index       ouder(s)
PI Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
moussy
kuttekop
donderdag 19 november 2009 @ 18:59 (#201) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek

Je zou er haast een boek over schrijven!

amaranta
These boots are made 4 walkin&
donderdag 19 november 2009 @ 19:01 (#202) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
Onze huisarts doet dat dus niet omdat ze vanuit het ministerie dus boetes geven aan huisartsen die mensen inenten die 'het niet nodig hebben'.
Ze probeert het soms als medische indicatie maar het risico voor haar is erg groot.

Ik heb dus met zowel de GGD als de infolijn gebeld en allemaal zeggen ze: ja mevrouw, maar u bent nog niet bevallen.
Ja zeg ik maar over 3 weken wel.
Ja dan is het te laat.

Dus ik zei, heel professioneel, ik ben heel erg boos, en niet zozeer op u, maar op de situatie.
De telefonisten waren het wel met mee eens dat het raar was, maar het was nou eenmaal zo.
Ze zei zo, geld bijvoorbeeld ook voor babies die op 22 november 2004 zijn geboren, die vallen er, door 1 dag, net buiten.
Wat we moesten doen was even kijken. En als ik voor prikronde 2 ben bevallen, dan kan mijn man proberern om dan de prik nog te halen.

Vreemde gang van zaken.

And that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you!
Babykleren, rompertjes, schoenen en positiekleding

Ssserpente
donderdag 19 november 2009 @ 19:54 (#203) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek

"Aan het leven moet betekenis worden gegeven vanwege het voor de hand liggende feit, dat het geen betekenis heeft." - Henry Miller

freecell
dinges
donderdag 19 november 2009 @ 20:13 (#204) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
ik maak er geen probleem van, dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen. Ik vind het alleen knullig dat er honderden kindertjes van die leeftijd wakker gehouden gaan worden
quote:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
Omdat ze het liefst in een grote spier enten Dat geeft de minste klachten. Bij volwassenen is de armspier groot genoeg, bij kleintjes nog niet en pakken ze liever een beentje.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.
Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen

Mijn hippe Pottenbakzus heeft weer een site!

amaranta
donderdag 19 november 2009 @ 20:15 (#205) 

Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?

And that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you!

freecell
dinges
donderdag 19 november 2009 @ 20:20 (#206) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Tara kan hem dan ook niet halen.
Al zou ik zo zeggen dat hij de grootste risico-persoon is in ons huishouden

groteboskabouter
donderdag 19 november 2009 @ 20:20 (#207) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid

amaranta
donderdag 19 november 2009 @ 20:32 (#208) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:20 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
w

Wat een tegenstrijdige berichten dan. Ik heb vandaag met zowel de GGD als de griepinfolijn gebeld. En die zeiden dat er vooralsnog geen nieuwe griep-prik ronde gepland was.
Idd wel dat van het geboortekaartje, en dat hij dan komende week nog terecht zou kunnen als ik een dezer dagen beval.
Maar zoniet, kwam het er op neer dat hij pech had.
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.

groteboskabouter
donderdag 19 november 2009 @ 21:13 (#209) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef amaranta het volgende:
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml

amaranta
donderdag 19 november 2009 @ 21:16 (#210) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.

groteboskabouter
donderdag 19 november 2009 @ 21:20 (#211) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
ze trekken niks na hoor. Ze zitten in een sportzaal. Zet er anders de dag ervoor op, je hebt namelijk 2 dagen om aangifte te doen

De registratie is toch slecht, mijn zwager en ik hebben allebei nog geen kaart terwijl we allebei een baby van een paar weken oud hebben en beide moeten we maar met een geboortekaartje komen als er morgen nog niks is...

bikinistringding
donderdag 19 november 2009 @ 21:50 (#212) 

Straks wordt de oproepkaart van de jongste nog geld waard! Op marktplaats dat ding.

Daar gaan we weer

_Bar_
Kwaak
donderdag 19 november 2009 @ 22:20 (#213) 

kregen vanavond te horen dat het prikken hier volgende week donderdag is, mochten we dan nog geen oproep gekregen hebben, dan mogen we wel gaan, is de hele dag vanaf 08.30 uur tot 17.30 uur.
wel moeten we dan ons id kaart of paspoord meenemen.
ze kunnenn dan zo via de computer zien dat Roy ons kind is.

Soms heeft 't leven iets diep tragisch, en ook ik heb m'n deel gehad.
Maar wat er ook gebeurd, behoud altijd genoeg Humor!
Uiteindelijk mag je vooral niet vergeten te lachen.

snoopy
peanuts
donderdag 19 november 2009 @ 22:22 (#214) 

quote:
Buggyoverlast op prikdagen

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Foto ANP
AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB roept ouders op om volgende week geen kinderwagen of buggy mee te nemen als ze met het openbaar vervoer naar de RAI gaan voor een inenting tegen de Mexicaanse griep.

Voor de vaccinatie zijn 64.000 mensen opgeroepen. Van deze groep bestaat het grootste deel uit kleine kinderen en baby's. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren, omdat in de tram en metro slechts beperkt ruimte is voor wagentjes.

In de aankondiging en op de website roept de GGD op om met het openbaar vervoer of met de fiets naar de RAI te komen. De GGD verwacht op 23 en 24 november zo'n 60.000 bezoekers per dag.

