index       mexicaanse griep
PI Vaccinatie mexicaans griep gehad ?
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5
Topicgallery™ :
Noelle06
zondag 8 november 2009 @ 23:14 (#1) 

Er zijn al vaccinaties gedaan voor de mexicaanse griep afgelopen week.
Wat is jullie ervaring ?
Hebben jullie bijwerkingen ?
Wat was de rede om het toch te doen ?

Folmer
To fly, or to fall?
zondag 8 november 2009 @ 23:27 (#2) 

Ik wil niet dood.

Cerbie
maandag 9 november 2009 @ 00:49 (#3) 

quote:
Op zondag 8 november 2009 23:14 schreef Noelle06 het volgende:
Wat was de rede om het toch te doen ?
De rede om het toch te doen nog wel. Waarschijnlijk de reden waarvoor mensen worden opgeroepen, omdat ze in een risicogroep vallen.

Ik ga hem morgen halen, verwacht er niet veel engs van behalve de gewoonlijke beurse plek voor 1,5 dag.

Op woensdag 14 oktober 2009 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
Bij hagedissen werkt het. Dus bij mensen ook.

Honeymooner
maandag 16 november 2009 @ 20:48 (#4) 

Heb em vandaag gehaald, omdat ik co-assistent ben op de verloskunde.
Nu wat last nog van de injectieplaats, maar verder (nog) niets.

TJV
maandag 16 november 2009 @ 21:55 (#5) 

Ik zou hem vandaag gehad moeten hebben, vanwege mijn astma. Heb ik een prik gehad, zeg ik ''tot over twee weken''. Kijkt dat wijf me toch raar aan. Ze zei dat ik niet meer terug hoefde te komen, wat blijkt, heeft ze me de gewone griepprik gegeven. Nu moet ik 2 weken wachten.

RaymanNL
Muwhahaa
dinsdag 17 november 2009 @ 12:54 (#6) 

Vorige week maandag gehad, heb nu een hele lichte griep (verkoudheid, een beetje zwak, slikken doet zeer etc) meestal de bijwerkingen die ik standaard heb van een normale griepprik. Hoor dit soort verhalen meer uit de familie. M'n oom had z'n hele stem kwijt door de prik Maar dit is vrij normaal hoor, bij een vaccin

Douwe en ik zijn tof.

simmu
duh
dinsdag 17 november 2009 @ 13:09 (#7) 

ik heb de mijne vorige week gehad. ik heb het wel gedaan omdat ik al genoeg kans heb op complicaties nu (ik ben zwanger van een tweeling). mijn dochtertje laat ik ook doen over een weekje of wat. die heb ik trouwens ook laten kijken naar hoe ze mij deden ik had trouwens enkel een paar dagen een pijnlijke arm, verder niks.

Interdum feror cupidine partium magnarum europe vincendarum
Guppies!

RaymanNL
Muwhahaa
dinsdag 17 november 2009 @ 13:13 (#8) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:09 schreef simmu het volgende:
ik heb de mijne vorige week gehad. ik heb het wel gedaan omdat ik al genoeg kans heb op complicaties nu (ik ben zwanger van een tweeling). mijn dochtertje laat ik ook doen over een weekje of wat. die heb ik trouwens ook laten kijken naar hoe ze mij deden ik had trouwens enkel een paar dagen een pijnlijke arm, verder niks.
Spierpijn achtige pijnarm heb ik ook gehadm, ongeveer 4 dagen lang.

Douwe en ik zijn tof.

LeNeHe
dinsdag 17 november 2009 @ 13:42 (#9) 

Vanmiddag ga ik het vaccin halen. Ben benieuwd; van de gewone griepprik ben ik altijd 3 dagen flink beroerd. Hoop wel dat het bij deze meevalt.

