abonnement Unibet Coolblue
pi_251153
Tja...

Voornamelijk oud nieuws.
Maar SBS gaat wel heel ver door met het "Ik heb gelijk" van Seki

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 07 Maart 2000).]

Blijft zich verbazen
pi_251154
Nou nou, we zien weer eens bevestigd dat die Seki een gevaarlijke gek is
Ik hoop dat Seki nog lang blijft
Ik denk dat ALS hij ooit genomineerd wordt, dat hij dan unaniem door de hele bus wordt weggestemd. Maar het Nederlandse publiek vindt dit soort TV natuurlijk wel leuk dus zover komt het voorlopig niet

Maar wat ik nog steeds niet begrijp (ook niet bij BB trouwens): waarom is iedereen toch zo emotioneel met dat wegstemmen? Het is een spelletje hoor! Als iemand 'af' is hoeft ie zich dat toch niet zo persoonlijk aan te trekken?

  dinsdag 7 maart 2000 @ 20:08:00 #3
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_251155
quote:
op 03-07-2000 om 07:24 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Tja...

Voornamelijk oud nieuws.
Maar SBS gaat wel heel ver door met het "Ik heb gelijk" van Seki



Op deze manier wil SBS het spannend houden voor de kijkers.
Ik blijf me trouwens verbazen over het non-verbale gedrag van Seki.
Ik krijg ook steeds het idee dat hij zo erg heen en weer loopt om de camera's op te jagen. Wat weer een klucht vanavond. Moeten ze die vent niet wat valium toedienen. En die opmerking van hem: "ik kom hier voor m'n rust en ik blijf hier voor m'n rust".
Seki doet duidelijk mee voor het geld.

pi_251156
* Athena heeft met open mond naar het gedrag van Jop en Aziz gekeken.

Zijn mensen echt zo schijnheilig?
Zeg me dat het niet waar is.....

Ik ben al een uur aan het zoeken naar het boek 'Chimpanseepolitiek' van Frans de Waal.
Het moet ergens in mijn boekenkast staan, maar ik stuit telkens weer op 'Van nature goed' van dezelfde schrijver. En ik weet zeker dat in Chimpanseepolitiek betere verklaringen stonden voor dit gedrag...


pi_251157
Wel mooi om te zien allemaal, die menselijke 'spraak-verwarringen' midden in de dierentuin !

Allereerst, wat hier 2 dagen geleden niet letterlijk geciteerd werd: Büllent zegt tegen Sylvana: "Daar wil ik me NOG niet over uitlaten." In dat woordje "nog" zat dus een voorbehoud. Hier werd het zinnetje als een absolute afwijzing van iedere relatie tussen Bul en Es gelezen.
Dan Büllents diplomatieke formulering: "Er is absoluut niets. Voor mij geen relatie in de Bus. Wel sta ik open voor gevoelens." M.a.w., en wat niemand er op dat moment in hoort: "Als het NA De Bus tussen mij en Es wat wordt, dan sta ik er open voor, als dat HIER begint."
Voor Seki, die heel anders luistert (met z'n gevoel, 'animaal qua mens' zeg maar) is dat al een vorm van attractie. En nomineren is voor Seki: "uitstoten door dominantie". Vandaar zijn onmiddellijke reactie: Bul stoot Bart uit, om zelf via Es te gaan domineren. En aangezien Bul de enige man was die op Bart stemde, wordt hij voor Seki een aspirant-lover van Esmeralda, cq. werkt de bestaande concurrent Bart eruit, en is dus matennaaier. De wet van de roedel. En Aziz en Jop begrijpen dat maar al te goed, want die denken zelf ook zo.

Volgende spraak verwarring: Aziz komt heel vergaderachtig diplomatiek bij Bul en Es informeren, of het serieus tussen hen is, zogenaamd omdat de groep zich daarover vragen stelt. De werkelijke vraag die gesteld wordt - in dit geval aan Büllent - zou 'in animale termen' zijn: Is dat vrouwtje Esmeralda nog beschikbaar voor ons bed, of heb jij haar al ? Maar zo'n vraag stellen mensen niet (meer). Dieren ook niet, die hebben daar een geur voor (bij de vrouwtjes) en flinke klauwen of een slagaderbeet bij de mannetjes.

Aan Esmeralda wordt intussen weinig gevraagd (tot haar grote verontwaardiging!) want zij heeft haar 'taak' al gedaan: het flirten nl.
De verdeling van de vrouwtjes wordt door de mannetjes geregeld. Toepasselijk, die standplaats Burger's Zoo !

