index       ouder(s)
PI Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
Mammietje
dinsdag 17 november 2009 @ 23:50 (#126) 
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?

Mammietje
dinsdag 17 november 2009 @ 23:55 (#127) 
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*

_evenstar_
Of course.
dinsdag 17 november 2009 @ 23:56 (#128) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
Laat ik het zo zeggen, ik heb een zwaar verbod op, zie peutertopic waarom.

Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom.

Belana
kloon van belana
woensdag 18 november 2009 @ 07:01 (#129) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
snap ik helemaal hoor

stormy waters...
sailin'

Belana
kloon van belana
woensdag 18 november 2009 @ 07:05 (#130) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.

Voor sommige mensen is dat genoeg.

Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
daar heb je gelijk in BE...

stormy waters...
sailin'

Jarno
MIB
woensdag 18 november 2009 @ 07:35 (#131) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
Ok ik twijfel nu weer. .

“Welcome to New York, now go the fuck home.”

MeNicole2
woensdag 18 november 2009 @ 08:12 (#132) 
Nou Mikael mag de 23ste. Wij als ouders van een baby zijn nog lang niet aan de beurt. Waarschijnlijk ergens eind december Dus dat schiet lekker op. Wij moeten naar de ha maar die heeft vanaf volgende week vakantie. Dus die is nu bezig met de risicogroepen (ook 's avonds) om zoveel mogelijk mensen ingeent te krijgen. Daarna gaat ie als ie nog tijd heeft op alfabetische volgorde verder met ouders van baby's. Dan als ie vakantie heeft hebben we normaal gesproken per letter van achternaam een andere ha. Maar die hebben het nu ook te druk met hun eigen om zijn patienten erbij te nemen. Dus ze kijken wat elke huisarts kan doen en dan hopen ze dat we zo snle mogelijk aan de beurt zijn. En anders word het dus eind december!

Er is maar 1 mooi kind in de wereld en elke moeder heeft het!!

mefke79
komt goed!
woensdag 18 november 2009 @ 09:43 (#133) 

MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.

* Mama van Driekus *
* waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *

MeNicole2
woensdag 18 november 2009 @ 09:51 (#134) 
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
Ja dat dacht ik ook Maar ik hoop ook dat de ha het misschien helemaal verkeerd heeft. Is toch ook niet te doen als 1 man dat allemaal moet gaan doen?

Er is maar 1 mooi kind in de wereld en elke moeder heeft het!!

trui
houdt zich haaks.
woensdag 18 november 2009 @ 09:56 (#135) 

onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?

uitgebreid.

kwakz0r
snowclones you an eggcorn
woensdag 18 november 2009 @ 10:04 (#136) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ok ik twijfel nu weer. .
omddat 1 iemand zegt dat de WHO vaccinatie van kinderen afraadt? de discussie over 1 of twee vaccinaties is een non-discussie. twee vaccinaties kunnen niet "meer kwaad" dan 1, en er is al proefpondervindelijk gebleken dat sommige mensen wel en sommige mensen niet beschermd zijn na 1 prik. dus krijgt iedereen er 2 in Nederland. Dat is een keuze die de overheid maakt op basis van de afwegign "misshcien is 1 genoeg, misshcien niet".
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?

van de WHO site:
quote:
"What about my child's safety from a reaction?

The most frequent vaccine reactions in children following influenza immunization are similar to those seen after other childhood immunizations (such as soreness at the injection site, or fever). A child's health care provider or vaccinator can advise on the most appropriate methods for relief of the symptoms. If there are concerns about a child's safety from a reaction, consult a health care provider as soon as possible. Please note that a child may suffer from a condition not related to immunization, which coincidentally developed after vaccination. "

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 18-11-2009 10:14 ]

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 10:11 (#137) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

Sensitest claimt een sneltest voor thuis te hebben voor de MG: 9,95
http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRODUCTEN&nr=60&art=Sneltest-voor-Mexicaanse-griep

SashaOscar

Beaker
woensdag 18 november 2009 @ 10:30 (#138) 

hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past

poemojn
woensdag 18 november 2009 @ 10:52 (#139) 

de huisarts bepaalt of ze getest kan worden, Trui. Maar meestal doen ze dat niet. Het is een simpele test (met wattenstaafjes slijm afnemen) maar om laboratoria niet te overbelasten wordt het niet zoveel gedaan.

poemojn
woensdag 18 november 2009 @ 10:53 (#140) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?
Niemand is na 1 prik volledig beschermd (na 2 ook niet), en bij jonge kinderen is het minder waarschijnlijk idd (hun afweersysteem is niet uitontwikkeld dus slaan vaccinaties ook minder goed aan).

Groofsken
De goeie ouwe zak.
woensdag 18 november 2009 @ 10:56 (#141) 

Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.

nummer_zoveel
Joehoe!
woensdag 18 november 2009 @ 11:19 (#142) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:

Hoe weet je nu of je kind mexicaanse griep heeft?

