abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:23:24 #176
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75060079
Wat lang, echt geweldig
Kan me wel voorstellen dat het voor je gevoel zo voorbij is.
pi_75061005
Zit er nog een voorprogramma bij of begint McCartney zelf om 20.00 en hoelaat moet je er smiddags zijn voor redelijk staplaatsen?
pi_75062513
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:49 schreef Writersright het volgende:
Zit er nog een voorprogramma bij of begint McCartney zelf om 20.00 en hoelaat moet je er smiddags zijn voor redelijk staplaatsen?
Aanvang is 18.00 dus 't is aangeraden er zo vroeg mogelijk te zijn
pi_75062990
Doe ik een rondje in de stad, ligt "Good Evening New York" overal al in de winkel!
pi_75063085
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:23 schreef Blinker het volgende:
Wat lang, echt geweldig
Kan me wel voorstellen dat het voor je gevoel zo voorbij is.
pi_75064604
Nog meer interessante quotes uit de recente interviews ter gelegenheid van de release van "Good Evening New York City":

"Speaking exclusively to The Quietus [..]: “We might well have to do a special venue and say, ‘We’re only doing Fireman stuff tonight and nothing else!’ and if people went for that then we’d have something.”

DOE HET!!!

"He then added jokingly: “Well, we thought about it a bit but it’s people walking out that I’m worried about!”"

Ahhh....
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:03:18 #182
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75064625
Mwah, ik zou uiteraard niet weg lopen maar dan toch liever de huidige setlist.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75066653
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, ik zou uiteraard niet weg lopen maar dan toch liever de huidige setlist.
Nee, je ziet liever weer dezelfde overspeelde Beatles-nummers ten koste van een spaarzaam moment waarin McCartney eens hemzelf als muzikant neerzet in plaats van entertainer ?
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:02:25 #184
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75066756
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, je ziet liever weer dezelfde overspeelde Beatles-nummers ten koste van een spaarzaam moment waarin McCartney eens hemzelf als muzikant neerzet in plaats van entertainer ?
Ehm, ja Nee, maar ik heb niet bijster veel met de Fireman muziek. Ik zou het niet erg vinden, integendeel, maar dan toch liever de standaard Beatles/Wings nummer met enkele ongewone nummers als verrassing.

Maar moest hij een setlist met volledig nieuwe solo/Wings nummers doen zonder Fireman, dan zou dat wel fantastisch zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75067401
Of gewoon 25% Beatles en de rest solo/Wings/Fireman zou ook tof zijn. Dan heeft hij langzamerhand de tijd om wat meer van zijn reportaire live te laten horen
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:24:15 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75067499
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:21 schreef blckbb het volgende:
Of gewoon 25% Beatles en de rest solo/Wings/Fireman zou ook tof zijn. Dan heeft hij langzamerhand de tijd om wat meer van zijn reportaire live te laten horen
Maar die 25% moeten dan wel de nummers zijn die hij nooit/zelden live speelt

we kunnen altijd dromen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:45:48 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75067860
Tip: Morgen om 11 uur Nederlandse tijd is er op BBC 2 Radio het programma "The Songs The Beatles Gave Away".
quote:
As part of Radio 2's Great British Songbook, Bob Harris investigates the songs the Beatles gave away. The most popular group in the world for over 45 years, a recent issue of re-mastered albums saw four Top 10 entries in the UK chart, while their compilation '1' looks set to be America's biggest album this decade. The fevered excitement that accompanied every release in the 1960s is well documented but less is known about the music written, though not necessarily recorded or released, by the Beatles during the same decade.

Whilst the Beatles were constantly in the charts, John Lennon, Paul McCartney and George Harrison were also supplying other artists with a number of hits...and the occasional miss! Bob Harris delves into these recordings by Billy J. Kramer & The Dakotas, Mary Hopkin, The Foremost, Cilla Black, Jackie Lomax, Doris Troy and others. Along the way he uncovers some forgotten gems, such as the theme tune for a TV series starring Stanley Holloway; music from a Boulting Brothers film called The Family Way; and hears first hand from Sir Paul McCartney about being contacted by Frank Sinatra for a song. Paul also talks at length about his approach to writing in the 1960s; the songs given to Tommy Quickly, Peter and Gordon, Chris Barber and PJ Proby; as well as those written exclusively for Cilla Black.

