abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_251479
Streamverslagen van 09-03 voor degenen die de streams niet kunnen bekijken.

Post hier alleen verslagen van de streams.
Wees vrij om de verslagen aan te vullen.

Vriendelijk verzoek:
Opmerkingen, commentaar, vragen, en andere zaken graag posten in commentaren op de streamverslagen. Dat houdt alles een beetje overzichtelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door bagwan (Datum 09 Maart 2000).]

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251480
00:05 Seki vertelt over zijn dessertie en dat hij nu niet terug durft te keren. Hij wil ook niet iemand neerschieten omdat ie een ander geloof heeft.

Joegoslavie kan Seki nu niet meer zien. Het doet hem pijn die oorlog te zien. Seki zegt ook dat mensen gestorven zijn omdat soldaten niet durfde te verdedigen. Seki kan zich daar kwaad over maken.

Antonette geeft aan dat er in Nederland veel mensen in het leger zitten om maar iets te doen. En op het moment dat ze iets moeten doen, ze het niet durven.

Seki wil niet ALLE soldaten de schuld geven.

00:20 Bullent heeft een maand in het Turkse leger gezeten. Omdat hij in Nederland woont, kon hij van de 18 maanden diensttijd 17 maanden afkopen, zodat hij maar een maand hoefde te dienen. Het was voor hem een onvergeetelijke ervaring. Turken uit de hele wereld zaten bij hem in de lichting.
Antonette vraagt zich af waarom het afgekocht moet worden. Bullent weet het niet, maar weet wel dat de regeling handig is. Bullent heeft een dubbele nationaliteit. Hij kon alleen onder de diensttijd uit door de Turkse nationalitiet op te geven, maar wilde niet.
Seki is geneutraliseerd tot Nederlander.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
  donderdag 9 maart 2000 @ 00:32:00 #3
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251481
Seki verteld dat hij met allerlei mensen in het leger zat, Serven, Croaten, Bosniers etc.En wilde niet vechten in de oorlog omdat hij het niet zou kunnen om z'n vrienden neer te schieten.

Hij wil dolgraag terug naar Bosnie om zijn zoon alles te laten zien, maar beseft heel goed dat hij als deserteur gezien word.

Hij spuugt op het nederlandse leger, omdat die, volgens hem nix hebben gedaan.Karremans die foto's nam, terwijl er 100 meter verderop mensen doodgeschoten werden.
De moslims waren gevlucht naar de veilige zone, en dachten dat ze veilig waren, maar daar klopte dus geen reet van.

En dan vragen ze weleens waarom je beetje bij beetje harder word........

Seki beseft ook dat er Nederlanders zijn gegaan met goede bedoelingen, en dat ze te jong en onervaren waren om iets te kunnen doen.

Seki verteld ook over de eed.
Büllent heeft die eed vorig jaar ook afgelegd, ze vertellen over de emoties die je hebt tijdens het afleggen van de eed.
Büllent heeft vorig jaar ook gediend (had het over de Turkse vlag)
Hij verteld dat het een kick geeft als je echt allemaal in de maat loopt, en als dat 100,200,500 meter goed gaat, het geluid van de gelijke tred.(en het kippevel wat je krijgt als alles goed gaat)
Büllent heeft 1 maand gediend in Turkije.
Hij zat in een lichting van 3000 man, allemaal mensen uit alle windstreken, met de Turkse Nationaliteit.Er zijn 4 lichtingen per jaar, Büllent koos voor April, hij heeft de dubbele nationaliteit, beheerst het Turks in woord en geschrift.Is wel in Nederland geboren.

Seki heeft doelbewust ten tijde van de oorlog zijn nationaliteit laten veranderen, en is dus nu Nederlander.Büllent wil zijn Turkse natoinaliteit voor geen goud opgeven.


Ondertussen is de splinter die Seki een week geleden heeft gekregen bij het werken op de Bowlingbaan, uit zijn vinger.Veel Oh's en ah's, over de grote van de splinter .

Seki heeft een kappercomplex, hij zat ooit met zijn exvrouw bij de kapper, en tijdens het gesprek zat hij niet gericht naar de spiegel, het eindreslutaat was TE kort, hij werd ff helemaal gek.Hij heeft een hekel aan petjes, daarna is hij bijna drie weken niet naar buiten geweest, hij werkte toen bij de rotep, gelukkig dichtbij....

* Quenda® haat de kapper ook.


