abonnement Unibet Coolblue
pi_74488751
Ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd om te vragen (aangezien je als je op google zoekt ziet staan "Reserveer nu dan heb je m in huis op de dag van verschijning"of iets dergelijks.)

Eerst kreeg ik te horen, dat hij vaker gereserveerd was dan dat ze exemplaren hadden. Dáárom had ik m vandaag niet. Toen ik daarop antwoordde kreeg ik als antwoord, dat ze hem nog niet hadden en dat ie dáárom niet verzonden was. Wederom geantwoord en toen weer een derde persoon, Het boek zou maandag verzonden worden en dinsdag geleverd.

Ik was het spuugzat, Naar de boekwinkel gelopen, die zeiden mij dat ie de 12e zou uitkomen.
*zucht*

Ik een vriend gebeld die het ook besteld had, Hij had toevallig met bol gebeld , en die zei weer dat ze hem verteld hadden dat het boek DINSDAG de 11e uitkwam en die dag bij hem in de bus zou zitten.Volgens mij weet werkelijk niemand wat over dat boek!

Dus ik ga maar weer afwachten!

(En over die bestelhistorie wat je in de laatste post zei, Daar heb ik ook vanalles mee dat niet klopt, Ik heb een cadeaubon,lever die in,krijg bevestiging en alles, kijk in bestelhistorie en is ie er helemaal niet vanaf gegaan en staat het bedrag op 31 euro... Voor een BOEK!!!!)

Maar goed.
Genoeg gezeik. Afwachten maar.
Ik heb er zoveel over geleden, nu wil ik het hebben en zelf lezen ook!
  Boks-Chick zaterdag 7 november 2009 @ 19:14:30 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74488930
Oeh, een nieuwe King komt bijna uit Even volgen dit
lolwut
pi_74488967
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:08 schreef Tammymara het volgende:
knip
Ach, je moet maar denken dat je des te blijer zal zijn als-ie eindelijk bezorgd wordt.
Ik ben zelf bezig in Rosie. Nog een kleine 150 pagina's te gaan inmiddels. Die Norman vind ik echt een ontzettend vreemd personage. Die heeft echt geen goed woord over voor vrouwen. Elke vrouw is een teef, slet of noem maar op. Ben echt heel benieuwd hoe het afloopt. Wel erg leuk geschreven vanuit de twee perspectieven.
pi_74499708
Bol.com had vast maar een stuk of 15 exemplaren in voorraad, niet gedacht dat boeken die zo geprijsd zijn ook nog werkelijk verkocht zouden worden
pi_74507561
En vandaag weer een mailtje dat hij WEL de 7e is uitgekomen en binnen 2 tot 4 dagen geleverd zou worden

Alleen niet bij mij want ik heb uit gif mijn bestelling geannuleerd
pi_74517524
Hadden ze blijkbaar in de boekenwinkel gelijk dat ie de 11e uit kwam. Jammer...
Aan de andere kant, heb er nog niet echt tijd voor. Lig een paar boeken achter.
pi_74524458
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:06 schreef _Flea_ het volgende:
Hadden ze blijkbaar in de boekenwinkel gelijk dat ie de 11e uit kwam. Jammer...
Dat dacht ik eerst ook maar toch een mailtje gehad dat hij de 7e is uitgekomen (Vanochtend)
quote:
Geachte mevrouw ********

Hartelijk dank voor uw e-mail van 7 november 2009.
Uit onze gegevens is gebleken dat het boek "Gevangen" van Stephen King op 7 november is uitgebracht. Inmiddels is het boek ook leverbaar binnen 2 tot 4 werkdagen.
pi_74535520
Boek nog niet gesignaleerd?
pi_74535680
V&D krijgt hem donderdag, De lokale boekenboer zegt dinsdag,Bol.com zegt dat ie al uit is (en op de site is hij ook al te bestellen en niet meer alleen te reserveren en binnen 2 tot 4 dagen te leveren)

Ik had zoveel "kortingscodes voor het ongemak"van ze, dat ik het net opnieuw heb besteld (ook omdat ik nog een kortingsbon had , en gegoogled op kortingscode) voor 16 euro inc verzendkosten.

En nou maar afwachten!

Mocht nog iemand het willen bestellen, en wel wat korting kunnen gebruiken:
Coupon CRM195OFU (= Min 1,95)

En nu afwachten.
álweer
pi_74535741
tvp
pi_74554111
quote:
Geachte mevrouw ******

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer ******* helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Titel: Gevangen - King, Stephen Paperback
Aantal: 1

Wij doen onze uiterste best om bovenstaand(e) artikel(en) alsnog zo spoedig mogelijk op het door u opgegeven adres te laten bezorgen. Wij kunnen u helaas geen inschatting geven van de nieuwe levertijd.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

bol.com



Serieus, de láátste keer dat ik daar wat besteld heb



Zo en nu hou ik erover op, Meld me pas weer als ik het heb gekregen.
pi_74568594
Waarom bevat de luxe uitvoering minder pagina's dan de paperback? Ander lettertype of kleinere marges boven en onder?
pi_74568676
Btw, De Beproeving verschijnt op de 17e . Die heb ik nog niet gelezen, dus ik ga deze direct kopen.
pi_74585498
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:06 schreef _Flea_ het volgende:
Btw, De Beproeving verschijnt op de 17e . Die heb ik nog niet gelezen, dus ik ga deze direct kopen.
Is die niet gecancelled? Volgens stephenking.nl zijn de zwarte hardcover edities vooralsnog uitgesteld, of is dat inmiddels veranderd?
Zou zonde zijn als ze niet opnieuw verschijnen. HET en De Beproeving zijn twee meesterwerken.
Under the Dome heb ik vandaag nog steeds nergens gespot. Morgen dan maar.
pi_74594598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Is die niet gecancelled? Volgens stephenking.nl zijn de zwarte hardcover edities vooralsnog uitgesteld, of is dat inmiddels veranderd?
Zou zonde zijn als ze niet opnieuw verschijnen. HET en De Beproeving zijn twee meesterwerken.
Under the Dome heb ik vandaag nog steeds nergens gespot. Morgen dan maar.
UTD trof ik ook nergens aan. Ik hoop hem vandaag te scoren.
Vorige week vertelde ze me in de boeken winkel dat ie de 17e zou komen. Ach, als ie maar komt vind ik het best. Moet 'm echt hebben
pi_74602437
De Bruna in Nijmegen-Dukenburg had 'm nog niet. Komt morgen bij ze binnen.
pi_74603287
Binnen!
Gekocht bij de AKO.
Straks de laatste 30 pagina's van Rosie even lezen en dan beginnen in Gevangen.
pi_74608033
En deluxe editie (voor hebben) en de paperback (voor lezen) binnen. Deluxe via bol besteld en de paperback zag ik hier bij een klein boekenwinkeltje in een van de kasten. Nummer 432 heb ik.

Vanavond gelijk maar lezen
pi_74609900
Mooi hij is er dus. Binnenkort maar eens kijken wanneer ik hem ga halen. Maar een paperback voor 30 piek vind ik eigenlijk veel te veel. Snap ook niet dat er geen hardcover volledig beschikbaar is, alleen maar een overpriced limited. Nja misschien toch maar in het engels proberen.
pi_74612497
In Malden hadden ze hem ook nog niet
Wachten tot vrijdag....

Heeft de deluxe editie nog iets "extra's" of is het alleen de harde kaft?
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 19:01:52 #22
18653 crew  D.
pi_74612595
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:45 schreef Laysa het volgende:
tvp
pi_74615204


Tot nu toe (blz 210) bevalt ie me nog geweldig
pi_74619416
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:58 schreef _Flea_ het volgende:

Heeft de deluxe editie nog iets "extra's" of is het alleen de harde kaft?
Hij is genummerd. Verder geen verschil.

Ik ben de eerste 60 pagina's nu gelezen. Tot nu toe nog leuk
  woensdag 11 november 2009 @ 22:21:56 #25
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74619815
De mijne is vandaag pas verstuurd via Barnes and Noble. Duurt nog wel even, dus. Ik heb trouwens liever wel de Amerikaanse versie, aangezien ik die cover veel mooier vind dan de Britse, dus ik vind het persoonlijk het wachten wel waard.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_74625221
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:11 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Hij is genummerd. Verder geen verschil.

Ik ben de eerste 60 pagina's nu gelezen. Tot nu toe nog leuk
Dan wordt het dus gewoon de paperback.
pi_74640054
De Donkere Toren serie afgelopen? Echt niet!
quote:
At the Times Talk event in Times Square, Steve said the 8th Dark Tower book would come between W&G and Wolves and not deal directly with the main characters.
Inmiddels is daar ook een bevestigend bericht geplaatst. ZIE!

Inmiddels 60 pagina's ver in Gevangen en ik vind 'm toppie.
pi_74641530
Hier inmiddels pagina 400 en nogwat.

En ik vind m ook nog steeds geweldig!
Alleen!!! Gisteren aan tafel had ik het over het boek met mijn man en hij zegt doodleuk iets, Dat hij recencies had gelezen over dit boek, en toen "Het slaat toch nergens op dat.....*****"

Ik werd boos, dat ie me nu het einde van het boek had lopen verknallen,En toen zat ie me uit te lachen... "was maar een grapje!" (Leuk, zo'n grapje maar ja, hij leest niet dus snapt ook niet dat je zo iemand echt het hele boek kan vergallen) en nu wil ik weten of dat echt zo was en ik durf niet omdat ik mezelf dan de plot verknal als het niet zo is

(Overigens, ergens tussen pagina 300 en 400 , staat een gesprek van twee personen in het boek, en opperen ze dus wat mijn man zei, dat de ontknoping was, vandaar dat ik ging twijfelen! GRRR! )

Maar vooralsnog, Vind ik het een geweldig boek! (alleen niet wanneer het zo afloopt als hij zegt
pi_74642673
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:58 schreef Tammymara het volgende:
Hier inmiddels pagina 400 en nogwat.
Je hebt er een moordend tempo in!
Ik ben erg benieuwd of King de vaart van de eerste 60 pagina's vast gaat houden. Ik neem echter aan dat hij, à la It en The Stand, even de tijd neemt op de personages wat uit te diepen. Zitten wat interessante mensen tussen.
pi_74643004
Ik ga er verder niks over zeggen Vind ik zelf ook niet leuk!

maar ik vind het op pagina 400 nog steeds even boeiend als op pagina 10
En ja, dat Tempo, erg he..Kijk je maanden naar een boek uit en dan heb je het uit binnen drie dagen
pi_74643147
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:48 schreef Tammymara het volgende:
Ik ga er verder niks over zeggen Vind ik zelf ook niet leuk!

maar ik vind het op pagina 400 nog steeds even boeiend als op pagina 10
En ja, dat Tempo, erg he..Kijk je maanden naar een boek uit en dan heb je het uit binnen drie dagen
Ik las vandaag de eerste 60 en dwong mezelf om in ieder geval maar eventjes te stoppen.
Het begin was ook wel erg lekker hoor.

(spoilers tot aan pagina 60)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74676025
Jaaaa ik heb 'm ook
Heb even moeten wachten, maar als ik The Lost Symbol uit heb, begin ik hier aan.
pi_74688693
Ik heb m uit...


de personages waren echt geweldig uitgewerkt,de dingen die gebeuren, wauw,hoe en wat,, ik durf bijna niets te zeggen omdat ik niemand het boek wil verpesten, maar! Ik had er meer van verwacht.Je werkt het hele boek naar een enorme climax toe!

geen spoiler over wat er gebeurd maar alleen mijn eigen mening over het boek....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij háált het niet bij the stand en duma key,
pi_74688930
Duma key is dat Duma in het NL? En is dat een aanrader. Heb die ook in m'n handen gehad om te kopen.
pi_74689041
Ja sorry, In het NL is het Duma.
Ja, die vond ik wel geweldig.Had ik verleden jaar voor kerst gekregen en die heb ik echt in één ruk uitgelezen.
pi_74689252
Pff en ik moet nog zoveel lezen :p
pi_74698393
Zonde dat het einde misschien niet geweldig is. Iets waar King vaker last van heeft.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:04:12 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74698479
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:27 schreef Tammymara het volgende:
Ja sorry, In het NL is het Duma.
Ja, die vond ik wel geweldig.Had ik verleden jaar voor kerst gekregen en die heb ik echt in één ruk uitgelezen.
Ik vond het ook superspannend maar ik had er dus ook een beetje een anticlimax gevoel bij, vond het einde wat te simpel ofzo .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74750140
Hmmm, zie net op de site van de Bruna dat De Beproeving verplaatst is naar 15-01-2010.
pi_74750253
Vriend van me (Boek ook besteld, boek ook uit)
Die denkt er gelukkig hetzelfde over, Ik ben dus niet te kritisch of zo
pi_74787233
Toch maar gekocht, zag hem liggen in de boekhandel en kon het niet laten liggen. Ook mede omdat het toch wel een erg mooie paperback is geworden, dit i.t.t. de Poema-pockets.