Amongst other interviews recorded specially for the programme, Mary Hopkin talks about recording with McCartney in the studio; Johnny Gentle (who was backed by The Beatles on his 1960 tour) recalls Lennon's contribution to I've Just Fallen For Someone; Billy Hatton of The Fourmost remembers John and George's version of the group's debut hit Hello Little Girl; and Billy J. Kramer admits to the fatal error of turning down a song that would eventually become one of the most performed works in recorded history.

These interviews are accompanied by BBC archive material of George Harrison describing how Badge, the song he co-wrote for Cream, got its name. The programme also features new interviews with Sir George Martin, the producer of a number of these records, and Cilla Black, whose demo recording of Step Inside Love (featuring Paul on guitar) receives a rare outing on radio. We also hear George Harrison's early recorded performance of Sour Milk Sea, the song he gave to Jackie Lomax.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75068162
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar die 25% moeten dan wel de nummers zijn die hij nooit/zelden live speelt

we kunnen altijd dromen
25% van ongeveer 35 nummers die hij altijd speelt zijn ongeveer 9 nummers. En van mij mag hij. aan welke zat je te denken? Martha My Dear?
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:05:41 #189
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75068502
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:55 schreef blckbb het volgende:

[..]

25% van ongeveer 35 nummers die hij altijd speelt zijn ongeveer 9 nummers. En van mij mag hij. aan welke zat je te denken? Martha My Dear?
Of een van de volgende(toegeven: er zitten een paar mindere nummers tussen) zelfgeschreven Beatles nummers die hij nog nooit heeft gespeeld;
quote:
"Hold Me Tight", "What You're Doing", "The Night Before", "Another Girl", "I'm Looking Through You", "When I'm Sixty-Four"

"Lovely Rita", "Your Mother Should Know", "Ob-La-Di, Ob-La-Da", "Wild Honey Pie", "Martha My Dear", "Rocky Raccoon"

"Why Don't We Do It in the Road?", "Honey Pie", "All Together Now", "Maxwell's Silver Hammer" and "Oh! Darling".

And "Day Tripper", if you want to count that as a McCartney lead vocal.
Of gewoon Lennon nummers, ter verrassing. Maar nummers als Let It Be, The Long And Winding Road, Yesterday,... Zijn zo afgezaagd Daar mag hij dan wel Fireman nummers voor in de plaats doen van mij
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75068618
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:23 schreef Blinker het volgende:
Wat lang, echt geweldig
Kan me wel voorstellen dat het voor je gevoel zo voorbij is.
Klopt helemaal . Ik heb nooit eerder een show meegemaakt waarin hoogtepunt na hoogtepunt zich volgde, en elk nummer weer een nieuw magische moment was. Omdat de show die ik begin dit jaar zag een speciale show was, wist ik geen enkel nummer op de setlist, en achteraf gezien bleek de voorspelbaarheid mee te vallen. Misschien ben ik aanwezig geweest bij het enige optreden waarin hij "Hey Jude" en "Yesterday" niet speelde . Anyway, bij de eerste noten van elk nummer dacht ik weer: "Wow, hij speelt deze ook!!!", en het was voorbij voordat ik er erg in had. En elke keer dat ik dacht dat het beste gedeelte nu wel geweest was, kwam hij er weer overheen. (De verrassing aan het eind nog niet eens meegerekend). Misschien lag het aan mijn plek, en de intieme locatie, maar ik heb mijn eerste McCartney-optreden ervaren als een persoonlijke show zonder enig duf moment.
pi_75068792
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

