index       flora & fauna      fauna
PI Deze spin hoort hier niet :(
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6
Topicgallery™ :
muisje-eliza
donderdag 19 november 2009 @ 22:49 (#51) 

waarom kijk ik hier ook

childintime
*wait for the ricochet*
donderdag 19 november 2009 @ 23:00 (#52) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:49 schreef muisje-eliza het volgende:

waarom kijk ik hier ook

T'is ook zo erg. Toen 'ie in de stofzuiger zat ging ik naar m'n werk en zat in de auto te bedenken waarom ik het beest wilde vernietigen. Ik weet ook dat als ik 'm laat zitten er voor de rest geen ongedierte (vliegen, kleine spinnen, muggen ed) in mijn huis zouden komen. Maar ik kan er gewoon niet tegen om me steeds zo te pletter te schrikken. Ik kan gewoon niets meer en ben totaal verlamd van angst in eerste instantie. Ik heb regelmatig muizen in huis die de kat meeneemt en er dan weleens 1 kan ontsnappen. Dat vind ik helemaal niet eng, die vang ik en zet ik 50 meter verderop op de hei neer. Ten eerste voel ik zo'n afkeer opkomen als ik zo'n enorme spin zie dat ik niet meer in staat ben tot helder nadenken. Ten tweede, ook al zou ik durven; je kunt hem gewoon niet vangen (om ergens los te laten) want ze zijn zo razendsnel.

Als ik nu weer voor me zie hoe dat ding daar gister zat, heb ik gewoon overal kippenvel.....brrrr.... Ik had afgelopen week al een paar keer het idee dat als ik s'avonds tv zat te kijken ik uit mijn ooghoek iets zag bewegen. Maar als ik dan echt naar die plek keek, zag ik niets. Uit ervaring weet ik echter dat je dan meestal wel iets kunt verwachten........

muisje-eliza
donderdag 19 november 2009 @ 23:05 (#53) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef childintime het volgende:

[..]

T'is ook zo erg. Toen 'ie in de stofzuiger zat ging ik naar m'n werk en zat in de auto te bedenken waarom ik het beest wilde vernietigen. Ik weet ook dat als ik 'm laat zitten er voor de rest geen ongedierte (vliegen, kleine spinnen, muggen ed) in mijn huis zouden komen. Maar ik kan er gewoon niet tegen om me steeds zo te pletter te schrikken. Ik kan gewoon niets meer en ben totaal verlamd van angst in eerste instantie. Ik heb regelmatig muizen in huis die de kat meeneemt en er dan weleens 1 kan ontsnappen. Dat vind ik helemaal niet eng, die vang ik en zet ik 50 meter verderop op de hei neer. Ten eerste voel ik zo'n afkeer opkomen als ik zo'n enorme spin zie dat ik niet meer in staat ben tot helder nadenken. Ten tweede, ook al zou ik durven; je kunt hem gewoon niet vangen (om ergens los te laten) want ze zijn zo razendsnel.

Als ik nu weer voor me zie hoe dat ding daar gister zat, heb ik gewoon overal kippenvel.....brrrr.... Ik had afgelopen week al een paar keer het idee dat als ik s'avonds tv zat te kijken ik uit mijn ooghoek iets zag bewegen. Maar als ik dan echt naar die plek keek, zag ik niets. Uit ervaring weet ik echter dat je dan meestal wel iets kunt verwachten........

nou echt hier precies hetzelfde Ik vind spinnen echt ongelovelijk eng, ookal weet ik dat ze nuttig zijn, heul erg knap met hun web, veel oogjes hebben enz enz...Ik vind ze gewoon eng Ik heb zelf ratten als huisdier..niks engs aan, en als de kat thuiskomt met "kadootjes" vind ik ook niet erg (behalve dan die naaktslak van laatst)

Spinnen....BRRRRR vooral die enge die in je huis zitten...ik zit echt heul ver weg, en manlief mag m weghalen. Of die grote die precies op jouw pad buiten precies in het midden van jouw gezichtsveld hangen....ieieieihhhwww..... klaar hier..

childintime
*wait for the ricochet*
donderdag 19 november 2009 @ 23:12 (#54) 

