abonnement Unibet Coolblue
pi_91179418
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.
Dat dus. Ik vlieg enkel "normale" airlines eigenlijk en die landen ook eindeloos vaak op die kutbaan...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:10:52 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91184714
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.

In de avond, na 20:00 uur op zeker moet, als het kan, van de polderbaan gebruikgemaakt worden, Easyjet of KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91289278
.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).

[/quote] de meest verschrikkelijke baan is de kaagbaan dan ben je echt minimaal een half uur aan het taxien, voordat bij de startbaan danwel de gate bent!
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 22:32:12 #279
45833 crew  Fogel
pi_91289755
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.

In de avond, na 20:00 uur op zeker moet, als het kan, van de polderbaan gebruikgemaakt worden, Easyjet of KLM.
Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:02:21 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91329300
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.
Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.

:) Neemt niet weg dat de polderbaan vervelend is, hoewel het landen met een kleiner toestel over het algemen nog wel gaat, die kunnen relatief snel naar de gate rijden, maar opstijgen met een 747 van KLM vanaf de polderbaan is rampzalig....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91330662
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.

:) Neemt niet weg dat de polderbaan vervelend is, hoewel het landen met een kleiner toestel over het algemen nog wel gaat, die kunnen relatief snel naar de gate rijden, maar opstijgen met een 747 van KLM vanaf de polderbaan is rampzalig....
Gezien de bestemmingen die de 747 aandoet vallen die 15/20 minuten in het niets bij de lengte van de vlucht.
pi_91358415
# Maatschappij
Heenweg KLM, terugweg Air France en KLM.
# Traject
AMS - KIX, KIX - CDG, CDG - AMS
# Prijs
Iets meer dan 800¤.
# Bezetting
Alle vluchten propvol, 100% dus.
# Vertraging
Geen vertraging gehad op een van de vluchten. In Osaka zelfs 10 minuten voor schematijd vertrokken.
# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel op de heenweg was dit keer wel okay-ish. Schattige steward die met z'n billetjes achteruit achter z'n trolley paradeerde :') Ik had nog nooit met AF gevlogen ivm overstap in Parijs enzo, maar ik was echt positief verrast. Super elegant personeel en ze kwamen absurd vaak langs met water. Vanuit Parijs was het niet veel soeps met een 17-jarig mokkel met los lang haar ( :r ) en een bouwvakker-turned-steward. Maar dat was ook niet zo'n punt voor dat half uurtje in de lucht.
# Eten
AMS - KIX volgens mij beef of pasta. Ik had pasta, en dat ging onaangeraakt weer mee met de trolley. Wát een lucht kwam daar vanaf zeg. Die vlucht heb ik overbrugt met toffees en een hoop water. KIX - CDG had heerlijk eten, met verse salades en dressings. En itt KLM, hebben ze bij AF lekkere baguettes ipv van die slappe broodballetjes van KLM. De enorme kuip brie die erbij zat, was volgens vriendlief heel lekker. Verder kon je tijdens die vlucht achterin udon noodles halen en die waren erg lekker. Oh en ze kwamen vaak langs met water as I said before. CDG - AMS kreeg je een jodekoek of wat hartigs, en snel wat te drinken. Niks mis mee voor de korte vliegtijd.
# Entertainment
AMS - KIX het bekende in-flight entertainment system. Weinig mis mee, maar heb geen films gekeken. Richting Parijs een fijn schermpje met de afstandsbediening naast het schermpje ipv dat ie in je dij zit te prikken. Maar liefst drie films gezien; Elle s'appelait Sarah, The Social Network en eentje met Katherine Heighl. Op de laatste vlucht was het entertainment de verlichte Zeeuwse kust en Rotterdam het entertainment (was een avondvlucht). Heb er weinig van meegekregen, was op dat moment al een uur of 24 wakker.
# Algehele indruk
Tja, KLM. Ik begin me steeds meer af te keren tegen die maatschappij, omdat ik weet dat het beter (en vaak ook goedkoper!) kan. Ik vlieg behoorlijk veel (long-haul) en koos altijd voor KLM, maar ik denk dat daar binnenkort wel wat verandering in kan gaan komen. Ik heb gemerkt dat het zoveel beter kan :D AF was echt een verademing, al had ik wel het gevoel dat hun stoelen iets kleiner waren dan normaal. Maar daar had ik in the end weinig last van - ik ben niet zo lang.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Osaka, KIX, is een efficiënte luchthaven met weinig poeha. De controle was erg netjes. Schoenen moesten uit en door de scan, maar je kreeg wel slippertjes om door dat poortje te lopen :) achter de controle is er een breed scala aan winkeltjes en eetgelegenheden. Veel tijd om daar rond te lopen hadden we niet, en we zijn dus vrijwel direct met het onbemande treintje naar de gate gegaan. Dat gebouw was duidelijk wat ouder dan de rest, maar wel schoon. Boarding was wel hilarisch met opgefokte Fransen die per se als eerste naar binnen wilden. Wij hebben netjes gewacht tot het gros al zat, en konden meteen doorlopen. Toen we richting de slurf liepen, stonden er twee Japanners te buigen en zeiden "bon voyage!".