Aanvang is 18.00 dus 't is aangeraden er zo vroeg mogelijk te zijn
Opening is 18:00, aanvang 20:00 .
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:49 schreef Writersright het volgende:
Zit er nog een voorprogramma bij of begint McCartney zelf om 20.00 en hoelaat moet je er smiddags zijn voor redelijk staplaatsen?
Er is niets bekend over een voorprogramma, dus ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro dient als opwarmertje. Het is er het publiek niet naar om al vanaf 12:00 in de rij te liggen. Tevens een normale doordeweekse dag, het merendeel van de mensen zullen gewoon naar school/werk moeten. Maak je dus geen zorgen, ik verwacht geen stormloop.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:15:39 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75068843
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:14 schreef Aisumasen het volgende:
Er is niets bekend over een voorprogramma, dus ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro dient als opwarmertje. Het is er het publiek niet naar om al vanaf 12:00 in de rij te liggen. Tevens een normale doordeweekse dag, het merendeel van de mensen zullen gewoon naar school/werk moeten. Maak je dus geen zorgen, ik verwacht geen stormloop.
Ik ga er rond 3/4 uur proberen te zijn iig, ik wil helemaal van voor staan Overigens, zie ook;
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:35 schreef webfreak het volgende:
Wat tijd betreft:
Vorige keer in 2003 waren we rond 16 uur in Arnhem, en stonden we vooraan.
Je moet ook rekening houden met files natuurlijk. En dat je op de uitweg nog 2 uur vaststaat met je auto
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75068943
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Of een van de volgende(toegeven: er zitten een paar mindere nummers tussen) zelfgeschreven Beatles nummers die hij nog nooit heeft gespeeld;
[..]

Of gewoon Lennon nummers, ter verrassing. Maar nummers als Let It Be, The Long And Winding Road, Yesterday,... Zijn zo afgezaagd Daar mag hij dan wel Fireman nummers voor in de plaats doen van mij
Mijn overzichtje!!! Hehe . Toentertijd had hij "Day Tripper" nog nooit gespeeld, één van mijn wensen die afgelopen zomer uitkwam. En je kunt die nummers afgezaagd noemen, het zijn wel de songs waarvoor 98% van het stadion-publiek zijn optredens bezoekt. Ik merk het ook in mijn omgeving.

Mijn Beatles-keuzes zouden zijn: "What You're Doing", "The Night Before", "Another Girl" en "Martha My Dear". Over solo-werk zal ik maar niet beginnen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:20:54 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75069062
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
En je kunt die nummers afgezaagd noemen, het zijn wel de songs waarvoor 98% van het stadion-publiek zijn optredens bezoekt. Ik merk het ook in mijn omgeving.
Ja, dat begrijp ik maar als hij nu eens de klassieke Lennon nummers zou spelen.. (heeft hij als tribute wel eens gedaan, maar de afgelopen jaren niet geloof ik?) Van die 98% vindt praktisch iedereen die ook wel goed veronderstel ik, en kent ze vast ook wel. Misschien niet zo voor de hand liggend dat hij die Lennon nummers speelt, maar who cares
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75069236
Je wilt graag een Beatles tribute band horen ? Ik zie de artiest Paul McCartney liever wat meer songs uit de laatste 40 jaar van zijn carrière spelen, dan dat ik hem songs hoor spelen die hij niet geschreven heeft. Hij voelt zich al genoeg vertegenwoordiger van de Beatles-legende (en terecht).

Oh, en als antwoord op je vraag: Hij heeft "All You Need Is Love" in 2002 gespeeld.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:28:24 #196
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75069330
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:25 schreef Aisumasen het volgende:
Je wilt graag een Beatles tribute band horen ? Ik zie de artiest Paul McCartney liever wat meer songs uit de laatste 40 jaar van zijn carrière spelen, dan dat ik hem songs hoor spelen die hij niet geschreven heeft. Hij voelt zich al genoeg vertegenwoordiger van de Beatles-legende (en terecht).

Oh, en als antwoord op je vraag: Hij heeft "All You Need Is Love" in 2002 gespeeld.
Ja, ik ook maar ik was nog aan het voortborduren op het 25% idee. Anders mag het van mij wel 5% zijn. Maar ik zie niet in waarom hij zo, ietwat zwart-wit, enkel Beatlesnummers van zichzelf speelt. (nuja, niet helemaal maar goed)

Maar laat ik me niet profileren als een die-hard fan die een hekel heeft aan de wensen van die 98% fans. Ik was een half jaar geleden ook zo
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75070385
Waarom hij geen nummers van andere Beatles op het podium moet doen? Omdat een Paul McCartney-show geen Beatles-show is. Hij doet het nu precies goed met een vaste ode aan zijn overleden vrienden. Maar Paul McCartney is meer dan 'enkel' een Beatle. Ja, zie de aanhalingstekens .

