index       mexicaanse griep
PI Hopelijk geen domme vraag
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
Topicgallery™ :
ShizzleMyDizzle
donderdag 12 november 2009 @ 19:34 (#1) 

Ja precies. Ik voel me dom terwijl ik het vraag, maar dat komt gewoon omdat ik twijfel .

Vroeger op school werd me geleerd (basisschool dus) of naja, eerder verteld, dat als je een spuitje tegen een ziekte kreeg je eigenlijk een heel klein beetje van die ziekte in je gespoten kreeg zodat je lichaam een afweer systeem hier tegen kan maken. Klopt dit?

Indien ja, is dit met de Mexicaanse griep spuit ook zo?

Indien ja, is dit dan niet gevaarlijk? Aangezien je dus gewoon ziek kan worden van die spuit zelf, en dan ook andere mensen kan besmetten?

Weet het gewoon echt even niet, dus sorry als het wel domme vragen zijn.

Blaze with the fire that is never extinguished

Kapt-Ruigbaard
Kitty-choke
donderdag 12 november 2009 @ 19:36 (#2) 

Domme vragen bestaan niet

Ik vraag me dit ook af.

Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn

TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
donderdag 12 november 2009 @ 19:37 (#3) 

Ja dit klopt. Het zijn echter 'dode' ziektekiemen, maar je lichaam bouwt door die aanwezigheid wel antistoffen op

Boef!

shmoopy
Wokda!
[ Forum Admin ] donderdag 12 november 2009 @ 19:39 (#4) 

quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:37 schreef TheFrankey het volgende:
Ja dit klopt. Het zijn echter 'dode' ziektekiemen, maar je lichaam bouwt door die aanwezigheid wel antistoffen op
Dus dat.

En domme vragen bestaan niet, ook dat.

Worse things happen at sea.
Op donderdag 25 december 2008 22:16 schreef sp3c het volgende:
ik zag schmoopy eigenlijk altijd als een soort heilige maagd maria ... maar dan van fok!

TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
donderdag 12 november 2009 @ 19:40 (#5) 

Nog even een link http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaccin

Maar domme TT bestaan wel :-) Misschien kan de mod die wat knapper maken?

Boef!

ShizzleMyDizzle
donderdag 12 november 2009 @ 19:42 (#6) 

quote:
Duidelijk antwoord.
Maar omdat dit dus dode ziektekiemen zijn, kan je dan wel andere mensen besmetten zonder er zelf ziek van te worden?

shmoopy
Wokda!
[ Forum Admin ] donderdag 12 november 2009 @ 19:44 (#7) 

quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:42 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord.
Maar omdat dit dus dode ziektekiemen zijn, kan je dan wel andere mensen besmetten zonder er zelf ziek van te worden?
Ik zou denken van niet, omdat de ziektekiemen niet actief zijn in je lichaam, maar dat is gissen van mijn kant.

Worse things happen at sea.
Op donderdag 25 december 2008 22:16 schreef sp3c het volgende:
ik zag schmoopy eigenlijk altijd als een soort heilige maagd maria ... maar dan van fok!

Dipkip
donderdag 12 november 2009 @ 19:46 (#8) 
Dode ziektekiemen kunnen niet delen, dus niet genoeg worden om je ziek te maken of anderen te besmetten.

Had hier net een prachtige discussie over met mn vriend - die claimt dat hij allerlei ziektes heeft gehad omdat ie ingeent is er tegen. Dus hij heeft mazelen gehad en polio en rode hond en straks dus ook de mexicaanse griep. Argh

Cybey
Nietus!
donderdag 12 november 2009 @ 19:47 (#9) 

quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:44 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik zou denken van niet, omdat de ziektekiemen niet actief zijn in je lichaam, maar dat is gissen van mijn kant.
Dit klopt.

Probeer het btw eens met het AIDS virus

When I said "Death before Dishonor" I meant alphabetically.

ShizzleMyDizzle
donderdag 12 november 2009 @ 19:47 (#10) 

quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:46 schreef Dipkip het volgende:
Dode ziektekiemen kunnen niet delen, dus niet genoeg worden om je ziek te maken of anderen te besmetten.

Had hier net een prachtige discussie over met mn vriend - die claimt dat hij allerlei ziektes heeft gehad omdat ie ingeent is er tegen. Dus hij heeft mazelen gehad en polio en rode hond en straks dus ook de mexicaanse griep. Argh
Ik heb weleens gehoord dat mensen die een griep spuit kregen een beetje grieperig werden.
Gewone griep spuit is geen dode ziekte kuim dus?

TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
donderdag 12 november 2009 @ 19:50 (#11) 

quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:47 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat mensen die een griep spuit kregen een beetje grieperig werden.
Gewone griep spuit is geen dode ziekte kuim dus?
Nee dat klopt. Op de link is ook te lezen dat sommige vaccins verzwakte ziektekiemen zijn. Dus dat je je wat grieperig kunt voelen na een enting is mogelijk.

Mijn zoontje van 5 maanden word elke maand ingeent tegen van alles en nogwat en heeft vaak de 1e dag na de prik wat verhoging en is hij wat hangerig.

Dit strookt dus met het idee

Boef!

ShizzleMyDizzle
donderdag 12 november 2009 @ 19:50 (#12) 

Mijn vragen zijn beantwoord.

Dank u zeer

TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
donderdag 12 november 2009 @ 19:53 (#13) 

en nog een interessante link: http://www.grieppandemie.(...)vaccin_tot_stand_63_

Boef!