[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 09 Maart 2000).]

  donderdag 9 maart 2000 @ 01:33:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251482
Het verkorte verhaal van het afgelopen uur.

Hoop slap gelul in de slaapkamer

Jop verteld dat hij tijdens een ruzie tussen twee mensen toch altijd de kant kiest van diegene die hij het meeste mag of als vriend beschouwt.
Mijn conclusie, hij bekijkt dus niet de situatie of aanleiding van de ruzie maar trekt domweg partij.

Voor de rest een hoop slappe verhalen en gegil .
Vooral Tessa gilt en krijst continu.

(volgens Tessa is Gert-Jan door sbs gediskwalificeerd omdat hij crimineel was)
Later heeft ze het over fascistische uitspraken
(na de psychologische testen tijdens de voorselectie)
Volgens Willeke kwam Roelof heel bekakt over.
Volgens Tessa kropen Chantal en Milton de eerste dag al bijelkaar in de slaapzak en zaten ze "gelijk te bekken"

(dit hele gesprek gaat dus over anderen )

Jop heeft tijdens het selectieweekend ook staan rammen met het eco-toilet( waar toevallig Büllent in zat)
Ook vertellen ze over de regels tijdens dat weekend waar ze '" schijt "aan hadden

* Quenda® krijgt de indruk dat er bij de selectie door sbs geselecteerd is op de a-sociale factoren die tijdens het selectieweekend naarboven kwamen bij de deelnemers, en dat de " ergste" uitgekozen zijn om in de bus te gaan.


[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 11 Maart 2000).]

  donderdag 9 maart 2000 @ 02:48:00 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_251483
02:35 En ja hoor Antonette en Jop liggen onder de dekens iets te doen. Geluid klinkt als .. tongzoenen en er is een hoop gefriemel te zien. De dekens (dekbedden) zijn volledig over hun heen getrokken.

02:45 De hoofden zijn weer boven de dekens verschenen. Jop en antonette zijn wat lacherig. Jop :"wat is het koud hier ik krijg er een stijve lul van" An en J : "ha ha hh hih""
Geluid wordt bemoeilijkt door geluid van gedraai in de dekbedden

Verder niets te zien, ze weten van BB dat je dit goed onder de dekens moet doen natuurlijk

(R@B : ongeloofelijk dat je je niet in kunt houden, of ze moeten er een bedoeling bij hebben.)

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_251484
07:10 Een zwart scherm, maar wel geluid. Veel gesnurk en ook veel gerommel op de achtergrond.

07:40 Een half uur lang nix veranderd.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
  donderdag 9 maart 2000 @ 07:49:00 #7
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251485
07.33

De streams zijn zwart maar het geluid is oké

Aan het gestommel te horen zijn er minimaal 2 personen wakker.

Jop gaapt.


07.45
de wekker(horloge van Antoinet) gaat af en het licht gaat direct aan.

Jop vraagt aan Antoinet of ze lekker heeft geslapen en ze verteld hem dat het al tien voor 8 is en dat hij moet werken.
Jop maakt Aziz wakker.

pi_251486
07:42 Er gaat een alarm af, niemand reageert nog en verhip, ik heb beeld. Jop is wakker geworden en fluistert wat. Antonette is ook wakker volgens mij.
Hmz, nu valt het geluid weg... En heb het weer terug.

07:45 Antonette verschijnt ff in beeld. Bullent is opgestaan en loopt naar de keuken.

07:55 Bullent is bezig met koffie of thee zetten. Ik moet er weer vandoor.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
  donderdag 9 maart 2000 @ 09:08:00 #9
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251487
Büllent is ook wakker.
Büllent is bezig in de keuken. (ontbijt, thee, koffie)

Om 8 uur tikt Büllent op Seki's schouders en zegt dat hij moet opstaan.
Seki rekt zich uit en staat op.

08.05

Ook Aziz loopt nu door het woongedeelte,Jop staat nog wat wankel op z'n benen (slaapdronken) en kleed zich aan in het woongedeelte.

Aziz zoekt de shag

Büllent en Seki zitten inmiddels aan de ontbijttafel en Büllent vraagt of Aziz even in de vriezer kan kijken of er nog brood is.
Seki vraagt om de kaasschaaf aan Aziz of Jop, die bij het aanracht staan.
Büllent zegt dat het vannacht flinkt regende.
Ook Jop is aangeschoven.
Aziz komt , en Seki staat op om plaats te maken voor Aziz.
Aziz:'nee ,nee , nee, blijf zitten kameraad, ik heb geen zin om te zitten , ik blijf staan".
Aziz houd niet van zoetigheid op zijn brood.


