index       mexicaanse griep
PI Het Mexicaanse griepvaccin, kwik en autisme
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5
Topicgallery™ :
dramatiek
zaterdag 14 november 2009 @ 18:20 (#51) 
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:55 schreef MaGNeT het volgende:
In 1 kilo vers gevangen paling zit al 1000x meer kwik dan in 1 griepvaccin...

Het valt me op dat mensen als TS zich helemaal focussen op de stoffen in vaccins en andere medicijnen die we hooguit 1 of 2x per jaar toegediend krijgen en dan vergeten dat er in ons normale dagelijkse voedsel, dat we al eeuwen eten, 1000x grotere concentraties van dezelfde stoffen voorkomen.

En toch worden we gemiddeld 76 tegenwoordig...
Paling is niet echt dagelijks eten daarbij is veel paling tegenwoordig vaak kweekpaling of niet afkomstig uit grote rivieren. Het probleem bij paling zijn PCbs en niet kwik. De hoeveelheid kwik in paling is vrij laag en zeker onder de NL en who normen. Daarbij is het ook nog zo dat er veel selenium in paling (of andere vis) zit. Selenium heeft bij opname een interactie met kwik waardoor simpel gezegd negatieve invloeden van kwik uitgemiddeld kunnen worden. (zoeken op pubmed voor betere uitleg)

In 1 kg paling zou ongeveer 1000 x 0.2µg zitten terwijl in het vaccin geloof ik 12.5µg of 25µg thimerosal zit. Geloof dat daarvan +- 50% kwik is.(zal minder zijn denk ik..go ahead als iemand het wil uitrekenen) Bovendien zit in het vaccin ethylkwik en geen methylkwik zoals dit in vis zit. Appels en peren dus.

Ik ben het wel met je eens dat je je beter druk kan maken om je dagelijkse voeding dan om de griepprik en de hoeveelheid kwik in het huidige vaccin.

---
Since the late 1980s the average mercury content in eel from the Haringvliet-Oost has fallen by 0.9 µg/g to 0.4 µg/g in 1998. The mercury content of eel from the Rhine and Meuse has remained about the same in the last fifteen years. It is now around 0.2 µg/g, keeping it below the consumption standard of 1 µ mercury/g eel (Pieters et al., 2001).

Developments in PCBs in eels
The levels of PCB 153 in eel from the IJsselmeer have been far below the consumption standard of 500 ng/g of fish for years. In the large rivers, there are occasional exceedances of this standard (not shown). Health risks caused by PCBs are only likely if eel from those areas of the Netherlands heavily polluted with PCBs is consumed on a regular basis (Pieters et al., 2001)

[ Bericht 0% gewijzigd door dramatiek op 14-11-2009 18:30 ]

Financing for Development and the Post-Keynesian Case for a New Global Reserve Currency
http://www.myhealthfulworld.com
The Financial Instability Hypothesis by. Hyman P. Minsky

Pietverdriet
Ik wou dat ik een IJsbeer was
zaterdag 14 november 2009 @ 18:33 (#52) 

Het valt me altijd op, hoe kleiner het risico, hoe groter de paniek.

Law Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig
Het links-progressief-academisch-media complex onderdrukt den arbeider.

switchboy
zaterdag 14 november 2009 @ 21:11 (#53) 

Omdat ik zie dat het stukje uit het artikel wat ik eerder plaatste vanaf de uni dus niet gratis blijkt te zijn citeer ik hier even het stuk waar het om gaat:
quote:
Thimerosal
Vaccine manufacturers who produce multidose vaccine
vials use thimerosal as a preservative. Thimerosal is approximately
50% mercury by weight, and it has been one of the
most widely used preservatives in vaccines. It is metabolized
or degraded to ethylmercury and thiosalicylate. Ethylmercury
is an organomercurial that should be distinguished
from methylmercury, a related substance that has been the
focus of considerable study (Thimerosal in Vaccines, n.d.).
Methylmercury is bioavailable and can accumulate in the
brain and cause neurologic damage. The ethylmercury found
in thimerosal is not bioavailable. In studies, ethylmercury
does not accumulate in the body or the brain and is metabolized
and cleared by the body. (Burbacher, Shen, Liberato,
Grant, & Cernichiari, 2005).

