quote:Op maandag 16 november 2009 15:04 schreef Bankfurt het volgende:[..]
Ik denk zelf dat deze hele Mexicaanse show een test is.
1e: Een test om te kijken hoe effectief een campagne in de media werkt, hoe effectief een bevolking te mobilseren is bij een (verzonnen) paniek.
HPV vaccinatie was te klein opgezet bedoel je?
quote:2e: Ik denk dat in sommige beperkte individuele gevallen dat bij deze campagne als test, ook schadelijke stoffen in het vaccins zitten, bij wijze van illegale proef, die niemand en zeker de huisarts niet, onderkent. De belangen zijn zo groot, dat dit toch stiekum wordt gedaan.
weet je hoeveel partijen daarbij betrokken zouden moeten zijn om dat van de grond te krijgen, is gewoon compleet onrealistisch
quote:3e: Daarnaast is het een test om te kijken welk deel van de bevolking, welke nationaliteiten, zich verzet tegen de overheid en de gezondheidszorg en om te kijken welke discussies (zoals deze hier op Fok !) zich losbarsten.
Dat moet dus wereldwijd opgezet worden, dat is nogal een organisatie om uit te zoeken, en waarom zijn er dan bijvoorbeeld van die onderzeken zoals in Canada zoals aangehaald in je OP
quote:4e: Verder is het een test om te kijken hoe de logistieke processen verlopen bij massa-vaccinaties, welke fouten er optreden en hoe om te gaan met lastige vragen.
opnieuw dus een soort wereldwijd experiment... en de hoevelheid mensen die daarbij betrokken moeten zijn... dat hou je gewoon nooit geheim, toch?
quote:De farmaceutische bedrijven zijn zeker geinteresseerd in wat extra inkomsten, dus dat zal nu wel meespelen, maar het is denk ik niet de grootste insteek van hen in deze hype.
Het probleem is gewoon dat het om een nieuw type griepvirus gaat, en dat het verleden heeft aangetoond dat de introductie daarvan tot grote gevolgen kan leiden (zie Spaanse griep), dan kun je 2 dingen doen, of het laten overwaaien of voorzorgsmaatregelen nemen.
De nieuwigheid maakt het tot een grote hype, eentje waar het internet een grote rol in heeft gespeeld, het geeft de ruimte aan de consipracy gelovers en de meest trouwe nalopers, en iedereen kan en mag daarop inspelen. Dat maakt het een hype