index       ouder(s)
PI Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
mefke79
komt goed!
vrijdag 20 november 2009 @ 16:48 (#226) 

Hier ook niks, we hebben nog wel effe (pas donderdag zijn we aan de beurt) maar ik neem wel gewoon ons trouwboekje mee en de legitimatie + geboortekaartje.

* Mama van Driekus *
* waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *

miss_sly
Amsterdamse mama
vrijdag 20 november 2009 @ 16:52 (#227) 

Wij hebben onze oproep binnen.
En nu net belt mijn zusje om te vertellen dat mijn oudste neefje dus de mexicaanse heeft gehad en mijn jongste neefje nu dus ook ziek is. Mijn ouders zijn afgelopen dinsdag bij ons geweest, en toen was de oudste al ziek. Met andere woorden: wij zijn al aan besmetting blootgesteld.

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?

O+ Senna O+
and when you find the one you might become
remember part of me is you

marlieske
Isa en Ties
zaterdag 21 november 2009 @ 01:06 (#228) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.

[ Bericht 8% gewijzigd door marlieske op 21-11-2009 01:27 ]

Mama van Isa en Ties

marlieske
Isa en Ties
zaterdag 21 november 2009 @ 01:30 (#229) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef miss_sly het volgende:

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.

Mama van Isa en Ties

GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
zaterdag 21 november 2009 @ 22:45 (#230) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:06 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.
Dat zou dan wel een extra reden voor mij zijn om Annicka niet te laten vaccineren: ik heb MS. Dat betekent dat zij een hogere kans heeft dan de gemiddelde mens om MS te krijgen, dus lijkt het me niet handig middelen in haar te spuiten die het kunnen triggeren...

Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
Annicka

miss_sly
Amsterdamse mama
zaterdag 21 november 2009 @ 22:45 (#231) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:30 schreef marlieske het volgende:

[..]

Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Ze is nu ziek, en niet zo'n beetje ook.
Wij gaan dus niet dinsdag.

O+ Senna O+
and when you find the one you might become
remember part of me is you

Grasjes
met bloemetje
zaterdag 21 november 2009 @ 23:14 (#232) 

MissSly, moeilijk! Zou het de griep kunnen zijn?

Ik weet eigenlijk alleen dat ze bij koorts niet gevaccineerd mogen worden, maar Isis heeft nu weer een fikse oorontsteking... morgen nog maar even goed aankijken.

Chan
Super trotse mama
zondag 22 november 2009 @ 21:11 (#233) 

Ik twijfel me echt een ongeluk of ik me wil laten inenten. De enige reden om het te doen is omdat ik borstvoeding geef en Timo daar dan wat aan zou kunnen hebben.. Maar hij gaat naar het kdv dus hij komt in aanraking met veel mensen en kindertjes, dus puur omdat ik veel bij hem in de buurt ben lijkt het me zo zinloos. Mijn man wil zich niet laten inenten ook..
De oproepkaarten hebben we wel binnen, donderdag of vrijdag mogen we..

♥Lief!♥

RockabeIIa
[ Moderator ] zondag 22 november 2009 @ 21:47 (#234) 

Ik ga wel. Eerst wilde ik absoluut niet maar ik zou alles doen om te voorkomen of minder risico's te hebben voor mijn jongste.

I'm so glamourous I piss glitter!

amaranta
These boots are made 4 walkin&
zondag 22 november 2009 @ 21:47 (#235) 

Ik ben zelf vrijdag gegaan en morgen gaan Eva en mijn man.

And that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you!
Babykleren, rompertjes, schoenen en positiekleding

Estrys
maandag 23 november 2009 @ 11:21 (#236) 

Seb heeft de vaccinatie gehad, ik was er al vroeg maar de deuren gingen 20 minuten te laat open. Lang wachten dus, eenmaal binnen stonden we met drie minuten weer buiten. Hij heeft er nog geen last van en is druk aan het spelen.

ti amo più di ieri ma meno di domani

MeNicole2
maandag 23 november 2009 @ 11:46 (#237) 
Wij zijn ook klaar. Nog geen 5 minuten waren we binnen. Was lekker snel. We mochten gelukkig ook allemaal tegelijk dus hoeven we niet nog 2 keer die kant op. Mikael moest wel even huilen maar pas toen het klaar was

Ze hadden trouwens hier wel afgeschermd zodat je niets kon zien. Je hoorde sommige kinderen wel huilen maar je kon ze niet zien.

[ Bericht 18% gewijzigd door MeNicole2 op 23-11-2009 12:27 ]

Er is maar 1 mooi kind in de wereld en elke moeder heeft het!!

Koningin
Sjiek is mich dat
maandag 23 november 2009 @ 12:43 (#238) 

Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.

GUUS

Brighteyes
Gewoon gelukkig!
[ Moderator ] maandag 23 november 2009 @ 12:46 (#239) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Koningin het volgende:
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?

