abonnement Unibet Coolblue
pi_74692670
hoi,
Ik heb wat vragen over fysiek geheugen.
Als eerste vroeg ik mij af wat het "in cache" is.
En ik vroeg mij ook af of het normaal is als bij taakbeheer nu onder fysiek geheugen bij beschikbaar maar 8 mb staat(meestal staat dat op 0)
Ik denk niet dat dat normaal is dus wat kan ik daar best aan doen?
En ook graag wat uitleg over in cache omdat dat denk ik al het beschikbare fysiek geheugen opslorpt.

Greetz,

Sineg1
pi_74692826
Geheugen bijplaatsen
So we just called him Fred too
pi_74692954
Dat dacht ik ook al ja maar ik vindt het raar dat bij het grafiek geheugen maar 50% gebruikt is terwijl dat fysiek geheugen op 0 beschikbaar staat.
pi_74693122
Windows reseveert ook virtueel geheugen. En het percentage dat je noemt is het gebruik van het fysiek + virtueel geuheugen.
So we just called him Fred too
pi_74693310
ooh oke en het fysieke geheugen is dan alleen maar mijn ram?

Als iemand uitlegd hoe ik een afbeelding post kan ik ook een screenshot toevoegen.
pi_74693983
Als ik bij broncontrole kijk staat daar dat het fysiek geheugen maar 50% gebruikt wordt?
En als ik mijn pc start dan is er eerst 800mb beschikbaar en dan na 2 min dropt dat naar 0 en stijgt het in cache tot 1400mb is dat normaal?
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:38:12 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74694960
Ja, dat is normaal Ongebruikt geheugen is zinloos geheugen. Daarom wordt het vrije geheugen gebruikt als disk cache. Als het geheugen nodig is voor een applicatie worden de minst nuttige cache entries weggegooid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74695562
ooh ok dus eigelijk bewaart dat cache mijn ram en als mijn pc het nodig heeft geeft die dat gewoon?
Maar is het dan ook normaal dat bij beschikbaar maar +-10 staat?
En nog vlug een andere vraag hoeveel processen heeft een pc normaal aan want hier staan nu 85 processen.
pi_74699432
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:02 schreef sineg1 het volgende:
ooh ok dus eigelijk bewaart dat cache mijn ram en als mijn pc het nodig heeft geeft die dat gewoon?
Maar is het dan ook normaal dat bij beschikbaar maar +-10 staat?
En nog vlug een andere vraag hoeveel processen heeft een pc normaal aan want hier staan nu 85 processen.
Misschien dat je ook kan vertellen wat voor een computer je hebt zodat we een beter beeld krijgen?
pi_74707881
Ik heb een laptop een acer aspire 7520g
De laatste tijd is mijn laptop traag dus ik wou kijken wat ik daaraan kon doen.
Maar dan moet ik natuurlijk eerst het probleem weten :p
pi_74708873
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:48 schreef sineg1 het volgende:
Ik heb een laptop een acer aspire 7520g
De laatste tijd is mijn laptop traag dus ik wou kijken wat ik daaraan kon doen.
Maar dan moet ik natuurlijk eerst het probleem weten :p
Je hebt dus 2GB aan geheugen?

Wat je kan doen? Extra geheugen kopen zodat je meer programma's kan laden.
Scannen op spyware. In msconfig kijken of er misschien rare programma's in het geheugen staan. Verder kan je programma's uitvinken die je niet vaak gebruikt.
Hardeschrijf defragmenteren.
pi_74721204
Ik heb 2 gb aan ram geheugen ja maar ik vraag mij af of het iets uitmaakt dat als ik ram bijkoop als het nu maar 50% gebruikt wordt.
Ik denk zelf dat mijn processor het probleem is omdat die redelijk vlug oploopt tot 80%(als ik runescape speel staat die soms op 100%) maar als ik ram bijkoop ondanks dat er nu maar 50% gebruikt wordt wordt mijn pc dan sneller?
pi_74721895
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:29 schreef sineg1 het volgende:
runescape
/

tevens tvp, zit met dezelfde vraag voor m'n broertje
pi_74722604
lol ja ik speel runescape maar daar gaat het nu niet om ik wil mijn pc weer sneller hebben
pi_74722747
Runescape vraagt niet zo veel geheugen. Als die traag is moet het (ook) een ander probleem zijn.
pi_74722861
Welk OS draai je?
pi_74722912
wat is een os? :p
pi_74722921
Ik heb windows vista als je dat bedoelt
pi_74723106
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:22 schreef sineg1 het volgende:
Ik heb windows vista als je dat bedoelt
Ja, dat bedoel ik.

Als je nog een partitie over hebt, dan zou je kunnen overwegen om XP of 7 te draaien en te kijken je nu wel een goede perfomences hebt.
pi_74723265
Ja ik was al van plan om windows 7 te kopen.
Maar ik wacht nog effe tot het wat goedkoper wordt :p
Maar zou ik nu ram bij laten zetten of haalt dat niks uit als mijn ram nu maar 50% gebruikt wordt?
(in het begin ging mijn laptop wel heel snel maar dat is al normaal maar ik heb nu ook al programmas van mijn laptop gegooid)
pi_74723658
2 GB moet voldoende zijn voor Vista. Tenzij je allerlei rotzooi hebt geinstalleerd, maar dan is geheugen erbij kopen slechts symptoon bestrijding
pi_74723844
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef sineg1 het volgende:
Ja ik was al van plan om windows 7 te kopen.
Maar ik wacht nog effe tot het wat goedkoper wordt :p
Maar zou ik nu ram bij laten zetten of haalt dat niks uit als mijn ram nu maar 50% gebruikt wordt?
(in het begin ging mijn laptop wel heel snel maar dat is al normaal maar ik heb nu ook al programmas van mijn laptop gegooid)
Ik denk zover ik het kan beoordelen, dat de perfomance in vista drastisch is gedaald. Waar dat precies aan ligt dat is vanaf hier moeilijk te zeggen.
Een geheugenupgrade zou een performance boost kunnen geven maar als je vista al zo versleten is als dat ie nu is, is dat niet echt aan te raden.
Format c en windows 7 is zeker aan te raden. Ik draai zelf windows 7 ultimate en na drie maanden gebruik is ie nog steeds even snel als toen ik hem installeerde. Dit is de eerste OS waarbij ik geen achteruitgang zie. Nu nog kijken of ie na 1 en 2 jaar nog steeds zo snel is. Ik heb er de volste vertrouwen in.
pi_74725213
Oke dus eigelijk is het gewoon vista die mijn pc verkl**t en ligt het niet aan mijn pc?
Ik ben ook nu mijn schijven aan het defragmenteren.
En ik doe ook al effe geen updates voor vista meer(heb ze wel 2 weken geleden nog is allemaal gedaan)Maar nu doe ik dat echt niet meer als die updates vista zo omzeep helpen.
Ik vond in het begin vista eigelijk al prul maar nu vooral.
Als ik vb call of duty 4 (wat op resolutie 800*600 staat)gespeelt heb (wat nu ook al traag begint te gaan)
en ik zet dat uit en ga weer naar resulutie 1440*900 dan crasht mijn taakbalk beneden ook en dan moet dat ook weer herstart worden en zo... tis ook altijd iets met vista.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')