abonnement Unibet Coolblue
pi_74616160


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46




Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat




De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door xxiessiexx op 11-11-2009 23:29:24 ]
pi_74616183
Laatste bericht:
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:40 schreef TokenW het volgende:

[..]

Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
-----

Zoals jullie zien, de nieuwe OP Mensen die in het lijstje onderaan willen komen, graag even melden
  woensdag 11 november 2009 @ 20:46:46 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74616607
*meld*

Medewerker TNT post
ICT Mail

Waldorpstraat in Den Haag.

pi_74616911
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:36 schreef TokenW het volgende:
Laatste bericht:
[..]

-----
Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
Ben bang dat je het verkeerd begrijpt..

Je zou nu schriftelijk kunnen aanvragen om een contract met meer uren, dat zouden ze eigenlijk moeten accepteren ja, maar ze hebben meestal genoeg foefjes om daar onderuit te komen.
Maar zolang jij nog geen nieuw contract hebt gekregen mogen ze je gewoon een kortere dienst geven.

Wat is het verschil in je dienst dan, mag je nu pas om 10 uur komen ofzo?
pi_74616991
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef Armageddon het volgende:
*meld*

Medewerker TNT post
ICT Mail

Waldorpstraat in Den Haag.

pi_74617036
Even reageren op de post van Token W
quote:
Het contract dat ik heb staat voor 4:20 uur, alleen omdat ik wekelijks structureel meer werk heb ik voor de wet een stilzwijgende verbintenis van onbepaalde tijd van 8:00 uur, omdat ik wekelijks minimaal 8 uur draai.
Geen idee of we genoeg ZDW-ers hebben. Er zijn een aantal weg en er zijn een aantal bij, alleen het niveau van de ZDW-ers wordt wel steeds minder. Vroeger waren er een hoop goede zaterdagkrachten die een jaren bleven hangen en ook binnen werkten, die tijden zijn helaas ook al voorbij.
Klopt dit allemaal? Ik ben geen jurist, maar toch wel een beetje bekend met Arbeidsrecht. Ik ken het principe van stilzwijgende verlenging van een contract, maar van een stilzwijgende contractvergroting heb ik nog nooit gehoord. Wel is het zo dat wanneer je gedurende een periode van 3 maanden structureel meer werkt dan de overeengekomen arbeidsduur je een contractvergroting kunt eisen die ze je niet mogen weigeren. Maar volgens mij zijn ze je dit pas verplicht te geven als je er expliciet om vraagt. Dus als ik jou was zou ik dit maar als de bliksem gaan doen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74621429
Ik werk op de VBG Fahreinheitstraat in Den Haag.
pi_74621879
Veel mensen uit Den Haag hier dan
pi_74624994
Die contract vergroting klinkt aantrekkelijk, echter zullen ze niet blij met je zijn als je dit gaat doen.
Je kan het inderdaad claimen..dat je de uren krijgt die je nu structureel werkt..maar dan denk ik dat je er niet lang meer met plezier werkt.
Aan de andere kant, als je echt niets te verliezen hebt en toch weg gaat als je nog maar zo weinig mag werken..
pi_74626295
Vandaag roostervrij Maar wel maandag gewerkt en zaterdag weer werken.
pi_74636894
Vandaag een brief in de bus van het Management-Team over de nieuwe huisregels. Sommige regels vind ik zeer terecht (op tijd beginnen, werkplek opruimen na afloop) maar er zitten er ook een aantal bij die ik wel erg overdreven vind (zacht uitgedrukt).

- We eten niet op zaal, drinken mag alleen uit afsluitbare flesjes.
-Je hebt 1x koffiepauze van 10 minuten
-Niet bellen op zaal, tenzij na uitdrukkelijke toestemming van de TC
-Bedrijfspassen dienen zichtbaar gedragen te worden.

Als je een dienst hebt van korter dan 5,5 uur heb je geen lunchpauze, moet ik dan mijn hele lunchpakket in 10 minuten naar binnen proppen? En gaan ze nu met een stopwatch controleren of je niet stiekum 12 minuten koffie drinkt? En wat is het nut van die bedrijfspassen? Je hebt dat ding nergens voor nodig, en ze zien aan je kleding toch wel dat je bij TNT werkt. En ik neem aan dat de TC en postbode-plus nu wel weten hoe ik heet! En we zijn niet zo'n mega-kantoor met bewaking, ofzo, iedereen kent iedereen.

