index       flora & fauna      fauna
PI Reptielen met foto's
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
Topicgallery™ :
rats
zondag 15 november 2009 @ 14:53 (#1) 

Aangzien er veel topics zijn over de dieren die we allemaal hebben met foto's vind ik eigenlijk dat er ook wel een deeltje mag zijn voor de reptielenhouders onder ons (zullen er vast wel zijn toch?)

Wat is de bedoeling:
- showen van je reptiel, van hagedis tot slang en alles ertussen;
- vragen stellen aan andere members over hun dier / diersoort;
- etc.

Het is niet de bedoeling om discussies uit te lokken over het wel / niet houden van reptielen als huisdier, daar open je maar een ander topic voor

Ik hoop dat er een leuke reeks komt met foto's van de reptielen die gehouden worden.

Have fun

Stali
Still Troubles
zondag 15 november 2009 @ 14:55 (#2) 

TS begint.

Jah, jemig.

rats
zondag 15 november 2009 @ 15:05 (#3) 

Zal zelf beginnen.
Ik bezit 9 slangen en 1 baardagaam. Zal kijken of ik van iedereen foto's kan vinden, ieder geval volgen hieronder een heel stel.

2 wildkleur regiussen uit 2008

rattenslang van dit jaar

pastel regius van dit jaar

spider van 2008 (regius)

boa dame van 2007

pastelboa van 2008 (is rozig in het echt, slecht op foto te zien)

tuinboa van 2007 (was ontsnapt op deze foto)

De bedoeling is om te gaan kweken. eind deze maand / ergens volgende maand gaan de boa's bij elkaar en begin volgend jaar willen we de spider regius op de volwassen wildkleur dame zetten.

Ow en natuurlijk de baardagaam nog (bijna vergeten)
Paco

Wie volgt?

[ Bericht 8% gewijzigd door rats op 15-11-2009 15:14 (wat aangepast) ]

rats
zondag 15 november 2009 @ 15:07 (#4) 

quote:
Op zondag 15 november 2009 14:55 schreef Stali het volgende:
TS begint.
Hihi ja was bezig, duurde alleen even voor ik alle foto's gevonden had

rats
zondag 15 november 2009 @ 15:12 (#5) 

Zie dat een aantal foto's het niet doen, nog een poging voor de ontbrekende dan maar.

wildkleur regius man (volwassen)

wildkleur regius dame (volwassen)

pastel boa man 2008

Hopen dat die foto's nu wel doen

trovey
Nachtoele
zondag 15 november 2009 @ 15:26 (#6) 

Zal eens de foto's van mijn waterschildpadden opzoeken die ik in totaal 16 jaar heb gehad....was voor het digitale tijdperk dus dat wordt even zoeken in fotoalbums

Optimist tot in de kist

Stali
Still Troubles
zondag 15 november 2009 @ 16:23 (#7) 

Je hebt een indrukwekkende verzameling dieren, Rats.
Al moet ik eerlijk zeggen dat dit voor mij een griezeltopic is want ik ben er bang van.
Mijn opa hield vroeger slangen maar hij liet ze steeds ontsnappen en dat vond de buurt niet leuk. .

Jah, jemig.

rats
zondag 15 november 2009 @ 17:16 (#8) 

quote:
Op zondag 15 november 2009 16:23 schreef Stali het volgende:
Je hebt een indrukwekkende verzameling dieren, Rats.
Al moet ik eerlijk zeggen dat dit voor mij een griezeltopic is want ik ben er bang van.
Mijn opa hield vroeger slangen maar hij liet ze steeds ontsnappen en dat vond de buurt niet leuk. .
Dank je

Zal je vertellen dat mijn vriend ze in het begin ook wat eng vond en toen had ik alleen nog maar een jonge boa. Afijn hij had hem 1 keer vastgehad en de foto's zijn het resultaat. Hij is ook helemaal van de regiussen eigenlijk. Worden niet zo heel groot en makkelijk te hanteren.
Die grote slangen hoeven voor ons ook niet hoor, zijn leuk, maar worden veel te groot

mrcool
zondag 15 november 2009 @ 17:38 (#9) 

Leuk topic, ik heb zelf ook nogal wat reptielen zitten hier. Zal eens wat foto's bij elkaar zoeken.

rats
zondag 15 november 2009 @ 17:39 (#10) 

Nice, altijd leuk om foto's te zien

mrcool
zondag 15 november 2009 @ 17:41 (#11) 

quote:
Op zondag 15 november 2009 17:39 schreef rats het volgende:
Nice, altijd leuk om foto's te zien
Ik ben momenteel in het bezit van 15 luipaardgekko's.

rats
zondag 15 november 2009 @ 17:53 (#12) 

Die zijn ook leuk inderdaad, vind die kleuren altijd zo leuk bij ze en verbaas me erover hoeveel kleuren er zijn (en hoe duur sommigen lol).

mrcool
zondag 15 november 2009 @ 17:56 (#13) 

Ok, foto's!

