index       relaties & psychologie      relaties & liefde
PI De kunst van het loslaten van je ex. - deel 98
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
donderdag 19 november 2009 @ 23:01 (#151) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Whehe, maakt ook niet uit, maar ik kon het niet laten er iets van te zeggen.

I think we should put some mountains here. Otherwise, what are all the characters going to fall off of?
* http://flipz.be/?ref=Jazzz *

SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
donderdag 19 november 2009 @ 23:25 (#152) 

Alhoewel het nu best goed gaat, kan ik me als ik erover nadenk, nogsteeds niet voorstellen dat er iemand op deze aardbol rondloopt die aan mijn ex kan tippen. Maarja ik zie het vanzelf wel.

We spend the last half hour in the back room celebrating me...
And now I feel a little cheap, yeah!

Snowcold
IJskonijntje
donderdag 19 november 2009 @ 23:44 (#153) 

Hmmm, ergens voel ik me in een hokje geplaatst door mensen die zeggen dat snel aan een nieuwe relatie beginnen betekent dat je niet lang alleen kan zijn. Tussen mijn relaties zaten eerst ook telkens maar drie weken (deze twee maanden is een record), maar toen vond ik de andere persoon in kwestie al wel langer leuk/was langer verliefd.
Bovendien zegt het niet alleen maar iets over niet alleen kunnen zijn. Misschien kan ik me er wel gewoon sneller overheen zetten? Bekijk het ook eens van die kant.

We have gone back to the start... <3

RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
donderdag 19 november 2009 @ 23:44 (#154) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Alhoewel het nu best goed gaat, kan ik me als ik erover nadenk, nogsteeds niet voorstellen dat er iemand op deze aardbol rondloopt die aan mijn ex kan tippen. Maarja ik zie het vanzelf wel.
Ik kan me gelukkig wel voorstellen dat er betere meissies zijn dan mijn ex

Nu alleen nog eentje vinden...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken
Laser pointers
Knoopcel batterij .nl

dick_laurent
vrijdag 20 november 2009 @ 00:23 (#155) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

same here

J0ttem
Harr Harr Harr!
vrijdag 20 november 2009 @ 00:28 (#156) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

same here
*joins the club*

Last.fm
Did you ever imagine the last thing you'd hear as you're fading out... was a song?

SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
vrijdag 20 november 2009 @ 01:18 (#157) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb het ws ook meer over de sex dan over algemene dingen. Damn zo goed als dat krijg ik het denk ik nooit meer.

Dat is het enige wat ik aan hem mis, de rest kan me gestolen worden.

macondo
Macondo weet wel beter
vrijdag 20 november 2009 @ 09:44 (#158) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik heb het ws ook meer over de sex dan over algemene dingen. Damn zo goed als dat krijg ik het denk ik nooit meer.

Dat is het enige wat ik aan hem mis, de rest kan me gestolen worden.
Ik hoop nu dat je volgende vriend dit forum niet leest...

Kwartje7
vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 (#159) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik heb het ws ook meer over de sex dan over algemene dingen. :
Ik denk dat we de sex/intimiteit allemaal wel missen. Of heb ik het mis?

Chev
vrijdag 20 november 2009 @ 11:56 (#160) 
Yup wie niet?

Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen

SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
vrijdag 20 november 2009 @ 12:00 (#161) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:56 schreef Chev het volgende:
Yup wie niet?

Chev
vrijdag 20 november 2009 @ 12:05 (#162) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:44 schreef Snowcold het volgende:
Hmmm, ergens voel ik me in een hokje geplaatst door mensen die zeggen dat snel aan een nieuwe relatie beginnen betekent dat je niet lang alleen kan zijn. Tussen mijn relaties zaten eerst ook telkens maar drie weken (deze twee maanden is een record), maar toen vond ik de andere persoon in kwestie al wel langer leuk/was langer verliefd.
Bovendien zegt het niet alleen maar iets over niet alleen kunnen zijn. Misschien kan ik me er wel gewoon sneller overheen zetten? Bekijk het ook eens van die kant.
Het is ongetwijfeld zo dat de een zich er makkelijker overheen kan zetten dan de ander.