Ik ben soms te blind
Om te zien wat ik heb
Verdwaal soms nog steeds
Ook al ken ik de weg

verleiding
kernel panic
dinsdag 17 november 2009 @ 13:47 (#10) 

Afgezien van een dikke arm en een klein beetje misselijkheid, nergens last van gehad. Vriendin van mij kreeg de nacht erna last van diarree, braken, hoofdpijn en koorts.

Jambolaai de bek vol vlaai, de bek vol pudding. Aj niet vrèèt sloa ik ow een hasseschudding.

Laysa
dinsdag 17 november 2009 @ 13:50 (#11) 

Beetje last gehad van prikplek....de avond volgend op de prik wat warm....maar voor de rest nergens last van

Far,far,far away... In een land hier ver, ver, ver vandaan.....

makkie88
Zo moeilijk is het niet
dinsdag 17 november 2009 @ 14:56 (#12) 

ik heb hem vanmorgen gehad, aangezien ik niet tegen naalden kan ging ik bijna nokkie .. (Gebeurd mij ook als er een injectie naald zonder iets er in in me gestoken wordt)
na 15 minuutjes voelde ik me weer beter
ik heb er bijna geen last van, voel me een klein beetje licht.. verder gaat het wel oke.

ik heb de prik gehaald omdat ik in de zorg werk/stage (ict afdeling van een zorginstelling) mijn ouders vallen bijde in de risicogroep en mijn vriendin is verpleegkundige.. en een leraar van mijn school is vorige week overleden aan de mexicaansegriep

[ Bericht 12% gewijzigd door makkie88 op 17-11-2009 15:03 ]

Gia
Geheel vernieuwde uitgave.
dinsdag 17 november 2009 @ 14:56 (#13) 
Meld!
Net geweest, uurtje geleden dus. Tot nu nog geen klachten.
Bij de gewone griepprik op 8 oktober had ik meteen al een branderig, jeukerig gevoel. Nu nog niet.

Mijn zus en ouders zijn vorige week geweest. Zij klaagden over vermoeidheid, slaperigheid.

Mocht ik klachten krijgen, meld ik het wel even.

Waarom heb ik de griepprik gehaald? Omdat ik in de risicogroep zit. En één van de overledenen aan de mexicaanse griep kreeg tijdens die griep een hartaanval. Kan toeval zijn, onderliggend lijden, misschien, maar ik neem als hartpatient dan toch liever niet dat risico.

ALIVE AND TICKING!!
Trap niet op de eendjes.

Madzeija
Make love not war.....
dinsdag 17 november 2009 @ 15:30 (#14) 

We hebben vanochtend met het hele gezin de DE prik gehaald...eerlijk gezegd met een dubbel
gevoel omdat er niet zo heel veel bekend is.

Ik zelf en mijn jongste dochtertje van 5 zijn wel wat hangerig en moe, verder nog wel een pijnlijke plek.
het blijft afwachten we hebben hem gehad omdat een naast familie lid chemo krijgt.

lily
kniesoor
dinsdag 17 november 2009 @ 15:34 (#15) 

Vorige week woensdag geweest.
Nergens last van gehad verder..

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Olle.
zacht knuffeltje
dinsdag 17 november 2009 @ 15:36 (#16) 

gisteren gehad
niets geen last

Madzeija
Make love not war.....
dinsdag 17 november 2009 @ 15:44 (#17) 

Ik begrijp ook niet waarom de mensen "bang" gemaakt worden.... door de doem denkers tot nu toe
veel berichten gelezen dat het allemaal wel mee valt.
Tja op langere termijn blijft het afwachten.

Gia
dinsdag 17 november 2009 @ 16:37 (#18) 
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:30 schreef Madzeija het volgende:
het blijft afwachten we hebben hem gehad omdat een naast familie lid chemo krijgt.
Ik vroeg ook aan de assistente wanneer het nodig is dat gezinsleden ook de griepprik krijgen.
Maar ze kon daar geen antwoord op geven. Wordt van geval tot geval bekeken en moet je maar gewoon over bellen.

