index       uitgaan & vrije tijd      space
PI XTC: Vragen & Antwoorden #99: Voor 18 en ouder?
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
rthls
Genius
vrijdag 13 november 2009 @ 16:53 (#51) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:32 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nope, rond je 16e al.

tenminste, dat zei een wetenschapper een poosje terug op tv, ging over cannabis en de invloed van het roken daarvan op je hersenen, bij jonger dan 16 jaar was er veel meer kans op permanente veranderingen in je hersenen dan na je 16e, volgens haar was het dus zo dat rond je 16e levensjaar je hersenen zijn volgroeid.

Verder mag je in NL vanaf je 16e alcohol drinken, dus dat lijkt me ook wel logisch dan

Nja, ik heb ook wel eens gehoord of gelezen dat je hersens zich nog door ontwikkelen tot je 24e. Maar het is ook niet alsof je hersens opeens stil staan daarna. Je kunt je hersens eigenlijk daarna nog 'ontwikkelen' door ze te blijven gebruiken (inspanning voor je hersens laat maar zeggen). Dit zal door gebruik van drugs ook wel tegen worden gegaan.
Maar na je jeugd zijn ze natuurlijk wel voor het grootste deel waar ze moeten zijn qua ontwikkeling

Great spirits have always found violent opposition from mediocrities

pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
vrijdag 13 november 2009 @ 17:23 (#52) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:53 schreef rthls het volgende:

[..]

Nja, ik heb ook wel eens gehoord of gelezen dat je hersens zich nog door ontwikkelen tot je 24e.
Ach, ook al ontwikkelen ze zich tot je 80e... Wie wilt er nu 80 en dement worden? Het is idd niet aan te raden om op jongere leeftijd, zeker met onvolgroeide hersenen, aan de drugs te zitten. Maar op die leeftijd willen de meeste mensen het toch proberen. Je komt toch op je 15/16e genoeg mensen tegen die drugs gebruiken, en als je ziet hoe veel lol mensen er mee hebben wordt je toch wel nieuwsgierig.

Beter dat kinderen op 15/16 jarige leeftijd wat leren experimenteren met xtc dan dat ze geheel onthouden tot hun 21e en meteen helemaal los gaan zonder ervaring. Zoals zo veel 21 jarigen in de VS... Mogen geen alcohol en zuipen zich een coma zodra ze eigenlijk mogen.

Dan ben je IMO beter uit als je drugs rustig hebt leren gebruiken op een ietswat jongere leeftijd en je weet wat je doet. (Je hebt natuurlijk jonge mensen die te roekeloos zijn en jonge mensen die het allemaal wat rustig aan doen en wat huiverig zijn. Mensen die onverantwoord en onwetend drugs gebruiken zijn geen goede kandidaten maar een 15-jarig gozertje dat zich volledig heeft ingelezen en zijn ervaring rustig op bouwt, beginnend met halve doseringen, filosofie van bijnemen kan altijd nog, afnemen kan niet, etc, zal vast wel verwaarloosbare schade/ontwikkelingsstagnatie ondervinden.)

Kort gezegd: Als een tiener zich aan pauzes houdt, goed voor zichzelf zorgt en dus echt verantwoordelijk bezig is, is er naar mijn idee toelaatbaar gedrag wat uiteindelijk geen tot weinig betekenis zal hebben op het lichaam van desbetreffende tiener.
quote:
Maar het is ook niet alsof je hersens opeens stil staan daarna. Je kunt je hersens eigenlijk daarna nog 'ontwikkelen' door ze te blijven gebruiken (inspanning voor je hersens laat maar zeggen).
. Je kan je hersens lui laten worden en getrained houden. Merk ook dat als ik een periode thuis zit en weinig intellectueels doe mijn hersenen minder capaciteit hebben. Je hebt trouwens ook drugs, die zorgen voor een beter geheugen, verminderde ouderdom etc. Dat gaat ook steeds meer komen, was ook op discovery channel in zo'n programma waar ze verwachtte en in de ontwikkelingsfase bevindende technologie bespreken. Future cars, future dit future dat. Was dus ook 1 met future human, hoe we steeds meer ons lichaam leren kennen en uiteindelijk dingen kunnen als ons bewustzijn kopiëren naar een computervorm, waardoor je(als in je bewustzijn=jijzelf=ik denk dus ik ben) dus onsterfelijk bent.
quote:
Dit zal door gebruik van drugs ook wel tegen worden gegaan.
Dat ligt er heel erg aan welke drugs je gebruikt, en wat we bedoelen met ontwikkelen en schade.
Nemen we ontwikkelen niet meer als je hersens die groeien maar je bewustzijn vergroten dan gaat dat idd tegengewerkt worden/afgebroken worden door drugs als alcohol, coke etc. En qua schade aan je hersenen is de toxiciteit van stoffen weer van toepassing.