Op blz. 60 en de vaart zit er al goed in
pi_74824685
Denk dat ik er volgende week aan ga beginnen. Ben nu in de nieuwe Dan Brown bezig.
pi_74955647
Ik ben Under the Dome aan het luisteren, ik vind hem erg vermakelijk tot nu toe.
pi_74958277
Hmm, klein dilemma. Krijg nu net van m'n collega De Beproeving. Welke zal ik eerst eens gaan lezen
pi_74958354
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:07 schreef Zoonlief het volgende:

De Donkere Toren serie afgelopen? Echt niet!
Sorry, maar hier snap ik gewoon niks van. Ten tijde van DT7 hele verhalen en hypes, over hoe het einde van de Dark Tower serie het einde van een tijdperk is, blah blah, en nu gewoon doodleuk nóg een boek aankondigen.

Nét toen iedereen er vrede mee had dat het was afgelopen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:30:45 #46
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74959010
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sorry, maar hier snap ik gewoon niks van. Ten tijde van DT7 hele verhalen en hypes, over hoe het einde van de Dark Tower serie het einde van een tijdperk is, blah blah, en nu gewoon doodleuk nóg een boek aankondigen.

Nét toen iedereen er vrede mee had dat het was afgelopen.
Als het het einde van een tijdperk is, kunnen ze toch gewoon verhalen die eerder gebeurd zijn vertellen?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_74959295
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:46 schreef _Flea_ het volgende:
Hmm, klein dilemma. Krijg nu net van m'n collega De Beproeving. Welke zal ik eerst eens gaan lezen
De beproeving, zeker weten!
(Tenzij je liever het beste voor het laatste wil bewaren!)
pi_74960132
Inmiddels op pagina 320 van Under the Dome en ik moet zeggen dat ik hem tot nu toe fantastisch vind. Één van de betere Kings ook. Dit zijn precies de boeken waar ik van hou; een klein dorpje komt in de greep van een kwaad, in wat voor vorm dan ook. King introduceert nooit 5 tot 10 karakters, maar laat je echt kennismaken met een heel dorp en neemt hier ook ruimschoots de tijd voor. Ben benieuwd voor de rest van het verhaal en hoop dat het einde niet tegen gaat vallen.

Wanneer komen trouwens It en The Stand opnieuw uit?
pi_74961038
Ben nu bezig met 'de Talisman'. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken, maar zit wel op bladzijde 180. Dat is meestal een goed teken. Ik heb nog tien boeken in de kast staan die ik moet lezen vóór ik aan Under the Dome begin. Het heeft dus geen haast, maar ik ga hem wel halen
pi_74963147
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef Tammymara het volgende:

[..]

De beproeving, zeker weten!
(Tenzij je liever het beste voor het laatste wil bewaren!)
Ik zat ook al sterk aan De Beproeving te denken. Ben erg nieuwsgierig naar het verhaal.
pi_74963176
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:21 schreef Spaulding het volgende:
Inmiddels op pagina 320 van Under the Dome en ik moet zeggen dat ik hem tot nu toe fantastisch vind. Één van de betere Kings ook. Dit zijn precies de boeken waar ik van hou; een klein dorpje komt in de greep van een kwaad, in wat voor vorm dan ook. King introduceert nooit 5 tot 10 karakters, maar laat je echt kennismaken met een heel dorp en neemt hier ook ruimschoots de tijd voor. Ben benieuwd voor de rest van het verhaal en hoop dat het einde niet tegen gaat vallen.

Wanneer komen trouwens It en The Stand opnieuw uit?
Nieuwe datum op de site van Bruna is 15-01-2010.
pi_74966137
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:59 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik zat ook al sterk aan De Beproeving te denken. Ben erg nieuwsgierig naar het verhaal.
De Beproeving is heel sterk, op het einde na dan. Dat was maar zo-zo, maar de 1000 pagina's daarvoor waren echt genieten.
Al vind ik dat It King's beste is wat ik tot nu toe heb gelezen. De Beproeving, Bezeten Stad en De NoodZaak komen op plek twee, drie en vier.
pi_74969147
Zoonlief, Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben!
Alleen zou mijn top vijf zijn:

De beproeving
Duma
De noodzaak
It
Kom even niet op de naam, ook zo'n dikke!

Maar dat kan ook zijn omdat ik bezeten stad nog niet gelezen heb.
Zijn er hier trouwens nog liefhebbers voor " vel over been" en " bezeten stad"

Ik had ze namelijk al maar gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag en hebben het bonnetje niet meer.Pockets.
pi_74970507
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:21 schreef Tammymara het volgende:
Zoonlief, Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben!
Alleen zou mijn top vijf zijn:

De beproeving
Duma
De noodzaak
It
Kom even niet op de naam, ook zo'n dikke!

Maar dat kan ook zijn omdat ik bezeten stad nog niet gelezen heb.
Zijn er hier trouwens nog liefhebbers voor " vel over been" en " bezeten stad"

Ik had ze namelijk al maar gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag en hebben het bonnetje niet meer.Pockets.
Bezeten Stad moet je echt lezen! De manier waarop King het plaatsje Lot introduceert is echt ontzettend indrukwekkend en mysterieus. En voor de verandering slaat King op het einde eens niet door.
Verder heb ik Duma nog niet gelezen (en nog niet eens in mijn bezit) uit jouw rijtje. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden voor het eerst een boek van King aangeraakt en sindsdien ben ik verslaafd. Inmiddels moet ik nog een paar boeken.
Het enige boek wat mij tot op heden enigszins teleurstelde was Desperation. Van Pet Sematary had ik ook iets meer verwacht, maar daar zaten tenminste wel erg sterke scènes in.
En inmiddels ben ik bijna halverwege met Gevangen. Nog steeds erg sterk!

[ Bericht 5% gewijzigd door Zoonlief op 24-11-2009 21:13:11 ]
pi_75005924
Ik ga eerst maar eens Na Zonsondergang uitlezen, daarna De Beproeving en daarna Gevangen.

Zie overal mooie hardcovers staan van verhalen welke een relatie hebben met De Donkere Toren, waarvan ik er vele nog niet gelezen heb zoals De Bezeten Stad, Insomnia etc. Ogen van de Draak weer wel, alleen heb ik die in pocketvorm liggen.
pi_75055468
Vergezochte marketing trucjes. 'Bezeten stad' komt wel heel gaaf terug in de series
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 10:54:09 #57
42184 crew  DaMart
pi_75080039
Ik kwam net een interessant nieuwsbericht tegen:
quote:
Stephen King werkt aan Shining-vervolg
Uitgegeven: 27 november 2009 23:54
Laatst gewijzigd: 27 november 2009 23:54

TORONTO - Horrorschrijver Stephen King werkt aan een vervolg op zijn succesroman The Shining. Dat meldt een groot aantal media vrijdag nadat de schrijver dat heeft gezegd in een openbaar interview in Toronto.
Het originele boek uit 1977 vertelt over een opzichter in een hotel in de Rocky Mountains die tijdens een sneeuwstorm doorslaat.

Zijn zoontje Danny, die helderziend blijkt te zijn, komt er achter dat er geesten in het hotel rondspoken die de gekte veroorzaken.


Het tweede deel zou zich zo'n dertig jaar na het origineel afspelen en vooral concentreren op Danny, die nu als veertiger in New York woont.

Wanneer het boek, dat als werktitel Doctor Sleep heeft, verschijnt, is niet duidelijk.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Boks-Chick zaterdag 28 november 2009 @ 11:13:29 #58
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75080309
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:19 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Bezeten Stad moet je echt lezen! De manier waarop King het plaatsje Lot introduceert is echt ontzettend indrukwekkend en mysterieus. En voor de verandering slaat King op het einde eens niet door.
Verder heb ik Duma nog niet gelezen (en nog niet eens in mijn bezit) uit jouw rijtje. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden voor het eerst een boek van King aangeraakt en sindsdien ben ik verslaafd. Inmiddels moet ik nog een paar boeken.
Het enige boek wat mij tot op heden enigszins teleurstelde was Desperation. Van Pet Sematary had ik ook iets meer verwacht, maar daar zaten tenminste wel erg sterke scènes in.
En inmiddels ben ik bijna halverwege met Gevangen. Nog steeds erg sterk!
Desperation vond ik juist erg tof!
lolwut
pi_75090251
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:54 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam net een interessant nieuwsbericht tegen:
[..]
Ik moet nog maar eens zien of dat boek er komt. King heeft alleen gezegd dat hij er over nadenkt en bovendien is hij de komende tijd druk zat, zegt'ie zelf. Er komt een musical van zijn hand, een comic, een achtste DT-boek (waarvoor hij nog minimaal acht maanden nodig heeft om te starten) en een derde Talisman boek i.s.m. Straub. En ertussenin zal vast nog wel iets zitten.
Zou wel interessant zijn. Zou voor het eerst zijn dat King een vervolg schrijft op een eerste boek. Dat deed-ie tot nu toe alleen met de DT en met Straub, maar dat is dus totaal anders. De Regelaars-Desperation is ook niet echt een tweeluik.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

Desperation vond ik juist erg tof!
Ik vond het begin wel tof, met die idiote Collie. Naarmate God een grotere en grotere rol ging spelen, werd het toch een stuk minder interessant.

Bijna klaar inmiddels met Gevangen. Tot op heden vind ik het boek echt fantastisch. Het moet wel gek lopen als dit boek niet een hoge plaats krijgt in mijn toplijstje.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:42:44 #60
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_75090331
Een nieuwe Talisman? Leuk!! Heb je daar meer info over?
pi_75090653
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Een nieuwe Talisman? Leuk!! Heb je daar meer info over?
Ja, dat je nog wel even moet wachten...
De agenda's van de twee heren lopen nogal uiteen, dus het duurt nog zeker twee jaar voordat ze er aan gaan beginnen. Maar de kans dat het boek er komt, is heel groot!
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 18:53:21 #62
42184 crew  DaMart
pi_75090680
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:40 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Ik moet nog maar eens zien of dat boek er komt. King heeft alleen gezegd dat hij er over nadenkt en bovendien is hij de komende tijd druk zat, zegt'ie zelf. Er komt een musical van zijn hand, een comic, een achtste DT-boek (waarvoor hij nog minimaal acht maanden nodig heeft om te starten) en een derde Talisman boek i.s.m. Straub. En ertussenin zal vast nog wel iets zitten.
Zou wel interessant zijn. Zou voor het eerst zijn dat King een vervolg schrijft op een eerste boek. Dat deed-ie tot nu toe alleen met de DT en met Straub, maar dat is dus totaal anders. De Regelaars-Desperation is ook niet echt een tweeluik.
De Talisman heb ik jaren geleden gelezen, maar dat er een vervolg op is, was mij tot op heden onbekend... weet je toevallig ook hoe het vervolg heet?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_75090994
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

De Talisman heb ik jaren geleden gelezen, maar dat er een vervolg op is, was mij tot op heden onbekend... weet je toevallig ook hoe het vervolg heet?
Titel is Zwart Huis. Ook i.s.m. Straub.
Of het een écht vervolg is, weet ik niet. Ik moet beide boeken nog lezen, maar de hoofdpersoon is in ieder geval hetzelfde en het idee erachter ook, als ik de plotomschrijvingen zo lees.
En hij schijnt goed te zijn.
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:03:44 #64
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_75091039
Ik vond the Talisman en Black House echt helemaal geweldig, dus ik kan niet wachten op een mogelijk vervolg. Alleen jammer dat het nog zo lang zal duren dan.
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:04:16 #65
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_75091052
Ja, het is wel een vervolg hoor. Speelt zich alleen wat later af. Echte aanraders.
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 19:06:53 #66
42184 crew  DaMart
pi_75091118
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:02 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Titel is Zwart Huis. Ook i.s.m. Straub.
Of het een écht vervolg is, weet ik niet. Ik moet beide boeken nog lezen, maar de hoofdpersoon is in ieder geval hetzelfde en het idee erachter ook, als ik de plotomschrijvingen zo lees.
En hij schijnt goed te zijn.
Dat boek staat bij dezen op mijn verlanglijstje .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 19:52:29 #67
18653 crew  D.
pi_75092217
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, het is wel een vervolg hoor. Speelt zich alleen wat later af. Echte aanraders.
Het is een vervolg, maar ook goed afzonderlijk te lezen.
Toch is het aan te raden om ze beide te lezen (in de goede volgorde dus ) want dan 'ken' je de geschiedenis van de hoofdpersoon beter.
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 19:53:48 #68
18653 crew  D.
pi_75092260
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

Desperation vond ik juist erg tof!
Ik vond 'm niet bijzonder
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:56:05 #69
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_75092339
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:52 schreef D. het volgende:

[..]

