abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 november 2009 @ 12:34:40 #251
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_74714827
Een van de beste concerten waar ik geweest ben. Maar dat is ook logisch ze hebben zo veel goede nummers. En zijn live echt extreem goed.
pi_74715050
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:44 schreef kweek89 het volgende:

[..]

JA, ik stond dus vooraan en Chris steekt een sigaretje op en denk ah mooi undisclosed desires! kan ik ook ff roken toch een kut nummer...gaat de security janken! dus ik nog zeggen hij rookt ook! wat maakt hem beter dan mij?! toch maar uit gedaan...

verder een briljante gig...bij MK ultra ging ik
Undisclosed Desires, iedereen stond echt een beetje te gapen, matig applausje

Maar voor de rest Bij MK Ultra ging ik (maar dan de blije versie)
pi_74715082
Ik zie nu pas op de eerste close-up foto's dat Matt dat machtige jasje aanhad, met een fotoprint van een mensenmassa erop. En die broek, super.

Bijna al m'n foto's zijn onscherp, maar er zijn genoeg mensen die wel goed materiaal hebben geschoten. Thank God for the internet!

Keytar love! (en ook een beetje )

[ Bericht 14% gewijzigd door Sprouts op 15-11-2009 14:03:38 ]
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_74715131
Heeft er trouwens iemand een foto van Chris tijdens Undisclosed Desires? Dat was echt een geniaal plaatje
  zondag 15 november 2009 @ 14:09:42 #255
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_74715336
Ik heb gister op weg naar Rotterdam ook nog een kaartje kunnen scoren *o* Wat een ramp was het om van Rotterdam CS naar Ahoy te komen. Dat OV chipkaart systeem werkt echt voor geen meter. Stonden we eerst in de rij voor loketten om zo'n teringduur retourtje te kopen, raken de kaarten op zodra wij aan de beurt waren. Vervolgens nog eens een half uur voor de kaart automaat gestaan Heel het voorprogramma gemist..

Maar Muse maakt alles weer helemaal goed En MK Ultra helemaal In Glasgow speelden ze Guiding Light ipv MK Ultra, maar de laatste is mijn favo nummer van The Resistance Ging helemaal uit m'n plaat toen ze MK inzetten

Ik had een staanplaats op de 1e ring met helaas een huisvrouw met kort vlot kapsel voor mij die geobsedeerd was door Matt Maar had wel beter zicht dan ik had in Glasgow, geweldig om ze gewoon nog een tweede keer te zien!
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_74715372
ik vond het zo ontzettend vet!!
heb gister avond nog lekker zitten nagenieten, nu weer!
Wat waren die visuals toch ontzettend mooi zeg!
Daar heb ik een paar erg vette foto's van, die ga ik zo even uitzoeken en uploaden!

Ik vond het alleen zo jammer dat ze Cave en Unintended niet deden..
pi_74715382
Wat was Uprising een heerlijke opener Kon door een pijnlijke enkel niet zo heel hard uit m'n dak en ben dus maar niet vooraan gaan staan Eurasia en Undisclosed Desires hadden voor mij niet gehoeven, had graag Sunburn not gehoord

Iemand nog een shirtje vergeten in de trein trouwens?
  zondag 15 november 2009 @ 14:15:25 #258
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_74715474
Ook erg vet dat Matt Interlude begon te spelen!
  zondag 15 november 2009 @ 14:19:31 #259
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74715555


Deze kerel heeft wel goede beelden gemaakt
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74715636
Oja, dat voorprogramma, wat stond die kerel te zweten zeg Het gutste gewoon van z'n voorhoofd en sproeide alle kanten op. Ben blij dat ik niet daar in het midden vooraan stond, te ranzig. En vriendin en ik maakten nog grapjes dat ze goed moesten dweilen voor Matt zo onderuit ging op die zweetplassen, en ja hoor, komt er een kerel met een zwabber .
Tap tap tap
pi_74715653
Ik kan nog geen recensies vinden, had wel iets van NRC of Volkskrant al verwacht... Nou ja, komt misschien nog.
pi_74715707
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:23 schreef Stofje het volgende:
Ik kan nog geen recensies vinden, had wel iets van NRC of Volkskrant al verwacht... Nou ja, komt misschien nog.
uhm