Maar nemen we weer drugs als lsd, paddo's, 2c-x, M in mindere mate, dan werkt dat weer geestverruimend. Je zicht wordt scherper, je gehoor, je gevoel, je reukvermogen en je gedachten rollen gemakkelijker door je hoofd en het is veel makkelijker om connecties te leggen tussen allerlei zaken.
quote:
Maar na je jeugd zijn ze natuurlijk wel voor het grootste deel waar ze moeten zijn qua ontwikkeling
. Ben zelf ook wel blij dat ik pas na m'n 18e ben begonnen met drugs, ook al denk ik dat ik op jongere leeftijd er op zich ook wel voorzichtig mee had om gegaan maar dat is natuurlijk geen garrantie. Mijn voornaamste reden om drugs te houden voor mensen met een volwassen mindset(dus ook 16 jarigen die niet meer zo kinds zijn)is dat er door de roekeloosheid van tieners er snel heel onzorgvuldig wordt omgegaan met drugs.
En als je jong aan een verslaving begint zal het moeilijker zijn om er vanaf te komen op oudere leeftijd.

Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/

Jonkowise
snuifgebak
vrijdag 13 november 2009 @ 19:17 (#53) 
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:12 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Maar er zegt ook niemand dat het dan niet schadelijk is, je kunt alleen moelijk alles verbieden wat schadelijk is.
Dan kunnen ze alle snoepzooi uit de winkel halen, sigarettenverkoop stoppen, geen alcohol meer en pijnstillers en frisdrank en van mobiele telefoons en magnetrons krijg je hersentumoren dus ook dat moet verboden worden!
Snap je wat ik bedoel

T3rr0r
Technoofsow!
vrijdag 13 november 2009 @ 19:20 (#54) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:57 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]
- 2C-i verhaal -
Klinkt interessant. Heb al enkele keren 2cb gedaan, was wel geinig. Één keer op een feest (niet een hele grote dosis) en dat was op zich ook wel leuk.

Binnenkort maar eens wat 2c-i regelen en het aan een thuis-test onderwerpen. Is het ook geschikt op een feest? Want de lange werkingsduur vind ik op zich wel een pluspunt daarvoor.

It's about being boss, not being the boss...

BadAssBitchSmut
A.F.C.A.
vrijdag 13 november 2009 @ 19:32 (#55) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:17 schreef Jonkowise het volgende:

[..]

Kom op, mn relaas is geniaal

Whatever you're about to discover we off that.

pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
vrijdag 13 november 2009 @ 19:34 (#56) 

De lange werking is sowieso een pluspunt voor op feesten. En de eerste keer 2c-i nam ik dus ook afgelopen vrijdag voor ik naar een feest ging. Eerst om 18:00 thuis een dosis genomen zodat ik kon kijken hoe het werkt en toen om 20:00 bijgenomen vlak voor ik vertrok om het extra te verlengen. Toen na 7 uur de laatste plaat gedraaid werd had ik nog visuals

Ik vind 2c-i iig geschikt voor thuis en voor op een feest, de trip is vooral visueel en filosofisch en niet zo spelend met je geest. Op een feest moet je je ook wel meer focussen wil je de visuals goed opmerken, of iig op die 20mg die ik toen op had. Lekker beetje staren naar vormen en tekst en alles laten vervormen. De vloer kan ook zeer interessant zijn ! Houdt er op een feest wel rekening mee dat je dus honger krijgt, en ook wel iets minder oneindige energie hebt dan met bv pep/mdma. Je hebt zeker nog wel energie en verdoving maar niet zo extreem, je hoeft niet perse te bewegen. Maar ik heb wel een groot deel van de avond kunnen kontje schudden voor de speakers. .