Okay, nu CDG. Ik was nog nooit op CDG geweest, en wist niet wat ik moest verwachten. Bij aankomst uit Osaka stonden er vrijwel direct bij de gate borden met informatie voor de overstap. Dus wij waggelden met onze handbaggage richting F33. Toen ik een dronken Fransman die ook uit Osaka kwam had verteld dat ie naar rechts moest voor de baggageband, gingen wij roltrapje af, hoekje om en poortje door. En na het poortje stond Hij daar; de kleine Arabier met absurd lange baard met een enorm geweer voor z'n lichaam langs. Ik keek hem aan, en liep door. Toen riep ie me: "Eeeeeh! *Frans gebrabbel* passapwortah!". Verbaasd keek ik om, en gaf hem mijn paspoort. Daarna begon hij in het Frans te schreeuwen, en nadat ik twee of drie keer probeerde duidelijk te maken dat ik echt geen Frans sprak, kwam het hoge woord eruit: "WHERE FROM?!!". Netjes gaf ik antwoord, "Osaka, Japan", en ik vroeg me af of ie dat niet kon aflezen van mijn boarding pass die ik hem ook gegeven had. Maar goed. Na een paar vuile blikken snauwde hij "OK!", en mochten we doorlopen. Bespetterd door zijn speeksel kwamen we aan bij de volgende controle. Weer al je meuk door een scan enzo. Nadat ik erachter kwam dat ik mijn riem nog omhad (ik was maar 24 uur wakker), en werd teruggestuurd door de douanier, kwam ik er piepvrij doorheen. En daar sta je dan weer je spullen bij elkaar te rapen. Ik wachtte aan het einde van die rolband op vriendlief, die vrij lang op zijn spullen moest wachten. Toen zijn spullen erdoorheen waren, en hij zijn riem/horloge/etc aan het omdoen was, gilde er een naar knoflook/kardemom-ruikende Indiaase medewerkster naar me. Ik keek om, en ze wees naar de band waar ik stond te wachten. Na een hoop miscommunicatie kreeg ze toch de kracht om op te staan, 5 meter te lopen en te zeggen dat de tas van vriendlief nader gecontroleerd moest worden. Prima. Dus we mochten iets doorlopen, naar een klein tafeltje met eveneens een Arabisch meisje die met handen en voeten duidelijk maakte dat de tas leeg moest. Zo gezegd, zo gedaan. Wij wisten echt niet dat er nog een flesje zeep in de tas zat, maar dat was voor haar geen reden om niet te gaan schreeuwen. Alsof ze m'n moeder was gilde ze "FORBIDDEN! YOU CANNOT BRING THIS INTO FRANCE!!" dat wisten we, maar dat flesje zeep zat er al 2 weken in, weten wij veel. En op Osaka had niemand het flesje opgemerkt. Maar goed, ik moest er wel om lachen. Mopperend liep ze naar de enorme vuilnisbak waar ze het flesje zeep weggooide. Ik keek even om, zag d'r haar volgende prooi benaderen en ik kon niet anders denken dan "meid, wat heb jij een kutbaan". En toen naar de gate! Even twee baguettes met heerlijk beleg gehaald bij Paul, en een beetje mensen zitten kijken. Wel een mooie hal daar, met die metaal/glasconstructie.

Al met al een vreemde ervaring op CDG. The complete opposite van Japan.