Trouwens, als je rat zo'n spin kan pakken eet'ie hem lekker op 1 Van onze ratten ving eens een sprinkhaan (die zat op de tralies van de kooi). Ik heb nog nooit gezien dat een rat zo snel kon zijn. Ze zat doodstil en ineens zat ze op die sprinkhaan en binnen een paar seconden was de sprinkhaan " verleden tijd".

muisje-eliza
donderdag 19 november 2009 @ 23:14 (#55) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:12 schreef childintime het volgende:
Trouwens, als je rat zo'n spin kan pakken eet'ie hem lekker op 1 Van onze ratten ving eens een sprinkhaan (die zat op de tralies van de kooi). Ik heb nog nooit gezien dat een rat zo snel kon zijn. Ze zat doodstil en ineens zat ze op die sprinkhaan en binnen een paar seconden was de sprinkhaan " verleden tijd".
ik voer mn ratten weleens van die langpootmuggen die in het gras zitten in de ochtend Ze zijn heel handig ermee, ze klappen de pootjes om, hoofd eerst naar binnen en na de smikkelbui vind je alleen twee vleugeltjes terug
En dus heb ik er ook n keer een spin in laten gooien door mn man. Een paar sloegen erop met hun poten, maar de rest had echt GEEN interesse gelukkig maar Het idee alleen al dat mijn lieve ratjes spinnen eten

bloempje-moi
donderdag 19 november 2009 @ 23:17 (#56) 

Ik had laatste twee van deze in mijn keuken. Ook een kruisspin?

childintime
*wait for the ricochet*
donderdag 19 november 2009 @ 23:25 (#57) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:17 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik had laatste twee van deze in mijn keuken. Ook een kruisspin?

[ afbeelding ]

Misschien vrouwtjes die eitjes gaan afzetten?? Het ziet er zo dik uit.....
@ Muisje, ik werd van die sprinkhaan ook misselijk hoor. Ik zag nog net 1 stuiptrekkend pootje naar binnen gaan , maar de rat vond het heerlijk!

Isegrim
Rotterdam *O*
donderdag 19 november 2009 @ 23:43 (#58) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:04 schreef childintime het volgende:
Vanmorgen kwam ik nietsvermoedend mijn huiskamer in lopen en werd mijn oog direkt naar hoek plafond/ muur getrokken. Zit me daar toch een joekel van een zwarte spin Totale paniek dus. In mijn eerste reaktie pakte ik de stofzuiger en heel voorzichtig heb ik hem op gezogen. Op het moment dat'ie door de slang ging voelde ik gewoon "tik" in die slang Even daarna bedacht ik me dat het misschien handig was geweest als ik een foto had gemaakt, maar in mijn schrik en paniek vergat ik dat. Het was er zo 1
[ afbeelding ]

Komt dat ding nou weer uit m'n stofzuiger of is'ie dood?????
Paardenstalspinnen. Ik vind ze mooi en fascinerend maar krijg er wel de kriebels van.

childintime
*wait for the ricochet*
vrijdag 20 november 2009 @ 00:13 (#59) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Paardenstalspinnen. Ik vind ze mooi en fascinerend maar krijg er wel de kriebels van.
Ik voelde me best een beetje een schuldig.....Zo'n beest is toch ws al een paar jaar oud. Maar idd, het idee dat dat zomaar ineens ergens opduikt is wat mij ertoe zet ze op te ruimen.

SilkSpectre
vrijdag 20 november 2009 @ 00:17 (#60) 

Ik heb ze vaak in mijn huis! Ben niet zo bang voor spinnen maar die durf ik echt niet met mijn handen op te pakken.
Brrrr....

childintime
*wait for the ricochet*
vrijdag 20 november 2009 @ 00:29 (#61) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:17 schreef SilkSpectre het volgende:
Ik heb ze vaak in mijn huis! Ben niet zo bang voor spinnen maar die durf ik echt niet met mijn handen op te pakken.
Brrrr....
Toch las ik dat ze niet schijnen te bijten. Kruisspinnen (die veel kleiner zijn) kunnen dat wel doen. In mijn andere huis liep er eens zo'n grote zwarte over mijn hand en arm. Ik pakte de theedoek en daar zat hij in. Ineens voelde ik iets heel zachts kriebelen op mijn hand en arm en toen ik keek gilde ik en schudde spin en theedoek van me af. Ik heb hem doodgetrapt

SilkSpectre
vrijdag 20 november 2009 @ 00:41 (#62) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:29 schreef childintime het volgende:

[..]