Ook opvallend als Seki aan Jop en Aziz vertelt over Bul's opmerking: "ik ben geen homo hoor" : daverend gelach bij Aziz en Jop. Tuurlijk : daarmee zou nl. 'concurrent Bul' bij voorbaat in een "onschadelijke" positie komen, en al dat gedoe niet meer nodig zijn. Een soort 'verbale uitschakeling' dus: grote hilariteit bij de overleggende "mannetjes".

Laatste 'vreemde' gesprek (uitzending gisteren): tussen Jop, Aziz en Antonette, vlgs. de Voice Over "over sex".
Aziz geeft zo'n merkwaardige formulering weg aan Antonette: "Hoe krijg je 'n goede minnaar ?". Jop: "als je achter in de hoek gaat liggen en jij d'r voor". Aziz (tegen Antonette) "Nee, maar als jij ook een beetje meewerkt... dan krijg je gewoon 'n spel, 'n samenspel...".
Antonette heeft blijkbaar van jongsafaan weinig grenzen opgebouwd om dit soort openlijke "vrouwenhandel" af te wijzen,
maar Aziz is duidelijk 'besmet' door zijn aanwezigheid bij de nachtelijke avonturen van Jop en Antonet, en hoopt misschien, zo 'aan de zijlijn' een graantje mee te pikken, en tegelijk ook Jop nog als maatje te houden. Leuk plannetje hebben die twee uitgebroed...

Leve de menselijke beschaving en schijnheiligheid... maar het 'bloed kruipt waar het niet gaan kan', miljoen of geen miljoen.

  dinsdag 7 maart 2000 @ 20:20:00 #6
521 ruby
Hell yeah!
pi_251158
Het leek wel of ik naar een aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden zat te kijken zeg. Hoe ze dingen zeiden, hoe ze keken. Het was een regelrechte soap. En dat gehang tegen elkaar van: kijk ons even sociaal met elkaar omgaan, hoeft van mij ook allemaal niet.
Al met al toch een komische aflevering, ik heb gelachen.

groetjes Ruby

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_251159
quote:
op 03-07-2000 om 08:09 PM schreef Moor het volgende:
Leve de menselijke beschaving en schijnheiligheid... maar het 'bloed kruipt waar het niet gaan kan', miljoen of geen miljoen.

Ik ben serieus erg geschrokken van het schijnheilige gedrag van Jop en Aziz. Dat mensen echt zo achterbaks zijn had ik nooit verwacht... Normaal gesproken merk je dat natuurlijk ook niet. Nu vraag ik me af: is dit een wijze levensles of zijn dit extreme types?


pi_251160
quote:
op 03-07-2000 om 08:20 PM schreef ruby het volgende:
Al met al toch een komische aflevering, ik heb gelachen.

* Athena was in shock... en is dat nog steeds.


pi_251161
MMMJJa, dankzij de anderhalve dag durende uitbarsting van Seki(en de overige halfslachtig meeneuzelende 2 musketiers:"Wat moeten WIJ nou???") heeft SBS genoeg materiaal om Bull totaal het graf in te plakken en knippen! Zou zelf niet graag mijn reputatie in de kijkcijfergeile handjes van SBS leggen! Ben benieuwd wat ze er in de uitzending van morgen van maken. Vind dat Bull nog vrij rustig blijft onder al het gestress van het "Leger-der-eerlijken-in-de strijd-voor-Bart". Hij zal toch ook weten dat SBS hier echt alles van brouwen kan.

