abonnement Unibet Coolblue
pi_74746584
Ik vind MW2 helemaal geweldig!! De SP heb ik uitgespeeld, was weer mooi.. maar vond het minder als deel 1.. maakt niet uit, hebben we ook weer gehad. Moet nog wel die extra ops doen in SP.

Maar de multiplayer is geweldig goed! Ik heb totaal geen last van het aantal spelers, sterker nog.. het is geniaal!! Meestal zit ik op servers met maar 12 man ofzo, en dat levert super goede battles op! Echt veel beter dan in 1. Ik vind het leuk om domination te spelen, vlaggen cappen en defenden net als in bf2 zeg maar.. en dat zijn echt zwaar goede potjes

Ook heel veel mooie snipe/camp plekjes op veel mappen, geen last van spawnkilling sprees e.d.
Van supersnelle acties tot mooie onvoorspelbare wandeltochtjes om een knap Bausje neer te zetten.
Waar deel 1 meer een soort van unreal tournament en 1 groot poppetjes schiet festijn is, is deel 2 veel meer "Warfare" en dus een stuk tactischer en intenser.
pi_74746643
Die Spec Ops missies zijn soms echt kansloos moeilijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 november 2009 @ 13:50:33 #153
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74746838
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:34 schreef FJD het volgende:
Eerst weer stukje fietsen alst weer zo blijft maar daarna kan ik wel weer een rondje spelen
Ik ook, vanavond Vanmiddag hardlopen, eten en daarna knallen
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_74747185
Ik ben weer erg fanatiek aan het sporten, gister 30 min. gerend. Nu weer om de dag weer aan het opdrukken, sit ups enz. En vanavond zwemmen
BoF!
  maandag 16 november 2009 @ 14:52:21 #155
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_74748537
Sjezus, wat zijn we allemaal weer sportief zeg.
Ik doe vanavond gewoon even helemaal niks op het gebied van sporten. Morgen is er weer een dag
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_74749459
Ik vrees dat t vanavond ook niets wordt met sporten. Teveel werk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 november 2009 @ 15:33:34 #157
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74749733
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:26 schreef FJD het volgende:
Ik vrees dat t vanavond ook niets wordt met sporten. Teveel werk
Ik ben juist blij dat ut werk nu weer wat minder wordt zodat ik weer kan sporten..
  maandag 16 november 2009 @ 16:21:27 #158
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_74751179
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:26 schreef FJD het volgende:
Ik vrees dat t vanavond ook niets wordt met sporten. Teveel werk
Te veel werk is voor mij een voordeel, aangezien ik dan eten op mijn werk krijg en direct door kan naar de sport
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_74752477
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef ursel het volgende:
Ik ben juist blij dat ut werk nu weer wat minder wordt zodat ik weer kan sporten..
Toch gered Had t ook niet erg gevonden, heb het nog steeds goed naar m'n zin

Fietsen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 november 2009 @ 17:30:32 #160
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74753509
Zo net terug van hardlopen! Ging weer goed
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 16 november 2009 @ 18:38:11 #161
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74755738
Wie doet er zo mee met MW2?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_74756795
Man ik moet nog douchen en eten

Wel weer 40km gefietst en doordat de wind goed stond ook weer eens t buitenblad goed gesmeerd; +50 int uur
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 november 2009 @ 19:12:34 #163
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74756861
Ongelooflijk, wat duurt dat weer lang
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_74757216
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ongelooflijk, wat duurt dat weer lang
Volwassen sporten nu eenmaal intensief en moeten zelf hun eten koken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 november 2009 @ 19:34:22 #165
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74757736
! Tis half 8 man
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_74757851
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
! Tis half 8 man
17:03 de trein, iets over half 6 op de fiets, iets over 7 weer thuis, iets over half 8 eten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_74757898
en dan moet ie weer 2 kilo aan eten naar binnenwerken
pi_74758171
Precies! 80kg pure spier, dat heeft wat voeding nodig hoor
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_74758308
Jan had er weer zin in dit weekend met zijn oude turbotwin. ! We zullen hem missen..