Hier nog een mooi citaat van maatje van me dat ook op had vannacht, ik vond het zo'n mooie drugsuitspraak dat ik gewoon even moest stoppen en lachen:
Sorry man ik kan je niet volgen ik wordt afgeleid door je schaduw

! Dat ga je iemand echt niet horen zeggen in nuchtere status. .

[ Bericht 0% gewijzigd door pc-fr34k op 13-11-2009 20:03 ]

Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)

pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
vrijdag 13 november 2009 @ 20:02 (#57) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Kom op, mn relaas is geniaal
Mwah. Ergens heb je gelijk dat je dan een hele hoop dingen zou moeten verbieden om consequent te zijn maar een leeftijdscriterium is een regulering en geen verbod. Je mag ook onder de 16 alcohol gebruiken volgens de wet, je mag het alleen niet kopen en het mag niet verkocht worden aan minderjarigen.
Ik ben zelf een voorstander van een (utopische?) wereld waar er geen verboden zijn, geen bepalende overheid maar enkel een die er is om functioneel te blijven, meer als organisatie dus. Wel ben ik voor regulering, controle, eisen e.d. voor substanties, net zoals die er nu ook al zijn voor (vooral producten die specifieke eisen hebben)bv medicatie en producten.

Drugs met een bijsluiter waarin de effecten, dosis, en bijwerkingen in staan, en de drugs zelf in precies afgewogen dosissen verpakt zijn.

Hoe vet als je een doosje haalt met bv. 25mg mdma capsules, zodat je goed kan doseren. .
Aan de bar een lijn keta neerleggen die je uit een doosje haalt waar je mee kan doseren, zoiets als waar je zoetjes uit haalt, alleen dan dat als je eenmaal erop drukt er een x aantal keta uit komt.

Sowieso vind ik dat er in iedere bar lachgas te krijgen zou moeten zijn. ! Dat scheen dus voeger ook zo te zijn, in bepaalde bars alleen werd het verboden om lachgas aan te bieden om als drugs te gebruiken daarom kan je nu ook overal die patronen als slagroompatronen kopen bij webwinkels die niks met een bakkerij of toetjes te maken hebben

Sowieso lijkt me vanaf de 1e eerlijke informatie over drugs ook een goed idee. Laat kinderen geïnformeerd raken over drugs voor ze het gaan gebruiken, ipv dat ze het van vriendjes aangeboden krijgen die er niks, of alleen bullshit over weten te vertellen... Als je drugs als iets normaals gaat behandelen dan is het ook minder stoer, de publieke opinie veranderd naar mate van tijd vanzelf en beginnende gebruikers kunnen dan ook vrij terecht bij ouders, leraren, doktoren etc. voor informatie.

Ik bedenk me nu net nu ik dit getypt hebt dat een drugskolonie op een andere planeet ook wel vet zou zijn. ! Dus dat als mars bewoond wordt dat daar dan alle drugs legaal zijn en de trippende wause mensen daar gaan wonen, en dat de aarde dan zo'n hypocriete bol kan blijven zoals het nu is... Spacen in space. . Of van de maan trippend naar een opkomende/ondergaande aarde kijken, dat lijkt me echt vet !

donzine
huh?
vrijdag 13 november 2009 @ 20:14 (#58) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:02 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ik bedenk me nu net nu ik dit getypt hebt dat een drugskolonie op een andere planeet ook wel vet zou zijn. ! Dus dat als mars bewoond wordt dat daar dan alle drugs legaal zijn en de trippende wause mensen daar gaan wonen, en dat de aarde dan zo'n hypocriete bol kan blijven zoals het nu is... Spacen in space. . Of van de maan trippend naar een opkomende/ondergaande aarde kijken, dat lijkt me echt vet !

BadAssBitchSmut
A.F.C.A.
vrijdag 13 november 2009 @ 20:51 (#59) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:02 schreef pc-fr34k het volgende:

-heul veul tekst-
Gast, waarom nou zo'n lang verhaal, tis vrijdagavond en 90% hier is stoned

Sanderrrr
De r bleef hangen
vrijdag 13 november 2009 @ 20:55 (#60) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:51 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Inclusief pcfr34k, vandaar

pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
vrijdag 13 november 2009 @ 20:55 (#61) 

quote:

[..]