Thimerosal has antimicrobial qualities that keep vaccines
safe from inadvertent contamination through routine
multiple punctures in a vial. Thimerosal had been used by
vaccine manufacturers for years but came under scrutiny in
1999, as discussed earlier in this article. At that time, the
FDA and the CDC published statements that indicated
manufacturers should reduce or eliminate the amount of
thimerosal used in vaccines. The CDC further recommended
the birth dose of hepatitis B vaccine be suspended
for infants until thimerosal-free vaccine was available (CDC,
1999b).
The CDC stated:
. . . given the widely acknowledged value of reducing
exposure to mercury, vaccine manufacturers, the FDA,
and other Public Health Service (PHS) agencies are collaborating
to reduce the thimerosal content of vaccines or
to replace them with formulations that do not contain
thimerosal as a preservative as soon as possible without
causing unnecessary disruptions in the vaccination
system. The FDA will expedite review of supplements to
manufacturers’ product license applications that present
formulations for eliminating or reducing the mercury
content of vaccines. (CDC, 1999, p. 997)

Vaccine manufacturers then worked to assure removal of
thimerosal from vaccines. By 2001, all vaccines routinely recommended
for children 6 years of age and under in the
United States were produced without thimerosal as a preservative,
with the exception of some doses of inactivated influenza
vaccine. Today, all vaccines are available without
thimerosal, including several influenza vaccine presentations
(e.g., single-dose prefilled syringes and the intranasal
vaccine).
Many studies have been undertaken to examine the risks
associated with thimerosal in vaccines. In 2003, Stehr-Green
et al. assessed autism incidence and the use of thimerosalcontaining
vaccines: “Data did not support an association
between thimerosal-containing vaccines and autism in
Denmark and Sweden where exposure to thimerosal was
eliminated in 1992 and where autism rates continued to
increase” (Stehr-Green et al., 2003, p. 106).

Another study in 2003 utilized the Vaccine Safety Datalink
(VSD) to screen for possible associations between exposure
to thimerosal-containing vaccines and a variety of renal, neurologic,
and developmental problems: “No consistent significant
associations were found between thimerosal-containing
vaccines and neurodevelopmental outcomes” (Verstraeten
et al., 2003, p. 1,042).
The CDC conducted a follow-up study to the Verstraeten
et al. VSD study. This was a large study that also utilized the
VSD data to investigate a possible link between thimerosal in
vaccines and childhood developmental concerns. An excerpt
from the study finding reads:
. . . some people believe increased exposure to thimerosal
(from the addition of important new vaccines recommended
for children) explains the higher prevalence in
recent years. However, evidence from several studies
examining trends in vaccine use and changes in autism
frequency does not support such an association. Furthermore,
a scientific review by the Institute of Medicine
(IOM) concluded that “the evidence favors rejection of a
causal relationship between thimerosal-containing vaccines
and autism.” (CDC, 2007, p. 144.)

Thompson et al. (2007) further examined the hypotheses
that “increasing exposure to thimerosal is associated with
neurodevelopmental disorders. Findings did not support a
causal association between early exposure to mercury from
thimerosal-containing vaccines and immune globulins and
deficits in neuropsychological functioning at the age of 7 to
10 years” (Thompson et al., p. 1,290).

PMID: 19614825 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www3.interscience.wiley.com/journal/122504388/abstract

Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!

