abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 november 2009 @ 23:01:18 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74438629
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!



Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

Helaas heeft de vorige lapo'er niks geopend dus doe ik het maar .

Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR

RSM Erasmus University

BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
wikwakka2 - BSc International Business Administration
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments

Erasmus School of Economics

Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Matthijs- - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - BSc Economie & Bedrijfseconomie

Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!

Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
TheMagnificent - Minor International and European Politics
Triggershot - BSc Bustuurskunde (*toet toet*)

Faculteit der Wijsbegeerte
-

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74438659
Ik zat al te puzzelen hoe ik een nieuwe moest openen!

Kan die trieste smiley trouwens weg?
  donderdag 5 november 2009 @ 23:03:14 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74438714
Wordt vervolgd...
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar ik vraag me toch echt af waarom zoveel mensen denken dat ze op de universiteit bij zulk soort dingen nog steeds minimale input kunnen leveren. Ik begrijp best dat niet elke middelbare school op hetzelfde niveau zit, maar als ik iemand uit moet leggen hoe je een simpel verslagje over een onderwerp schrijft (introductie, relevante punten, conclusie) begin ik toch wel te twijfelen aan de capaciteiten van de persoon in kwestie .
Tja, de reden is dat het kan. Je komt er gemiddeld genomen mee weg, dus je weet ook niet beter. Eigenlijk maak ik nu in de master (en met een kleinere 'klas') pas mee dat je een hele groep mensen hebt die het allemaal actief volgen, waar je ontopic discussies met de docent hebt, waar waar mensen de docent ook verbeteren en groepsgenoten zich aan afspraken houden etc De meeste faalhazen zijn inmiddels afgevallen...

Alleen sommige mensen blijven moeite houden met d/t
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74438855
Dat valt me gelukkig nog wel mee. Bij Wiskunde 1 moesten we wel elke week wat groepswerk verrichten, maar dan deed iedereen gewoon fatsoenlijk mee. Maar das wel balen, ww2 (jouw afkorting is ook een beetje ongelukkig trouwens ), voor het business project maar wat andere groepsgenoten kiezen!

@ TS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_74438986
FOK jou TS
pi_74439019
tvp dan maar weer
pi_74439065
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Triggershot het volgende:
FOK jou TS
Wat zei je? Sorry ik hoor je niet....1!1!1!


TUUT-TUUUT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_74439066
Whehe, ik mag hopen dat het bij de master er wat gemotiveerder aan toegaat. D/t-fouten zijn natuurlijk altijd dom, maar bij IBA zijn de fouten die er in het Engels gemaakt worden wel wat groffer dan dat, en dan heb ik het niet alleen over de studenten ( ).

Voor het business plan zit ik voorlopig in een groepje met drie meisjes, ik ben benieuwd of dat wat wordt .
Cool story, Hansel.
pi_74439108
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Triggershot het volgende:
FOK jou TS
Je dieselmotor is te luidruchtig, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Cool story, Hansel.
pi_74439631
Jullie mogen niet in de bus morgen.
pi_74439908
Ze mogen wel is opschieten met dat Wiskunde cijfer, duurt nu al 2 weken
pi_74440068
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:28 schreef Triggershot het volgende:
Jullie mogen niet in de bus morgen.
Gelukkig neem ik de tram .
Cool story, Hansel.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:52:46 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74440287
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Triggershot het volgende:
FOK jou TS
?
Het komt omdat ik een S-klasse heb he
Nu kun je weer lekker slapen, je hebt een autochtoon genaaid!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74440751
Pff, ik heb dinsdag tentamen gedaan. Vandaag een mail van de docent gekregen dat hij het na heeft gekeken, de cijfers liggen bij het secretariaat. Maar hij laat de uitslag pas verzenden wanneer 80% van de studenten de evaluatie enquete heeft ingevuld.... Zit ook nog niet op het cijfer te wachten wanneer ik nog een ander tentamen moet doen, maar ik vind dit behoorlijk lullig eigenlijk.

Morgen laatste dag van de tentamenweek, eindelijk! Het ziet er positief uit voor mij, het lijkt erop dat ik er 3 van de 3 ga halen, morgen is de makkelijkste (als het goed is )
Spoilers!
pi_74440957
Tvaup! Fiscale Economie waarschijnlijk gehaald met een 7.2 8) hoogste cijfer tot nu toe in mijn EUR-carriere D:. Waarschijnlijk toch overstappen van bedrijfseconomie naar Fiscale Economie.
pi_74441079
tvp.

Zaterdag tentamen, daar heb ik zo'n hekel aan hè.
Geen referral hier.
pi_74449533
Taaltoets op 1 foutje teveel niet gehaald .

Grammarnazi faalt.

Alle onderdelen ruim boven de norm behalve stijl, 1 foutje teveel.

Ach, dat ene onderdeel haal ik toch nog wel. Je hoeft dan alleen dat onderdeel over te doen toch?
Geen referral hier.
pi_74457356
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Taaltoets op 1 foutje teveel niet gehaald .

Grammarnazi faalt.

Alle onderdelen ruim boven de norm behalve stijl, 1 foutje teveel.

Ach, dat ene onderdeel haal ik toch nog wel. Je hoeft dan alleen dat onderdeel over te doen toch?
Heel zuur, 1 fout te veel. Weet niet precies hoe dat zit met herkansen, die taaltoets is pas het jaar na mijn start gekomen. Wel een goede zaak trouwens, zitten echt veel mensen in de rechtencolleges die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:31:55 #19
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_74458087
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Taaltoets op 1 foutje teveel niet gehaald .

Grammarnazi faalt.

Alle onderdelen ruim boven de norm behalve stijl, 1 foutje teveel.

Ach, dat ene onderdeel haal ik toch nog wel. Je hoeft dan alleen dat onderdeel over te doen toch?
Had je alle onderdelen in 1 toets? Want dan zal je de hele toets over moeten doen vrees ik. Ik heb ook wel eens vakken gehad waar het uiteindelijke cijfers uit meerdere onderdelen bestond en dan kreeg je voor elk onderdeel een aparte toets. En die kon je dus per onderdeel herkansen.
pi_74458642
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:08 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heel zuur, 1 fout te veel. Weet niet precies hoe dat zit met herkansen, die taaltoets is pas het jaar na mijn start gekomen. Wel een goede zaak trouwens, zitten echt veel mensen in de rechtencolleges die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen.
Inderdaad, ben ook stiekem wel benieuwd hoe de rest het heeft gedaan. Soms hoor je bij pleidooien echt zinnen waarvan je denkt .
Geen referral hier.
pi_74458684
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Had je alle onderdelen in 1 toets? Want dan zal je de hele toets over moeten doen vrees ik. Ik heb ook wel eens vakken gehad waar het uiteindelijke cijfers uit meerdere onderdelen bestond en dan kreeg je voor elk onderdeel een aparte toets. En die kon je dus per onderdeel herkansen.
Voor elk onderdeel een apart cijfer. Weet eigenlijk ook vrij zeker dat ik alleen dat onderdeel over hoef te doen, maar ik zal er nog even een mailtje aan wagen.
Geen referral hier.
pi_74458716
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Inderdaad, ben ook stiekem wel benieuwd hoe de rest het heeft gedaan. Soms hoor je bij pleidooien echt zinnen waarvan je denkt .
Dat kan je toch op SIN-online checken? Bij het bericht onderaan stond bij ons onderin een linkje naar een grafiek/tabel met vergelijkingen.
Cool story, Hansel.
pi_74458838
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:53 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat kan je toch op SIN-online checken? Bij het bericht onderaan stond bij ons onderin een linkje naar een grafiek/tabel met vergelijkingen.
Die kan je helaas niet op naam bekijken.
Geen referral hier.
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:59:11 #24
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_74458870
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Voor elk onderdeel een apart cijfer. Weet eigenlijk ook vrij zeker dat ik alleen dat onderdeel over hoef te doen, maar ik zal er nog even een mailtje aan wagen.
Als je voor elk onderdeel een apart cijfer hebt gekregen zal je idd wel alleen dat onderdeel over hoeven te doen gok ik.
pi_74458883
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die kan je helaas niet op naam bekijken.
Oh oke, met de rest doelde je op kennissen .
Cool story, Hansel.
pi_74458930
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:59 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Oh oke, met de rest doelde je op kennissen .
idd .

Over het geheel gezien zit ik overal boven het gemiddelde, dus dat zal nog wel wat worden.
Geen referral hier.
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:45:05 #27
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_74464001
Krijg je eigenlijk ECTS voor die taaltoets of is het ongeveer hetzelfde als wat de Powerweek voor economie is?
pi_74467206
Oh, eindelijk klaar met tentamens... Nog even weekend vieren en maandag weer druk met dat klote Materieel Strafrecht voor de 3e keer
Spoilers!
pi_74468107
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, eindelijk klaar met tentamens... Nog even weekend vieren en maandag weer druk met dat klote Materieel Strafrecht voor de 3e keer
Ik doe ook mee, lijkt me een leuk vak!
pi_74468877
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Krijg je eigenlijk ECTS voor die taaltoets of is het ongeveer hetzelfde als wat de Powerweek voor economie is?
Ja, geen enkel punt maar wel verplicht voldoende.

Je hebt ook 4 mogelijkheden om hem te halen .

Die powerweek was nog makkelijker eigenlijk, dan hoefde je er alleen maar te zijn.
Geen referral hier.
pi_74469953
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik doe ook mee, lijkt me een leuk vak!
Maak je borst maar nat... Het is wel interessant en het lijkt alsof je het allemaal begrijpt. Je komt met een geweldig gevoel de tentamenzaal uitlopen en een paar weken later blijkt dat je een 4.1 hebt ondanks je capita cursus. Het slagingspercentage van het hertentamen was 33%, gemiddelde een 4.7....
Spoilers!
pi_74470341
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maak je borst maar nat... Het is wel interessant en het lijkt alsof je het allemaal begrijpt. Je komt met een geweldig gevoel de tentamenzaal uitlopen en een paar weken later blijkt dat je een 4.1 hebt ondanks je capita cursus. Het slagingspercentage van het hertentamen was 33%, gemiddelde een 4.7....
Dat klinkt lastig. Mijn papa is strafrechtadvocaat dus ik kan het niet maken om hier af te gaan.
pi_74471158
Bij de taaltoets kan hoef je alleen de onderdelen te herkansen die je niet hebt gehaald . Ik heb deze keer keer weer niet het enige onderdeel gehaald wat ik nog moet. Misschien er volgende keer ook daadwerkelijk iets aan doen.

Had een 6.0 voor Fiscaal waar ik echt flink van baal, aangezien ik het zelf nagekeken had en er een veel beter cijfer uitkwam . Ga wel kijken of ik inzage kan krijgen, want dit begrijp ik echt niet.
pi_74579541
Weet hier iemand eigenlijk wat er allemaal onder Financial debt valt?
pi_74618818
Sorry artm, kan ik weinig nuttigs over zeggen.

Kutamerikanen met hun rare eetgewoontes. De enige fout die ik zojuist maakte in de vragen bij hoofdstuk 4 van micro-economie was het gevolg van dat ik pindakaas en aardbeienjam als substituten zag i.p.v. complementen. Hopelijk gaat zoiets niet voorkomen in een vraag op het tentamen.
Oh really?
pi_74618882
Dat is wel een debiele vraag dan .
Cool story, Hansel.
pi_74638114
Hoi, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dit topic te lezen en er eventueel een reactie op te geven? Ik heb benieuwd hoe dit op jullie opleiding geregeld is.

Herziening Master met terugwerkende kracht
Spoilers!
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:32:06 #38
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_74670114
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:52 schreef Matthijs- het volgende:
Sorry artm, kan ik weinig nuttigs over zeggen.

Kutamerikanen met hun rare eetgewoontes. De enige fout die ik zojuist maakte in de vragen bij hoofdstuk 4 van micro-economie was het gevolg van dat ik pindakaas en aardbeienjam als substituten zag i.p.v. complementen. Hopelijk gaat zoiets niet voorkomen in een vraag op het tentamen.
Nah, onze practicumdocente zei dat dat niet zal gebeuren (gelukkig).
pi_74673611
Ha, alvast 1 tentamen van de 3 gehaald met een 7.
Spoilers!
pi_74677694
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha, alvast 1 tentamen van de 3 gehaald met een 7.
Netjes

Echt lekker dat ze bij materieel strafrecht video-opnames hebben van de colleges, ga ik misschien toch nog colleges volgen!
pi_74683834
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Finitio het volgende:

[..]

Netjes

Echt lekker dat ze bij materieel strafrecht video-opnames hebben van de colleges, ga ik misschien toch nog colleges volgen!
Alleen voor de maandagcolleges geldt dat. Deel 1 is voor de pauze, deel 2 erna. Dat doen ze voor de deeltijdstudenten. Die hebben alleen op donderdag college dus van het dagcollege op donderdag worden er geen video opnamen gemaakt.

Ik roep trouwens al 3 jaar dat ik de video college's ga volgen en het komt er nooit van. Daarom heb ik dit jaar de werkgroep maar op maandag na het HC gepland, dan is er gelijk een reden om ook maar naar het college te gaan. Ik ken mezelf inmiddels
Spoilers!
pi_74741087
Ligt MyEur er al dagen uit? Ik moet constant rechtstreeks naar sin-online of blackboard gaan, want als ik probeer in te loggen in MyEur krijg ik elke keer een foutmelding ("requested entity is too large" of iets dergelijks).
Oh really?
  maandag 16 november 2009 @ 10:20:33 #43
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74741125
Cookies leeggooien Om één of andere reden wordt het cookie te groot of zo...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74745248
Net wiskundetentamen gehad .
Cool story, Hansel.
pi_74745966
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:58 schreef wikwakka2 het volgende:
Net wiskundetentamen gehad .
Therese komt net thuis, heeft het ook verneukt. Was het zo zwaar?

