index       ouder(s)
PI Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
lily
kniesoor
woensdag 18 november 2009 @ 15:09 (#151) 

Ik heb die van David ook binnen. Komende maandag.

Ik ben vorige week woensdag geweest en man en oudste kind vandaag (lekker handig allemaal in een andere week voor de 2de prikken )

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

miss_sly
Amsterdamse mama
woensdag 18 november 2009 @ 15:15 (#152) 

Afhankelijk van de dag dat we moeten, nemen we Senna ook gewoon mee.
Als het op dinsdag is, zijn mijn ouders er en moeten schaap en ik tijdens werktijd, dus dan blijft ze natuurlijk thuis, maar maandag gaat ze gewoon mee. Idd lijkt het me niet gevaarlijker dan supermarkt, tram, bus, familiebezoekjes, kdv

O+ Senna O+
and when you find the one you might become
remember part of me is you

HarryP
mijnCV.com
woensdag 18 november 2009 @ 15:33 (#153) 

Gisteren de uitnodiging binnen gekregen.
Maar die hebben we ondertussen alweer in de prullenbak gegooid.

Hoogstwaarschijnlijk heeft Iris (en wij) al de griep gehad. Daarnaast zijn we geen voorstander van de griepprik dus ook niet van deze. Daarnaast vind Iris de normale vaccinaties nooit zo'n feest dus deze 2 prikken slaan we maar eens over.

(Aan ons zal het dus niet liggen als er een tekort is)

mijnCV.com

Estrys
woensdag 18 november 2009 @ 15:38 (#154) 

In de hal van het gebouw waar mijn werk zit gaan ze ook prikken, daar stonden daarstraks de dozen spuiten en vaccinaties dus gewoon open en bloot zonder enig toezicht, had zo een doos mee kunnen nemen

ti amo più di ieri ma meno di domani

DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
woensdag 18 november 2009 @ 15:39 (#155) 

Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie

*O* Trotse mama van Eli (29 augustus 2007) en Aviva (7 januari 2010) *O*
Gediagnosticeerde koukleum
Contradictio in terminis: Anti-globalisten aller landen, verenigt u!

mefke79
komt goed!
woensdag 18 november 2009 @ 15:46 (#156) 

O, ik neem Driekus uit praktische overwegingen niet mee, niet omdat ik het link voor em vind. Maar ons cb is al niet zo groot en normaal is het er al heel warm, dus ik neem even aan dat dat nu ook is. En dan met twee man en Driekus overhevelen, nuh lijkt me niet handig. En we kunnen waarschijnlijk makkelijk een oppas voor even krijgen, dus dan is de keuze helemaal makkelijk.

* Mama van Driekus *
* waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *

Estrys
woensdag 18 november 2009 @ 16:06 (#157) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
Dat is wel lastig, precies in zijn slaapje. Zou hij dan door de prik heenslapen?

Stiemie
20-07-2007
woensdag 18 november 2009 @ 16:12 (#158) 

Wij moeten volgens het schema om 12.15 uur.

Davinia denk je echt dat Eli door een prik heen zal slapen? Het lijkt me sowieso een heleboel herrie in de RAI met al die (huilende) kinderen...

Hoe oud is de grote schooier en hoe oud is de kleine schooier?
Kinderkleertjes te koop!

Stiemie
20-07-2007
woensdag 18 november 2009 @ 16:14 (#159) 

Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat

Kinderkleertjes te koop!

Estrys
woensdag 18 november 2009 @ 16:14 (#160) 

ik sta er zodra de deuren open gaan Hopelijk zijn we dan als een van de eerste aan de beurt.

DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
woensdag 18 november 2009 @ 18:48 (#161) 

stiemie, hopelijkis het niks!

estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?

*O* Trotse mama van Eli (29 augustus 2007) en Aviva (7 januari 2010) *O*
Gediagnosticeerde koukleum
Contradictio in terminis: Anti-globalisten aller landen, verenigt u!

Raissa
woensdag 18 november 2009 @ 19:14 (#162) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
Als je tips nodig hebt, heb bijna mijn hele leven in Putten gewoond

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 19:33 (#163) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:

estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
Bij ons gaan ze opgeboorte jaar en trimester, niet op poscode. Vond ik ook wel grappig om te zien dat dat dus per regio verschilt.

SashaOscar

vamperotica
woensdag 18 november 2009 @ 19:47 (#164) 

Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...

freecell
dinges
woensdag 18 november 2009 @ 19:47 (#165) 

Hie zijn alle kinderen uit de omstreek van Leander zijn leeftijd om 14:00 aan de beurt. Hoeveel kinderen van 15 en 16 maanden kennen jullie die dan niet slapen? Niet over nagedacht, stom.

Verder leander en ik zijn beiden opgeroepen, TARA niet:

- Ik ben niet zo voor de griepprikken (risicogroepen daargelaten) dus waarom wel deze?

- De kans om onder het boodschappen doen samen aangereden te worden is serieus vele malen groter dan dat Leander of ik aan de beademing zou komen. Ik vind boodschappen doen tóch geen onaanvaardbaar risico. Waarom griep dan wel?

- Zwangere vrouwen worden in het buitenland met een ander vaccin geënt. In Nederland niet, waarom niet?