Oh, en AMS is natuurlijk bekend. Niks geen problemen gehad daar.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? :)
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 11:00:45 #283
45833 crew  Fogel
pi_91358875
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:35 schreef Melochan het volgende:
# Maatschappij
Heenweg KLM, terugweg Air France en KLM.
# Traject
AMS - KIX, KIX - CDG, CDG - AMS
# Prijs
Iets meer dan 800¤.
# Bezetting
Alle vluchten propvol, 100% dus.
# Vertraging
Geen vertraging gehad op een van de vluchten. In Osaka zelfs 10 minuten voor schematijd vertrokken.
# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel op de heenweg was dit keer wel okay-ish. Schattige steward die met z'n billetjes achteruit achter z'n trolley paradeerde :') Ik had nog nooit met AF gevlogen ivm overstap in Parijs enzo, maar ik was echt positief verrast. Super elegant personeel en ze kwamen absurd vaak langs met water. Vanuit Parijs was het niet veel soeps met een 17-jarig mokkel met los lang haar ( :r ) en een bouwvakker-turned-steward. Maar dat was ook niet zo'n punt voor dat half uurtje in de lucht.
# Eten
AMS - KIX volgens mij beef of pasta. Ik had pasta, en dat ging onaangeraakt weer mee met de trolley. Wát een lucht kwam daar vanaf zeg. Die vlucht heb ik overbrugt met toffees en een hoop water. KIX - CDG had heerlijk eten, met verse salades en dressings. En itt KLM, hebben ze bij AF lekkere baguettes ipv van die slappe broodballetjes van KLM. De enorme kuip brie die erbij zat, was volgens vriendlief heel lekker. Verder kon je tijdens die vlucht achterin udon noodles halen en die waren erg lekker. Oh en ze kwamen vaak langs met water as I said before. CDG - AMS kreeg je een jodekoek of wat hartigs, en snel wat te drinken. Niks mis mee voor de korte vliegtijd.
# Entertainment
AMS - KIX het bekende in-flight entertainment system. Weinig mis mee, maar heb geen films gekeken. Richting Parijs een fijn schermpje met de afstandsbediening naast het schermpje ipv dat ie in je dij zit te prikken. Maar liefst drie films gezien; Elle s'appelait Sarah, The Social Network en eentje met Katherine Heighl. Op de laatste vlucht was het entertainment de verlichte Zeeuwse kust en Rotterdam het entertainment (was een avondvlucht). Heb er weinig van meegekregen, was op dat moment al een uur of 24 wakker.
# Algehele indruk
Tja, KLM. Ik begin me steeds meer af te keren tegen die maatschappij, omdat ik weet dat het beter (en vaak ook goedkoper!) kan. Ik vlieg behoorlijk veel (long-haul) en koos altijd voor KLM, maar ik denk dat daar binnenkort wel wat verandering in kan gaan komen. Ik heb gemerkt dat het zoveel beter kan :D AF was echt een verademing, al had ik wel het gevoel dat hun stoelen iets kleiner waren dan normaal. Maar daar had ik in the end weinig last van - ik ben niet zo lang.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Osaka, KIX, is een efficiënte luchthaven met weinig poeha. De controle was erg netjes. Schoenen moesten uit en door de scan, maar je kreeg wel slippertjes om door dat poortje te lopen :) achter de controle is er een breed scala aan winkeltjes en eetgelegenheden. Veel tijd om daar rond te lopen hadden we niet, en we zijn dus vrijwel direct met het onbemande treintje naar de gate gegaan. Dat gebouw was duidelijk wat ouder dan de rest, maar wel schoon. Boarding was wel hilarisch met opgefokte Fransen die per se als eerste naar binnen wilden. Wij hebben netjes gewacht tot het gros al zat, en konden meteen doorlopen. Toen we richting de slurf liepen, stonden er twee Japanners te buigen en zeiden "bon voyage!".