(thanks @ eleusis btw)
Oh really?
pi_74746372
Ja, ik vond het redelijk pittig, al helemaal omdat er wat dingen gevraagd werden die ik in geen enkel oud tentamen had gezien en dus niet goed geleerd had . De volgende keer dus maar even niet puur oude tentamens oefenen, maar gewoon elk hoofdstuk van het boek...
Cool story, Hansel.
pi_74763028
Ik dacht dat honours progamme altijd opleiding specifiek was. Blijkt dat iedereen dit krijgt:

Neuro-economie
Cultuurgrenzen
Grenzen aan de zorg en Milieu
recht en moraal

En nog wat onzinvakken, wat voor meerwaarde heeft een HP nou?
pi_74792542
Man, wat baal ik verschrikkelijk van micro. Ik keek er naar uit; dacht na dat oefentoetsje op blackboard dat ik het wel even met een 10 zou inkoppen. Is er ook iemand die voor dit tentamen ooit al eens een intertemporele nutsfunctie had gezien..?

Thank God dat het maar voor 10% meetelt, dan maar op het eindtentamen scoren (ook al schijnen we de gemakkelijkste helft al achter de rug te hebben hehe)...

[ Bericht 5% gewijzigd door Matthijs- op 17-11-2009 20:42:17 ]
Oh really?
pi_74792628
Wat had je ?

Iemand trouwens nog tips hoe je het beste voor vakken als Organizational Behavior, Introduction to Business en Methodology kan leren? Ik ben het gewoon niet gewend om 1000'en pagina's in je hoofd te proppen .
Cool story, Hansel.
pi_74792762
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:18 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat had je ?
Geen idee, vanavond gemaakt. Waarschijnlijk nog nooit erg gebaald van de afloop van een toets.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_74792995
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:21 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Geen idee, vanavond gemaakt. Waarschijnlijk nog nooit erg gebaald van de afloop van een toets.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baalde ook flink van mijn wiskundetentamen .

Ik neem maar een Amstel denk ik.

(oh en de borg is teruggestort )
Cool story, Hansel.
pi_74793101
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef wikwakka2 het volgende:
(de borg is teruggestort )
Oh really?
pi_74796149
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:16 schreef Matthijs- het volgende:
Man, wat baal ik verschrikkelijk van micro. Ik keek er naar uit; dacht na dat oefentoetsje op blackboard dat ik het wel even met een 10 zou inkoppen. Is er ook iemand die voor dit tentamen ooit al eens een intertemporele nutsfunctie had gezien..?

Thank God dat het maar voor 10% meetelt, dan maar op het eindtentamen scoren (ook al schijnen we de gemakkelijkste helft al achter de rug te hebben hehe)...
Twee keer behandeld in de sheet geloof ik, daarom had ik die wel aan zien komen Niet dat ik hem goed verwacht te hebben..
pi_74798313
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:16 schreef Matthijs- het volgende:
Man, wat baal ik verschrikkelijk van micro. Ik keek er naar uit; dacht na dat oefentoetsje op blackboard dat ik het wel even met een 10 zou inkoppen. Is er ook iemand die voor dit tentamen ooit al eens een intertemporele nutsfunctie had gezien..?

Thank God dat het maar voor 10% meetelt, dan maar op het eindtentamen scoren (ook al schijnen we de gemakkelijkste helft al achter de rug te hebben hehe)...
Ik ga morgen de schade inventariseren

Positieve kant is dat de tussentoetsjes meestal moeilijker zijn dan het tentamen.
(vorig jaar een paar mensen die voor beide tussentoetsjes een 1 hadden en toch een voldoende zijn geeindigd )
pi_74799726
SJEMIG micro tussentoets was zwaar drama...
Had best hard geleerd en wist alles behalve het intertemporele model!
En daar word je dan zo even op afgerekend.. Snap je bijna alles en dan word er in het laatste college even aangegeven dat je ook het intertemporele model moet kunnen zonder uitleg..

pffff nouja gelukkig inderdaad maar 10% en als dit het moeilijkste was dan heb ik iig niet voor niets geleerd. En hoef ik hier op het eindtentamen niet meer zo hard voor te werken..

Wel raar om 4 vraagjes eventjes afgerekend te worden..
pi_74802928
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:29 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik ga morgen de schade inventariseren

Positieve kant is dat de tussentoetsjes meestal moeilijker zijn dan het tentamen.
(vorig jaar een paar mensen die voor beide tussentoetsjes een 1 hadden en toch een voldoende zijn geeindigd )
Oh je hebt wel mijn groep (#11)? Ik vermoedde het eerst al, maar het leek me te toevallig aangezien er wel een aantal SA's zullen zijn.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Twee keer behandeld in de sheet geloof ik, daarom had ik die wel aan zien komen Niet dat ik hem goed verwacht te hebben..
Collegesheets? Heb het echt nooit gezien, maar zal voortaan blackboard wat scherper in de gaten houden.

Wat had men overigens bij vraag 4? Ik was vrij zeker van mijn aanpak, maar toen kwam er zo'n enorm vaag antwoord uit dat ik weer ging twijfelen hehe.
Oh really?
  woensdag 18 november 2009 @ 11:09:04 #57
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_74809305
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:24 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Oh je hebt wel mijn groep (#11)? Ik vermoedde het eerst al, maar het leek me te toevallig aangezien er wel een aantal SA's zullen zijn.
[..]

Collegesheets? Heb het echt nooit gezien, maar zal voortaan blackboard wat scherper in de gaten houden.

Wat had men overigens bij vraag 4? Ik was vrij zeker van mijn aanpak, maar toen kwam er zo'n enorm vaag antwoord uit dat ik weer ging twijfelen hehe.
p=23, maar een paar van m'n 'groepje' hadden het berekend en een paar hadden het echt beargumenteerd (dus die formule opgesteld en uitgelegd waarom hij er zo uitzag).

En die eerste 2 vragen zal ik wel fout hebben
pi_74819176
Ik had P = 144 - (11/3)2

Vond het er niet echt plausibel uitzien daar het doorgaans mooi uitkomt. Bovendien zou het betekenen dat hij dan meer betaalt dan hij sowieso aan inkomen kon hebben als hij voor het andere beroep ging, maar dat bedacht ik me pas later.
Oh really?
pi_74820884
Wow, ik heb voor het eerst sinds ik aan mijn studie ben begonnen écht tijd in mijn studie gestoken. 5 uur in de bieb, het werkt daar wel wat efficienter dan thuis .
Cool story, Hansel.
pi_74831065
Ik vind de ub niet echt relaxed; vaak als ik daar met een paar man aankom kunnen we niet eens bij elkaar zitten omdat het zo vol is.

Maar het is inderdaad wel efficienter dan thuis achter Fok! zitten.
Oh really?
pi_74831112
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:01 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind de ub niet echt relaxed; vaak als ik daar met een paar man aankom kunnen we niet eens bij elkaar zitten omdat het zo vol is.

Maar het is inderdaad wel efficienter dan thuis achter Fok! zitten.
Het was niet de Ub, maar de centrale bieb. Dat potloodgebouw.
Cool story, Hansel.
pi_74831263
Hebben we die dan? Nee serieus, welk gebouw?
Oh really?
pi_74831378
Dat stofzugiergebouw naast die potloodflat nasat de kubushuizen. En volgens mij heeft elke wijk ook nog eens een kleinere bieb met wel of geen studiecentrum.
Cool story, Hansel.
pi_74831819
Ooooh zo, ik dacht op de campus. Vond het al vaag dat ik onze eigen campus zó slecht zou kennen. Maar in de buurt van de kubushuisjes laat ik mijn gezicht in principe niet zien tenzij ik iets te zoeken heb in de oude haven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevalt je nieuwe buurt/huis overigens?
Oh really?
pi_74833413
Yup, 't is goed te doen. Alles werkt zo goed, dat was ik niet meer gewend. en het is zo chill centraal . Alleen is mijn huisgenoot een beetje eigenaardig, maar ja, hij is niet vervelend of zo dus ik kan niet klagen.
Cool story, Hansel.
pi_74833770
Kijk maar uit wat je zegt want als eigenaardig persoon zit hij ongetwijfeld ook op Fok!.
Oh really?
pi_74833906
hij's ene bulgaar, ik denk het niet .
Cool story, Hansel.
pi_74834439
Все пак то.
Geen referral hier.
pi_74871442
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:01 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind de ub niet echt relaxed; vaak als ik daar met een paar man aankom kunnen we niet eens bij elkaar zitten omdat het zo vol is.

Maar het is inderdaad wel efficienter dan thuis achter Fok! zitten.
Capaciteit van de bieb t.o.v. het totaal aantal studenten op de uni is inderdaad erg slecht. Een tip mocht je willen studeren: kijk of de tentamenzaal in het M-gebouw leeg zijn, enorm goede plek om te leren denk ik. Of doen ze die deuren op slot?
pi_75038181
Ik doe nog wel mijn best, maar zie micro soms echt niet meer zitten
pi_75038206
Morgen methodology .
Cool story, Hansel.
pi_75041822
Eerste tentamens gehaald .

Inl. Rechtswetenschap met een 7, Rechtssociologie met een 8 (hoogste 5% )
Geen referral hier.
pi_75042174
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eerste tentamens gehaald .

Inl. Rechtswetenschap met een 7, Rechtssociologie met een 8 (hoogste 5% )
Nice! RW was best pittig, veel feitjes enzo. Moest daar echt heel erg inkomen. RS daarentegen was niet zo moeilijk. Ging het ook weer over de WSNP? Had er volgens mij ook een 8 voor.
Spoilers!
pi_75043969
Ik heb skills 1 IT met een 10 gehaald (top 3%), en introduduction to business met een 5.7 ( ).
Cool story, Hansel.
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:48:44 #75
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75045952
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef Sjappel het volgende:
Ik doe nog wel mijn best, maar zie micro soms echt niet meer zitten
Wat had je voor de tussentoets? Het eerste deel van Swank vond ik goed te doen, maar nu is het echt lastig inderdaad
pi_75049054
Ik dacht dat het 2e deel makkelijker zou worden?

En het lijkt mij dat de eindtoets moeilijker wordt aangezien je geen enkel punt meer kan verdienen met de berekeningen enzo...
Ik hoorde dat je maar iets van 10 vragen fout mocht hebben ofzo?
pi_75049342
Tweede deel wordt juist veel moeilijker. Ik had op deeltoets 1 overigens een 5,5. Hoewel ik er van tevoren nooit voor zou tekenen viel dat me achteraf eigenlijk nog wel mee. Vind micro overigens wel heel erg leuk, voel me daarom ook extra kansloos dat ik er toch erg matig op heb gescoord.

@wikiwakka

Relaxed van die 10!! Wel jammer dat zo'n vak vervolgens maar 2 ECTS oplevert.
Oh really?
pi_75049571
Inderdaad, maar het verhoogt mijn gemiddelde wel . Dat kan ik wel gebruiken na al die (verwachte) vijven en zessen .
Cool story, Hansel.
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:14:51 #79
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75059735
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:33 schreef Matthijs- het volgende:
Tweede deel wordt juist veel moeilijker. Ik had op deeltoets 1 overigens een 5,5. Hoewel ik er van tevoren nooit voor zou tekenen viel dat me achteraf eigenlijk nog wel mee. Vind micro overigens wel heel erg leuk, voel me daarom ook extra kansloos dat ik er toch erg matig op heb gescoord.

@wikiwakka

Relaxed van die 10!! Wel jammer dat zo'n vak vervolgens maar 2 ECTS oplevert.
Ik had een 7, had tijdens de toets het gevoel dat het een 5 werd en een dag later het gevoel dat het best eens een 8 kon worden En dat tweede deel gaat mij echt de das om doen ben ik bang.
pi_75060910
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:48 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Wat had je voor de tussentoets? Het eerste deel van Swank vond ik goed te doen, maar nu is het echt lastig inderdaad
Had een 3.5 . Vandaag was het college wel te volgen nadat Visser het voor de tweede keer had uitgelegd.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:21:46 #81
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_75061941
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef wikwakka2 het volgende:
Morgen methodology .
Toen ik nog bedrijfskunde deed vond ik dat juist wel makkelijk
Toen het eerste uur voorbij was (en je dus naar huis mocht) stond ook driekwart van de zaal als 1 man op
pi_75062572
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nice! RW was best pittig, veel feitjes enzo. Moest daar echt heel erg inkomen. RS daarentegen was niet zo moeilijk. Ging het ook weer over de WSNP? Had er volgens mij ook een 8 voor.
Het ging oa. over onderhandelend wetgeven, vertrouwensberoepen en nog een onderwerp wat ik vergeten ben .

De WSNP is heel uitvoerig behandeld in colleges en tijdens werkgroepen, maar in het tentamen waren er maar 2 mc vragen over .

Hij was behoorlijk slecht gemaakt, 55% was voldoende, gemiddelde een 5.6.
Geen referral hier.
pi_75063921
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Toen ik nog bedrijfskunde deed vond ik dat juist wel makkelijk
Toen het eerste uur voorbij was (en je dus naar huis mocht) stond ook driekwart van de zaal als 1 man op
Bij ons stond iedereen ook in een keer op, maar werden we tegengehouden omdat de mensen (BA waarschijnlijk) precies hetzelfde examen zouden krijgen . Konden we wéér wachten.

