20 november 2009 @ 10:51 (#72) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die worden niet verkocht wegens de hoge prijs.

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 10:55 (#73) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is elke huizenbezitter zo'n beetje

De realiteit is dat het onverteerbaar is dat dit wangedrocht de huizenprijs boven op de schaarste op de woningmarkt nóg verder opdrijft en dat de rijkste mensen het meest profiteren van dit belastingvoordeeltje. HRA afschaffen schept lucht voor belastingverlaging ergens anders, zodat ook de hardwerkende Nederlander er voordeel van heeft
Vertel mij nou eens, hoe precies drijft de HRA de prijs op.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 10:56 (#74) 

quote:

[..]

Natuurlijk is er sowieso schaarste op de woningmarkt. Maar zaken als de HRA drijven de prijzen nóg verder op.

Overigens mag er ook wel eens naar de huursubsidie gekeken worden. Steeds als ik iemand in zijn eentje in een huurhuis (geen klein kutflatje oid maar gewoon een huis waar je makkelijk met 2-4 man in zou kunnen wonen) zie zitten en dan hoor dat hij huursubsidie krijgt krijg ik de kriebels. Vraag me niet hoe ze dat überhaupt voor elkaar krijgen overigens....

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

huhggh
vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 (#75) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:51 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet hè. TS is zo 'begaan' met zijn vaderland dat hij geestelijk gezien meer in Nederland leeft dan in Denemarken.
Mooi toch, die affectie voor iemand's vaderland.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 10:59 (#76) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vertel mij nou eens, hoe precies drijft de HRA de prijs op.
Het maakt het makkelijker om 3 ton neer te leggen voor een huis met HRA dan zonder HRA niet?

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 (#77) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Neuh, waarschijnlijk heeft hij hier lekker op kosten van de belastingbetaler zijn studie gevolgd en zit nou uit puur eigenbelang in het buitenland. Wat daar vaderlandslievend aan is ontgaat mij even.

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

bendk
vrijdag 20 november 2009 @ 11:04 (#78) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:51 schreef Terecht het volgende:

[..]

Kijk eens voor jou, voor een lang en gelukkig leven, je verdient het:

http://www.amerigo.nl/ow/sprookjes/sprookje.html

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 11:34 (#79) 

quote:

[..]

Het heeft vooral iets verbitterends. Je vaderland verlaten omdat je vindt dat je in je mogelijkheden beperkt wordt, en in je nieuwe thuishaven elke dag weer een weemoedig topic openen over hoe beroerd het er wel niet aan toe gaat in Nederland. Dat zegt ook wel het nodige over Denemarken. Ik vermoed dat ie stiekem best wel dol is op Nederland, de Nederlandse klaagcultuur heeft ie iig niet thuisgelaten.

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 11:35 (#80) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:04 schreef bendk het volgende:

[..]

Kijk eens voor jou, voor een lang en gelukkig leven, je verdient het:

http://www.amerigo.nl/ow/sprookjes/sprookje.html
Ik stel je vrijgevigheid op prijs, maar ik leef al heel mijn leven in een sprookjesparadijs: Nederland. Zet die zwartgallige bril van je eens af man. Als ik jou zie posten heb ik altijd deze cartoon in gedachten:

huhggh
vrijdag 20 november 2009 @ 11:40 (#81) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het heeft vooral iets verbitterends. Je vaderland verlaten omdat je vindt dat je in je mogelijkheden beperkt wordt, en in je nieuwe thuishaven elke dag weer een weemoedig topic openen over hoe beroerd het er wel niet aan toe gaat in Nederland. Dat zegt ook wel het nodige over Denemarken. Ik vermoed dat ie stiekem best wel dol is op Nederland, de Nederlandse klaagcultuur heeft ie iig niet thuisgelaten.
Klaagcultuur of niet, dat is geen reden om op voorhand iemand's punt terzijde te schuiven.
Ik begrijp de strekking van zijn verhaal wel hoor.

Tip van de dag: kijk eens naar de boodschap, en minder naar de boodschapper.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 11:40 (#82) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik vind het ook hoogst ergerlijk, ipv hier blijven om de boel te verbeteren worden ze een soort veredelde economische vluchteling

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 11:53 (#83) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Klaagcultuur of niet, dat is geen reden om op voorhand iemand's punt terzijde te schuiven.

Dat kan wel zijn, maar het gaat gezien de geschiedenis van de boodschapper niet meer zozeer om de boodschap alswel om de user. De twee zijn innig met elkaar verweven en daardoor niet meer los van elkaar te zien imo. Hij dreigt toch een cultfiguur te worden.

huhggh
vrijdag 20 november 2009 @ 11:55 (#84) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het ook hoogst ergerlijk, ipv hier blijven om de boel te verbeteren worden ze een soort veredelde economische vluchteling
Dat is natuurlijk wel pijnlijk naief.
Soms kan je door je aanwezigheid de boel niet verbeteren. En dan is verkassen een hele reele stap.
Eentje die velen over de hele wereld dagelijks maken.

huhggh
vrijdag 20 november 2009 @ 11:56 (#85) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:53 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar het gaat gezien de geschiedenis van de boodschapper niet meer zozeer om de boodschap alswel om de user. De twee zijn innig met elkaar verweven en daardoor niet meer los van elkaar te zien imo. Hij dreigt toch een cultfiguur te worden.
Niks mis mee toch?
Er zijn zoveel cultfiguren. Maak je er niet zo druk over.
Enfin, ik ga weer aan het werk.
Tot vanavond...wellicht.

Terecht
Geboefte:
vrijdag 20 november 2009 @ 12:02 (#86) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:56 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niks mis mee toch.
Enfin, ik ga weer aan het werk.
Tot vanavond...wellicht.
Misschien is het voor hem wel een geuzenstatus idd. Maar dat zou weer afbreuk aan het cultgehalte van de user.

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 12:04 (#87) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het maakt het makkelijker om 3 ton neer te leggen voor een huis met HRA dan zonder HRA niet?
3 ton blijft 3 ton , alleen je maandlasten zullen iets lager uitvallen.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 12:08 (#88) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

3 ton blijft 3 ton , alleen je maandlasten zullen iets lager uitvallen.
Dat zeg ik: het wordt makkelijker om dat huis te kopen, ergo, méér mensen kunnen dat bedrag ophoesten en méér mensen zullen dat ook doen.

Je geeft zelf al impliciet aan dus hoe het prijsopdrijvend mechanisme werkt

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 12:57 (#89) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zeg ik: het wordt makkelijker om dat huis te kopen, ergo, méér mensen kunnen dat bedrag ophoesten en méér mensen zullen dat ook doen.

Je geeft zelf al impliciet aan dus hoe het prijsopdrijvend mechanisme werkt
Nee, mensen moeten nog steeds die 3 ton terugbetalen, hoe je het ook went of keert. En die 3 ton hypotheek krijg je nog steeds alleen maar als je genoeg verdient, dus ook al kan je met een lager salaris die maandlasten wel betalen dankzij de HRA, dan nog kan je dat huis niet kopen want je krijgt daar domweg geen hypotheek voor.

Als je voor een hypotheek gaat shoppen rekent ook iedere hypotheekadviseur met bruto bedragen, en de HRA komt helemaal niet ter sprake.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 13:08 (#90) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten nog steeds die 3 ton terugbetalen, hoe je het ook went of keert. En die 3 ton hypotheek krijg je nog steeds alleen maar als je genoeg verdient, dus ook al kan je met een lager salaris die maandlasten wel betalen dankzij de HRA, dan nog kan je dat huis niet kopen want je krijgt daar domweg geen hypotheek voor.

Als je voor een hypotheek gaat shoppen rekent ook iedere hypotheekadviseur met bruto bedragen, en de HRA komt helemaal niet ter sprake.
Mooi, dan kan de HRA zonder gevolgen afgeschaft worden dus

Edit: heel veel mensen hebben trouwens tegenwoordig een aflossingsvrije hypotheek, ook al zo'n gedrocht, en dan mag de belastingbetaler voor ze opdraaien als de huizenmarkt in de soep loopt

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

ethiraseth
the old night parrot
vrijdag 20 november 2009 @ 13:19 (#91) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als minder mensen het kunnen betalen gaat de prijs dus omlaag. Je blijft dus toegeven dat de HRA de prijs opdrijft, ook al poog je het omgekeerde aan te tonen.

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 13:36 (#92) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als minder mensen het kunnen betalen gaat de prijs dus omlaag. Je blijft dus toegeven dat de HRA de prijs opdrijft, ook al poog je het omgekeerde aan te tonen.
met of zonder HRA, ik kan die woning nog steeds niet betalen.
Met of zonder HRA, iemand die 40.000 per jaar verdient kan die woning wel betalen, die is alleen 100 tot 200 euro per maand meer kwijt.