Het is een vervolg, maar ook goed afzonderlijk te lezen.
Toch is het aan te raden om ze beide te lezen (in de goede volgorde dus ) want dan 'ken' je de geschiedenis van de hoofdpersoon beter.
Klopt! Vind deze twee, samen met Lisey's Story, toch wel echt de beste van King. Heerlijke boeken .
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:23:35 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_75093397
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:52 schreef D. het volgende:

Het is een vervolg, maar ook goed afzonderlijk te lezen.
Toch is het aan te raden om ze beide te lezen (in de goede volgorde dus ) want dan 'ken' je de geschiedenis van de hoofdpersoon beter.
Klopt. Maar ik vond Zwart Huis wel tegenvallen, terwijl De Talisman in m'n top 3 allertijden staat. Misschien was de verwachting te hoog... zal ze nog wel eens weer herlezen.
pi_75096831
Zag vanmiddag bij de plaatselijke sigarenboer "Gevangen" liggen, binnenkort maar eens aanschaffen. De rest van King heb ik al gelezen...

Mijn top 5 van King:

1: It
2: De Beproeving
3: Insomnia
4: Bezeten Stad
5: De Groene Mijl

De Donkere Toren reeks neem ik even niet mee in dit rijtje, want die moet ik dan op 3 zetten, maar dat vind ik te zonde voor de Groene Mijl.
pi_75097322
Aan je top 5 te zien zal je Gevangen vast ook leuk gaan vinden.
pi_75127330
Wat vinden jullie eigenlijk van Na Zonsondergang? Ik kom er haast niet doorheen.
Denk dat ik 't maar skip en iets ga lezen en het later nog eens oppak.
pi_75139634
Vond ik niks aan
  maandag 30 november 2009 @ 12:59:17 #76
13973 ranja
image means nothing
pi_75139958
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:24 schreef _Flea_ het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Na Zonsondergang? Ik kom er haast niet doorheen.
Denk dat ik 't maar skip en iets ga lezen en het later nog eens oppak.
Die vond ik ook tegenvallen. Paar verhalen waren wel aardig maar niet veel
pi_75140527
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:59 schreef ranja het volgende:

[..]

Die vond ik ook tegenvallen. Paar verhalen waren wel aardig maar niet veel
Precies wat ik bedoel! Alles is Eventueel was veel beter.
pi_75145397
N. Daarintegen was briljant en hoort bij z'n beste korte verhalen.
pi_75145576
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:39 schreef Spaulding het volgende:
N. Daarintegen was briljant en hoort bij z'n beste korte verhalen.
Die kom ik dus niet door.
  maandag 30 november 2009 @ 16:04:53 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_75146309
N. Was dat van die psychiater? Die vond ik niet echt geweldig en ook enigzins voorspelbaar.
Bv dat verhaal van het telefoontje van een auto ongeluk vond ik beter. Of het hardloopmeisje

[ Bericht 26% gewijzigd door ranja op 01-12-2009 08:50:06 ]
pi_75172108
Wat leest Gevangen heerlijk weg. De introductie van de karakters en alles wat er in dat ene moment gebeurd is geweldig! Moet gek zijn wil ik dit boek niet snel uit hebben.
pi_75172759
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:04 schreef ranja het volgende:
N. Was dat van die psychiater? Die vond ik niet echt geweldig en ook enigzins voorspelbaar.
Bv dat verhaal van het telefoontje van een auto ongeluk vond ik beter. Of het hardloopmeisje
Hardloopmeisje was idd een leuk verhaal.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:52:43 #83
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_75173362
Zo, eindelijk Under the Dome binnen. Nu kan ik hem eindelijk gaan lezen .
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_75174128
De Talisman is wel erg gaaf ja, nader nu het eind en kan niet wachten om hem helemaal uit te hebben! Ook leuk om te proberen te 'zien' welke schrijver, welke stukken voor zijn rekening heeft genomen. Ik ben niet bekend met Straub maar af en toe lees ik iets en dan denk ik: 'Dit is zoooo King'

Hoe zou dat schrijven gaan? Zouden ze elkaar uitdagen door wat alinea's te schrijven en dan te kijken hoe de ander reageert? Dat Straub bijvoorbeeld 'de Territoria' in het verhaal kalkt en King met de Twinners aan komt zetten? Ik noem maar iets. In 'Lezen en schrijven' zegt King niet met verhaallijnen te werken die hij vooraf vast stelt, maar ik kan me voorstellen dat samenwerking zonder zo'n lijn of afspraak wel erg moeilijk is.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:46:19 #85
188728 Lyzio
why do we fall
pi_75180638
Wát een afknapper zeg. Kom op Stephen! Dit is gewoon Gone van Michael Grant
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_75182615
Nou, stemmen allemaal!!

http://www.stephenking.co(...)?p=342072#post342072

Wat wil je? Een nieuw DT-boek of een Shining sequel? Interessant om te volgen, al zullen ze uiteindelijk allebei wel verschijnen.

Gisteren heb ik Gevangen uitgelezen. Ik vond 'm fantastisch goed, spannend en meeslepend. King kan het nog.
pi_75186887
Van mij hoeft het allebei niet zo...
pi_75203618
DT zou niet erg zijn, hoewel is ze nog steeds niet allemaal uit heb. Staan nog in de kast te wachten.
pi_75206019
Dark Tower vond ik wisselend, maar ´overall´ erg goed. Deel twee, drie en vier vond ik het best. Het eind van de totale reeks zag ik overigens wel aankomen.
pi_75382640
Van Sinterklaas heb ik het boek Gevangen gekregen! Ben erg benieuwd!
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 19:11:57 #91
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75382763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:52 schreef DrDurden het volgende:
Zo, eindelijk Under the Dome binnen. Nu kan ik hem eindelijk gaan lezen .
ik heb hem nu ook binnen! Engelse versie hardcover

1000+ pagina's! dat is zwaar meenemen in de RR naar werk
lolwut
pi_75383022
Ik heb hem geluisterd, uitstekend, echt ouderwets King.
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 20:34:44 #93
18653 crew  D.
pi_75386620
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:17 schreef JohnLocke het volgende:
Ik heb hem geluisterd, uitstekend, echt ouderwets King.
Heb 'm net ook binnen gehaald.

nog 1,5 boek en dan is ie aan de beurt. Ben benieuwd!
  maandag 7 december 2009 @ 21:01:47 #94
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_75387886
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:11 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik heb hem nu ook binnen! Engelse versie hardcover

1000+ pagina's! dat is zwaar meenemen in de RR naar werk
Britse of Amerikaanse versie?

Verder is 'ie inderdaad zo zwaar dat ik alleen thuis kan lezen. Maar hij leest zo vlot dat ik inmiddels op bladzijde 369 zit. Echt weer een topper van King, tenzij hij het in de laatste pagina's verkloot, natuurlijk
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_75389493
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:01 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Britse of Amerikaanse versie?

Verder is 'ie inderdaad zo zwaar dat ik alleen thuis kan lezen. Maar hij leest zo vlot dat ik inmiddels op bladzijde 369 zit. Echt weer een topper van King, tenzij hij het in de laatste pagina's verkloot, natuurlijk
Valt mee, hij heeft het einde absoluut niet verkloot, al is het einde misschien minder verrassend dan je verwacht.
Als je op pagina 369 zit, moet het beste nog wel komen trouwens. Vooral richting het einde toe (toen er écht veel gebeurde) kon ik het boek moeilijk wegleggen.
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 21:35:15 #96
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75389549
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:01 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Britse of Amerikaanse versie?

Verder is 'ie inderdaad zo zwaar dat ik alleen thuis kan lezen. Maar hij leest zo vlot dat ik inmiddels op bladzijde 369 zit. Echt weer een topper van King, tenzij hij het in de laatste pagina's verkloot, natuurlijk
oeh geen idee waar zie ik dat?
lolwut
pi_75391001
Heerlijk boek. Moet mezelf dwingen het boek weg te leggen.
pi_75589848
Ik heb "Gevangen" gisteren gekocht. Ik heb nog geen tijd gehad om erin te beginnen maar als ik straks in bed lig zal ik eens wat hoofdstukken lezen.
Het is lang geleden dat ik nieuw werk van King heb gelezen, ik ben erg benieuwd.
I am happy
  zondag 13 december 2009 @ 22:12:12 #99
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_75595234
Ik ben al een aardig eind naar het eind toe van "gevangen". Het verhaal is en blijft boeien en vragen om verder te lezen. Dat is wat het voor mij tot een goed boek maakt, dat is wat ik had bij de "DT reeks", bij "Insomnia" en "de Noodzaak".

Alleen ben ik gaandeweg het verhaal tot de conclusie gekomen dat ik ergens al eens een film heb gezien waar een deel van de strekking van dit verhaal in zat. Niet het totale verhaal, maar toch stukken die in het begin van het verhaal staan. Wat mij voor ogen staat in een aflevering van "Twilight Zone", maar ik kan niet meer op een titel komen..
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 22:15:34 #100
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75595431
tot nu toe wel boeiend, maar zoals in elk van king zijn lange verhalen word ik sommige personages beu. Dan heb ik zo iets van: jaja, nu weet ik wel hoe hypocriet en fout en slecht c.q. hoe goed, hoe braaf hoe heldhaftig die of die is. Ik vind ze dan gewoon te tweedimensionaal. Dat heb ik nu met big rennie. Ik weet het nu wel, hup verder met het verhaal. Lees die episodes dan ook maar half. scan het door, en als er iets gebeurt wat inhoud heeft lees ik het normaal, om daarna door te scannen naar het volgende stuk ;@
lolwut
pi_75595617
Is Gevangen de vertaling van Under The Dome?
pi_75595678
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef JohnLocke het volgende:
Is Gevangen de vertaling van Under The Dome?
Ja. Vind het een slechte titel.
  Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 22:28:59 #103
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75596197
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:20 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ja. Vind het een slechte titel.
jah, ze hadden het gewoon 'koepel' ofzo kunnen noemen.
Ze vinden koepel vast geen spannend genoeg woord ofzo.
lolwut
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 22:31:41 #104
18653 crew  D.
pi_75596361
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:17 schreef JohnLocke het volgende:
Ik heb hem geluisterd, uitstekend, echt ouderwets King.
Had jij ook 28 van de 48 delen?
  zondag 13 december 2009 @ 22:45:31 #105
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_75597030
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef JohnLocke het volgende:
Is Gevangen de vertaling van Under The Dome?
Ja, om heel eerlijk te zijn heeft deze titel in het Nederlands veel minder lading dan de originele titel. Beter was misschien "De stolp" geweest?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 14 december 2009 @ 00:36:14 #106
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_75600558
Ja, of Onder de Koepel, of zo.

Maar goed, ik heb hem vandaag uitgelezen. Vond het weer een uitzonderlijk goede King, moet ik zeggen. Nu heb ik ook zijn nieuwere boeken nooit echt slecht gevonden, maar dit benadert de oude King wel heel erg, vind ik. Het verhaal is misschien niet bijster origineel (maar daar hebben meerdere verhalen van hem 'last' van) maar het is wel bijzonder goed geschreven. Ik las ook de klacht dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo vond ik het mooi rond.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_75600572
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:31 schreef D. het volgende:

[..]

Had jij ook 28 van de 48 delen?
Jup, typfoutje denk ik.
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 08:03:10 #108
18653 crew  D.
pi_75603311
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:36 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Jup, typfoutje denk ik.
Mooi

Niet dat ik er halverwege achter kom dat ik wat deeltjes mis
pi_75647915
Zo, Gevangen uitgelezen.

Een erg sterk boek van King.
pi_76714114
Hoe zit het met de heruitgave van De Beproeving? Is daar al meer bekend over? Zou als het goed is, na uitstel, de maand uitgebracht worden.
  Moderator donderdag 14 januari 2010 @ 07:41:21 #111
18653 crew  D.
pi_76795554
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:21 schreef Spaulding het volgende:
Zo, Gevangen uitgelezen.

