abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 16:58:41 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74752333


Beste FOK!kers,

We lopen alweer tegen het einde van het jaar en dit jaar hebben we in Flora en Fauna opvallend veel besprekingen van dierenproducten voorbij zien komen. Vaak ging dat gepaard met leuke anekdotes, foto's en filmpjes. Heerlijk om te lezen en naar te kijken.

Het leek FOK! en Zooplus.nl daarom leuk om eens te kijken welke huisdierenproducten dit jaar bij jullie huisdieren het meest in de smaak vielen.

Hoe doe ik mee?

Dat is eigenlijk heel erg simpel, je hebt tot 7 december 20:00 de tijd om in dit topic te posten wat jouw favoriete dierenproduct is. Dat mag van alles zijn, van riempjes, speelgoed tot kattenbakken en van snoepjes tot anti-vlo.

Vermeld in je post duidelijk om welk product het gaat en waarom dit voor jou de beste aankoop van afgelopen jaar is geweest. Uiteraard zien we daarbij graag zoveel mogelijk verhaaltjes, foto's en/of filmpjes.

En wie zit er in de jury?

Nou... Jullie! Op 8 december wordt er een stemtopic gepost waarin jij mag aangeven welke user de beste motivatie heeft gegeven en jou daarmee het meest van het nut van het product heeft kunnen overtuigen. De stemperiode sluit 15 december om 20:00. En 16 december maken we vervolgens de winnaars bekend.

Winnaars?! Wat kunnen we winnen dan?

Als je het over dierenproducten hebt dan kun je eigenlijk niet meer om Zooplus.nl heen. De huisdierwinkel op het internet met een enorm assortiment, meer dan 5.000 merkproducten in dierbenodigheden en diervoer. Zij willen graag hun medewerking verlenen aan deze actie en stellen de prijzen voor deze verkiezing beschikbaar.

De prijzen:

Eerste prijs: Een Zooplus voucher ter waarde van 50 euro,
Tweede prijs: Een Zooplus voucher ter waarde van 25 euro
En de derde prijs: Een Zooplus voucher ter waarde van 10 euro.

Verder krijgen alle inzenders na afloop een code waarmee ze bij hun volgende bestelling bij Zooplus.nl 10% korting krijgen!!

Kortom... Alle reden om mee te doen

Regels?

Iedereen mag één keer inzenden, mochten mensen toch met een kloon een tweede inzending doen dan worden de betreffende user en zijn kloon gediskwalificeerd.

Verder willen we dit topic graag alleen voor inzendingen houden, alle andere posts worden verwijderd. We hebben in Flora en Fauna een apart Slowchat-topic waarin alles rond deze actie besproken kan worden en waar eventuele vragen gesteld kunnen worden.

Veel post en leesplezier



[ Bericht 7% gewijzigd door senesta op 16-11-2009 20:59:17 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 16 november 2009 @ 21:09:35 #2
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74761826
Ik vind de Kong een absolute topper. Het is het enige product wat onze Molosser niet kapot krijgt. Bovendien is het een multifunctioneel ding. Hij gebruikt het om op te kauwen maar uiteraard kun je er ook vanalles indoen. Wij doen er weleens koekjes in of smeerleverworst, in de zomer doe ik er yoghurt in en leg hem in de vriezer zodat hij een ijsje heeft.
Verder is het een goed ding om mee te gooien, stuitert alle kanten op dus het is ook interessant voor hem om er zelf mee te spelen en te smijten.

Kortom; Het is het enige speeltje wat we jaren geleden hebben aangeschaft en nooit hebben vervangen. En daarbij meld ik graag dat we inmiddels op onze 5e bank zitten. De andere 4 zijn gesloopt. De Kong niet
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 16 november 2009 @ 21:15:52 #3
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_74762080
de Dog Brick
me hond is der gek op!
komt denk ik wel door het eten wat ze dan vind ( beagle... )
http://www.zooplus.nl/sho(...)/nina_ottosson/28346
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  maandag 16 november 2009 @ 21:31:51 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74762800
Mag ik carnivoer nomineren?
Vers voer voor honden katten en fretten , dat eindelijk een beetje mainstream begint te worden, en waardoor het voor bewuste hondenbezitters mogelijk is om zonder al te veel moeite hun dieren gezond voer voor te schotelen.
En de overstap naar barf /back to basis is snel gemaakt
Geen kleurstoffen, houdbaarheidstoevoegingen, smaakstoffen , granen en andere overbodige toestanden meer in je dierenvoeding, maar gewoon vlees, waar het om draait
Keuze uit verschillende smaken, en verschillende snacks.
Mijn hondjes doen het er heel goed op!



Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74763153
Ik kies voor sillicaat kattekorrels. Echt de uitvinding van de eeuw. Geen geouwehoer meer met die vieze stinkbakken, het gaat megalang mee echt super.

En voor kattenspeelgoed heb ik geen favoriet, het mooiste speeltje aller tijden is hier nog altijd het kassabonnetje.....

Helaas kan ik geen foto's of films uploaden momenteel.

[ Bericht 10% gewijzigd door nieslief op 17-11-2009 16:09:47 ]
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74766883
Ik koop altijd ontzettend veel zooi voor mn hond, de kleine diva Maar de beste aankoop is eigenlijk eentje van pas geleden:



Ik zie jullie denken....leuk grijs ding, wat heb je d'r aan?
Mijn kleine Lexi is nogal kouwelijk ingesteld, dus nu de temperatuur de laatste tijd flink gedaald is besloot ik op zoek te gaan naar een lekkere comfi deken voor in d'r bench. Ik zag namelijk dat de fleece-dekentjes die er nu in lagen, niet voldoende waren. Bij ZooPlus kwam ik het MedBed tegen en na de lovende reacties van andere hondenbezitters heb ik er eentje besteld.
Shoef de postbode kwam het pakketje netjes thuisbezorgen en ik had het MedBed nog niet uit de verpakking gehaald of mevrouw lag er al op. Helaas kwamen we net van buiten en zat ze onder de modder, maar gelukkig kan het MedBed in de was (werd ook aangeraden voor gebruik). Dus na een flinke wasbeurt was het MedBed weer prachtig schoon en fluffy en kon ie in de bench.
Uiteraard werd de nieuwe aanwinst eerst even besnuffeld en ook een paar keer de bench uitgesleept, maar toen het moment daar was en ze daadwerkelijk in de bench moest liggen kroop ze meteen op de deken. Toen we enkele uren later thuis kwamen en de bench opende om Lexi er weer uit te laten, kwam er alleen een verslapen hoofdje uit de dekens. Er kon nog net een likje vanaf en mevrouw draaide zich weer om en ging lekker verder slapen in d'r warme bedje. Dit terwijl ze normaal gesproken direct de bench uitspringt zodra het deurtje opengaat. Het MedBed was duidelijk Lexi-approved!


*Zal binnenkort even een foto maken van de kleine koukleum op d'r mooie deken*
pi_74768106
Hey dat bedje hebben m'n cavia's ook!


Mijn favo wat ik bij hun besteld heb is toch wel het Wodent Wheel voor mn hamster.

Het koste hem twee dagen om het oude loopwiel te slopen omdat hij veel harder loopt dan mn vorige hamsters. Het wiel klapperde, piepte en schoof zelfs over de grond zo hard rent meneer (Malfoy is zijn naam overigens).

Wodent Wheel is diervriendelijk, ze kunnen niet met hun pootjes knel komen te zitten, hij is groot genoeg en heel stil. Ik hoor alleen zijn voetjes als hij rent.
Mits hij niet poept tijdens het rennen, dan hoor je de keuteltjes ratelen en ze worden wel eens gelanceerd door de kamer....

Hier een foto van toen hij nog een ukkie was


Ohja en soms denkt hij dat het de voorraad kast is!
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_74775509
Ik wil de cat-it senses nomineren. Vanavond zal ik er even een foto van plaatsen. Maar dit is het favoriete speeltje van Rossi.
pi_74796911
Whiskas anti-hairbal snoepjes.
Mijn kat wordt er helemaal gek van als 'ie het bakje open hoort gaan en het snoepje ruikt!
pi_74811413
Tommy is een kater van inmiddels 13 jaar oud.
Hij is heel snel nerveus en houdt niet zo van kinderen, van vreemde mensen en van honden.
De enige plek waar hij zich veilig voelt, is een specifiek mandje, op een specifieke plaats.