Okay, nu CDG. Ik was nog nooit op CDG geweest, en wist niet wat ik moest verwachten. Bij aankomst uit Osaka stonden er vrijwel direct bij de gate borden met informatie voor de overstap. Dus wij waggelden met onze handbaggage richting F33. Toen ik een dronken Fransman die ook uit Osaka kwam had verteld dat ie naar rechts moest voor de baggageband, gingen wij roltrapje af, hoekje om en poortje door. En na het poortje stond Hij daar; de kleine Arabier met absurd lange baard met een enorm geweer voor z'n lichaam langs. Ik keek hem aan, en liep door. Toen riep ie me: "Eeeeeh! *Frans gebrabbel* passapwortah!". Verbaasd keek ik om, en gaf hem mijn paspoort. Daarna begon hij in het Frans te schreeuwen, en nadat ik twee of drie keer probeerde duidelijk te maken dat ik echt geen Frans sprak, kwam het hoge woord eruit: "WHERE FROM?!!". Netjes gaf ik antwoord, "Osaka, Japan", en ik vroeg me af of ie dat niet kon aflezen van mijn boarding pass die ik hem ook gegeven had. Maar goed. Na een paar vuile blikken snauwde hij "OK!", en mochten we doorlopen. Bespetterd door zijn speeksel kwamen we aan bij de volgende controle. Weer al je meuk door een scan enzo. Nadat ik erachter kwam dat ik mijn riem nog omhad (ik was maar 24 uur wakker), en werd teruggestuurd door de douanier, kwam ik er piepvrij doorheen. En daar sta je dan weer je spullen bij elkaar te rapen. Ik wachtte aan het einde van die rolband op vriendlief, die vrij lang op zijn spullen moest wachten. Toen zijn spullen erdoorheen waren, en hij zijn riem/horloge/etc aan het omdoen was, gilde er een naar knoflook/kardemom-ruikende Indiaase medewerkster naar me. Ik keek om, en ze wees naar de band waar ik stond te wachten. Na een hoop miscommunicatie kreeg ze toch de kracht om op te staan, 5 meter te lopen en te zeggen dat de tas van vriendlief nader gecontroleerd moest worden. Prima. Dus we mochten iets doorlopen, naar een klein tafeltje met eveneens een Arabisch meisje die met handen en voeten duidelijk maakte dat de tas leeg moest. Zo gezegd, zo gedaan. Wij wisten echt niet dat er nog een flesje zeep in de tas zat, maar dat was voor haar geen reden om niet te gaan schreeuwen. Alsof ze m'n moeder was gilde ze "FORBIDDEN! YOU CANNOT BRING THIS INTO FRANCE!!" dat wisten we, maar dat flesje zeep zat er al 2 weken in, weten wij veel. En op Osaka had niemand het flesje opgemerkt. Maar goed, ik moest er wel om lachen. Mopperend liep ze naar de enorme vuilnisbak waar ze het flesje zeep weggooide. Ik keek even om, zag d'r haar volgende prooi benaderen en ik kon niet anders denken dan "meid, wat heb jij een kutbaan". En toen naar de gate! Even twee baguettes met heerlijk beleg gehaald bij Paul, en een beetje mensen zitten kijken. Wel een mooie hal daar, met die metaal/glasconstructie.

Al met al een vreemde ervaring op CDG. The complete opposite van Japan.

Oh, en AMS is natuurlijk bekend. Niks geen problemen gehad daar.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? :)
Heb je iets tegen alle Arabieren of alleen deze twee? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91358961
Alleen deze twee, heb verder nooit problemen met ze gehad in welk land op de wereld dan ook :) daarom verbaasde me het ook zo dat deze twee vrij grof waren. :o
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 11:12:22 #285
45833 crew  Fogel
pi_91359166
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:03 schreef Melochan het volgende:
Alleen deze twee, heb verder nooit problemen met ze gehad in welk land op de wereld dan ook :) daarom verbaasde me het ook zo dat deze twee vrij grof waren. :o
OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91374941
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:12 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.
Oh nee die instelling heb ik absoluut niet. Ik keek gewoon op, omdat ik het nogal random vond dat daar iemand stond. Het was zeg maar niet dat we er in een rij langs moesten lopen, maar meer hij stond gewoon raar opgesteld ofzo :) Maar ik ben zelf ook niet blond met blauwe ogen, word zelf vaak voor Turkse/Marokkaanse/whatever aangezien, dus zou wat wezen als ik zo'n instelling zou hebben :')
pi_91381641
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
pi_91383324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
Je kunt dit via Seatguru vergelijken, bij de stoel 'pitch' informatie. Je moet dan wel eerst weten met welk toestel je gewenste vlucht wordt gevlogen. Deze informatie wordt bij de betere bookings websites of op de site van de maatschappij zelf, meestal wel gegeven.
pi_91449237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
Mijn ervaring (ben zelf 1.96) is dat een inch meer of minder links of rechts niet zoveel uitmaakt. Je moet een plekkie bij de nooduitgang of in de BC zien te scoren wil je prettig kunnen zitten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_91890545
Wederom een Ryanairvluchtje gehad:

