abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2010 @ 18:02:46 #101
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79539159
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze niet Even gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79540690
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Gewoon op Schiphol.nl een zoekopdracht doen met vertrek naar Kuala Lumpur ergens in de zomer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79541521
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Je kunt ook op de MAL site de timetable bekijken.... Daarin staat ook de 744 vermeld (alsmede de 772 van KLM)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 29 maart 2010 @ 19:34:55 #104
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79718288
Maatschappij
Wizzair

Toestel
Airbus 320

Traject
Charleroi - Praag

Vertraging
Op de heenreis 10 minuten te vroeg geland en op de terugreis een kleine vertraging van 10 minuten. Niks bijzonders dus

Vriendelijk personeel
Eerste keer dat ik vloog met Wizzair en niet echt gekeken naar de vriendelijkheid. Ze lachen natuurlijk wel, maar het blijft Oost-Europees. Ze waren wel vele malen vriendelijker dan sommige serveersters in Praag.

Eten
Niks gehad.

Entertainment
Boek en het uitzicht naar buiten.

Algehele indruk
Goede eerste ervaring met Wizzair, waar ik de beenruimte zelfs beter vond dan Ryanair. Ook kunnen de stoelen achteruit, wat meer lekker was om op de terugreis even nog wat bij te slapen. Volgende maand ga ik weer richting Praag met Wizzair.

Eventueel informatie over de luchthavens
Charleroi ging lekker snel, alleen dat trappen lopen richting het vliegveld begint me beetje te irriteren. Praag was zeer overzichtelijker, goede verbinding met de stad (lees: gratis) en je staat binnen 30 min. in centrum.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:41:11 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79803427
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 50
Boeing 747
Fokker 70

Traject?
Dusseldorf - Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam - Dusseldorf

Prijs?
402 euro.

Vertraging?
Op alle vluchten van KLM optijd vertrokken en op schematijd aangekomen voor de Europese vluchten en 30 minuten te vroeg aangekomen bij de Intercontinentale vluchten.

Bezetting?
Op de Europese vluchten 70%, op Intercontinentale vluchten beide keren 98%

Vriendelijk personeel?
KLM personeel is niet al te onvriendelijk, maar ook niet meer dan dat. Het vragen of de stoel weer naar voren mag tijdens een nachtvlucht is onbegrijpelijk. Moet erbij gezegd worden dat dat alleen op de heenvlucht gebeurde, en na tussenkomst van de purser goed opgelost werd.
(Zover kan de stoel bij KLM niet naar achteren, en bij een nachtvlucht willen veel mensen slapen).

Eten?
Op de Europese vluchten krijg je een bekertje jus d'orange van 85 ML en een zakje vreemde nootjes. Op de lange afstandsvluchten had ik een fruitmaaltijd, en dat laatste is bij KLM altijd goed.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, want de 747-combi's neem je niet voor het entertainment, want dat is niet bestaand, ik heb ook niets gevolgd. Op de terugvlucht werd er zelfs ongeveer 4 uur lang helemaal niets op de schermen getoond. Je zal maar niet kunnen slapen tijdens de vlucht en afhankelijk zijn an het scherm...

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf is niet te groot en alles gaat snel. Zowel inchecken als beveiliging. Je staat nooit in de rij. Amsterdam is daarintegen echt slecht, 1 scanner zodat je in principe 45 minuten in de rij staat voor de beveiliging.
Maar wel door een uitzending van SBS6 beveiligingsmannetjes in de winkels zet zodat niemand een fles drank kan vervangen voor een eigen fles.... Hoezo windowdressing, want dit soort zaken waren echt allang bekend en er stond geen personeel bij de parfumwinkels of de frisdranken.... welke je ook kan vervangen voor een eigen fles en dan kan laten insealen.
Hong Kong is ook goed geregeld. Jammer dat je bij KLM wel 24 uur vooraf op de luchthaven kan inchecken maar dat ze slechts 6 uur van tevoren met de handelingsagent een contract hebben om de bagage af te geven, dan heeft dat 24 uur van te voren inchecken op de luchthaven geen zin. (Kan je beter de intown check-in terminal gebruiken).
Immigratie en Beveiliging is ook snel en niet vervelend.

