abonnement Unibet Coolblue
pi_74845269
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten
# Vriendelijk personeel
Ja, acceptabel
# Eten
Om 11 uur hadden we een maaltijd een salade met kalkoen en wortels, rijst met rundvlees of ham met pasta en een caramel toetje.
Had zelf rijst met rundvlees en het was te eten maar niet extreem lekker
Ontbijt waren 2 droge broodjes die niet eten waren + een fruit salade
Drinken was niet veel maar je kon naar achteren lopen om wat te halen.
# Entertainment
Eigen beeld scherm met video on demand waaronder harry snotter deel 6 en de film up, wat series en andere games.
# Algehele indruk
Alles liep snel. Voor de rest was het netjes

# Eventueel informatie over de luchthavens
Rio: Klein, veel gezeik met de douane gehad in verband met paspoort. 2 tax free winkels.
CDG: Grote afstand tussen de terminals. Duty free rotzooi gekocht in Rio mocht niet mee in de cabine maar moest mee in het Ruim.
# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Niets mis mee
# Eten
Droog broodje tonijn. Terwijl ze verder gingen met een half stokbroodje ham
# Entertainment
In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur
# Algehele indruk
Ging snel en netjes
# Eventueel informatie over de luchthavens
Zie hier boven voor CDG. AMS bekend
  donderdag 19 november 2009 @ 12:40:37 #27
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74847210
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:34 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten

# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0

In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur

CDG - AMS duurde neem ik aan 45 minuten??

Ik ben vorig jaar met Air France gevlogen en was aangenaamd verrast, zeker omdat ze tegenwoordig samenwerken met KLM, de Nederlandse prutmaatschappij.
Ik had een vlucht van Dusseldorf naar Parijs en vandaar overstappen naar Johannesburg. De vlucht has een uur vertraging, waardoor de aansluiting erg krap werd in Parijs. Dit werd echter opgelost met een taxibusje over het vliegveld naar de gate voor transfers naar Jo'burg. Prima service aangezien CDG een teringgroot vliegveld is. Service en eten was goed (inclusief een mandje met Cognac voor het slapen gaan)
Helaas was ik deze keer te laat met boeken ( 6 dagen vantevoren) en een ticket Air France me 1100 euro kostte (i.p.v Emirates voor 7xx ) maar volgende keer prefereer ik toch Air France. Goede maatschappij, hoewel voor lange persone, de beenruimte waarschijnlijk beperkt is.
The best firms advertise the least...
pi_75405513
Maatschappij?
Britisch airways

Toestel?
Airbus A319

Traject?
Amsterdam - Londen Heathrow vv

Prijs?
295,50 inclusief hotelovernachtingen (4 dagen)


Vertraging?

Op de heenweg geen vertraging
Op de terugweg 1,5 uur vertraging, ivm storingen in de computer.

Bezetting?
100% Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Supervriendelijk personeel, op de heen en terugweg.

Lekker eten?
Gratis drinken en een snack.

Entertainment?
Geen, was maar 3 kwartier vliegen

Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA

Iets over de luchthavens?
Schiphol gewoon zoals altijd. alleen we moesten bij de gate gecontroleerd geworden en dat was nieuw voor mij. Alles ging wel snel, controle en boarden.

Heathrow, mooi vliegveld. Duur ook. Als ik terugvlieg, heb ik altijd trek in mac of BK, dat hadden ze daar niet. Erg irritant dat je pas 30 minuten voor boarden pas de gate krijg te zien. En het was erg warm op het vliegveld. Benauwd zelfs
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 13:09:00 #29
45833 crew  Fogel
pi_75405836
# Maatschappij
Northwest Airlines

# Vliegtuig
Saab 340

# Traject
Champaign, Ill - Detroit

# Vertraging
Nee

# Vriendelijk personeel
Het grondpersoneel was grappig, CMI is een heel klein vliegveld, een saab 340 is heel klein, en dus hebben ze weinig personeel nodig. Degene die de baggage uit het vliegtuig haalt, werkte ook bij de incheckbalie en later ook bij het boarden, steeds met overall aan en oorkleppen op het hoofd. Bij het boarden moesten we rond de balie lopen in tegengestelde richting van wat normaal is (met de opmerking van het grondpersoneel dat het vliegveld zo klein is dat we wat extra beweging nodig hadden), via een soort van nooduitgang de tarmac op en vervolgens naar het vliegtuig lopen.