  dinsdag 17 november 2009 @ 07:13:58 #170
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_74772057
Jan
pi_74772198
Mogguh
Jan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_74772323
Mogguh

Sander
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:25:50 #173
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74772644
Wie is die oude vent in die vrachtwagen?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_74772697
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:53 schreef staticdata het volgende:
Sander
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:44:03 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_74772922
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wie is die oude vent in die vrachtwagen?
Jan de Rooy
quote:
Jan de Rooy
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Voor de Nederlands bokser zie Jan de Rooij.


Jan de Rooy in 1979Jan de Rooy (Eindhoven, 19 februari 1943) geniet vooral bekendheid door zijn deelname aan de rally Paris-Dakar en daarvoor aan de rallycross. Zijn bijnaam in de rallycross is "Ome Jan", in de Dakar noemt men hem "L’ours" ("de beer"). De Rooy is getrouwd met Annie, het echtpaar heeft drie kinderen en woont inmiddels in België. Samen met zijn oudere broer Harry de Rooy (tegenwoordig eigenaar van De Rooy Logistics in Geldrop), die ook een bekende rallycrosscoureur was, was hij de mede-oprichter en voormalig eigenaar van het transportbedrijf G.M. De Rooy & Zonen in Son en Breugel. Zijn zoon Gerard de Rooy, die ook rallyraidcoureur is, heeft het bedrijf inmiddels overgenomen.

Inhoud [verbergen]
1 Rallycross
1.1 Rallycross-Palmares
2 Parijs-Dakar tot 1988
3 2002–2007
4 2008/2009
5 Palmares Jan de Rooy aan Rally Raids
6 Externe links


[bewerken] Rallycross
Jan de Rooy, die als tiener reeds bij motorcross-wedstrijden actief was, wordt in de jaren 1969 tot en met 1982 internationaal bekend door zijn deelname aan de rallycross. Naar zijn eerste wedstrijd, 1969 met een Mini Cooper in Elst, doet hij dit met verschillende modellen van het merk DAF, later met een Toyota Corolla, een Ford Escort RS1800 en een Audi Quattro. Zijn DAF 555 Coupé 4WD (de derde 5 stond voor de Groep 5 volgens het FIA reglement) heeft een groot voordeel: de F3-Sport-Variomatic in verband met een eenvoudig 4x4 systeem. In 1971 wint Jan de Rooy met "het bultje" (555 Coupé 4WD met Gordini motor) alle zes kampioenschapswedstrijden en in 1972 zijn de nu meer dan 200 pk sterke Camel-DAFs (ondertussen met Ford BDA motoren uitgerust) van Jan en zijn broer Harry de Rooy alweer bijna onverslaanbaar.

[bewerken] Rallycross-Palmares
Nederlands Internationaal Rallycross Kampioen 1970, 1971 (1970 en 1971 ook Nationaal Kampioen), 1972, 1973 en 1979
Winnaar Nederlands Nationale Rallycross Beker voor rijders met internationale licentie 1980
1973: 4e algemeen Embassy Rallycross EK met DAF 55 Coupé (met Ford BDA motor)
1974: 5e algemeen Embassy Rallycross EK met DAF 55 Coupé en DAF 66M (elk met Ford BDA motor)
1979: 2e algemeen FIA Rallycross EK (Touring Cars) met Ford Escort RS1800
1982: 3e algemeen FIA Rallycross EK (Division 2) met Audi Quattro
[bewerken] Parijs-Dakar tot 1988
Vanaf 1982 doet De Rooy mee aan de rallyraid Paris-Dakar. Zijn eerste deelname met DAF wordt gelijk beloond met een overwinning in zijn klasse. DAF zet steeds sterkere trucks in en wordt steeds sneller.

In 1984 wordt de, bij kenners, beroemde truck met de dubbele cabine ingezet. De truck was niet uitgerust met twee cabines om achteruit mee te kunnen rijden, maar om elke as aan te drijven door zijn eigen motor. Deze truck viel uit, maar liet wel de weg zien waar DAF heen ging.