Omdat dit mandje niet echt van geweldige kwaliteit is, hebben we er altijd een aantal op voorraad.



Vroeger was dit mandje altijd verkrijgbaar in de nex-shop van Neckermann. Familie en vrienden wisten dit ook, dus als zij wat nexpunten hadden bestelden ook zij altijd een mandje voor Tommy, zodat we nooit zonder zouden raken. Jammer genoeg is ie daar niet meer verkrijgbaar (waarschijnlijk hebben wij de hele voorraad inmiddels thuis gehad). Tegenwoordig komen we, gelukkig, dit mandje altijd wel ergens tegen (bij winkels zoals de Action) en dan nemen we er altijd een aantal mee.
Zoals je leest doen we er dus alles voor om deze mandjes in handen te krijgen, want Tommy kan dus echt niet (!) zonder dit mandje.
Als het mandje alleen al ergens anders ligt dan in het midden op de linkerbank, raakt het beestje al in paniek, laat staan wat er gebeurt als er echt geen mandje meer is.
Voor de foto heb ik hem dus even weggepakt en zie hier; de bange blik in zijn ogen.



Om 'm niet lang te pesten heb ik het mandje uiteraard meteen teruggelegd.
En hij gaat er dan ook meteen weer in liggen;



Dus, bovenstaand product is ons favoriete dierenproduct aangezien het Tommy blijkbaar gelukkig maakt.

.
pi_74832631
Ik nomineer graag Duck-natuurvoeding



Het is natuurvoeding, bevat geen slachtafval en alles is geschikt voor menselijke consumptie.
Het bevat geen kleur- en smaakstoffen of bewaarmiddelen, is in porties van 100 gram verpakt en dus ideaal om te doseren en makkelijk om te laten ontdooien. En wat ik zelf belangrijk vind; het is niet getest op dieren.
Ook de prijs is netjes.
Ik vind het erg fijn dat ik m'n hond gewoon goed vlees kan geven zonder rommel erin. Ze heeft veel minder last van haar maag (voorheen nog overgeven), haar ontlasting is verbeterd en haar vacht ziet er veel mooier uit. Ze doet het er nu al een paar jaar goed op.
Je hebt het in veel smaken en ook als "compleet", wat je dus als complete voeding kunt geven, zonder iets nog toe te voegen. Ook heb je speciale soorten voor honden die te dik zijn of een gevoelige maag hebben, of allergieën.
Ik was al een hele poos op zoek naar goed vlees en was blij dat iemand me op dit merk attendeerde.
Vandaar mijn keuze als product van het jaar.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 08:15:51 #12
137949 Disana
pi_74931016
Wij ontdekten Prins kattenbrokken toen we een zak meekregen van het asiel in Zuidwolde. De katten vielen meteen aan, en sindsdien zweren we bij deze brokken. Voorheen hadden we brokken uit de schepbak uit de dierenwinkel of gewoon merkbrokken uit de supermarkt, deze gingen echter nooit snel op dus gooiden we veel weg. We hebben nu ook minder blikvoer nodig.
  maandag 23 november 2009 @ 11:06:10 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_74933891
EasyPill

Mijn beide Burmezen zijn niet echt moeilijk met pil geven, de Felimazole (die ze beide moeten hebben tegen overactieve schildklier) zijn kleine gladde pilletjes die probleemloos naar binnen gaan, meestal komen ze niet eens van hun plaats af tijdens en na de dagelijkse toediening met hand of pillenzetter.

Caesar moet ook nog prednisolon krijgen, om zijn suiker op peil te houden, en dat zijn wat grotere en ruwere pillen, en daar moet hij een halve pil per dag van krijgen, dus ik was ook wat bang voor scherpe randjes.