# Traject
Dusseldorf Weeze - London Stansted - Dusseldorf Weeze

#Vliegtuig
Boeing 737-800

# Maatschappij
Ryanair

# Vertraging
Geen, beide keren netjes op tijd geland, waarbij we bij de terugvlucht zelfs 20 minuten voor op schema landden. Maar daarna moest je wel ff wachten bij de douane, aangezien je uit een niet Schengen land komt.

# Bezetting
Beide vluchten rond de 90%, niet helemaal vol maar hier en daar een plekje vrij.

# Vriendelijk personeel
Mix van Oost- en Zuid Europees. niks mis mee. Ze doen hun werk en voor de rest moet je ook niet veel verwachten. Wel komisch vond ik dat er één steward bij het uitdelen van de drankjes aan het vertellen was dat die een ontzettende kater had.

# Eten
Niks gepakt, op zo'n korte vlucht heb ik niks nodig.

# Entertainment
Ryanair Magazine en mijn iPod.

# Algehele indruk
Dit was 34ste vlucht met Ryanair en dan weet je ondertussen wel hoe het er aan toe gaat. Ryanair is gewoon vliegen van A naar B voor weinig geld en voor de rest hoef je niks extras te verwachten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Weeze is lekker snel, geen wachtrijen bij de douane, enigste minpuntje vind ik wel dat je direct na de douane door de winkel heenmoet, maar dit is uit commercieel oogpunt goed te begrijpen. Je bent snel bij de gate en inchecken gaat gewoon snel. London Stansted is groot en ik vind het erg overzichtelijk. Je komt wel aan op een gate die iets verder weg ligt maar eenmaal buiten de douane is alles duidelijk aangegeven.
pi_91890792
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:07 schreef Professional het volgende:
enigste minpuntje vind ik wel dat je direct na de douane door de winkel heenmoet, maar dit is uit commercieel oogpunt goed te begrijpen.
Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....
pi_91895606
Heeft iemand ervaring met BA op het LHR-SFO traject? Alle informatie welkom... vliegtuig, service etc. Heb het geboekt voor augustus... wilde eigenlijk graag met Virgin Atlantic vliegen maar dat was toch een stuk duurder.
pi_91896842
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:02 schreef Monopoly_Man het volgende:
Heeft iemand ervaring met BA op het LHR-SFO traject? Alle informatie welkom... vliegtuig, service etc. Heb het geboekt voor augustus... wilde eigenlijk graag met Virgin Atlantic vliegen maar dat was toch een stuk duurder.
Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.

Niets is beter dan Virgin :P (imo)
pi_91898989
quote:
17s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:30 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.

Niets is beter dan Virgin :P (imo)
Nee heb vorige week gekeken en geboekt... aangezien het de vakantieperiode is wilde ik liefst niet langer wachten met boeken... in ieder geval is het direct en niet Delta of Continental ofzo.

Ik heb nog nooit met Virgin gevlogen maar heb wel het idee dat zij de beste reputatie hebben inderdaad, samen met Singapore natuurlijk die ik wel al heb gevlogen naar de US - maar die vliegen niet op deze route.
BA kan denk ik toch ook niet slecht zijn... wel een klein beetje bang dat er stakingen kunnen zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:01:47 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91908875
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....
Mwah, je wordt verplicht door het retailgedeelte te lopen, je kan het niet vermijden, je wordt dus als het ware producten opgedrongen in een winkel.

Persoonlijk heb ik er geen last van, ik check altijd even de prijzen van frisdrank na de beveiliging en lach altijd krom om de prijzen die ze durven vragen. Alleen al voor die reden koop ik nooit iets, behalve in de UK, want daar zijn de prijzen wel schappelijk achter de beveiliging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_93941442
Heb een vlucht van Iberia op het oog. Amsterdam-Madrid en Madrid-Mexico City.