Een erg sterk boek van King.
Ik ben nu bij deel 11/28. Moet zeggen dat de eerste 5 delen het boek nog niet echt kon boeien
pi_76800911
Ik heb een beetje moeite om er door heen te komen...en dat is een eerste keer voor mij...normaal lees ik het in 1 ruk uit
  Moderator donderdag 14 januari 2010 @ 16:33:38 #113
18653 crew  D.
pi_76812055
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:51 schreef Laysa het volgende:
Ik heb een beetje moeite om er door heen te komen...en dat is een eerste keer voor mij...normaal lees ik het in 1 ruk uit
Dat zei ik toch

ff doorzetten dus
pi_76816231
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:33 schreef D. het volgende:

[..]

Dat zei ik toch

ff doorzetten dus
komt goed schatje
  Moderator donderdag 14 januari 2010 @ 19:43:50 #115
18653 crew  D.
pi_76819421
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:20 schreef Laysa het volgende:

[..]

komt goed schatje
Braaf
pi_76869902
Under the dome heb ik op de ereader staan. Had hem voor een derde in het Nederlands gelezen, maar boek moest terug naar de bieb

Heb ook het Engelse audiobook, maar die beste voorlezer doet het net te snel en met een koptelefoon in bed gaat dat prima, maar als je zoals ik aan het autorijden bent mis ik teveel.

Nu dus maar in het Engels verder lezen als ik tijd heb. Bevalt goed, meestal vind ik King's boeken wat apart en niet zo, maar deze is een stuk beter dan wat ik hiervoor van hem las (donkere toren deel 1).
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:03:39 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76870285
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:55 schreef willempjewever het volgende:
maar deze is een stuk beter dan wat ik hiervoor van hem las (donkere toren deel 1).
Dan zou ik als ik jou was toch nog ff doorbijten, De donkere toren wordt steeds beter!
pi_76870748
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:
Dan zou ik als ik jou was toch nog ff doorbijten, De donkere toren wordt steeds beter!
Ik was al halverwege? Ik ben een fantasy fan en vandaar dat ik eraan begon, maar het was helemaal geen fantasy verhaal. Wordt dat verderop in de reeks wel zo?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:30:52 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76871569
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:14 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik was al halverwege? Ik ben een fantasy fan en vandaar dat ik eraan begon, maar het was helemaal geen fantasy verhaal. Wordt dat verderop in de reeks wel zo?
Halverwege deeltje 1... Nog 6 te gaan en die zijn een stuk dikker. Het wordt echt beter.
pi_76873756
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:30 schreef AchJa het volgende:
Halverwege deeltje 1... Nog 6 te gaan en die zijn een stuk dikker. Het wordt echt beter.
Ik geef het nog een kans, maar eerst under the dome uitlezen, anders heb ik 2 king's voor de helft gelezen en dat is helemaal niks.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:31:51 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76874368
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:17 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik geef het nog een kans, maar eerst under the dome uitlezen, anders heb ik 2 king's voor de helft gelezen en dat is helemaal niks.
Dat is niks? Dat is heiligschennis!
pi_76905395
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niks? Dat is heiligschennis!
Ik bedoel dat het niks is dat ik 2 halve boeken van King gelezen heb

Under the dome en de toren reeks staan inmiddels op mijn ereader
pi_76905479
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was toch nog ff doorbijten, De donkere toren wordt steeds beter!
Ik vind de reeks van de toren wat wisselend...sommige delen vind ik heel goed...andere moest ik soms toch echt een beetje doorploeteren
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 23:33:32 #124
18653 crew  D.
pi_76907438
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niks? Dat is heiligschennis!
Ik heb er ook wel 2 niet 'uitgelezen'
  zondag 17 januari 2010 @ 00:08:11 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 17 januari 2010 @ 00:12:47 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76908943
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:38 schreef Laysa het volgende:

[..]

Ik vind de reeks van de toren wat wisselend...sommige delen vind ik heel goed...andere moest ik soms toch echt een beetje doorploeteren
Dat heb ik niet, maar ik moet wel bekennen dat ik de donkere toren reeks pas gelezen heb toen ik al een hele zooi King boeken verslonden had. Dan zie je in de donkere toren reeks allemaal verwijzingen terug komen en dat maakt het wel leuker. (andersom trouwens ook)
  zondag 17 januari 2010 @ 00:13:54 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76908994
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het niks is dat ik 2 halve boeken van King gelezen heb
Precies, en dat kan nooit de bedoeling zijn!
quote:
Under the dome en de toren reeks staan inmiddels op mijn ereader
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 00:14:57 #128
18653 crew  D.
pi_76909042
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke twee
Nou, sowieso deel 1 van de Donkere Toren.

Welke die andere was weet ik zo niet meer. Zo weinig indruk maakte ie kennelijk
pi_76909363
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb ik niet, maar ik moet wel bekennen dat ik de donkere toren reeks pas gelezen heb toen ik al een hele zooi King boeken verslonden had. Dan zie je in de donkere toren reeks allemaal verwijzingen terug komen en dat maakt het wel leuker. (andersom trouwens ook)
dat had ik ook....vind het sowieso leuk dat veel boeken naar elkaar verwijzen...Maar niet elk boek van S loopt als een trein...smaken verschillen...Zo vond ik Duma wel weer heel goed....die heb ik in 1 ruk uitgelezen
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 00:31:11 #130
18653 crew  D.
pi_76909739
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:22 schreef Laysa het volgende:

[..]

dat had ik ook....vind het sowieso leuk dat veel boeken naar elkaar verwijzen...Maar niet elk boek van S loopt als een trein...smaken verschillen...Zo vond ik Duma wel weer heel goed....die heb ik in 1 ruk uitgelezen
Die vond ik ook wel leuk

In 1 ruk uitgeluisterd
pi_76910539
Vond bij de laatste boeken (Duma/Under the Dome) toch het einde wel tegenvallen hoor. Rest las wel erg lekker weg, maar dan tegen het einde vond ik het niveau wel dalen
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 08:59:12 #132
18653 crew  D.
pi_76915254
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:51 schreef Unstoppable het volgende:
Vond bij de laatste boeken (Duma/Under the Dome) toch het einde wel tegenvallen hoor. Rest las wel erg lekker weg, maar dan tegen het einde vond ik het niveau wel dalen
Ik vind bij King de einde's heel vaak tegenvallen

Hij zou eigenlijk weer een soort Green Mile moeten maken, waarbij we gewoon telkens een stukje verder gaan i.p.v. richting het eind
pi_76936545
The Green Mile is net begonnen op RTL4, stiekem traantje wegpinken.
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 20:41:12 #134
18653 crew  D.
pi_76937879
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:13 schreef JohnLocke het volgende:
The Green Mile is net begonnen op RTL4, stiekem traantje wegpinken.
Ik heb 'm al 5 keer gezien, maar heb 'm toch maar weer op staan
pi_77360751
Under the Dome is binnen Ben benieuwd.
Tap tap tap
pi_77365788
Heb 'm nog steeds niet uit.
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 09:10:50 #137
18653 crew  D.
pi_77365903
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:03 schreef _Flea_ het volgende:
Heb 'm nog steeds niet uit.
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:04 schreef _Flea_ het volgende:
Heerlijk boek. Moet mezelf dwingen het boek weg te leggen.
Misschien moet je jezelf niet langer dwingen het weg te leggen
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 09:11:44 #138
18653 crew  D.
pi_77365912
Ik ben bij 21/28 nu
pi_77366144
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:10 schreef D. het volgende:

[..]


[..]

Misschien moet je jezelf niet langer dwingen het weg te leggen
Dat is dus het probleem. Ik koop / krijg een nieuw boek en dan begin ik daar in.
Geprobeerd vorige week weer op te pakken, maar het gaat niet echt hard.
Ik beloof dat ik het zal verbeteren
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 09:34:16 #140
18653 crew  D.
pi_77366361
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:25 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem. Ik koop / krijg een nieuw boek en dan begin ik daar in.
Geprobeerd vorige week weer op te pakken, maar het gaat niet echt hard.
Ik beloof dat ik het zal verbeteren
Ik had zelf moeite het eerste kwart door te komen, nu moet ik mezelf 'dwingen het weg te leggen'
pi_77541473
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:51 schreef Laysa het volgende:
Ik heb een beetje moeite om er door heen te komen...en dat is een eerste keer voor mij...normaal lees ik het in 1 ruk uit
Ik heb hetzelfde. Meer omdat ik het spannend vind. Er gebeuren zoveel nare dingen in dat boek. Moorden, verkrachtingen...Vreselijk goed uitgewerkte bad guys.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 10:30:06 #142
18653 crew  D.
pi_77542599
Ik heb nog 3,5 uur te gaan
pi_77542765
Ach ik ben ook al weken met 'De Beproeving' bezig. Lees eigenlijk alleen in de trein en soms wat pagina's voor ik ga slapen. Gaat prima zo Ben nu op blz 500 van de 1000-nogwat, leuk verhaal!
pi_79667040
welk boek zouden jullie aanraden als je IT echt geweldig vond, maar bijvoorbeeld The Stand niet zo ??
En ook waarom.
Ik zie heel vaak De Bezeten Stad, en Gevangen terugkomen in jullie posts.
  zondag 28 maart 2010 @ 13:09:17 #145
13973 ranja
image means nothing
pi_79667266
Het mooie van It vind ik de manier waarop de hoofdstukken worden afgewisseld tussen nu en toen. Dat heeft De Talisman ook wel enigzins, maar dan tussen 2 werelden (onze en een alternatieve) en niet perse per hoodstuk. De Talisman vind ik ook samen met It de beste.

Verder is het maar net wat je aanspreekt. Ik vind vrijwel alles goed maar de een beter dan een ander. Bezeten stad is een echt vampier verhaal, hou ik wel van. Dodenwake (pet semetary) heeft een donkere sfeer en lijkt in zoverre op It dat er ook een relatief duidelijk kwaad is waar iets aan gedaan moet worden.
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 13:47:54 #146
18653 crew  D.
pi_79668297
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:09 schreef ranja het volgende:
Het mooie van It vind ik de manier waarop de hoofdstukken worden afgewisseld tussen nu en toen. Dat heeft De Talisman ook wel enigzins, maar dan tussen 2 werelden (onze en een alternatieve) en niet perse per hoodstuk. De Talisman vind ik ook samen met It de beste.

Verder is het maar net wat je aanspreekt. Ik vind vrijwel alles goed maar de een beter dan een ander. Bezeten stad is een echt vampier verhaal, hou ik wel van. Dodenwake (pet semetary) heeft een donkere sfeer en lijkt in zoverre op It dat er ook een relatief duidelijk kwaad is waar iets aan gedaan moet worden.
Talisman is één van mijn favorieten, maar It heeft me nooit kunnen boeien
pi_79668918
Aan IT vond ik inderdaad het mooie dat er afgewisseld wordt tussen twee tijdsperiodes. Verder vond ik de historisch onderbouwing ook erg goed en droeg bij aan de geloofwaardigheid van het gewortelde kwaad. Daarbij vond ik het vriendschap-gebeuren toen ze kinderen waren ook erg mooi. Dat 'wij-tegen-de-rest' gevoel.
Zoals ik in een andere post ook zei, vond ik het ook erg goed dat het kwade een bepaalde mysterieuze kracht was, helaas wordt dat in de laatste 100 pagina;s een beetje verpest, maargoed dat doet er niet aan af.
  zondag 28 maart 2010 @ 14:28:26 #148
13973 ranja
image means nothing
pi_79669515
'Wij tegen de rest' zit ook erg in Ogen van Vuur (firestarter) over een man met dochter op de vlucht voor de enge overheid die ze als proefpersonen heeft gebruikt
pi_79676522
Tijdje geleden Nachtwake uitgelezen,. vond hem maar matig. Pas op het einde leek het ergens op.
Children of the night. What music they make.
pi_79678612
Wikipedia:
quote:
The television network TNT recently announced it would be adapting The Talisman into a six-part mini-series, which is expected to air in 2012. Steven Spielberg and Kathleen Kennedy will be collaborating on the miniseries project.[6][7]
Dan moet ik die maar gaan lezen voordat die serie uitkomt
  zondag 28 maart 2010 @ 19:37:47 #151
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_79678646
ik ben net begonnen in 'mobiel'
begin is veerlbelovend, ben benieuwd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 28 maart 2010 @ 19:54:07 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_79679312
Mobiel vind ik van de laatste 5 ofzo van hem verreweg de beste

Daarbij wil ik wel zeggen dat ik Gevangen nog niet gelezen heb.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2010 @ 19:55:54 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79679401
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:27 schreef DeHovenier het volgende:
Tijdje geleden Nachtwake uitgelezen,. vond hem maar matig. Pas op het einde leek het ergens op.
Nachtwake
pi_79679445
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nachtwake
De nederlandse vertaling van Pet Semetary
Children of the night. What music they make.
pi_79679701
Dat is Dodenwake
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2010 @ 20:04:48 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79679820
Goed, in mijn afwezigheid 'under the dome' gelezen. Vond hem niet zo sterk. Stephen King doet facisme zeg maar.