# Eten
Een zakje pindas.

# Entertainment
De herrie van de propellors.

# Algehele indruk
Slechtste vliegtuigstoel waar ik ooit op heb gezeten was deze, pijn aan de rug na een vlucht van ca 1 uur is niet fijn.

# Eventueel informatie over de luchthavens
CMI: een van de kleinste vliegvelden waar ik ooit geweest ben.
DTW: zelfs al is het een nieuw vliegveld, er hangt overal een fastfood walm. De tunnel tussen de twee terminalgebouwen heeft een lichtshow waar je zelfs als niet-epileptisch persoon al niet goed van wordt. Maar verder een OK en efficient vliegveld (ook op de heenweg was de douanecontrole en het opnieuw de baggage inchecken zo gebeurd), en zelfs al ruikt het overal naar fastfood, het is handig dat er om de ca 5 gates iets te koop is
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75407976
Maatschappij?
Cyprus airways (KL code share)

Toestel?
Airbus A320

Traject?
Amsterdam - Paphos v.v. (vliegtuig gaat verder naar Larnaca)

Prijs?
pakketreis met hotel en autohuur, dus geen idee wat de vlucht zou kosten


Vertraging?

Op de heenweg een uur bij vertrek en een half uur bij aankomst
Op de terugweg een half uur te laat bij vertrek, kwartier te vroeg geland.

Bezetting?
100% Heenreis
95% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Ze deden hun werk met glimlach, maar geen gezelligheid

Lekker eten?
Gratis eten en drinken; heen een warme lunch, iets met kip, een bakje sla en een stukje taart. Terug een ontbijt met ei en worstjes, een broodje en een stukje kaas. Beide gevallen de goedkoopste catering die je kan vinden waarschijnlijk.

Entertainment?
Heen en terug een film en een paar series op kleine schermpjes uit het plafond en wat muziekkanalen.

Iets over de luchthavens?

Pafos geen enkel vliegtuig op de heenweg, op twee vliegtuigen van de Canadese Luchtmacht na. Op de terugweg wat verouderde toestellen gezien die vanaf daar naar Kiev, Egypte en Israel vliegen.
Moderne luchthaven met een paar kleine winkeltjes en verder een hele grote nieuwe hal die in de zomer wel vol zal zitten maar niet in deze tijd van het jaar. Check-in gaat precies 2 uur van tevoren open.
Voor de rest veel autoverhuurbedrijven, maar nog geen OV-verbinding naar steden rondom.

Schiphol ging erg snel; inchecken bij KLM zuil, bagage afgeven en 20 minuten na aankomst op het treinstation zat ik boven op het terras van de McD. Terugweg binnen 20 minuten na landing al in de trein naar huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 08-12-2009 15:06:09 ]
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:21:03 #31
45833 crew  Fogel
pi_75408324
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:

Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA
¿Que?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75408461
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:

Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen,
Een travel mod ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:30:40 #33
45833 crew  Fogel
pi_75408672
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een travel mod ?
Volgens mij is zijn account gehacked
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75410125
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:21 schreef Fogel het volgende:

¿Que?
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 15:12:56 #35
45833 crew  Fogel
pi_75410323
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
Ah, dat verklaart de boel. Ik zal binnenkort nog 5 verslagen schrijven, maar ben maar vast met de ergste begonnen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:37:33 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75422470
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus A319

Traject?
Amsterdam - Madrid - Amsterdam

Prijs?
60 euro retour


Vertraging?
Op de heenweg een half uur bij vertrek en een half uur bij aankomst
Op de terugweg eerst te laat begonnen met boarden, uiteindelijk met de bus naar het vliegtuig, om 10 minuten ervoor te staan, vervolgens weer terug te rijden naar de terminal, om na 1 uur wachten weer met de bus naar het vliegtuig te gaan. Totaal 1 uur en 50 minuten later aan de gate in Amsterdam.