Ik zie echt niet hoe die HRA de prijs opdrijft, die woning kost 3 ton en kan je dat betalen ja of nee, dat is het enige wat telt als je een woning koopt, of je dan elke maand wat terugkrijgt maakt voor de verkoopprijs toch geen zak uit, nee dan kan piet hem misschien niet meer kopen maar dan koopt jan hem wel die een hoger salaris heeft.

Alleen in de allerhoogste regionen zullen de woningprijzen wellicht dalen daardoor maar in het middensegment zal er echt geen verschil zijn.

ethiraseth
the old night parrot
vrijdag 20 november 2009 @ 13:39 (#93) 

Als die HRA blijkbaar niets doet, waarom maak je er dan zo'n probleem van dat hij verdwijnt? Het kost vele miljarden die of beter besteedt kunnen worden, of kunnen worden bespaard voor een belastingverlaging.

Freak188
vrijdag 20 november 2009 @ 14:00 (#94) 
De HRA was ooit bedoeld om duurdere woningen betaalbaar te maken voor de iets minder bedeelden. Maar waar het uiteindelijk op uit draait is dat ze juist het extra geleende geld, gebruiken als indicatie voor de huizenprijzen. Dus de minder bedeelde kon in plaats van 1,5 ton, ineens 2 ton lenen. Maar het huis dat eerst 2 ton kostte, werd ineens ook 2,5 ton. En daardoor kan je niet ruimer/mooier wonen met extra geld. En daarom betaal je nu 220000 euro voor een jaren 70 tussenwoning met houten vloeren en enkel glas.

Grrrrrrrr
*PURRRRR*
vrijdag 20 november 2009 @ 14:01 (#95) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

met of zonder HRA, ik kan die woning nog steeds niet betalen.
Met of zonder HRA, iemand die 40.000 per jaar verdient kan die woning wel betalen, die is alleen 100 tot 200 euro per maand meer kwijt.

Ik zie echt niet hoe die HRA de prijs opdrijft, die woning kost 3 ton en kan je dat betalen ja of nee, dat is het enige wat telt als je een woning koopt, of je dan elke maand wat terugkrijgt maakt voor de verkoopprijs toch geen zak uit, nee dan kan piet hem misschien niet meer kopen maar dan koopt jan hem wel die een hoger salaris heeft.

Alleen in de allerhoogste regionen zullen de woningprijzen wellicht dalen daardoor maar in het middensegment zal er echt geen verschil zijn.
Voor het lagere en middensegment zal de impact allicht kleiner zijn, dat wil niet zeggen dat er geen impact is. De HRA werkt als een soort turbo op de huidige woningmarkt die gekenmerkt wordt door schaarste. De enigen die daar beter van worden op lange termijn zijn de hypotheekverstrekkers en de makelaars

6-2!! 4-3!
www.zeropaid.com
Lang leve de republiek!
privacybarometer.nl

Metro2005
Mind explorer
vrijdag 20 november 2009 @ 14:11 (#96) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:39 schreef ethiraseth het volgende:
Als die HRA blijkbaar niets doet, waarom maak je er dan zo'n probleem van dat hij verdwijnt? Het kost vele miljarden die of beter besteedt kunnen worden, of kunnen worden bespaard voor een belastingverlaging.
Ten eerste omdat ik niet geloof dat er een belastingverlaging komt, ze zijn alleen maar bezig om alle gaten in de begroting te dichten momenteel
Ten tweede omdat mij dat ruim 1000 euro per jaar scheelt, niet dat ik zonder niet uitkan, makkelijk zelfs want ik betaal nu ook al bruto elke maand maar het is wél zonde van het geld.
Ten derde omdat dat mijn ENIGE aftrekpost is die ik heb, want als werkende alleenstaande met beneden modaal salaris heb je al nergens recht op terwijl de inkomsten echt niet enorm zijn.
Ten slot omdat ik vind dat als de overheid zo graag de woonsubsidies wil afschaffen dat ze dan eerst maar eens moeten zorgen dat ze de problemen waar die subsidies voor bedoeld zijn opgelost zijn. Namelijk meer betaalbare woningen bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 20-11-2009 15:58 ]

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
vrijdag 20 november 2009 @ 16:44 (#97) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:12 schreef Metro2005 het volgende:

Dat de overheid dat beschouwt als 'misgelopen inkomsten' vind ik echt te debiel voor woorden. Zo kan ik ook wel redeneren dat ik elke maand 5000 euro misloop want tja, als ik 6800 euro als salaris zou hebben dan had ik wel die 5000 euro meer gehad en die loop ik nu mis !.
Het gaat er toch gvd niet om dat je een stukje belasting niet heft, die inkomsten heb je nu eenmaal niet dus ga daar ook niet mee lopen rekenen voor in het hypothetische geval dat je het wel zou ontvangen.
Het is toch net even anders hoor. Het zou zo zijn wanneer je daadwerkelijk 6800 euro salaris zou krijgen en daar minder dan die 1800 netto aan over zou houden.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
vrijdag 20 november 2009 @ 16:47 (#98) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:47 schreef Metro2005 het volgende:

CU is een behoorlijk rechtse conservatieve partij. Haar kiezers zullen zich over het algemeen zeer beledigd voelen wanneer ze uitgemaakt worden voor links.
quote:
De afgelopen 20 jaar zelfs iets meer dan de helft maar daarvoor weer 10 jaar niet. Er is maar 1 echte constante dat is het CDA en daarna scoort de VVD nog beter dan de PvdA.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
vrijdag 20 november 2009 @ 16:48 (#99) 

quote:

[..]

Het probleem is niet zozeer kwantitatief van aard.

bendk
vrijdag 20 november 2009 @ 19:16 (#100) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:53 schreef Terecht het volgende:

[..]

Heerlijk dat jagen in de deense bossen...

[ Bericht 0% gewijzigd door bendk op 20-11-2009 19:38 ]

bendk
vrijdag 20 november 2009 @ 19:34 (#101) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Een nieuwe boodschap dan maar, die van Ahmed Aboutaleb dan wel te verstaan, de man met een nederlandse visie: turkse truc taal:

http://www.nu.nl/economie(...)t-meer-bijstand.html

Dit bericht plaatste ik eerder deze dag, het verschil tussen fantasie en werkelijkheid van hetzelfde onderwerp :

[ Bericht 8% gewijzigd door bendk op 20-11-2009 20:03 ]

Ringo
als een rollende steen
vrijdag 20 november 2009 @ 19:39 (#102) 

Is bendk de nieuwe StefanP?

I'm just a slow emotion replay of somebody I used to be

popolon
using coconuts
vrijdag 20 november 2009 @ 19:49 (#103) 

quote:
He? Wat?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.

Barbaaf
Eendjes O+
vrijdag 20 november 2009 @ 20:14 (#104) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:49 schreef popolon het volgende:

[..]

He? Wat?
Kom op, iedereen gaat in dit topic kort door de bocht. Deze schoen past jou niet, dat weten de meesten wel.

en zelfs dat niet.

Igen
Ja dus.
zaterdag 21 november 2009 @ 00:09 (#105) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:34 schreef bendk het volgende:

[..]

Een nieuwe boodschap dan maar, die van Ahmed Aboutaleb dan wel te verstaan, de man met een nederlandse visie: turkse truc taal:

http://www.nu.nl/economie(...)t-meer-bijstand.html

Dit bericht plaatste ik eerder deze dag, het verschil tussen fantasie en werkelijkheid van hetzelfde onderwerp :

Dus de schatting van de kosten is iets naar boven bijgesteld, en de VVD is boos dat kosten die je niet aan het pardon mag toerekenen niet aan het pardon worden toegerekend. Kortom, de VVD zeurt om niks en de Telegraaf denkt met deze flauwekul aandacht te trekken. Gaap...

Влакът за Варна

Kees22
zaterdag 21 november 2009 @ 00:44 (#106) 

quote:

[..]

Zolang die iemand geen Marokkaan of Turk is, bedoel je?

Kees22
zaterdag 21 november 2009 @ 00:54 (#107) 

Ik ben een Nederlandse burger en ik voel me helemaal niet de afgrond ingeduwd. Integendeel: ik woon prima, heb hele goede vriend(inn)en, heb een baan en inkomen waar ik prima tevreden mee ben. Alles naar wens, mag ik wel zeggen. Vrijwel geheel naar wens, zelfs.
En voorzover het niet naar wens is, hoor je mij niet klagen over anderen die daar de schuld van zouden zijn. Dan zoek ik gewoon naar drie mogelijke oplossingen en daar kies ik er dan een van uit.