GanGStaR
donderdag 12 november 2009 @ 19:55 (#14) 
dood virus is het dan nog niet eens, eerder virusdeeltjes die kapot gemaakt zijn. Hieruit zijn vervolgens eiwitten geisoleerd welke het virus identificeren zeg maar. Dit wordt ingespoten en door je immuun systeem herkend wat vervolgens tegen dat specifieke eiwit een immuunresponse zal uitvoeren. Wanneer je dus het echte virus binnen krijgt, wordt dat identificatie eiwit herkent waardoor het lichaam meteen kan beginnen met opruimen.

Normaal zou je eerst ziek moeten wezen voor deze reactie plaats vind. Maar door deze tussenstap is dat niet nodig.

Je kan van dit type vaccin niet ziek worden of andere aansteken. Grieperig worden kan komen doordat het lichaam dus actief stoffen begind op te ruimen.

--

Ander type vaccin wordt hier boven ook al genoemd. Hier in zit inderdaad een afgeleide van het virus waartegen gevaccineerd wordt maar dit virus is niet meer "ziek makend" maar zal nog wel cellen infecteren (De immuun response wordt hier door groter, en je bent hier door beter beschermd dan door de vaccin met alleen virus eiwitten)

trovey
Nachtoele
donderdag 12 november 2009 @ 20:03 (#15) 

quote:
of verzwakte

Optimist tot in de kist

nVincible
vrijdag 13 november 2009 @ 23:32 (#16) 

Tegenwoordig is het met de meeste vaccins (ik weet niet zeker of het bij alle zo is) dat je alleen de receptoren (eiwitten) van het virus naar binnen krijgt, niks 'dode' virusdeeltjes dus. Over dat laatste valt namelijk ook weer te discussieren, of virussen dood of levend zijn

Die receptoren van een virus, wat gewoon eiwitten zijn, zijn gewoon in het laboratorium te maken. Je immuunsysteem reageert daarop (zodat het de volgende keer sneller kan reageren) en daardoor kan je je even bwuh voelen (moeheid o.i.d.)

Ivo1986
Een Limburgse jong
zaterdag 14 november 2009 @ 10:04 (#17) 

quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:32 schreef nVincible het volgende:
Tegenwoordig is het met de meeste vaccins (ik weet niet zeker of het bij alle zo is) dat je alleen de receptoren (eiwitten) van het virus naar binnen krijgt, niks 'dode' virusdeeltjes dus. Over dat laatste valt namelijk ook weer te discussieren, of virussen dood of levend zijn

Die receptoren van een virus, wat gewoon eiwitten zijn, zijn gewoon in het laboratorium te maken. Je immuunsysteem reageert daarop (zodat het de volgende keer sneller kan reageren) en daardoor kan je je even bwuh voelen (moeheid o.i.d.)
Hmm dat zal wel niet werken voor het Hiv Virus...

tralala ik heb een fobo!
Wii Mario kart code: 3308-5041-8739
Wii systeem code: 3047 6017 0106 8680
Stuur een pm of stuur een mailtje naar mijn Wii, bedankt!

June.
Seriously?
zaterdag 14 november 2009 @ 11:04 (#18) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:04 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Nee, want die muteert zo vaak en zo snel dat er gewoon (nog) geen vaccin voor te maken is.

Je veux ton amour et je veux ta revanche
J'adore l'amour, I don't wanna be friends..

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] zaterdag 14 november 2009 @ 11:21 (#19) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:04 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

hiv valt het immuunsysteem zelf aan

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

Cortina
zaterdag 14 november 2009 @ 11:51 (#20) 

Dus, als ik er nog even een domme vraag tegenaan mag gooien;
Mij is op school geleerd dat vacineren een preventief iets is en dat het onverstandig, zelfs gevaarlijk is om tijdens een uitbraak nog te vacineren. Waarom in dit geval den wel ? Iemand ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cortina op 14-11-2009 11:52 (typos) ]

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] zaterdag 14 november 2009 @ 11:57 (#21) 

ik denk dat je vraag meer had moeten zijn.. en waarom zou dat dan gevaarlijk zijn?

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

Cortina
zaterdag 14 november 2009 @ 12:01 (#22) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:57 schreef Re het volgende:
ik denk dat je vraag meer had moeten zijn.. en waarom zou dat dan gevaarlijk zijn?
Vanwege mutaties, toch ?

Maar dat was niet wat ik me afvroeg, ik vroeg me af of 'we' niet gewoon veel te laat zijn ?

dotKoen
zaterdag 14 november 2009 @ 13:23 (#23) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:01 schreef Cortina het volgende:

[..]

Vanwege mutaties, toch ?

Maar dat was niet wat ik me afvroeg, ik vroeg me af of 'we' niet gewoon veel te laat zijn ?
Nee, dat valt wel mee. Virussen muteren snel, maar het influenzavirus dat in juli van dit jaar in Californië is geïsoleerd, lijkt nog voldoende op het huidige virus. In de seizoensgriep zit immers een vertraging van gelijke grootte.

Omnium artium medicina nobilissima est

Cortina
zaterdag 14 november 2009 @ 13:49 (#24) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:23 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, dat valt wel mee. Virussen muteren snel, maar het influenzavirus dat in juli van dit jaar in Californië is geïsoleerd, lijkt nog voldoende op het huidige virus. In de seizoensgriep zit immers een vertraging van gelijke grootte.
Eeuhrm, welke vertraging, het waart hier toch al een tijdje rond niet ?

dotKoen
zaterdag 14 november 2009 @ 13:59 (#25) 

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:49 schreef Cortina het volgende:

[..]

Eeuhrm, welke vertraging, het waart hier toch al een tijdje rond niet ?
Een vertraging tussen de isolatie van het virus en de daadwerkelijk vaccinatiecampagne of influenzapandemie.

Omnium artium medicina nobilissima est

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
index       mexicaanse griep
Hopelijk geen domme vraag
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500