Bezetting?
92% Heenreis
95% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken. De vervangende piloot wat een van de betere Easyjetpiloten, in ieder geval qua informatievoorziening omtrent de vertraging op de terugweg, als algehele vliegkwaliteiten voor zover ik die kan beoordelen.

Lekker eten?
Blueberry muffin was goed te doen, voor de rest had ik nog een flesje water beide keren op de airport gekocht.

Entertainment?
Heen en terug mijn IPOD en uit het raam kijken

Iets over de luchthavens?
M-pier op Schiphol qua beveiliging is prima, je bent er zo doorheen, 1 minuut wachttijd, maar de informatievoorziening kan veel beter, het vliegtuig was te laat, en er werd geen alternatieve gate aangeboden. Daarnaast is het informatiebord aan het echte begin van de M-pier nu al ongeveer 3 maanden defect, in ieder geval, elke keer als ik daarvan vertrek.

Madrid is echt een doolhof als je aankomt, nu kom je er wel uit, maar het is toch even zoeken, het is niet helemaal logisch gemaakt. Beveiliging was prima, was opzich druk, maar alle poortjes waren open zodat de wachttijd 3 minuten was, wat natuurlijk prima is.
Toen we weer terug waren in de terminal na de eerste keer boarden, (toen we net op het laatste moment een gate change gehad hadden wat een geweldige duwpartij tot gevolg had), was de vlucht van de borden verdwenen en niemand kon vertellen waar de vlucht dan wel van zou vertrekken en op welk tijdstip.
Pas na enig zoekwerk en bij een andere gate bij een behulpzame Ryanair medewerker even de vluchtgegevens bij de gate computers bekeken om te zien hoe laat de vlucht zou vertrekken en vanaf waar. Die informatievoorziening moet echt beter. Medewerkers kunnen ook beter getraind worden op dit soort situaties.

Algehele indruk
Voor de prijs een prima vlucht, loadfactor was goed, ik had ook niet anders verwacht op deze vlucht, Madrid is een populaire bestemming. Al moet ik zien hoe deze route zich houdt yieldtechnisch gezien, want Iberia en KLM hebben ook aantrekkelijke aanbiedingsprijzen. Vertragingtechnisch gezien is de late avondvlucht overigens echt rampzalig, het ontime percentage is sinds de start in november echt bedroevend laag...

Daarnaast, ik had zowel heen als terug online ingeschecked en zat in boarding groep A. Met een beetje tactisch opstellen kon ik zowel heen als terug een zitplaats bij de nooduitgang krijgen.
Maar het is veel beter om een plaatsaanwijzingssysteem te gaan gebruiken, dit zal de boardingscrum bij de gate zoals deze nu ontstaat echt oplossen.
(Normaliter stap ik als laatste in en kan het me eigenlijk niet schelen waar ik zit, maar 2,5 uur is best lang, en ik had er best geld voor over gehad om een toegewezen zitplaats te hebben. Maar geen speedy boarding, want dan zit je nog in dezelfde bus, en moet je alsnog je door de menigte die voor de gate staat naar voren werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75423252
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

Een travel mod ?
Om je gerust te stellen => Met welke airlines heb jij allemaal gevlogen #2
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:58:14 #38
45833 crew  Fogel
pi_75423329
Maatschappij?
1) KLM Cityhopper
2) NWA (of stiekum toch Delta?)
3) Mesaba
4) NWA
5) NWA (Delta?)
6) KLM Cityhopper

Toestel?
Embraer 190
Airbus 330-300
CanadaJet versie extra klein (herinner typenr niet meer)
Saab 340
Airbus 330-300
Embraer 190

Traject?
Trondheim - Amsterdam - Detroit - Champaign - Detroit - Amsterdam - Trondheim

Prijs?
Totaal voor een retour TRD-AMS-DTW-CMI was het ongeveer 800¤.