Bij ons heeft maar 40% het vak Introduction to international business gehaald .
Cool story, Hansel.
pi_75075369
Wow, ik wil ook tentamens waarbij je binnen het uur klaar bent! Bij ons is het gewoon 3 uur lang schrijven, schrijven, schrijven tegen de klok... En dat is best lastig als je in het dagelijks leven niet verder komt dan een boodschappenlijstje. Heb na een tentamen altijd flinke kramp in mijn hand.
Spoilers!
pi_75076735
Multiple choice, he? Daar ben ik onderhand ook wel ziek van. Ik ben tot nu toe altijd binnen 45 minuten klaar geweest. Ook als er 60 vragen waren.
Cool story, Hansel.
pi_75116470
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:33 schreef Matthijs- het volgende:
Tweede deel wordt juist veel moeilijker. Ik had op deeltoets 1 overigens een 5,5. Hoewel ik er van tevoren nooit voor zou tekenen viel dat me achteraf eigenlijk nog wel mee. Vind micro overigens wel heel erg leuk, voel me daarom ook extra kansloos dat ik er toch erg matig op heb gescoord.

@wikiwakka

Relaxed van die 10!! Wel jammer dat zo'n vak vervolgens maar 2 ECTS oplevert.

een 5,5 is inderdaad wel redelijk als je ziet dat het gemiddelde een 4,07 was ofzo
ik had zelf een 5 en dat behoort tot de 34% beste resultaten:P
  zondag 29 november 2009 @ 23:59:02 #87
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75131185
Gemiddelde van 4,07? Lol!

Waar kun je deze statistieken inzien overigens?

Edit: nvm, zie ze al, een 5,5 is 'top' 27% hehe.

96x een 1 gescoord!
Oh really?
pi_75131228
sin-online, bij 'all channels' naar grades gaan en dan je vak opzoeken.
Cool story, Hansel.
pi_75249201
Ligt het nou aan mij of is bb en myeur enorm traag vandaag?
  donderdag 3 december 2009 @ 15:40:20 #90
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75249291
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:37 schreef artm het volgende:
Ligt het nou aan mij of is bb en myeur enorm traag vandaag?
Net toevallig nog gekeken, maar ik had nergens last van.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:40:48 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75249309
Ook geen stress hier
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75249550
Wat is het voortaan toch vervelend om de tram naar de uni te nemen, hij zit echt abnormaal vol .
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:47:54 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75249584
Lijn 21 ftw.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75249632
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:47 schreef eleusis het volgende:
Lijn 21 ftw.
Ik ga 7 maar eens proberen, 21 is echt niet te doen. Alhoewel, vandaag nam ik hem rond 8:15, toen ging het wel. Maar daarvoor twee dagen geprobeerd rond 8:25-8:45 te gaan, maar dan zit hij echt propvol .
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:55:17 #95
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_75249874
Het is zo jammer dat Kralingse Zoom zover lopen is, want de metro kan je altijd wel zitten.
pi_75250383
hadden ze niet even een station onder de uni kunnen bouwen ?
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:12:27 #97
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75250527
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:08 schreef wikwakka2 het volgende:
hadden ze niet even een station onder de uni kunnen bouwen ?
Hehe, dat plan kwam tijdens onze Take-Off week nog langs
pi_75250642
Ik ga nog maar eens een gokje wagen om 21 te nemne. Als het nu niet lukt om op tijd )5 uur' op de uni te zijn is er iets grondig mis met het openbaar vervoer.
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:15:43 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75250660
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik ga 7 maar eens proberen, 21 is echt niet te doen. Alhoewel, vandaag nam ik hem rond 8:15, toen ging het wel. Maar daarvoor twee dagen geprobeerd rond 8:25-8:45 te gaan, maar dan zit hij echt propvol .
's Ochtends ga ik wel eens met de taxi heen Zeker met slecht weer is de tram echt zo'n incubator voor ziektes Iedereen kuchen en sniffen en zweterig en nat zijn, blurgh.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75250775
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

's Ochtends ga ik wel eens met de taxi heen Zeker met slecht weer is de tram echt zo'n incubator voor ziektes Iedereen kuchen en sniffen en zweterig en nat zijn, blurgh.
die taxisjonnies bij het station !!!

Maar dat is wel een duur grapje, tenzij je tegelijekrtijd een baan hebt... .
Cool story, Hansel.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:23:06 #101
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75250926
Haha gast, je woont nog niet eens op 10 minuten fietsen van de uni toch?!
Oh really?
  donderdag 3 december 2009 @ 16:26:16 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75251008
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

die taxisjonnies bij het station !!!

Maar dat is wel een duur grapje, tenzij je tegelijekrtijd een baan hebt... .
Ja studiekosten trek ik allemaal af op m'n werk dus het valt allemaal wel mee.. Het is eigenlijk een beetje overdreven, maar nog steeds goedkoper dan een auto nemen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75251578
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is zo jammer dat Kralingse Zoom zover lopen is, want de metro kan je altijd wel zitten.
5 minuten lopen, luie krent
pi_75253358
Vooral met dit weer ben ik echt zo blij dat ik sinds een paar maanden een auto heb, wat een luxe!

Ik krijg net het laatste cijfer terug uit de tentamenweek. Ik heb ze alle 3 gehaald, allemaal zevens.
Spoilers!
pi_75253375
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:42 schreef Cahir het volgende:

[..]

5 minuten lopen, luie krent
Ligt eraan in welke gebouw je moet zijn
Spoilers!
  donderdag 3 december 2009 @ 17:57:57 #106
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75253935
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:42 schreef Cahir het volgende:

[..]

5 minuten lopen, luie krent
Ja, G wel ja. T niet
  donderdag 3 december 2009 @ 18:58:15 #107
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_75255966
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:42 schreef Cahir het volgende:

[..]

5 minuten lopen, luie krent
Toch minstens 10 hoor, zeker als je naar M/T moet.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:00:14 #108
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75314550
Tot nu toe vind ik micro een gaaf boek, maar ben net bij dat Nash equilibrium aangekomen en vind dat toch eigenlijk wel een beetje bullshit. Volgens die modellen is het dus niet mogelijk dat een speler twee stappen vooruit denkt i.p.v. één stap, waardoor ze beiden een hogere pay-off dan in het equilibrium mislopen (tabel 13.4)?
Oh really?
pi_75320751
Ik heb dat boek van Micro niet meer, maar bij zulke modellen gaat het meer om de stabiliteit van het punt en niet het aantal stappen dat je doordenkt. Je geeft de "tegenpartij" in zo'n geval alle macht/controle om jou te benadelen, bovendien is het voor de tegenpartij ook heel antrekkelijk om dit te doen. Daarom 3 stappen doordenken ipv 2;)
pi_75372578
Als je de moeite neemt om het te lezen is het best een leuk boek. Ik lag in ieder geval dubbel om de intro over game theory. Maar verder vind ik het geen leuk vak dat micro economie. Ben momenteel bezig met perfect competition en monopoly, maar het wilt nog niet echt vlotten.
pi_75373984
het snappen vind ik geen probleem, het zelf kunnen daarentegen
  maandag 7 december 2009 @ 16:18:17 #112
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75376042
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:33 schreef Sjappel het volgende:
het snappen vind ik geen probleem, het zelf kunnen daarentegen
Hehe, dat is ook mijn probleem ja. Denk niet dat ik voor deze toets hoog ga scoren, maar hoop echt wel dat ik voor het hoofdtentamen een voldoende haal.
  maandag 7 december 2009 @ 16:43:31 #113
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75377062
Die 2e tussentoets van vorig jaar ook; 2 vraagjes over al die stof. Denk dat er nu ook weer 1 vraag over hoofdstuk 18W zal komen en 1 vraag over hoofdstuk 11, 12 of 13.
Oh really?
pi_75380139
Hebben jullie voor micro ook van die werkgroepen waar je een soort val rollenspel moet doen waar je dingen moet verkopen of kopen ?
Cool story, Hansel.
pi_75380165
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben jullie voor micro ook van die werkgroepen waar je een soort val rollenspel moet doen waar je dingen moet verkopen of kopen ?
Eh... Nee
pi_75380442
Wij IBA'ers wel dus, ik vond het zelf nogal nutteloos.
Cool story, Hansel.
  maandag 7 december 2009 @ 18:24:01 #117
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_75380575
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben jullie voor micro ook van die werkgroepen waar je een soort val rollenspel moet doen waar je dingen moet verkopen of kopen ?



Wij hadden vorig jaar in de Powerweek (ook zoiets nutteloos ) wel een of ander spel waarbij je een landmark uit Rotterdam kreeg toegewezen (Erasmusbrug bijvoorbeeld) en dan moest je de onderdelen die je nodig had om dat te bouwen middels verschillende soorten veilingen aankopen.
pi_75380885
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]




Wij hadden vorig jaar in de Powerweek (ook zoiets nutteloos ) wel een of ander spel waarbij je een landmark uit Rotterdam kreeg toegewezen (Erasmusbrug bijvoorbeeld) en dan moest je de onderdelen die je nodig had om dat te bouwen middels verschillende soorten veilingen aankopen.
Bij ons krijg je een papiertje met: 'het kost X om een product te verkopen, vind een koper aan wie je het met winst door kan verkopen' en dan heeft iedereen een andere X .
Cool story, Hansel.
pi_75385357
gelukkig heb ik niet van zulke werkgroepen zeg

bij ons is het 1 voor 1 de sommen oplezen en dan maar oplossen. Erg saai overigens, dat dan weer wel.
Verder denk ik dat uit deze toets moeilijker een voldoende te slepen is dan de vorige
  maandag 7 december 2009 @ 20:08:28 #120
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75385462
Lol! Welk boek gebruiken jullie overigens voor micro Wik?
Oh really?
pi_75385673
Managerial Economics and business strategy en Experiment with economic principles: microeconomics.
Cool story, Hansel.
pi_75386840
Btw wat heeft dat falafel met de EUR te maken?
pi_75396151
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:39 schreef dumpertje het volgende:
Btw wat heeft dat falafel met de EUR te maken?
Kijk maar eens naar het www-adres wat je krijgt als je naar myeur gaat.
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:43:53 #124
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75422734
Eindelijk van allle tussentoetsen ICT en Micro af; nu lekker richting tentamens. Hopen dat ik ze dan eindelijk wél eens degelijk voorbereid..

Nu gauw voetbal kijken met een pilsje & huisgenoot
Oh really?
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:22:38 #125
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_75427343
Hoi.
Hoe gaat het?
Ik studeer ook op het Erasmus. Ben nu eerstejaars IBCoM student.

P.S. wikwakka2, stalking has begun.
pi_75431023
tussentoets ging weer matig
pi_75434941
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:22 schreef Yaku het volgende:
Hoi.
Hoe gaat het?
Ik studeer ook op het Erasmus. Ben nu eerstejaars IBCoM student.

P.S. wikwakka2, stalking has begun.
.
Cool story, Hansel.
  woensdag 9 december 2009 @ 09:46:21 #128
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_75435849
pi_75435878
Alle IBA Trimester 1 tentamens gehaald .
Cool story, Hansel.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:54:26 #130
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75437797
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:04 schreef Sjappel het volgende:
tussentoets ging weer matig
Als ik hoger heb dan een 2, vind ik het heel wat
  woensdag 9 december 2009 @ 10:54:39 #131
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_75437802
Gefeli. Staan alle cijfers al op Osiris, of heb je het zelf uitgerekend?
pi_75441956
1 cijfer staat op Osiris, de anderen heb ik via de mail binnen gekregen .
Cool story, Hansel.
pi_75442916
Tussentoets ging wel lekker hier, je moest bij die eerste vraag toch gewoon gelijkstellen? 10 punten
  woensdag 9 december 2009 @ 14:30:40 #134
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75445869
Oh wel? Ik had die ook gewoon gelijkgesteld, en de uitkomst (L = 5/11 ofzo) vermenigvuldigd met 100 wat dus op 45 keer links schieten zou uitkomen. Geen idee of dat goed is. Vraag 3 heb ik sowieso goed, vraag 2 durf ik nog niet zoveel over te zeggen.
Oh really?
pi_75447161
gelijkstellen was niet goed helaas

Het is net uitgelegd tijdens het hoorcollege voor degene die er niet waren:

L(90-50L)+(1-L)(40+60L)

Bovenstaande functie differentiëren naar L en gelijk stellen aan 0. Dan krijg je:

L = 1/2

dus 50 keer links
pi_75451387
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:01 schreef Sjappel het volgende:
gelijkstellen was niet goed helaas

Het is net uitgelegd tijdens het hoorcollege voor degene die er niet waren:

L(90-50L)+(1-L)(40+60L)

Bovenstaande functie differentiëren naar L en gelijk stellen aan 0. Dan krijg je:

L = 1/2

dus 50 keer links
Verdomme Sowieso op welk hoofdstuk moest dit slaan?
Wat was het antwoord van 2b overigens? Of is dat niet verteld? Ik had een diagonaal van links onder naar rechts boven, maar denk niet dat dat goed was.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:01:24 #137
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75451448
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:59 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Verdomme Sowieso op welk hoofdstuk moest dit slaan?
Appendix 9
  woensdag 9 december 2009 @ 17:41:10 #138
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75452774
Had H9 en H10 ook compleet overgeslagen man , ging er vanuit dat er 1 vraag zou komen over 18W en 1 over H12 of H13. Perfecte en monopolistische concurrentie ook overgeslagen, maar vraag 3 wist ik gelukkig nog wel.
Oh really?
  woensdag 9 december 2009 @ 18:02:57 #139
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75453574
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:41 schreef Matthijs- het volgende:
Had H9 en H10 ook compleet overgeslagen man , ging er vanuit dat er 1 vraag zou komen over 18W en 1 over H12 of H13. Perfecte en monopolistische concurrentie ook overgeslagen, maar vraag 3 wist ik gelukkig nog wel.
3 Heb ik uiteindelijk ook compleet fout. Volgens Visser stond alles op 1 slideje. Was totaal vergeten dat je daar het minimum van de LAC moest gebruiken
pi_75457207
De vragen kwamen ook totaal niet overeen met de 'problems' uit het boek.
pi_75523558
Tussentoetsje was driedubbeldrama Nu lekker hard leren voor tentamen van komende week...
pi_75577227
Hebben hier nog mensen tentamens van Finance 1? Zelf heb ik van 2008 en herkansing van 2008.
pi_75579865
ben nogal een zuurpruim geweest dit topic, daarom wens ik iedereen succes met de komende tentamens
  zondag 13 december 2009 @ 17:30:07 #144
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75583255
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:20 schreef chabo het volgende:
Hebben hier nog mensen tentamens van Finance 1? Zelf heb ik van 2008 en herkansing van 2008.
Met antwoorden?