Japairman
woensdag 18 november 2009 @ 11:03 (#54) 
pakweg 2 weken geleden influvac 2009/2010 (voor de gewone griep) gekocht, Solvay gebeld om te vragen waarom er geen Thiomersal inzat, de voorlichtster wist niet precies wat het was en zou terugbellen, ze belde 2 1/2 uur later keurig terug en vertelde dat Solvay Pharmaceuticals sinds twee jaar al geen Thiomersal (anti-schimmel/anti-bacterieel) meer toevoegde vanwege een mogelijk verband met AUTISME.

Als je zoiets van de producent zelf hoort dan KLINKt dat in ieder geval zeer vreemd in beide oren, ondanks de schijnbare eerlijkheid.

Oh ja, Influvac 2009/2010 voor de zekerheid toch maar door de plee gespoeld (zonde van de centen !).

ps.: bel ze ook eens met deze of welke vraag danook; Solvay Pharmaceuticals Communications Department, 0294477242

“Have a nice life”

Pietverdriet
woensdag 18 november 2009 @ 11:34 (#55) 

Lees dit eens, Japairman
http://www.wired.com/magazine/2009/10/ff_waronscience/

switchboy
woensdag 18 november 2009 @ 11:38 (#56) 

Oke dus een producent haalt het uit voorzorg uit z'n vaccin omdat er mogelijk een verband zou zijn (niet dat dat verband ooit wetenschappelijk is aangetoond het tegengestelde is eerder waar) om het zekere voor het onzekere te nemen en het is nog niet goed genoeg voor meneer? En je hebt je speciaal om dit te melden geregistreerd?

ruikt naar troll, will stop feeding after this post

Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!

Japairman
woensdag 18 november 2009 @ 12:40 (#57) 
lees jiij Pietverdriet dan dit eens
http://www.upi.com/Health(...)/UPI-57611184777255/

Er zijn zoveel berichten die elkaar tegenspreken als leek zien we de bomen door het bos toch niet meer?

Waarom zijn we alle andere jaren niet massaal gevaccineerd? Jaarlijks valen er vele doden door griep.
Het nut van vaccinaties is ook nog nooit volledig aangetoond.
Opvallend zijn de duidelijk verschillen tussen industrie gesponsoort onderzoek en onafhankelijk onderzoek.
Wie betaald,bepaalt.
Wie betaald word ook sneller gepubliceerd ongeacht de kwaliteit van het onderzoek.

! ding is zeker onderga je de griep natuurlijk ben je in de toekomst beter beschermd.

@switchboy erg dom dan van die andere fabrikanten om dan ook niet het alternatief te gebruiken als hierover nog geen zekerheid is, toch.
Maargoed ze hebben toch niets te vrezen want ze zijn al ingedekt.

Ik heb me speciaal aangemeld om jouw dwars te zitten nou goed

ATuin-hek
hekje voor sommigen
woensdag 18 november 2009 @ 12:40 (#58) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:38 schreef switchboy het volgende:
Oke dus een producent haalt het uit voorzorg uit z'n vaccin omdat er mogelijk een verband zou zijn (niet dat dat verband ooit wetenschappelijk is aangetoond het tegengestelde is eerder waar) om het zekere voor het onzekere te nemen en het is nog niet goed genoeg voor meneer? En je hebt je speciaal om dit te melden geregistreerd?

ruikt naar troll, will stop feeding after this post
Achja, lawsuits he. Lijkt me nog best een dilemma. Thimoseral er in en mogelijk daar voor aan worden geklaagt, of een alternatief waar geen gedoe over is maar slechter werkt, en later mogelijk daar voor aan worden geklaagt. Wat moet je dan als groot farmacie bedrijf.

Build a man a fire and he will be warm for a day. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life. -- Terry Pratchett
When in doubt, set something on fire. -- Belkar

ATuin-hek
hekje voor sommigen
woensdag 18 november 2009 @ 12:45 (#59) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef Japairman het volgende:

Er zijn zoveel berichten die elkaar tegenspreken als leek zien we de bomen door het bos toch niet meer?