Aziz klinkt erg kortademig.

Büllent vraagt of Seki al koffie heeft gezet voor het werk,Seki heeft al water klaargezet.

Zo te zien heeft iedereen z'n Formido shirt weer aan
Büllent staat op:"gaat het?"
Aziz:"ik ga alleen dood"

Ze zijn klaar met eten .
Jop:"dat kunnen we toch gewoon laten staan"
Büllent, Seki en Aziz vertellen hem dat het brood, de kaas en de vleeswaren opgeruimd moeten worden.

Jop:"samsonnetje?"
Aziz:"jah, welja, kuch kuch kuch"
Aziz zegt dat ie niet lekker kan slapen door z'n neus.
Aziz:"je draait ze wel erg dik he?"
Jop:"jah, dan voel ik me net de directeur van de bus"
Aziz:"je moet eigenlijk een doos sigaren meenemen, is wel lekker"

Jop wil op de wc gaan zitten en verder slapen.

Jop wil vandaag keihard werken, omdat hij target 3 wil halen i.v.m de genotsmiddelen.

Jop:"wat is dat nou, die hoort hier helemaal niet"
Aziz:"dat is een kranus sylvanus"
Jop:"een wat?"
Aziz:"een kranus sylvanus, das latijns"
Jop:"wist je dat je tweederde van je leven...
Aziz:"tweederde van je leven slaapt, de andere tijd werk je gewoon"
Jop:"ik rook um helemaal op haar, anders vinnik het zonde"
Aziz:"helemaal tot het filter"
Jop:"kom op we gaan naar binnen"
Aziz blijft nog ff buiten staan.

Jop:"heb ik nog tijd om me horloge te vinduh?"
Seki:"ik denk het wel, ga je gang"

08.37
ze maken de rest wakker met behulp van (klinkt als lepels rammelend in een pan .

De mannen staan buiten, Seki vind toch dat ie het netjes heeft gedaan met een half pakkie shag.
Büllent kijkt ff naar de was en ziet dat er iets is gekrompen, Jop pakt het aan en gooit het in de bus.

Ze hebben het nu over het slachten van beesten. (ook goedenmorgen), de tradities
Suikerfeest, offerfeest.
De kop moet je grillen, en vooral de hersenen en de ogen hebben een betekenis volgens Aziz.
Jop:"hersenen lepelen"
Seki:"de hersenen zijn lekker hoor, maar je moet ze wel goed bakken"
Büllent :"bij ons word er ook geofferd als er iets byzonders is gebeurt, mijn neefje van 14 heeft een beroerte gehad"

Het tuinhuisje is niet verder afgebrokkeld, volgens Büllent is dat alleen nog een kwestie van tijd.

De dames vonden de grap niet leuk, en hadden gezegd dat ze toch lekker verder gingen slapen.Vooral Iwan keek zwaar geirriteerd volgens Büllent.

08.50

Büllent moet er niet aan denken dat de dieren door de stroomomheining op hun af komen rennen .

Ze horen muziek (komt ergens van een trekker denkt men)

De mannen denken dat er vamidag bij hun terugkomst wel een "joke" voor ze is, verzonnen door de thuisblijvers.

Aziz wil graag leren drummen.
Büllent:"pannen genoeg hoor in de bus"
Aziz:"dan gaat Seki voor ons buikdansen"
Seki:"ik denk dat jou buik meer in de buurt komt, hoef je alleen maar te schudden"
Aziz:"ja maar jij kunt wel gaan heupwiegen"

Het gaat ook ff over de stokjes van Esmee, die volgens Büllent de bus niet in mochten omdat ze nix mee mochten nemen.
Aziz:"ja maar het mag dan dus wel buiten de bus"

09.10

Goedenmorgen, gaan jullie mee??