En sinds zijn terugkeer op het podium in 2002 heeft hij misschien wel 80% van zijn nummers geschreven tussen 1963 en 1970 in zijn set verwerkt. Maar ja, die nummers uit de tijd daarna...
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:02:40 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75070751
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:54 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom hij geen nummers van andere Beatles op het podium moet doen? Omdat een Paul McCartney-show geen Beatles-show is. Hij doet het nu precies goed met een vaste ode aan zijn overleden vrienden. Maar Paul McCartney is meer dan 'enkel' een Beatle. Ja, zie de aanhalingstekens .

En sinds zijn terugkeer op het podium in 2002 heeft hij misschien wel 80% van zijn nummers geschreven tussen 1963 en 1970 in zijn set verwerkt. Maar ja, die nummers uit de tijd daarna...
Klopt, ik ben het volledig met je eens. Veel liever een maximum van 5 Beatles nummers. Maar als hij dan toch zoveel Beatles nummers speelt, kan hij een van de nummers die hij altijd speelt toch vervangen door een Lennon/Harrison nummer? Het is dan niet zijn nummer, maar nog steeds een nummer van zijn band en het zou gewoon origineel zijn. Twee nummers zouden genoeg zijn. Stel je eens voor: Let It Be vervangen door, ik zeg maar wat, In My Life. Daar moet je toch voor te porren zijn?

Tja, ik zou zeggen, print dit en neem het mee naar Arnhem
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75071288
Bij stadion-concerten kun je dat simpelweg gewoon niet verwachten. Mensen komen om een Beatle te zien. Ik zou het liefste dit zien gebeuren: "Let It Be", "Yesterday", "Hey Jude", "Blackbird", "The Long And Winding Road", "Eleanor Rigby", daar kun je gewoon niet omheen in een stadion-concert. Geen probleem, het zijn een paar van de beste liedjes aller tijden. Maar de wat diepere (in hoeverre je daar bij The Beatles van kan spreken ) tracks als "Drive My Car", "Back In The USSR", "Got To Get You Into My Life", etc. zou hij toch wel een béétje kunnen rouleren? Evenals de solo-songs?

Hij geeft het publiek altijd wat ze willen, wat hem alleen maar siert. Maar cijfer de rest van je catalogus niet zo uit, en adverteer een speciale show op een speciale lokatie waarin wat minder voor de hand liggende tracks ten gehore gebracht worden! Breng er een DVD van uit, een nieuwe compilatie, wat dan ook, krijgt de 'rest' er ook nog wat van mee. Dat moet iemand daar in Londen toch ook wel kunnen verzinnen ?

Ik neem het hem niet kwalijk dat hij 99% van z'n publiek geeft wat ze willen. Maar dat de setlist tijdens z'n intieme (theater-)optredens in 2007 nagenoeg hetzelfde was, viel me zwáár tegen, en was voor mij het bewijs dat we het uit ons hoofd moeten zetten om ooit nog een optreden te zien met een verrassende set.
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:21:31 #200
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75071506
Ja, ik moet terugdenken aan die twitter die jij een tijd terug tegenkwam tijdens een concert van McCartney, dat hij de solo songs niet moest spelen omdat niemand erom gaf. (het was toch zoiets?)

Als voor zo'n mensen de solo songs niet boeien, kan hij ze evengoed inderdaad afwisselen. En je hebt misschien wel gelijk, dat je niet om die nummers heen kan. En ik kan wel gaan zeggen dat ik ze afgezaagd vind, totdat ik op 9 december het zelf zie..

Stel je voor.. Paul McCartney live at Pompeii En ik koester stiekem de ijdele hoop dat hij misschien als hij zijn allerlaatste wereldtour doet (hopelijk duurt dat nog lang!) hij ook een intieme theater tour doet met een verrassende setlist.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')