Toch vind ik het raar dat kennelijk geen van de musketiers zich kunnen herrinneren (geheugenverlies?) dat het toch echt Bullent was!!!die de eerste anderhalve week met Es aan het stoeien was (aziz keek alleen maar heel vaag en ongelovig toen Es hem hieraan herrinnerde!). En dat ze ook niet doorhebben dat hun gestoei alleen maar ophield doordat Bart Bull en Es chanteerde met zijn trieste openbaring, veel zielige blikken, gedreig, jaloerse taal en een hoop onterechte achterdochte blikken richting Bull.
Jeetje Bartje heeft het wel slim gespeeld hoor, het gaat allemaal precies zoals hij waarschijnlijk hoopte.
Hij had alleen niet kunnen dromen dat Bull hem wapems in handen zou geven door eerlijk te durven uitkomen voor het feit dat 'ie Bart minder tof vond dan de rest, zeker na diens hanerige gedrag tegenover Bull alsware die zijn concurrent.
Begrijp best dat Bull er in deze pro-Bart sfeer er bij het nomineren niet helemaal voor durft uit te komen dat hij Bartje nou niet echt de heilige vindt die Bart uit de gesprekken van de anderen blijkt te zijn. Maar ja dankzij deze iets te eerlijke en niet zo slimme nominatie heeft Bull "het" echt gedaan, Bart kan gerust zijn!
Ben blij dat ik de uitzending gezien heb ondanks de streams, had het beeld van de drie mannen buiten niet graag willen missen!
Wat een show zeg, wat een figuren die drie, echt ongelofelijk. Die houding van Jop en Aziz, eigenlijk niets zeggen, maar toch net genoeg om Seki te steunen, wat een sukkels!. Een heel byzonder tafereel.

In ieder geval concludeer ik dat Es in ieder geval man-vrij is voor de komende bus-tijd . Ze durft zelf niet meer te stoeien vamwege a)Bart's gezeur b) het feit dat ze er langzaam achterkomt dat een aantal mannen in de bus haar achter haar rug uitmaken voor opgeilende slet. Wat betreft de mannen(Bul) is de dreigende "blijf-van-Es-af-want-Bart-is-zielig-en-je-moet-en-zal-bij-je-eerdere-uitspraak-blijven" houding van de enkele overige Bussers waarschijnlijk genoeg om hem voorgoed van Es te genezen.Zal SBS het toch echt alleen met Jop en Antonette moeten doen!

  dinsdag 7 maart 2000 @ 20:30:00 #10
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_251162
Die Seki blaast de boel onnodig op elke keer.
Maakt ( hoe toepasselijk in de huidige omgeving ) van een mug een olifant.
Hij zegt altijd fair te handelen.....
Nu kan ik daar verschillende voorbeelden van geven dat hij dit nu juist ook niet doet ; b.v. het roddelen ( ! ) dat Bullent tegen hem had gezegd dat hij geen homo is, maar dit wel lacherig doorklept naar Jop en Aziz.
Deze man valt niet te pruimen ; ook niet doot zijn medepassagiers !!
Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 7 maart 2000 @ 20:33:00 #11
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_251163
Aziz en Jop zijn allebei rokers en kunnen niet vaak om Seki heen. Het zijn ook allebei grote schijters want geen een van hun durft tegen Seki in te gaan.

  dinsdag 7 maart 2000 @ 20:37:00 #12
1250 Athena
Incognito
pi_251164
quote:
op 03-07-2000 om 08:33 PM schreef THE BORG het volgende:
Aziz en Jop zijn allebei rokers en kunnen niet vaak om Seki heen. Het zijn ook allebei grote schijters want geen een van hun durft tegen Seki in te gaan.

Ik vraag me af of het inderdaad schijters zijn of gewoon meelopers. Of beiden?
Iig vind ik dit gedrag heel ENG!


pi_251165
Hihihi Moor, jij bent echt een dierenvriend he! Misschien de volgende keer Voer voor ethologen i.p.v. psychologen?
Athena, noem mij een pessimist, maar ik vind Jop en Aziz zeker geen extreme types, eerder doodnormaal! Zelf probeer ik altijd bij normale mensen uit de buurt te blijven , hun gevaarlijke domheid heeft in de loop der tijden al voor genoeg kleine en grote rampen gezorgd.
Goede Tijden kan nog wel wat leren van de bus, Ludo eruit en Seki erin!

Even iets heel banaals: zou Seki een rugprobleem hebben? Hij loopt altijd met zo'n kromme boven-rug te ijsberen, lijkt 'ie echt op zo'n nep-neanderthaler uit de Nat. Geogr. films.

pi_251166
In ieder geval geen wonder dat Bullent vanavond Iwan meenam bij zijn uitbraak. Elke andere keuze zou verkeerd zijn opgevat. Is waarschijnlijk dan ook niet toevallig dat juist Bullent die uitbraak mocht doen.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  dinsdag 7 maart 2000 @ 21:03:00 #15
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_251167
quote:
op 03-07-2000 om 08:54 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
Even iets heel banaals: zou Seki een rugprobleem hebben? Hij loopt altijd met zo'n kromme boven-rug te ijsberen, lijkt 'ie echt op zo'n nep-neanderthaler uit de Nat. Geogr. films.