Julian had gisteren verhoging en benauwdheidsklachten en we zijn naar de huisartspost geweest en met bisolvon en neusspray naar huis gestuurd. Hij eet en drinkt nog redelijk, maar ze doen er verder geen uitspraken over wat het is. Z'n longen waren in orde.

9-04-09 moeder geworden van Julian

E.T.
hormonaal stuiterballetje
woensdag 18 november 2009 @ 11:23 (#143) 

IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.

Keshet
Alle kleuren van de regenboog
woensdag 18 november 2009 @ 11:24 (#144) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
Ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld omdat ik nog geen oproep had gehad. Nou blijkt dat je als zwangere zélf contact op moet nemen met je huisarts! Linkje
Ik heb heel lang getwijfeld over wel of niet prikken maar na overleg met de huisartsenpraktijk en de verloskundige ben ik overstag. Ik krijg vanavond een spuit in m'n arm gejast.

A grand adventure is about to begin.

nummer_zoveel
Joehoe!
woensdag 18 november 2009 @ 11:28 (#145) 

Julian heeft geen hoge koorts, wel hoesten en neus dicht en piepende ademhaling.

En dan ben ik toch weer aan het twijfelen, dat als het de MG is, of het dan zin heeft volgende week voor die prik in de rij te gaan staan met hem.

Op de huisartsenpost was een apart hokje voor mensen met (vermoedelijke) MG. Daar zat een jongen met mondkapje die echt goed ziek was, kon nauwelijks nog op z'n benen staan.
En we hebben daar lang moeten wachten, alle spoedgevallen gaan voor.
En een Poolse zatlap die iets aan z'n oog had (vast ergens tegenaan gelopen ofzo) zat de hele tijd tegen ons aan te lullen over dat ik maar moest thuisblijven met Julian omdat iedereen MG heeft en hij daar erg ziek van kan worden, en even later had ie het weer over de derde amandel die weg moest worden gehaald.

Het was een gezellige nacht (not!), maar Julian is heel lief geweest. Ondanks dat ie doodmoe en echt niet lekker was, niet gehuild.

9-04-09 moeder geworden van Julian

kapiteinpannekoek
dolle duo peutermamma
woensdag 18 november 2009 @ 12:18 (#146) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:30 schreef Beaker het volgende:
hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Bij de meiden ook. 3 van de 16 kinderen hebben de MG (door zkh vastgesteld).
2 liggen er in het zkh (longontesteking en de ander uitdroging), de 3e is thuis met koorts enzo...

Vind het wel onrustig allemaal...

Pvoesss
Inclusief Kitten!
woensdag 18 november 2009 @ 12:42 (#147) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef E.T. het volgende:
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
Klopt en dat zou betekenen dat het kitten het dus ook al heeft gehad maar die was er sneller bovenop dan ik.
Mijn moeder en ik hebben beide er niet giga veel last van gehad.
Ik had wel last bij het ademen en een bizar pijnlijke keel en die hoest heb ik nog maar die kan langer aanblijven. En ik was bizar moe dat was eigenlijk het minst fijne. Bizar moe maar als ik lag voelde ik me nog zieker..

Zelfs als dit niet de mex was dan had ik juist nog een reden om niet te enten.
Ik was zo ziek en mijn moeder ook en mijn dame die kwam er prima door heen
Alleen de eerste 3 dagen was het jammeren en verdriet. maar longetjes ok.

Ik ga er van uit dat ze iedere griep wel normaal door zal komen. Ze is geen risicogeval met normale griepen dus ik vind haar hier ook geen risico geval. Dan zie ik het nut van iets inspuiten niet . Het zijn geen lekekre stoffen die ze erin spuiten en de kans dat ze het alsnog krijgt is ook giga groot.

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 13:51 (#148) 

Hier is de oproep voor Sasha binnen en wij als ouders van een kind van nog geen 6 maanden mogen op dezelfde tijd gelukkig. Volgende week vrijdag.

SashaOscar

mefke79
komt goed!
woensdag 18 november 2009 @ 15:02 (#149) 

Hier nog steeds geen oproep en onze postcode stond ook niet op de lijst van de ggd. Zul je zien, wil ik wel enten, krijg ik geen oproep. GGD gaf aan dat de gegevens van de gemeente komen en dat niet alles al binnen was...Nou ja, ik wacht af, ik weet wel al dat ik volgende week moet. Nou nog effe oppas regelen want om daar nou te gaan staan met een kindje van 8 weken lijkt me ook niet handig.

* Mama van Driekus *
* waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 15:07 (#150) 

Wij nemem Oscar wel gewoon mee. Ik geloof niet dat het risico daar groter is dan in de supermarkt ofzo. En hij is ons 'bewijs' dat we edcht zo'n jong kindje hebben.

SashaOscar

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       ouder(s)
Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500