Als we dit lijstje aanhouden vind ik persoonlijk Duma en Na zonsondergang de sterkste boeken uit de laatste 5.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2010 @ 20:05:27 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79679850
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

De nederlandse vertaling van Pet Semetary
Dodenwake dus. Overigens een van zijn beste boeken imo, maar wel al een jaar of 30 oud.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:16:43 #158
13973 ranja
image means nothing
pi_79680432
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:

Als we dit lijstje aanhouden vind ik persoonlijk Duma en Na zonsondergang de sterkste boeken uit de laatste 5.
Hm, als ik achteruit de lijst aflopend kijk welke ik beter vind dan Mobiel kom ik bij Dromenvanger uit waar ik voor het eerst twijfel. Dat zijn er wat meer dan de laatste 5
Maar misschien helpt het dat ik niet echt fan ben van mobiele telefoons dus ook met een soort leedvermaak heb zitten lezen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2010 @ 20:25:57 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79680885
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm, als ik achteruit de lijst aflopend kijk welke ik beter vind dan Mobiel kom ik bij Dromenvanger uit waar ik voor het eerst twijfel. Dat zijn er wat meer dan de laatste 5
Maar misschien helpt het dat ik niet echt fan ben van mobiele telefoons dus ook met een soort leedvermaak heb zitten lezen
Ik vond persoonlijk The Colorado Kid heel sterk en ik hou van Kings verhalen bundel, dus 'Everything is eventual' vond ik ook erg goed.
pi_79684192
Dodenwake idd, my bad!

The Shining en Secret Window vind ik goed.
Children of the night. What music they make.
pi_79688186
Owja dromenvanger en The shining zijn idd ook een paar van mijn favoriete, maar It blijft stilletjes bovenaan.
Pet sematary was ook best een leuk verhaal.
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:36:45 #162
18653 crew  D.
pi_79689730
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed, in mijn afwezigheid 'under the dome' gelezen. Vond hem niet zo sterk. Stephen King doet facisme zeg maar.

Als we dit lijstje aanhouden vind ik persoonlijk Duma en Na zonsondergang de sterkste boeken uit de laatste 5.
Bij een bundel moet je de verhalen eigenlijk afzonderlijk beoordelen
pi_79689868
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dodenwake dus. Overigens een van zijn beste boeken imo, maar wel al een jaar of 30 oud.
Mijn eerst gelezen boek van King Sindsdien alles gekocht
pi_79690268
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:14 schreef YellowBag het volgende:
Owja dromenvanger en The shining zijn idd ook een paar van mijn favoriete, maar It blijft stilletjes bovenaan.
Pet sematary was ook best een leuk verhaal.
It heb ik nog niet gelezen. En The Mist vond ik wel een simpel verhaal en niet zo boeiend geschreven. Maar misschien lag dat aan de vertalinge
Children of the night. What music they make.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2010 @ 22:56:03 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79690688
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:36 schreef D. het volgende:

[..]

Bij een bundel moet je de verhalen eigenlijk afzonderlijk beoordelen
Nou ja, als ik de meeste verhalen als 'goed' inerpreteer vind ik de hele bundel 'goed'. In alles is eventueel staat bijvoorbeeld het briljante 1408, autopsy room 4, riding the bullit. Sowieso ken ik geen echte slechte verhalen in de bundels. Hooguit een aantal die ik vergeet of me niet herinner (tot ik ze weer lees uiteraard).

In na zonsondergang staan ook een paar pareltjes zoals Harveys dream, Graduation afternoon, N, The New York Times at special bargain rates en Mute.

Maar quitters inc., The Ledge, I know what you need, The last rung on the ladder, The Long Walk, The Jaunt, Mss Todd's shortcut, The Raft, Surviver Type, Dolan's Caddilac, The end of the whole mess, You know they got a hell of a band, Rainy season, Sorry right number, crouch end vind ik ook geweldige verhalen.

En dan heb ik het nog niet over verhalen die tussen roman en kort verhaal inhangen als Rita Hayworth and Shawshank Redemption, Apt pupil, Rage, The long walk, the breathing method, the body, the langoliers.

Nee ik ben wel een groot fan van Kings korte verhalen.
  zondag 28 maart 2010 @ 23:21:13 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_79691800
Ik vind z'n korte verhalen wel minder geworden. In 'Na Zonsondergang' staan maar weinig die ik écht goed vind. En N vond ik echt niet door te komen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 maart 2010 @ 19:54:23 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80170589
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Nou ja, als ik de meeste verhalen als 'goed' inerpreteer vind ik de hele bundel 'goed'. In alles is eventueel staat bijvoorbeeld het briljante 1408, autopsy room 4, riding the bullit. Sowieso ken ik geen echte slechte verhalen in de bundels. Hooguit een aantal die ik vergeet of me niet herinner (tot ik ze weer lees uiteraard).

In na zonsondergang staan ook een paar pareltjes zoals Harveys dream, Graduation afternoon, N, The New York Times at special bargain rates en Mute.

Maar quitters inc., The Ledge, I know what you need, The last rung on the ladder, The Long Walk, The Jaunt, Mss Todd's shortcut, The Raft, Surviver Type, Dolan's Caddilac, The end of the whole mess, You know they got a hell of a band, Rainy season, Sorry right number, crouch end vind ik ook geweldige verhalen.

En dan heb ik het nog niet over verhalen die tussen roman en kort verhaal inhangen als Rita Hayworth and Shawshank Redemption, Apt pupil, Rage, The long walk, the breathing method, the body, the langoliers.

Nee ik ben wel een groot fan van Kings korte verhalen.
Nice die opsomming. Zal binnenkort wat van die boeken in huis halen.

[ Bericht 11% gewijzigd door tuinhuis op 11-04-2010 22:52:47 ]
  zondag 11 april 2010 @ 00:35:17 #169
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175552
'mobiel' was idd erg goed en spannend!

zijn er meer boeken in dat genre zeg maar?

daar lust ik wel meer van
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:37:44 #170
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175607
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:35 schreef Mirjam het volgende:
'mobiel' was idd erg goed en spannend!

zijn er meer boeken in dat genre zeg maar?

daar lust ik wel meer van
bijna alles van SK
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:44:07 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175773
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

bijna alles van SK
ja, maar niet een verhaallijn met dat idee zeg maar?
dus ramp/gebeurtenis--> groepje mensen, your average disastermovie scenario zeg maar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:44:38 #172
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175786
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:44 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, maar niet een verhaallijn met dat idee zeg maar?
dus ramp/gebeurtenis--> groepje mensen, your average disastermovie scenario zeg maar
oeh dan moet je absoluut It lezen van King
geweldig en lekker dik
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:46:09 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175819
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:44 schreef BrandX het volgende:

[..]

oeh dan moet je absoluut It lezen van King
geweldig en lekker dik
ik ken de film al
maar 't boek is een aanrader dus?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 11 april 2010 @ 00:46:44 #174
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175836
en might I add dat ik ontzettend hou van dikke boeken?
heerlijk.
ik ben ook echt helemaal fan van clive barker, hij heeft veel dikke boeken ook
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:50:34 #175
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175926
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik ken de film al
maar 't boek is een aanrader dus?
ah zeer zeker! het boek is tig keer toffer dan de serie/film.
lolwut
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:50:53 #176
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175938
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef Mirjam het volgende:
en might I add dat ik ontzettend hou van dikke boeken?
heerlijk.
ik ben ook echt helemaal fan van clive barker, hij heeft veel dikke boeken ook
weefwereld
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:51:08 #177
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175943
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

ah zeer zeker! het boek is tig keer toffer dan de serie/film.
ok, dan ga ik die ff onthouden
heb nu een stapel dean koontz boeken (ook wel tof btw)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 11 april 2010 @ 00:51:32 #178
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175952
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

weefwereld
mijn clive barker ontmaagding
sinds dta boek ben ik verkocht.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:52:11 #179
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175960
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

mijn clive barker ontmaagding
sinds dta boek ben ik verkocht.
als je die tof vind, dat weet ik er nog twee voor je:

de talisman
en (meer een serie) de scherpschutter (bestaat uit meerdere boeken)
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:52:55 #180
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80175981
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

als je die tof vind, dat weet ik er nog twee voor je:

de talisman
en (meer een serie) de scherpschutter (bestaat uit meerdere boeken)
scherpschutter, is dat van de donkere toren?
of weer iets heel anders?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:53:15 #181
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80175989
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

scherpschutter, is dat van de donkere toren?
of weer iets heel anders?
ah ja natuurlijk
klopt, de donkere toren
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:53:53 #182
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80176004
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

ah ja natuurlijk
klopt, de donkere toren
deel 1 geprobeerd, met moeite uitgelezen
misschien dat ik over een tijdje deel 2 eens probveer, maar nu nog ff niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 00:55:10 #183
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80176030
misschien scheelt het heel veel als je eerst It leest.
Daar ligt de basis voor Ka. It ga je op zeker tof vinden

Dan snap je de scherpschutter in ene volledig
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 00:59:04 #184
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80176121
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:55 schreef BrandX het volgende:
misschien scheelt het heel veel als je eerst It leest.
Daar ligt de basis voor Ka. It ga je op zeker tof vinden

Dan snap je de scherpschutter in ene volledig
ahaaaa.
dan ga ik it helemaal binnenkort lezen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 09:27:02 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80178638
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:44 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, maar niet een verhaallijn met dat idee zeg maar?
dus ramp/gebeurtenis--> groepje mensen, your average disastermovie scenario zeg maar
The Stand! (De beproeving) en het recentelijke Under the dome (gevangen). Hoewel ik die laatste niet in de buurt vind komen van 'the stand'.
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 09:28:16 #186
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80178652
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

The Stand! (De beproeving)
ohgod ohgod ohgod.... wat ben ik dom!

Die bedoelde ik mirjam, niet It. It is met de clown. Hoe kan ik deze cruciale vergissing maken
lolwut
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 09:32:01 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80178679
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:55 schreef BrandX het volgende:
misschien scheelt het heel veel als je eerst It leest.
Daar ligt de basis voor Ka. It ga je op zeker tof vinden

Dan snap je de scherpschutter in ene volledig
De 'basis' ligt in tientallen stephen king boeken.

Ogen van de draak is bv een boek waar Randall Flag als eerste geïntroduceerd wordt. The Stand uiteraard, maar ook Insomnia waar de scharlaken koning en de toren een rol in spelen. En zo nog tientallen boeken en verhalen die op de een of andere manier parallellen hebben met de donkere toren.

http://en.wikipedia.org/w(...)he_Dark_Tower_series
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 09:38:44 #188
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80178718
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De 'basis' ligt in tientallen stephen king boeken.

Ogen van de draak is bv een boek waar Randall Flag als eerste geïntroduceerd wordt. The Stand uiteraard, maar ook Insomnia waar de scharlaken koning en de toren een rol in spelen. En zo nog tientallen boeken en verhalen die op de een of andere manier parallellen hebben met de donkere toren.

http://en.wikipedia.org/w(...)he_Dark_Tower_series
klopt, maar in the stand wordt hij het meest uitgebreid omschreven. Daarom mijn insteek dat ze dan de donkere toren beter begrijpt
lolwut
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 09:48:21 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80178796
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:38 schreef BrandX het volgende:

[..]

klopt, maar in the stand wordt hij het meest uitgebreid omschreven. Daarom mijn insteek dat ze dan de donkere toren beter begrijpt
Nou, Flagg speelt eigenlijk maar een bijrolletje in the dark tower.
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 10:23:02 #190
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80179207
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, Flagg speelt eigenlijk maar een bijrolletje in the dark tower.
flagg wel, maar het hele ka en ka-tet gebeuren is juist basis in the dark tower, en (in mijn geheugen althans) wordt in the stand door die oude dame (de tegenpool van Flagg) met name gerept over of verwezen naar ka
lolwut
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 10:25:25 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80179241
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:23 schreef BrandX het volgende:

[..]

flagg wel, maar het hele ka en ka-tet gebeuren is juist basis in the dark tower, en (in mijn geheugen althans) wordt in the stand door die oude dame (de tegenpool van Flagg) met name gerept over of verwezen naar ka
Nee! Mother Abigail is 'gewoon' christelijk.