- Ik heb een ongelofelijk allergische reactie gehad op het DKTP vaccin (lees: bijna dood enzo, niet tof). Op het kinkhoest gedeelte. Dat gedeelte hebben ze later uit het vaccin gehaald, waardoor ik Leander wél DKTP durfde te laten krijgen, maar ik weet niet of die zooi waar ik niet tegen kon nu weer in dit vaccin zit.

- het is met vaccineren niet gezegd dat we het niet krijgen en ook niet dat we geen anderen besmetten.

- In ons huishouden is TARA misschien nog wel de meest kwetsbare qua gezondheid (BMI van 14,5 en een goede griep kost je wel een paar kilo) en hij mag de prik niet

- We zijn 2 weken geleden allemaal een paar dagen beroerd geweest nadat mijn vader de griep had gehad. Dus misschien is het probleem al opgelost.

- Ik heb voor het laatst echt griep gehad toen ik 12 was. Dat is meer dan een half leven geleden. Intussen heb ik wel de bof gehad (waar ik tegen ingeënt was)en voor de tweede keer pfeiffer, voor de derdekeer waterpokken en voor de 2e keer 6e ziekte

- Bevriende arts heeft ons wegens bovenstaande gezegd dat hij het zelf niet zou doen in ons geval.

Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.

- Leander kan niet aangeven hóe beroerd hij zich voelt, dus bij eventuele griep kan ik niet goed inschatten wanneer ik aan de bel moet trekken.

Lastig...

Mijn hippe Pottenbakzus heeft weer een site!

Stiemie
20-07-2007
woensdag 18 november 2009 @ 19:50 (#166) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Net na de voeding weer haar temperatuur opgenomen en die was 37,6. Zal gelukkig dus allemaal wel meevallen, maar we houden het in de gaten.

Kinderkleertjes te koop!

Pvoesss
Inclusief Kitten!
donderdag 19 november 2009 @ 00:44 (#167) 

Wat ik me afvraag waarom krijgen kinderen die in de risicogroep vallen een ander vaccin??
(Dan bedoel ik dus de kinderen die altijd al in die groep zaten.)
Ik kan hier niets over vinden.
Er staat in de folder dat de kinderen bij de HA een ander vaccin krijgen dan nu bij de massale ggdenting

livelink
Openbare ouwehoer
donderdag 19 november 2009 @ 08:05 (#168) 

Het is geen ander vaccin, maar wel van een andere fabrikant. De huisartsen hebben de eerste partijen gehad voor de risicogroepen en kinderen die in de risicogroep vallen hebben een oproep gekregen van de huisarts voor de prik.

Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is.

Koningin
Sjiek is mich dat
donderdag 19 november 2009 @ 08:29 (#169) 

Wij moeten volgende week woensdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur.

GUUS

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 09:19 (#170) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?

SashaOscar

owlet
donderdag 19 november 2009 @ 09:29 (#171) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.

owlet
donderdag 19 november 2009 @ 09:33 (#172) 

Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.

vamperotica
donderdag 19 november 2009 @ 09:35 (#173) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
Nee... ik heb het een beetje verkeerd opgeschreven...
Ik had het meer over mn eigen ( ietwat versterkt door vriendliefs paniek) gevoel toen het mickemonster van de week "ziekjes" was... Om dat je dan juist leest dat het zo snel kan gaan van volledig gezond naar dood in een dag tijd....
En als je dan op een van de vele sites leest dat veel hoesten zonder verdere symptomen óók op mg kan duiden....

Normaal gesproken komt bij mij de paniek pas achteraf... Als een kind gruwelijk valt en je zoiets hebt van aj, dat kon wel eens fout zijn dan gaat dat bij mij heel rustig, kindje kalmeren, bloed wegvegen, niks nada paniek.... Maar achteraf.....Dan komen de tranen en de bibbers....

En toen het Mickemonster van de week dus ziekejs was en vriendlief paniekerig begon te doen, toen begon ik te twijfelen over mn eigen gevoel... ( en daar kon ik niet zo heel goed tegen)
En als je dan leest wat de symtomen kunnen zijn....

Maar tegelijk is dat juist het enge denk ik... Je weet neit precies wanneer je aan de bel moet trekken, ook omdat je leest dat er vaak over de telefoon beoordeeld wordt of het wel of geen mg is... kindjes worden ook gewoon geadviseerd om thuis uit te zieken.. maar als het inderdaad allemaal zo snel kan gaan, ben je dan niet te laat op het moment dat het wel erger wordt... Ik hoest me al een paar dagen helemaal achterover ( waarschijnlijk gewoon een rotverkoudheid) en ik denk dat het gewoon een beetje ter geruststelling van mezelf was......

Snap jij het nog, want ik ben mezelf even helemaal kwijt

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] donderdag 19 november 2009 @ 09:36 (#174) 

Voor F. is het ook 'lastig' in die zin dat we tussen 11.20 en 12.00 moeten. Liever had hij om 8 uur gegaan, dan had het hem niet een vrije ochtend gekost maar idd wat Owlet zegt, het is niet anders...

SashaOscar

vamperotica
donderdag 19 november 2009 @ 09:38 (#175) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
Tuurlijk kan niet overal rekening mee gehoude worden...
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....

Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       ouder(s)
Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500