Maatschappij?1) KLM Cityhopper
2) NWA (of stiekum toch Delta?)
3) Mesaba
4) NWA
5) NWA (Delta?)
6) KLM Cityhopper
Toestel?Embraer 190
Airbus 330-300
CanadaJet versie extra klein (herinner typenr niet meer)
Saab 340
Airbus 330-300
Embraer 190
Traject?Trondheim - Amsterdam - Detroit - Champaign - Detroit - Amsterdam - Trondheim
Prijs?Totaal voor een retour TRD-AMS-DTW-CMI was het ongeveer 800¤.
Vertraging?Nee, nergens
Bezetting?1) Halfvol ongeveer? Op zich niet slecht voor een vlucht op 6u in de ochtend op een zaterdag.
2) Ook niet erg druk, maar wel iemand naast me
3) Vol
4) Vol
5) Redelijk vol
6) 40%?
Vriendelijk personeel?Niks mis mee.
Lekker eten?1) Als ik het goed herinner was het een boterham met vlees en een met kaas.
2) Chicken or pasta? Dacht dat ze na al die jaren toch wel wat beters zouden kunnen verzinnen
Was goed weg te krijgen. De andere maaltijd ben ik alweer vergeten. Normaal bier kon je alleen rond etenstijd krijgen, daarbuiten alleen Light crap.
3) Catering was niet op komen dagen, een beker water was het enige wat voorhanden was. Geen probleem op een vlucht van 1 uur.
4) Catering was wel op komen dagen en ik kreeg een zakje pindas, beker cola en later nog een kop koffie. Goed gedaan op een vlucht van 1 uur.
5) Chicken or pasta? DUH! Ontbijt was klein (een banaan en een broodje met was ei erop) maar OK.
6) Weer twee boterhammen, waarvan 1 met kaas en picallily (wat ik smerig vind) en de andere met vlees. Verder een blik of 4 bier en een kop koffie.
Entertainment?Nee, werk op de heenweg. 1 film gekeken aan het einde van de vlucht toen ik geen zin meer had om nog meer te werken. Personal entertainment system is geweldig
Wel jammer dat de powerport die volgens seatguru bij mijn stoel zou zitten niet bleek te bestaan.
Op de terugweg 1 film gekeken en een beetje door wat magazine gebladerd, was te duf voor meer. Verder muziek uit mijn telefoon en uit het entertainment system.
Iets over de luchthavens?Ik had veeeeeeeeeel tijd op Schiphol, die ik voornamelijk doorgebracht heb met werken.
2 uur voor de vertrektijd maar vast richting gate gelopen en die ging net open, even het "interview" doorlopen en de security door en vervolgens daar verder werken tot het boarden.
Detroit, zie vorige verslag.
Champaign: mini-vliegveld, zie vorig verslag.
Algehele indrukZelfs al heb ik weinig gebruik gemaakt van de entertainment set, het is geweldig dat het tegenwoordig vrij standaard is op de transatlantische vluchten.