abonnement Unibet Coolblue
pi_76335179
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
pi_76425071
Ik zou gewoon direct vliegen, want die controles bij vluchten naar de US worden steeds zwaarder.
Lijkt me ook het makkelijkste
pi_76450677
Naar Ottawa kan je niet rechtstreeks vliegen.

Aangezien Amerikaanse maatschappijen over het algemeen niet heel erg denderend zijn, zou ik van US Airways ook geen fantastische service verwachten Maar goed, je komt ongetwijfeld veilig op je bestemming aan en zo extreem lang is het ook weer niet (1x 7 uur, overstap, 2 uur ofzo) dus dat is ook wel te overleven.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:04:01 #54
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_76459357
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:00 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
Vriend van me komt uit Ottawa en vliegt altijd met Air Canada naar zn familie. Ook aardig betaalbaar geloof ik.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_76501786
Ja maar ik wil zo goedkoop mogelijk en Canada Air is 175euro meer als US Airways... Wel klote dat de hoofdstad van Canada geen groot vliegveld heeft. (want Ottawa is tog de hoofdstad?)
pi_76505624
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
pi_76527796
Okee, want in Philadelphia zou ik dan ongeveer 5enhalve uur de tijd te hebben om over te stappen en je verveelt je er dus niet? (dan bedoel ik, genoeg te eten enzo?)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:47:10 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76593924
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Eindhoven - London Stansted - Eindhoven

Prijs?
4 euro retour


Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.

Bezetting?
92% Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Ze komen wat gehaasd over, te begrijpen gezien de korte vluchttijd, en op de heenweg zat een stewardess er toch wel doorheen, en dat op de 2de vlucht van de dag.
Dat Ierse accent komt op een of andere manier niet echt vriendelijk over.

Lekker eten?
Vluchttijd is 35 minuten, ze komen wel langs met wat te eten, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Entertainment?
Heen en terug mijn IPOD en ondanks laat instappen door mij toch een raamplaats weten te bemachtigen.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is geweldig, door mijn vrienden van de NS welke besloten mijn eerste trein te laten vervallen, en de volgende trein met 35 minuten vertraging te laten rijden (zodat ik in totaal 1 uur en 5 minuten vertraging had) kwam ik pas om 09.14 bij de terminal in Eindhoven aan.
Eindhoven is gelukkig klein, en aangezien er geen rijen stonden bij de beveiliging en daarna paspoortcontrole kon ik zo doorlopen naar de gate, waar nog een stuk of 20 mensen stonden om aan boord te gaan. Uiteindelijk zat ik om 09.25 daadwerkelijk in het vliegtuig... Op geen enkel ander vliegveld waar ik geweest ben zou dat gelukt zijn.

Stansted is opzich een goed vliegveld voor de Low Cost carriers, de rijen bij de beveiliging vallen wel mee, iets van 10 minuten wachten.
Wel zijn die Engelsen iets fanatieker om vloeistoffen, ik zag zowaar wat mensen hun vloeistofzakje tonen, al deed lang niet iedereen dat, wel ging de X-ray controle wat langzamer, opzich goed, maar ik heb het idee dat ze zich iets te veel met de bijzaken bezig houden. Wel hebben ze in verglijking op Schiphol of Eindhoven na de controle bepaalde middelen om zaken te onderzoeken, wat opzich de veiligheid ten goede kan komen. (Of ze deze op de juiste manier gebruiken laat ik even in het midden, want er vielen mij een aantal zaken op waardoor ik het idee heb dat ook dit een wassen neus is).

Na de beveiliging vind ik vooral de prijzen voor sandwiches of wat drinken echt meevallen, zeker als je een 'meal deal' koopt, maar ook bij de restaurants valt het wel mee.
Bij de gates zijn voldoende stoelen om te wachten voordat je kan boarden.

Algehele indruk
Voor de prijs kan ik natuurlijk niet klagen, alleen bij het aan boord gaan in Stansted waren de medewerkers van Ryanair erg fanatiek om tassen, bij sommige passagiers was dit terecht, als je 2 trolly's per persoon bij je hebt kan je wel gaan zeuren, maar dat is echt teveel, dan is die 35 pond 'boete' terecht, maar als je echt een miniscuul damestasje hebt en een normale tas gaat me dat even te ver.
En ze wilden hun commissie veilig stellen, want er werd tegengegaan dat andere passagiers met de tas aan boord zouden gaan, althans, dat werd geprobeerd, want het is sommige mensen alsnog gelukt om iemand anders de tas te geven.
Dit draagt niet bij aan het prettig boarden, al moet worden gezegd, de regels van Ryanair zijn wel duidelijk, en na het betalen van 35 pond mag je alsnog aan boord, de volgende keer zal je je tas waarschijnlijk wel inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76623683
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
pi_76666441
quote:
Op zondag 10 januari 2010 08:43 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
Klopt, zijn nieuwe stoelen in de 747, op zich wel mooi systeem.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76667143
Klopt het dat Finnair op intercontinentale vluchten gratis bier/wijn schenkt?
pi_76667672
Volgens mij alleen nog maar 1 alcoholische drank gratis tijdens maaltijden. Extra drankje of erbuiten is betalen, maar correct me if i'm wrong
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 januari 2010 @ 11:16:51 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76671093
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef ozzietukker het volgende:

Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.
Ryanair plant dit gewoon erg ruim waardoor je vrijwel altijd 'op tijd' bent.
pi_76754555
Maatschappij?
Zest Airways, Asia 's most refreshing airline !

Toestel?


Traject?
Manila - Busuanga vv.