Bij overtreding word je de 1e x aangesproken door de TC, de 2e x moet je een verklaring voor je gedrag schrijven en volgt er een schriftelijke waarschuwing, de 3e x moet je je verantwoorden bij de vestigingsmanager en volgt er een 2e schriftelijke waarschuwing, bij de 4e x is het schorsing of ontslag.

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze aanvankelijk zelfs nog de regel "niet praten, tenzij zakelijke boodschappen" (werkverdeler, mijn elastiekjes zijn op) wilden invoeren, maar hier uiteindelijk toch maar van hebben afgezien.

Volgens de brief waren deze maatregelen noodzakelijk voor het behoud van werk. Misschien moeten we een kopie van onze huisregels naar de Veronicagids sturen, dan komen ze vast weer terug.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74637417
@ Bovenstaande; die regels hebben we hier ook op papier gehad en ik heb me er ook over verbaasd, maar denk je dat ze in de praktijk ook echt nageleefd worden - hier iig niet. Noch door TC's / PB+, noch door het 'gewone volk'.
pi_74637577
Ja, ze gaan je koffiepauze timen, en op eten en drinken en bellen word streng toezicht gehouden.
De bedrijfspassenregel ken ik niet.

maar ja, teamcoaches hebben toch geen zin om te werken, dus als de controle van hogerhand minder word kan je gewoon weer vrolijk eten, bellen, koffiedrinken....alleen jammer dat de tijden voor het schikken zo onhaalbaar zijn geworden..
pi_74637772
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Ohrpolster. het volgende:
@ Bovenstaande; die regels hebben we hier ook op papier gehad en ik heb me er ook over verbaasd, maar denk je dat ze in de praktijk ook echt nageleefd worden - hier iig niet. Noch door TC's / PB+, noch door het 'gewone volk'.
Ik weet het niet. Ik heb op zaal steeds meer het idee dat mensen steeds gelatener worden, minder strijdbaar. Vroeger gaven mensen nog wel een een grote mond als iets ze niet zinde, tegenwoordig laten ze alles bedeesd over zich heen komen. Hun frustraties reageren ze af op hun collega's en op sites als www.reddepostbode.nl waar ze elkaar lekker kunnen uitschelden voor rotte vis. De postbodes die vroeger wel hun scheur opentrokken zijn inmiddels of overgeplaatst of naar een andere werkgever vertrokken. Vandaar dat ik al die verhalen over zogenaamde op handen zijnde stakingen niet geloof: niet alleen zijn de postbodes onderling verdeeld, van de vakbond hebben we ook weinig te verwachten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74638839
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag een brief in de bus van het Management-Team over de nieuwe huisregels. Sommige regels vind ik zeer terecht (op tijd beginnen, werkplek opruimen na afloop) maar er zitten er ook een aantal bij die ik wel erg overdreven vind (zacht uitgedrukt).

- We eten niet op zaal, drinken mag alleen uit afsluitbare flesjes.
-Je hebt 1x koffiepauze van 10 minuten
-Niet bellen op zaal, tenzij na uitdrukkelijke toestemming van de TC
-Bedrijfspassen dienen zichtbaar gedragen te worden.
Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.
pi_74639712
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.
Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74665503
tvp
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_74666382
En morgen mag ik weer!

Op de een of andere manier krijgk er steeds minder zin in...
pi_74668522
Vandaag weer eens uitgeleend aan het DVG dat de binnenstad bestelt. Is toch heel wat leuker dan de doodse buitenwijken.
pi_74670897
Morgen HAH?
Out for my own, to live my own way...
pi_74673843
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:59 schreef gelebeer het volgende:
Morgen HAH?
Ik zag vanmiddag C1000 liggen.
pi_74677846
Zaterdag is standaard C1000 als HAH. En morgen kan ik ook weer aan de boeg, hopelijk zit het weer mee.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_74678416
Ohh wat was het druk vandaag! Heel veel geadresseerde en ongeadresseerde "eigen huis" magazines.
Ik was net 15 minuten bezig, struikel ik over een soort van bloembak die gemaakt is van straatstenen.
Grote scheur in mijn broek (niet eens van TNT..) en een grote bloedende schaafwond op mijn linkerknie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sapphira op 13-11-2009 21:04:42 ]
pi_74678704
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.
Tsja, binnenkort zijn lunchpauzes waarschijnlijk ook uit den boze, wordt er per werkplek een mobiel infuus geïnstalleerd.
pi_74679145
Ik werk al anderhalve jaar bij TNT maar heb geen pas om me te legitimeren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')