Toch las ik dat ze niet schijnen te bijten. Kruisspinnen (die veel kleiner zijn) kunnen dat wel doen. In mijn andere huis liep er eens zo'n grote zwarte over mijn hand en arm. Ik pakte de theedoek en daar zat hij in. Ineens voelde ik iets heel zachts kriebelen op mijn hand en arm en toen ik keek gilde ik en schudde spin en theedoek van me af. Ik heb hem doodgetrapt
Haha! Wel zielig...
Wij hadden het laatst in de auto. Mijn vriend had zn fiets mee uit de schuur..plus een lifter. Mijn vriend was aan het rijden en voelt opeens iets kriebelen in zijn nek.
Was het zo een grote dikke vette spin! Hij schrikken, ik schrikken het beest verstopte zich achter de hoofdleuning. Ik durfde hem niet te pakken...uiteindelijk heeft mijn vriend het raam open gedaan en het beestje op de snelweg gegooid. Denk dat het beest wat meer angst heeft moeten doorstaan.
Maar je zou er een ongeluk van krijgen man...bah!

childintime
*wait for the ricochet*
vrijdag 20 november 2009 @ 00:50 (#63) 

Ik denk dat het gewoon een soort primaire reaktie is. Iets wat in onze genen zit ofzo. Persoonlijk ken ik namelijk niemand die niet vies/bang is van zo'n grote spin. Een kruisspin vind ik niet zo erg want die zit lekker in zijn web en blijft daar zitten. Deze zwarte spinnen rennen je hele huis door. Misschien is juist het onverwachte wat ons zo bang maakt ervoor?

admiraal_anaal
post enkel kwaliteit
[ Moderator ] vrijdag 20 november 2009 @ 12:43 (#64) 

quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:41 schreef childintime het volgende:
Ik durfde die stofzuiger vandaag niet eens meer aan te raken
Had mijn vriendin ook eens, had ze grote spin opgezogen.... en was toen eigenlijk zo bang... eind van de dag had ze stofzuiger bij grofvuil gezet hier in de straat

V&A PM sturen? | V&A Policy en FB | En verder: verbeter de wereld , begin bij jezelf | Naaktfoto's mits vrouwelijk kunnen hier gedeponeerd worden in ruil voor positieve notes bij hele goeie foto's

Isegrim
Rotterdam *O*
vrijdag 20 november 2009 @ 12:45 (#65) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Had mijn vriendin ook eens, had ze grote spin opgezogen.... en was toen eigenlijk zo bang... eind van de dag had ze stofzuiger bij grofvuil gezet hier in de straat
Da's ook weer een beetje overdreven.

Het gekke is, dat ik een vogelspin totaal niet eng vind. Wel eens eentje vastgehouden, zijn lief.

Barbaaf
Eendjes O+
vrijdag 20 november 2009 @ 13:15 (#66) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Da's ook weer een beetje overdreven.

Het gekke is, dat ik een vogelspin totaal niet eng vind. Wel eens eentje vastgehouden, zijn lief.
Eigen spinnen eerst

Ik ga nog eens een actiegroep oprichten ter waardering van inheemse arachniden

Niets in het leven is zeker...
en zelfs dat niet.

Sistyria
vrijdag 20 november 2009 @ 23:41 (#67) 

Zulke had ik ook in huis ja...
Ik woon hier nog niet zolang en zocht in het donker naar de lichtschakelaar... daar zat deze naast...

Buurman in paniek erbij geroepen... door de plee ermee.
Een dag later tref ik de tweede aan in mn klamboe...