Van de dierenarts heb ik een sachet EasyPill meegekregen. Dit ziet er uit als een klein rolletje donkerbruine boetseerklei, met de geur van hele sterke bouillon. Je kun uit 1 rolletje tot 10 porties maken (ik haal 5-7), je kneedt het tot een balletje en stopt te pil erin. Hoewel mijn heren niet echt op eten gefocust zijn stond Caesar de eerste keer dat ik het sachet openmaakte te snuiven als een neushoorn, en zijn avond-pil is nu iets waar hij naar uitkijkt, en meestal zit hij nog een tijdje te zeuren dat hij meer pillen wil.

Opmerkingen :
- Je moet het na openen van een sachet het wel goed luchtdicht bewaren (Marskramer enz. hebben luchtdichte voorraad-doosjes in alle vormen en maten).
- Het is niet geschikt voor pillen die heel naar binnen moeten (zoals de Felimazole), want de kat kauwt de pil mee met de rest.
- Prijs : bij mijn dierenarts EUR 2.90 per sachet (omdat Caesar hier de rest van zijn leven aan zit heb ik een pot met 30 sachets gekocht). Mijn dierenwinkel verkocht het vroeger voor veel minder, maar gezien de beperkte houdbaarheid (3 maanden) zijn ze ermee gestopt.
- Er bestaat ook een versie voor honden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 23 november 2009 @ 23:39:19 #14
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74955013
Onze beste aankoop is toch wel de nieuwe kattentoren. Hij is groot, maar erg stevig (en dus zwaar). We hebben 3 binnenkatten (voorheen 2 katten) dus ze leven zich er elke dag op uit. Voorheen ook wel meubels gehad van de dierenwinkel of zelf-in-elkaar-zet-dingen maar altijd is het sisal erg vlug kapot en meestal staat zo'n ding niet zo stabiel. Onze katten (2x 5 kg en 1 in de groei, nu ruim 3 kg) rennen en springen graag van een afstandje in de toren dus dat moet wel kunnen.

In verhouding is de prijs ook gewoon goed, voor 2 kleine meubels ben je ook vlug 200/250 euro kwijt en dan doe je er met goed fatsoen nog niet eens 1 jaar mee!

deze toren is nu 2 maanden extief in gebruik, alles wordt gebruikt, de muisjes in de palen (erg leuk), het sisal overal natuurlijk om te krabben en ze gaan zelf in het "huisje" dat deden ze voorheel nooit!
We zijn heel erg blij met deze aankoop. Om praktische redenen hebben we wel de ton rechtsboven vervangen voor een plateau. de reden was dat hij anders te groot was en niet paste, bovendien kun je anders zelf helemaal niet bij je kat (ff kroelen) als hij erop ligt. Maar die wijziging hadden we niet gedaan als we iets meer rumte hadden gehad.

Het gaat om de Gold Line krabpaal Shanghai:



de toren bij ons:



na kleine wijziging:
klerkje
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:01:45 #15
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74955738
Ik wil graag de tandenkluifjes van Pedigree (dentastix) nomineren. Dit is alweer mijn hondje nr zoveel en heb er dus een aantal gehad die echt oud waren geworden. Met als gevolg dat ze vaak rond hun 12e/13e jaar toch wel erg last van tandbederf/plak/losse tanden en meurende adem krijgen. Je moet ze dan dus uit voorzorg regelmatig laten behandelen bij de DA. Maar veel honden vinden dit een ramp en kunnen alleen maar met een roesje behandelt worden. Wat ik vervolgens weer niet prettig vind om jaarlijks te laten doen. In zijn eerste levensjaar heb ik zijn tandjes nog regelmatig gepoetst, maar dat was echt een waar gevecht, wat er uiteindelijk in resulteerde dat als hij die tandenborstel maar zag, hij al weg was

Bij mijn Westie van ruim 6, begon ik ook alweer de tekenen te zien (ondanks dat'ie alleen maar harde voeding krijgt). Ik geef hem sinds een paar maanden die kluifjes en ik zie echt verbetering! Er is geen plak meer aanwezig en zijn tandjes zijn mooi schoon en wit

Ik was bang dat hij misschien last van zijn darmen zou krijgen van die kluifjes, maar dat is niet gebeurt. Hij is erg gevoelig en kan niet zomaar iets eten, maar met de kluifjes gaat het allemaal goed.