Als ik zo terugkijk, is het mij in de loop van mijn leven eigenlijk alleen maar beter gegaan. Als iemand anders naar mijn leven kijkt, ziet hij dat misschien niet. Hij kan zelfs een loser zien, maar daar kan ik dan echt niet mee zitten.

huhggh
zaterdag 21 november 2009 @ 09:50 (#108) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zolang die iemand geen Marokkaan of Turk is, bedoel je?
Het gaat hier over Nederlanders.
Niet van onderwerp veranderen en, zoals gebruikelijk bij jou, er een linkse draai aan geven.

huhggh
zaterdag 21 november 2009 @ 09:54 (#109) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:54 schreef Kees22 het volgende:
Ik ben een Nederlandse burger en ik voel me helemaal niet de afgrond ingeduwd. Integendeel: ik woon prima, heb hele goede vriend(inn)en, heb een baan en inkomen waar ik prima tevreden mee ben. Alles naar wens, mag ik wel zeggen. Vrijwel geheel naar wens, zelfs.
En voorzover het niet naar wens is, hoor je mij niet klagen over anderen die daar de schuld van zouden zijn. Dan zoek ik gewoon naar drie mogelijke oplossingen en daar kies ik er dan een van uit.

Als ik zo terugkijk, is het mij in de loop van mijn leven eigenlijk alleen maar beter gegaan. Als iemand anders naar mijn leven kijkt, ziet hij dat misschien niet. Hij kan zelfs een loser zien, maar daar kan ik dan echt niet mee zitten.
Prachtig, eerlijk, ik pink een traantje weg, zo mooi allemaal

Maar uuh, de duimschoeven worden wel steeds meer aangedraaid voor de Nederlandse burgers (middenklasse).
Forse belastingen, nog meer belastingen, steeds meer controle-mogelijkheden vanuit de overheid.
U herinnert zich die pandbrigade nog............leuke overheid joh. En dat ook nog bij koopwoningen.

Kees22
zaterdag 21 november 2009 @ 10:10 (#110) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Prachtig, eerlijk, ik pink een traantje weg, zo mooi allemaal

Maar uuh, de duimschoeven worden wel steeds meer aangedraaid voor de Nederlandse burgers (middenklasse).
Forse belastingen, nog meer belastingen, steeds meer controle-mogelijkheden vanuit de overheid.
U herinnert zich die pandbrigade nog............leuke overheid joh. En dat ook nog bij koopwoningen.
Lig toch niet te zeuren man. Je kunt vrijwel nergens beter wonen dan in Nederland. En als je het daar niet mee eens bent, dan zoek je toch fijn een ander land uit om te gaan wonen. Niemand die je tegenhoudt.
Gewoon: even ouderwets rechts helemaal je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Kees22
zaterdag 21 november 2009 @ 10:12 (#111) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:50 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het gaat hier over Nederlanders.
Niet van onderwerp veranderen en, zoals gebruikelijk bij jou, er een linkse draai aan geven.
Ik verander niet van onderwerp, ik houd je een spiegel voor. Maar in tegenspraak met jouw onderschrift, vind je het blijkbaar moeilijk om daar in te kijken.

Pietverdriet
Ik wou dat ik een IJsbeer was
zaterdag 21 november 2009 @ 10:14 (#112) 

HRA afschaffen is prima, mits de inkomstenbelasting flink omlaag gaat.

Law Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig
Het links-progressief-academisch-media complex onderdrukt den arbeider.

UncleErnie
I'm wicked
zaterdag 21 november 2009 @ 10:14 (#113) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:46 schreef Anschluss het volgende:

[..]

Sorry hoor, de enige die ik hoor janken hier ben jij
in zo'n beetje ieder topic dat ik kom heb je wel iets te jammeren naar de PVV
Ben je dan blind?
De OP alleen al is een jankend geheel.

I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.

UncleErnie
I'm wicked
zaterdag 21 november 2009 @ 10:18 (#114) 

quote:

[..]

ruimte en rust

Dus je zoekt in de inwoners van een land allemaal dingen die je zelf niet hebt? Typisch.

I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.

Hexagon
Vreemd Fenomeen
zaterdag 21 november 2009 @ 10:43 (#115) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:39 schreef Ringo het volgende:
Is bendk de nieuwe StefanP?
StefanP maakte iig niet 796876 keer hetzelfde schijttopic

Now is the time.. to think for ourselves.. and question authority!
Winnaar van de Thom de Graaff Poedelprijs 2008. Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt

StefanP
polemicist
maandag 23 november 2009 @ 02:49 (#116) 

quote:

Het probleem is dat die achterlijke pennelikers en politici niet normaal kunnen nadenken. Een verstandig mens ziet inderdaad direct wat het probleem is: veel te veel regels, veel te hoge belastingen, een veel te grote overheid, geen enkele stimulans om te werken, de grenzen wijd open voor crimineel tuig, schorem wordt over de bol geaaid en de burger wordt genaaid als hij 4 Km/u te hard rijdt of als hij een inbreker op zijn teen trapt.

Dat zal nooit veranderen. Nederland is inmiddels van de ambtenaartjes en ongeacht op welke partij je stemt zal dat niet veranderen. Het systeem in NL is gewoon kapot: met een paar nieuwe gezichten op het ministerie na een verkiezing red je het niet als de rest van de ambetnarenkolos stug haar eigen zin blijft doorzetten (lees: meer regeltjes, meer macht, minder presteren).

Nou ja, tot Nederland instort zal het niet veranderen. Daarna zal het alleen maar erger worden. Wat? Instorten zeg je? Jazeker, instorten. Je dacht toch niet echt dat die omgekeerde bevolkingspiramide geen gevolgen heeft? Dacht je dat die miljoenen ambtenaartjes (die geen cent bijdragen aan het BNP) en uitkeringstrekkers met confetti betaald worden? Nee, dat wordt opgehoest door de werkende Nederlander. En laat die nou aan het uitsterven zijn door het modieuze 1,1 kind krijgen dat gangbaar is in NL (en heel Europa). Daar komt nog bij ook dat de babyboomers massaal met pensioen gaan de komende 10-20 jaar, en dat geld moet toch opgehoest worden. Het zal die ouderen een rotzorg zijn dat de jeugd geen cent te makken heeft... fijn toch?! Eerst mag je NL zelf stuk maken met je immigratiebeleid, je softe aanpak van alles en nog wat, je jarenlange linkse kabinetten en vervolgens mag je lekker riant in je woning van 3 ton overwaarde (want: gekocht voor 50K, en door de kunstmatige schaarste inmiddels 350K waard) op je 55e van je eindloon pensien genieten... terwijl de jeugd nooit en te nimmer een huis kan betalen, en tot hun 70e mag doorwerken voor een middelloon pensioentje.

Maar vrees niet hoor, voordat NL ten onder gaat aan de agressieve "nieuwe Nederlanders" mag mag de jongere Nederlander gerust nog 20-30 jaar krom liggen. Er kan nog veel meer geplukt worden. Hier een belastinkje, daar een premietje, hier een heffinkje, daar een accijnsje, daar kan nog veel meer af!

NL Doe jezelf een plezier en emigreer... In plaats van je suf te studeren om daarna netto niet meer te besteden te hebben dan de eerste de beste uitkeringstrekker, kun je daadwerkelijk geld verdienen in landen waar prestatie gewoon beloond wordt. In plaats van een grijze rijtjescontainer van 300K euro -zonder tuin, parkeerplaats en garage wel te verstaan- kun je voor 150K een pachtige alleenstaande woning kopen. In plaats van agressieve, opgefokte mensen die elkaar het licht in hun ogen niet gunnen en gniffelen als het een ander slecht gaat, kun je onder vriendelijke mensen wonen.

Nederland.... hah, wat een triest land. Ik ben zo blij dat ik daar niet meer woon.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

ethiraseth
the old night parrot
maandag 23 november 2009 @ 07:44 (#117) 

Och, wij gaan tenminste niet failliet als we ons been breken of kanker krijgen. jij moet maar hopen dat je bij de gratie van bedrijven daar je verzekering kan houden en als dat al zo is, dat je ook nog alles vergoed krijgt.

Oh en het geboortecijfer in Nederland ligt rond de 1,8, niet de 1,1. Maar hey, StefanP en feiten, dat is nog nooit samen gegaan. StefanP en tirades over "socialisme", wat voor derdewereldland Nederland is en complete leugens, dat zijn we gewend.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
maandag 23 november 2009 @ 08:34 (#118) 

quote:
In plaats van agressieve, opgefokte mensen die elkaar het licht in hun ogen niet gunnen
Volgens mij woont degene die daar in dit topic in uitblinkt ergens in de VS.

Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
maandag 23 november 2009 @ 08:37 (#119) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 02:49 schreef StefanP het volgende:

Nederland.... hah, wat een triest land. Ik ben zo blij dat ik daar niet meer woon.
Wij zijn ook blij dat je er niet meer woont. Kunnen we nog wel even vangen voor alle zaken waar je wel van genoten hebt, zoals Kinderbijslag, Lesgeld, Studiebeurs en alle toeslagen die jij of je ouders voor jou hebben ontvangen? Fijns.