?

Ik wil die shit een beetje herhalen voordat ik aan de gruwelen van Portfolio management van de econometriemaster begin, als ik die formules zie begin ik al te hyperventileren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75592746
ICT moet wel lukken morgen, weet iemand wat de normering ongeveer gaat worden? Ik zou zeggen 25% gokkans, dus ruimere normering dan bij Micro.

Heb net wat Micro geoefend alvast, volgens mij wordt dat erg lastig..
pi_75593548
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:30 schreef eleusis het volgende:

[..]

Met antwoorden?

[ afbeelding ]?

Ik wil die shit een beetje herhalen voordat ik aan de gruwelen van Portfolio management van de econometriemaster begin, als ik die formules zie begin ik al te hyperventileren
Wat is er zo handig aan 1 jaar oude toetsen, worden die opnieuw gebruikt ofzo?
  zondag 13 december 2009 @ 22:27:38 #147
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75596120
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Conversatie het volgende:
ICT moet wel lukken morgen, weet iemand wat de normering ongeveer gaat worden? Ik zou zeggen 25% gokkans, dus ruimere normering dan bij Micro.

Heb net wat Micro geoefend alvast, volgens mij wordt dat erg lastig..
Oh jij morgen al? Ik dinsdag. Kan je mij wat tips geven morgen.
Oh really?
  maandag 14 december 2009 @ 10:03:15 #148
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75604918
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Conversatie het volgende:
ICT moet wel lukken morgen, weet iemand wat de normering ongeveer gaat worden? Ik zou zeggen 25% gokkans, dus ruimere normering dan bij Micro.

Heb net wat Micro geoefend alvast, volgens mij wordt dat erg lastig..
Micro begin ik dinsdag wel weer aan. Eerst de eerste 7 hoofdstukken en dan zie ik wel weer verder. Ik hoorde dat veel mensen de fout in gaan bij de eerste paar hoofdstukken.
pi_75619942
Pff wat een kut toets, heb 10 vragen gegokt
  maandag 14 december 2009 @ 17:57:07 #150
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75620085
Kan je er meer over vertellen plz? En wat was er kut aan, moeilijker dan de voorbeeldtoets?

En is het zoveel werk dat je binnen die 3 uur niet gewoon alle antwoorden kan opzoeken in je boek?
Oh really?
  maandag 14 december 2009 @ 18:25:33 #151
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75620966
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:52 schreef Conversatie het volgende:
Pff wat een kut toets, heb 10 vragen gegokt
Mwoah, ik mag toch wel hopen dat ik hier minimaal een 4 voor heb (Zodat ik nog voldoende sta). Heb alleen die ene vraag over de two-way table puur gegokt.

Voor de mensen die hem nog krijgen: Het is misschien wel handig om even door te kijken hoe MAPE, MAD en MSE werken (blz. 193 )
  maandag 14 december 2009 @ 20:27:15 #152
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75626183
Thanks voor de tip BB. Net het oefententamen gemaakt; 15 vd 20 goed. Denk dat dat een 6,6 is ongeveer? Had een 7,7 voor de practica (30%) dus er is gelukkig wat speling. Maar ik ga de foute antwoorden nog even nakijken...

Moet je die bestanden overigens ook opslaan of behoef je enkel de papieren in te leveren? Is het echte tentamen ICT veel moeilijker dan het oefententamen of ongeveer gelijk?

[ Bericht 11% gewijzigd door Matthijs- op 14-12-2009 20:40:34 ]
Oh really?
pi_75627312
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:27 schreef Matthijs- het volgende:
Thanks voor de tip BB. Net het oefententamen gemaakt; 15 vd 20 goed. Denk dat dat een 6,6 is ongeveer? Had een 7,7 voor de practica (30%) dus er is gelukkig wat speling. Maar ik ga de foute antwoorden nog even nakijken...

Moet je die bestanden overigens ook opslaan of behoef je enkel de papieren in te leveren? Is het echte tentamen ICT veel moeilijker dan het oefententamen of ongeveer gelijk?
Ik vond het echte tentamen veel moeilijker, en wij hoefden alleen de antwoordenbladen in te leveren (hoop ik ). Ik had bij sommige vragen echt antwoorden in de zin van 0,005 terwijl je kon kiezen uit getallen als '0,05' enzo, dus wat dat nou betekent...

Moet overigens wel zeggen dat ik 5 vragen heb gegokt, omdat die op elkaar voort borduurden. Ik snap nog steeds niet wat ik daar fout had, het zag er heel simpel uit. Maar daardoor had ik bijna heel die opdracht gegokt.
  maandag 14 december 2009 @ 20:56:09 #154
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75627466
Kan iemand wellicht vraag 17 uit het oefententamen toelichten? Ik heb keurig een pivot table gemaakt, met de goede slectie van brands en stores en die op de juiste plaatsen neergezet. Heb niet het echt het idee dat ik iets fout doe.

Toch is mijn pivot table identiek aan antwoord A, terwijl het volgens het antwoordmodel antwoord B moet zijn.
Oh really?
  maandag 14 december 2009 @ 20:57:42 #155
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75627533
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:52 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik vond het echte tentamen veel moeilijker, en wij hoefden alleen de antwoordenbladen in te leveren (hoop ik ). Ik had bij sommige vragen echt antwoorden in de zin van 0,005 terwijl je kon kiezen uit getallen als '0,05' enzo, dus wat dat nou betekent...

Moet overigens wel zeggen dat ik 5 vragen heb gegokt, omdat die op elkaar voort borduurden. Ik snap nog steeds niet wat ik daar fout had, het zag er heel simpel uit. Maar daardoor had ik bijna heel die opdracht gegokt.
Oh bummer. Alhoewel wel te verwachten, sommige opdrachten in het oefententamen kan je zelfs maken zonder allerlei vage bewerkingen te doen aangezien je het antwoord gewoon direct kan zien.

Weet je toevallig het antwoord op de vraag hierboven?
Oh really?
pi_75627625
ICT-Skills tentamen?
Cool story, Hansel.
  maandag 14 december 2009 @ 21:01:45 #157
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75627719
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:41 schreef Cahir het volgende:

[..]

Wat is er zo handig aan 1 jaar oude toetsen, worden die opnieuw gebruikt ofzo?
Oefenen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 december 2009 @ 21:05:32 #158
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75627915
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:59 schreef wikwakka2 het volgende:
ICT-Skills tentamen?
Jij hebt vakantie en had een 10 voor ICT. Lijkt me reden genoeg om mijn vraag even te fixen?
Oh really?
pi_75628572
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:05 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Jij hebt vakantie en had een 10 voor ICT. Lijkt me reden genoeg om mijn vraag even te fixen?
Ik heb het oefententamen niet .
Cool story, Hansel.
  maandag 14 december 2009 @ 21:31:11 #160
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75629259
Niet meer nodig joh, heb in de tussentijd al per ongeluk een mail naar alle 600 ICT'ers verstuurd ipv naar de assistent-docent!

You've got mail x100 bij mij right now.

Ach, iig goed om te zien dat men zo behulpzaam is.
Oh really?
pi_75629540
lol ik wist niet eens dat het kon, meneer hut :p

hoe heb je vraag 20 gekregen? daar kwam ik dan weer niet uit
  maandag 14 december 2009 @ 21:49:23 #162
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75630084
Moet je bij een nieuwe query alleen de tables sales (amount) en customer (state) invullen, dan op het sigma-teken klikken en voor sales 'sum' invoeren en voor customer 'where'. Customer wegvinken, en als criteria "AZ". Vervolgens op 'run' klikken en je krijgt het antwoord!
Oh really?
pi_75630096
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef Matthijs- het volgende:
Niet meer nodig joh, heb in de tussentijd al per ongeluk een mail naar alle 600 ICT'ers verstuurd ipv naar de assistent-docent!

You've got mail x100 bij mij right now.

Ach, iig goed om te zien dat men zo behulpzaam is.
Zeker 100 mailtjes met: STUUR DIE F@#*%@ING SPAM NIET MEER NAAR MIJ TOE OKE!>?!?1/1
Cool story, Hansel.
pi_75630174
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:49 schreef Matthijs- het volgende:
Moet je bij een nieuwe query alleen de tables sales (amount) en customer (state) invullen, dan op het sigma-teken klikken en voor sales 'sum' invoeren en voor customer 'where'. Customer wegvinken, en als criteria "AZ". Vervolgens op 'run' klikken en je krijgt het antwoord!
ohh bedankt man , ik had alle tabellen geselecteerd.
  maandag 14 december 2009 @ 21:51:23 #165
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75630199
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Zeker 100 mailtjes met: STUUR DIE F@#*%@ING SPAM NIET MEER NAAR MIJ TOE OKE!>?!?1/1
Nee, hoofdzakelijk 'Wie ben jij?'. Schijnbaar is men nog niet overal op de EUR op de hoogte van mijn intocht. Schandalig.
Oh really?
pi_75633979
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:51 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, hoofdzakelijk 'Wie ben jij?'. Schijnbaar is men nog niet overal op de EUR op de hoogte van mijn intocht. Schandalig.
Haha was jij dat, gast Ik dacht al 'wtf, dit moeten we niet vaker krijgen'.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:17:59 #167
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75647800
Kut. Fietste net behoorlijk blij naar huis, aangezien het tentamen ICT werkelijk uitstekend ging. Maar eenmaal thuis las ik dat ik een fucking 3 voor tussentoets micro had. Gemiddelde van de 2e tussentoets is gewoon 3,65 en slechts 16% van de studenten heeft er zelfs ook maar een voldoende op. Dat is toch niet meer normaal? Doen ze op de uni ook aan het veranderen van normeringen als blijkt dat het tentamen abnormaal moeilijk was, of was dat een eenmalig feestje bij de examens op de middelbare? Als ik nu een 8 voor het tentamen haal sta ik slechts een 7,2. Voor een voldoende moet ik een 5,9 halen. Dat werkt zeauuu demotiverend om nu nog even 3 dagen voor een matig cijfer te gaan zitten leren..
Oh really?
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:20:20 #168
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75647870
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:17 schreef Matthijs- het volgende:
Kut. Fietste net behoorlijk blij naar huis, aangezien het tentamen ICT werkelijk uitstekend ging. Maar eenmaal thuis las ik dat ik een fucking 3 voor tussentoets micro had. Gemiddelde van de 2e tussentoets is gewoon 3,65 en slechts 16% van de studenten heeft er zelfs ook maar een voldoende op. Dat is toch niet meer normaal? Doen ze op de uni ook aan het veranderen van normeringen als blijkt dat het tentamen abnormaal moeilijk was, of was dat een eenmalig feestje bij de examens op de middelbare? Als ik nu een 8 voor het tentamen haal sta ik slechts een 7,2. Voor een voldoende moet ik een 5,9 halen. Dat werkt zeauuu demotiverend om nu nog even 3 dagen voor een matig cijfer te gaan zitten leren..
Ik had een 3,3 (hoger dan verwacht ), maar zit echt al de hele dag wel met het boek voor me, maar meer ook niet. Wilde vandaag hoofdstuk 1 t/m 7 doen. Dat moet ook wel gaan lukken, maar ik heb alles daarvan al zó vaak gezien...
pi_75650282
Hmm, Micro klinkt wel flink kut als ik het zo hoor. IBA is dit trimester ook begonnen met Micro, nu maar hopen dat het bij ons niet zo moeilijk is .
Cool story, Hansel.
pi_75652242
yes! ik heb een 3,5 gehaald voor de 2e toets van Micro (In ieder geval boven het gemiddelde ). Dat wordt een 5,5 halen voor het eindtentamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dumpertje op 15-12-2009 15:41:51 ]
pi_75656295
ICT ging bij mij wel aardig, daar ben ik wel blij om.

Nu moet ik voor micro een 6.5 oid halen voor een voldoende , maar ik ga wel proberen het beste ervan te maken. Meer kan ik niet toch doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjappel op 15-12-2009 17:18:08 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:54:31 #172
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75668145
Dat wordt nog pittig Sjappel! Ik heb net een oefententamen over het 1e gedeelte gemaakt uit 2006, waarvan ik een opdracht niet begrijp. Misschien een van de andere economen in spe alhier? Heb de vraag in het Gamma-huiswerktopic gepost.
Oh really?
pi_75694463
Wtf 2 versies bij ICT?
Ik heb nergens een versie nummer zien staan? Noch ingevuld?
pi_75694696
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:02 schreef Conversatie het volgende:
Wtf 2 versies bij ICT?
Ik heb nergens een versie nummer zien staan? Noch ingevuld?
?

ik heb er nog expres opgelet, maar heb het ook nergens zien staan.

de student die naast me zat begon wel gelijk met andere excel opdrachten dan mij.
pi_75694762
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:02 schreef Conversatie het volgende:
Wtf 2 versies bij ICT?
Ik heb nergens een versie nummer zien staan? Noch ingevuld?
Dat staat al automatisch op je multiple choice papiertje geprint, wees maar niet bang .
Cool story, Hansel.
pi_75694960
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat staat al automatisch op je multiple choice papiertje geprint, wees maar niet bang .
, schrok me lam
  woensdag 16 december 2009 @ 17:22:56 #177
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75695256
Chill, heb 35 goed uit 40. Is een 8,3 ofzo? Met de practica erbij zou ik het vak dan met een 8,1 afsluiten.

