Pfrt. Ik let even 2 dagen niet op, en er is een nieuwe thread. Nu heb ik weer teveel gemist, en ook geen zin om een wall of text te kopieren

Dus als iemand nog vragen aan me heeft die ik heb gemist, stel ze me even opnieuw..

Edit, PS: Nog even dit dan:
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:43 schreef Cassandra87 het volgende:je bent de enige die ik tot nu toe ken met die instelling, vandaar.
functioneer je 100% normaal, als een nter, wat dat ook mogen inhouden? Wat ik bedoel, iedereen heeft moeite met dingen. Hetzij door iets als Aspergers, hetzij door een trauma.. Ik heb bijv. moeite met vertrouwen, en mijn zelfbeeld. Als je daar niet over praat weet je partner het niet en zonder te praten komt t voor dat er onterecht conclusies worden getrokken.
Naar mijn idee kan een relatie pas 100% werken als je 100% open kaart kunt spelen en dit ook geaccepteerd wordt door je wederhelft.
Oftewel, je komt er niet onder uit om eerlijk te zijn?
Ik ging er dus vanuit dat Cassandra ook een vorm van autisme had, sorry.

En als je met 100% normaal 'functioneren' bedoeld dat ik in het dagelijks leven niet lamgelegd word door mijn autisme, dan klopt dat wel. Het is echt als mensen dicht bij me komen (qua gevoel) dat ik hier problemen mee ervaar, maar ze zijn dan ook meteen gigantisch.
quote:Op zondag 15 november 2009 17:52 schreef kipptje het volgende:ik vind het vooral vervelen dat hier het woord autist als een soort scheldwoord gebruikt wordt. Dit komt (helaas) ook veel te vaak voor, zelfs in de FOK! fora. Ik vind het zlef nogal ongepast dat 'autisten' vergeleken worden met tactloze, lastige mensen. Op die manier scheer je alle autisten over een kam.
quote:Op zondag 15 november 2009 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:Onderling wordt t hier in mijn vriendenkring (nouja bij een specifiek) ook wel eens gegrapt. Niets mis mee.
Een opmerking die ik dan minder vind (in een ander topic) is bijv. Als je een autist aanneemt weet je bij voorbaat al dat je een ongezellige collega aanneemt.
Wat eng.
Ik heb hier op mijn (net pas mee gestart) opleiding alweer van die leuke ervaringen mee gehad. Een persoon uit de tutorengroep die grapte tegenover me iets waarin spasten en autisten in een dezelfde - en denigrerende - context werden geplaatst.
Ik heb deze persoon duidelijk laten merken dat
ik daar niets mee te maken wil hebben.
Tevens ook iets vreselijk lief. Een docent (ja,
docent) grapte dat 'voor deze tak van de opleiding', je maar beter niet 'een of andere vorm van autisme' kan hebben. Na dat college stapte een meid, die langs me had gezeten tijdens het zojuist gegeven college, op me af, en zei: 'Ik vond die opmerking best lullig, vooral tegenover jou.'
Het vreemde is.. ik vertel dus niemand 'in het openbaar' dat ik dus ook een diagnose van een autisme heb, maar het was eng hoe ze het schijnbaar van mijn voorhoofd kon lezen.
Zij is dus ook de enigste van de mede studenten die dit dus nu van me weet, na een gesprek die we hadden na haar vraag.
[ Bericht 34% gewijzigd door NJN op 16-11-2009 16:40 ]