De mannen vertrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 09 Maart 2000).]

  donderdag 9 maart 2000 @ 11:37:00 #10
2792 sproet
the one and only !
pi_251488
Willeke is wakker en gaat aan de slag voor de koffie en het ntbijt.
Ze schrikt ineens dat het al half twaalf is en dat er gestofzuigd moet worden.
Esmeralda is ook wakker en willeke geeft de opdracht het licht aan te doen zodat de anderen ook wakker worden.
Er komt iemand de bus binnen om de labtop te vervangen en willeke gaat meteen aan de slag met de stofzuiger.
De stream staat nu in de slaapkamer, waar de anderen ook zijn ontwaakt. De stemming lijkt heel vrolijk, geen ochtendhumeuren.
Willeke blijft zich verbazen over de tijd, ze wist niet dat het al zo laat was.
Tessa neemt plaats achter de labtop en wrijft zich nog eens in de ogen.
Willeke bepaalt: we gaan eerst ontbijten zo.
[url=http://www.roeler.iwarp.com/images/sproetwctegel.jpg][b]een sproet in de morgen is een dag zonder zorgen!![/b][/url]
  donderdag 9 maart 2000 @ 12:41:00 #11
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251489
11.53

Val net binnen in een gesprek over het krijgen van dingen.Iwan baalt ervan dat er "ïemand" gewichten krijgt om te trainen, extra mag bellen etc.
Tessa:"mijn gewoonte is om 3 uur per dag te bellen, dat mag ik toch ook niet? "
Willeke vind ook dat ze inmiddels recht heeft op iets extra's.
Willeke wil er vanavond over praten.(ze dacht dat er gisteren iets ergs aan de hand was omdat Seki mocht bellen met zijn zoontje)
Esmeralda:"ik mag toch ook niet ff naar mijn ouders bellen omdat ik me rot voel?"
Willeke:"jij mag vanavond wel lekker bellen meisje"
Esmeralda:"ik weet nog niet wie ik ga bellen hoor, moet ik nog even over nadenken"
Iemand oppert:"bart?"
Esmeralda:"nee, ik wil het vuurtje niet aanwakkeren, ik heb anderen al gevraagd om contact met hem te houden".

Willeke:"de camera stond vanmorgen op dat tuinhuisje, ik wist dat er iets mee ging gebeuren hoor, dat komt niet meer goed, dit is toch geen goede reclame voor dat bedrijf"
Iwan:"reclame mag toch niet"
Willeke:"neej, je denkt zeker dan men gek is, we lopen met die shirtjes aan, en dan is dat tuinhuisje zeker van de Gamma".
Willeke denkt dat ze beter een houten tuinhuisje hadden kunnen geven.

Antoinet en Tessa zitten bij de laptop.

chatvraag:-wie heeft er zweetvoeten in de bus.?
Willeke:"niemand, komt zeker doordat ze dat spul hebben zien staan"
-wat vind je van de ruzie tussen B en S?
*uitgepraat
-antoinet , denk je dat je het volhoud, vraagt marylene
*Natuurlijk hou ik het vol
-als je een bekende nederlander 2 minuten mocht bellen, wie zou je dan bellen?
*Andre Hazes
(Willeke wil karin bloemen bellen, en Esmerlada Herman Finkers)
-Iwan waarom zit je nog steeds zo op de achtergrond?
*oh, das helemaal niet waar
(Tessa:"ïk zei al, waarom kom je niet wat naar voren")
-Hoe is jullie werkschema?
*iedereen krijgt een beurt.
(Willeke:"dat mogen we helemaal niet zeggen)
-Hou je je eigen staande tussen al die affaires?
(het gedoe met B&S)

hehe, het begint Willeke te dagen..."ïs het maar 1 man die eigenlijk zit te chatten, en de vragen vallen eigenlijk best mee"

-de groetjes van gerard uit bergen op zoom

-welk boek hebben jullie gelezen?
*Antoinet:"geen"
*Willeke:"roddelbladen, zal mij benieuwen of er vanavond wat instaat en of ze het meenemen"

-doe je ook bruidskapsels?
*ja
-is het moeilijker of gemakkelijker nu er 2 passagiers wegzijn?
*(esmeralda) moeilijker, want de groep word steeds hechter
-heb je echt rode haren, vraagt van Ringen.
*neej


de passagiers zien een m'neer van Formide bij het huisje

-groeten aan Tessa van tante Rita
*who the fuck is tante Rita...(Tessa)
-hoe is het om tussen de dieren te staan?
*leuk

(iwan: "en die knulletjes maar lachen thuis, haha, tante rita, ze zijn blij dat ze erdoor gekomen zijn)