Alleen nu micro-economie nog voor het dubbele aantal ECTS, daar maak ik me meer zorgen om xD! Oefentoets had ik gisteren een 4,8 op dus ik moet nog even dooroefenen tot vrijdag hehe......
Oh really?
pi_75695492
netjes van je Mathijs

Zelf had ik 29 uit 40 goed, schrok me eerst rot omdat ik verkeerde versie zat na te kijken. Toen ik de juiste had schrok ik me nog steeds rot, want van de 11 fouten waren 6 theorie. Ben in ieder geval blij met de credits.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:56:27 #179
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75696287
Wij mochten geen kladblaadje mee naar huis nemen, dus stel ik had m'n antwoorden overgenomen, dan had ik er nog niks aan
pi_75696558
Ik lees de laatste tijd weer Erasmus Magazine
pi_75696787
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:56 schreef BoerBert het volgende:
Wij mochten geen kladblaadje mee naar huis nemen, dus stel ik had m'n antwoorden overgenomen, dan had ik er nog niks aan
dan had je waarschijnlijk een slecht geïnformeerde surveillance, anders zouden ze die antwoorden voor niks online zetten. Of ze verwachten dat je 40 antwoorden kan onthouden =/
pi_75696873
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:11 schreef Sjappel het volgende:

[..]

dan had je waarschijnlijk een slecht geïnformeerde surveillance, anders zouden ze die antwoorden voor niks online zetten. Of ze verwachten dat je 40 antwoorden kan onthouden =/
Ik ben er al aan gewend geraakt.
pi_75700085
Eindelijk een parkeerkaart te pakken gekregen .

Moet je dan gewoon bij het in en uitrijden die erin stoppen? Of moet je eerst nog wel langs de automaat?
Geen referral hier.
pi_75700733
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:04 schreef Triggershot het volgende:
Ik lees de laatste tijd weer Erasmus Magazine
Bestaat dat ?
Cool story, Hansel.
pi_75700770
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:48 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bestaat dat ?
http://www.erasmusmagazine.nl/
pi_75712590
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eindelijk een parkeerkaart te pakken gekregen .

Moet je dan gewoon bij het in en uitrijden die erin stoppen? Of moet je eerst nog wel langs de automaat?
Yep, gewoon de kaart bij de slagbomen in het apparaat steken bij in- en uitrijden. Wel goed opletten voor welke parkeerplaats je kaart is, anders moet je alsnog betalen. Dat staat op de voorkant onder de streepjescode volgens mij. Kan het mishebben, kaart ligt in de auto
Spoilers!
pi_75713359
voor de mensen van (bedrijfs)economie heb ik nog een tentamen van micro-economie uit 2005 om mee te oefenen:

http://rapidshare.com/files/321853885/Micro-economie.zip.html
pi_75713477
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Yep, gewoon de kaart bij de slagbomen in het apparaat steken bij in- en uitrijden. Wel goed opletten voor welke parkeerplaats je kaart is, anders moet je alsnog betalen. Dat staat op de voorkant onder de streepjescode volgens mij. Kan het mishebben, kaart ligt in de auto
Thnx . P4 heb ik, opzich een goede centrale plek dus.

/Edit: Die apparaten slikken die kaartjes toch in? Of komt hij er daarna weer uit?

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaelanx_NL op 17-12-2009 01:33:24 ]
Geen referral hier.
pi_75719132
quote:
Op donderdag 17 december 2009 01:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Thnx . P4 heb ik, opzich een goede centrale plek dus.

/Edit: Die apparaten slikken die kaartjes toch in? Of komt hij er daarna weer uit?
Bij de ingang slikt ie m in en komt de kaart er weer uit en bij de uitgang stop je de kaart in het apparaat net als een chippas. Half dus, dan moet je hem er zelf weer uittrekken. Ik kan ook de in- en uitgang methode omgedraaid hebben. Je krijgt in ieder geval netjes je pas weer terug!
Spoilers!
pi_75719552
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:57 schreef Sjappel het volgende:
voor de mensen van (bedrijfs)economie heb ik nog een tentamen van micro-economie uit 2005 om mee te oefenen:

http://rapidshare.com/files/321853885/Micro-economie.zip.html
Nice!! Ik was al door mijn voorraad heen, terwijl ik nog lang niet op het benodigde cijfer voor een voldoende zit.
Oh really?
pi_75721939
Ben momenteel Voorbeeldtentamen Micro H1-8 aan het oefenen (staat op Blackboard) maar loop bij 4 vragen vast..

Snapt iemand van jullie vraag:
4 (In het boek wordt steeds gezegd dat iemand dan wél meer gaat sparen, ik vermoed dat het juiste antwoord hier is 'dat weet je niet', maar het is toch juist zeer waarschijnlijk?)
20, 21, 23 Daar snap ik helemaal niets van.

En bedankt voor het uploaden van dat tentamen Sjappel, hoe kom je daar aan
pi_75722351
@ conversion connecties

ik heb nog iets voor jullie, was het even vergeten maar bij deze:

http://rapidshare.com/files/322031028/Micro.zip.html

er staan ook uitwerkingen van een aantal vragen uit het tentamen van 2006 deel 1.

aub niet delen met derden.
pi_75723862
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef Conversatie het volgende:
Ben momenteel Voorbeeldtentamen Micro H1-8 aan het oefenen (staat op Blackboard) maar loop bij 4 vragen vast..

Snapt iemand van jullie vraag:
4 (In het boek wordt steeds gezegd dat iemand dan wél meer gaat sparen, ik vermoed dat het juiste antwoord hier is 'dat weet je niet', maar het is toch juist zeer waarschijnlijk?)
20, 21, 23 Daar snap ik helemaal niets van.

En bedankt voor het uploaden van dat tentamen Sjappel, hoe kom je daar aan
Heb nu de twee oefententamens van blackboard gemaakt.

H1-8: 57 punten
H9-13: 45 punten
Oh really?
pi_75725384
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:07 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Heb nu de twee oefententamens van blackboard gemaakt.

H1-8: 57 punten
H9-13: 45 punten

Nja, 60 voor voldoende, zit je nu bijna aan. Je hebt de hele dag nog.
  donderdag 17 december 2009 @ 13:12:07 #195
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75726250
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef Conversatie het volgende:
Ben momenteel Voorbeeldtentamen Micro H1-8 aan het oefenen (staat op Blackboard) maar loop bij 4 vragen vast..

Snapt iemand van jullie vraag:
4 (In het boek wordt steeds gezegd dat iemand dan wél meer gaat sparen, ik vermoed dat het juiste antwoord hier is 'dat weet je niet', maar het is toch juist zeer waarschijnlijk?)
20, 21, 23 Daar snap ik helemaal niets van.

En bedankt voor het uploaden van dat tentamen Sjappel, hoe kom je daar aan
Ik zit even naar vraag 20 te kijken, en dat snap ik ook niet. Bij vraag 22 beweren ze ook weer dat het stuk tussen D en F naar de overheid gaat. Dat verschil is 36. Is dat dan ook niet gewoon 20×1,80?
pi_75726712
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:12 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik zit even naar vraag 20 te kijken, en dat snap ik ook niet. Bij vraag 22 beweren ze ook weer dat het stuk tussen D en F naar de overheid gaat. Dat verschil is 36. Is dat dan ook niet gewoon 20×1,80?
Maar bij de eerste vraag blijkt dat 1,80 niet de belasting is...
Als 1,80 inderdaad de belasting is, is de rest van de vragen logisch, maar nu snap ik er juist niets van. Omdat ze beweren dat 1,80 níet de belasting is.
  donderdag 17 december 2009 @ 13:42:37 #197
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75727602
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Maar bij de eerste vraag blijkt dat 1,80 niet de belasting is...
Als 1,80 inderdaad de belasting is, is de rest van de vragen logisch, maar nu snap ik er juist niets van. Omdat ze beweren dat 1,80 níet de belasting is.
Ja precies, daarom snap ik het ook niet (Vraag 4 snap ik ook niet trouwens)
pi_75727646
vraag 4 snap ik ook niet, was overtuigd dat het juist was.
pi_75732171
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:48 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Nja, 60 voor voldoende, zit je nu bijna aan. Je hebt de hele dag nog.
Nu 66 punten op H1-8 gehaald, dus eindelijk voldoende! Mja, dit is het gedeelte waar ik ook de minste moeite mee heb. Zodadelijk nóg maar weer een oefententamen maken, nu over het tweede gedeelte waar ik een 2,8 voor had...

Vraag 4 begreep (begrijp) ik ook niet overigens. Maar als je het gaat tekenen kan je het misschien zien? In de eerste situatie loopt de budget constraint van 252;0 via 120;120 (er zit een knik in) naar 0;220. Als je weet dat haar optimale punt hier in C1=140 ligt kan je haar indifferentiecurve tekenen. In de tweede situatie loopt de budget constraint als een rechte lijn van 264;0 naar 0;220. Die lijn is hoger (stijler) en als je diezelfde indifferentiecurve daar weer op tekent dan zie je dat ze niet meer gaat sparen. Mja dan komt het dus op tekenen aan en dat is altijd een beetje gokken..

* Matthijs- gaat nu gauw weer verder aangezien hij zich grote zorgen maakt om het tentamen van morgen
Oh really?
  donderdag 17 december 2009 @ 16:46:54 #200
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75734633
Snapt iemand hoe ze bij het antwoord van vraag 36 (van deel 9-15+18w) aan dat stukje van 75/9L^0,5 komen
pi_75735776
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:46 schreef BoerBert het volgende:
Snapt iemand hoe ze bij het antwoord van vraag 36 (van deel 9-15+18w) aan dat stukje van 75/9L^0,5 komen
W=(50/9)L^0,5
Totale Factor Kosten=W*L=(50/9)L^0,5*L=(50/9)L^1,5
Marginale Factor Kosten=TFK'=1,5*(50/9)*L^0,5=8,33L^0,5
Van de vorige opdracht weet je dat VMPL=MPL*P=(125/L^0,5)*0,4=50/L^0,5
Nu stel je VMPL gelijk aan MFK
50/L^0,5=8,33*L^0,5
50=8,33*L
L=6

Nu de stelling:
Als L=6 dan is W (invullen) 13,6
Als L=6 dan is MFK (invullen) 20,41

Duidelijk?
  donderdag 17 december 2009 @ 17:23:58 #202
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75735982
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:18 schreef Conversatie het volgende:

[..]

W=(50/9)L^0,5
Totale Factor Kosten=W*L=(50/9)L^0,5*L=(50/9)L^1,5
Marginale Factor Kosten=TFK'=1,5*(50/9)*L^0,5=8,33L^0,5
Van de vorige opdracht weet je dat VMPL=MPL*P=(125/L^0,5)*0,4=50/L^0,5
Nu stel je VMPL gelijk aan MFK
50/L^0,5=8,33*L^0,5
50=8,33*L
L=6

Nu de stelling:
Als L=6 dan is W (invullen) 13,6
Als L=6 dan is MFK (invullen) 20,41

Duidelijk?
Ja, bedankt Wist alleen die 75/9 niet (8,33), maar dat is vrij logisch nu ja. Hartstikke bedankt
pi_75740233
Pff, er begint een beetje schot in te komen. Op de twee oefententamens van vanochtend had ik respectievelijk 57 en 45 punten. Op de twee van zojuist had ik 66 en 60 punten. Straks probeer ik er nog 1 of 2 te doen.. Damn, wat hoop ik dat ik het vak binnen kan halen morgen!!

Nu eerst even Chinees eten.
Oh really?
pi_75741494
Zoo, net lekker thuis van tentamen , nu nog een hertentamen oefenen en dan maar morgen weer ervoor gaan .

Hopelijk is het morgen geen drama met het OV, want anders komt de helft te laat aan!
pi_75743147
Succes met de tentamens in ieder geval. Ik ben blij dat ik ze maar drie keer per jaar heb. Alhoewel, 5 keer per jaar minder tentamens klinkt ook wel goed...
Cool story, Hansel.
pi_75744970
Haha ja, dan ben je er tenminste binnen een week weer vanaf.

Vraagje micro:

Waarom is de economische winst op lange termijn gelijk aan 0 in een decreasing cost industry? Stom feitje, maar ik kan het even niet terugvinden in het boek.
Oh really?
pi_75745116
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:00 schreef Matthijs- het volgende:
Haha ja, dan ben je er tenminste binnen een week weer vanaf.

Vraagje micro:

Waarom is de economische winst op lange termijn gelijk aan 0 in een decreasing cost industry? Stom feitje, maar ik kan het even niet terugvinden in het boek.
je bedoelt in een markt met volledige mededinging? doordat er vrije toetreding is -> bedrijven zullen toetreden totdat de winst 0 is. Op korte termijn is er uiteraard wel winst te maken.
pi_75745226
Ja in perfect competition is de winst altijd 0 (op lange termijn). Ik vind het alleen zo raar dat decreasing cost industries uberhaupt een perfect competition kunnen worden,, economies of scale is namelijk toch juist dé voorwaarde om markten te krijgen met weinig aanbieders i.p.v. een hele zooi?
Oh really?
pi_75746490
Echt geen zin in dat tentamen...
pi_75746976
Het zou een wonder op zich zijn als ik dit haal
pi_75747375
Nog even doorbikkelen heren, wie weet wat er gebeurt........
Oh really?
pi_75747968
Moet je bij het opstellen van een reaction curve in een Cournot-model waarin de marginale kosten Q zijn deze Q trouwens ook onderverdelen in Q1 en Q2 of kan je hem aan de kostenzijde één keer noteren?

Ik hoop maar dat in de oligopoliemodellen van morgen de marginale kosten gewoon uit getallen bestaan.
Oh really?
pi_75756399
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:06 schreef Matthijs- het volgende:
Moet je bij het opstellen van een reaction curve in een Cournot-model waarin de marginale kosten Q zijn deze Q trouwens ook onderverdelen in Q1 en Q2 of kan je hem aan de kostenzijde één keer noteren?