Algehele indrukVoor de prijs kan en zal ik niet klagen, de toestellen zitten dan ook niet voor niets tjokvol met allemaal transitpassagiers.
KLM is wel degelijk en betrouwbaar, 90 dagen van te voren je zitplaats kunnen aanwijzen, altijd de mogelijkheid online inchecken zijn grote pluspunten.
Het nadeel blijven de 747-toestellen, een update naar PTV moet zo snel mogelijk worden uitgevoerd willen ze niet een budgetairliner voor transitpassagiers willen blijven.
Gelukkig is de Fokker 50 nu eindelijk met pensioen, dat toestelletje is gewoon kut, onconfortabel en langzaam, de Fokker 70 is stukken beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 april 2010 @ 08:17:43 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79894160
Maatschappij?
Sri Lankan Airlines

Toestel?
Airbus 330

Traject?
Hong Kong - Bangkok - Hong Kong

Prijs?
125 euro.

Vertraging?
Op de heenweg 5 minuten te laat geland, op de terugweg 15 minuten voor geplande schematijd daadwerkelijk opgestegen en 45 minuten voor schematijd alweer in de luchthaventerminal.

Bezetting?
Zowel heen als terug rond de 90%.

Vriendelijk personeel?
Prima, erg attent mocht je iets nodig hebben hoefde ze je maar aan te kijken en kwamen naar je toe.

Eten?
Ik had een speciale fruitmaaltijd besteld, maar door kostenbesparende maatregelen worden die niet meer geserveerd en kreeg ik een normale maaltijd. Helaas zijn deze voor mijn niet eetbaar. Maar het valt te overzien, de totale vluchttijd is iets van 2 uur, en een blikje cola + chips is voldoende.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, want Sri Lankan heeft wel PTV, maar dit is niet on demand, alhoewel ik toch nog 1 tv serie zowel heen als terug heb gezien stond deze eigenlijk de hele vlucht op het waar ben je nu kaartje.

Iets over de luchthavens?
Hong Kong is efficient, zeker voor vertrek, je bent zo door de beveiliging en paspoortcontrole. Bangkok is vooral druk bij de paspoortcontroles, zeker bij vertrek hou je zo niet veel tijd over. Wel vind ik het een voordeel dat de beveiliging nu direct na de paspoortcontrole is, zodat je een eventueel aangekocht drinken aan boord kan nemen.

Algehele indruk
Sri Lankan Airlines is geweldig, zeker voor deze route. Heen zat ik in het voorste gedeelte, een soort prive mini cabine met 20 andere stoelen, wat toch prettig is, terug zat ik op de bulkhead seat net na de prive cabine.
De beenruimte is ruim, ruim voldoende, met KLM zit ik 12 uur met mijn knieen in de stoel voor me, bij Sri Lankan heb ik zo 10-20 centimeter over, en kan ik op de windowseat gemakkelijk over mijn partner heenstappen om naar het gangpad te komen. Sri Lankan kent geen toeslagen voor het zitten op bepaalde plaatsen in het vliegtuig.
Als je een beetje optijd boekt is Sri Lankan Airlines niet duurder dan Air Asia op deze route, en een A330 met twee gangpaden is natuurlijk stukken comfortabeler dan een A320 met maar een gangpad.
30 KG bagage per persoon is natuurlijk ook ruim voldoende.

Verbeterpuntje zou wel zijn dat de online check-in van alle luchthavens mogelijk moet zijn, bij de check-in kan je dan een andere boarding pass krijgen, maar technisch moet dat toch wel mogelijk zijn.
Zo kan worden voorkomen dat je achter een gemiddelde Sri Lankaan moet staan die die 30KG bagagelimiet als een indicatie ziet en daar met 60 kilo staat en eindeloos gaat discusseren dat hij dit echt wel gratis zou moeten kunnen meenemen. (Op Hong Kong kan je ook bij de business klasse je tas afgeven als je online bent ingechecked, op Bangkok kan dat niet).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80180035
Maatschappij?
British Airways

