Een van de dingen die ik leuk vind aan het reizen is buitenlandse supermarkten bezoeken. Gewoon om te zien wat voor dingen en smaken die ze daar hebben die hier niet verkrijgbaar zijn.
Toen ik vroeger met m'n ouders naar Frankrijk ging, was ik altijd verzot op die vreemde en lekkere

smaken van Fanta die ze daar hadden.
Onlangs hoorde ik dat er in Antwerpen in een Chinese supermarkt Thaise Fanta verkrijgbaar is. Nou, daar passeer ik bijna elke dag, dus is het gemakkelijk om daar even langs te springen en een kleine voorraad in te slaan.
Aldaar aangekomen staat er een waaier aan exotische frisdranken op mij te wachten. Diverse vreemde smaken zoals Kers, Ananas, kokosnoot enz. Er zijn verder drie soorten Thaise Fanta aanwezig. De gewone Fanta Orange, Fanta Exotic Green en Fanta Strawberry. Van alledrie neem ik wat blikjes mee.
Thuis aangekomen laat ik ze eerst een paar uur koelen in de frigo alvorens te proeven -wel verspreid over meerdere dagen.
Fanta Orange is als eerste aan de beurt. Deze verschilt alleen wat in kleur en is voor de rest zoeter dan onze Fanta. Niet slecht, maar ik zou er niet voor naar de winkel spurten.
Fanta Exotic Green is als tweede aan de beurt. Een aangename geur komt me tegemoet zodra ik het blikje opentrek. De eerste slok is verwarrend. Ik meen kauwgom te proeven terwijl op het blikje toch wel echt afbeeldingen van een appelsien, een banaan en ananas te zien zijn. Niet dat het me écht stoort. De smaak is wel aangenaam, maar ik had iets anders verwacht.
De kleur tenslotte is felgroen. Precies alsof het chemisch afval is. Ook hier weer zéér zoet.

Fanta Strawberry is als laatste aan de beurt. Hier niet een speciale geur als je het blikje opendoet. Bij de eerste slok vallen er twee dingen op: hier proef je duidelijk de aardbeien, weederom zéér zoet. Voeg deze twee bij elkaar en je krijgt de indruk dat je een soort van grenadinesiroop aan het drinken bent. Zij het dan wel wat vloeibaarder.

Weederom is ook de kleur van deze Fanta felrood.

Eindconclusie: ik vond het zeer lekker om deze drie exotische Fanta's te drinken. Alhoewel ze over het algemeen zéér zoet zijn, vind ik dat geen afknapper. Ik kan het wel begrijpen dat andere mensen deze limonades door de hoge zoetigheidsgraad juist niet lekker vinden.
Cijfers:
Thai Fanta Orange: 7/10
Thai Fanta Exotic Green: 8.5/10
Thai Fanta Strawberry: 9/10