Ik denk ook dat leeftijd wel een rol speelt, welke levensfase je zit (huisje/boompje/beestje of vrijheid) ook hoe volwasen je bent, hoe lang de relatie duurde en hoe heftig de verlieftheid/iefde is/was, en wie, op welke manier het uitmaakt (pff hele mond vol).

Ik ben nu bijna 1 1/2 jaar vrijgezel en woon diezelfde tijd op mezelf, en iedere keer ontdek ik nieuwe dingen aan mezelf, en al dan niet geforceerd, krijg ik meer vertrouwen in mijn eigen doen en laten, werk aan mijn dingen, ga nieuwe uitdagingen aan en word zelfstandiger

De mensen zeggend at je het beste een jaar op jezelf gewoond moet hebben voordat je gaan samen wonen kunnen best nog wel eens gelijk hebben ik wil wel weer een relatie nu, maar heb geen haast

Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen

Kwartje7
vrijdag 20 november 2009 @ 12:46 (#163) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:05 schreef Chev het volgende:

[..]
Ik ben nu bijna 1 1/2 jaar vrijgezel en woon diezelfde tijd op mezelf, en iedere keer ontdek ik nieuwe dingen aan mezelf, en al dan niet geforceerd, krijg ik meer vertrouwen in mijn eigen doen en laten, werk aan mijn dingen, ga nieuwe uitdagingen aan en word zelfstandiger

De mensen zeggend at je het beste een jaar op jezelf gewoond moet hebben voordat je gaan samen wonen kunnen best nog wel eens gelijk hebben ik wil wel weer een relatie nu, maar heb geen haast
Ik ben ook van huis uit gelijk gaan samen wonen. Nu dus voor het eerst alleen. Het alleen zijn vind ik helemaal niets, mis gewoon iemand om mij heen. Vooral de sex/intimiteit en het delen.
Maar ik ben er wel sterker door geworden. Ik red alles toch maar incl. de grootste zorg over mijn kinderen. Merk ook dat ik mijzelf weer hervind. Lach veel meer en doe de dingen zoals ik het wil. En ik vind ook erg fijn gewoon mezelf te zijn en niet moeder/partner van.

Ik denk nu ook wel dat het verstandiger is, eerst op jezelf te gaan wonen. Eerst jezelf vinden voordat je gelijk gaat samen wonen, waar je je toch aan moet passen.

JohnDDD
Lumen
vrijdag 20 november 2009 @ 14:04 (#164) 
Ik ben een jaar verliefd geweest op een meisje dat al bezet was. Ze had al 4 jaar een serieuze relatie en woonde samen. Eigenlijk was zij gewoon op zoek naar wat aandacht maar ik heb zeker in het begin gedacht dat ze verliefd op me was en dat er een kans was dat ze haar vriend voor me zou verlaten. Uiteindelijk ben ik vreselijk verliefd op haar geweest. We hebben meerdere keren gezoend en andere dingen gedaan, maar ze bleef volhouden niet verliefd op me te zijn. Voor haar was het een spelletje.

En aangezien het voor haar een spelletje was, kon het natuurlijk niet dat ik haar de liefde verklaarde, ja ik heb haar zelfs ten huwelijk gevraagd en heb haar gevraagd met me mee te verhuizen naar het buitenland. Vorige week zei ze me niet meer te willen spreken omdat alleen vrienden zijn met mij te moeilijk was voor haar, zeker als ik verliefd was en het mij ook niet lukte.

Ik voelde me eerst wat verdrietig; daarna viel er een enorme last van mijn schouders. Een enorm gevoel van vrijheid. Deze obsessie is voorbij. Ik heb veel van haar gehouden, maar zij heeft een erg andere opvatting van liefde dan ik; liefde zou voor mij nooit een spelletje kunnen zijn, en ik zou ook mijn partner niet bedriegen want dat betekent gewoon dat je niet serieus bent. Ik vind het eigenlijk een opluchting niet meer te hoeven vechten met haar vriend om haar aandacht, niet meer te hoeven lijden omdat zij onverwachts afspraken afzegt omdat ze haar vriend niet durft te zeggen dat ze met mij uitgaat. Oef!!!!

Herkenbaar, die opluchting?