Ik hoop maar dat in de oligopoliemodellen van morgen de marginale kosten gewoon uit getallen bestaan.
Lijkt me sterk dat de marginale kosten uberhaupt Q kunnen zijn. Dat wil dus zeggen dat de MC van bedrijf A dan ook afhankelijk zijn van de output van bedrijf B.
pi_75763254
het ging naar mijn gevoel wel redelijk. ik vond de vragen dit jaar makkelijker dan die van 2006.

trouwens die ene opgave die helemaal hetzelfde was als uit 2006, had ik toch nog 1 fout bij.

edit: bovenstaande klopt niet, vraag 22 uit het net gemaakte tentamen is anders dan vraag 23 uit 2006

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjappel op 18-12-2009 12:09:29 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:02:02 #215
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75765435
Ik vind het erg moeilijk om te zeggen hoe het ging; ga het cijfer even afwachten eer ik daar dieper op inga.

Wel grappig dat die vraag met T=1,80 weer terugkwam, waar iedereen hier (including me) niets van begreep. Ik begreep nog steeds niet waarom het onjuist zou moeten zijn, maar heb netjes de antwoorden ingevuld die er op het oefententamen ook uit moesten komen. Owee als ze het fout rekenen!
Oh really?
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:28:07 #216
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75766462
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:02 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind het erg moeilijk om te zeggen hoe het ging; ga het cijfer even afwachten eer ik daar dieper op inga.

Wel grappig dat die vraag met T=1,80 weer terugkwam, waar iedereen hier (including me) niets van begreep. Ik begreep nog steeds niet waarom het onjuist zou moeten zijn, maar heb netjes de antwoorden ingevuld die er op het oefententamen ook uit moesten komen. Owee als ze het fout rekenen!
Precies hetzelfde geldt voor mij Vooral het einde ging nog even kut.
pi_75773708
Studielink vraagt me of ik wil opgenomen worden EDS, doen of niet?
pi_75775824
Ok dat is dus super balen, ik heb 45 puntjes gehaald dat betekent dus een 2
pi_75778284
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:02 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind het erg moeilijk om te zeggen hoe het ging; ga het cijfer even afwachten eer ik daar dieper op inga.

Wel grappig dat die vraag met T=1,80 weer terugkwam, waar iedereen hier (including me) niets van begreep. Ik begreep nog steeds niet waarom het onjuist zou moeten zijn, maar heb netjes de antwoorden ingevuld die er op het oefententamen ook uit moesten komen. Owee als ze het fout rekenen!
Haha ik dacht nog 'yes', maar besloot eindelijk dat ik het me niet precies meer herinnerde. Komt bij dat het nu over subsidie ging ipv belasting, en snapte er toch al geen hol van. Heb me er met vraagtekens vanaf gemaakt Waarschijnlijk wel 68 punten dat zou echt heel mooi zijn.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:46:12 #220
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75785201
What the fuck, die vraag over T=1,80 was nu opeens fout? Dan klopte het antwoordmodel van dat oefententamen gewoon niet. Ik heb serieus één fucking punt te weinig gehaald daardoor.

Kutter kon mijn dag niet worden
Oh really?
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:02:29 #221
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75785925
In dat oefententamen van november 2006 over het eerste gedeelte van het boek is in vraag 22 de afstand tussen D en F de inkomsten van de overheid, waarom was het vandaag in het tentamen opeens niet het geval dan? (alleen dan omgekeerd aangezien subsidie ipv belasting)

[ Bericht 0% gewijzigd door Matthijs- op 18-12-2009 22:14:00 ]
Oh really?
pi_75788169
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:02 schreef Matthijs- het volgende:
In dat oefententamen van november 2006 over het eerste gedeelte van het boek is in vraag 22 de afstand tussen D en F de inkomsten van de overheid, waarom was het vandaag in het tentamen opeens niet het geval dan? (alleen dan omgekeerd aangezien subsidie ipv belasting)
Volgens mij, maar dit moet je nazoeken, was punt D een ander punt. Maar dat werd mij niet duidelijk. Omdat ik het al ingewikkeld vond en niet zeker van m'n zaak was, heb ik toch maar 3 vraagtekentjes geplaatst. Wat was jouw score overigens? Nog wel gehaald?
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:54:56 #223
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75788519
Nee, ik kom 1 punt tekort.

59 ipv 60

Mja, ik kan daarvoor maar een schuldige aanwijzen dus ga er ook maar niet over zitten bitchen. Wordt tijd dat ik eens wat dingen ga aanpassen hier, het zal me toch niet gebeuren dat ik een BSA krijg omdat ik zo stom ben om niets te doen tot een dag voor het tentamen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Matthijs- op 18-12-2009 23:00:45 ]
Oh really?
pi_75789130
57 punten.. moest er 65

4 foute teveel

trouwens die vragen met Joulia zijn net anders, het was echt een strik/trap
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:13:52 #225
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75928930
Jaaaa Micro gehaald met een 5.6 !
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:00:48 #226
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75937728
Hehe, ik had fucking een 5,4. Vallen de tussentoetsen nog in te zien? Als ik ook maar érgens een puntje bij kan sprokkelen haal ik het vak i.p.v. de 8 ECTS te missen.

Aan de andere kant, wel veel moeite voor een vak dat ik dan nog steeds over zou doen in de herkansingperiode.
Oh really?
pi_75939747
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:00 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, ik had fucking een 5,4. Vallen de tussentoetsen nog in te zien? Als ik ook maar érgens een puntje bij kan sprokkelen haal ik het vak i.p.v. de 8 ECTS te missen.

Aan de andere kant, wel veel moeite voor een vak dat ik dan nog steeds over zou doen in de herkansingperiode.
Je mag vakken waarvoor je voldoende hebt toch niet meer herkansen? Of is dat alleen aan de FRG?
Spoilers!
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:57:09 #228
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75940176
In principe mogen wij zelfs een 10 herkansen (zolang je nog herkansingen over hebt uiteraard).

[ Bericht 2% gewijzigd door Matthijs- op 22-12-2009 21:04:21 ]
Oh really?
pi_75940501
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je mag vakken waarvoor je voldoende hebt toch niet meer herkansen? Of is dat alleen aan de FRG?
Weet zelf niet wat ik beter vind eigenlijk, ik neig naar een verbod op het herkansen van voldoendes, maar aan de andere kant, als iemand zo gemotiveerd is dat 'ie een voldoende wil herkansen vind ik het raar om die kans te ontzeggen.

@ Matthijs: erg zuur, een 5.4. .. als er iets te halen was op de tussentoets had ik je dat al gegeven..
Bovendien wil je sowieso geen 5.5jes op je lijst hebben.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:09:03 #230
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75940733
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:03 schreef Finitio het volgende:

[..]

Weet zelf niet wat ik beter vind eigenlijk, ik neig naar een verbod op het herkansen van voldoendes, maar aan de andere kant, als iemand zo gemotiveerd is dat 'ie een voldoende wil herkansen vind ik het raar om die kans te ontzeggen.

@ Matthijs: erg zuur, een 5.4. .. als er iets te halen was op de tussentoets had ik je dat al gegeven..
Bovendien wil je sowieso geen 5.5jes op je lijst hebben.
Oh ja, jij hebt hem natuurlijk nagekeken! Dan geloof ik het verder wel. Die 5,4 was voor een minuutje erg zuur maar misschien eigenlijk ook wel juist het beste wat me kon overkomen. Wat ik tot nu toe heb laten zien hier is echt bulllshit , er moeten nu een paar dingen gaan veranderen.
Oh really?
pi_75940841
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Oh ja, jij hebt hem natuurlijk nagekeken! Dan geloof ik het verder wel. Die 5,4 was voor een minuutje erg zuur maar misschien eigenlijk ook wel juist het beste wat me kon overkomen. Wat ik tot nu toe heb laten zien hier is echt bulllshit , er moeten nu een paar dingen gaan veranderen.
Dank voor het vertrouwen

Als je voor je volgende tentamen wat tips wil moet je het aangeven, je hoeft niet zelf opnieuw het wiel uit te vinden.
pi_75946113
Trouwens..je kan het altijd nog compenseren..
pi_75958010
Domme vraag: wordt je uiteindelijke gemiddelde nou berekend aan de hand van de hoeveelheid ECTS per vak (dat een vak van 6 ECTS bijvoorbeeld 6 keer meetelt en een vak van 2 ECTS maar twee keer), of wordt er gewoon een simpel gemiddelde genomen, ongeacht de ECTS?

Ik doe IBA.
Cool story, Hansel.
pi_75964337
Weet iemand hier (Finitio?) wat die 'q' betekent in dat excel bestandje? Iets met een 90/10 regel? Staat bij mij 'ja' namelijk, terwijl ik niet ziek geweest ben oid.

@Hierboven, ja het is een gewogen gemiddelde.
pi_75966838
Ah, jammer . Voor mijn belangrijkste vak van 6 ECTS heb ik het laagste cijfer . Voor het minst belangrijke, 2 ECTs, een 10.
Cool story, Hansel.
pi_75968612
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:22 schreef Conversatie het volgende:
Weet iemand hier (Finitio?) wat die 'q' betekent in dat excel bestandje? Iets met een 90/10 regel? Staat bij mij 'ja' namelijk, terwijl ik niet ziek geweest ben oid.

@Hierboven, ja het is een gewogen gemiddelde.
Pff.. dit forum is echt totaal niet meer anoniem, volgens mij heb ik je vraag namelijk net per mail beantwoord.
pi_75969601
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:03 schreef Finitio het volgende:

[..]

Pff.. dit forum is echt totaal niet meer anoniem, volgens mij heb ik je vraag namelijk net per mail beantwoord.
Haha, verrek. Dankjewel dan Is inderdaad duidelijk nu.
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:28:57 #238
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_76055338
Ik dacht dat iedereen ICT wel makkelijk vond Gemiddelde ligt wel op een zesje, maar toch had ik dat wel hoger verwacht

Ben wel blij met m'n negen hoor
pi_76084890
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:03 schreef Finitio het volgende:

Bovendien wil je sowieso geen 5.5jes op je lijst hebben.
domme vraag misschien, maar waarom eigenlijk niet?
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:17:42 #240
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76086326
Omdat het geen chille cijfers zijn. Bedankt voor het aanbod trouwens Finito, tegen die tijd stuur ik wellicht een berichtje!
Oh really?
pi_76088633
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:23 schreef Sjappel het volgende:

[..]

domme vraag misschien, maar waarom eigenlijk niet?
Omdat ik iets weet van de ambities van Matthijs (die lijken op die van mij) en je daarvoor niet in aanmerking komt met een lijst vol 5.5jes.
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:17 schreef Matthijs- het volgende:
tegen die tijd stuur ik wellicht een berichtje!
Goede zaak, zal wss trouwens minder nodig zijn, vanaf het derde studieblok zijn de vakken een stuk makkelijker (in mijn perceptie uiteraard), bovendien schijnt macro-economie behoorlijk versimpeld te zijn ten opzichte van de stof die ik vorig jaar gedoceerd heb.
pi_76088846
Ik hoop volgend trimester ook op betere cijfers, alhoewel ik het zo slecht nog niet heb gedaan. Herkansingen wil ik eigenlijk niet doen, ik zie het maar als een leermoment.
Cool story, Hansel.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:22:08 #243
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76407182
Nog de beste wensen aan de Rotterdammers alhier
Oh really?
pi_76407244
Jij ook Matthijs, al een kamer gevonden?
Cool story, Hansel.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:44:44 #245
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_76408139
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Matthijs- het volgende:
Nog de beste wensen aan de Rotterdammers alhier
Jij ook (En de rest natuurlijk ook )
  maandag 4 januari 2010 @ 21:21:52 #246
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76415279
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Jij ook Matthijs, al een kamer gevonden?
Mwoa, niet erg actief op zoek geweest eigenlijk, en wát ik vond was ook niet altijd even relaxed. Wonen hier nu met z'n 3tjes, denk dat ik de propedeuse hier gewoon afmaak en dan verhuizen wil voor het tweede jaar.
Oh really?
pi_76629568
Iedereen de tentamens weer achter de rug? Heb zelf 2 v/d 3 tentamens gehaald.
pi_76630897
Over 1 week tentamens, moet wel goed komen denk ik.
Geen referral hier.
pi_76657759
Zijn hier nog meer mensen die meedoen aan de Erasmus Recruitment Days?
  zondag 10 januari 2010 @ 23:23:35 #250
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76661199
Op aanraden van huisgenoten ga ik voor de grap een paar presentaties bijwonen. Misschien handig om daar het e.e.a. te leren over wat je bijvoorbeeld definitief niet aanspreekt.
Oh really?
pi_76662147
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:23 schreef Matthijs- het volgende:
Op aanraden van huisgenoten ga ik voor de grap een paar presentaties bijwonen. Misschien handig om daar het e.e.a. te leren over wat je bijvoorbeeld definitief niet aanspreekt.
Dat is helemaal geen slecht idee, dus je gaat naar een brede mix van bedrijven?
pi_76662829
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:26 schreef Finitio het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die meedoen aan de Erasmus Recruitment Days?
Was eerst wel van plan, maar aangezien er niet veel bedrijven komen die fiscale mensen meesturen heb ik maar besloten het niet te doen. Ik pak dus alleen de bedrijvendag van de fiscale studievereniging mee.
  maandag 11 januari 2010 @ 00:04:07 #253
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76663333
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:41 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen slecht idee, dus je gaat naar een brede mix van bedrijven?
Jep, in vrijwel elke branche (van bankwezen tot overheid) bezoek ik er wel eentje! Jij gaat meer voor workshops en interviews denk ik?
Oh really?
pi_76663699
quote:
Op maandag 11 januari 2010 00:04 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Jep, in vrijwel elke branche (van bankwezen tot overheid) bezoek ik er wel eentje! Jij gaat meer voor workshops en interviews denk ik?
Heel goed bezig, op dezelfde manier heb ik ook al een aantal sectoren uitgesloten.

