quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:24 schreef Xaobotnik het volgende:Ik weet het nog zo net niet. Met zo'n jonge kast krijg je al snel dat er 'cool' gedaan moet worden en moet worden voldaan aan bepaalde normen. Dit terwijl een goede serie, die normen zelf maakt. Ik vind Universe daarbij ook een serie waarmee ze een heel andere kant op lijken te gaan. Daar is opzichzelf niets mis mee. Maar wel wanneer je het thema cq. de verhaalmotieven veranderd. Verkennen, gevaar van de Stargate, positie van de mensheid in het universum, niets van dat alles komt terug in ST:U. Daarmee is het als serie gewoon minder aantrekkelijk. Het is wel makkelijker te schrijven. Maar als het zo doorgaat, haak ik af. Ontwikkeling van karakters is natuurlijk belangrijk. Maar het verhaal ontwikkelt zich amper. Het is steeds weer het schip.
En inderdaad de vreselijke soap-ontwikkelingen.
Ik denk dat de irritaties voor een groot deel ook terug te voeren zijn op een gemis aan actie.
Het is niet zo dat ik meteen een serie verwacht die perfect aansluit op SG1 of Atlantis (niemand deed dat denk ik), maar er gebeurt gewoon helemaal NIETS.
Atlantis was heel anders dan SG-1, maar daar deden ze in het begin nog wat mee. We zagen nieuwe dingen, er gebeurden nieuwe dingen, maar ze gingen ook door met verhalen uit SG-1. Er gebeurde iets.
Dit is nu gewoon een soap die alleen qua naam iets met Stargate te maken heeft. Terwijl ze zooooveeeeeeeeeeeel kunnen doen. Ze zitten gewoon in een deel van het universum waar er geen mensen zijn, ze kunnen het zo gek maken als ze willen. Maar enige waar ze tot nu toe mee zijn gekomen is een mini tornado die bestaat uit kleine zandkorrels. WWWWWHAAAAAAT THEEE FUCKKKKKK