Is er iemand die weet in welke gevallen dat is?
- Familielid met chemo is dus één reden.

Wanneer nog meer?

ALIVE AND TICKING!!
Trap niet op de eendjes.

simmu
duh
dinsdag 17 november 2009 @ 16:39 (#19) 

baby van onder de 6 maanden in huis is nog een reden

Interdum feror cupidine partium magnarum europe vincendarum
Guppies!

DaMart
Kind van de winter
[ Nassau Moderator ] dinsdag 17 november 2009 @ 17:42 (#20) 

Ik heb net het vaccin gehaald. Wel zo verstandig met mijn astma.

Ik moet wel zeggen dat hij wat branderiger aanvoelde dan het normale griepvaccin, maar na een minuut of 5 was dat gevoel ook wel weer weg .

Nu ook met vogeltjeschat

Gia
dinsdag 17 november 2009 @ 19:21 (#21) 
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:39 schreef simmu het volgende:
baby van onder de 6 maanden in huis is nog een reden
Klopt. Heb straks zitten googlen. Schijnbaar krijg je als mantelzorger of huisgenoot alleen een griepprik als de persoon in de risicogroep deze niet mag hebben.

Maar goed, heb ze hier in huis al gewaarschuwd. Als ze de griep krijgen, zoeken ze het maar zelf uit. Ik ga ze niet verzorgen.

Nee, serieus, ik heb ergens gelezen dat een bacteriële infectie één van de complicaties kan zijn. Dat griepvaccin beschermd mij wel tegen het virus, maar niet tegen zo'n bacteriële infectie.
Of ik zet een mondkapje op, hele dag handen wassen, enz....

Hopelijk gaat het allemaal aan ons deurtje voorbij.

ALIVE AND TICKING!!
Trap niet op de eendjes.

LeNeHe
dinsdag 17 november 2009 @ 19:38 (#22) 

Heb de prik gehaald. Er stond een rij van een kilometer ofzo Volgens mij behoort het halve dorp tot de risicogroep.
Anyway... tot nu toe geen rare bijverschijnselen. Hopelijk blijft dat zo.

Ik ben soms te blind
Om te zien wat ik heb
Verdwaal soms nog steeds
Ook al ken ik de weg

Dibble
Neqschot...?
dinsdag 17 november 2009 @ 19:43 (#23) 

Het Mexicaanse griepvaccin, kwik en autisme
quote:
Toch is de kwik in de Mexicaanse griep volkomen onschuldig, zei Ab Klink bij Pauw en Witteman, het is bovendien de onschuldige ethylvariant, niet de methyl. Een uitspraak waar hij als puntje bij paaltje komt ongetwijfeld geen persoonlijke verantwoording voor zal nemen. Niet eens kan nemen, want hoe draai je de eventuele schade die het thiomersal aanricht weer om? Het kwikhoudende Thiomersal (Thimerosal), wordt al lang gebruikt in vaccins en heeft niet bepaald een goede reputatie. Het wordt verantwoordelijk gehouden voor de enorme stijging van autisme gevallen bij kinderen. Er lopen op dit moment nog meer dan 5000 rechtszaken. In één geval werd de claim al toegewezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal#Autism

*Hosselcopter*

Glijdt_licht
Patat Grunn
dinsdag 17 november 2009 @ 19:43 (#24) 

Ja afgelopen vrijdag. Was meteen aan de beurt en geen bijwerkingen gehad .

so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea

Glijdt_licht
Patat Grunn
dinsdag 17 november 2009 @ 19:45 (#25) 

quote:
Het verschil tussen pure kwik en een kwikverbinding is jou niet bekend zeker? Poeh ik zou maar uitkijken met die amalgaamvullingen in je mond..
Autisme wordt gewoon vaker herkend omdat er nu een naampje voor is, terwijl diegenen vroeger met de nek werden aangekeken. Klaar.

so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5
index       mexicaanse griep
Vaccinatie mexicaans griep gehad ?
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500