Om te beginnen de 2 kweekmannen

De 4 kweekvrouwen

3 van de vrouwen samen

Ze zijn goed bezig geweest en ik heb dan ook 9 jongen uitgebroed dit seizoen

Hier zijn ze al wat ouder

davo1979
zondag 15 november 2009 @ 17:57 (#14) 
Ik heb ook wat oudere foto's van mijn reptielen.

Casper en spookje inmiddels wonend in een grote binnenvijver met freddy.

Piet piraat inmiddels ook verhuisd naar een 2 meter verblijf

Mevrouw paksoi en kleintje ook verhuisd met piet piraat naar een 2 meter verblijf

Van de andere reptielen heb ik geen foto's zal ze eens binnen kort maken

Ludwig.
moet m'n schoenen nog aan
donderdag 19 november 2009 @ 01:17 (#15) 

TVP.

Ik zal m'n 2 roodwang schildpadden ook vereeuwigen als ik de nieuwe binnenvijver klaar heb.

Oh bliss! Bliss and heaven! Oh, it was gorgeousness and gorgeousity made flesh.
It was like a bird of rarest-spun heaven metal or like silvery wine flowing in a spaceship, gravity all nonsense now.

davo1979
donderdag 19 november 2009 @ 10:52 (#16) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:17 schreef Ludwig. het volgende:
TVP.

Ik zal m'n 2 roodwang schildpadden ook vereeuwigen als ik de nieuwe binnenvijver klaar heb.
Leuk zeg ben je dus ook bezig met een binnenvijver. Ga je er zelf 1 maken of neem je voorgevormde?

rats
donderdag 19 november 2009 @ 12:18 (#17) 

Goed om te zien dat schildpadden tegenwoordig ook stuk beter gehouden worden dan paar jaar geleden (toen je die zogenaamde schildpadbakjes had, kleine plastic bakjes met een plastic palmboompje erin).

Ludwig.
moet m'n schoenen nog aan
donderdag 19 november 2009 @ 17:29 (#18) 

Heb een rechthoekige bak aangeschaft van 2m bij 1,3m, zo'n 1000 liter. Deze wil ik enkel als zwemgedeelte inrichten. Dit moeten ze delen met wat goudvissen en guppen. Het zanddeel voor de eierleg en flagstone met warmtelamp wil ik naast de bak bouwen. Ik heb ze nu zo'n 20 jaar, ze hebben een schildlengte van ongeveer 20 cm. Ze zijn nog aangeschaft voordat de roodwang import verboden werd.

Ik word ook altijd wat verdrietig als ik op marktplaats palmboombakjes zie.

Oh bliss! Bliss and heaven! Oh, it was gorgeousness and gorgeousity made flesh.
It was like a bird of rarest-spun heaven metal or like silvery wine flowing in a spaceship, gravity all nonsense now.

Seven.
NOT eight!
donderdag 19 november 2009 @ 17:42 (#19) 

Leuk topic. Ik krijg gelijk weer kriebels om een reptiel aan te schaffen. Op zich wel tijd en geld voor nu.

One, two, three, four, five, six,

rats
vrijdag 20 november 2009 @ 09:32 (#20) 

Kijk dat getuigt echt van goede vezorging als je ze als 20 jaar hebt. Petje af hoor.Meesten van die roodwangetjes halen de 1 jaar niet eens (hoop wel dat ook dat tegenwoordig beter is).

@Seven misschien leuke tip voor je, weet niet waar je vandaan komt, maar 11 of 12 december is er een reptielenbeurs in Houten. Misschien leuk om eens rond te kijken (ook als je niks wil kopen zijn het leuke beurzen).
Ook heel; divers qua aanbod, van hagedissen tot slangen, schildpadden, spinnen en kikkertjes.

davo1979
vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 (#21) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef rats het volgende:
Kijk dat getuigt echt van goede vezorging als je ze als 20 jaar hebt. Petje af hoor.Meesten van die roodwangetjes halen de 1 jaar niet eens (hoop wel dat ook dat tegenwoordig beter is).