Toestel?
Boeing 737-534 en Boeing 777-200

Traject?
Amsterdam - London Gatwick - Orlando vv

Prijs?
360 euro incl. via Budgetair

Vertraging?
Op de heenweg kwartiertje te vroeg, op de terugweg de eerste vlucht een uur vertraging door een kapotte klep in de propellor die in geval van het uitvallen van de motoren zorgt voor de hydraulische druk. In een uurtje werd de motor ontmanteld, klepje vastgezet en motor weer inelkaar gezet. Had helaas geen uitzicht op dit klusje, maar de piloot vertelde precies wat er gebeurde.
Op Gatwick wachtte het vliegtuig op de vijf passagiers die naar Amsterdam moesten, zodat dat ook 100% vol zat. Uiteindelijk zonder vertraging op Schiphol aangekomen en mijn koffer later die dag thuisbezorgd. (want die had de snelle overstap op Gatwick niet gehaald)

Bezetting?
Heen 100% terug 80%

Vriendelijk personeel?
Zeer correct. Op de terugweg nog voor vertrek al verteld dat de vertraging was doorgegeven aan Gatwick en ze of zouden wachten of een andere reisoptie zouden zoeken. Piloot heeft netjes uitgelegd wat er mis was met het vliegtuig en hield iedereen op de hoogte van de voortgang en hoe lang het nog ging duren.

Eten?
Van de Engelse cateraar best goed. Ook op de korte vlucht naar Gatwick nog een broodje en een kopje thee. Op de terugweg ronduit slecht eten. Alleen de cheesecake was wel OK. En er wordt duidelijk bezuinigd op de tussendoortjes, dus geen candybars en nootjes meer bij de drankjes.

Entertainment?
Eigen schermpjes met video on demand. Dus naar 2012 en wat andere films zitten kijken en ook een goede muziekselectie. Geen spelletjes, wel genoeg vermaak voor alle leeftijden. Uitzicht naar buiten was er niet echt, alleen nog even Cape Canaveral in het donker kunnen zien bij vertrek.
En op de terugweg veel turbulentie, in combinatie met op de laatste rij zitten (want hele rij voor mezelf) zorgt voor een bijzondere blik op de krachten die op een vliegtuig staan (als in klapperende vleugels en zwabberende staart).

Iets over de luchthavens?
Veel gelezen over de onoverzichtelijkheid en de grootte van de luchthaven van Orlando, maar dat bleek heel erg mee te vallen. Immigration duurde dan wel ruim een half uur, maar de weg naar de car rentals was zo gevonden (met als voordeel dat Thrifty en de andere goedkopere aanbieders hun auto's op de luchthaven hebben staan en niet ver daarbuiten).
Terug ging zo mogelijk nog sneller; met de auto aan komen rijden, bordjes volgen naar de juiste terminal en de juiste garage. Auto ingeleverd in 5 minuten, 3 minuten lopen, aankomen bij de BA balie, meteen opgevangen door een check-in dame die me naar de bussiness balie dirigeert (er stond een rijtje bij economy) en een paar minuten later het treintje naar de security check en tien minuten daarna bij de gate.
Maar te zien aan de luchthaven kan het daar wel eens veel drukker zijn...

En Schiphol was weer even perfect als altijd; van trein uitstappen via vertrek 3 tot aan gate D-verweg in minder dan 20 minuten


En van de stakingen dus helemaal niets gemerkt, behalve wat informerende mails en sms-berichten van British Airways.
pi_80392514
Maatschappij
Meridiana

Traject
AMS - Florence

Vertraging
Heen dik 3 uur in het vliegtuig gewacht wegens een defect aan de remmen (in ieder geval zo begrepen aangezien het Italiaanse Engels niet erg duidelijk was)Uiteindelijk werd gezegd dat een lampje het niet deed Terug 30 minuten vertraging

Vriendelijk personeel
Op zich wel, tijdens de drie uren wachten stelden ze alleen voornamelijk de Italiaanse passagiers op de hoogte van wat er aan de hand was.

Eten
Glas drinken en zoutjes, op een vlucht van 2 uur is dat prima. Tijdens de vertraging kregen we echter pas na 2,5 uur een glaasje water

Entertainment
Geen

Algehele indruk
Ik vond het erg amateuristisch overkomen (met name op de terugweg toen de koffers van het karretje vielen

Eventueel informatie over de luchthavens
De luchthaven van Florence was prima, niet zo druk en lekker dicht bij de stad.
pi_80664457
Maatschappij

KLM operated by PrivatAir Business Jet. Dit was een business class only vlucht. Ik zal daar zo iets meer over schrijven.

Traject

Houston IAH - Amsterdam

Vertraging

Geen. Een half uur voor schema gearriveerd.