De beste Comic Fantasy schrijver
Inmiddels heeft Wilders dus al 2 keer kiezersbedrog gepleegd door een zetel waarvoor hij gekozen is niet in te nemen.

akveor
roevka
maandag 23 november 2009 @ 12:40 (#120) 

Het wordt tijd voor een 2 of 3 partijen stelsel zodat de bevolking werkelijk kan afrekenen met de regering.
Ons stelsel heeft weinig meer met democratie te maken. Het volk wil vele maatregelen niet maar toch worden deze doorgevoerd. En die partij moet bij een volgende verkiezing gewoon weer meeregeren omdat er geen andere optie voor een meerderheid is.

--------------------------------------

Monidique
Irritantus Dogmaticus
maandag 23 november 2009 @ 12:48 (#121) 

quote:

[..]

Het probleem (...) achterlijke pennelikers (..) niet normaal kunnen nadenken (...) regels (...) belastingen (...) overheid (...) de grenzen wijd open (...) crimineel tuig (...) schorem (...) over de bol geaaid (...) de burger wordt genaaid (...) een inbreker op zijn teen trapt. (...) ambtenaartjes (...) NL is gewoon kapot (...) ambetnarenkolos (...) Nederland instort (...) erger (...) Wat? Instorten zeg je? Jazeker, instorten.(...) die miljoenen ambtenaartjes (...) die geen cent bijdragen aan het BNP (...) uitkeringstrekkers (...) (...) confetti (...) opgehoest (...) de werkende Nederlander (...) het uitsterven (...) (...) fijn toch?! (...) immigratiebeleid (...) softe aanpak (...) jarenlange linkse kabinetten (...) NL ten onder gaat (...) agressieve "nieuwe Nederlanders" (...) belastinkje (...) NL (...) emigreer (...) de eerste de beste uitkeringstrekker (...) agressieve, opgefokte mensen (...) niet gunnen (...) gniffelen (...) Nederland (...) triest (...) Ik ben zo blij dat ik daar niet meer woon.

"Wealth or want, great store or small,
All is one since Death's are all."

Hexagon
Vreemd Fenomeen
maandag 23 november 2009 @ 12:49 (#122) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 12:40 schreef akveor het volgende:
Het wordt tijd voor een 2 of 3 partijen stelsel zodat de bevolking werkelijk kan afrekenen met de regering.
Ons stelsel heeft weinig meer met democratie te maken. Het volk wil vele maatregelen niet maar toch worden deze doorgevoerd. En die partij moet bij een volgende verkiezing gewoon weer meeregeren omdat er geen andere optie voor een meerderheid is.
Ja leuk een tweepartijenstelsel met keuze uit een CDA-equivalent en een PVDA-equivalent die tot in de eeuwigheid samen de macht hebben.

De manier om met lood af te rekenen maar enkel op oud ijzer als alternatief te kunnen stemmen

Winnaar van de Thom de Graaff Poedelprijs 2008. Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt

Hexagon
Vreemd Fenomeen
maandag 23 november 2009 @ 12:55 (#123) 

quote:

En wij missen jou en bendk ook als kiespijn

Boze_Appel
Vrij Fruit
maandag 23 november 2009 @ 12:59 (#124) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wij missen jou en bendk ook als kiespijn
Nou nee, vermaak is een beter woord.

Carpe Libertatem
If you are not free to choose wrongly and irresponsibly, you are not free at all.

O0tje
maandag 23 november 2009 @ 19:12 (#125) 
Ik sluit me geheel bij de vorige sprekers aan!
Tjonge jonge wat een gekanker: liever kwijt dan rijk!

bendk
maandag 23 november 2009 @ 20:50 (#126) 

quote:

[..]

Het probleem is dat die achterlijke pennelikers en politici niet normaal kunnen nadenken. Een verstandig mens ziet inderdaad direct wat het probleem is: veel te veel regels, veel te hoge belastingen, een veel te grote overheid, geen enkele stimulans om te werken, de grenzen wijd open voor crimineel tuig, schorem wordt over de bol geaaid en de burger wordt genaaid als hij 4 Km/u te hard rijdt of als hij een inbreker op zijn teen trapt.

Dat zal nooit veranderen. Nederland is inmiddels van de ambtenaartjes en ongeacht op welke partij je stemt zal dat niet veranderen. Het systeem in NL is gewoon kapot: met een paar nieuwe gezichten op het ministerie na een verkiezing red je het niet als de rest van de ambetnarenkolos stug haar eigen zin blijft doorzetten (lees: meer regeltjes, meer macht, minder presteren).

Nou ja, tot Nederland instort zal het niet veranderen. Daarna zal het alleen maar erger worden. Wat? Instorten zeg je? Jazeker, instorten. Je dacht toch niet echt dat die omgekeerde bevolkingspiramide geen gevolgen heeft? Dacht je dat die miljoenen ambtenaartjes (die geen cent bijdragen aan het BNP) en uitkeringstrekkers met confetti betaald worden? Nee, dat wordt opgehoest door de werkende Nederlander. En laat die nou aan het uitsterven zijn door het modieuze 1,1 kind krijgen dat gangbaar is in NL (en heel Europa). Daar komt nog bij ook dat de babyboomers massaal met pensioen gaan de komende 10-20 jaar, en dat geld moet toch opgehoest worden. Het zal die ouderen een rotzorg zijn dat de jeugd geen cent te makken heeft... fijn toch?! Eerst mag je NL zelf stuk maken met je immigratiebeleid, je softe aanpak van alles en nog wat, je jarenlange linkse kabinetten en vervolgens mag je lekker riant in je woning van 3 ton overwaarde (want: gekocht voor 50K, en door de kunstmatige schaarste inmiddels 350K waard) op je 55e van je eindloon pensien genieten... terwijl de jeugd nooit en te nimmer een huis kan betalen, en tot hun 70e mag doorwerken voor een middelloon pensioentje.

Maar vrees niet hoor, voordat NL ten onder gaat aan de agressieve "nieuwe Nederlanders" mag mag de jongere Nederlander gerust nog 20-30 jaar krom liggen. Er kan nog veel meer geplukt worden. Hier een belastinkje, daar een premietje, hier een heffinkje, daar een accijnsje, daar kan nog veel meer af!

NL Doe jezelf een plezier en emigreer... In plaats van je suf te studeren om daarna netto niet meer te besteden te hebben dan de eerste de beste uitkeringstrekker, kun je daadwerkelijk geld verdienen in landen waar prestatie gewoon beloond wordt. In plaats van een grijze rijtjescontainer van 300K euro -zonder tuin, parkeerplaats en garage wel te verstaan- kun je voor 150K een pachtige alleenstaande woning kopen. In plaats van agressieve, opgefokte mensen die elkaar het licht in hun ogen niet gunnen en gniffelen als het een ander slecht gaat, kun je onder vriendelijke mensen wonen.

Nederland is een land van eenheidsworsten:

- het netto inkomen van een uitkeringstrekker, een modaal verdiener en een 2x modaal verdiener is
hetzelfde
- de huizen zijn hetzelfde en vooral saai
- alles wordt bestuurd en gestuurd door een eenheid van dezelfde regel: het is verboden om....niet toegestaan is...
- de auto's zien allemaal hetzelfde eruit en de voornaamste kleuren zijn grijs en zwart

vijfhonderd
maandag 23 november 2009 @ 22:46 (#127) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef bendk het volgende:

[..]

- het netto inkomen van een uitkeringstrekker, een modaal verdiener en een 2x modaal verdiener is
hetzelfde
- alles wordt bestuurd en gestuurd door een eenheid van dezelfde regel: het is verboden om....niet toegestaan is...
- de auto's zien allemaal hetzelfde eruit en de voornaamste kleuren zijn grijs en zwart
Over het netto inkomen van iemand in de bijstand zit je helemaal fout.
De rest is subjectief, en ondoordacht omdat je de voordelen ervan niet wilt zien.

Igen
Ja dus.
maandag 23 november 2009 @ 23:53 (#128) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 22:46 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Over het netto inkomen van iemand in de bijstand zit je helemaal fout.
De rest is subjectief, en ondoordacht omdat je de voordelen ervan niet wilt zien.
Voordelen?

Ach, het verhaal heeft vaak twee kanten. Wat mij betreft is bijvoorbeeld het gemopper over de saaie en eentonige nieuwbouwwijken helemaal terecht. Het vervelende is alleen dat veel mensen zo hypocriet zijn. Als iemand de eentonigheid beu is en de kozijnen een andere kleur verft, dan halen de buren onmiddelijk de welstandscommissie erbij om dit soort "Belgische toestanden" de kop in te drukken.