Vertraging?
Nee, nergens

Bezetting?
1) Halfvol ongeveer? Op zich niet slecht voor een vlucht op 6u in de ochtend op een zaterdag.
2) Ook niet erg druk, maar wel iemand naast me
3) Vol
4) Vol
5) Redelijk vol
6) 40%?

Vriendelijk personeel?
Niks mis mee.

Lekker eten?
1) Als ik het goed herinner was het een boterham met vlees en een met kaas.
2) Chicken or pasta? Dacht dat ze na al die jaren toch wel wat beters zouden kunnen verzinnen Was goed weg te krijgen. De andere maaltijd ben ik alweer vergeten. Normaal bier kon je alleen rond etenstijd krijgen, daarbuiten alleen Light crap.
3) Catering was niet op komen dagen, een beker water was het enige wat voorhanden was. Geen probleem op een vlucht van 1 uur.
4) Catering was wel op komen dagen en ik kreeg een zakje pindas, beker cola en later nog een kop koffie. Goed gedaan op een vlucht van 1 uur.
5) Chicken or pasta? DUH! Ontbijt was klein (een banaan en een broodje met was ei erop) maar OK.
6) Weer twee boterhammen, waarvan 1 met kaas en picallily (wat ik smerig vind) en de andere met vlees. Verder een blik of 4 bier en een kop koffie.


Entertainment?
Nee, werk op de heenweg. 1 film gekeken aan het einde van de vlucht toen ik geen zin meer had om nog meer te werken. Personal entertainment system is geweldig Wel jammer dat de powerport die volgens seatguru bij mijn stoel zou zitten niet bleek te bestaan.
Op de terugweg 1 film gekeken en een beetje door wat magazine gebladerd, was te duf voor meer. Verder muziek uit mijn telefoon en uit het entertainment system.

Iets over de luchthavens?
Ik had veeeeeeeeeel tijd op Schiphol, die ik voornamelijk doorgebracht heb met werken.
2 uur voor de vertrektijd maar vast richting gate gelopen en die ging net open, even het "interview" doorlopen en de security door en vervolgens daar verder werken tot het boarden.
Detroit, zie vorige verslag.
Champaign: mini-vliegveld, zie vorig verslag.

Algehele indruk
Zelfs al heb ik weinig gebruik gemaakt van de entertainment set, het is geweldig dat het tegenwoordig vrij standaard is op de transatlantische vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 9 december 2009 @ 09:45:55 #39
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75435839
Maatschappij?
CarpatAir

Toestel?
Saab 2000

Traject?
Odessa - Timisoara

Prijs?
¤80

Vertraging?
Geen

Bezetting?
20/58

Vriendelijk personeel?
Jep, in voor een normaal babbeltje.

Lekker eten?
Croissant (lekker), jus en thee. (vertrokken 7 uur 's morgens)

Entertainment?
Geen. Dus een boek en i-pod.


Iets over de luchthavens?

Odessa, kill koud en dus erg Oekrains. Onvriendelijk personeel.
Douane word je ook niet erg vrolijk van.