http://www.nu.nl/concertr(...)use-als-gegoten.html

redelijk prominent in beeld hoor
pi_74715852
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:22 schreef CherryLips het volgende:
Oja, dat voorprogramma, wat stond die kerel te zweten zeg Het gutste gewoon van z'n voorhoofd en sproeide alle kanten op. Ben blij dat ik niet daar in het midden vooraan stond, te ranzig. En vriendin en ik maakten nog grapjes dat ze goed moesten dweilen voor Matt zo onderuit ging op die zweetplassen, en ja hoor, komt er een kerel met een zwabber .
Vind je het raar als je als een ADHDer met gitaar over het podium heen staat te zwengelen, terwijl je oerkreten produceert waar de Neanderthalers trots op zouden zijn?
pi_74715916
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:23 schreef Stofje het volgende:
Ik kan nog geen recensies vinden, had wel iets van NRC of Volkskrant al verwacht... Nou ja, komt misschien nog.
OOR:
quote:
› MUSE GEEFT ROCKLES :: 15-11-2009

Waar anders dan in Ahoy is een band als Muse perfect op z’n plaats? Het Sportpaleis lijkt gebouwd voor acts van dit kaliber. Het is voor veel mensen een behoorlijke reis naar Rotterdam, dat zeker, maar het voelt in dit geval eerder als een pelgrimstocht dan als een kruisgang. Muse is zo langzamerhand de moeder aller hedendaagse rockbands en die status bevestigen ze met een show die alles in zich heeft: pit, klasse, drama, tierelantijnen en flinke portie grootheidswaanzin.

Voor aanvang van het concert is het voor veel mensen nog gissen naar de functie van de drie gigantische vierkante zuilen op het podium. Het teleurstellende voorprogramma Biffy Clyro valt in het niet bij de metershoge bouwwerken. Zelfs als het concert begint, blijft veel onduidelijk: de zuilen blijken schermen die, op een zwart middenstuk na, beelden van traplopende mensfiguren uitzenden. Maar dan: doeken vallen, achter de zwarte middenstukken staan zanger/gitarist Matthew Bellamy, drummer Dominic Howard en bassist Chris Wolstenholme, ieder op hun eigen zuil. Uprising wordt ingezet en een rockshow van epische proporties is uit de startblokken.

De nadruk ligt vanavond uiteraard op het laatste album The Resistance, maar de set bevat zeer divers materiaal. Uiteraard is New Born olie op het vuur, net als Supermassive Black Hole; uit duizenden kelen klinken de opruiende strijdkreten van Bellamy, die zoals altijd bewijst over een ongelooflijk vocaal bereik te beschikken. Datzelfde geldt overigens voor Wolstenholme, die nooit verzaakt en een belangrijke, zo niet onmisbare vocale bijdrage levert.

De jongens van Muse mogen dan niet erg veel rock & roll uitstralen, maar musiceren kunnen ze. Bellamy is overduidelijk de baas, maar zonder het vlekkeloze fundament dat Howard en Wolstenholme onder de composities leggen, was hij niet meer dan een onbegrepen genie geweest. Overigens verdient ook de praktisch onzichtbare vierde man een compliment: daar waar het driemanschap handen te kort komt, schiet hij met synthesizer of gitaar te hulp.

Hoogtepunten? Allereerst Bellamy’s solo in Hysteria. Van een tranentrekkende schoonheid. Vervolgens verschijnt hij na een muzikaal intermezzo weer op zijn zuil om vanachter zijn vleugel United States Of Eurasia en een kippenvelversie van Feeling Good ten gehore te brengen. Na Feeling Good beginnen Howard en Wolstenholme aan een muzikaal duet dat onder de harde kern van Muse bekend staat als de Helsinki Jam. Het is een surrealistisch tafereel: Wolstenholme neemt plaats op het ronddraaiende plateau op Howards zuil en terwijl die de hoogte in schiet spelen de twee een knoertharde en loepzuivere (ingestudeerde) jam.