Bij de demografische ontwikkeling zie je overigens eenzelfde verhaal. Uit onderzoek blijkt dat men Nederland te vol vindt, dat de bevolking moet krimpen, en dat men daarom minder kinderen moet nemen. Maar de vergrijzing die dat oplevert vinden we maar niks en willen we niet op de koop toe nemen.

Ik denk dat deze twee voorbeelden mooi de houding van veel Nederlanders illustreren: hypocriet als de pest, wel de lusten maar niet de lasten willen, en daarom altijd schijn-ontevreden.

Влакът за Варна

breaky
Harder praten a.u.b
dinsdag 24 november 2009 @ 08:02 (#129) 

Sommigen hier zijn wel beroeps klagers hoor. En dan nog klagen dat er in Nederland zoveel geklaagd wordt!

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Luang Prabang Lao P.D.R.
Cassis en Earl Grey :-)

ethiraseth
the old night parrot
dinsdag 24 november 2009 @ 08:09 (#130) 

quote:

[..]

hetzelfde
ga lekker door met leugens verspreiden.

Boze_Appel
Vrij Fruit
dinsdag 24 november 2009 @ 08:34 (#131) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:39 schreef ethiraseth het volgende:
of kunnen worden bespaard voor een belastingverlaging.
Optimist.

Carpe Libertatem
If you are not free to choose wrongly and irresponsibly, you are not free at all.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
dinsdag 24 november 2009 @ 08:37 (#132) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Optimist.
Stukken beter voor je hart dan altijd dat negatieve gedrag en gezeur

LangeTabbetje
tis wat
dinsdag 24 november 2009 @ 08:43 (#133) 

quote:

[..]

Beetje raar om Nederland hiervan de schuld te geven. Immers, de enige autofabrikant die Nederland nog heeft is Spyker en je kan moeilijk stellen dat dat een 13-in-een-dozijn autootje is.

Dat de auto 's er allemaal het zelfde uit zouden zien is dus meer de schuld van Japanners, Koreanen, Duitsers en Fransen

Honey ! Take me drunk, i am home !

ethiraseth
the old night parrot
dinsdag 24 november 2009 @ 09:32 (#134) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Optimist.
Ik blijf hoop houden dat we ooit deugdelijke politici krijgen.

O0tje
dinsdag 24 november 2009 @ 21:45 (#135) 
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Beetje raar om Nederland hiervan de schuld te geven. Immers, de enige autofabrikant die Nederland nog heeft is Spyker en je kan moeilijk stellen dat dat een 13-in-een-dozijn autootje is.

Dat de auto 's er allemaal het zelfde uit zouden zien is dus meer de schuld van Japanners, Koreanen, Duitsers en Fransen
En Spyker gaat verhuizen naar het Verenigd Koninkrijk!

Revolution-NL
dinsdag 24 november 2009 @ 23:27 (#136) 

Als ik zometeen 5000 euro per jaar minder koopkracht heb en vele modalen gezinnen met mij dan zijn de uitkeringstrekkers in huurders de eerste die de klappen krijgen als de economie inelkaar stort.

Kijken of ze dan nog zo hard lachen, paupers.

"20 jaar geleden stierf de DDR..... om te herrijzen in Nederland."
"The debate isn't security versus privacy. It's liberty versus control"
http://www.privacybarometer.nl/

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
dinsdag 24 november 2009 @ 23:32 (#137) 

Waarom zouden we of jij zometeen plotseling 5000 euro minder koopkracht hebben?
Dat zal vooral opgaan voor degenen die hun baan verliezen. Hoe vervelend het ook voor hen is dat gaat toch nog altijd maar om een relatief klein percentage van de mensen van wie het grootste deel ook nog eens snel nieuw werk vindt.

Revolution-NL
dinsdag 24 november 2009 @ 23:35 (#138) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden we of jij zometeen plotseling 5000 euro minder koopkracht hebben?
Dat zal vooral opgaan voor degenen die hun baan verliezen. Hoe vervelend het ook voor hen is dat gaat toch nog altijd maar om een relatief klein percentage van de mensen van wie het grootste deel ook nog eens snel nieuw werk vindt.

Die 5000 is een groot deel van mijn consumpatief geld wat ik ieder jaar de economie in pomp. Als alle modale gezinnen met een eigen huis dit zometeen niet meer hebben dan komt de economie tot stilstand.

Dan heb ik het nog niet eens over gezinnen die hun financieen niet meer rond krijgen en die op straat gezet worden. Gevolg: Banken moet grote afboekingen doen en hebben wellicht staatsteun nodig + er komt meer druk op de huurmarkt = hogere huurprijzen.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
dinsdag 24 november 2009 @ 23:36 (#139) 

Waar haal je die 5000 euro vandaan?

Revolution-NL
dinsdag 24 november 2009 @ 23:37 (#140) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:36 schreef du_ke het volgende:
Waar haal je die 5000 euro vandaan?
Dat is wat ik jaarlijks terugkrijg van de fiscus

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
dinsdag 24 november 2009 @ 23:40 (#141) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is wat ik jaarlijks terugkrijg van de fiscus
Oh maar zelfs als de HRA afgeschaft zou worden (neem aan dat je het daar over hebt) zal dat niet in 1 keer gebeuren en ook niet zonder compensatie, de politicus die dat voorstelt pleegt politieke zelfmoord. Daar maak ik me dus niet al te druk om.

Revolution-NL
dinsdag 24 november 2009 @ 23:45 (#142) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh maar zelfs als de HRA afgeschaft zou worden (neem aan dat je het daar over hebt) zal dat niet in 1 keer gebeuren en ook niet zonder compensatie, de politicus die dat voorstelt pleegt politieke zelfmoord. Daar maak ik me dus niet al te druk om.
Netto gaat dit gewoon wederom een lastenverzwaring worden en daar pas ik voor. Ik ben het er mee eens dat de HRA een draak van een regeling is. Nu afschaffen is gewoon not done. Als we echte leiders hadden gehad dan had men in 1999 de hra al afgeschaft dan had NIEMAND er last van gehad.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
dinsdag 24 november 2009 @ 23:54 (#143) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Netto gaat dit gewoon wederom een lastenverzwaring worden en daar pas ik voor. Ik ben het er mee eens dat de HRA een draak van een regeling is. Nu afschaffen is gewoon not done. Als we echte leiders hadden gehad dan had men in 1999 de hra al afgeschaft dan had NIEMAND er last van gehad.
Er is volgens mij ook geen politicus voor het nu afschaffen. En er zijn er volgens mij ook (bijna) geen voor het afschaffen zonder vorm van compensatie zoals lagere IB.

Dat het eerder afgeschaft had moeten worden ben ik overigens helemaal met je eens.

Mortaxx
woensdag 25 november 2009 @ 00:20 (#144) 

quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Afschaffing moet ook niet in 1 keer gebeuren. Wanneer het over 30 jaar wordt gespreid zal je het veel minder merken en krijg je ook geen sterke dalingen van de huizenprijzen. En als de besparingen worden teruggeven aan de burgers merk je er nog minder van

StefanP
polemicist
donderdag 26 november 2009 @ 22:07 (#145) 

En de linkse kneusjes laten zich weer zien hoor Wat een in-trieste figuurtjes toch. Het geeft niet hoor... ik snap heus wel dat jullie je ontzettend ergeren aan je nietszeggende, miserable bestaan in dat kutlandje en dat je dat uit door iedereen die je totaal failliete verzorgingsstaat noemt, te verketteren. Blijf vooral je kop in het zand steken.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

vijfhonderd
donderdag 26 november 2009 @ 22:11 (#146) 

quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:07 schreef StefanP het volgende:
En de linkse kneusjes laten zich weer zien hoor Wat een in-trieste figuurtjes toch. Het geeft niet hoor... ik snap heus wel dat jullie je ontzettend ergeren aan je nietszeggende, miserable bestaan in dat kutlandje en dat je dat uit door iedereen die je totaal failliete verzorgingsstaat noemt, te verketteren. Blijf vooral je kop in het zand steken.
Zelf-projectie aan het uiten?

waht
donderdag 26 november 2009 @ 22:28 (#147) 

quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:11 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Zelf-projectie aan het uiten?
Nee hij twijfelt over zijn eigen denkbeelden. Elke keer als hij weer een deuk in z'n ideologie krijgt moet hij compulsief gal spuwen op een forum waar veel Nederlanders/socialisten zitten. Zodoende zijn eigen beelden weer versterkend.

Maar hij heeft wel gelijk!

Wir haben die Schnauze voll.