Prijs?
107 dollar voor zijn tweetjes

Vertraging?
Te vroeg !. Men vertrekt gewoon als iedereen er is. En aangezien iedereen wel minimaal een half uurtje van tevoren aanwezig is vertrekken we gewoon !

Bezetting?
70 % zou ik zo schatten.

Vriendelijk personeel?
Prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Niks gegeten, was ook maar een uurtje. Wel een flesje Zest limonade

Entertainment?
Het uitzicht !

Iets over de luchthavens?
Manila Domestic is zo mogelijk nog aftandser dan Manila International. En Busuanga ? Kijk zelf maar !



Algehele indruk
Zest airlines is een min of meer doorstart van SE Air. Met wat nieuw kapitaal en een nieuwe vloot probeert men er wat leven in te blazen, en zo te zien zijn ze goed op weg.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76755475
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...

[ Bericht 21% gewijzigd door myxomatosekonijn op 13-01-2010 19:29:31 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76755500
En met een Chinese Xi'an MA-60 gevlogen Daar heb je er ook niet veel van. Was ik zelf ook aangenaam verrast door toen die opeens opdook voor mijn vlucht met Lao Airlines die eigenlijk met een saaie ATR zou zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76786017
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:20:05 #68
45833 crew  Fogel
pi_76787042
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_76795277
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
Ok thx, zou je mij dan ook het volgende plaatje willen uitleggen?

pi_76795427
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:33:31 #71
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76795514
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_76795518
Ah dank. Ga ik enkele dagen voor vertrek nog maar eens checken.
pi_76817524
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:33 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Entertainment maakt me op zich niet zoveel uit. Gaat me meer om de stoelen (jammer dat die niet zaten) en vooral veiligheid... (en mocht de situatie zich voordoen dat er bijv. vertraging is op de vlucht naar moskou en je de verbinding daar mist...in hoeverre kun je ze dan duidelijk maken met hun slechte engels dat je dan een volgende/andere vlucht wil en in hoeverre werken ze dan lekker mee... )
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76817887
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:11 schreef Thetallguy het volgende:
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
Das niet helemaal waar, het betekent inderdaad dat er in die boekingsklassen nog meer dan 9 tickets in die catogorie beschikbaar zijn, maar dit houdt niet het aantal vrije plaatsen in het vliegtuig in, immers, een passagier kan altijd een ticket uit een hogere ticketcatogorie kopen omdat daar flexibele voorwaarden bij zitten.
Uiteraard zorgt de maatschappij er dan voor dat deze beschikbaar zijn, ze verkopen liever een ticket voor 1300 euro dan het ticket voor 500 euro, na aankoop van een bepaald ticket zal er wellicht in de goedkoopste catogorie wat stoelen afgaan.
(Zoek bijvoorbeeld maar eens op een vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam met KLM, daar zijn meer stoelen beschikbaar in alle boekingsklassen samen dan dat er in het toestel (Fokker 70) kunnen, en nu wil een maatschappij wel meer stoelen verkopen dan ze hebben, maar meer dan het dubbele zullen ze toch ook niet aandurven).

Uiteraard is het opzich wel een goede indicator als er veel groene vlakjes zijn, is de vlucht echt niet uitverkocht, maar ook dan betekent het nog niet dat deze niet vol zou zitten, want er kunnen nog altijd veel niet betalende passagiers aan boord stappen, al zullen die niet meekunnen als er een betalende passagier is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78131712
Weer een Ryanair vluchtje gehad, de 18de alweer

Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Brussel Charleroi - Glasgow Prestwick - Brussel Charleroi

Prijs?
51 euro retour

Vertraging?
Op de heenweg hadden we een half uur vertraging door een defect systeem, maar alsnog maar 15 minuten te laat aangekomen. Op de terugreis 15 minuten te laat vertrokken maar netjes op tijd aangekomen.

Bezetting?
75 Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Mwah maar daar staat Ryanair niet bekend om. Op de terugreis moest ik wel even lachen. Toen ik het vliegtuig instapte waren 2 stewardess bezig de passagiers te bespreken en aan het roddelen over wat voor volk wel niet in het vliegtuig zat.

Eten?
Niks gehad, op de terugreis maar eens dat nationale frisdrankje van Schotland geprobeerd, Irn Bru. Smaakte een beetje als Gazeuse.

Entertainment?
Heen en terug een boek en het volk om je heen.

Iets over de luchthavens?
De nieuwe terminal in Charleroi is een prima verbetering, maar ik vroeg me iets af ten op zichte van het parkeren. Bestaat er nog altijd een "goedkope" parkeerplaats? Er staat nu een parkeergarage bijna voor de terminal, maar vroeger had je een openlucht parkeerplaats waar je goedkoop kon parkeren. Is die er nog? Parkeren in de garage is trouwens niet echt goedkoop.

Glasgow Prestwick is niet heel groot, maar ze hebben wel een Starbuck. Perfecte treinverbinding met de stad en als je geluk hebt reis je ook nog eens gratis met de trein aangezien de conducteur maar sporadisch komt controleren. De beveiliging verliep er heel soepel en ik hebvoor de 1ste keer mijn koffertje moeten laten wegen. Maar alles was in orde. Achter de beveiliging nog een paar kraampjes maar niet veel bijzonders. De gates is wel een ander verhaal. Er wordt omgeroepen wanneer je kunt inchecken en dan moet je een soort van sluis door waarna je richting het vliegtuig loopt.

Algehele indruk
Je weet dat je goedkoop vliegt dus niet teveel klagen. Ik lig wel altijd in een deuk als de groundcrew richting balie loopt en iedereen opstaat om in te checken. Hilarisch altijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')