Vriendelijk personeel

Uitstekend. De gehele crew was van Vlaamse origine.

Eten

Een standaard KLM business class menu. Voorgerecht, biefstuk en kaasplankje als dessert. Dit was allemaal redelijk vergeleken met economy class eten, maar matig vergeleken met de business class kwaliteit van veel andere maatschappijen.

Entertainment

Een portable entertainmentsysteem. Dit werd neergezet op het tafeltje van de vrije stoel naast me. Er zaten een paar slechte films en wat tv-programma's en clips op. Dit alles maakte een armoedige indruk, maar was geschikt om de tijd te doden.

Algehele indruk

Ik had deze vlucht speciaal geboekt, omdat ik eens met een "business class only" vlucht naar huis wilde. Mijn droom is nog eens een vlucht met een prive jet te maken, maar financieel gezien is deze KL 664 vlucht op dit moment het hoogst haalbare. Een enkele reis kostte trouwens 4000 euro, maar ik heb het betaald met (50.000) Flying Blue Miles, zodat mijn kosten tot 117 euro aan luchthavenbelasting beperkt bleven.

Het toestel is een Boeing 737-700 Business Jet van PrivatAir, een Zwitserse maatschappij die in dergelijke vluchten is gespecialiseerd. De Business Jet is met extra brandstoftanks uitgerust om een transatlantische vlucht mogelijk te maken. Er bevinden zich 44 stoelen in de cabine, die bijna geheel vlak kunnen worden gezet zodra je wilt slapen. Deze stoelen zijn ouder dan de normale KLM business class stoelen, maar ik kon er veel beter in slapen. De stoelen, het toestel en de uniformen zijn in PrivatAir huisstijl. De lounge, het menu, het entertainment systeem en het Bols huisje in KLM stijl.

Ik vond het prettig om de extra luxe eens te ervaren, hoewel het naar mijn mening geen 4000 euro waard is. Het meest prettige is de relaxte sfeer, omdat er maximaal 44 passagiers (op mijn vlucht zelfs maar 30) meereizen. De KLM Crown Lounge en de gate bevinden zich in een stille uithoek van de chaotische luchthaven Houston. Na de boarding call kon iedereen direkt het vliegtuig inlopen. De cabin crew bestond uit 4 mensen, zodat elke vraag of verzoek meteen beantwoord werd. Op Schiphol tenslotte rolden er maar 2 tassen van de bagage band.
  zaterdag 24 april 2010 @ 15:33:49 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80668609
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.

30 mensen vind ik nog best veel
pi_80669581
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:33 schreef PLAE@ het volgende:
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.
Die 4.000 is de prijs voor een enkele reis. Ik had ook een retourticket kunnen boeken voor 2.500 - 3.000 Euro (en dan niet terug vliegen) maar dit is me nog steeds te prijzig.

Vrijwel alle passagiers leken mij zakelijke reizigers. Ik las ergens dat zowel Houston als Nederland belangrijk zijn in de wereld van energiewinning en waterbouw. Vandaar dat er veel vraag is naar deze vluchten. De telefoongesprekken die ik hoorde in de lounge gingen inderdaad over dit soort projecten.

Als je ook zo wilt rondreizen, dan denk ik dat je het beste project- of verkoopmanagement of een zeer gespecialiseerde technische functie in zo'n soort internationale branche kunt ambieren. Dan reis je waarschijnlijk nog meer dan de CEO.
pi_81286838
# Maatschappij
Royal Jordanian

# Traject
AMS-AMM (Amsterdam - Amman)

# Vertraging
keurig op tijd, zelfs iets te vroeg geland.

# Vriendelijk personeel
Netjes en niet opdringerig. Het is de bedoeling dat je zelf achter bij het 'barretje' drinken gaat halen. Dat is even wennen, maar heel prettig, je wordt niet continu gestoord als je net even een dutje doet.

# Eten
Keuze uit kip, vis of rund, prima eten. Vegetarisch was ook mogelijk.

# Entertainment
Goede PE met veel nieuwe films, games en series.

# Algehele indruk
Tot nu toe een van de betere vluchten. Ik heb nog nooit zoveel beenruimte gehad! Geen straf om 4,5 uur te zitten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amman is netjes, niet echt groot. Ze zijn druk bezig met een nieuw luchthavengebouw.
pi_81823548
Maatschappij?
ArkeFly

Toestel?
Heen & Terug: Boeing 737-800 (PH-TFA)

Traject?
Amsterdam - Arrecife - Amsterdam

Prijs?
Hele vakantie bij elkaar was ¤490,- voor een week, ik schat iets van ¤250 voor de vlucht

Vertraging?
Nope, op de terugreis begon het boarden zelfs een half uur eerder dan gepland en landden we ook een half uur voor schema op Amsterdam.