Dat komt door al die zakken graan die hij in de haven heeft moeten sjouwen. Of zat er nou coke in die zakken ???

pi_251168
quote:
op 03-07-2000 om 08:09 PM schreef Moor het volgende:
Volgende spraak verwarring: Aziz komt heel vergaderachtig diplomatiek bij Bul en Es informeren, of het serieus tussen hen is, zogenaamd omdat de groep zich daarover vragen stelt.

Aziz was duidelijk gestuurd door Job en Seki. Maar hij stelde geen echte vraag, stond daar alleen maar te insinueren. Ik zat alsmaar te wachten op de vraag van Bullent: wat wil je nou eigenlijk zeggen? en wat verwacht je nou van mij? Met dit zogenaamde goedbedoelde praatje was Aziz wel de aanstichter van de hele heisa.
Wat is die Aziz dom zeg. En niet eens leuk dom (zoals Ruud) ooit was, maar gevaarlijk dom. En Job en Seki zijn nog een graadje erger.

Nu ik erover nadenk zitten er maar weinig slimme mensen in deze bus. De drie mogelijke uitzonderingen zijn Bullent, Tessa en Iwan.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 07 Maart 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_251169
En toch twijfel ik weer altijd over Jop...
Want hij was wel de ENIGE die er in de bus voor uit kwam dat hij het bij Seki WAARDEERDE dat hij er over uit kwam, en dat verder iedereen stil is en stil blijft maar wel zijn gedachtes heeft. En daar bleef het ineens heel stil bij.....
Blijft zich verbazen
  dinsdag 7 maart 2000 @ 21:10:00 #18
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_251170
quote:
op 03-07-2000 om 08:22 PM schreef Athena het volgende:
Ik ben serieus erg geschrokken van het schijnheilige gedrag van Jop en Aziz. Dat mensen echt zo achterbaks zijn had ik nooit verwacht... Normaal gesproken merk je dat natuurlijk ook niet. Nu vraag ik me af: is dit een wijze levensles of zijn dit extreme types?

Ik ben ook erg geschrokken van het gedrag van Jop en Aziz maar dan meer vanwege de manier waarop ze zich laten inpakken door de ophitsende praatjes van een volledig ontoerekeningsvatbare dwaas. De gedachte dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die zich laten beïnvloeden door seki-types die, niet gehinderd door enige vorm van intelligentie, alleen maar pure agressie ten toon spreiden en vreemd zijn van enige vorm van nuance. Maar goed dat er in dit land (nog) geen Jorg H. rondloopt want door types als Jop en Aziz, die niet de capaciteiten hebben om stoere mannentaal van diepgang te onderscheiden, kunnen zulke mensen ook hier makkelijk aan de macht komen. Misschien overdrijf ik een beetje door de bus in een politieke context te plaatsen maar toen ik deze scène zag was dit het eerste wat in mij opkwam.

pi_251171
Helemaal met je eens trainspotter! Zonder hoogdravend te willen worden kan schokt het gedrag van Jop en Aziz mij absoluut niet. Na het gedrag van juist doodnormale, gerespecteerde, zeker niet altijd onaardige of vreemde mensen tijdens bv.: de tweede wereldoorlog, het comm. regime in oost-duitsland enz enz(beginnend bij de "eerste mens" kun je boeken volschrijven met voorbeelden) zou ik het heel byzonder vinden als je nog WEL iets positiefs van mensen verwacht in dit soort situaties!! Of het nu gaat om niets zeggen en zo toestemmen, zwak meelullen, het geloven van onzin omdat het je goed uikomt, of het verraden van je buren of beste vrienden om een wit voetje te halen enz.enz. Allemaal "normale" zaken door normale mensen. Iedereen! is natuurlijk net zo normaal als Job en Aziz, maar het scheelt een hoop als: je je eigen zwakheid ziet, hierdoor ten alle tijde waakzaam blijft en altijd (zo objectief mogelijk) blijft vragen naar het hoe en waarom van je eigen en andermans gedrag. Jop en Aziz zijn tot deze laatste zaken duidelijk niet in staat!, zoals zovelen helaas.....Tjemig dat een ranzig programma als de Bus ons (ok, mij dan)tot dit soort gebrabbel brengt,wow..
  dinsdag 7 maart 2000 @ 21:38:00 #20
521 ruby
Hell yeah!
pi_251172
quote:
op 03-07-2000 om 08:20 PM schreef ruby het volgende:
Het leek wel of ik naar een aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden zat te kijken zeg. Hoe ze dingen zeiden, hoe ze keken. Het was een regelrechte soap. En dat gehang tegen elkaar van: kijk ons even sociaal met elkaar omgaan, hoeft van mij ook allemaal niet.
Al met al toch een komische aflevering, ik heb gelachen.

groetjes Ruby


Sorry mensen, deze reactie was eigenlijk bedoeld voor de late aflevering van 6 maart. Foutje!