Wat is jullie ervaring met Iberia? Beenruimte, comfort e.d.
Thanks! :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 01:18:28 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93941546
Rotmaatschappij. Slechte informatievoorziening, slechte klachtafhandeling, reageren niet op claims, etc. Vlieg er nooit meer mee.

Oh, en weinig beenruimte.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:33:39 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94033807
Maatschappij?
Thai Air Asia

Toestel?
Airbus 320

Traject?
Macau - Bangkok

Prijs?
50 euro

Vertraging?
Air Asia kwam 2 minuten voor geplande aankomsttijd aan, en tot mijn verbazing reden wij reeds 5 minuten van de 'gate' weg. Uiteindelijk 12 minuten te vroeg aan de gate in Bangkok.

Bezetting?
Slechts 75% gevuld, ik had door de drukte aan de gate verwacht dat het vliegtuig helemaal vol zou zitten. Nu helpt het bij Air Asia wel om stoelen achterin het toestel te reserveren, Air Asia vult vanaf rij 6 (De eerste 5 zijn in de ogen van Air Asia premium seats) het toestel op waardoor achterin meestal wat ruimte ontstaat.

Vriendelijk personeel?
Niet onaardig, Engels ging wel in hetzelfde tempo als het Thais en was wat onverstaanbaar. De Co-piloot tijdens de vlucht was wel goed te verstaan.

Eten?
Het is 3 uur vliegen dus een versnapering is wel wenselijk. Vooraf een hot dog gereserveerd, vroegah kreeg je er een bekertje water bij, nu thee of koffie. Voor 2 euro niet verkeerd.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, ik begrijp niet hoe ik ooit zonder heb gekund. Daarnaast was het goed helder vliegweer waardoor Vietnam, Cambodia en Thailand goed zichtbaar waren, zelden zo weinig bewolkig gezien.

Iets over de luchthavens?
Na het wegvallen van Viva Macau is het nog rustiger geworden. Dit vertaald zich door niet veel mensen aanwezig in de terminal, geen rijen bij de incheckbalie, geen rijen bij de paspoortcontrole, en ook niet bij de beveilging.
Ondanks dat ik wist dat mijn schoenen de poortjes activeren toch er doorheen gegaan met schoenen aan, tot blijdschap van de beveiligingsmedewerker die weer wat te doen had en met een handmatige scanner aan de slag kon.
Bangkok is prima, bij paspoortcontrole 1 gigantische rijen, echter je kunt gewoon doorlopen en bij paspoortcontrole 2 stonden 3 mensen voor mij. Tip, in principe geeft het arrivals bord aan welke bagageband je moet hebben, op deze manier probeert Bangkok Airport de reizigers over beide paspoortcontroles te verspreiden, echter je komt bij het meerendeel van de vluchten eerst bij paspoortcontrole 1 en bijna niemand loopt door, dat is nu net wel aan te raden.

Algehele indruk
Vertrekken vanaf Macau was voor deze datum aanmerkelijk goedkoper vanaf Hong Kong, en of ik nu 45 minuten met de bus (Hong Kong Airport), of 1 uur met de boot (Macua Aiprt) vanaf Hong Kong Island moet reizen maakt ook niet zoveel uit.
Terug zal ik wel naar Hong Kong vliegen, want het blijft vreemd om op te stijgen vanaf Macau en recht over Hong Kong Airport heen te vliegen alvorens de draai richting Thailand te maken.
Air Asia blijft bij een beetje tijdig boeken een voordelige maatschappij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:39:08 #299
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94040731
Heeft er iemand wat recentere ervaringen met ArkeFly, in mijn omgeving hoor ik slechte verhalen alleen die zijn uit de tijd dat ze nog maar iets van 3 vliegtuigen hadden, hierdoor had je vaak lange vertragingen als er een uitviel. Hoe is het momenteel gesteld? Ze zijn namelijk naar Canada rechtstreeks de goedkoopste in de periode dat ik wil reizen, maar als het nog steeds zo slecht is als de ervaringen in mijn omgeving betaal ik wel 100 euro meer. :P
Niet altijd serieus
pi_94069530
Over drie weken naar Las Vegas vliegen, via philadelphia.

Vlieg met US airways, 757-200 transatlantisch en Airbus A320 binnenlands.

Vraag me wel af of ik een beetje normaal kan zitten, en hoe het zit met entertainment.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')