index       ouder(s)
PI Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
marlieske
Isa en Ties
dinsdag 17 november 2009 @ 01:27 (#51) 

Ik heb de laatste weken heel bewust zo min mogelijk op internet gekeken A: omdat ik een ziek kindje thuis heb (geen griep overigens!) en B: omdat ik zelf een mening wil vormen zonder paniekverhalen en onzin zeker na het overlijden van een kindje bij een totaal andere vaccinatie.
Ik was eerst sceptisch over het inenten hier heerst de griep namelijk nog niet, dus even met de huisarts overleg gepleegd hij was in eerste instantie ook sceptisch maar is er nu meer voor als tegen.
Ties moeten we sowieso inenten die heeft bronchitis dus behoort tot de risicogroep tja en dan is het natuurlijk niet zo handig als je je andere kindje niet laat enten. Ik denk dus dat we ons allen maar laten inenten.
Ik vind het nog steeds een lastige keuze maar ik zou het mezelf kwalijk nemen als een van de kinderen heel erg ziek zou worden omdat ik ze niet heb laten inenten (en dan ga ik even uit van het meest vreselijke scenario).

Mama van Isa en Ties

MeNicole2
dinsdag 17 november 2009 @ 09:32 (#52) 
Mijn schoonmoeder woont niet in de buuurt en we zien haar misschien 1 keer in de 2 weken. En Leander vast houden doet ze zowiezo al niet. Vind ze nog eng. Kan der moeilijk gaan verplichten. We komen in de buurt en op de psz vaker mensen tegen die zich niet laten inenten.

Er is maar 1 mooi kind in de wereld en elke moeder heeft het!!

nummer_zoveel
Joehoe!
dinsdag 17 november 2009 @ 16:42 (#53) 

Nou, de oproep is binnen. Dus volgende week maar gaan met Julian.

9-04-09 moeder geworden van Julian

winniethepooh
dinsdag 17 november 2009 @ 19:39 (#54) 
Bij ons is de oproep ook binnen.
We hebben het open gemaakt en daarna in de prullenbak gestopt.

Ssserpente
dinsdag 17 november 2009 @ 19:45 (#55) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:

"Aan het leven moet betekenis worden gegeven vanwege het voor de hand liggende feit, dat het geen betekenis heeft." - Henry Miller

Vivi
Computer off. Life on.
dinsdag 17 november 2009 @ 19:50 (#56) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Waarom nu eigenlijk deze " " voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel... .

Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.

Who says I can’t be free?
From all of the things that I used to be
Re-write my history

kwakz0r
snowclones you an eggcorn
dinsdag 17 november 2009 @ 19:55 (#57) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom nu eigenlijk deze " " voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel... .

Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.
behalve dan dat je er verstandskiestyfus van kan krijgen. en doof wordt aan je neus. en heeeel soms een extra navel ontiwkkelt. maar das pas op lange termijn....

Ssserpente
dinsdag 17 november 2009 @ 19:57 (#58) 

Vief, het was sarcastisch bedoeld.

"Aan het leven moet betekenis worden gegeven vanwege het voor de hand liggende feit, dat het geen betekenis heeft." - Henry Miller

Estrys
dinsdag 17 november 2009 @ 20:06 (#59) 

wij mogen maandagochtend om 8:30 uur En wij gaan
Ik heb namelijk nog geen argumenten gehoord waardoor ik zeg we gaan niet. En op het KDV is het al geconstateerd. Iemand zei tegen mij, dan zou ik hem er niet heen brengen, maar ja kan slecht maanden met een gezond kind thuis blijven

ti amo più di ieri ma meno di domani

LovelyLady
dinsdag 17 november 2009 @ 20:12 (#60) 

Hier ook de oproep binnen. Volgende week dinsdag mogen wij ons melden
Ik hoor van de mensen die hem al wel hebben gehad alleen maar positieve dingen, amper bijwerkingen. Plus dat het risico me te groot is dat Koen het straks wel krijgt en net niet genoeg weerstand heeft.
De mex griep is hier al dichtbij gesignaleerd dus ik speel liever op safe

You don't need to wish me luck, I'll create my own!

Vivi
Computer off. Life on.
dinsdag 17 november 2009 @ 20:18 (#61) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
Vief, het was sarcastisch bedoeld.
Ik keek nog wel naar je PI!