-karel vind tessa en jou(ant) de tofste want jullie roddelen tenminste niet
*hardstikke bedankt Karel, maar volgens mij doet de rest dat ook niet
(Tessa:älleen onder de dekens
Willeke en Iwan vinden dat het ervan afhangt hoe het uitgezonden wordt
-als je 3 wensen mag doen wat zou je dan wensen?
*muziek in de bus
naar de kroeg
even zonder de camera en de zender
-groeten van die 6 gekken uit Dordrecht

(willeke:"ik merk wel als je zelf typt, dan krijg je veel meer respons")

-met wie zou je uitbreken?
*Antoinet-> geluid weg
-william word morgen 12 en zal aan jullie denken
*gefeliciteerd William

Iwan en Willeke zouden wel weer 18 willen zijn.
-waar wil je een tattoo?
*onder op m'n rug, net boven m'n billen
-iemand vraagt of je haar bruidskapsel wil doen als je uit de bus komt

Iwan:"ze vroegen toen ook wie je als artiest zou willen zien in de bus, ik heb Herman Brood opgegeven
Willeke maakt het niet uit, al is het een locale band.

-wat vinden jullie zo leuk aan Andre Hazes?
*gewoon, lekkere meezingers.

(iwan:"ik heb cd's van Andre Hazes, het is niet alleen de muziek maar ook de man zelf)

-iwan wat weet jij van Bülents nieuwe liefde bij de uitbraak?
*liefde?, ik ken haar, ze is kapster,ze heeft bij me in de klas gezeten, er was iets....maar liefde, dat moet je nog maar afwachten
(Esmeralda reageert nu een beetje giechelig)

-moesie wil ook een blind date met iwan
*uh

Esmeralda, kijk nu is de camera weg..(buiten)

-DD vraagt of jullie een liedje willen zingen voor alle chatters.
**song*
-willeke wat vind je van je rol als moeder in de bus?
*dat valt wel mee, dat vind jij.
-toch bedankt voor het zingen namens DD.
-vinden jullie dat knuffelen na het werk niet een beetje overdreven?
(willeke:"dat valt wel mee , dat doen we toch thuis ook, zo kom ik ook eens aan mijn trekken)
(Tessa:"nou eh, 1 kus en dan is het wel genoeg thuis)
-wie gaat er vandaag in het dagboek schrijven?
*weten we nog niet
(iwan:"kunnen andere mensen dat ook lezen dan? dan moet ik ook maar eens gaan schrijven")
(willeke:"jah, alleen de mensen van het internet)
-antoinet, haal die vlechten eruit en gooi je haar los

*tot morgen*

(12.40 chat is afgesloten)

pi_251490
16:00 Ik ben er weer en de werkers ook al zie ik. Das snel.
Bullent gaat lekker liggen. Jop komt de vuile was halen. Antonette vond het niet leuk dat ze wakker zijn gemaakt met pannen.

Es:"Sorry, ik bedoelde het niet zo"
Az:"en verder..."
Es:"Het spijt me"
Az:"en verder..."
Es:"Ik hou van jou?"
Az:"en verder..."
en zo gaat het even door

Seki maakte even een rotopmerking over Tessa en Es neemt het op namens Tessa. Gaat allemaal spelenderwijs.

16:10 Beeld is nu zwart.....
En weer terug. Seki ligt met iemand te knuffelen, kan niet zien met wie. Mijn stream staat stil

Es:"I admit, ik heb Seki vermoord en I love every minute of it" Seki en Es vechten nog wat. De nieuwe speelpop van Es?

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
  donderdag 9 maart 2000 @ 16:33:00 #13
2792 sproet
the one and only !
pi_251491
Seki en Esmeralda waren degenen die aan het knuffelen waren, ze waren zowaar aan het stoeien en Esmeralda wilde Seki zijn excuses(als grapje). Seki zei wel 4x sorry tegen Esmeralda.
Verder hebben de werkers geen roddelbladen meegenomen met boodschappen doen, want: ze stonden er niet in.
De werkploeg van moregen wil de bladen wel meenemen, gewoon om iets te lezen te hebben het weekend(of te pluizen of ze toch iets over zichzelf vinden.
Iwan en Tessa zijn aan het koken, ze zijn pannekoeken aan het maken.
[url=http://www.roeler.iwarp.com/images/sproetwctegel.jpg][b]een sproet in de morgen is een dag zonder zorgen!![/b][/url]
pi_251492
16:15 Bullent en Tes zijn beslag aan het maken.

16:30 Iwan en Tessa maken de pannenkoeken. Er gebeurt niet veel...

16:40 Tessa wil de pannenkoek omdraaien door het in de lucht te gooien. Iwan geeft instructies. Wel een lief stelletje zo.