@Seven misschien leuke tip voor je, weet niet waar je vandaan komt, maar 11 of 12 december is er een reptielenbeurs in Houten. Misschien leuk om eens rond te kijken (ook als je niks wil kopen zijn het leuke beurzen).
Ook heel; divers qua aanbod, van hagedissen tot slangen, schildpadden, spinnen en kikkertjes.
Die beurzen zijn leuk om te kijken alleen zou ik er niks qua reptiel kopen. De ervaring van die beurzen op schildpadden is dat ze daar te klein en te koud zitten. Veelste stressvol ook al is het maar 1 dag. Er worden op die beurzen ook soms illegale beesten verkocht die absoluut niet verkocht mogen worden. Ook is het bekend dat heel veel schildpadden daarvandaan binnen een aantal weken dood zijn. Denk er 2x overna om daar zomaar een reptiel te kopen en overdenkt een kweker.

rats
vrijdag 20 november 2009 @ 12:37 (#22) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:57 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Die beurzen zijn leuk om te kijken alleen zou ik er niks qua reptiel kopen. De ervaring van die beurzen op schildpadden is dat ze daar te klein en te koud zitten. Veelste stressvol ook al is het maar 1 dag. Er worden op die beurzen ook soms illegale beesten verkocht die absoluut niet verkocht mogen worden. Ook is het bekend dat heel veel schildpadden daarvandaan binnen een aantal weken dood zijn. Denk er 2x overna om daar zomaar een reptiel te kopen en overdenkt een kweker.
Hoe het met de schildpadden zit weet ik niet omdat wij voor de slangen gaan. Die worden steeds beter gehouden (verwarmde omgeving etc.) en juist bekende kwekers staan op die beurzen uit de slangenwereld. Zeker houten is een beurs waar de grotere kwekers komen. Ook bij de baardagamen zie je tegenwoordig dat ze steeds beter staan, zijn natuurlijk altijd nog mensen die met bamibakjes staan.
Verder is het bij slangen zo dat je (behalve rattenslangen) papieren erbij krijg, zo niet dan vraag ik er om. Krijg ik ze niet dan gaat de slang ook niet mee. Controles worden ook steeds strenger hierop omdat bij illegaal verkoop ze de vergunning voor de beurs kwijt kunnen raken.
Ik zit ook op een slangenforum en de kwekers daar staan ook veelal op de beurzen.
Ben het wel eens dat het stress voor de dieren oplevert, daar hou je ook rekening mee.
Daarnaast is er wel een verschil tussen de grotere en de kleinere beurzen. Op de grotere zie je toch dat er wat meer aandacht aan besteed wordt, maar dat is mijn ervaring.

mrcool
vrijdag 20 november 2009 @ 13:10 (#23) 

Ik koop liever dieren op een beurs dan bv bij een dierenwinkel. Vaak weten ze juist daar niet hoe ze ermee om moeten gaan...

davo1979
vrijdag 20 november 2009 @ 13:51 (#24) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:37 schreef rats het volgende:

[..]

Hoe het met de schildpadden zit weet ik niet omdat wij voor de slangen gaan. Die worden steeds beter gehouden (verwarmde omgeving etc.) en juist bekende kwekers staan op die beurzen uit de slangenwereld. Zeker houten is een beurs waar de grotere kwekers komen. Ook bij de baardagamen zie je tegenwoordig dat ze steeds beter staan, zijn natuurlijk altijd nog mensen die met bamibakjes staan.
Verder is het bij slangen zo dat je (behalve rattenslangen) papieren erbij krijg, zo niet dan vraag ik er om. Krijg ik ze niet dan gaat de slang ook niet mee. Controles worden ook steeds strenger hierop omdat bij illegaal verkoop ze de vergunning voor de beurs kwijt kunnen raken.
Ik zit ook op een slangenforum en de kwekers daar staan ook veelal op de beurzen.
Ben het wel eens dat het stress voor de dieren oplevert, daar hou je ook rekening mee.
Daarnaast is er wel een verschil tussen de grotere en de kleinere beurzen. Op de grotere zie je toch dat er wat meer aandacht aan besteed wordt, maar dat is mijn ervaring.
Ik heb het echt over schildpadden. Hoe het met slangen en andere dieren daar gesteld is weet ik niet om dat ik daar geen verstand van heb.

rats
vrijdag 20 november 2009 @ 21:56 (#25) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:51 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ik heb het echt over schildpadden. Hoe het met slangen en andere dieren daar gesteld is weet ik niet om dat ik daar geen verstand van heb.
Hehe ik heb verder geen verstand van schildpadden, vandaar dat ik het me afvroeg namelijk. Daar het bij slangen en hagedissen steeds beter geregeld wordt en de controles steeds strenger worden. Al is het inderdaad wel zo dat je schildpadden vaak gewoon in open bakken ziet liggen (de landschildpadden dan) en zoals ik zei zijn er ook zat mensen die hun dieren gewoon in soort bamibakjes op de tafel hebben liggen en dan heb ik het over pythons en boa's enzo die ook wel bepaalde temperatuur moeten hebben.
Toch komt een groot deel van mijn slangen van de beurzsen vandaan en heb tot op heden nog geen problemen ermee gehad (afkloppen maar).
Hopen dat er regelingen komen die ervoor zorgen dat alle dieren er behoorlijk aangeboden worden op de beurzen. Ik vind het vaak wel leuk om daar rond te kijken, zeker als je op zoek ben naar iets.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
index       flora & fauna       fauna
Reptielen met foto's
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500