Bezetting?
Heen 100%, Terug 99%

Vriendelijk personeel?
Uiterst vriendelijk, als je een kussentje nodig had kon je dat krijgen, extra drinken bestellen en ze waren ook zo bij je. De piloten gaven veel informatie tijdens de vlucht wat het natuurlijk leuk maakte dat je precies wist waar je op dat moment vloog.

Lekker eten?
Kan ik niet over oordelen, van tevoren kon je een maaltijd boeken maar dat heb ik niet gedaan. Het assortiment in het 'Grand Cafe', waar je voor moet betalen, was op zich wel ruim.

Entertainment?
Tijdens de vlucht waren er wat series te zien en wat muziekclips. Tussendoor af en toe ook het routeschema. De Personal Entertainment Player was niet te huur, die kan alleen gehuurd worden op verre vluchten met de 767-300.

Algehele indruk?
Prima maatschappij sinds ze in bezit zijn de van de 737-800's en zodoende ook vaker op tijd vliegen dan de andere Nederlandse maatschappijen. Ook het inchecken ging super, op Schiphol een aparte balie voor als je al online ingecheckt had en op de terugvlucht kreeg ik ook daadwerkelijk de plaatsen die ik al gereserveerd had. Stoelen in het gehele vliegtuig zijn van leer en de beenruimte in de Economy is nog altijd ruimer dan bij Transavia.
Al met al een dikke 9 wat bij betreft.

Iets over de luchthavens?
Schiphol lijkt me wel bekend voor iedereen, Arrecife niet.
Van buitenaf gezien een klein vliegveld met slechts één luchthavengebouwd, maar dat is van binnen toch redelijk ruim. De onderste etage is de aankomstruimte, terwijl de bovenste etage(s) gebruikt word(t)(en) voor vertrek. De vertrekhal is breed met een grote duty-free winkel, vele kleinere winkeltjes met lokale spulletjes, een sportwinkel en natuurlijk wat restaurantjes, waaronder de BurgerKing en de Pizzahut. Tevens was er helemaal bij gate 1 een soort van panoramaterras, echter wel met een glas voor je snufferd, met uitzicht over de enige start- en landingsbaan van het vliegveld.
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_81825141
Maatschappij?
Finnair

Toestel?
A320
A340-300
A330-300

Traject?
AMS-HEL-PVG
PEK-HEL-AMS

Prijs?
?

Vertraging?
Heenreis 10 minuten op AMS.

Bezetting?
Alles rond de 100%

Vriendelijk personeel?
Ja op zich wel, geen rare dingen meegemaakt en waren behulpzaam.

Lekker eten?
Ja was prima te doen, altijd goed warm en op de rijst met ietwat te weinig saus na was het op dat moment echt lekker eten.

Entertainment?
Acceptabel, film- en serieaanbod viel wat tegen maar ik had er ook nog nite zoveel ervaring mee. Films waren met de aangeboden oortjes amper te luisteren door de ruis van de Airbus, met eigen plugs was het wat beter, maar met mijn wat slechte gehoor was het nog lastig om een film te kijken. Heb zelf maar m'n laptop gebruikt om vooral FIFA 99 te spelen in toernooivorm met een aantal van de groep, tijd vloog voorbij hehe.
De camera was leuk tijdens de vlucht. In de A320 hadden we ook beeld bij het opstijgen en landen.

Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.