SashaOscar

poemojn
maandag 23 november 2009 @ 13:22 (#240) 

zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.

renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
maandag 23 november 2009 @ 13:30 (#241) 

Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf ook danig. Zoonlief wordt in april 5 en is zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 23-11-2009 13:42 ]

clikkerdeclik, barbatrick

Ssserpente
maandag 23 november 2009 @ 13:30 (#242) 

Nah, net weer ff de GGD gebeld, want nog steeds geen oproep.

Nu werd me ineens verteld dat het RIVM de uitnodigingen heeft verstuurd en daar nogal laat mee was, terwijl ze donderdag nog vertelden dat ze door de GGD zelf woensdag de deur uit waren gegaan...

Maar goed, blijkt dus dat er morgen hier in de buurt geent wordt. Ook alléén morgen, dus het was maar goed dat ik zelf nog ff belde.

We kunnen tussen 0900 en 1730 uur terecht met een geboortekaartje. En de tijden gaan op naam... Dus of we daar even rekening mee wilden houden. `Dat wordt dan lastig´, zei ik, want we hebben dus geen oproep gekregen.´ Maar dan moesten we maar een inschatting maken. Als onze naam bijvoorbeeld met de B begint, dan konden we zo rond 1100 uur komen...

Ik moest nogal lachen en heb r vriendelijk verteld dat ik daar zonder oproep echt geen rekening mee ging houden. Gelukkig lachte ze mee en gaf ze me gelijk.

Morgen een prik. Brr!

"Aan het leven moet betekenis worden gegeven vanwege het voor de hand liggende feit, dat het geen betekenis heeft." - Henry Miller

freecell
dinges
maandag 23 november 2009 @ 13:34 (#243) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
Omdat dat is wat de mensen willen zien vermoedelijk
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef poemojn het volgende:
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
Whehe. Daar was ik ook al blij m toen ik in de SC net mensen zag mopperen op de tijden. Ik moest anders nl op een bizarre tijd.

Mijn hippe Pottenbakzus heeft weer een site!

She-Wolf
TUFKA Igraine
maandag 23 november 2009 @ 13:37 (#244) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 13:30 schreef renzell het volgende:
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf nog steeds. Zoonlief wordt in april 5 en zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld. Ten eerste omdat ze volgens mij allebei de mexicaanse griep al gehad hebben en de jongste zelfs tamiflu heeft gekregen destijds. Ten tweede omdat mijn oudste van 4 ook groot en stevig is. En een stuk groter dan veel meisjes in haar klas, van ruim een jaar ouder.

Maar ik ben toch geweest met de jongste en straks ga ik met de oudste.

While you burn at the stake, I dance with the flames...

renzell
maandag 23 november 2009 @ 13:43 (#245) 

Ja, dat snap ik She-Wolf. Als ik er nog een kleintje bij zou hebben, zou ik het misschien ook gewoon wel doen. Maar nu.... Lastig, vind ik.

She-Wolf
TUFKA Igraine
maandag 23 november 2009 @ 13:48 (#246) 

Ik vond (en vind) het ook lastig. Vooral omdat ik niet onnodig allerlei rommel in die lijfjes wil stoppen. Maar ja, die voors en tegens blijven en uiteindelijk moet je toch een knoop doorhakken. Ik dan, bedoel ik.

While you burn at the stake, I dance with the flames...

poemojn
maandag 23 november 2009 @ 13:49 (#247) 

Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.

renzell
maandag 23 november 2009 @ 13:53 (#248) 

Ja, uiteraard. Ik neig nu naar een nee. Vooral om dezelfde reden die jij al aangeeft. En ook vanwege het feit dat Juul zo'n beer is, dat hij voor mijn gevoel écht niet in de risicogroep valt. Maar heb me er nog niet zodanig goed in verdiept, dat die nee helemaal 'gegrond' voelt. Dus dat moet ik eerst van mezelf nog wat meer doen. Gelukkig is het inenten hier pas donderdag, en heb ik nog even om de knoop door te hakken.

renzell
maandag 23 november 2009 @ 13:54 (#249) 

quote:
Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef poemojn het volgende:
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
Oh ja, jullie hadden het al gehad. Dan is het helemaal begrijpelijk idd.

snoopy
peanuts
maandag 23 november 2009 @ 13:56 (#250) 

Wij hebben uiteindelijk dus besloten van wel omdat Lis al 2x iets met haar longen heeft gehad, RS-virus met ziekenhuisoname en een keer longontsteking. Wat ik me wel afvraag is of ze daardoor niet bij de risicogroep voor de 'gewone' groep ook zou horen. Wij gaan vanmiddag en gelukkig las ik van Oeke dat het meevalt bij de RAI.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       ouder(s)
Het OUD griepvaccinatie discussietopic deel 3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500