index       relaties & psychologie      sociologie & maatschappij
PI Eenzaamheid
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4
Topicgallery™ :
Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:08 (#1) 

Nee, TS is niet eenzaam, verre van dat. Maar het viel me op dat in 2 bladen (de Linda en de Marie Claire) deze maand een groot artikel stond over eenzaamheid onder redelijk jonge mensen. Na wat googlen kwam ik op cijfers over eenzaamheid onder jongeren: 30% van de Nederlandse jongeren schijnt zich eenzaam te voelen en 10% zeer eenzaam.

Ik vind dat wel interessante materie, het is een van de taboes die volgens mij nog bestaan. De cijfers vond ik nogal hoog en ik vroeg me af of er mensen op fok zijn die zich hierin herkennen.

Wanneer ben je eenzaam? Waarom zijn mensen eenzaam?

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.

Urquhart
Sha-la-lie!
woensdag 18 november 2009 @ 11:10 (#2) 

Wanneer je je in een groep mensen begeeft waar je eigenlijk geen echte band mee hebt.

Magnetrondoos4
woensdag 18 november 2009 @ 11:21 (#3) 

Eenzaam zijn ben ik ook weer niet. Maar ik heb wel vaak en snel het gevoel van eenzaamheid.
Vooral als ik alleen thuis ben.

Het is best vreemd omdat ik een hele goede vriendengroep heb die ik toch wel vaker zie of spreek en een hele leuke klas heb op het hbo. Thuis ben ik ook eenigst kind, misschien heeft dat er ook mee te maken. En ik heb het ook pas sinds 2 jaar ofzo. Vooral nadat het uit ging met mijn vriendin werd het steeds erger (half jaartje geleden).

Maar waardoor dat gevoel komt. Ik heb geen idee.. Het is wel verrot

Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:28 (#4) 

Ja, dat stond ook in een van de artikelen - dat mensen wel veel mensen kenden en zicht toch eenzaam voelen.

dawg
woensdag 18 november 2009 @ 11:29 (#5) 

individualisme.

ShevaJB
'K vin mooi!
woensdag 18 november 2009 @ 11:30 (#6) 

Eenzaamheid heb ik nooit gevoeld. Ik heb nooit echt een vriendengroep gehad en daar nooit mee gezeten ofzo. Ik heb wel een vriendin maar vind het heerlijk om af en toe gewoon alleen te zijn.

I woke up this morning and I got myself a beer
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:
Eindbaas ^O^

Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:31 (#7) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:29 schreef dawg het volgende:
individualisme.
Ja, sommige mensen kiezen ook bewust voor eenzaamheid

Maar in de artikelen stonden ook echt mensen die zich er heel rot onder voelden.

dawg
woensdag 18 november 2009 @ 11:32 (#8) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:31 schreef Ripley het volgende:

[..]

Maar in de artikelen stonden ook echt mensen die zich er heel rot onder voelden.
de maatschappij is veel anoniemer dan pakweg 30 jaar geleden, wat verwacht je dan dat er gebeurt?

Boris_Karloff
Boe
woensdag 18 november 2009 @ 11:35 (#9) 

Geef eerst eens een duidelijke definitie van eenzaamheid?

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.

Garisson72
weten is weten dat je nix weet
woensdag 18 november 2009 @ 11:37 (#10) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:32 schreef dawg het volgende:
de maatschappij is veel anoniemer dan pakweg 30 jaar geleden, wat verwacht je dan dat er gebeurt?
Eigenlijk zou ik dan verwachten dat het individu zich aanpast, dus niet meer zo aan andere mensen gaat hangen. Dat is iets wat ik bij mezelf wel constateer. Maar die sociale component in het mens-zijn laat zich bij de meeste mensen dan weer niet zo beteugelen, kennelijk.

Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.

Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:37 (#11) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:32 schreef dawg het volgende:

[..]

Weten waarom de een wel eenzaam is en de ander niet

En horen hoe mensen het ervaren

thepunisher3
ook: ernie
woensdag 18 november 2009 @ 11:37 (#12) 

iedereen leeft op een eilandje. door het post-moderne tijdperk wordt er op steeds onpersoonlijkere manieren gecommuniceerd (hyves, msn, etc) terwijl mensen juist behoefte hebben aan contact in het echie. maarja, iedereen is druk en denkt voorrnamelijk aan zichzelf (individualisme) dus komt iedereen steeds meer op zichzelf te staan en zijn we meer aan het netwerken dan echt aan het communiceren. en dus hebben we heel veel contacten maar voelen we ons toch eenzaam. (ikzelf heb er trouwens geen last van )

aldus de wijze ernie. van alle markten thuis.

zo niet, dan toch

Magnetrondoos4
woensdag 18 november 2009 @ 11:38 (#13) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:28 schreef Ripley het volgende:
Ja, dat stond ook in een van de artikelen - dat mensen wel veel mensen kenden en zicht toch eenzaam voelen.
Jeej, dan ben ik niet de eenigste :p. Stond daar nog meer over in? hoe dat komt bijvoorbeeld? of is dat niet bekend?

edit: dat wat Ernie zegt is zeker waar, ik spreek veel mensen vaak via msn en in het echt zie ik ze om de 2a3 weken of soms nog wel iets langer. Maar echte contact blijft veel beter.

dawg
woensdag 18 november 2009 @ 11:38 (#14) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef thepunisher3 het volgende:
iedereen leeft op een eilandje. door het post-moderne tijdperk wordt er op steeds onpersoonlijkere manieren gecommuniceerd (hyves, msn, etc) terwijl mensen juist behoefte hebben aan contact in het echie. maarja, iedereen is druk en denkt voorrnamelijk aan zichzelf (individualisme) dus komt iedereen steeds meer op zichzelf te staan en zijn we meer aan het netwerken dan echt aan het communiceren. en dus hebben we heel veel contacten maar voelen we ons toch eenzaam. (ikzelf heb er trouwens geen last van )

aldus de wijze ernie. van alle markten thuis.
ja, dat dus.

Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:38 (#15) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
Geef eerst eens een duidelijke definitie van eenzaamheid?
Die vraag ik dus eigenlijk van anderen, ik heb niet het idee dat ik eenzaamheid ervaar. Ik ben wel eens alleen maar dat is een bewuste keuze omdat ik dat lekker vind.

RedFever007
Alles draait om de eenvoud
[ Redactie Sport ] woensdag 18 november 2009 @ 11:39 (#16) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Urquhart het volgende:
Wanneer je je in een groep mensen begeeft waar je eigenlijk geen echte band mee hebt.
ik zou eerder zeggen: wanneer jij je in een groep mensen begeeft waarmee jij denkt een 'echte' band te hebben maar waar dat gevoel niet wederzijds is.

Geen last van eenzaamheid hier trouwens
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:31 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk ook weinig behoefte om alles maar met vrienden te bespreken elke minuut van de dag.
Ik kan mij wel voorstellen dat er mensen zijn die die behoefte wel hebben maar niemand hebben om dat mee te delen, tsja dan is het logisch denk ik dat je je daar behoorlijk kut om kunt gaan voelen.

_O_ Pink Floyd _O_
>>>>FOK!sport<<<<
-> Uut Grunnen B-) <-
O+ La Quinta Estacion O+

tho_Omas
Maximale swagger
woensdag 18 november 2009 @ 11:39 (#17) 

Gelukkig is er fok. Bron van virtuele compassie.

Nog meer en ik had een overdosis

RedFever007
Alles draait om de eenvoud
[ Redactie Sport ] woensdag 18 november 2009 @ 11:41 (#18) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:39 schreef tho_Omas het volgende:
Gelukkig is er fok. Bron van virtuele compassie.

_O_ Pink Floyd _O_
>>>>FOK!sport<<<<
-> Uut Grunnen B-) <-
O+ La Quinta Estacion O+

boudemaniak
Statisch Geladen
woensdag 18 november 2009 @ 11:41 (#19) 

Ik ben best eenzaam als er niemand om me heen is en ik verveel me op dat moment Maar dat zit meer in mijn hoofd omdat ik dan teveel erover ga nadenken

“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
Ask me anything! Op aanraden van stbabylon en Ang3l

elcastel
Maggot Brain
woensdag 18 november 2009 @ 11:41 (#20) 

Eenzaam als in het gemis van contact ken ik niet. Eenzaam ivm met relatieloos voel ik wel, al kan je je in een relatie ook eenzaam voelen. Maar rot voelen ... nee. Ik vind het nou eenmaal leuk om samen te slapen, ik vind het leuk als er iemand in huis rondloopt. Dingen met mensen samen doen doe ik regelmatig en door onregelmatig werken heb ik vele dagen waarop in vrij ben en iedereen werkt. Ik vermaak me prima; tijd voor jezelf is ook belangrijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door elcastel op 18-11-2009 11:48 ]

The Hick from French Lick / Paco Loma's Classic's Mix
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.

Esmerallda17
ik ben ik
woensdag 18 november 2009 @ 11:48 (#21) 

-- So many good times you and I
It makes it so hard to say good-bye --
(l)

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 11:48 (#22) 

ik denk ook dat veel mensen eenzaamheid verwarren met alleen zijn, die zijn natuurlijk niet mutually exclusive

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

Ripley
Smikeslut.
woensdag 18 november 2009 @ 11:53 (#23) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Re het volgende:
ik denk ook dat veel mensen eenzaamheid verwarren met alleen zijn, die zijn natuurlijk niet mutually exclusive
Absoluut! Ik kan soms echt genieten van alleen zijn, dat lijkt me iets heel anders dan eenzaam zijn.

Ik stel me zo voor dat je je eenzaam voelt als je het gevoel hebt dat je bij niemand terecht kan als je je rot voelt.

Dj_unkie
Industrialized
woensdag 18 november 2009 @ 12:08 (#24) 

stel deze vraag eens op tweakers.....

Ik heb altijd wel vrienden om me heen en ook ik vind het heerlijk om 's aonds gewoon alleen te zijn...heerlijk

Stand for something or fall for anything

elcastel
Maggot Brain
woensdag 18 november 2009 @ 12:09 (#25) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:53 schreef Ripley het volgende:
Ik stel me zo voor dat je je eenzaam voelt als je het gevoel hebt dat je bij niemand terecht kan als je je rot voelt.
Dan ben ik nooit eenzaam.

The Hick from French Lick / Paco Loma's Classic's Mix
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4
index       relaties & psychologie       sociologie & maatschappij
Eenzaamheid
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500