Er wordt in The Stand wel over KA gesproken door 'The Judge' wanneer hij de kraai ziet, maar niet zozeer gerelateerd aan de donkere toren.

http://en.wikipedia.org/w(...)_other_works_by_King
  zondag 11 april 2010 @ 12:55:12 #192
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80182609
ok, ik moet dus it doorstrepen en de beproeving ervoor in de plaats zetten?
ik was al wel heel benieuwd hoe zo'n clownsverhaal die kant op kon gaan overigens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 13:05:58 #193
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80182900
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee! Mother Abigail is 'gewoon' christelijk.

Er wordt in The Stand wel over KA gesproken door 'The Judge' wanneer hij de kraai ziet, maar niet zozeer gerelateerd aan de donkere toren.

http://en.wikipedia.org/w(...)_other_works_by_King
oh dat was het ja
erg lang geleden dat ik het gelezen heb, zeg iets van 20 jaar ofzo
lolwut
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 13:06:25 #194
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80182911
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:55 schreef Mirjam het volgende:
ok, ik moet dus it doorstrepen en de beproeving ervoor in de plaats zetten?
ik was al wel heel benieuwd hoe zo'n clownsverhaal die kant op kon gaan overigens
Yups, het moet The Stand zijn
is overigens ook verfilmd, maar dan in serievorm.
lolwut
pi_80183259
bij de donkere toren ben ik in boek 4 of 5 ergens uitgevallen :S
nu weet ik nooit meer waar ik was.. grmbl
pi_80208169
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:55 schreef Mirjam het volgende:
ok, ik moet dus it doorstrepen en de beproeving ervoor in de plaats zetten?

Nee, It >>>> The Stand
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 22:52:40 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80208208
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef CaptainCab het volgende:

[..]

Nee, It >>>> The Stand
The stand == de beproeving
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 22:53:50 #198
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80208288
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef CaptainCab het volgende:

[..]

Nee, It >>>> The Stand
jij hebt nog minder onthouden dan ik
lolwut
  zondag 11 april 2010 @ 23:09:06 #199
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80209193
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 11 april 2010 @ 23:11:25 #200
13973 ranja
image means nothing
pi_80209323
Ik vind IT echt veel beter dan The Stand. Qua boek dan

Qua films gaat eigenlijk overal op dat het boek beter is dan de film. Alleen een paar korte verhalen zijn wel redelijk verfilmd, zoals Langoliers. Vind ik dan
  Boks-Chick zondag 11 april 2010 @ 23:14:28 #201
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80209489
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:11 schreef ranja het volgende:
Ik vind IT echt veel beter dan The Stand. Qua boek dan

Qua films gaat eigenlijk overal op dat het boek beter is dan de film. Alleen een paar korte verhalen zijn wel redelijk verfilmd, zoals Langoliers. Vind ik dan
ik vind The Stand beter dan It, maar it is ook
Qua verfilming.... ach. imo is er maar een film die goed het boek uitbeeld, en dat is The Shining (die met Jack Nicholson dus, niet die ander).

Oeh niet helemaal waar, ik vond kingdom hospital ook tof, vooral vanwege de gecaste acteurs
lolwut
  maandag 12 april 2010 @ 00:31:54 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_80212368
Ik ken geen boek van Kingdom Hospital
En The Shining vind ik als film ook niet gelukt, het hele idee van langzaam gek worden is er uit, is min of meer een gewone slasher geworden
  Boks-Chick maandag 12 april 2010 @ 00:33:38 #203
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80212409
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:31 schreef ranja het volgende:
Ik ken geen boek van Kingdom Hospital
En The Shining vind ik als film ook niet gelukt, het hele idee van langzaam gek worden is er uit, is min of meer een gewone slasher geworden
goed punt, het was ook geen boek van King, hij heeft het script geschreven adh van een boek van een andere schrijver

omg ik moet echt weer even wat gaan lezen, ik praat wartaal hier
lolwut
  maandag 12 april 2010 @ 01:00:57 #204
13973 ranja
image means nothing
pi_80212951
Het begin van Kingdom Hospital lijkt trouwens exact op z'n eigen ongeluk, wat hij ook in een van z'n boeken heeft beschreven. Afgezien van pratende miereneters dan
  maandag 12 april 2010 @ 01:38:05 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_80213453
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:31 schreef ranja het volgende:
Ik ken geen boek van Kingdom Hospital
En The Shining vind ik als film ook niet gelukt, het hele idee van langzaam gek worden is er uit, is min of meer een gewone slasher geworden
Welke bedoel je? The Shining is ondertussen 2 keer uitgebracht.
pi_80213903
de leerling
  maandag 12 april 2010 @ 07:49:35 #207
13973 ranja
image means nothing
pi_80214411
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:38 schreef AchJa het volgende:

Welke bedoel je? The Shining is ondertussen 2 keer uitgebracht.
de bioscoopversie uit 1980
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 april 2010 @ 09:09:05 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80215256
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:49 schreef ranja het volgende:

[..]

de bioscoopversie uit 1980
Daar was stephen king zelf ook niet echt gelukkig mee.
  maandag 12 april 2010 @ 12:20:09 #209
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_80220884
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:14 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik vind The Stand beter dan It, maar it is ook
Qua verfilming.... ach. imo is er maar een film die goed het boek uitbeeld, en dat is The Shining (die met Jack Nicholson dus, niet die ander).

Oeh niet helemaal waar, ik vond kingdom hospital ook tof, vooral vanwege de gecaste acteurs
En The Green Mile dan? En The Shawshank Redemption?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  maandag 12 april 2010 @ 12:24:46 #210
13973 ranja
image means nothing
pi_80221012
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:20 schreef DrDurden het volgende:
En The Shawshank Redemption?
Dat is een kort verhaal inderdaad, die is wel redelijk gelukt. Ze hebben wel 1 poster weggelaten in de film
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:52:25 #211
13973 ranja
image means nothing
pi_80425547
Leuk zo'n vertaler zonder kennis van hedendaagse muziek Ben net begonnen in 'Gevangen'.

"Het LCD geluidssyteem stond aan, 'North American Scum', en Jack zong mee".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:16:39 #212
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80426194
de beproeving ligt hier klaar, wat een dik boek
nog even dean koontz uitlezen, en dan beginnen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_80460619
laatst insomnia op de kop getikt.
na Broeder Grimm even kijken if t wat is
  zondag 18 april 2010 @ 21:47:33 #214
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80461131
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:16 schreef Mirjam het volgende:
de beproeving ligt hier klaar, wat een dik boek
nog even dean koontz uitlezen, en dan beginnen
en begonnen
het leest wel verdomd lastig, het boek is in pocketformaat, en dus héél dik. en aangezien ik enkel lees als ik lig (op mijn zij) is dat best kloterig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 18 april 2010 @ 21:54:06 #215
13973 ranja
image means nothing
pi_80461450
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:37 schreef M-Stinos het volgende:
laatst insomnia op de kop getikt.
Je moet vooral geduld hebben. Het begint erg traag. Maar het is toch wel echt een goed boek.
pi_80461528
klik altijd op de verkeerde knop, quote ipv edit.
pi_80461544
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef M-Stinos het volgende:
ok thnx voor de tip, gewoon even doorzetten dus. ben erg benieuwd.

en ja lezen op je zij is zwaar vervelend bij boeken zonder harde kaft!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2010 @ 21:56:05 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80461555
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:54 schreef ranja het volgende:

[..]

Je moet vooral geduld hebben. Het begint erg traag. Maar het is toch wel echt een goed boek.
Ja in het begin vraag je je echt af wat je met die ouwe knarren moet.
pi_80461673
wat zijn jullie favo's?
mijn nr1 is de leerling.
en de dichte mist (jaja allemaal vertaald haha) vond ik ook erg goed.
film viel niet eens heeeel erg tegen. het einde was redelijk stephen king verantwoord.
De donkere toren is super
en in 4× Stephen King De marathon
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2010 @ 22:02:44 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80461921
the stand, bag of bones, the talisman, donkere toren vooral deel 3 The wastelands & 4 Wizards & Glass.

ik heb zoveel favorieten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2010 @ 22:07:47 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80462218
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:58 schreef M-Stinos het volgende:
wat zijn jullie favo's?
mijn nr1 is de leerling.
en de dichte mist (jaja allemaal vertaald haha) vond ik ook erg goed.
film viel niet eens heeeel erg tegen. het einde was redelijk stephen king verantwoord.
De donkere toren is super
en in 4× Stephen King De marathon
Je hebt trouwens alleen maar korte verhalen als favo's.
  zondag 18 april 2010 @ 22:09:10 #222
13973 ranja
image means nothing
pi_80462278
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja in het begin vraag je je echt af wat je met die ouwe knarren moet.
Inderdaad
pi_80462355
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt trouwens alleen maar korte verhalen als favo's.
de donkere toren?
reeks van 7 boeken..
  zondag 18 april 2010 @ 22:12:09 #224
13973 ranja
image means nothing
pi_80462431
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:58 schreef M-Stinos het volgende:
wat zijn jullie favo's?
mijn nr1 is de leerling.
en de dichte mist (jaja allemaal vertaald haha) vond ik ook erg goed.
film viel niet eens heeeel erg tegen. het einde was redelijk stephen king verantwoord.
De donkere toren is super
en in 4× Stephen King De marathon
In het hele topic staat dat wel een paar keer inmiddels volgens mij
Mijn favorieten oa It, De Talisman, De gloed, Bezeten Stad (ik hou wel van vampierverhalen), Ogen van vuur, Vel over been... ik lees ook vrijwel alleen vertaald.
Oja, ook Het meisje dat van Tom Gordon hield, in 1 avond uitgelezen.
pi_80462518
De Talisman, De gloed, Bezeten Stad, Ogen van vuur,
allemaal paraat maar nog niet gelezen
k heb flink wat te doen haha.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2010 @ 22:14:38 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80462579
Ik lees trouwens ook vertaald, maar gebruik altijd de egelse titels omdat ik ook op engelse king forums post.

Eyes of the dragon vind ik ook erg goed. Een rijtje briljante korte verhalen heb ik eerder in dit topic al gepost. Needfull things blijft ook goed.
  zondag 18 april 2010 @ 22:27:20 #227
13973 ranja
image means nothing
pi_80463275
Eyes of the Dragon? Nee, dat kon mij niet boeien. Needful Things is inderdaad wel top van de middenmoot
  zondag 18 april 2010 @ 22:44:31 #228
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80464185
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef M-Stinos het volgende:

[..]
nou, inderdaad.
hiervoor een pocket vand ean koontz, dat leest kut.
maar deze enorm dikke pocket heeft dus een harde kaft, echt geen doen bijna
hoop dat het wat makkelijker wordt, ik kan niet echt anders zitten/liggen namelijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_80469934
Eens proberen een top 10 te maken

1. De Beproeving (uitgebreide versie)
2. Vel over been
3. It
4. Donkere Toren-serie (als geheel. Boek 2, 3 en 4 zouden los ook in de top 10 staan)
5. Ogen van vuur
6. De Noodzaak
7. De Talisman
8. Mobiel
9. Christine
10. Desperation (eerste helft van het boek is super)

Waarbij ik de Bachman-verhalen en verhalenbundels niet mee tel. Dit was uit m'n hoofd, ik weet zeker dat ik iets vergeten ben Maar 'De Beproeving' is me wel het meest bijgebleven, echt een beklemmende sfeer als je er goed 'in' zit. Verder ben ik nu bezig met Lisey's Story, en 'Duma' ligt nog te wachten
pi_80476188
Heb in Engeland Cell gekocht voor nog geen 2 pond, ben benieuwd of het wat is
Tap tap tap
  zondag 2 mei 2010 @ 02:27:23 #231
32029 Basson
Dodge This!
pi_80922069
Na een tweede poging Duma Key dan toch uitgelezen. De eerste keer kwam ik er maar niet in.
't komt zo vreselijk traag op gang. Tot op 3/4 van het boek nog altijd een gevoel van: waar gaat dit in hemelsnaam heen?
Ondanks dat ik dit een van zijn mindere boeken vind heeft een moment mij gewoon kippevel bezorgt, iets wat mij nog niet eerder is overkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rillingen lopen mij alweer over de rug...