Red_85
'echt wel'
donderdag 26 november 2009 @ 22:50 (#148) 

De overheid bemoeid zich te veel met wat wij gewone mensen doen en laat ons teveel betalen voor bullshit die we niet nodig hebben. Dan begint onvrede

ow ja...
VBL terug in oude stijl !!!

bendk
vrijdag 27 november 2009 @ 08:45 (#149) 

quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:50 schreef Red_85 het volgende:
De overheid bemoeid zich te veel met wat wij gewone mensen doen en laat ons teveel betalen voor bullshit die we niet nodig hebben. Dan begint onvrede
Dea nederlandse overheid heeft 1.150.000 ambtenaren, tel uit je winst en die van hun.

Hexagon
Vreemd Fenomeen
vrijdag 27 november 2009 @ 09:29 (#150) 

Toch grappig dat ik samen met een heleboel anderen een prima leven heb in NL en dat twee figuren hier krampachtig proberen te beweren dat dat niet zo is.

Zou het niet toch misschien een beetje aan jullie zelf kunnen liggen?

bendk
vrijdag 27 november 2009 @ 09:47 (#151) 

quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:29 schreef Hexagon het volgende:
Toch grappig dat ik samen met een heleboel anderen een prima leven heb in NL en dat twee figuren hier krampachtig proberen te beweren dat dat niet zo is.

Zou het niet toch misschien een beetje aan jullie zelf kunnen liggen?
Lees mijn metafoor nog eens over de boer en de stank van de stal !

Hexagon
Vreemd Fenomeen
vrijdag 27 november 2009 @ 10:14 (#152) 

quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:47 schreef bendk het volgende:

[..]

Lees mijn metafoor nog eens over de boer en de stank van de stal !
Nee, want dat soort slappe discussie-truukjes daar ben ik bepaald niet van onder de indruk.

Je krijgt mij en vele anderen gewoon niet wijs gemaakt dat we het zo slecht en klote hebben. Hoe graag je dat misschien ook zou willen uit allerlei rancuneuze overwegingen.

En het feit dat je daar in je fantastische DK kennelijk nodig vind om op Nederlandse fora te gaan lopen zeiken geeft enigzins te denken. Wat wil je ermee bereiken? Geloof je echt in al die onzin doemverhalen en wil je de Nederlanders lekker natrappen? Leuk karakter heb je dan.

Lord_Vetinari
vrijdag 27 november 2009 @ 11:03 (#153) 

Minste misère in Nederland

Inmiddels heeft Wilders dus al 2 keer kiezersbedrog gepleegd door een zetel waarvoor hij gekozen is niet in te nemen.

Bluesdude
vrijdag 27 november 2009 @ 12:07 (#154) 
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:14 schreef Hexagon het volgende:
Wat wil je ermee bereiken?
Nederlanders steeds verder de afgrond induwen ?

O0tje
vrijdag 27 november 2009 @ 17:15 (#155) 
Hij doet zijn best maar. Ik laat me de pis niet lauw maken hoor.

bendk
vrijdag 27 november 2009 @ 17:36 (#156) 

quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, want dat soort slappe discussie-truukjes daar ben ik bepaald niet van onder de indruk.

Je krijgt mij en vele anderen gewoon niet wijs gemaakt dat we het zo slecht en klote hebben. Hoe graag je dat misschien ook zou willen uit allerlei rancuneuze overwegingen.

En het feit dat je daar in je fantastische DK kennelijk nodig vind om op Nederlandse fora te gaan lopen zeiken geeft enigzins te denken. Wat wil je ermee bereiken? Geloof je echt in al die onzin doemverhalen en wil je de Nederlanders lekker natrappen? Leuk karakter heb je dan.
Kijk eens...kansen voor werkende mensen...

2006:
http://www.psycholoog.net/?p=931

2007:
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Denmark

2008:
http://managing21.skynetb(...)e-land-van-de-wereld

2009:
http://www.travelvalley.nl/algemeen/99

Papierversnipperaar
vrijdag 27 november 2009 @ 22:09 (#157) 

quote:
Join the club
http://www.volkskrant.nl/(...)_ziektekostenstelsel

Kees22
vrijdag 27 november 2009 @ 22:47 (#158) 

quote:
Parels voor een zwijn wellicht, maar ik zie van deze redenering de logica niet in.
Wij ergeren ons niet aan ons bestaan. Misschien steken we onze kop in het zand, de tijd zal het leren.
Maar hoe wij onze kop in het zand kunnen steken en ons tegelijk ergeren aan ons bestaan, ontgaat me.
En hoe jij dat dan wel begrijpt, ontgaat me nog meer.
En wat dat met links te maken heeft, snap ik al helemaal niet.

Nou ja, beschouw dit maar als een verkapte tvp.

Kun je een tvp trouwens ongedaan maken?

Zith
Is subcriptio est latin.
vrijdag 27 november 2009 @ 22:50 (#159) 

Lol las ik nou echt net in dit topic dat 'straks rechts aan de macht komt en alle problemen voorbij zijn' ?

Balkenende 1, 2 en 3 (in 1 zat zelfs de LPF!) hebben inderdaad voor een probleemloos nederland gezorgd

EGO sum proprius, inviso meus subcriptio!

Papierversnipperaar
vrijdag 27 november 2009 @ 23:02 (#160) 

quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:47 schreef Kees22 het volgende:

Kun je een tvp trouwens ongedaan maken?
Ja hoor. Gewoon niet op MyAt klikken.

bendk
zaterdag 28 november 2009 @ 09:03 (#161) 

Een bijdrage van Alex Klein, o.a. docent Nyenrode. (daar waar Wim Kok ook een ijverige student wa, maar dat niet kon volhouden)

Betaal, burgerslaaf!

AMSTERDAM - Langzamerhand wordt duidelijk dat de recessie nog lang niet voorbij is. Misschien wel statistisch, maar uit uw portemonnee wordt steeds meer geld geklopt. De overheid verzoekt haar brave burgers of zij misschien nog wat centjes over hebben.

http://www.telegraaf.nl/o(...)slaaf___.html?p=11,2

Hexagon
Vreemd Fenomeen
zaterdag 28 november 2009 @ 09:36 (#162) 

quote:
Belastingdruk in de EU blijft hoog
Gepubliceerd: 23 juni 2009 15:10 | Gewijzigd: 23 juni 2009 15:13
Door onze correspondent Caroline de Gruyter
Brussel, 23 juni. Europeanen betalen nog altijd meer belasting en sociale premies dan Amerikanen en Japanners. De belastingdruk is zelfs licht gestegen vergeleken met vorig jaar. Dat blijkt uit het rapport Belastingtrends in de EU, dat de Europese Commissie gisteren publiceerde. De totale belastingdruk (belasting plus premies) bedraagt in de Europese Unie gemiddeld 39,8 procent van het bruto binnenlands product. Vorig jaar was dat 39,7. In de eurozone, waar zestien EU-landen toe behoren, komt de belastingdruk nu uit op 40,4 procent. In de VS is dat 28,3 procent, in Japan 27,9 procent.

Binnen de EU bestaan grote verschillen. In Roemenië en Slowakije is de belastingdruk met 29,4 procent het laagst. Denemarken heeft de hoogste belastingdruk (48,7 procent), gevolgd door Zweden (48,3 procent). Nederland (38,9 procent) staat op de vijftiende plaats.

Uit het rapport blijkt dat de belastingdruk tussen 2000 en 2004 langzaam daalde, maar sinds 2004 weer licht steeg. Volgens samensteller Marco Fantini, komt dit niet omdat de tarieven omhoog zijn gegaan, maar vooral „door de hoge groeicijfers. Als het economisch goed gaat, int de overheid meer belasting”.

Fantini gaat daarom uit van een lagere belastingdruk in 2008, zoals vaak tijdens recessies. In 2009 zal de druk weer oplopen, denkt hij, als maatregel om de opgelopen overheidsschulden weg te werken. Data over de crisis zitten nog niet in dit rapport. Wel signaleren de auteurs dat crisismaatregelen per land verschillen, ook al drong Commissie-voorzitter Barroso aan op coördinatie tussen de lidstaten. Zo verlaagden Groot-Brittannië en Finland de btw, terwijl de btw in Hongarije en Ierland steeg. „Zo’n lappendeken van stimuli kan tot Europese incoherentie leiden.”

