Hie zijn alle kinderen uit de omstreek van Leander zijn leeftijd om 14:00 aan de beurt. Hoeveel kinderen van 15 en 16 maanden kennen jullie die dan niet slapen? Niet over nagedacht, stom.
Verder leander en ik zijn beiden opgeroepen, TARA niet:
- Ik ben niet zo voor de griepprikken (risicogroepen daargelaten) dus waarom wel deze?
- De kans om onder het boodschappen doen samen aangereden te worden is serieus vele malen groter dan dat Leander of ik aan de beademing zou komen. Ik vind boodschappen doen tóch geen onaanvaardbaar risico. Waarom griep dan wel?
- Zwangere vrouwen worden in het buitenland met een ander vaccin geënt. In Nederland niet, waarom niet?
- Ik heb een ongelofelijk allergische reactie gehad op het DKTP vaccin (lees: bijna dood enzo, niet tof). Op het kinkhoest gedeelte. Dat gedeelte hebben ze later uit het vaccin gehaald, waardoor ik Leander wél DKTP durfde te laten krijgen, maar ik weet niet of die zooi waar ik niet tegen kon nu weer in dit vaccin zit.
- het is met vaccineren niet gezegd dat we het niet krijgen en ook niet dat we geen anderen besmetten.
- In ons huishouden is TARA misschien nog wel de meest kwetsbare qua gezondheid (BMI van 14,5 en een goede griep kost je wel een paar kilo) en hij mag de prik niet

- We zijn 2 weken geleden allemaal een paar dagen beroerd geweest nadat mijn vader de griep had gehad. Dus misschien is het probleem al opgelost.
- Ik heb voor het laatst echt griep gehad toen ik 12 was. Dat is meer dan een half leven geleden. Intussen heb ik wel de bof gehad (waar ik tegen ingeënt was)en voor de tweede keer pfeiffer, voor de derdekeer waterpokken en voor de 2e keer 6e ziekte

- Bevriende arts heeft ons wegens bovenstaande gezegd dat hij het zelf niet zou doen in ons geval.
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
- Leander kan niet aangeven hóe beroerd hij zich voelt, dus bij eventuele griep kan ik niet goed inschatten wanneer ik aan de bel moet trekken.
Lastig...