Sinds kort de hele Donkere Toren reeks in de kast staan. Revised and expanded editie. Deze week aan The Gunslinger begonnen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:23:11 #232
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81196461
Heeft iemand "Gevangen" gelezen? Ik twijfelde van de week of ik het boek zou kopen of via de bieb zou lezen. Ik hou nl niet zo van de verhalen als de Gloed, Dromenvanger en Mobiel. Ik vind ze wel aardig, maar niet zo mijn stijl. Is dit boek een beetje die stijl of helemaal niet?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 mei 2010 @ 23:29:25 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81196716
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:23 schreef childintime het volgende:
Heeft iemand "Gevangen" gelezen? Ik twijfelde van de week of ik het boek zou kopen of via de bieb zou lezen. Ik hou nl niet zo van de verhalen als de Gloed, Dromenvanger en Mobiel. Ik vind ze wel aardig, maar niet zo mijn stijl. Is dit boek een beetje die stijl of helemaal niet?
Ik zie je 3 compleet verschillende verhalen opnoemen dus weet niet precies wat je met 'die stijl' bedoeld.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:45:19 #234
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81197348
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zie je 3 compleet verschillende verhalen opnoemen dus weet niet precies wat je met 'die stijl' bedoeld.
Ik hou van echte horror, psychische terror , mysterieuze verhalen......Eigenlijk veel dus, maar niet zo van verhalen die een beetje de sf achtige kant op gaan. Mobiel vond ik wel aardig weglezen maar dat verhaal was zo voorspelbaar en gaf veel te snel weer waar het om ging.

Ik hou meer van: de Beproeving, Dodenwake, Het, Donkere toren, Cujo, het Zwarte huis, de Talisman dat soort verhalen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 mei 2010 @ 23:47:56 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81197453
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:45 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik hou van echte horror, psychische terror , mysterieuze verhalen......Eigenlijk veel dus, maar niet zo van verhalen die een beetje de sf achtige kant op gaan. Mobiel vond ik wel aardig weglezen maar dat verhaal was zo voorspelbaar en gaf veel te snel weer waar het om ging.

Ik hou meer van: de Beproeving, Dodenwake, Het, Donkere toren, Cujo, het Zwarte huis, de Talisman dat soort verhalen.
Er is weinig occults in The Dome, hooguit het ontstaan van de koepel. De rest zijn gewoon mensen op hun slechts in een oncontroleerbare situatie.

Heb je Vel over been al gelezen? Dat zal je meer bevallen denk ik.
  zondag 9 mei 2010 @ 00:34:31 #236
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81199406
Ja, ik heb ze verder zo'n beetje allemaal , maar twijfelde dus van de week bij dit boek, juist omdat ik vooral Dromenvanger en de Gloed zo tegen vond vallen en toen ik de achterkant van Gevangen las leek het er voor mij iets op. Maar als het juist over de interactie tussen de personages gaat lijkt het me wel leuk; ik vond de Noodzaak ook leuk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 mei 2010 @ 08:00:49 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81204152
quote:
Op zondag 9 mei 2010 00:34 schreef childintime het volgende:
Ja, ik heb ze verder zo'n beetje allemaal , maar twijfelde dus van de week bij dit boek, juist omdat ik vooral Dromenvanger en de Gloed zo tegen vond vallen en toen ik de achterkant van Gevangen las leek het er voor mij iets op. Maar als het juist over de interactie tussen de personages gaat lijkt het me wel leuk; ik vond de Noodzaak ook leuk
Zoiets inderdaad, alleen is De Noodzaak meer over the top. Dit is iets realistischer.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:36:46 #238
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81210223
Ik vind de zwartgallige intriges tussen de personages leuk In het begin van het verhaal lijken het allemaal doorsnee mensen, maar zodra je verder komt blijkt er van alles te spelen. In de Noodzaak was de wending in het verhaal wel heel extreem idd; leuker vind ik het zelf als het wat subtieler is

Ik ga hem dan van de week maar eens aanschaffen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:18:10 #239
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81414914
Jaaa, ben begonnen en idd, een heerlijke SK verhaal weer eens

Alleen heb ik een heel gek boek. Gisteren was ik bij pagina 224 en las de laatste regel. Op de volgende pagina stond een heel andere zin.

Pag 224: "Hij zag ook" dan ga ik naar de volgende pag en staat er: "ik wel. Al was hij dicht in de buurt". Ik het nog eens lezen, misschien had ik in de snelheid van lezen een paar woorden overgeslagen, maar nee

Kijk ik onder aan de pagina's staat er links 224 en rechts 257........ Die 257 gaat door tot 288 en dan begint 257 weer opnieuw. Er missen dus 33 pagina's van 224 tot 258 en vanaf 257 tot 288 zitten er 31 pagina's in die er dubbel inzitten........

Ik ga zo maar eens naar de boekwinkel terug. Het was alleen het laatste exemplaar wat er stond dus ik vrees dat ik misschien wel een week zonder boek zit. Dan wil ik m'n geld terug en haal ik 'm ergens anders. Wat is dit stomvervelend zeg. Normaal als ik stop is dat bij een nieuw hoofdstuk. Nu gewoon middenin een zin
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 13:47:54 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81416138
Ik heb ook ooit eens een misdruk gehad waarin een stuk of 10 lege pagina's zaten.
pi_81418403
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:18 schreef childintime het volgende:
Ik ga zo maar eens naar de boekwinkel terug. Het was alleen het laatste exemplaar wat er stond dus ik vrees dat ik misschien wel een week zonder boek zit. Dan wil ik m'n geld terug en haal ik 'm ergens anders. Wat is dit stomvervelend zeg. Normaal als ik stop is dat bij een nieuw hoofdstuk. Nu gewoon middenin een zin
Als je boekwinkel niets kan regelen, moet je even naar Luitingh mailen. Die doen in de regel niet zo moeilijk. Bovendien ben je niet de enige. Ik hoor hier meer verhalen over. Je krijgt dus op zeker een nieuwe, of via de boekhandel, of via Luitingh.
Lees je de hardcover of de paperback?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 14:54:54 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:10:18 #243
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81419086
Gisteravond was ik behoorlijk gefrustreerd. Middenin een zin zomaar moeten stoppen met het verhaal.

Ik heb het nooit eerder gehad. Weleens een woord wat verkeerd gedrukt staat of dat de tekst een beetje schuin gedrukt staat. Ik heb gisteravond nog zitten bladeren, ik dacht dat het missende stuk misschien ergens anders tussen de 973 pagina's stond maar nee.

Ik ging net terug naar de winkel en idd, ik had het laatste aanwezige exemplaar. Ze kon hem bestellen en dat was'ie er op zijn vroegst morgen geweest. Ik vroeg dus mijn geld maar terug; ik moet vanavond en vannacht werken en wil lezen; ik wil weten hoe die zin verder ging Dale heeft namelijk net Brenda Perkins ontmoet en zij weet inmiddels meer over Jim Rennie (Darth vader ). Daar ben ik zo nieuwsgierig naar, dat moet ik gewoon verder lezen.
pi_81419093
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er een hardcover 'Gevangen'
Jup. 750 genummerde stuks meen ik.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006859175/index.html
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:19:47 #245
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81419450
Dat wist ik niet........ Ik had hem de eerste keer bij Plantage gehaald, die doen daar meestal niet moeilijk over.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 15:35:15 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81419948
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Jup. 750 genummerde stuks meen ik.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006859175/index.html
Ah ok, net als toen de genummerde limited edities van The Stand uncut.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:36:03 #247
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81419979
ben bezig aan 'Salem's Lot, Engelstalige nieuwe release
<hr>
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 15:37:03 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81420006
Als ik nu weer eens de oude kings overlees, heb ik altijd het idee dat de helft weg is. Ze zijn zoveel minder beschrijvend dan de nieuwere boeken, waar personages eerst goed neergezet worden.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:37:31 #249
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81420023
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef childintime het volgende:
meer over Jim Rennie (Darth vader ).
explain, en wat is de engelse naam van dit boek?
<hr>
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 15:39:05 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81420078
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

explain, en wat is de engelse naam van dit boek?
Under the dome.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:39:38 #251
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81420093
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Under the dome.
hmm klinkt leuk, 'salem's lot bijna uit en moet nog een goede opvolger halen
<hr>
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:16:25 #252
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81443789
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

explain, en wat is de engelse naam van dit boek?
Ik ga dat niet uitleggen. Dat is iets wat je zelf moet lezen Wat ik wel kan zeggen is dat dit voor zover ik het nu lees (pagina 310) het weer eens een onvervalst, ouderwets, heerlijk bizar verhaal van King is. Duma was het laatste boek wat ik kocht en een goed boek, Mobiel is het laatste boek wat ik las (wat ging alles daarin snel en voorspelbaar!), maar dit is gewoon weer een boek waarin de mensen doen wat je van King verwacht; on- en voorspelbare dingen in een bizarre omgeving, met een weinig hoopvolle toekomst
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2010 @ 08:04:36 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81449179
25 mei komt Blockade Billy uit in de US en er staat een nieuwe verhalen bundel geplanned, Full Dark, No Stars:

1922
The story opens with the confession of Wilfred James to the murder of his wife, Arlette, following their move to Hemingford, Nebraska onto land willed to Arlette by her father.

Big Driver
Mystery writer, Tess, has been supplementing her writing income for years by doing speaking engagements with no problems. But following a last-minute invitation to a book club 60 miles away, she takes a shortcut home with dire consequences.

Fair Extension
Harry Streeter, who is suffering from cancer, decides to make a deal with the devil but, as always, there is a price to pay.

A Good Marriage
Darcy Anderson learns more about her husband of over twenty years than she would have liked to know when she stumbles literally upon a box under a worktable in their garage.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:52:16 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81450011
ik heb de beproeving gisteravond uitgelezen, ik mis eht lezen nu al
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:53:38 #255
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81450031
maarre, begrijp ik dat 'the dome' een beetje een soortgelijk verhaal is?
wat is de nederlandse benaming van het boek? 'de koepel'? (gokje)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zaterdag 15 mei 2010 @ 09:57:07 #256
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81450082
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:53 schreef Mirjam het volgende:
maarre, begrijp ik dat 'the dome' een beetje een soortgelijk verhaal is?
wat is de nederlandse benaming van het boek? 'de koepel'? (gokje)
nee, de vertaalde titel is "gevangen".
En ik vind het helemaal niet lijken op The Stand. Heel ander verhaal.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 15 mei 2010 @ 09:57:23 #257
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81450086
-weg dubbel-
lolwut
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 09:57:37 #258
18653 crew  D.
pi_81450091
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:53 schreef Mirjam het volgende:
maarre, begrijp ik dat 'the dome' een beetje een soortgelijk verhaal is?
wat is de nederlandse benaming van het boek? 'de koepel'? (gokje)
Gevangen
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 09:58:02 #259
18653 crew  D.
pi_81450099
Spuit 11
  Boks-Chick zaterdag 15 mei 2010 @ 09:58:18 #260
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81450103
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:58 schreef D. het volgende:
Spuit 11
lolwut
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:58:20 #261
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81450104
ah, ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen
ik ben nu in een ander boek begonnen, maar dta vind ik maar niks, binnenkort maar weer eens wat zoeken dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zaterdag 15 mei 2010 @ 09:59:27 #262
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81450120
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:58 schreef Mirjam het volgende:
ah, ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen
ik ben nu in een ander boek begonnen, maar dta vind ik maar niks, binnenkort maar weer eens wat zoeken dan
welke?
lolwut
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:00:11 #263
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81450128
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:59 schreef BrandX het volgende:

[..]

welke?
euhm, 'de laatste verzoeking' van val Mcdermid
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick zaterdag 15 mei 2010 @ 10:04:34 #264
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81450199
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

euhm, 'de laatste verzoeking' van val Mcdermid
ken ik niet
Maar geen aanrader dus.
lolwut
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:05:11 #265
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81450211
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:04 schreef BrandX het volgende:

[..]

ken ik niet
Maar geen aanrader dus.
weet ik niet, vooralsnog vind ik het niets, vanavond probeer ik het nog eens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81465710
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:53 schreef Mirjam het volgende:
maarre, begrijp ik dat 'the dome' een beetje een soortgelijk verhaal is?
Mwah, met een beetje goede wil kun je het wel enigszins vergelijken. Groot verschil is natuurlijk dat The Stand heel Amerika behelst en Under the Dome alleen Chester's Mill.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:56:46 #267
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81470527
Ben nu op pag 405 van Gevangen. Het is een leuk verhaal. Als je de Beproeving goed vindt, dan zal dit je zeker aanspreken denk ik. De Beproeving vind ik echter nog steeds het mooiste boek ooit wat hij geschreven heeft. Ook trouwens een leuk boek is de Spelbreker
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 mei 2010 @ 08:10:55 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81479751
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:53 schreef Mirjam het volgende:
maarre, begrijp ik dat 'the dome' een beetje een soortgelijk verhaal is?
Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 mei 2010 @ 08:12:32 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81479758
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef childintime het volgende:
Ben nu op pag 405 van Gevangen. Het is een leuk verhaal. Als je de Beproeving goed vindt, dan zal dit je zeker aanspreken denk ik. De Beproeving vind ik echter nog steeds het mooiste boek ooit wat hij geschreven heeft. Ook trouwens een leuk boek is de Spelbreker
Hoewel de spelbreker pas na een hele lange introductie écht leuk wordt.
  maandag 17 mei 2010 @ 00:37:48 #270
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81519802
Maar dat vind ik juist de kracht van King. De personages (en hun verleden) wordt uitermate nauwkeurig beschreven. Ik weet dat veel mensen die van mij weleens een boek leenden daar niet tegen konden en het snel weer terugbrachten Hoe schrijf je in godsnaam een boeiend boek wat over iemand gaat die dagenlang alleen in een huis ligt vastgebonden, dat is haast een onmogelijke opgaaf!