Waarom zijn we alle andere jaren niet massaal gevaccineerd? Jaarlijks valen er vele doden door griep.
Het nut van vaccinaties is ook nog nooit volledig aangetoond.
Opvallend zijn de duidelijk verschillen tussen industrie gesponsoort onderzoek en onafhankelijk onderzoek.
Wie betaald,bepaalt.
Wie betaald word ook sneller gepubliceerd ongeacht de kwaliteit van het onderzoek.

! ding is zeker onderga je de griep natuurlijk ben je in de toekomst beter beschermd.

@switchboy erg dom dan van die andere fabrikanten om dan ook niet het alternatief te gebruiken als hierover nog geen zekerheid is, toch.
Maargoed ze hebben toch niets te vrezen want ze zijn al ingedekt.

Ik heb me speciaal aangemeld om jouw dwars te zitten nou goed
Dit soort onzin kan beter in BNW.

Build a man a fire and he will be warm for a day. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life. -- Terry Pratchett

Pietverdriet
woensdag 18 november 2009 @ 13:01 (#60) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef Japairman het volgende:

Heb je dat Wired artikel überhaupt gelezen?
DAN OLMSTED, in jouw link is Journalist
Paul Offit, mede uitvinder van het rotavirus vaccine wat iedere dag honderden levens red,
Naar wie ga ik luisteren?
Het hele gelul over vaccinaties is zo ongelofelijk dom, van alle medische behandelingen is vaccinatie wel hetgeen met de beste bate / risico verhouding. Maar sukkels kunnen niet rekenen, ze zien een klein risico als heel eng, maar de bate niet. Het is typisch voor ook voor hoernalisten, maak veel hype om kleine zaken.
Hoe kleiner het risico hoe banger mensen er voor zijn. Gekke koeie ziekte? PANIEK PANIEK, maar roken? ach ja, dan is het mijn opa werd 80 en rookte iedere dag een doos sigaren.

Elkafila
I spy with my little eye..
woensdag 18 november 2009 @ 13:20 (#61) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het hele gelul over vaccinaties is zo ongelofelijk dom, van alle medische behandelingen is vaccinatie wel hetgeen met de beste bate / risico verhouding. Maar sukkels kunnen niet rekenen, ze zien een klein risico als heel eng, maar de bate niet. Het is typisch voor ook voor hoernalisten, maak veel hype om kleine zaken.
Hoe kleiner het risico hoe banger mensen er voor zijn. Gekke koeie ziekte? PANIEK PANIEK, maar roken? ach ja, dan is het mijn opa werd 80 en rookte iedere dag een doos sigaren.
Helemaal mee eens.

Dat ene groepje mensen dat zich niet wil laten inenten verpest het voor de overgrote meerderheid. Doordat zij zich niet laten vaccineren kan het virus zich toch handhaven/verspreiden en eventueel muteren.

Asociaal hoor..

Monolith
woensdag 18 november 2009 @ 13:26 (#62) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:20 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Dat ene groepje mensen dat zich niet wil laten inenten verpest het voor de overgrote meerderheid. Doordat zij zich niet laten vaccineren kan het virus zich toch handhaven/verspreiden en eventueel muteren.

Asociaal hoor..
De hele bangmakerij heeft in het VK in ieder geval z'n uitwerking. Daar voerde de media een aantal jaren geleden een hetze tegen het BMR-vaccin en zie hier het resultaat.

"You find yourself amusing, Herr Blackadder ? "
"I try not to fly in the face of public opinion... "

Japairman
woensdag 18 november 2009 @ 13:53 (#63) 
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dat Wired artikel überhaupt gelezen?
DAN OLMSTED, in jouw link is Journalist
Paul Offit, mede uitvinder van het rotavirus vaccine wat iedere dag honderden levens red,
Naar wie ga ik luisteren?
Oke dat geneuzel over een stofje,hte zal allemaal best wel meevallen en je hebt gelijk als je zegt hoe kleiner het risico hoe banger en dan neem ik de mexicaanse griep als voorbeeld.