Als ouders denken dat het niet anders kan, vraagt de GVB een opklapbare buggy of kinderwagen mee te brengen en met het kind op schoot te gaan zitten.

Het GVB houdt rekening met de extra drukte. Tramlijn 4 naar station RAI zal vaker rijden. Ook metrolijn 50 en 51 zullen vaker rijden en extra treinstellen krijgen om meer mensen te vervoeren.

Kinderen van zes maanden tot en met vier jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden hebben een oproep ontvangen. De tweede prik volgt op 14 en 15 december.

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat tijdens de vaccinatiedagen soepeler met deze regels zal worden opgegaan. (HET PAROOL)

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje

bikinistringding
donderdag 19 november 2009 @ 22:24 (#215) 

Draagdoeken!!

Daar gaan we weer

snoopy
peanuts
donderdag 19 november 2009 @ 22:25 (#216) 

ik ga wel met de fiets!

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje

bikinistringding
donderdag 19 november 2009 @ 22:26 (#217) 

Ik zag op mijn oproep dat ik naar Delft zou moeten, beetje raar als je in het grote Den haag woont.

Daar gaan we weer

Incantrix
donderdag 19 november 2009 @ 22:34 (#218) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:13 schreef freecell het volgende:

Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen

freecell
dinges
donderdag 19 november 2009 @ 22:41 (#219) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Incantrix het volgende:

[..]

S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen
bijna dan hoor
Maar ik neig toch wel sterk naar 'nee'

edit: neigen freecell, nijgen is knikken

miss_sly
Amsterdamse mama
vrijdag 20 november 2009 @ 11:10 (#220) 

http://www.nu.nl/gezondhe(...)vaccin-kinderen.html

Weinig bijwerkingen vaccin kinderen
Uitgegeven: 20 november 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 20 november 2009 10:41

HILVERSUM - Het vaccin waarmee 900.000 Nederlandse kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar en circa 400.000 huisgenoten van zuigelingen tot 6 maanden vanaf volgende week gevaccineerd gaan worden, geeft weinig bijwerkingen.

© GezondheidsnetDat blijkt uit Zweedse gegevens. In Zweden is het vaccin Pandemrix voor het eerst op grote schaal toegepast om kinderen te vaccineren.

In precies dezelfde dosering als dat in Nederland gaat gebeuren: twee keer een halve dosering (0,25 ml) Pandemrix.

Van de 500 meldingen van bijwerkingen door artsen die tot en met 10 november verwerkt waren (toen waren er ruim 2 miljoen Zweden gevaccineerd) hadden er 31 betrekking op kinderen geboren in 2000 of daarna.

Lichte bijwerkingen

De inventarisaties en analyses van bijwerkingen die in Zweden zijn gemaakt, laten wel zien dat iets meer gevaccineerden lichte bijwerkingen krijgen dan bij de vaccinatie tegen de seizoensgriep.

Meest gemelde bijwerkingen waren lokale reacties op de injectieplek (uitslag, rood, pijnlijk, blauwe plek), misselijkheid, koorts, soms maag- of buikpijn, allergische huidreacties, flauwvallen, hoofdpijn, netelroos, griepachtige verschijnselen en nachtmerries.

O+ Senna O+
and when you find the one you might become
remember part of me is you

DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
vrijdag 20 november 2009 @ 11:14 (#221) 

netelroos is geen lichte bijwerking!
dat schijnt enorm zeer te doen...

maar wel fijn dat het beperkt is / lijkt te zijn, qua bijwerkingen.

*O* Trotse mama van Eli (29 augustus 2007) en Aviva (7 januari 2010) *O*
Gediagnosticeerde koukleum
Contradictio in terminis: Anti-globalisten aller landen, verenigt u!

MeNicole2
vrijdag 20 november 2009 @ 11:36 (#222) 
quote:
Hier doen ze kinderen tot 1 jaar in de bovenbeen en de oudere kinderen en volwassenen in de arm.

Er is maar 1 mooi kind in de wereld en elke moeder heeft het!!

Vicky
vrijdag 20 november 2009 @ 14:28 (#223) 

Ik heb geen oproep gekregen terwijl mijn vriendin er wel een gehad heeft en die woont 700 meter verder..

ik ga maar ff bellen naar de GGD...

oproep zit net bij de post

hmm pff wel die voor mij maar niet die voor Amber..

[ Bericht 21% gewijzigd door Vicky op 20-11-2009 14:38 ]

Amber ♥ & ♥ Tess
Herinner je gister...
Droom van morgen...
Leef vandaag!!

_Bar_
Kwaak
vrijdag 20 november 2009 @ 15:09 (#224) 

hier hebben we ze ook binnen gekregen

Soms heeft 't leven iets diep tragisch, en ook ik heb m'n deel gehad.
Maar wat er ook gebeurd, behoud altijd genoeg Humor!
Uiteindelijk mag je vooral niet vergeten te lachen.

Ssserpente
vrijdag 20 november 2009 @ 15:11 (#225) 

Hier nog niks, terwijl ze 'm eergister op de post hebben gedaan.

"Aan het leven moet betekenis worden gegeven vanwege het voor de hand liggende feit, dat het geen betekenis heeft." - Henry Miller

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       ouder(s)
Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500