Ik denk dat ik na de Beproeving, de Talisman het mooiste boek vond. Een graadmeter is voor mij een beetje hoe vaak ik een boek van hem opnieuw heb gelezen, dus voor een 2e of 3e keer.
  maandag 17 mei 2010 @ 00:39:54 #271
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81519856
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.
Nee idd. Misschien is de enige overeenkomst dat mensen moeten kiezen voor 1 kant; de slechte of de goede, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
  maandag 17 mei 2010 @ 00:49:34 #272
13973 ranja
image means nothing
pi_81520128
En de lengte van het boek
Ik vind trouwens de Beproeving lang niet de beste, en ook Gevangen niet. Van mij mag het bovennatuurlijke een grotere rol spelen en niet alleen maar een situatie scheppen voor een verhaal binnen dat gegeven.
  maandag 17 mei 2010 @ 01:11:36 #273
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81520529
Ja, van mij had Gevangen wel wat dikker mogen zijn Ik vond het verhaal van de Beproeving zo overmeesterend. Even had ik het idee dat het vorig jaar met de Mexicaanse griep eindelijk zou gaan gebeuren maar nee Een verhaal waarbij je je gaat voorstellen wat je zelf zult doen in zo'n situatie (mocht je het overleven ) en hoe je dan zult handelen....

Verhalen die net op de rand zitten van zou het echt kunnen of niet, dingen die we allemaal weleens fantaseren en we ons afvragen of er "meer" is.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:12:39 #274
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81525013
Ik was The Stand aan het lezen toen die Mexicaanse griep uitbrak. Bij elke nies... .
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 mei 2010 @ 10:54:06 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81526118
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:37 schreef childintime het volgende:
Maar dat vind ik juist de kracht van King. De personages (en hun verleden) wordt uitermate nauwkeurig beschreven. Ik weet dat veel mensen die van mij weleens een boek leenden daar niet tegen konden en het snel weer terugbrachten Hoe schrijf je in godsnaam een boeiend boek wat over iemand gaat die dagenlang alleen in een huis ligt vastgebonden, dat is haast een onmogelijke opgaaf!

Ik denk dat ik na de Beproeving, de Talisman het mooiste boek vond. Een graadmeter is voor mij een beetje hoe vaak ik een boek van hem opnieuw heb gelezen, dus voor een 2e of 3e keer.
De Talisman blijft erg goed inderdaad. Bag of bones (Vel over been) vind ik ook wel een goede kandidaat voor second best
pi_81550730
Ben nu op blz 300 ofzo van Lisey's Story en het is echt compleet anders dan al het andere dat ik tot nu gelezen heb (een stuk of veertig King's). Qua stijl echt heel verfrissend, qua verhaal ook heel apart. In positieve zin Vind hem echt gaaf!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:34:15 #277
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81601410
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik was The Stand aan het lezen toen die Mexicaanse griep uitbrak. Bij elke nies... .
Ik ben hem weer eens over gaan lezen toen de griep op kwam zetten

Zo, Gevangen is uit. Hij is goed En idd, wat de Master zelf schrijft dat alles in een hoog tempo gaat viel mij ook op. Bij sommige boeken kan hij soms langdurig bij een gedeelte blijven hangen maar dit gaat echt in een razend tempo.
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:43:20 #278
88233 Steve
Still the best.
pi_81669032
Hoe meer ik lees van Stephen King, hoe meer fan ik word. Heerlijke boeken.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:42:25 #279
125844 Votz
Petomaan
pi_82007869
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:29 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Ben nu op blz 300 ofzo van Lisey's Story en het is echt compleet anders dan al het andere dat ik tot nu gelezen heb (een stuk of veertig King's). Qua stijl echt heel verfrissend, qua verhaal ook heel apart. In positieve zin Vind hem echt gaaf!
Ik zit nu ook op blz 300, maar het verhaal kan me nog steeds niet boeien. Lisey's Story heeft leuke passages waardoor ik blijf lezen. Het is een apart boek, maar had er meer van voorgesteld.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:43:20 #280
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_82007876
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik was The Stand aan het lezen toen die Mexicaanse griep uitbrak. Bij elke nies... .
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:59:32 #281
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_82035505
Ik heb laatst The Long Walk gelezen van hem. Volledig onbezonnen.
Zo hee.
Wat 'n boek.
Keukenkastje in een ruimteschip
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 20:14:08 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82036053
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:59 schreef Keukenkast het volgende:
Ik heb laatst The Long Walk gelezen van hem. Volledig onbezonnen.
Zo hee.
Wat 'n boek.
Dan moet je 'vlucht naar de top' ook eens lezen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:21:43 #283
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_82036415
Ik vond Blaze (De Ontvoering) erg mooi.

Ik moet toegeven dat ik buiten dat ene boek alleen verfilmingen van zijn werken heb gezien.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:21:47 #284
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_82036416
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan moet je 'vlucht naar de top' ook eens lezen.
Die heb ik al gelezen
En tot mijn grote spijt heb ik ook de film gezien. Wat een wrak was dat zeg.

Is zijn nieuwe werk eigenlijk leuk? Ik ben huiverig.
Keukenkastje in een ruimteschip
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 20:26:08 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82036614
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Keukenkast het volgende:

[..]

Die heb ik al gelezen
En tot mijn grote spijt heb ik ook de film gezien. Wat een wrak was dat zeg.

Is zijn nieuwe werk eigenlijk leuk? Ik ben huiverig.
Zoals je ziet zijn veel mensen hier te spreken over zijn nieuwste boek
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 20:26:51 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82036654
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vond Blaze (De Ontvoering) erg mooi.

Ik moet toegeven dat ik buiten dat ene boek alleen verfilmingen van zijn werken heb gezien.
Das erg jammer omdat de meeste verfilming nogal slecht zijn Op Shawshenk, Green Mile, The Body en nog een handjevol na.
  Boks-Chick vrijdag 28 mei 2010 @ 20:27:02 #287
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82036662
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vond Blaze (De Ontvoering) erg mooi.

Ik moet toegeven dat ik buiten dat ene boek alleen verfilmingen van zijn werken heb gezien.
Blaze heb ik ook onlangs gelezen . Wat een lief en ontroerend boek
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 28 mei 2010 @ 20:27:46 #288
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82036696
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das erg jammer omdat de meeste verfilming nogal slecht zijn Op Shawshenk, Green Mile, The Body en nog een handjevol na.
The shining

Maar heel veel zijn het er, verhoudingsgewijs, niet nee
lolwut
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:28:58 #289
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_82036745
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals je ziet zijn veel mensen hier te spreken over zijn nieuwste boek
Ik denk dat ik emotioneel te verbonden ben met zijn oude boeken. Het waren de eerste grotemensenboeken die ik las. Op mijn negende. Nooit zo bang geweest.

Ik ben zo bang dat hij nu heel erg Tom Clancy-ish is geworden
Keukenkastje in een ruimteschip
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 20:37:49 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82037151
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:28 schreef Keukenkast het volgende:

[..]

Ik denk dat ik emotioneel te verbonden ben met zijn oude boeken. Het waren de eerste grotemensenboeken die ik las. Op mijn negende. Nooit zo bang geweest.

Ik ben zo bang dat hij nu heel erg Tom Clancy-ish is geworden
Hmz, ik vind juist dat er nu veel meer de tijd wordt genomen voor de fundamenten van een verhaal. Als ik bv Salem's Lot nu lees zijn de karakters minder geloofwaardig omdat er nauwelijks tijd is om ze goed te introduceren. Bij Duma bv zijn karakters bijna huisvrienden voordat de actie begint.

Hoewel bv The Dead Zone en Christine nog steeds erg prettig leesbaar zijn.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 02:15:08 #291
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82051619
Dat vind ik dus idd juist de kracht van SK. Het beschrijven van de personages, wat is eraan vooraf gegaan, wat voor mensen zijn zij, wat voor " duistere" zaken uit het verleden dragen ze met zich mee. In het boek " Mobiel" mistte ik dat juist. dat was best oppervlakig geschreven. Zo vond ik " Rosie" ook geweldig
pi_82130703
Yup, heb ook altijd het idee dat daar de kracht van King ligt. Hij komt met types op de proppen die zo gestoord zijn, met zo'n gekke trekjes, dat ze echt meteen blijven plakken. Zo vond ik die gast in 'Engelieren' die de hele tijd papiertjes scheurt echt te grappig, en natuurlijk Roland en zijn maten in De Donkere Toren

Kon vannacht niet slapen, ga nu even Lisey's Verhaal uitlezen denk ik, en dan vanmiddag eens een nieuwe openen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:37:45 #293
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83168978
ik heb vannacht tot 2 uur liggen lezen om 'gevangen' uit te lezen
en nu is hij dus uit

ik ben vanmiddah begonnen in 'de talisman' , ben benieuwd of dat wat is, wel anders merk ik al qua schrijfstijl en algehele stijl
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2010 @ 22:48:47 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83169656
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:37 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vannacht tot 2 uur liggen lezen om 'gevangen' uit te lezen
en nu is hij dus uit

ik ben vanmiddah begonnen in 'de talisman' , ben benieuwd of dat wat is, wel anders merk ik al qua schrijfstijl en algehele stijl
De talisman is dan ook geschreven door 2 mensen, maar persoonlijk vind ik het een van de beste boeken van King. Ik krijg bij de mengelmoes van fantasy met de normale leven altijd het idee dat het een vingeroefening voor wat donkere toren boeken was.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:50:28 #295
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_83169755
Zo, eindelijk de laatste 2 delen van Dark Tower besteld. Tijd om het verhaal van Roland af te maken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:51:55 #296
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83169843
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De talisman is dan ook geschreven door 2 mensen, maar persoonlijk vind ik het een van de beste boeken van King. Ik krijg bij de mengelmoes van fantasy met de normale leven altijd het idee dat het een vingeroefening voor wat donkere toren boeken was.
ik zag hwet, merkte ook direct dat ik moest wennen. heb nog maar 4 pagina's gelezen hoor, maar 't is 'voelbaar'
ik hou erg van fantasy erdoor ook (clive barker ) dus ik ben erg benieuwd, lijkt me wel wat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_83170673
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:37 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vannacht tot 2 uur liggen lezen om 'gevangen' uit te lezen
en nu is hij dus uit

ik ben vanmiddah begonnen in 'de talisman' , ben benieuwd of dat wat is, wel anders merk ik al qua schrijfstijl en algehele stijl
Ik ben eindelijk over de helft van ''gevangen'' en nu loopt het verhaal lekker door en Swetsenegger heeft helemaal gelijk wat mij betrefd
pi_83170865
Nu met Duma bezig. Apart Ben heel benieuwd waar het heen gaat.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:11:59 #299
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_83171065
Afgelopen maand Duma Key en Lisey's story gehaald.
Duma vond ik weer erg mooi.
Lisey's kwam ik echt niet in. 100 pagina;s erin kon het me nog niet bekoren.
Toen maar aan de kant gelegd. Eerste keer dat ik dat doe met een boek..
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_83171262
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:08 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Nu met Duma bezig. Apart Ben heel benieuwd waar het heen gaat.
Duma vond ik toen het uit kwam echt eindelijk weer eens een S.King verhaal
pi_83173211
Lisey's verhaal vond ik ook helemaal niets, met heel veel moeite uitgelezen maar voor mij veruit de minste King. Duma vond ik wel erg aardig.

Volgende week weer in De Beproeving beginnen. Is toch alweer 2 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')