Scorpie
Johnny _O_
woensdag 18 november 2009 @ 13:55 (#64) 

Dit hele topic heeft een hoog -gehalte, mensen die het woordje kwik zien en gelijk gaan stuiteren zonder dat ze enige kennis van zaken bezitten

[22:33] <Derek> Maart 2010 is de consumptieve oppervlakkige levensstijl ten einde.
[22:33] <Derek> gegarandeerd.

ATuin-hek
hekje voor sommigen
woensdag 18 november 2009 @ 14:51 (#65) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

De hele bangmakerij heeft in het VK in ieder geval z'n uitwerking. Daar voerde de media een aantal jaren geleden een hetze tegen het BMR-vaccin en zie hier het resultaat.

[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat zoiets genoeg zegt... Valt toch tegen.

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] woensdag 18 november 2009 @ 14:56 (#66) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:55 schreef Scorpie het volgende:
Dit hele topic heeft een hoog -gehalte, mensen die het woordje kwik zien en gelijk gaan stuiteren zonder dat ze enige kennis van zaken bezitten
nou ja, het is natuurlijk wel gewoon een hot topic, ook binnen de wetenschap natuurlijk. Er zijn tig studies elk met een eigen conclusie (zowel positief als negatief als neutraal)

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

-jos-
Money=Power
vrijdag 20 november 2009 @ 01:17 (#67) 

Voor de mensen die zitten te zeuren dat Thiomersal niet hetzelfde is als kwik dus niet schadelijk is.

http://www.scribd.com/doc(...)logical-Implications

Vanaf slide 25

Bij veel studies die zouden aantonen dat er geen verband bestaat tussen vaccinatie en autisme is er geen rekening mee gehouden dat autisme gemiddeld pas na 4 jaar wordt vastgeseld. Van buitenaf lijkt er dus geen wezenlijk verschil te zijn maar langzaamaan worden er neuronen in het lichaam vernietigd met als mogelijk gevolg autisme als het lichaam niet in staat is het kwik uit het lichaam te krijgen.

www.oxle.com

Pietverdriet
vrijdag 20 november 2009 @ 08:35 (#68) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:17 schreef -jos- het volgende:
Voor de mensen die zitten te zeuren dat Thiomersal niet hetzelfde is als kwik dus niet schadelijk is.

Vanaf slide 25

Bij veel studies die zouden aantonen dat er geen verband bestaat tussen vaccinatie en autisme is er geen rekening mee gehouden dat autisme gemiddeld pas na 4 jaar wordt vastgeseld. Van buitenaf lijkt er dus geen wezenlijk verschil te zijn maar langzaamaan worden er neuronen in het lichaam vernietigd met als mogelijk gevolg autisme als het lichaam niet in staat is het kwik uit het lichaam te krijgen.
enig idee hoeveel kwik je binnenkrijgt via een vaccin, en hoeveel kwik je binnenkrijgt met levensmiddelen, water, lucht?

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 08:53 (#69) 

quote:

Vanaf slide 25

wat natuurlijk ook speelt en wat wel eens vergeten wordt (en dat even buiten het feit om dat er ook lange termijn studies zijn die kijken over 10-20 jaar, waar niets gevonden wordt) is dit:
quote:
Trends in Diagnosis Rates for Autism and ADHD at Hospital Discharge in the Context of Other Psychiatric Diagnoses
De diagnoses voor autisme is progressief omdat de diagnoses steeds accurater worden...

http://psychservices.psyc(...)ent/abstract/56/1/56

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

Pietverdriet
vrijdag 20 november 2009 @ 09:02 (#70) 

Vraag me af of mensen hier het begrip epifenomeen kennen.

dramatiek
vrijdag 20 november 2009 @ 09:30 (#71) 
quote:

Vanaf slide 25

Yep, je moet alleen de studies eens nalezen. Dan zie je meteen waarom er nu zo weinig in een vaccin zit. Het gaat hier nml om, zeker voor pasgeborenen (zoals Flagan) om ontoelaatbare hoeveelehden en vaak langdurige blootstelling. Wanneer je die nu in een spuit zou proppen en mee zou inenten dan waren de rapen gaar. Het is niet voor niets onderzoek uit de jaren 70, we zijn ondertussen 39 jaar verder en een paar honderd misschien wel een paar duizend studies verder natuurlijk.