Algehele indruk

Prima, goedkoop en toch alles met een lach en service voor zover mogelijk op zo'n korte vlucht (iets van 1.5 uur)
Timisoara is lekker warm, modern en heeft normale voorzieningen die je op een vliegveld verwacht (in tegenstelling tot Odessa). Inculsief wireless internet natuurlijk .
Timisoara is trouwens de hub van Carpatair. Goed alternatief voor lokale vluchten in Oost-Europa.
pi_75554057
# Maatschappij - TAM
# Traject - CDG- GIG
# Vertraging - nee
# Vriendelijk personeel - veel champagne en ieder een stewardess
# Eten - redelijk uitgebreide menukaart wel oke
# Entertainment - ook in orde
# Algehele indruk - prima
pi_76108598
Maatschappij
Arkefly
Traject
AMS-CUN (Cancun, Mexico)-AMS met een tussenstop in HOL (Holguin, Cuba) heen 12 uur, terug 91/2 uur
Vertraging
Op de heenweg niet, op de terugweg een 45minuten.
Vriendelijk personeel
Nee, ook niet onvriendelijk, maar redelijk kort, stug en ik kreeg de indruk dat ze het allemaal niet zo leuk vonden. Onderling werd er nog wel gelachen, maar richting passagiers totaal niet. Een purser vond het nodig demonstratief met zijn ogen te rollen toen een passagier in de weg stond tijdens de service.
Eten
Weinig en niet bijzonder. De pasta was te lang in de oven gelaten, waardoor het een blok van gesmolten (en daarna weer gestolde) kaas was met hier en daar een hard stukje pasta. Het enige wat wel lekker was, waren de toetjes.
Entertainment
Er hingen wat schermen in de cabine, maar die werden, naast de veiligheidsinstructies aan het begin van de vlucht, niet gebruikt voor entertainment. Wat wel te zien was, was de status van de vlucht (hoogte, vliegtijd, kaart etc).
Voor 12 euro kon je een mediaplayer huren waarop een handjevol films en series te vinden waren, alsmede spelletjes en muziek. Op de terugreis waren er echter maar een beperkt aantal beschikbaar en de inhoud was dezelfde als op de heenreis. Gezien het matige aanbod op de speler kan het goed voorkomen dat je alles op de heenweg al bekenen hebt en je op de terugweg niets hebt aan het ding.
Voor de rest heb je nog een radio in je armleuning, waarvoor je natuurlijk weer een speciale stekker in moet steken.
Algehele indruk
Een mager product. We hadden voor gemiddeld 65 euro een klasse hoger geboekt (Comfort class i.p.v. economy) en dat was het zeker wel waard. Je krijgt een (beperkt) aantal voordelen, waarvan de belangrijkste:
-Aparte incheckbalie, dus niet in die giga lange rij wachten (twee vluchten tegelijk inchecken geeft al snel een kleine 300 man voor de balie, die ik dus nu bijna allemaal kon ontwijken.
-Meer been ruimte. Ik heb gezien hoe krap je zat in de economyclass, dat wil je niet. Beenruimte in comfort was ook voor mijn 1m85 goed te doen.
Voor de rest heeft het een vleugje low-cost over zich heen. Maaltijden krijg je gratis (op lange vluchten), frisdranken ook, maar alcohol niet. Ook worden er geen extra's uitgedeeld, die kun je kopen (snoep, apartere koffies etc.)
Ik kreeg niet het idee dat het vragen om wat frisdrank tussen de service door erg gewaardeerd werd. Of dat lag aan de crew of aan het concept weet ik niet.
Online inchecken is gratis, maar om dat te kunnen doen moet je wel een stoel reserveren, wat weer 5 euro kost.
Al met al dus een wat magere indruk. Het brengt je waar je moet wezen, en je krijgt zo nu en dan wat toegeworpen qua eten en drinken, maar glamour is het niet. Helaas werd dat ook niet uitgedragen door de bemanning en de grondafhandeling (op CUN een vertraging van 45 minuten die niet werd omgeroepen, je moest het maar van de schermen in de vertrekhal lezen).
Eventueel informatie over de luchthavens
AMS mag bekend zijn, CUN was een positieve verrassing. De security was een stuk minder uptight dan op AMS en alles ging vrij rap en efficiënt. Tax Free was prima, ook genoeg plek om wat te drinken/eten. Bij aankomst duurde het even voordat de bagage op de band lag, maar daarna ging het ook vrij rap. Voor de mensen die wel eens n de States zijn geweest, zal de douane bij aankomst bekend voorkomen, je mag een tijdje in de rij staan om dan voor een hokje wat papieren af te geven. Dat gaat echter vrij snel en het personeel is erg aardig, al blijkt de Engelse taal niet een vereiste te zijn als je daar wil solliciteren.

Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 27 december 2009 @ 17:07:16 #42
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76108661
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
pi_76114746
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:07 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
Tsja, kwestie van een very last minute, en geen keuze meer hebben qua maatschappij. Maar ja, nu weet ik het tenminste uit eigen ervaring... Als ik de volgende keer een keuze heb, dan wordt het geen arke meer...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 28 december 2009 @ 17:16:57 #44
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_76147135
Maatschappij?
EasyJet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Liverpool-Amsterdam vv

Prijs?
Retour 60 pond.


Vertraging?
Heen niet.
Terug daarentegen maarliefst 16 uur! We zouden gisteren om 21.20 vertrekken van Schiphol. Het vliegtuig kwam a 30 min. te laat aan, dus het boarden begon later. Daarna bleek er een technisch probleem, en na een uur in het vliegtuig wachten bleek dat dit niet snel gerepareerd kon worden. Op kosten van EasyJet mochten we de nacht doorbrengen in het Dorint hotel (4 sterren).
De vlucht werd opnieuw gepland voor vandaag 12 uur. We vertrokken met 15 minuten vertraging; omdat het in Liverpool erg mistig was, was het onduidelijk of we wel zouden gaan. Eenmaal boven Liverpool was het nog steeds mistig; we hebben eerst een uur rondgevlogen in afwachting van beter weer, maar daarna werd besloten in Manchester te landen. Dat was voor mij wel handig, aangezien ik daar woon, maar voor de restvan de passagiers niet.
Bij landing in Manchester moesten we een uur in het vliegtuig wachten, omdat het erg druk was door vluchten die in Liverpool hadden moeten landen. Uiteindelijk na 3,5 uur in het vliegtuig waren we dan toch in Manchester,. en ik was ongeveer 16 uur na mijn gepland thuiskomst thuis.


Bezetting?
Heen bijna helemaal vol, terug zo'n 80%.

Vriendelijk personeel?
Ja, ze bleven vriendelijk ondanks alle tegenslag, en werden ook wat persoonlijker tegenover de passagiers in plaats van robotten.

Lekker eten?
Helaas kregen we alleen water bij alle vertragingen, geen gratis thee/koffie/eten. Dus ik heb niets gekocht. Het eten in het hotel was trouwens wel erg lekker.


Entertainment?
Behalve kijken naar gesprekken tussen het personeel en de technici verder niets.

Iets over de luchthavens?
Manchester is en blijft verwarrend.

Algehele indruk
Een enorme combinatie van pech voor EasyJet. Ze hadden het verbazingwekkend snel geregeld toen het vliegtuig niet bleek te gaan; snel een hotel voor 250 mensen, en info over hoe laat de vlucht dan wel zou gaan. Ze hadden iets meer info kunnen geven toen nog niet duidelijk was hoe het zat; gewoon iets als 'we weten nog niet hoe lang het duurt' had ook al welkom geweest. Dat deden ze beter bij het mistprobleem, toen kwamen er regelmatig updates.
Mijn vertrouwen is EasyJet is in elk geval alleen maar toegenomen door het hele gebeuren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_76150883
Proppen ze tegenwoordig 250 man in een A319 of had een andere vlucht ook problemen?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 28 december 2009 @ 21:12:59 #46
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_76157110
Euhhh... kweenie hoeveel er normaal gesproken in passen... het leek me een redelijke schatting... dat zullen er dan wel wat minder zijn geweest
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_76157793
Bij 156 houdt het wel op
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76170222
Maatschappij
Ryanair

Toestel
Boeing 737 volgens mij

Traject
Weeze-Fes
Fes-Weeze

Prijs
75 euro

Vertraging
Op de heenvlucht vertrokken we te laat door overtollig handbagage. Op de terugvlucht vertrokken we ongeveer een uur te laat, maar dat heeft de piloot weten te reduceren tot ongeveer een kwartiertje.