Het is slechts één van de verbluffende showelementen van de avond. Verder opvallend: Bellamy’s draagbare laserlamp, de talloze kleurrijke (film)beelden en de witte ballonnen met rode confetti die tijdens Plug In Baby het publiek in worden gegooid. Muse geeft rockles in Ahoy: zó hoor je als Grote Band je publiek terug te betalen voor hun constante steun en aandacht. TOM SPRINGVELD

Gezien: MUSE, AHOY, ROTTERDAM (14 NOVEMBER 2009)

Setlist:
Uprising
Resistance
New Born
Map Of The Problematique
Supermassive Black Hole
MK Ultra
Interlude
Hysteria
Nishe
United States Of Eurasia
Feeling Good (Anthony Newley en Leslie Bricusse-cover)
Helsinki Jam
Undisclosed Desires
Starlight
Plug In Baby
Time Is Running Out
Unnatural Selection

Exogenesis: Symphony, Part I: Overture
Stockholm Syndrome
Knights Of Cydonia
bron: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1211
pi_74716224
Mooie review van Oor

Ik moet trouwens als Undisclosed Desires-fan wel toegeven dat dat nummer live niet uit de verf komt. Dan is MK Ultra een veel beter livenummer.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:50:07 #266
128220 Peter6000
pi_74716232
Deze komt moeiteloos in mijn persoonlijke top 5 van beste concerten ooit bezocht.
Wat een fantastisch optreden!!!!!!

En ook nog eens op het mooiste podium dat ik ooit heb gezien.
Had geen youtube-jes gekeken van tevoren, dus de verrassing was groot.

Exogenesis: Symphony, Part I.
pi_74716360
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:50 schreef Peter6000 het volgende:
Deze komt moeiteloos in mijn persoonlijke top 5 van beste concerten ooit bezocht.
Wat een fantastisch optreden!!!!!!

En ook nog eens op het mooiste podium dat ik ooit heb gezien.
Had geen youtube-jes gekeken van tevoren, dus de verrassing was groot.

Exogenesis: Symphony, Part I.
Ook mijn hoogtepuntje ja, naast vele anderen natuurlijk.

  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 15:04:27 #268
128220 Peter6000
pi_74716498
quote:
Muse predikt onheil in kathedraal Ahoy

ROTTERDAM - Drie indrukwekkende zuilen heeft het Britse extaserocktrio Muse zaterdag voor zichzelf opgericht in de Rotterdamse Ahoy.

Drie kantoortorens lijken het aanvankelijk, the Triple Towers, waarin tijdens de spectaculaire opening van de show geprojecteerde schimmen opwaarts gaan per trap om daarna in vrije val weer naar beneden te duvelen. Passende Muse-beeldtaal: de band bezingt de verdrukking en robotisering van de mens en speelt Lego met complottheorieën - de overheid dient ons drugs toe om ons dom te houden, dat soort paranoia. Echt een band voor de moeders tegen nanochipvaccinaties, wie weet waren ze er.

Doeken
Als de doeken rond de torens vallen bij het tot revolutie oproepende openingsnummer Uprising van de laatste plaat The Resistance blijkt dat in de torens drie separate podiums zijn uitgespaard, ergens tussen de vijfde en de zesde verdieping. Goed nieuws voor het publiek op de tweede ring van de concertzaal dat Muse recht in het gezicht kan kijken. Maar de rest van de uitverkochte Ahoy mag ook niet klagen, want wat is dit concert geweldig vormgegeven.

Op alle zijden van de torens wordt geprojecteerd: veel zwart-wit, stemmig fascistoïde rood-zwart, soms zien we alleen nog grote, angstig knipperende ogen op de zuilen, dan weer die klimmende mannetjes. Als de drie podia ook nog op en neer blijken te kunnen bewegen, en de lasers Ahoy inmiddels onder een mintgroene deken hebben gelegd, valt de mond echt even open. Ahoy is een schitterende kathedraal, Muse predikt onheil.

En als je de boodschappen door de zaal hoort dreunen bedenk je je ook nog dat de band dit flitsende uiterlijk niet eens nodig heeft. De liedjes lijken rechtstreeks gericht op een dik pak kippenvel, worden door zanger/gitarist Matthew Bellamy in vervoering over alle ringen gelegd al zijn zijn spel en galmende zang eerder effecterig dan virtuoos. Grote gebaren en veel intens voelen, dat is Muse, en daarmee wordt het nieuwe werk van angstplaat The Resistance afgedraaid: de op het album toch wat vlakke nummers als Undisclosed Desires en Unnatural Selection krijgen er live door een diep overtuigde voordracht een paar dimensies bij en zo krijgt ook ouder materiaal van Black Holes & Revelations een extra lekkere, duistere lading.