From all of the things that I used to be
Re-write my history

marit1978
dinsdag 17 november 2009 @ 20:19 (#62) 

wij gaan maandagochtend.. en op dinsdag ben ik zelf de prikkende boosdoener
maar; een leuk iets; we gaan stickertjes uitdelen
met het vriendelijke verzoek: laat de kinderen niet zelf kiezen...dat redden we niet met de tijd

poemojn
dinsdag 17 november 2009 @ 20:22 (#63) 

wij hebben de mg al gehad, dus de prik slaan we over

misschien kun je voor de gelegenheid de prikjespolka draaien marit? moet je even een tekst verzinnen op de melodie van de pakjespolka van bert en ernie. past goed in deze tijd ook.

Belana
kloon van belana
dinsdag 17 november 2009 @ 20:26 (#64) 

en hoe was die griep nou poemojn?

stormy waters...
sailin'

Vicky
dinsdag 17 november 2009 @ 20:26 (#65) 

M heeft m vandaag gehaald omdat ie tot de risicogroep behoort.
Ik heb vandaag besloten (na een gesprekje met de wvk) dat Amber en ik de prik ook gaan halen.
De oproep is alleen nog niet binnen hier.

Amber ♥ & ♥ Tess
Herinner je gister...
Droom van morgen...
Leef vandaag!!

Belana
kloon van belana
dinsdag 17 november 2009 @ 20:27 (#66) 

ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn

stormy waters...
sailin'

Raissa
dinsdag 17 november 2009 @ 20:32 (#67) 

Mila wordt volgende week ook gevaccineerd, ikzelf ga morgen en Milanese is vandaag geweest. Milanese krijgt de prik omdat ik in de risicogroep zit.

nummer_zoveel
Joehoe!
dinsdag 17 november 2009 @ 20:34 (#68) 

quote:
Hopelijk, even puur egoistisch vanuit mezelf gezien, denken meer mensen zo. Hoeven wij niet lang in de rij te staan.

9-04-09 moeder geworden van Julian

Ssserpente
dinsdag 17 november 2009 @ 20:36 (#69) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik keek nog wel naar je PI!
Sorry, het was ook niet erg duidelijk. Maar had geen zin om er (nog) meer aandacht aan te besteden.

GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
dinsdag 17 november 2009 @ 20:45 (#70) 

quote:
Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.

Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
Annicka

Ssserpente
dinsdag 17 november 2009 @ 20:50 (#71) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.
Vivíííííí!

Ik dacht, ik roep je even...

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] dinsdag 17 november 2009 @ 20:50 (#72) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?

SashaOscar

Lois
*trotse mama*
[ Jubileum moderator / Redactie Frontpage ] dinsdag 17 november 2009 @ 20:54 (#73) 

Morgen gaan we Eefje laten enten. Een beetje ongerust zijn we nog wel vandaar dat Jeroen haar daarna lekker thuis houdt om het geheel even goed in de gaten te kunnen houden maar dat is meer onze overdreven paranoia dan een onderbouwd iets

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris

Belana
kloon van belana
dinsdag 17 november 2009 @ 20:57 (#74) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?
nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programma
Maar vooral moet iedereen er zelf over nadenken en een eigen keuze maken.

Lois, hoe zijn jullie uiteindelijk tot de beslissing gekomen?

stormy waters...
sailin'

poemojn
dinsdag 17 november 2009 @ 20:58 (#75) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Belana het volgende:
en hoe was die griep nou poemojn?
per persoon heel verschillend. Eentje goed ziek, hoge koorts, 's nachts overgeven, paar nachten lang (overdag wel vrolijk). Een volwassene ging na een dag weer aan 't werk en 's avonds door naar de huisarts vanwege benauwdheid. Een volwassene al anderhalve week thuis, eerst koorts en later heel veel hoesten & slijm opgeven. Juliette had eerst ondertemperatur, toen koorts, na een dagje minder maar wel lekker thuis uitzieken en hoesten voor ze weer naar de psz ging. En ik ben er heel makkelijk tussendoor gefietst, wat verhoging, wat keelpijn, wat hoesten.. maar niets ernstigs of echt ziek dus. Myrthe is 't meest van iedereen in contact geweest met zieken (in afgesloten auto's meegereden ed) en heeft nog nergens last van gehad.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       ouder(s)
Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500