Tarieven zijn hoger in West-Europa (behalve Ierland) en lager in Oost-Europa, zowel voor inkomsten- als vennootschapsbelasting. Maar de verschillen tussen oost en west worden steeds minder groot. In de topcategorie – Denemarken, Zweden, België, Frankrijk – zijn de hoogste schalen gedaald. In de middencategorie, waar Nederland toe behoort, gebeurde hetzelfde. In veel Oost-Europese landen stijgen de hoogste schalen juist. De hoogste schaal van de inkomstenbelasting in Nederland, die sinds 1995 zakte van 60 naar 52 procent, is de vierde hoogste van Europa. Qua vennootschapsbelasting zit Nederland met 25,5 procent net boven het Europees gemiddelde (23,5 procent).

bendk
zaterdag 28 november 2009 @ 09:50 (#163) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Slechts 2 vragen: wat is het inkomen van een deense fabrieksarbeider (tip: vakantiegeld is hier 12 -16 %)
wat zijn de woonlasten in dk (tip: www.edc.dk - www.nybolig.dk)

crazy_ivan
zaterdag 28 november 2009 @ 10:18 (#164) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ten eerste omdat ik niet geloof dat er een belastingverlaging komt, ze zijn alleen maar bezig om alle gaten in de begroting te dichten momenteel
Ten tweede omdat mij dat ruim 1000 euro per jaar scheelt, niet dat ik zonder niet uitkan, makkelijk zelfs want ik betaal nu ook al bruto elke maand maar het is wél zonde van het geld.
Ten derde omdat dat mijn ENIGE aftrekpost is die ik heb, want als werkende alleenstaande met beneden modaal salaris heb je al nergens recht op terwijl de inkomsten echt niet enorm zijn.
Ten slot omdat ik vind dat als de overheid zo graag de woonsubsidies wil afschaffen dat ze dan eerst maar eens moeten zorgen dat ze de problemen waar die subsidies voor bedoeld zijn opgelost zijn. Namelijk meer betaalbare woningen bouwen.
Daar komt de aap uit de mouw, zolang het je maar niet in je eigen portemonnee raakt.

Ik kan nu dus wel mooi als werkende alleenstaande met een modaal inkomen ZONDER ENIGE aftrekpost aan jouw vermogensopbouw meebetalen. Dan zie ik toch echt liever dat dit geld bij de echt zwakkeren in de samenleving terecht komt dan bij mensen die eigenlijk geen subsidie nodig hebben.

Kees22
zaterdag 28 november 2009 @ 10:26 (#165) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef bendk het volgende:
Een bijdrage van Alex Klein, o.a. docent Nyenrode. (daar waar Wim Kok ook een ijverige student wa, maar dat niet kon volhouden)

Betaal, burgerslaaf!

AMSTERDAM - Langzamerhand wordt duidelijk dat de recessie nog lang niet voorbij is. Misschien wel statistisch, maar uit uw portemonnee wordt steeds meer geld geklopt. De overheid verzoekt haar brave burgers of zij misschien nog wat centjes over hebben.

http://www.telegraaf.nl/o(...)slaaf___.html?p=11,2
Ach ja, de Telegrof......

Toen het geld zogenaamd over de plinten klotste, had ik daar helemaal geen last van.
En van recessie heb ik ook nog weinig last.
En wat dan nog? We leven collectief ver boven onze stand, dus dat kan best wat minder.

ethiraseth
the old night parrot
zaterdag 28 november 2009 @ 10:52 (#166) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:50 schreef bendk het volgende:

[..]

Slechts 2 vragen: wat is het inkomen van een deense fabrieksarbeider (tip: vakantiegeld is hier 12 -16 %)
Oh hey, Bendk is weer eens uitgeluld door iemand die het heeft onderbouwd, en dan komt hij weer met zijn wedervraag in plaats van antwoord te geven. En met wazige links en niet onderbouwde cijfertjes.

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
zaterdag 28 november 2009 @ 11:16 (#167) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:50 schreef bendk het volgende:

[..]

beantwoord die vragen dan ook even met een goede onderbouwing. Je weet het immers toch zo goed?

bendk
zaterdag 28 november 2009 @ 11:18 (#168) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh hey, Bendk is weer eens uitgeluld door iemand die het heeft onderbouwd, en dan komt hij weer met zijn wedervraag in plaats van antwoord te geven. En met wazige links en niet onderbouwde cijfertjes.
Nou vooruit dan maar, voor jou heb ook een vraag: wat is het financieel verschil mbt de gehele gezondheidszorg in denemarken en nl ?

Lord_Vetinari
zaterdag 28 november 2009 @ 11:21 (#169) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:18 schreef bendk het volgende:

[..]

Nou vooruit dan maar, voor jou heb ook een vraag: wat is het financieel verschil mbt de gehele gezondheidszorg in denemarken en nl ?
En de relevantie daarvan voor de originele vraag is....?

Nul komma nul, dus. Waarom zouden wij dat moeten weten? Wat schieten wij er mee op als we de hele dag gaan lopen afvragen: Goh, hoe zou dit toch in Denemarken (of all fucking places) geregeld zijn? Af en toe lijkt het erop, dat jij in dienst bent van een of ander Deens overheidsbureau, met het doel Denemarken te propageren als het nieuwe Eden. Overal sleep je Denemarken bij, terwijl je topics opent over Nederland.

Ik vraag me af: Zit jij nou ook op Deense fora te fappen over hoe goed Denemarken is en wat een bananenmonarchie Nederland is en hoe blij je bent dat je weg bent? En zijn er dan ook Denen die tegen je zeggen, dat ze je een vervelende doordrammer bent, die waardeloze discussietechnieken heeft?

freako
Onverbeterlijke optimist
zaterdag 28 november 2009 @ 12:10 (#170) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zit jij nou ook op Deense fora te fappen over hoe goed Denemarken is en wat een bananenmonarchie Nederland is en hoe blij je bent dat je weg bent?
Misschien heet ie daar wel jespernl. Een Deen die geëmigreerd is naar Nederland, en volgens op een Deens forum niets anders doet dan opscheppen hoe goed Nederland is en klagen dat Denemarken een bananenmonarchie is, een land waar hij blij is weg te zijn.

.

Nederlandse verkiezingsuitslagen 1918-nu

bendk
zaterdag 28 november 2009 @ 13:48 (#171) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nul komma nul, dus. Waarom zouden wij dat moeten weten? Wat schieten wij er mee op als we de hele dag gaan lopen afvragen: Goh, hoe zou dit toch in Denemarken (of all fucking places) geregeld zijn? Af en toe lijkt het erop, dat jij in dienst bent van een of ander Deens overheidsbureau, met het doel Denemarken te propageren als het nieuwe Eden. Overal sleep je Denemarken bij, terwijl je topics opent over Nederland.

Ik vraag me af: Zit jij nou ook op Deense fora te fappen over hoe goed Denemarken is en wat een bananenmonarchie Nederland is en hoe blij je bent dat je weg bent? En zijn er dan ook Denen die tegen je zeggen, dat ze je een vervelende doordrammer bent, die waardeloze discussietechnieken heeft?
Neuh...maar de methode hier is nogal beschuldigend in de zin van je weet niet waar je over praat. Nou, dan doe ik hetzelfde met de betreffende personen en dan opeens worden ze boos daarover en hun vriendjes helpen de persoon in kwestie.
Spelen onmiddellijk op de persoon.

Lord_Vetinari
zaterdag 28 november 2009 @ 13:53 (#172) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:48 schreef bendk het volgende:

[..]

Neuh...maar de methode hier is nogal beschuldigend in de zin van je weet niet waar je over praat. Nou, dan doe ik hetzelfde met de betreffende personen en dan opeens worden ze boos daarover en hun vriendjes helpen de persoon in kwestie.
Spelen onmiddellijk op de persoon.
Nou, ga dan maar even in op dit gedeelte:
quote:

Nul komma nul, dus. Waarom zouden wij dat moeten weten? Wat schieten wij er mee op als we de hele dag gaan lopen afvragen: Goh, hoe zou dit toch in Denemarken (of all fucking places) geregeld zijn?

du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
zaterdag 28 november 2009 @ 13:58 (#173) 

Ben, kan je even met wat cijfers komen zodat we goed kunnen vergelijken?
Wat voor industrie hebben ze eigenlijk nog in Denemarken? Ik weet dat het land een flink deel van z'n welvaart uit het maken van windmolens haalt maar met daarnaast nog wat voedingsmiddelenindustrie houdt het volgens mij wel aardig op, dus verlicht ons Ben!
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

beantwoord die vragen dan ook even met een goede onderbouwing. Je weet het immers toch zo goed?

Pedroso
HeHo
zaterdag 28 november 2009 @ 14:10 (#174) 

Haha, zit wat van dit topic te lezen maar wat een droeftoeter is die Bendt.
Geen gemis in ieder geval dat ie naar Denemarken opgetyft is, het land van de bloemetjes en de bijtjes.
Jammer dat ie nog zo gek op NL is dat ie niet van de Nederlandse forums is weg te slaan.

Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.

Lamon.
zaterdag 28 november 2009 @ 14:12 (#175) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:10 schreef Pedroso het volgende:
Geen gemis in ieder geval dat ie naar Denemarken opgetyft is, het land van de bloemetjes en de bijtjes.
Jammer dat ie nog zo gek op NL is dat ie niet van de Nederlandse forums is weg te slaan.
Dat is een wonderlijk veel voorkomend verschijnsel, mensen zijn het er niet mee eens en ipv zich daarover uitspreken en hun best doen om iets te veranderen, vluchten ze en gaan daarna door met klagen.
Beetje laf eigenlijk.