Tessa gaat de pannenkoeken opdelen.

16:45 Wil:"goh morgen alweer de laatste werkdag hier"
Tes:"Ja, gaat het snel he?"
Iw:"Voor je het weet is je leven voorbij"

Ze hebben het over Sylvana, die ze het beter vinden doen dan Daphne Deckers. Tessa geeft even een imitatie.

16:50 Jop zit in de slaapvertrekken in zn boxer en begint zich aan te kleden.

16:55 Antonette gaat het haar van Jop doen.
Antonette vindt de baard van Jop leuk staan.
"Je moet je morgen pas scheren"
"Het staat een beetje boefig"

Antonette vertelt dat er nog een paar mensen stonden te zwaaien vanaf de loopbrug (ze zei huisjes, maar het is de loopbrug)

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251493
\me is weer wakker

19:45 Tessa is weer een beetje aan het bijkomen. Ze zijn kwaad op de redactie dat de reakties zo uitblijven. Willeke heeft er ook moeite mee dat de brief zo laat aangkomen is voor haar.
Wil:"Maar dan vind ik het zo fijn dat we mekeaar hebben. Dan gaan we ff vlug naar buiten"

Tessa heeft het nog moeilijk.
Ze wil nog een mailtje sturen naar hem (ik weet niet wie ze bedoeld).

Es zegt dat het gesprek met de psycholoog ook naar voren brengt dat het niet echt goed gaat. Er wordt een beetje gepraat over de kaarten.

Seki wil wat pakken en moet onder het stroomdraad door. Hij mist een dopje dat ineens weg is. Iedereen is aan het zoeken. Ze horen van de medewerkers van de Zoo dat het zo opgeruimd wordt. Seki is pver het hek en de meiden roepen hem terug. Seki is aan het zoeken.
Wil:"Pas op joh"
Se:"Jaaa Wil"

19:50 Tessa huilt op de schouder van Antonette weer uit. Ze praten wat, maar is moeilijk te verstaan.

Ze zitten aan de wijn zie ik.

Tes:"Op een gegeven moment is mijn lichaam zo gewend aan wijn..."

Er lopen nu mensen rond de bus.
Se:"Ze gaan toch niet allemaal een dopje zoeken?"

Tessa proeft wat van Corona en vraagt zich af wat er nu zo speciaal aan is. Dat biertje is voor Seki dus. Hij krijgt last van Heineken.
Se:"Laat ik maar eerlijk zijn, gewoon om speciaal te doen.."

19:55 Tessa is morge vrij en zegt tegen Seki:
"En waag het niet morgen met die pannendeksels..."

Seki zegt dat de filmpjes van de rondleiding 1 van de leukste filmpjes is geweest. Willeke ziet het wel zitten om morgen chimpansees te observeren.

Seki ziet Alex lopen en vraagt hem of hij de dop kan vinden.

20:00 Ze lachen ergens om, maar weet niet waarom. Hey, er is iemand binnen gekomen. Iedereen wordt wakker gemaakt omdat Pieter Paulusma voor de deur staat.

Langzaam komt iedereen naar buiten toe. Jop is nog niet wakker en Pieter P maakt wat flauwe grapjes daarover. Iedereen lacht. Oh oh oh wat zijn we leuk

Pieter:"En hier zijn ze dan: de helden en hedinnnen van de Bus" Hij begint met zn weer praatje. Hij interviewt Es even en zegt dan:"het weer voor morgen" en de camera is weer uit.

Er worden instructies gegeven hoe er gefilmd gaat worden. Hoezo spontaan?
Opnieuw begint Pieter:"En hier zijn ze dan..."
Es geeft nu wel door wat ze moeten doen morgen.

Pieter:"We willen even wat actie zien..."

Seki, Aziz en Jop moeten bij het tuinhuisje gaan staan. Ze moeten even net doen of ze met het tuinhuisje aan de gang zijn. Tessa krijgt een papiertje met de tekst voor het weer.

20:15 Alle opnames beginnen weer opnieuw..

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251494
De buspassagiers moeten even net doen of ze niet weten dat Pieter bij hun komt. In koor roepen ze:"Hey...."

En weer begint het met:" En hier zijn ze..." Es mag weer zeggen wat ze morgen gaan doen. Ze schiet even in de lach.
De heren moeten weer bij het huisje gaan staan en gaan "werken" aan het huisje. Pieter geeft duidelijke instructies wat ze moeten doen en Tessa staat klaar om haar woordje te doen voor de camera. Ze geniet.