Stofzuiger erbij... heb hem wel 10 minuten aan laten staan. Toen plastic zak eromheen en dicht getaped.
Toch is hij eruit gekomen.... Probeerde hem weer te vangen wat is mislukt. Hij is ontsnapt en heb hem niet meer gezien. Heb zeker 3 weken lang mn hele slaapkamer doorzocht voordat ik ging slapen

Yes, the real world does exist. We don't know much about it, but apparently there is no such thing as magic and PvP is illegal.

childintime
*wait for the ricochet*
zaterdag 21 november 2009 @ 00:54 (#68) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:41 schreef Sistyria het volgende:
Zulke had ik ook in huis ja...
Ik woon hier nog niet zolang en zocht in het donker naar de lichtschakelaar... daar zat deze naast...

[ afbeelding ]

Buurman in paniek erbij geroepen... door de plee ermee.
Een dag later tref ik de tweede aan in mn klamboe...

[ afbeelding ]

Stofzuiger erbij... heb hem wel 10 minuten aan laten staan. Toen plastic zak eromheen en dicht getaped.
Toch is hij eruit gekomen.... Probeerde hem weer te vangen wat is mislukt. Hij is ontsnapt en heb hem niet meer gezien. Heb zeker 3 weken lang mn hele slaapkamer doorzocht voordat ik ging slapen
OMG, Ik heb die stofzuiger vandaag weer gebruikt.....

vronie
zaterdag 21 november 2009 @ 01:08 (#69) 

Het zijn ook niet mijn huis(dieren).
Maar als ik er een vind,zet ik een glas op hem.
Schuif ik een papier er onder,en laat ik hem vrij in mijn tuin.

Zhe-AnGeL
Yeah,But,No,But,Yeah,But
zaterdag 21 november 2009 @ 01:17 (#70) 

Ik haat die spinnen zo erg!
Heel lang geleden een op het plafond.
ik stoel erbij, stofzuiger, hond op de grond, ik zeg, pak hem hé?!
Denk deal!
Dus k die buis richting die dikke vette walgelijke spin...goddomme valt ie niet op de grond?
Je zou van je stoel flikkeren zeg..Ik gillennnnnnnnnnn...niet normaal!
Maar die hond deed ook niks die oen...pffff

heb die film toen van arachnofobia 3x gekeken...
3e x gilde ik nog net zo hard als de eerste keer..
gruwelijk eng..

Eh, eh eeh.....
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!

childintime
*wait for the ricochet*
zaterdag 21 november 2009 @ 01:18 (#71) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:08 schreef vronie het volgende:
Het zijn ook niet mijn huis(dieren).
Maar als ik er een vind,zet ik een glas op hem.
Schuif ik een papier er onder,en laat ik hem vrij in mijn tuin.
Ik kan gewoon niet meer helder denken als ik er 1 zie. Trouwens, bij mij thuis gaan ze direkt als een speer ervandoor zodra ik in de buurt kom. Ik had er zelfs 1 die maakte zich groot als ik dichtbij kwam. Dat beest ging "hoogop" staan zodra hij mijn schaduw zag......

Als ik er 1 zie dan wordt mijn normale denkvermogen uitgeschakelt en reageer ik heel basaal; het moet weg, op wat voor manier dan ook, zonder dat ik al te dicht in de buurt hoef te komen. Ik wil dat zelf niet, maar kan er niets aan doen.......

Zhe-AnGeL
Yeah,But,No,But,Yeah,But
zaterdag 21 november 2009 @ 01:22 (#72) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:18 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet meer helder denken als ik er 1 zie. Trouwens, bij mij thuis gaan ze direkt als een speer ervandoor zodra ik in de buurt kom. Ik had er zelfs 1 die maakte zich groot als ik dichtbij kwam. Dat beest ging "hoogop" staan zodra hij mijn schaduw zag......

Als ik er 1 zie dan wordt mijn normale denkvermogen uitgeschakelt en reageer ik heel basaal; het moet weg, op wat voor manier dan ook, zonder dat ik al te dicht in de buurt hoef te komen. Ik wil dat zelf niet, maar kan er niets aan doen.......
...nou moet er ook niet aan denken dat ik er een glas overheen zet, terwijl dat mis kan gaan en die engerd dus op je hand kan kruipen...

Maar ben een keer boos geworden omdat er een in mijn slaapkamer op mijn muur zat te niksen...ik denk verdomme, moet ik op de bank offe..zet ik ff mijn verstand op nul!
Het was midden in de nacht kon moeilijk de buurman vragen....
Dus ik verstand echt op nul...mezelf ff opfokken...ik kan het!
Tjakka...en met de ogen halfdicht heb ik hem doodgedrukt in pleepapier..en rennen naar de douche hem in de plee gegooid...ergens fluitje van een cent..maar poeh!