Iets over de luchthavens?
AMS: moge duidelijk zijn, ontzettend druk en wat chaotisch.
HEL: wat compact en oogt daardoor ook chaotisch, maar wel makkelijk qua indeling.
PVG: toen we aankwamen was er geen hond te bekennen, konder overal zo doorlopen.
PEK: genoeg winkeltjes en lekkere loungeruimtes om de tijd goed door te komen (wel jammer dat de Pizzahut geen Pizza's had), verder ook hier heel rustig. De grootte doet er niet toe vanwege de metro's die tussen de terminals rijden
  maandag 24 mei 2010 @ 12:42:51 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81826391
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Maatschappij?
Finnair


Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.
Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81837197
Maatschappij?
Austrian Airlines / Austrian WIngs operated by Tyrolean

Toestel?
A320
Fokker 100

Traject?
AMS - Wenen - Tirana
Istanbul - Wenen - AMS

Prijs?
256 euro incl alles via Austrian.com

Vertraging?
Heen op tijd, terug bij vertrek uit Istanbul 20 minuten, maar redelijk ingehaald, bij vertrek ui Wenen 40 minuten en hetzelfde bij aankomst

Bezetting?
Alles rond de 90%

Vriendelijk personeel?
Oostenrijkse degelijkheid

Lekker eten?
Op alle vluchten een broodje en een koek of chocoladepudding. Alleen naar Tirana een iets ander soort broodsnack. Binnen EU gratis koffie/thee en sap/fris, daarbuiten ook wijn en bier (Ottakringer)

Entertainment?
Just for Laughs en route-info op de videoschermpjes, een Oostenrijkse krant (Kronenzeitung) en een best aardig in flight magazine. Genoeg tijdens deze korte vluchten als zelf ook nog wat muziek en wat te lezen meeneemt.


Algehele indruk?
Alles klopt aan deze luchtvaartmaatschappij. Niets overdreven, gewoon goed en netjes.
Alleen jammer dat de Airbus 320 op de terugweg van Istanbul naar Wenen wel een erg krappe stoelopstelling had achterin het vliegtuig. Overige vluchten gewoon normale beenruimte.

Iets over de luchthavens?
AMS: Voor het eerst meer dan een uur gedaan over vertrekhal tot gate. Het was een van de drukste dagen van het jaar, dus onbegrijpelijk dat Lufthansa maar 2 balies open heeft, waar je kan inchecken en je bagage kan afleveren. Iedereen die alleen bagage moest afleveren stond dus onnodig lang in de rij. Ik was om 06.00 op de luchthaven en uiteindelijk pas 7.25 bij de gate, die al open was om te boarden.
Terug was bagage er binnen tien minuten, zoals de laatste tijd gebruikelijk op Schiphol.

Wenen: De overstap van 45 minuten was erg krap, vanwege het verlaten van de EU, maar wel te doen. Ook weer grote rijen voor de security om naar de internationale terminal te komen, maar dat ging vrij snel. De 'Oost Europa' terminal is wel bijzonder weggestopt onder de bestaande pier en erg onhandig als het druk is.
Ook op de weg terug weer lange rijen en de rij moeten passeren om op tijd te kunnen komen (om er achter te komen dat de volgende vlucht ook vertraging had... )

Tirana: moderne luchthaven, standaard doos zoals op veel middelgrote vliegvelden. Vriendelijke grenscontrole die je welkom heet in Albanië en een stempeltje in je paspoort zet.
Bereikbaarheid van de luchthaven wordt aan gewerkt, nu is het nog een grote chaos met een te kleine weg van en naar vliegveld.

Istanbul Ataturk: goed bereikbaar met metro en duidelijk bewegwijzerd. Ook weer lange rijen voor controle, maar mooie ruime rustige terminal (op het foodcourt na).
  maandag 24 mei 2010 @ 18:56:52 #117
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81839293
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 24 mei 2010 @ 19:45:37 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81841336
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:56 schreef Masanga het volgende:

[..]

Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
Incidenten komen vaker voor, en ze gebeuren nou net vaak tijdens onverwachte turbulentie.

Het probleem is vooral dat mensen de stoelriemenvast knopjes negeren als deze te pas en te onpas worden gebruikt, echt, zeker als dan achteraf blijkt dat er niets gebeurd.
Tijdens mijn vlucht werd iemand echt aangevallen door een stewardess door schreeuwend op een man af te komen, al liet die het rustig over zich heenkomen, het zat me toch niet lekker omdat het echt leek of dat het steeds als de maaltijdservice/ drankservice kwam dat dan maar het stoeleriemenvast knopje aanging.
Wel humor dat de man droog antwoorde dat de stewardess maar moest gaan zitten omdat het klaarblijkelijk zo gevaarlijk was