Pieter komt "gezellig" tussen de passagiers zitten. Iwan neemt even de regie over... Willeke mag ook even wat zeggen.
Alle passagiers moeten even gezellig bij elkaar staan om een afscheidszin te zeggen voor het weerpraatje van Pietertje.

20:25 Ze moeten enthousiaster doen. Pieter gaat wat regisseren. De tweede posing is goed. Pieter:"Jullie waren geweldig" Hij geeft de passagiers nog wat post
Alle buspassagiers: "Pieter bedankt olee olee"

Ze doen heel vrolijk nu... (ik wil wel een emmer nu....)

20:30 Iedereen gaat weer zn eigen gang.
Tessa windt zich weer op:"Stomme klootzak"

Willeke vraagt zich af of Pieter alleen maar de hele dag met het weer bezig is. Jop wilde in begin niet geloven dat Pieter er was.

20:40 Jop en Tes geinen wat.

Jop, Seki, Tessa en Willek praten wat over de opdracht morgen. Antonette wil gaan bellen, dus ze gaan weer naar binnen.

Seki doet vrolijk mee met alles valt me op.

Seki, Iwan, Jop en Bullent gaan kaarten.

Redactie:"De eerste persoon mag nu gaan telefoneren"

Es gaat naar buiten toe

20:45 Ze gaat bellen.
Het eerste nummer heeft geen contact.

ES:"Hoi mam met Es"

Moeder:"Waar zit je"
Es:"Waar ik zit? Waar denk je"

Moeder:"Wordt het opgenomen?"
Es:"Hoe is het"

Es:"Leuk, we hebben je brief ontvangen. Je doet het leuk"

Es:"Thuis nog wat gebeurd"
Moeder:"nee"

Moeder:"Met jou gaat alles goed"
Es:"Het is even wat hectisch geweest he, maar nu gaat alles goed"

Moeder:"Ja we hebben het op internet gezien he, dat gaat wat sneller"
Es:"Wat zien jullie"

Ze heeft nou haar vader die zegt dat alles er leuk uitziet.

Einde gesprek.

Er wordt wat gefluisterd, niet te verstaan. Het is Es en ze praat nog heel zachtjes over het gesprek.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251495
20:55 Nu gaat Willeke bellen.
Hans:"HAllo"
Wil:"met mij"
Ha:"Hey moppie hoe is het"
Wil:"goed, ik wil graag even Mathieu spreken"
Ha:"Die is er niet"
Ha:"Hoe vond je Hilvarenbeek"
Wil:"Ja leuk"

Wil:"Vertel jij eens wat nieuws"
Ha:"Ik heb heel veel e-mail voor je. Ik hoor net dat je post kan ontvangen. Ik stuur nu post naar jou. Mart heeft 500 gulden gewonnen door te stemmen."

Ze praten nog wat enzo

Ha:"Ik heb nog een vraag voor jou, mis je ons nog"
Wil:"Dat zie je wel. Ik mis jullie."

Ha:"Heb je al een e-mail van mij gehad"
Wil:"Nee nog niet"

Willeke wil de kinderen de volgende keer spreken.

"U heeft geen beltegoed meer"

21:00 Es en Aziz praten over Katja.
Es stelt voor om met de uitbrak Katja op te zoeken. Aziz vindt dat niet zo'n goed plan.
Aziz heeft in de Bush gehoord dat Katja niets met de media te maklen wil hebben.
Tes:"Dan moet je maar denken, wat zijn die 13 weken nou"

21:10 Willeke praat nog over het gesprek met Hans.
Bullent en Es gaan een beetje intiem praten. Es is een beetje down lijkt het. Es zit aan haar vader te denken volgens mij. Het gaat er niet goed mee?
Es:"Als het mis is met mijn vader dan ben ik weg"
Es was meer de moeder van haar vader ofzo. Ze is bang dat haar vader opgeeft ofzo.
Bullent troost Es. Bart had hier niet tegen gekund.

Tessa ligt op de achtergrond close met Iwan.