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.

lightmoon
ben je blij?
vrijdag 20 november 2009 @ 14:19 (#165) 
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:44 schreef Snowcold het volgende:
Ik had een relatie van bijna 9 jaar en mn ex was dus met iemand anders na 1 of 2 weken toen het uitging. Vond dat persoonlijk een beetje aan de snelle kant. Ja, ze kende hem al enzo maargoed... Geen aanval naar jou toe hoor maar is het soms niet verstandiger om tijd voor jezelf te nemen zo nu en dan?

Kon het namelijk slecht voorstellen dat ze dat toen deed, maar daar waren natuurlijk meer emoties van mijn kant bij betrokken. Misschien dat je beter kan uitleggen waarom enzo?

[ Bericht 10% gewijzigd door lightmoon op 20-11-2009 14:25 ]

macondo
Macondo weet wel beter
vrijdag 20 november 2009 @ 14:40 (#166) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:19 schreef lightmoon het volgende:

[..]

Ik had een relatie van bijna 9 jaar en mn ex was dus met iemand anders na 1 of 2 weken toen het uitging. Vond dat persoonlijk een beetje aan de snelle kant. Ja, ze kende hem al enzo maargoed... Geen aanval naar jou toe hoor maar is het soms niet verstandiger om tijd voor jezelf te nemen zo nu en dan?

Kon het namelijk slecht voorstellen dat ze dat toen deed, maar daar waren natuurlijk meer emoties van mijn kant bij betrokken. Misschien dat je beter kan uitleggen waarom enzo?
Hoewel het verdriet en gemis van allen hier universeel is, zijn er toch ook wel serieuze verschillen.

Als je, zeg, 19 jaar bent en een relatie van twee jaar hebt gehad - dan is dat op veel gebieden een groot verschil met de situatie van iemand die 9 jaar heeft samengewoond. En dan heb ik het nog niet eens over het hebben van kinderen zoals bij Kwartje7.

buzz_aldrin
vrijdag 20 november 2009 @ 14:41 (#167) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:04 schreef JohnDDD het volgende:
"Heel verhaal"

Herkenbaar, die opluchting?
Absoluut, heb mijn ex deze week ook een stuk minder gesproken dan voorgaande weken, en ondanks dat ik dat jammer vind is het ook wel een stuk makkelijker zo om niet constant met haar te spreken, te horen hoeveel ze nog om me geeft/van me houd, maar tegelijkertijd te beseffen dat ze vanavond wel in hetzelfde bed als die nieuwe dude slaapt. Als ik jouw verhaal zo lees lijkt het me voor jezelf alleen maar beter deze nieuwe situatie (raar gevoel van houden van heeft ze trouwens).
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:19 schreef lightmoon het volgende:

Het lijkt me toch heel erg persoons afhankelijk. Wat voor jou en mij misschien het beste is werkt voor een ander misschien totaal niet. Bij mijn ex gaf ik ook aan dat ik het wel erg snel vond gaan met haar nieuwe relatie/samenwonen, zij vond van niet, wie ben ik dan om daar over verder te gaan lopen zeuren? (al hoop ik natuurlijk wel dat ik gelijk krijg hehe)

Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin

lightmoon
ben je blij?
vrijdag 20 november 2009 @ 14:47 (#168) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:40 schreef macondo het volgende:

[..]

Hoewel het verdriet en gemis van allen hier universeel is, zijn er toch ook wel serieuze verschillen.

Als je, zeg, 19 jaar bent en een relatie van twee jaar hebt gehad - dan is dat op veel gebieden een groot verschil met de situatie van iemand die 9 jaar heeft samengewoond.
Dat heb ik gemist, en ja dat zal wel enigsinds verschil maken
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:41 schreef buzz_aldrin het volgende:

Het lijkt me toch heel erg persoons afhankelijk. Wat voor jou en mij misschien het beste is werkt voor een ander misschien totaal niet. Bij mijn ex gaf ik ook aan dat ik het wel erg snel vond gaan met haar nieuwe relatie/samenwonen, zij vond van niet, wie ben ik dan om daar over verder te gaan lopen zeuren? (al hoop ik natuurlijk wel dat ik gelijk krijg hehe)
Het lijkt mij een enorme switch wat je meemaakt in een relatief korte tijd.

buzz_aldrin
vrijdag 20 november 2009 @ 14:57 (#169) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:47 schreef lightmoon het volgende:
Het lijkt mij een enorme switch wat je meemaakt in een relatief korte tijd.
Is ook zo natuurlijk, maar de een heeft daar wat meer moeite dan de ander mee.

Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin

Snowcold
IJskonijntje
vrijdag 20 november 2009 @ 15:03 (#170) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:05 schreef Chev het volgende:

[..]

Het is ongetwijfeld zo dat de een zich er makkelijker overheen kan zetten dan de ander.

Ik denk ook dat leeftijd wel een rol speelt, welke levensfase je zit (huisje/boompje/beestje of vrijheid) ook hoe volwasen je bent, hoe lang de relatie duurde en hoe heftig de verlieftheid/iefde is/was, en wie, op welke manier het uitmaakt (pff hele mond vol).

Klopt, ik ben dan ook een stuk jonger dan jullie twee. Toen mijn eerste relatie uitging was ik 14 en de relatie zelf was eigenlijk.. tsja... het stelde niet veel voor. Het heeft wel anderhalf jaar geduurd, maar er was weinig wat ik aan die jongen leuk vond. Leerde hem online kennen en dan komt iemand toch mooier over dan dat ie is, vandaar dat ik zo lang bleef hangen. Daarna een jaar met een andere jongen gehad, ook lange afstand en toen mijn meest recente ex op school leren kennen... En ik vond het toendertijd zo fijn om eindelijk iemand dichtbij te hebben, plus alle charmes etc., dat de keuze snel gemaakt was.

Nu draait het zich weer om, omdat mijn ex nogal benauwend was en het voelde alsof mijn vrijheid me gedeeltelijk werd afgenomen. En dan bedoel ik niet op een manier dat ik kan neuqen met wie ik wil, maar ook met vrienden kon ik weinig omgaan... En dat was het gene wat me het meest dwars zat.

Ik wil ook eerst op mezelf wonen voordat ik ga samen wonen, dat sowiezo! Mijn ex wilde al dat ik bij hem in kwam trekken, maar ik heb duidelijk gemaakt daar nog helemaal niet aan toe te zijn. Hopelijk als ik deze studie heb afgerond kan ik terecht in Utrecht, daar wil ik de opleiding doen die eigenlijk mijn eerste keus was. Dat betekent waarschijnlijk dus ook dat ik op kamers ga.

We have gone back to the start... <3

lightmoon
ben je blij?
vrijdag 20 november 2009 @ 15:12 (#171) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:57 schreef buzz_aldrin het volgende:

[..]

Is ook zo natuurlijk, maar de een heeft daar wat meer moeite dan de ander mee.
Zou kunnen, al ken ik me dat nu niet echt indenken op dit moment. Het kan ook zo zijn, dat de desbetreffende persoon gewoon niet alleen wil zijn. Misschien bang is, eenzaam who knows...

Chev
vrijdag 20 november 2009 @ 15:19 (#172) 
Zo en nu ik ff!

Pepernoten! Onwijze zak hier op werk kan er echt niet vanaf blijven, nu al misselijk
Waarom maken ze die dingen nou zo verschrikkelijk lekker

Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen

RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
vrijdag 20 november 2009 @ 15:31 (#173) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef Chev het volgende:
Zo en nu ik ff!

Pepernoten! Onwijze zak hier op werk kan er echt niet vanaf blijven, nu al misselijk
Waarom maken ze die dingen nou zo verschrikkelijk lekker

Zo dacht ik vroeger ook, maar tegenwoordig ben ik ze vrij snel zat... Ik eet nog hooguit 3 kg per jaar

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken
Laser pointers
Knoopcel batterij .nl

Chev
vrijdag 20 november 2009 @ 15:41 (#174) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zo dacht ik vroeger ook, maar tegenwoordig ben ik ze vrij snel zat... Ik eet nog hooguit 3 kg per jaar
Hmm da's 50+g per dag

Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen

Chev
vrijdag 20 november 2009 @ 16:08 (#175) 
Bij jullie ook zo rustig op werk?

Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       relaties & psychologie       relaties & liefde
De kunst van het loslaten van je ex. - deel 98
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500