Hallo allemaal,
sommige van jullie weten wel dat het nu bijna een maand uit is met mijn ex. En ik doe er alles aan om mijn oude 'vriendschappen' weer op te pikken. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik altijd al een beetje gesloten ben geweest. Had een paar echte goede vrienden, verder wel een aantal kennissen/vrienden maar die zag ik alleen op verjaardagen ofzo wel eens, verder weinig.
Nu kan ik nogsteeds goed praten met die paar goede vrienden over mijn situatie, maar die zitten nu zelf in relaties of hebben eigen vriendengroep waardoor ik minder met ze kan afspreken in ieder geval.
En die andere kennissen/vrienden probeer ik nu ook wat closer mee te worden maar ik zie/spreek ze te weinig om goed dingen af te kunnen spreken. Zijn weinig op msn, reageren laat op smsjes (niet dat ik die veel stuur want wil dus niet opdringerig overkomen), etc. Dus moeilijk om daar dan ook closer mee te geraken.
Nou wil ik dus die vriendschappen her-opbouwen zeg maar, toch weer vaker afspreken e.d. Zonder al te wanhopig en opdringerig over te komen, want hier ben ik bang voor. Vooral omdat ik met een aantal van hun best veel over mijn ex heb zitten praten en de hele kutsituatie waar ik nu in zit, weinig zelfvertrouwen en vrienden etc., ook uitgebreid heb uitgelegd. Maar toch lijkt het wel of ik me eigen uit moet nodigen elke keer, en dat lijkt mij geen goede basis. Dit is bij paar goede vrienden niet het geval maar die hebben dus minder tijd om af te spreken dus kan niet alleen aan hen gaan hangen.
Dus heeft iemand tips hoe ik die vriendschappen weer wat beter op kan pakken? Of wanneer ik bijvoorbeeld zo eens een oude vriend in de stad tegen kom en het is gezellig, daar ook weer wat meer contact mee kan krijgen zonder op te dringen (tot nu toe alleen tijdens uitgaan tegengekomen en dan zijn ze toch dronken dus daarna spreek ik ze weer niet)??
En natuurlijk zijn tips over nieuwe mensen leren kennen ook welkom. Want ik zou toch ook graag contact zoeken met nieuwe mensen (al zijn het maar vrienden van vrienden). Zo kom ik misschien ook wel weer in contact met leuke meiden want dat ontbreekt nu zeker ook. niet gelijk als vriendin want dat zoek ik niet echt, maar gewoon normale vriendinnen is toch ook leuk en helpt zeker met mijn zelfvertrouwen probleem, of mijn negatieve toekomstbeeld in ieder geval.
Groeten,
Snikch