21:15 Es heeft heel lang voor haar vader gezorgd, Ik weet even niet precies hoe het zit. Misschien ook niet echt belangrijk...
Es zegt dat haar vader veel pijn heeft dat hij Es niet kan zien. Het zit ingewikkeld in elkaar zegt ze.
Es:"Er zijn heel veel dingen gebeurd, die je niet meer terug kan draaien. Er zijn foute dingen gebeurd"

21:20 Es:"Aan de ene kant is dit wel goed voor mij. Want ondanks dat ik steeds voor iemand moet zorgen is dat toch wel een veilige haven. Ik weet mijn plek"

Es:"Ik heb maar 1 vader en die wil ik niet kwijt"

Volgens mij is haar vader ziek ofzo.

Ze is bang dat haar vader nu overstuur is door de situatie in de bus.

Bul:"Het is echt een vader om trots op te zijn"

Es:"Ik weet dat hij niet wil dat ik dit opgeef voor hem"

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251496
21:30 Es zegt dat haar vader heel veel meegemaakt heeft.

Bul:"Als je niet vrolijk bent, moet je ook niet doen of je vrolijk bent"
Es:"Ja dat heb ik wel heel vaak gedaan"
Es:"Op de middelbare school moest ik wel, het was al moeilijk genoeg. Het was een soort van overleven"

Bul:"Moeilijk"

Es:"Ik weet wel wat hij wil dat ik doe hoor. Hij wil gewoon dat ik blijf. Maar toch wil ik het aan hem vragen"
Bul:"Wat denk je dat hij zegt"
Es:"Dat ik door moet gaan"
Es:"Vorige keer klonk hij niet zo"

Ze vindt haar moeder wel lekker lief dat ze steeds vraagt waar ze zit.

Es heeft zin in een bakje thee. Bullent gaat kijken of er nog is.

21:35 De passagiers hebben het over een of andere enquete. Ik weet niet waar het over gaat. Het geluid is van de slaapvertrekken naar de woonkamer gegaan.

Iwan lijkt het aapjes kijken niet echt leuk.
Iw:"We moeten wel brood meenemen, kunnen we wat doen als we aan het kijken zijn"
Se:"Ik ga mn brood echt niet weggeven, hoe lief ik ze ook vind"
Ze gaan de vlieger weer zingen.

Iedereen is een beetje aan het rommelen, niet echte gesprekken.

21:50 Jop:"Als ik niet elke week masturbeer, dan word ik gek"
Ant:"Je kan er beter open over te praten, dan het verstoppen"

Wil:"Het is toch normaal. Het zou heel raar zijn als dat niet zo is"

Ant vraagt of Iwan gemasturbeerd heeft op het toiler. iwan zegt nee, want hij kan heel lang zonder.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251497
22:10 Het gaat nog steeds over sex.

22:20 De vraag is hoe het zit met de belastingen als je veel wint met een loterij.

22:30 Ze proberen nu allemaal artiesten te raden ofzo. Het gaat met name over clips.

22:35 Es en Aziz praten over de gevoelens voor een ander.
Aziz heeft anderhalf-twee jaar geen relatie meer gehad.
Aziz vindt dat hij wel wat te bieden heeft, en als een ander dat niet zijn dat die ander zn probleem is.
Es vindt dat een goede instelling.

22:40 Het onderwerp is veranderd naar school. Es heeft nooit zin gehad in iets dat MOET.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_251498
23:00 Er wordt gepraat over de vrouwenavond. Het is onzeker of er ook een mannenavond komt. Ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen...

De boodschappen worden doorgesproken, met name de drank voor de vrouwenavond. Ik denk niet dat ik dat wil verslaan...

23:05 Jop, Aziz en Seki gaan roken. Iwan staat ook buiten.
Iwan doet de imitatie van Pieter Paulusma wat er vanavond gebeurd is.

Se:"Dat doen we ook niet meer, bloemen meenemen voor de vrouwen. Wordt toch niet gewaardeerd"

De heren praten over de vrouwenavond.

23:15 Bul:"Dit is nu echt een leuke groep"

Ze hebben het erover dat ze alles klaar moeten zetten. Volgens mij gaan ze een geintje uithalen vanavond of morgenavond.

Ze gaan de dames buitensluiten geloof ik. Ze smeden node plannen. Ze willen ook lootjes gaan vervalsen dat alle heren getrokken worden ofzo. Heb het niet helemaal gevolgd.

Ze hopen dat de regie meewerkt. Het gaat om lootjes trekken voor het werken geloof ik. Jop heeft plannen om de lunchpakketten erg sober te houden voor hun.

23:30 Het plannen smeden gaan door. Ik hou het voor gezien vandaag!

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')