Vooral workshops inderdaad, die hoop ik samen met m'n vrienden te doen, dus heb me ook ingeschreven voor dingen die zij leuk vinden zoals consultants, overheid en optiehuizen.

Voor interviews moet je goed voorbereid zijn en je eerst verdiepen in het bedrijf, daar heb ik geen zin in, dus daar doe ik er maar twee van (mits ik uitgenodigd word natuurlijk).

Daarnaast hoop ik weer uit eten te gaan, dat was vorig jaar super.
pi_76663830
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:55 schreef Najir het volgende:

[..]

Was eerst wel van plan, maar aangezien er niet veel bedrijven komen die fiscale mensen meesturen heb ik maar besloten het niet te doen. Ik pak dus alleen de bedrijvendag van de fiscale studievereniging mee.
Begrijpelijk, voor rechtenstudenten is er ook niet veel bij.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:03 #256
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76742015
Finitio waarom ben je toch gestopt? Vandaag eerste practicum gehad in een vak waar je vroeger bij betrokken was en dat resulteerde serieus in paatsvervangende schaamte. De docent in kwestie wist geen raad met welke vraag dan ook vanuit het publiek, was constant in de war, wist totaal geen orde te krijgen in ons klasje waar een lacherig sfeertje begon te komen, en we moesten deze persoon zelfs het antwoord op een voor te bereiden vraag uitleggen daar deze persoon zelf niet eens begreep waarom dat het antwoord zou moeten zijn. Er werd halverwege zelfs letterlijk door iemand geroepen "we want Finitio".

Vond het eigenlijk bovenal erg sneu voor de docent, die duidelijk geen leuke tijd aan de les beleefde. Mja, als het straks pittiger wordt bij dit vak is het wel vervelend dat we niet op uitleg hoeven te rekenen.
Oh really?
pi_76743052
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:16 schreef Matthijs- het volgende:
Finitio waarom ben je toch gestopt? Vandaag eerste practicum gehad in een vak waar je vroeger bij betrokken was en dat resulteerde serieus in paatsvervangende schaamte. De docent in kwestie wist geen raad met welke vraag dan ook vanuit het publiek, was constant in de war, wist totaal geen orde te krijgen in ons klasje waar een lacherig sfeertje begon te komen, en we moesten deze persoon zelfs het antwoord op een voor te bereiden vraag uitleggen daar deze persoon zelf niet eens begreep waarom dat het antwoord zou moeten zijn. Er werd halverwege zelfs letterlijk door iemand geroepen "we want Finitio".

Vond het eigenlijk bovenal erg sneu voor de docent, die duidelijk geen leuke tijd aan de les beleefde. Mja, als het straks pittiger wordt bij dit vak is het wel vervelend dat we niet op uitleg hoeven te rekenen.
.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:36:03 #258
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76743235
De docente was gelukkig een nieuweling en wist waarschijnlijk niet waar dat over ging (was overigens uiteraard in het echt geen Fok-nickname ofzo).
Oh really?
pi_76743937
Dat hoopte ik al van niet, nee .
Cool story, Hansel.
pi_76744188
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:16 schreef Matthijs- het volgende:
Finitio waarom ben je toch gestopt? Vandaag eerste practicum gehad in een vak waar je vroeger bij betrokken was en dat resulteerde serieus in paatsvervangende schaamte. De docent in kwestie wist geen raad met welke vraag dan ook vanuit het publiek, was constant in de war, wist totaal geen orde te krijgen in ons klasje waar een lacherig sfeertje begon te komen, en we moesten deze persoon zelfs het antwoord op een voor te bereiden vraag uitleggen daar deze persoon zelf niet eens begreep waarom dat het antwoord zou moeten zijn. Er werd halverwege zelfs letterlijk door iemand geroepen "we want Finitio".

Vond het eigenlijk bovenal erg sneu voor de docent, die duidelijk geen leuke tijd aan de les beleefde. Mja, als het straks pittiger wordt bij dit vak is het wel vervelend dat we niet op uitleg hoeven te rekenen.
Hehe, dit hoor ik nog eens graag. Kan trouwens wel raden wie dat riep, zaten wel een paar onrustige mensen in jouw groep Matthijs.

Lijkt trouwens veel op de macropractica die ik zelf heb gevolgd. Werden gegeven door een aziatisch meisje zonder zelfvertrouwen of kennis van zaken. Zelfs onvoorbereid kon ik haar op enorm veel fouten wijzen, en dat deden ik en mijn vrienden dan ook constant. Zelfs zo erg dat ze me op een gegeven moment vroeg om de klas dan maar over te nemen . Daar ging ik uiteraard op in, maar toen ik zonder voorbereidingen voor de klas stond zei ik na enkele zinnen over de stof dat ze wel weer verder mocht.

Het belooft trouwens niet veel goeds voor de komende les als het nu al fout gaat, het Solow model (ik dacht de tweede les) is misschien wel het moeilijkste stukje stof dat ik ooit heb uitgelegd.
(Al moet worden opgemerkt dat de stof voor dit jaar 'versimpeld' is)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:06:14 #261
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76745077
Bij ons betreft het ook een Aziatisch meisje, toeval? Het Solow Growth model heb ik deze week net doorgenomen, wat is hier aan veranderd in de stof ten opzichte van vorig jaar? Vind dit hoofdstuk, en vooral ook die daarna over endogene economische groei overigens de meest interessante stof tot nu toe dit jaar!
Oh really?
pi_76747397
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:06 schreef Matthijs- het volgende:
Bij ons betreft het ook een Aziatisch meisje, toeval? Het Solow Growth model heb ik deze week net doorgenomen, wat is hier aan veranderd in de stof ten opzichte van vorig jaar? Vind dit hoofdstuk, en vooral ook die daarna over endogene economische groei overigens de meest interessante stof tot nu toe dit jaar!
Klopt, Solow model is wel erg interessant. In mijn jaar was het nog extreem wiskundig, ik was vooral vergelijkingen in elkaar aan het substitueren, afleiden et cetera. Vaak was het doel van de wiskunde ver te zoeken. Daar heb ik de docenten zo vaak op aangesproken dat ik misschien wel medeverantwoordelijk ben voor de veranderingen. Zelf vind ik trouwens het deel over de handelsbalans het leukst, daarmee kun je bijvoorbeeld uitleggen waarom de dollar eigenlijk wel moet dalen en waarom de Chinezen zulke grote hoeveelheden dollars inkopen.
pi_76765275
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:58 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klopt, Solow model is wel erg interessant. In mijn jaar was het nog extreem wiskundig, ik was vooral vergelijkingen in elkaar aan het substitueren, afleiden et cetera. Vaak was het doel van de wiskunde ver te zoeken. Daar heb ik de docenten zo vaak op aangesproken dat ik misschien wel medeverantwoordelijk ben voor de veranderingen. Zelf vind ik trouwens het deel over de handelsbalans het leukst, daarmee kun je bijvoorbeeld uitleggen waarom de dollar eigenlijk wel moet dalen en waarom de Chinezen zulke grote hoeveelheden dollars inkopen.
Ik vind het zo gaar om nou te bepalen wanneer er in de eigen munt betaald/ontvangen wordt en wanneer in de buitenlandse. Als je bijvoorbeeld vanuit Nederland dingen uit de UK importeert, betaal je dan in euro's of in ponden? En als de UK dingen uit Nederland koopt, betalen ze dan in euro's of ponden? Zo als ik het nu begrijp heeft China heel veel dollars, omdat ze zo veel verkopen aan de VS; maar als ik iets uit Engeland bestel, moet ik toch gewoon in ponden betalen? Dan krijgt Engeland toch geen euro's? Ik vind het beetje vaag allemaal.
En hoe bedoel je 'dollars inkopen'? Ze zitten toch min of meer met de dollar 'opgescheept' omdat ze zoveel aan de VS verkopen ofzo?

Wel leuk vak over het algemeen, had ik ook wel verwacht, alleen vind ik sommige dingen erg wazig.. Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Wiskunde 1 makkelijker is dan 2. Wiskunde 2 gaat juist verder op 1? Snap het tot nu toe allemaal wel, maar het is zeker niet makkelijker.

[ Bericht 1% gewijzigd door Conversatie op 13-01-2010 15:56:43 ]
pi_76772001
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:48 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik vind het zo gaar om nou te bepalen wanneer er in de eigen munt betaald/ontvangen wordt en wanneer in de buitenlandse. Als je bijvoorbeeld vanuit Nederland dingen uit de UK importeert, betaal je dan in euro's of in ponden? En als de UK dingen uit Nederland koopt, betalen ze dan in euro's of ponden? Zo als ik het nu begrijp heeft China heel veel dollars, omdat ze zo veel verkopen aan de VS; maar als ik iets uit Engeland bestel, moet ik toch gewoon in ponden betalen? Dan krijgt Engeland toch geen euro's? Ik vind het beetje vaag allemaal.
En hoe bedoel je 'dollars inkopen'? Ze zitten toch min of meer met de dollar 'opgescheept' omdat ze zoveel aan de VS verkopen ofzo?

Wel leuk vak over het algemeen, had ik ook wel verwacht, alleen vind ik sommige dingen erg wazig.. Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Wiskunde 1 makkelijker is dan 2. Wiskunde 2 gaat juist verder op 1? Snap het tot nu toe allemaal wel, maar het is zeker niet makkelijker.
Waar ik op doelde was dat China bewust de koers van de yuan laag houdt door zijn geldhoeveelheid te vergroten. Normaalgesproken zou de koers stijgen, vanwege de sterke handelsbalans van China, nu houden ze dat tegen door massaal dollars te kopen en yuan te verkopen. Als de yuan weinig waard is, zijn Chinese producten voor ons goedkoop en blijven ze veel exporteren. Het geld dat ze daarmee verdienen kunnen ze vervolgens weer investeren, bijvoorbeeld in de VS.

Verder vind ik wiskunde 2 zelf wel makkelijker dan wiskunde 1, een groot deel - vooral het matrixdeel - wijst echt zichzelf.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:27:48 #265
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76777260
Tot nu toe (financiele wiskunde, integralen) is Wiskunde 2 vooral weten welke formules je op je kaart moet zetten om tijdens het tentamen zo in te kunnen vullen.
Oh really?
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:04 #266
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_76777995
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:27 schreef Matthijs- het volgende:
Tot nu toe (financiele wiskunde, integralen) is Wiskunde 2 vooral weten welke formules je op je kaart moet zetten om tijdens het tentamen zo in te kunnen vullen.
True, al hebben wij met z'n drieën vanmiddag flink zitten kloten tijdens het practicum Ik ben benieuwd naar dat matrix gedoe, denk dat ik dat niet zo moeilijk ga vinden.
pi_76804257
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:26 schreef Finitio het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die meedoen aan de Erasmus Recruitment Days?
weer hetzelfde als de vorige keren..boeit niet echt, wel een mooie tas gekregen
Veni,Vidi, Vici
pi_76869431
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
pi_76869612
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Curls het volgende:
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
G Gebouw, hoewel het gebouw echt oud is en er vooral muffe mensen zijn, mooie meisjes zijn er zeldzaam . En je kan ook altijd T gebouw gaan bij de kleine bieb van bedrijfskunde.
Veni,Vidi, Vici
pi_76869658
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Curls het volgende:
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
De Centrale Bibliotheek bij Blaak ? Daar ga ik altijd naartoe.
Cool story, Hansel.
pi_76869683
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Curls het volgende:
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
M-gebouw al geprobeerd?
Spoilers!
pi_76869688
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:48 schreef Angelonfire23 het volgende:

[..]

G Gebouw, hoewel het gebouw echt oud is en er vooral muffe mensen zijn, mooie meisjes zijn er zeldzaam . En je kan ook altijd T gebouw gaan bij de kleine bieb van bedrijfskunde.
Waar is dat dan in het G gebouw? Ik heb daar wel eens rondgekeken, maar kon niet echt wat vinden behalve een grote studieruimte.

M gebouw? Zijn daar ruimtes om te studeren?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:21:44 #273
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77003365
Zijn er hier ook nog mensen met oude tussentoetsen macro-economie?
Oh really?
pi_77004505
Vandaag rechtsgeschiedenis gehad, zou zo maar eens voldoende kunnen zijn.
Geen referral hier.
pi_77005046
Hé, Matthijs, had jij dat eerste trimester al je tentamens gehaald? (toen je alle colleges ging skippen en zo).

Ik zit nu met hetzelfde probleem, al een week of twee, drie niet naar mijn hoorcolleges geweest .
Cool story, Hansel.
pi_77005705
als je het boek gaat lezen, goed begrijpt en alles onthoud moet het in mijn ogen wel zelf te leren zijn.
pi_77005780
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:24 schreef Sjappel het volgende:
als je het boek gaat lezen, goed begrijpt en alles onthoud moet het in mijn ogen wel zelf te leren zijn.
Het probleem is motivatie, of mij ertoe te zetten echt goed te leren. Het is een beetje als een vicieuze cirkel: als ik wel naar alle colleges ga, heb ik meestal geen zin meer om nog het boek te lezen of de opgaven te doen. Als ik niet ga, heb ik wel meer vrije tijd, maar heb ik een beetje het gevoel te geisoleerd te leven, alsof ik geen werk verricht .
Cool story, Hansel.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:58:36 #278
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77006860
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Hé, Matthijs, had jij dat eerste trimester al je tentamens gehaald? (toen je alle colleges ging skippen en zo).

Ik zit nu met hetzelfde probleem, al een week of twee, drie niet naar mijn hoorcolleges geweest .
Nee, niet alles gehaald. Maar dat ik per vak enkel het allereerste college volgde was daar nog niet eens zo zeer debet aan. Meer mijn gedrag buiten de colleges om. Heb dat nu aangepast en ga vanaf nu gewoon alles halen (gevaarlijk om dat aan te kondigen hehe) en die 2 vakken die ik gemist heb herkansen.