Ik ben er dus erg blij mee. Het scheelt ons hondje een vervelende jaarlijkse of halfjaarlijkse gang naar de DA en geeft ons een hond met een normaal ruikende adem, ipv een hond die ruikt naar een kliko waar een rottend beest in ligt

Uiteindelijk zijn gezonde tanden en tandvlees ook voor de hond prettig om oud mee te worden. Slechte gebitten kunnen allerlei ziektes/ abcessen en stank veroorzaken.
  dinsdag 24 november 2009 @ 02:10:35 #16
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74956937
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:57 schreef Yoewie het volgende:
Whiskas anti-hairbal snoepjes.
Mijn kat wordt er helemaal gek van als 'ie het bakje open hoort gaan en het snoepje ruikt!
Haha, mijn katten ook. Judas kan hem zelfs zelf openmaken. Heeft hij mij helemaal niet meer voor nodig.

Toch wil ik een ander product nomineren, namelijk: het whiskas muisje. Ik heb hem gekregen in een gratis kittenpakket die je destijds kon aanvragen.

Onze Sjors is gek op dat muisje. En ook al heeft hij nog een ziljoen andere muizen, zoekt hij toch altijd weer dat licht roze muisje op!
Overal waar hij heen gaat, is het muisje ook en wij spelen natuurlijk graag mee.

Tatarataaaa ons filmdebuut!

Let niet te veel op mijn film en editing skills. Ik ben voor deze contest speciaal gaan uitvogelen hoe het allemaal werkt, dus cut me some slack please.


Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 11% gewijzigd door heartwork op 24-11-2009 11:35:33 ]
Big mouth strikes again
pi_75151378
Mm nog steeds geen nieuwe camera kunnen aanschaffen. Dus dan maar even een voorbeeldfoto van de houding en dan moet je het grijze dekentje er maar even bij fantaseren

pi_75250500
De Snuggle Safe Konijnen tunnel (bunny warren)

Ons konijntje BunBun zit altijd binnen. In zijn kooi als niemand thuis is en anders loopt hij lekker rond in de huiskamer. Omdat hij niet buiten zit kan hij uiteraard geen tunnels graven. Nadat hij (met weinig succes) in het laminaat begon te graven, hebben we besloten een Bunny Warren aan te schaffen via zooplus.nl. Vanaf de eerste dag dat de tunnel in de huiskamer staat is BunBun er aan verslaafd. Elke keer dat hij zijn kooi uit gaat, besteed hij tijd aan rennen, springen, slapen en verstoppen in zijn eigen tunnel.
Zie onderstaande foto's.

De tunnel:


Het past prima:


Relaxen in zijn tunnel:


Veilig verstopt:


Toch niet helemaal verstopt:


[ Bericht 0% gewijzigd door Pronk op 03-12-2009 16:19:43 ]
Ja lekker!
pi_75262096
Hoewel ik twee krabpalen heb staan, was direct al duidelijk dat de tafelpoot veel geschikter was om de nagels aan te scherpen. Na een maandje waren de gevolgen hiervan erg duidelijk merkbaar dus heb ik bij de dierenarts een krabplank gekocht en deze aan mijn tafelpoot vast geschroefd. Ondertussen zijn ze toe aan hun derde krabplank. Het is gewoon een standaard krabplank en een redelijk smal model, maar beide katten waren erg blij toen er weer een nieuwe krabplank werd vastgeschroefd. Hoe blij kun je zien op onderstaand filmpje waarin Tobi demonstreert wat hij er van vindt.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_75265900


De laserpointer is echt het meest geniale kattenspeelgoed wat er te vinden is Toen ik dat ding net had werden onze beesten er helemaal gek van. Leuk om zo'n ding de bocht om te laten gaan en dan uit doen. Resultaat, kat die een kwartier aan het zoeken is naar een rode stip Helaas raken onze beesten na verloop van tijd toch uitgekeken op de laser, maar een kat van een vriend die wordt al helemaal leip als hij het klik geluid van het knopje hoort
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:27:05 #21
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_75316646
Ik nomineer muis. Muis is een knuffelrat van Ikea. Bob speelt alleen maar met Muis. Muis is, voor Bobbie, bijna niet kapot te krijgen. Desalniettemin hebben we er een op voorraad liggen, voor het geval dat



Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_75332993
Voor onze katten is het product van het jaar toch wel de Trixie krabpaal Montilla



Wij hebben hem in de volgende opstelling staan:


Met name de "hangmat" is erg in trek:




Als Sam beneden is dan ligt hij echt 95% van de tijd in de hangmat , en dan wil hij niet gestoord worden (behalve voor een knuffel natuurlijk ). Terwijl hij altijd haantje de voorste is als de snoeppot open getrokken wordt, is hij nu wat argwanend als hij lekker in zijn hangmat is en duurt het lang voordat hij eindelijk uit zijn hangmat komt voor de snoepjes (echt uniek voor Sam).... bang om zijn plek kwijt te raken.

Lotje neemt de koninginnnetroon ernaast graag als haar bedje:


De paal met het holletje helemaal bovenin gebruiken ze niet om in te liggen, maar daar kon ik mooi een speeltje in hangen. Daar spelen ze vaak mee.

Verder vinden ze het holletje ook erg spannend. Met name om in te spelen:






Ik zocht een krabpaal die onze oude hoekkrabpaal zou vervangen, wel iets smaller was zodat onze nieuwe bank ernaast paste, maar wel hetzelfde comfort had voor onze katten. De krabpaal neemt niet veel vloeroppervakte in voor dat hij toch vrij hoog en heel stevig is, en heeft alles wat ik wenste voor onze katten. Verder vond ik de krabpaal niet duur bij Zooplus. Ook handig dat hij gewoon werd afgeleverd en dat we er niet mee hebben lopen sjouwen. In elkaar zetten was ook heel gemakkelijk, dat heb ik in mijn eentje gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Saffron op 06-12-2009 11:48:45 ]
  maandag 7 december 2009 @ 19:00:27 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75382263
Ik wil graag Primeval Gelatinaat Hond nomineren.



Primeval Gelatinaat Hond (Hierna te noemen als gewoon primeval ) is een voedingssupplement voor honden met met artose.

Baloe heeft al een hele lange poos artrose. Ooit eens ontdekt bij een “toevallige” operatie omdat hij zn kruisbanden gescheurd had. Ik heb dan ook al een heleboel dingen op het gebied van voedingssupplementen uitgeprobeerd. Zoals Fortiflex, Atroplex, Sasha's blend, Sensifarm Joint Renew Plus, en vele anderen. Maar NIKS (en serieus, ik meen het echt) werkt zo goed, of werkt überhaupt, zoals Primeval.

Gelijk vanaf de 1ste week dat Baloe Primeval kreeg, zag je een ontzettend verschil. Was hij bij o.a de fortiflex na 3 maanden geven, nog steeds stijf bij het opstaan en hoorde je regelmatig van alles kraken, knakken en zag je hem soms hinken... bij de primeval was dat binnen een week afgelopen Geen startstijfheid, geen gekraak, geen gehink... niks van dat. Dat deed mij echt serieus verbazen. Zeker na al die andere middelen waarvan bleek dat het niet werkt, maar het volgens iedereen “echt keigoed spul was”.

Het mooie van Primeval is ook nog, dat het geen pillen/tabletten zijn... maar het is een poeder wat je moet mengen met water, met vanille smaak!



Was het altijd een geouwehoer om zn Fortiflex, Atroplex en dat soort shit naar binnen te schuiven... dit niet hoor. Dit zet ik neer met wat brokjes erin, en het schaaltje kan zo de kast weer in (wel mengen met water! want droog mag je het niet geven!)





Sinds mijn dikzak op de Primeval staat, heeft hij geen last meer van z'n Artrose Traplopen gaat prima! Wandelingen van een half uur á 40 min die vroeger uit den boze waren, doettie met gemak. En na afloop komt hij net zo snel in de benen, als voordat hij last van zn artrose had.