In 1986 komt de eerste van een serie Turbotwins uit. Niet alleen zijn de trucks uitgerust met twee motoren, maar men heeft op beide ook een turbo gezet. Resultaat is dat De Rooy de rally zou winnen, maar hij werd gediskwalificeerd op een kleinigheidje. Het jaar erop, in 1987, legt hij wel beslag op het vrachtwagenklassement van de Dakar-rally en wordt hij 11e overall tussen de auto's.

Toen in 1988 een volledig nieuwe TurboTwin uitkwam wilde DAF meer dan alleen maar winnen, en zette twee trucks in, de X1 en X2. Deze trucks waren elk goed voor 1200pk (elke as had een eigen motor met 600pk) en een topsnelheid van ver boven de 200 km/h. De Rooy reed dat jaar af en toe sneller dan de auto's en staat zelfs op een gegeven moment derde in het totaalklassement. Helaas slaat het noodlot toe: de tweede truck, met aan het stuur Van de Rijt, slaat over de kop en de navigator Kees van Loevezijn komt bij de crash om het leven, hij sterft ter plaatse aan zijn verwondingen. DAF trekt zich terug uit de rallysport.

[bewerken] 2002–2007
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en na aanhoudend aandringen van zijn zoon Gerard begint Jan de Rooy in 2002 weer aan het avontuur in "de zandbak". De De Rooys dingen de jaren erop (met pa en zoon in verschillende auto's) alweer mee naar de podiumklasseringen. Voor de editie 2006 werd Jan de Rooy de start geweigerd; de truck zou niet voldoen aan de voorschriften. Om soortgelijke problemen in 2007 te voorkomen startte het team De Rooy met Ginaf. De Ederveense constructeur van speciale voertuigen bouwt namelijk jaarlijks genoeg 4x4 voertuigen om zonder problemen te gehomologeerd te worden. Ondanks zorgvuldige voorbereiding vielen beide De Rooy's uit in "Le Dakar" 2007.

[bewerken] 2008/2009
In 2008 staat De Rooy weer aan de start. De reglementen zijn veranderd, waardoor teams zelf een chassis en motor kunnen kiezen. De Rooy heeft gekozen voor het rijden met Ginaf-trucks met Iveco-motoren. Het Nederlandse bedrijf Iveco Schouten levert de motoren. Helaas werd de rally voortijdig afgelast in verband met terreurdreiging.

Eind 2008, begin 2009 hebben Jan de Rooy en Hans Bekx samen in één team aan de Africa Race deelgenomen. Jan de Rooy startte met de Iveco Trakker 4x4, waarmee Gerard de Rooy de Transorientale Rally had gereden. Jan de Rooy heeft de eerste plaats behaald bij de trucks en een zesde plaats in het algemeen klassement. In het algemeen klassement stonden 3 motoren, 3 auto's en 4 trucks in de top 10, waarbij het onderlinge verschil iets meer dan 15 minuten bedroeg.

Op 5 september 2009 startte Jan de Rooy in de Silk Way Rally als back-up voor Gerard de Rooy. Ook nu startte Jan de Rooy met de Iveco Trakker 4x4. Deze rally ging van Kazan-Rusland via Kazachstan naar Ashgabad-Turkmenistan waar deze op 13 september 2009 finishte. Jan de Rooy behaalde een negende plaats algemeen.

Op 13 oktober 2009 heeft Jan de Rooy uit Son definitief besloten te stoppen met rallyrijden. De transportondernemer vindt dat hij het tegenover zijn werknemers niet kan maken er in financieel moeilijke tijden zo'n dure hobby op na te houden.

In het DAF-museum in Eindhoven (Nederland) staat een aantal trucks waarmee Jan de Rooy de rally Paris-Dakar gereden heeft
Even iets anders:
Oeps!
http://www.telegraaf.nl/b(...)_water__.html?p=37,2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')