Several cases of acute mercury poisoning from thimerosal-containing products were found in the medical literature with total doses of thimerosal ranging from approximately 3 mg/kg to several hundred mg/kg. These reports included the administration of immune globulin (gamma globulin) (Matheson et al. 1980) and hepatitis B immune globulin (Lowell et al. 1996), choramphenicol formulated with 1000 times the proper dose of thimerosal as a preservative (Axton 1972), thimerosal ear irrigation in a child with tympanostomy tubes (Rohyans et al. 1994), thimerosal treatment of omphaloceles in infants (Fagan et al. 1977), and a suicide attempt with thimerosal (Pfab et al. 1996). These studies reported local necrosis, acute hemolysis, disseminated intravascular coagulation, acute renal tubular necrosis, and central nervous system injury including obtundation, coma, and death

Financing for Development and the Post-Keynesian Case for a New Global Reserve Currency

Pietverdriet
vrijdag 20 november 2009 @ 09:44 (#72) 

Er zit water in de vaccins, terwijl bewezen is dat als je een mens een 4 a 5 liter water laat drinken deze mensen dood gaan. Paniek!

ATuin-hek
hekje voor sommigen
vrijdag 20 november 2009 @ 09:44 (#73) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Re het volgende:

[..]

wat natuurlijk ook speelt en wat wel eens vergeten wordt (en dat even buiten het feit om dat er ook lange termijn studies zijn die kijken over 10-20 jaar, waar niets gevonden wordt) is dit:
[..]

De diagnoses voor autisme is progressief omdat de diagnoses steeds accurater worden...

http://psychservices.psyc(...)ent/abstract/56/1/56
De definitie van autisme is toch ook een keer aangepast? Asperger en dergelijke syndromen waren dacht ik ook onder het kopje autisme geschoven.

dramatiek
vrijdag 20 november 2009 @ 09:52 (#74) 
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De definitie van autisme is toch ook een keer aangepast? Asperger en dergelijke syndromen waren dacht ik ook onder het kopje autisme geschoven.
onder het kopje "Pervasive developmental disorders"

299.00 Autistic Disorder (70)
299.80 Rett's Disorder (76)
299.10 Childhood Di sintegrative Disorder (77)
299.80 Asperger's Disorder (80)
299.80 Pervasive Developmental
Disorder NOS (84)

[ Bericht 20% gewijzigd door dramatiek op 20-11-2009 09:53 ( ) ]

nieslief
vrijdag 20 november 2009 @ 10:02 (#75) 

quote:

Vanaf slide 25

Waarbij je dus even vergeet te vermelden dat het vaak gaat om kinderen waaraan al vanaf baby te merken is dat ze 'anders' zijn en dus waarvan de ouders al een heel traject achter de rug hebben om erachter te komen wat er nou precies 'anders' is. En dat de definitieve diagnose trouwens met 4 nog niet gesteld kan worden omdat de hersens van kinderen zich pas volledig ontwikkeld hebben rond hun 7de levensjaar. Daarnaast is autisme in veel gevallen (zo niet de meeste) genetisch bepaald en zie ik dus als ouder van een tweeling met autisme het verband niet tussen kwik en autisme aangezien mijn kinderen al anders waren toen ze een baby waren.

Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5
index       mexicaanse griep
Het Mexicaanse griepvaccin, kwik en autisme
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500