Enige nadeel is de prijs van Primeval... maar als je ziet wat voor invloed dat spul op het dagelijks leven van Baloe heeft, heb ik het er met liefde voor over. En Baloe doet met een 2kg emmer +- 1.5e maand (Je betaald 67 euro voor zo'n emmer)

En of Baloe het lekker vindt?

See for yourself ;



[ Bericht 3% gewijzigd door senesta op 08-12-2009 22:01:45 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 december 2009 @ 19:39:35 #24
163650 Greys
pi_75384042
Ik twijfelde bij de vraag 'wat is de beste aankoop van afgelopen jaar geweest voor je dier(en)?' tussen de drinkfontein, waar zowel het hondje als de kat plezier van hebben, en tussen het nieuwste speelgoed van de kat. En die laatste is het geworden.

Boris hebben we vorig jaar uit het asiel gehaald, is 4 jaar en dól op spelen. Voetballen met walnoten en balletjes is favoriet, echter... dan lag ik 14 keer per uur (minstens! ) op mijn knieën voor dressoir en kasten om de balletjes en walnoten er weer onder vandaan te halen. Dit alles onder luide aanmoediging van Boris uiteraard.

Daarna kochten we een soort kattendraaimolentje, waar het balletje in blijft zitten maar wel kan draaien. Zo eentje:



Echter, Boris speelt niet al te lichtvoetig (lees: stort zich met zijn gehele gewicht in al zijn geluk ende jolijt op het speelgoed) en dit speelgoed is erg licht en glad en vliegt dus door de hele kamer. De kat heeft liever dat hij een klap tegen het balletje kan geven en dat het speelgoed zélf dan blijft liggen, maar dat het balletje wel gaat bewegen.

En jawel! De ultieme oplossing is gevonden in de Catit Design Senses Speelrail.
Vanaf het moment dat dit speelgoed is huis was, was het een hit. Elke dag wordt er uren mee gespeeld en het fijne is, het schuift niet over de laminaatvloer omdat het aan de onderkant stroef is! Ideaal!



Alsof Boris wist wat er komen ging, hielp hij met het uitpakken van de doos van Zooplus waarin het speelgoed zat...




Het mooie van deze speelrail is dat het een beroep doet op de zintuigen van de kat (gezichtsvermogen, gehoor en tastzin) en dat het de natuurlijke jachtinstinct bevordert. Het heeft echt een onweerstaanbare uitwerking op Boris En als ik zo eens de reviews lees op de site zijn er nog meer heel tevreden katteneigenaren over dit product.

Het is dus een 'rails' (in 1 minuut in elkaar te zetten) met zichtgaten bovenin waardoor de kat de bal kan zien, er op kan jagen en er tegenaan kan stoten. Doordat de rails aan de uiteinden iets omhoog loopt, blijft de bal lang in beweging! De speelrail is met meerdere elementen uit te breiden (al denk ik niet eens dat we dit ooit nodig gaan hebben, zoals hij nu in de basisuitvoering is houdt Boris al weken dagelijks bezig ).

Hier ook nog een filmpje - niet de beste kwaliteit, even snel met het fototoestel gedaan - van een spelende Boris die erg gelukkig is met de speelrail die toen net uit de doos was. Nu is hij er nog steeds net zo blij mee. Ik ben er zelf niet minder gelukkig mee, want het scheelt een halve avond op de knietjes voor de kast om de balletjes er onderuit te halen



Even ter vergelijking, het is ook een stuk rustiger in huis geworden, want DIT gebeurde er met het andere speelgoed dat dus alle kanten op vloog



]

[ Bericht 3% gewijzigd door senesta op 08-12-2009 22:02:33 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 7 december 2009 @ 19:58:13 #25
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_75385002
Op de valreep!
Groene Haver van JR Farm.


Mjin cavia is namelijk een beetje raar en houdt niet zo van hooi. Omdat het toch heel belangrijk is dat hij veel vezels binnenkrijgt en ook zn tanden afslijten heb ik dit product maar eens geprobeerd. En hij is er DOL op. Als het in zn voerbal gaat, gaat hij daarmee als een wilde tekeer en zou hij er het liefste aan gaan hangen, haha. Helaas geen foto's, want mn camera is hartstikke kapot en het kabeltje van mn telefoon is kwijt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')