Btw:
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:21 schreef Matthijs- het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen met oude tussentoetsen macro-economie?
Oh really?
pi_77007207
ik ga het vragen aan mijn mentor of hij nog wat tussentoetsen van macro heeft liggen
pi_77007429
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:58 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, niet alles gehaald. Maar dat ik per vak enkel het allereerste college volgde was daar nog niet eens zo zeer debet aan. Meer mijn gedrag buiten de colleges om. Heb dat nu aangepast en ga vanaf nu gewoon alles halen (gevaarlijk om dat aan te kondigen hehe) en die 2 vakken die ik gemist heb herkansen.

Btw:
[..]


Colleges volgen is zeker geen vereiste om je tentamens goed te maken. Ik geloof nog steeds dat het niet efficiënt is om ze te volgen, zeker met reistijd erbij zou je de stof veel beter begrijpen als je in de tijd van het collegevolgen de stof zelf door zou kijken. Je moet dan echter wel accepteren dat je niet alles 100% zult begrijpen, omdat je soms gewoon iets gemist hebt. Gelukkig hoef je het ook niet 100% te snappen om een goed cijfer te halen.

Bedenk bij het leren trouwens ook hoe zuur het is om een tentamen in de zomer nog een keer te doen, als je alles weer vergeten bent en al je vrienden zomervakantie vieren, terwijl het buiten hartstikke mooi weer is en jij zwetend met de gordijnen dicht probeert te leren. Dat zou moeten motiveren om het in 1x te halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finitio op 19-01-2010 13:24:55 ]
pi_77007867
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:16 schreef Finitio het volgende:

[..]

Colleges volgen is zeker geen vereiste om je tentamens goed te maken. Ik geloof nog steeds dat het niet efficiënt is om ze te volgen, zeker met reistijd erbij zou je de stof veel beter begrijpen als je in de tijd van het collegevolgen de stof zelf door zou kijken. Je moet dan echter wel accepteren dat je niet alles 100% zult begrijpen, omdat je soms gewoon iets gemist hebt. Gelukkig hoef je het ook niet 100% te snappen om een goed cijfer te halen.

Bedenk bij het leren trouwens ook hoe zuur het is om een tentamen in de zomer nog een keer te doen, als je alles weer vergeten bent en al je vrienden zomervakantie vieren, terwijl het buiten hartstikke mooi weer is en jij zwetend met de gordijnen dicht probeert te leren. Dat zou moeten motiveren om het in 1x te halen.

Inderdaad.

Toen ik vorig jaar economie deed voerde ik niets uit en volgde geen enkel college. Dit jaar zorg ik simpelweg dat ik bij ben met de stof, niet eens zozeer de colleges, en het gaat prima tot dusver.
Geen referral hier.
pi_77008180
In mijn geval geldt het niet gaan naar colleges niet. Zelf heb ik een erg korte reistijd en ga dan ook naar bijna alle colleges. Daarnaast heb je dagen waarbij je zowel practicums en colleges hebt.

[quote=finitio]Bedenk bij het leren trouwens ook hoe zuur het is om een tentamen in de zomer nog een keer te doen, als je alles weer vergeten bent en al je vrienden zomervakantie vieren, terwijl het buiten hartstikke mooi weer is en jij zwetend met de gordijnen dicht probeert te leren. Dat zou moeten motiveren om het in 1x te halen.[/quote]

dat is wel een goede motivatie idd
pi_77010307
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:58 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, niet alles gehaald. Maar dat ik per vak enkel het allereerste college volgde was daar nog niet eens zo zeer debet aan. Meer mijn gedrag buiten de colleges om. Heb dat nu aangepast en ga vanaf nu gewoon alles halen (gevaarlijk om dat aan te kondigen hehe) en die 2 vakken die ik gemist heb herkansen.

Btw:
[..]
Ah, ok . Gelukkig heb ik nog een week of vijf voor mijn volgende tentamens, dat zou genoeg moeten zijn om alles weer in te halen .
Cool story, Hansel.
pi_77021460
Binnen hier en anderhalf jaar studeer ik af aan de TU Delft. Omdat ik denk dat een goede kennis van de economie noodzakelijk is om toch iets te bereiken in het bedrijfsleven, zou ik graag de master in general management gaan volgen aan de Erasmus universiteit.

Zit er hier iemand die deze twee jarige opleiding al gevolgd heeft en iets kan vertellen over de meerwaarde ervan? En hoe groot is de kans dat je naar één van de internationale top partner universiteiten (lees: HEC Paris, Wharton, ...) mag binnen deze opleiding?
pi_77023057
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:50 schreef Curls het volgende:

[..]

Waar is dat dan in het G gebouw? Ik heb daar wel eens rondgekeken, maar kon niet echt wat vinden behalve een grote studieruimte.

M gebouw? Zijn daar ruimtes om te studeren?
Iemand? Plekjes waar je afgezonderd kunt studeren? Kan me niet goed concentreren in die massale plaatsen als UB etc..
pi_77023348
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:44 schreef Curls het volgende:

[..]

Iemand? Plekjes waar je afgezonderd kunt studeren? Kan me niet goed concentreren in die massale plaatsen als UB etc..
Wat bedoel je met afgezonderd? Kamers voor 1 persoon zijn er namelijk niet; anders is het bic, T4-50 ofzo wel een goede ruimte. Dat is redelijk klein, je hebt er een aantal tafels en het is er stil. Verder in het g-gebouw heb je nog een kleine stilteruimte, ook wel een goede plek.
pi_77026793
Vraag het anders aan de receptionisten in het C gebouw
pi_77034448
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:44 schreef Curls het volgende:

[..]

Iemand? Plekjes waar je afgezonderd kunt studeren? Kan me niet goed concentreren in die massale plaatsen als UB etc..
Zelf ging ik gewoon heel vaak in een willekeurig lokaal zitten op h4 h5 of h6. Dan zit je wel gewoon in je eentje in een lokaal. Heb daar vaak genoeg een uur of 4 gezeten zonder dat ik ook maar iemand anders gehoord heb. Nu hou ik mijn vakken gewoon wat meer bij zodat ik niet meer hoef te blokken aan het einde

Oude tussentoetsen voor macro zullen waarschijnlijk moeilijk worden, ik heb ze niet want wij hadden vorig jaar opdrachten in plaats van toetsen.
pi_77037108
Oh, wat een marteling vandaag, 2 tentamens! Materieel Strafrecht om 13.30 en Veiligheid in de Rechtsstaat om 18.30. Ik ben zo gaar dat ik niet meer kan slapen.

En van 5,5 uur schrijven krijg je een zere hand
Spoilers!
pi_77047929
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, wat een marteling vandaag, 2 tentamens! Materieel Strafrecht om 13.30 en Veiligheid in de Rechtsstaat om 18.30. Ik ben zo gaar dat ik niet meer kan slapen.

En van 5,5 uur schrijven krijg je een zere hand
Haha, dat lijkt me ook, na 1 rechtententamen ben ik meestal al gebroken. Materieel Strafrecht heb ik zelf uitgesteld tot de herkansing, was dat tentamen te doen?
pi_77052238
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:32 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha, dat lijkt me ook, na 1 rechtententamen ben ik meestal al gebroken. Materieel Strafrecht heb ik zelf uitgesteld tot de herkansing, was dat tentamen te doen?
Nou, ik heb dit tentamen nu voor de 5e keer gemaakt... Ze hadden het zeker makkelijker gemaakt dan voorgaande jaren omdat er minder vragen waren en ook minder instinkers. De meerkeuze was behoorlijk moeilijk, maar met wat logisch denkvermogen ging het wel. De open vragen gingen over corporaties (rechtspersoon en functioneel daderschap), causaliteit, opzet/schuld en medeplegen/medeplichtigheid.

Het was beter te doen dan voorgaande jaren, maar ik durf niet positief te zijn. Vorige zomer dacht ik dat ik het supergoed had gedaan en toen had ik een 4,1 dus ik durf niet meer te hopen

Omdat ik Criminologie studeer, ben ik gewend om heel breed te denken en om 2 kantjes te antwoorden per vraag om alle informatie te geven die ook maar iets met de vraag te maken heeft. Dat is dus iets wat je absoluut niet bij rechten moet doen. Als er bijvoorbeeld niet om vrijwillige terugtred wordt gevraagd moet je daar niet over beginnen, ook al wordt ernaar gehint in de casus. Daar ging ik elke keer de fout in. Ik heb nu elke vraag 6 keer gelezen, het van alle mogelijke invalshoeken bekeken en heel goed nagedacht over wat ze nou precies vroegen. Dus wie weet ging het goed!

's Avonds was het wel even omschakelen, ik heb 4 (!) antwoordvellen volgeschreven.
Spoilers!
pi_77105280
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, ik heb dit tentamen nu voor de 5e keer gemaakt... Ze hadden het zeker makkelijker gemaakt dan voorgaande jaren omdat er minder vragen waren en ook minder instinkers. De meerkeuze was behoorlijk moeilijk, maar met wat logisch denkvermogen ging het wel. De open vragen gingen over corporaties (rechtspersoon en functioneel daderschap), causaliteit, opzet/schuld en medeplegen/medeplichtigheid.

Het was beter te doen dan voorgaande jaren, maar ik durf niet positief te zijn. Vorige zomer dacht ik dat ik het supergoed had gedaan en toen had ik een 4,1 dus ik durf niet meer te hopen

Omdat ik Criminologie studeer, ben ik gewend om heel breed te denken en om 2 kantjes te antwoorden per vraag om alle informatie te geven die ook maar iets met de vraag te maken heeft. Dat is dus iets wat je absoluut niet bij rechten moet doen. Als er bijvoorbeeld niet om vrijwillige terugtred wordt gevraagd moet je daar niet over beginnen, ook al wordt ernaar gehint in de casus. Daar ging ik elke keer de fout in. Ik heb nu elke vraag 6 keer gelezen, het van alle mogelijke invalshoeken bekeken en heel goed nagedacht over wat ze nou precies vroegen. Dus wie weet ging het goed!

's Avonds was het wel even omschakelen, ik heb 4 (!) antwoordvellen volgeschreven.
Vijfde keer , zoiets hoop ik nooit mee te hoeven maken. En.. 4 antwoordvellen??!! Ik heb er nog nooit meer dan 1 volgekregen, al schrijf ik niet eens zo klein. Te veel mogelijkheden zien bij vragen herken ik wel heel goed, ik moet vragen vaak gedachteloos oplossen om niet te ver door te denken enzo.. gewoon doen wat je geleerd hebt, dat willen ze horen, en niet meer.

Laat even weten of je het nu wel gehaald hebt, ik duim voor je
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:42:38 #293
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77178215
Blackboard zit ook weer te kutten; krijg elke keer te zien dat ik voor geen enkel vak ben ingeschreven dus kan nu ook even niet de hoorcollege-slides inzien.
Oh really?
pi_77202152
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Matthijs- het volgende:
Blackboard zit ook weer te kutten; krijg elke keer te zien dat ik voor geen enkel vak ben ingeschreven dus kan nu ook even niet de hoorcollege-slides inzien.
Moet je niet eerst bij SIN-online je vakken als 'channel' toevoegen? Dan krijg je ze een dag of wat later ook in BB te zien.
Cool story, Hansel.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:26:32 #295
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77207046
Jawel, maar dat heb ik aan het begin van het collegejaar al gedaan. Ze zijn inmiddels weer terug trouwens, gebeurt bij mij wel eens in de maand dat blackboard even vaag doet.

Wel top hoe gemakkelijk het is contact te krijgen met de docenten overigens, helemaal voor zo'n grootschalige universiteit als de EUR. Ik stuurde gisteravond een mailtje naar de professor macro-economie een had vanochtend direct reactie van hem.
Oh really?
pi_77212821
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:26 schreef Matthijs- het volgende:
Jawel, maar dat heb ik aan het begin van het collegejaar al gedaan. Ze zijn inmiddels weer terug trouwens, gebeurt bij mij wel eens in de maand dat blackboard even vaag doet.

Wel top hoe gemakkelijk het is contact te krijgen met de docenten overigens, helemaal voor zo'n grootschalige universiteit als de EUR. Ik stuurde gisteravond een mailtje naar de professor macro-economie een had vanochtend direct reactie van hem.
Het is toch juist helemaal niet de bedoeling de docenten te mailen?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:40:08 #297
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77218169
Maar de professor is een Belg, weet hij veel.
Oh really?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:41:31 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_77218224
Waarom zou je een docent niet mogen mailen?
Spoilers!
pi_77218945
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zou je een docent niet mogen mailen?
Dacht dat dat ooit gezegd was, ivm hoeveelheid studenten. Maar maakt mij verder niet uit Aardig dat hij zo snel terugmaild in ieder geval

[ Bericht 18% gewijzigd door Conversatie op 24-01-2010 19:09:29 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 21:21:21 #300
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77225563
Ik had gewoon via sin-online een mailtje gestuurd naar de 'instructor-users' van macro-economie en hij was de eerste die reageerde.

Heeft iemand overigens ervaring met ons talencentrum? Ik wil voor de fun de beginnerscursus Chinees doen. Die schijn je te moeten 'bestellen' in de webshop, maar daar kan je enkel een intakegesprek bestellen, en dat is niet nodig voor een beginnerscursus.
Oh really?
pi_77235008
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:00 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Dacht dat dat ooit gezegd was, ivm hoeveelheid studenten. Maar maakt mij verder niet uit Aardig dat hij zo snel terugmaild in ieder geval
Misschien verschilt het per opleiding. Wij hebben in de courseguide op sin-online per vak een contactpersoon staan en dat is dus degene die je kunt mailen als je een vraag hebt. Nou ja, t maakt ook niet uit verder
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')