Ja ik dus niet. . Heb geen wiet hier nu Moet ik sowieso ook nog wel gaan halen vanavond. .

donzine
huh?
vrijdag 13 november 2009 @ 20:59 (#62) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:55 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ja ik dus niet. . Heb geen wiet hier nu Moet ik sowieso ook nog wel gaan halen vanavond. .
Ik zit ook zonder vanavond... Een vriend heeft alles op gemaakt vanmiddag,, en daar komt ie nu mee aan

BadAssBitchSmut
A.F.C.A.
vrijdag 13 november 2009 @ 21:09 (#63) 

Mhehehehehe! *neemt nog een hijs*

Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
vrijdag 13 november 2009 @ 22:24 (#64) 

Sommige mensen moeten gewoon werken op de vrijdagavond anders...

Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms

incognitoomuch
"Dark Passenger"
vrijdag 13 november 2009 @ 23:11 (#65) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
Sommige mensen moeten gewoon werken op de vrijdagavond anders...
/Neemt ondertussen nog een slok van de wine bottle, en proost voor de werkenden onder ons op vrijdagavond.

A tribute to "The Last Emperor" <// by Vic

BadAssBitchSmut
A.F.C.A.
vrijdag 13 november 2009 @ 23:34 (#66) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:11 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

/Neemt ondertussen nog een slok van de wine bottle, en proost voor de werkenden onder ons op vrijdagavond.

Ben je aan het winnen?

rthls
Genius
zaterdag 14 november 2009 @ 01:21 (#67) 

quote:

[..]

Great spirits have always found violent opposition from mediocrities

Evil_Koekje
Niet altijd evil...
zaterdag 14 november 2009 @ 12:30 (#68) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:34 schreef pc-fr34k het volgende:
Sorry man ik kan je niet volgen ik wordt afgeleid door je schaduw
!

Last.fm

incognitoomuch
"Dark Passenger"
zaterdag 14 november 2009 @ 13:32 (#69) 

Stoner comments in het XTC topic.. Wheres the love? *draait zich weer om in bed*

lekker_toch
de gekste
zondag 15 november 2009 @ 00:02 (#70) 
EFFE wat vanders zit thuis te trippen, maar heb wel zin in een slagroompsatroon, zelf ben ik leeg hahaha maar weet iemand waar nu nog wat h te halen valt in amsteddam??

bapjob
hiephoi
zondag 15 november 2009 @ 02:20 (#71) 
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:02 schreef lekker_toch het volgende:
EFFE wat vanders zit thuis te trippen, maar heb wel zin in een slagroompsatroon, zelf ben ik leeg hahaha maar weet iemand waar nu nog wat h te halen valt in amsteddam??
op dit tijdstip alleen bap, misschien dat ze nog wat pillen erbij doen, maar reken op niets.

incognitoomuch
"Dark Passenger"
zondag 15 november 2009 @ 03:42 (#72) 

Live tripreportje vanuit Voidd @ studio 80: kzit em zwaaaaar te chillen op wat dipjes mdma kristallen, terwijl me kaken langzaam beginnen te trekken, me hoofd tintelt en me ademhaling zwwwwaaaaaarrrr relaxed is! ONE LOVE MENSEN! :y

pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
zondag 15 november 2009 @ 14:25 (#73) 

Om maar even terug te komen op het onderwerp in de TT. Moet je deze resultaten maar eens bekijken.
http://partyflock.nl/topic/1067460/PAGE/A.html

Hagelkaas
Mind Dimension
zondag 15 november 2009 @ 16:35 (#74) 

quote:
Op zondag 15 november 2009 03:42 schreef incognitoomuch het volgende:
Live tripreportje vanuit Voidd @ studio 80: kzit em zwaaaaar te chillen op wat dipjes mdma kristallen, terwijl me kaken langzaam beginnen te trekken, me hoofd tintelt en me ademhaling zwwwwaaaaaarrrr relaxed is! ONE LOVE MENSEN! :y
Hoe was Pan-Pot?

Vous êtes des animaux!

BadAssBitchSmut
A.F.C.A.
zondag 15 november 2009 @ 17:37 (#75) 

Goeiemorgen
Ik ben er vannacht wel achter gekomen dat M. dippen niks voor mij is... merk er na 2x al weinig meer van, tenminste, tis zo mild. Ik wil hard knallen dus volgende keer gewoon weer bommetjes.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       uitgaan & vrije tijd       space
XTC: Vragen & Antwoorden #99: Voor 18 en ouder?
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500