Die aflevering van vandaag moet ik nog zien.

* ruby was er nog niet helemaal bij.

Toedeloe

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 7 maart 2000 @ 21:46:00 #21
1250 Athena
Incognito
pi_251173
quote:
op 03-07-2000 om 09:09 PM schreef Kierewiet! het volgende:
En toch twijfel ik weer altijd over Jop...
Want hij was wel de ENIGE die er in de bus voor uit kwam dat hij het bij Seki WAARDEERDE dat hij er over uit kwam, en dat verder iedereen stil is en stil blijft maar wel zijn gedachtes heeft. En daar bleef het ineens heel stil bij.....

Maar toen Bullent de zaak verklaarde, bleef ook Jop vrij stil...


  dinsdag 7 maart 2000 @ 21:48:00 #22
215 misterDre
Paint it black!
pi_251174
quote:
op 03-07-2000 om 08:59 PM schreef Hunter het volgende:
In ieder geval geen wonder dat Bullent vanavond Iwan meenam bij zijn uitbraak. Elke andere keuze zou verkeerd zijn opgevat. Is waarschijnlijk dan ook niet toevallig dat juist Bullent die uitbraak mocht doen.

Ik had het wel stoer gevonden als hij Seki mee had genomen!

pi_251175
quote:
op 03-07-2000 om 09:09 PM schreef Kierewiet! het volgende:
En toch twijfel ik weer altijd over Jop...
Want hij was wel de ENIGE die er in de bus voor uit kwam dat hij het bij Seki WAARDEERDE dat hij er over uit kwam, en dat verder iedereen stil is en stil blijft maar wel zijn gedachtes heeft. En daar bleef het ineens heel stil bij.....

En Jop was enkele dagen geleden in de streamverslagen en ook op TV heel duidelijk tegen Seki dat hij uiteindelijk ook 'schijt' aan hem heeft. Dat heb ik een ander nog niet horen (durven?) zeggen.
Vergeet niet dat Jopje als barman, dit soort badgasten als Seki al, in al hun (vaak door alcohol doordrenkte) hoogte- en dieptepunten heeft mogen aanschouwen.
"afrekenen Seki" anders krijg je morgen niets meer!!!
Jop heeft samen met Büllent (door zijn werk) de grootste voorsprong qua mensenkennis aan de zelfkant van de maatschappij. Dat zal in 'deze' bus goed van pas komen.
Let eens op hoe Jop op de 'bladen' reageerd. Echt zo'n houding van 'ik zou hetzelfde schrijven als ik mijn poen er mee moest verdienen'.

pi_251176
Job denkt alleen maar aan zichzelf (en zijn mama)
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  dinsdag 7 maart 2000 @ 22:22:00 #25
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251177
quote:
op 03-07-2000 om 08:29 PM schreef dom_is_leuk het volgende:

In ieder geval concludeer ik dat Es in ieder geval man-vrij is voor de komende bus-tijd . Ze durft zelf niet meer te stoeien vamwege a)Bart's gezeur b) het feit dat ze er langzaam achterkomt dat een aantal mannen in de bus haar achter haar rug uitmaken voor opgeilende slet. Wat betreft de mannen(Bul) is de dreigende "blijf-van-Es-af-want-Bart-is-zielig-en-je-moet-en-zal-bij-je-eerdere-uitspraak-blijven" houding van de enkele overige Bussers waarschijnlijk genoeg om hem voorgoed van Es te genezen.Zal SBS het toch echt alleen met Jop en Antonette moeten doen!



Helaas moet ik je teleurstellen, Esmeralda Poetste rond de thuiskomst van de werkende ploeg haar tanden,verschoof haar schuimplastic bh-tje ,en binnen een half uur na het binnenkomen van de werkploeg rolde ze giechelend met Büllent door het bed, dus die "angst "zal wel meevallen

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 07 Maart 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')