Vorig jaar...zit op de bank en hoor een plok geluid...bij mijn pc..zag ook iets naar beneden vallen?
Echt een harde PLOK...
Denk toch ff kijken...nou onder de deur van de kast..zag ik 2 zwarte draadjes...denk draadjes?
Uh?
is dit draad offuh....
Nee toch?
RILLLLLLLLLLLLL...ja het was een mega spin...dus ik de buurman gevraagd..
komt ie...beetje stoer doen..maar hij was wel wit om de neus hoor..

Maar buurmannen nog bedankt voor alle spinnen die jullie verwijderd hebben de afgelopen jaren!

Eh, eh eeh.....
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!

childintime
*wait for the ricochet*
zaterdag 21 november 2009 @ 01:22 (#73) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:17 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik haat die spinnen zo erg!
Heel lang geleden een op het plafond.
ik stoel erbij, stofzuiger, hond op de grond, ik zeg, pak hem hé?!
Denk deal!
Dus k die buis richting die dikke vette walgelijke spin...goddomme valt ie niet op de grond?
Je zou van je stoel flikkeren zeg..Ik gillennnnnnnnnnn...niet normaal!
Maar die hond deed ook niks die oen...pffff

heb die film toen van arachnofobia 3x gekeken...
3e x gilde ik nog net zo hard als de eerste keer..
gruwelijk eng..
Mijn hond boeit het niet. Mijn kat vangt van alles wat leeft en beweegt, maar naar deze spinnen kijkt'ie niet om. En ik heb hier geen man in huis, dus moet het echt zelf doen. De eerste paar keren dat ik zo'n beest in huis had, rende ik gillend weg. Maar nu kan ik in ieder geval de stofzuiger pakken. Na de totale verstijving van de eerste schrik kan ik een plan van aanpak maken. Ik hoopte alleen dat'ie niet meer uit die stofzuiger zou komen......

vronie
zaterdag 21 november 2009 @ 01:22 (#74) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:18 schreef childintime het volgende:

[..]

Niet ieder zit het zelfde in elkaar.
Sterkte met je spinnen

childintime
*wait for the ricochet*
zaterdag 21 november 2009 @ 01:28 (#75) 

quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:22 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

...nou moet er ook niet aan denken dat ik er een glas overheen zet, terwijl dat mis kan gaan en die engerd dus op je hand kan kruipen...

Maar ben een keer boos geworden omdat er een in mijn slaapkamer op mijn muur zat te niksen...ik denk verdomme, moet ik op de bank offe..zet ik ff mijn verstand op nul!
Het was midden in de nacht kon moeilijk de buurman vragen....
Dus ik verstand echt op nul...mezelf ff opfokken...ik kan het!
Tjakka...en met de ogen halfdicht heb ik hem doodgedrukt in pleepapier..en rennen naar de douche hem in de plee gegooid...ergens fluitje van een cent..maar poeh!

Vorig jaar...zit op de bank en hoor een plok geluid...bij mijn pc..zag ook iets naar beneden vallen?
Echt een harde PLOK...
Denk toch ff kijken...nou onder de deur van de kast..zag ik 2 zwarte draadjes...denk draadjes?
Uh?
is dit draad offuh....
Nee toch?
RILLLLLLLLLLLLL...ja het was een mega spin...dus ik de buurman gevraagd..
komt ie...beetje stoer doen..maar hij was wel wit om de neus hoor..

Maar buurmannen nog bedankt voor alle spinnen die jullie verwijderd hebben de afgelopen jaren!
Het is echt eng. In mijn vorige huis zat van dat plamuur op de muren met van die puntjes. Ik hoorde dat pokkebeest echt lopen over die muur. Ik stond stil in mijn keuken en hoorde een gek geluidje, toen ik zocht waar het vandaan kwam liep er zo'n spin........

[ Bericht 0% gewijzigd door childintime op 21-11-2009 01:35 ]

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6
index       flora & fauna       fauna
Deze spin hoort hier niet :(
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500