Basseffecten
Muse is een echte live-band en blinkt vooral uit in een vernuftig gebruik van gitaar- en basseffecten. Bellamy en bassist/zanger Chris Wolstenholme zetten een berg techniek in tijdens hun spel en zo bouwt Muse een fraai bombastisch en vol rockgeluid, een onwaarschijnlijke bak constante apotheose zo van slechts drie muzikanten, enkel ondersteund door toetsen/piano.

De band zoekt het randje van de kitsch; in hun werk dat met Joy Division-gitaartjes hint naar de jaren tachtig, zoals het prachtig geëxalteerd gespeelde Map Of The Problematique, en in recent werk dat meer aansluiting lijkt te zoeken bij Queen en Pink Floyd. Soms te krampachtig, zoals in United States of Eurasia dat teveel Freddy Mercury ademt om nog serieus genomen te kunnen worden. Hier, in door Bellamy op de piano gespeelde Arabische accenten schiet Muse even door de kritische kitschgrens.

Gelukkig laat de band de symfonische mislukkingen van The Resistance, met quotes van Chopin en Saint-Saëns, voor wat ze zijn, anders zou het zaterdag nog fout kunnen aflopen. Nu moet worden gezegd dat Muse de sacrale sfeer anderhalf uur knap weet vast te houden en dat de gemeente Ahoy vermoedelijk voor maanden verse geloofskracht heeft gekregen.
http://www.volkskrant.nl/(...)l_in_kathedraal_Ahoy
pi_74716585
Nou, dat was een tegenvaller gisteravond..
Ik was er al achter dat ik geen groot fan ben van de laatste 2 albums, maar de nummers van die albums deden me deze keer echt helemaal niks. En waarom spelen ze geen enkel nummer van Showbiz? Gemiste kans imo.

Een goede show, maar met de gespeelde setlist hebben ze wat mij betreft afgedaan. Voor mij dus de komende jaren ook geen muse-shows meer, tenzij ze ernstig terug gaan grijpen op het oudere werk. Het eerste optreden wat ik van ze heb gezien (2002) hebben ze niet meer weten te overtreffen in de 3 shows die ik daarna heb gezien..
..
pi_74716620
Hier een paar foto's van mij!













  zondag 15 november 2009 @ 15:12:17 #271
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_74716652
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:09 schreef JX het volgende:

Ik had een staanplaats op de 1e ring
Toch niet zoeen die de trappen stond te blokkeren hè? . Wat was dat volk irritant. En dan nog verontwaardigd kijken als je ze opzij duwt ook .

Maar goed. Het was wel tof .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_74716664
Mooie foto's, Duizendpootje!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_74716702
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:10 schreef Duizendpootje het volgende:
Hier een paar foto's van mij!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens mij stonden wij erg dicht bij elkaar in de buurt
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74716727
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:08 schreef TheEraser het volgende:
Nou, dat was een tegenvaller gisteravond..
Ik was er al achter dat ik geen groot fan ben van de laatste 2 albums, maar de nummers van die albums deden me deze keer echt helemaal niks. En waarom spelen ze geen enkel nummer van Showbiz? Gemiste kans imo.

Een goede show, maar met de gespeelde setlist hebben ze wat mij betreft afgedaan. Voor mij dus de komende jaren ook geen muse-shows meer, tenzij ze ernstig terug gaan grijpen op het oudere werk. Het eerste optreden wat ik van ze heb gezien (2002) hebben ze niet meer weten te overtreffen in de 3 shows die ik daarna heb gezien..
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vond het juist mooi afwisselen, zowel tussen oud en nieuw werk als wat zwaarder en rustiger werk. Ben persoonlijk ook geen grote fan van de nieuwe albums, maar vond het een goed optreden.
pi_74716733
Damn, ik had extreem hoge verwachtingen maar toch zijn deze verwachtingen ruim waargemaakt. 1e Muse concert voor mij en ik vond het fantastisch.

Wat mij het meest is bijgebleven is hoe verschrikkelijk vet Time is Running Out live wel niet is. Op cd vind ik het wel aardig maar live is dat nummer echt SUPERFANTASTISCH . Bij nummers als Hysteria, KoC en Plug in Baby weet je van tevoren al dat het een groot feest wordt maar bij Time is Running Out had ik het niet verwacht.
Patat Friet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')