Ik vlieg regelmatig, en juist bij Finnair viel dit me zo op, kijk bij de Himalaya richting Hong Kong weet je dat er turbulentie komt, aangezien je het laatste stukje net er overheen vliegt, aan de andere kant, KLM, wijlen Oasis Hong Kong, BA, Cathay en Air New Zealand vliegen niet eens zo heel veel anders en daar gaat de stoelriemenvast aanmerkelijk minder aan.
Al kan het natuurlijk ook aan het toestel liggen, een 747 is geen Airbus 340. Of de bedrijfsregels bij Finnair zijn anders dan bij de maatschappijen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:15:40 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_82376283
Maatschappij?
Wizz Air

Toestel?
A320

Traject?
EIN - WAW - EIN

Prijs?
34,98 Euro

Vertraging?
Op de heenweg waren was iedereen optijd aan boord, reden we slechts 3 minuten te laat weg vanaf de gate op Eindhoven, maar het rijden naar de startplek op Eindhoven airport koste vervolgens 29 minuten... als je weet hoe klein Eindhoven is, is dat echt onmogelijk. Hierdoor uiteindelijk 15 minuten te laat in Warschau.
Terug vanaf Warschau 2 minuten voor geplande vertrekttijd reeds vanaf de 'busgate' vertrokken en 2 minuten na de geplande vertrektijd zaten we al in de lucht. Op deze manier 28 minuten te vroeg geland.

Bezetting?
Heen 73%
Terug 86%

Vriendelijk personeel?
Duidelijk een Oost-Europese maatschappij en dito personeel. Het Engels laat een beetje te wensen over, maar verder niet onvriendelijk.

Lekker eten?
Een frisdrank met bekertje met ijsblokjes is prima. Uiteraard moet je daarvoor betalen tegen in-flight prijzen.

Entertainment?
Mooie raamplaats, en gezien helder weer kan je goed om je heen kijken, als je een beetje aardrijkskundige kennis hebt kan je zo de route volgen, sommige punten (vliegvelden) zijn overduidelijk zichtbaar.
Terug over Weeze wat vanuit de lucht inderdaad op een steenworp afstand van de NL grens ligt. Het Wizz Air magazine was verder niet zo interessant.

Algehele indruk?
De beenruimte was slecht, ik ben wel wat budgetairliners gewend, maar dit zijn Tiger Airways praktijken. Een Ryanair, Air Asia, Easyjet hebben een niet veel betere seatpich, maar de gebruikte stoelen zijn anders waardoor ik het gevoel heb dat ik in die vliegtuigen meer ruimte heb.
De landing in Eindhoven was wel slecht, ik vermoed dat de piloot niet begrijpt dat je direct na de pijlen het vliegtuig aan de grond mag zetten op Eindhoven, want in het midden van de landingsbaan is wel leuk, je moet dan zo hard remmen om niet van de baan te rijden, en dat voel je.
Daarnaast een mail sturen dat mijn vlucht over 3,5 uur vertrekt en je online kunt inchecken is leuk, maar op het moment dat ik die mail lees ben ik natuurlijk al terug van die trip. En nee dit was niet de mail voor de terugweg, want ook van de terugweg kreeg ik 3,5 uur voor vertrek.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is bekend. Wat ik mij alleen afvraag, waarom moet je 3,10 euro betalen als je een flesje drinken wilt kopen? Dat zijn belachelijke prijzen. Of betalen die low-cost airliners echt zo weinig dat ze hieruit de kosten proberen te halen?

Warschau aiurport is vrij moderen, helaas moet je voor de low-cost airliners naar terminal 1, en dan ga je weer terug in de tijd. De terminals zijn wel met elkaar verbonden, en na de security check vertrekken alle maatschappijen echter via terminal 2. Prijzen van eten en drinken zijn prima na de beveiliging.
Busverbinding met de stad is ook goed te doen, al zou met echte toename van toerisme daar wellicht iets aan moeten gebeuren gezien de bussen redelijk vol kunnen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:36:33 #120
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82386659
De prijzen op Eindhoven airport haha. Wat dat betreft is het een wereldstad van de duurste categorie idd. Gaat nergens over.
pi_82407493
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:03:36 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_82512894
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:07 schreef Alec690 het volgende:
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.

Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.

Voor meer evaringen

http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_82513211
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
pi_82513284
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_82513367
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig. Heb je weleens gevlogen met Wizz?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')