Feitosa
kickin ass for Brasil
zaterdag 28 november 2009 @ 14:16 (#176) 

Langzaamaan worden wel onze vrijheden stelselmatig van ons weggerukt.

De staat duwt ons allerlei maatregelen door de strot waar wij niet om hebben gevraagd.

En ondertussen het volk bezighouden met onzin als: terreur , koningshuisproblemen e.d. die in het journaal overmatig belicht worden opdat we niet teveel nadenken over de dingen die ertoe doen.

bendk
zaterdag 28 november 2009 @ 14:20 (#177) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:10 schreef Pedroso het volgende:
wilde net wat loonberekeningen plaatsen oa jonge mensen verdienen hier evenveel als een oudere, en dat is voor een jongere een fabelachtige mooie start in hun leven...krijg ik dit soort teksten...laat verder maar

Pedroso
HeHo
zaterdag 28 november 2009 @ 14:22 (#178) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:20 schreef bendk het volgende:

[..]

wilde net wat loonberekeningen plaatsen oa jonge mensen verdienen hier evenveel als een oudere, en dat is voor een jongere een fabelachtige mooie start in hun leven...krijg ik dit soort teksten...laat verder maar

Lamon.
zaterdag 28 november 2009 @ 14:24 (#179) 

quote:

[..]

Maar als je zoveel tegen Nederland had, waarom dan niet aktief iets proberen te veranderen ipv wegrennen?
Geef daar dan eens een antwoord op, ik ben wel benieuwd.

Pedroso
HeHo
zaterdag 28 november 2009 @ 14:25 (#180) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:16 schreef Feitosa het volgende:

De staat duwt ons allerlei maatregelen door de strot waar wij niet om hebben gevraagd.

En ondertussen het volk bezighouden met onzin als: terreur , koningshuisproblemen e.d. die in het journaal overmatig belicht worden opdat we niet teveel nadenken over de dingen die ertoe doen.
Ga je toch lekker PVV stemmen joh. Of vertrek naar Denemarken bv.

Dutchguy
voor een zak m&m's
zaterdag 28 november 2009 @ 14:28 (#181) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:16 schreef Feitosa het volgende:

Klopt.

Ryan3
President Barackski
zaterdag 28 november 2009 @ 14:31 (#182) 

quote:

[..]

Als jongere onervaren medewerkers net zoveel verdienen als oudere ervaren medewerkers, dan ondermijnt dit de concurrentiepositie van die jongeren. Als ouderen net zoveel/weinig als jongeren verdienen dan hebben die ouderen een geringere koopkracht dan de oudere medewerkers hier, lijkt me. Ik snap het punt dus niet. Wat blijft is dat juist de belastingdruk in Dk vrij hoog (hoogste in EU?) is en er collectieve arrangementen zijn die wij niet (meer) kennen, wat volgens mij voor jouw wereldbeeld geen zege is.

Stabat mater dolorosa
juxta Crucem lacrimosa,
dum pendebat Filius.
(GEZ) VAZ 2103

Feitosa
kickin ass for Brasil
zaterdag 28 november 2009 @ 14:45 (#183) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:25 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ga je toch lekker PVV stemmen joh. Of vertrek naar Denemarken bv.
Wat is dit voor onzin? Van jou mag de politiek alles flikken ofzo?? Vond jij de DDR geweldig? , want daar mocht je ook geen kritiek uiten en werden regels ook door de strot geduwd.

trancethrust
Nou en?
zaterdag 28 november 2009 @ 14:53 (#184) 
Goede OP.

More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here

Lord_Vetinari
zaterdag 28 november 2009 @ 15:04 (#185) 

quote:

[..]

Nogmaals: Wat geeft je het idee dat we hier zitten te wachten op dat soort gegevens? De vragen die we stellen beantwoord je niet en in plaats daarvan kom je met allemaal dingen die we helemaal niet willen weten.

Pedroso
HeHo
zaterdag 28 november 2009 @ 15:30 (#186) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:45 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Van jou mag de politiek alles flikken ofzo?? Vond jij de DDR geweldig? , want daar mocht je ook geen kritiek uiten en werden regels ook door de strot geduwd.
Snap de vergelijking DDR en de huidige Nederlandse regering niet zo goed. Of wou je beweren dat dat vergelijkbaar is ? Als dat zo is dan pleit dat niet voor je geloofwaardigheid.
Ik wordt een beetje moe van al dat gezeik van hoe slecht we het wel niet hebben in Nederland en dat de beleidsmakers een stel nono's zijn.
Ik zou bijna hopen dat partijen als de PVV en de SP (die tegen alles zijn) aan de macht komen, zijn we daar ook weer snel vanaf. Het zou alleen erg veel schade aan Nederland toebrengen op bijna alle vlakken dus doe maar niet.

Feitosa
kickin ass for Brasil
zaterdag 28 november 2009 @ 15:40 (#187) 

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Snap de vergelijking DDR en de huidige Nederlandse regering niet zo goed. Of wou je beweren dat dat vergelijkbaar is ? Als dat zo is dan pleit dat niet voor je geloofwaardigheid.
Ik wordt een beetje moe van al dat gezeik van hoe slecht we het wel niet hebben in Nederland en dat de beleidsmakers een stel nono's zijn.
Ik zou bijna hopen dat partijen als de PVV en de SP (die tegen alles zijn) aan de macht komen, zijn we daar ook weer snel vanaf. Het zou alleen erg veel schade aan Nederland toebrengen op bijna alle vlakken dus doe maar niet.
Ik zeg niet dat we het slecht hebben. Ik zeg dat de politiek veel dingen negeert en bepaalde maatregelen doordrukt terwijl het volk er pertinent niet mee eens is.

In het geval van het EU referendum stemden we tegen. Daarna heeft men 3 regels veranderd en toch stilletjes doorgevoerd, terwijl het praktisch geen klap verschilde.
Dat vind ik naaierij t.o.v. het volk.

Is dat democratie??? Dacht het niet.

En de politiek gaat maar verder op deze voet.

scanman1
maandag 30 november 2009 @ 21:25 (#188) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:47 schreef bendk het volgende:

[..]

Kijk, zulke gestoorde beelden van bv Nederland hebben de PVV stemmers nou ook. Slaat nergens op, maar is blijkbaar stoer om te roepen.

My soul is painted like the wings of butterflies

bendk
maandag 30 november 2009 @ 22:09 (#189) 

quote:
Op maandag 30 november 2009 21:25 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Kijk, zulke gestoorde beelden van bv Nederland hebben de PVV stemmers nou ook. Slaat nergens op, maar is blijkbaar stoer om te roepen.
Brief van de Week. "Blij in de Bijstand"

Geachte redactie,
Verbijsterd en vol ongeloof tik ik even dit stukje. Zojuist een artikel in het Volkskrant Magazine gelezen over 3 blije bijstandsmoeders met kindertjes. Nu ben ik redelijk geconditioneerd door de tranentrekkende betogen van Agnes en Femke over de schrijnendheid van onze minima en hoe Asociaal het zou zijn deze groep ook maar met een vinger financieel aan te raken.
Hoor ik bijstand, dan zie ik voedselbanken, Wibra-kleren en Lidl-tasjes. Ik zie schurftige kindjes, bleke gezichtjes en tweedehands kleertjes. Afblijven dus, zelfs in deze tijden van crisis. Wat schetst mijn verbazing:
Deze "trotse" bijstandsdames vangen even netto zo tussen de 1600 en 1700 euri netto per maand. Ik ga dit niet meer omrekenen in guldens, maar ik doe het toch; zo'n kleine 4000 gulden netto!!!! 1700 euri netto om zoals ze zelf zeggen, leuke dingen doen, bioscoopje pakken, shoppen, dagje uit. Ja je moet wat om godverdoemme de hele week door te komen als de kids naar de opvang zijn...
Dus menig Antilliaans tienermeisje vangt netto 2x zoveel als menig AOWer die zich vanaf zijn 14de zich kapot heeft gewerkt. 1700 euri netto, das volgens mij meer dan lijstrekker van de SP zelf netto overhoudt...

Bendk: Helaas heeft de Volkskrant hals over kop het artikel van het internet gehaald ! Een vriendendienst zal ik maar zeggen

wuh
maandag 30 november 2009 @ 22:22 (#190) 

quote:
Op maandag 30 november 2009 22:09 schreef bendk het volgende:

[..]
BLAAT
En hoeveel mensen moeten van die 1600 euro leven? Verder vind ik het inderdaad belachelijk dat ze dan nog kunnen 'shoppen' of een dagje uit. Bioscoop moet kunnen, maar als je creatief bent kun je met heel weinig geld ook een leuke dag hebben.

Kees22
dinsdag 1 december 2009 @ 00:37 (#191)