Bezetting
95 tot 100%

Vriendelijk personeel
Niet veel mee te maken gehad. Ze deden hun werk.

Lekker eten
Niks gekocht, maar het Ryanair voedsel is over het algemeen niet heel best.

Entertainment
Je eigen iPod, tijdschrift en/of boek.

Algehele indruk
Helaas dachten veel reizigers dat de regel van één stuk handbagage niet voor hun telde. Resultaat: te veel handbagage en daardoor moesten een stuk of twintig koffers alsnog naar het ruim. En dus een vertraagde vlucht. Maar goed, voor de prijs die je betaalt hoef je ook niet te veel van de vlucht te verwachten.

Iets over de luchthavens
Het was de eerste keer Weeze voor mij, maar erg goed bevallen. Overzichtelijk en snel aan de beurt. De douanecontrole in Fes duurde lang. De douaniers leken er niet veel zin in te hebben. Op de terugweg was dit helemaal een ramp. Meer dan een uur in de rij staan om langs de paspoortcontrole te komen. En toen ik aansloot in de rij stonden er ongeveer tien mensen voor me. En dat laatste is niets overdreven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunner op 29-12-2009 12:00:44 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:54:26 #49
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76188137
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:04 schreef The_stranger het volgende:
Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
Op Holguin is niets. Toen wij er wilden vertrekken was er zelfs geen stroom, zodat de vliegtuigmotoren om de beurt voor energie moesten zorgen tijdens het voltanken van de vleugels (Martinair 767).

[ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 29-12-2009 18:25:51 ]
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:18:06 #50
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76188964
Maatschappij
CSA

Traject
Amsterdam-Praag vice versa

Vertraging
Op de heenweg 1,5 uur (late aankomst vliegtuig en bij vertrek de-icing, waarmee algauw een halfuur gemoeid is), op de terugweg ook 1,5 uur vertraging wegens late aankomst door sneeuw en ijs. Schiphol was geheel ondergesneeuwd bij terugkeer, maar de landing verliep zonder problemen. Gezien de verhalen van anderen in deze periode (17-21 december) mochten we zeker niet mopperen over deze vertragingen..

Vriendelijk personeel
Nogal verveeld oostblokkerig, een stewardess stond tijdens het binnenkomen van de passagiers in het gangpad giechelend te OH-en met een passagier (zeker een IPB'er) en versperde zo de doorgang. Vrij onbegrijpelijk. Op de terugweg deed een van de stewards wel echt zijn best door vriendelijk en efficiënt te werken en dan zie je toch dat dat een groot verschil maakt voor je vliegervaring.

Eten
Je krijgt een broodje kaas en een glas appelsap of jus en thee of koffie. Cola, bier of wijn moet je kopen. voor redelijke prijzen.

Entertainment
Op de schermen op de heenweg het vliegtraject en wat filmpjes. Op de terugweg geen vliegtraject op de schermpjes zien en ook geen enkele verwelkoming of vlucht- en weerinformatie uit de cockpit. Excuses voor de vertraging wel van de purser. Zeker een chagrijnige captain.

Algehele indruk
Wel goed, de beenruimte in de nieuw ogende A320 was ruim voldoende. Iets meer gastvrijheid en af en toe een glimlach gewenst.

Informatie over de luchthavens
Praag oogt modern en biedt voldoende zitruimte en winkels na de veiligheidscontrole.
Op Schiphol om zes uur 's avonds bij vertrek wederom lange rijen voor de veiligheidscontrole, zeker twintig minuten in de rij gestaan, met uitzicht op de Privium-geprivilegeerden uiteraard. Gelukkig werden er ditmaal geen foldertjes uitgedeeld aan het in de rij staande plebs om ook van dat duurbetaalde voordeel te genieten want dat is puur gesar van een luchthaven die het allemaal net niet snapt.
Kan dat nou echt niet anders en vooral sneller, met minder idiote wachtrijen?
It's not a lie, if you believe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')