abonnement Unibet Coolblue
pi_74431614
Ik ben onlangs verhuisd en toen bleek ik een werkende tv-aansluiting te hebben. Ik trof vanavond bij thuiskomst een brief van Ziggo aan met de mededeling dat er geen abonnement op mijn adres aanwezig is, en dat als ik niet binnen 10 dagen reageer, ze de boel afsluiten.

Ik kijk bijna geen tv, dus ik zou het niet missen en ik vind het best een experiment waard om eens te kijken wat er na 10 dagen gebeurt.

Ik heb in ieder geval gehoord dat het voor kabelaars technisch heel moeilijk is om mensen af te sluiten (ze moeten fysiek naar de woning) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft (met Ziggo, dan wel met het afsluiten van kabelafsluitingen per woning door kabelaars). Mijn vermoeden is dat ze op goed geluk dit soort bangmaakbrieven versturen.

In ieder geval leuk om eens te kijken wat gebeurt.
pi_74431721
Ze sturen niet speciaal iemand naar je huis toe maar mocht een monteur in de buurt zijn dan komt ie idd ook even langs om kabeltje eruit te trekken.

Sommige huishoudens kijken al jaren analoog zonder te betalen en andere worden echt afgesloten binnen een week.... tis maar net hoe de wind waait
  donderdag 5 november 2009 @ 20:19:55 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74431985
In ieder geval een tvp waard.

Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
pi_74432045
Afsluiten kost ze aanzienlijk meer dan niet-afsluiten, m.a.w. lekker zo laten, ze zijn duur genoeg!
En mocht er iemand voor de deur staan die je wil afsluiten: jij hebt geen contract met ze, en laat ze ook niet binnen. Mag-ie dat fijn buiten gaan oplossen
censuur :O
pi_74432185
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Afsluiten kost ze aanzienlijk meer dan niet-afsluiten, m.a.w. lekker zo laten, ze zijn duur genoeg!
En mocht er iemand voor de deur staan die je wil afsluiten: jij hebt geen contract met ze, en laat ze ook niet binnen. Mag-ie dat fijn buiten gaan oplossen
Dat doet ie ook buiten
De wijkcentrale kastjes staan in de straat, dat zijn die grijze kastjes die ergens in je straat tegen de muur staat, daar zitten alle verbindingen naar de woning en die ontkoppelen ze gewoon
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.

Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Ziggo doet het wel degelijk
pi_74432188
Dat gaat tamelijk willekeurig, maar wie niet betaalt kan uit het verdeelkastje getrokken worden en dan heb je geen signaal meer. Als iemand verhuist blijft het er meestal gewoon op staan.
Wij hebben al 6 jaar schotel, maar ik probeerde vorige week het kabelkastje, en ook gewoon signaal.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_74432235
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:09 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik ben onlangs verhuisd en toen bleek ik een werkende tv-aansluiting te hebben. Ik trof vanavond bij thuiskomst een brief van Ziggo aan met de mededeling dat er geen abonnement op mijn adres aanwezig is, en dat als ik niet binnen 10 dagen reageer, ze de boel afsluiten.

Ik kijk bijna geen tv, dus ik zou het niet missen en ik vind het best een experiment waard om eens te kijken wat er na 10 dagen gebeurt.

Ik heb in ieder geval gehoord dat het voor kabelaars technisch heel moeilijk is om mensen af te sluiten (ze moeten fysiek naar de woning) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft (met Ziggo, dan wel met het afsluiten van kabelafsluitingen per woning door kabelaars). Mijn vermoeden is dat ze op goed geluk dit soort bangmaakbrieven versturen.

In ieder geval leuk om eens te kijken wat gebeurt.
Kijk eens, Ziggo heeft ongetwijfeld een verhuisbericht (of een bericht van opzegging wegens verhuizing) gehad van de vorige bewoners, en weet dus dat er momenteel nog signaal wordt geleverd in de woning zonder dat er sprake is van een abonnement. Die situatie laten ze echt niet bestaan nu ze daar van op de hoogte zijn. Als je geen abonnement neemt zal het signaal gewoon op korte termijn worden afgesloten. Wil je daarna toch weer signaal, dan dien je niet alleen een abonnement te nemen maar ook weer zogenaamde aansluitkosten te betalen. Dit is geen bangmaakbrief. Ze bewijzen je eerder een dienst omdat je de kosten voor heraansluiting kunt voorkomen als je tijdig reageert en een abonnement neemt.

Het is echt een koud kunstje om je signaal af te sluiten en daar is technisch niets moeilijks aan. Het gebeurt ook dagelijks. In de buurt van je woning bevindt zich op straat een verdeelkastje en alles wat een Ziggo monteur hoeft te doen is in dat kastje even de coaxkabel die naar jouw woning loopt losmaken en je hebt geen signaal meer.
pi_74432332
Het heeft bij mijn vader zo'n 9 maanden geduurt eer dat het e.e.a. was afgesloten
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_74432454


Hier is zo'n kastje dat ergens bij je in de straat staat, daar zie je ook de eindversterker en alle aansluitingen in de omgeving, ze kijken gewoon welke stekker van jou is en trekken die eruit
pi_74432578
Ik kreeg een paar weken geleden dezelfde brief... Heb net gecheckt, kabel werkt nog steeds..

Vraag me nu idd af waarom ik digitenne heb
  donderdag 5 november 2009 @ 20:41:41 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74432836
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]

Hier is zo'n kastje dat ergens bij je in de straat staat, daar zie je ook de eindversterker en alle aansluitingen in de omgeving, ze kijken gewoon welke stekker van jou is en trekken die eruit
zie je meteen hoe onveilig kabel internet is
pi_74433048
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.

Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Klopt ziggo heeft niet overal zelf kabels liggen maar in een groot deel van het land wel.
  donderdag 5 november 2009 @ 20:48:16 #13
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_74433106
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.

Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Uh, jawel, het zijn veelal wel hun kabels. Het hele net hebben ze mee overgenomen van de gemeenten toen de zooi geprivatiseerd werd. Maar ze trekken inderdaad "jouw" verbinding met de eindversterker los, als ze een keer met de servicewagen in de buurt zijn.
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:41 schreef Buschetta het volgende:

[..]

zie je meteen hoe onveilig kabel internet is
Want?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_74433118
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk eens, Ziggo heeft ongetwijfeld een verhuisbericht (of een bericht van opzegging wegens verhuizing) gehad van de vorige bewoners, en weet dus dat er momenteel nog signaal wordt geleverd in de woning zonder dat er sprake is van een abonnement. Die situatie laten ze echt niet bestaan nu ze daar van op de hoogte zijn. Als je geen abonnement neemt zal het signaal gewoon op korte termijn worden afgesloten. Wil je daarna toch weer signaal, dan dien je niet alleen een abonnement te nemen maar ook weer zogenaamde aansluitkosten te betalen. Dit is geen bangmaakbrief. Ze bewijzen je eerder een dienst omdat je de kosten voor heraansluiting kunt voorkomen als je tijdig reageert en een abonnement neemt.

Het is echt een koud kunstje om je signaal af te sluiten en daar is technisch niets moeilijks aan. Het gebeurt ook dagelijks. In de buurt van je woning bevindt zich op straat een verdeelkastje en alles wat een Ziggo monteur hoeft te doen is in dat kastje even de coaxkabel die naar jouw woning loopt losmaken en je hebt geen signaal meer.
Technisch idd easypeasy, maar daarvoor moeten ze dus kennelijk een monteur sturen. Vraag is hoe vaak een monteur naar zo'n verdeelkast gaat tegenwoordig (en of ze consistent, wanneer ze bijvoorbeeld zo'n kast openmaken voor een reparatie of te activeren aansluiting, ook een lijst afwerken met te deactiveren aansluitingen). Als ze afsluiten, dan moeten ze ook weer aansluiten bij een nieuwe verhuizing en dat kost ze alleen maar geld, terwijl de huidige situatie ze niets kost en ze de flexibiliteit geeft om snel en tegen lage kosten nieuwe klanten aan te kunnen sluiten.
pi_74433171
Mocht ik trouwens echt afgesloten worden, dan ga ik wrs voor een digitenne-aansluiting van 8 euro p/m.
pi_74433695
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:48 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Technisch idd easypeasy, maar daarvoor moeten ze dus kennelijk een monteur sturen. Vraag is hoe vaak een monteur naar zo'n verdeelkast gaat tegenwoordig (en of ze consistent, wanneer ze bijvoorbeeld zo'n kast openmaken voor een reparatie of te activeren aansluiting, ook een lijst afwerken met te deactiveren aansluitingen). Als ze afsluiten, dan moeten ze ook weer aansluiten bij een nieuwe verhuizing en dat kost ze alleen maar geld, terwijl de huidige situatie ze niets kost en ze de flexibiliteit geeft om snel en tegen lage kosten nieuwe klanten aan te kunnen sluiten.
Ze werken inderdaad gewoon lijsten af met adressen die moeten worden afgesloten. Dat kost ze geen extra geld want de monteurs die dat dagelijks doen zijn gewoon in vaste dienst tegen een vast loon. En natuurlijk zijn die monteurs er niet alleen om abonnees af- en aan te sluiten maar ook om ter plaatse storingsklachten te onderzoeken en zo mogelijk op te lossen.

Maar je hebt gelijk dat het voor Ziggo eenvoudiger is als ze niemand langs hoeven te sturen om een adres af te sluiten en dan mogelijk later weer aan te sluiten. Daarom sturen ze ook die brieven aan nieuwe bewoners. Zo hoeven zij geen monteur langs te laten komen en jij hoeft geen aansluitkosten te betalen als je prijs stelt op blijvende signaallevering (en dus een abonnement neemt). Een win-win situatie dus.
pi_74433781
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
Mocht ik trouwens echt afgesloten worden, dan ga ik wrs voor een digitenne-aansluiting van 8 euro p/m.
Bedenk wel dat je dan ook een decoder en smartcard en een (kamer)antenne nodig hebt, dat het zenderaanbod van Digitenne zeer mager is, en de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven is.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:07:40 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74433846
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:48 schreef MPG het volgende:
Want?
zit allemaal op hetzelfde grid zonder encryptie
pi_74433902
er word standaard 2x per jaar onderhoud vericht aan de "verdeelkasten" dus na een aantal maanden word je waarschijnlijk alsnog een keer afgesloten.. maar ze zullen inderdaad niet speciaal voor jou naar die kasten toe gaan om je er uit te gooien.
No Guts, No Glory
  donderdag 5 november 2009 @ 21:17:41 #20
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_74434286
Ik heb ooit nog eens stage gelopen bij Multikabel, en er zat gewoon 'n apparaatje een "CityCom" werd deze genoemd, en dan kon ze zo vanaf afstand in de multitap 'n schakelaartje omzetten waardoor de abonnee werd afgesloten...

Dat plaatje van die eindversterker doet wel weer wat herinneringen herleven, maar ik zie de Citycom niet iig.
pi_74435381
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:03 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ze werken inderdaad gewoon lijsten af met adressen die moeten worden afgesloten. Dat kost ze geen extra geld want de monteurs die dat dagelijks doen zijn gewoon in vaste dienst tegen een vast loon. En natuurlijk zijn die monteurs er niet alleen om abonnees af- en aan te sluiten maar ook om ter plaatse storingsklachten te onderzoeken en zo mogelijk op te lossen.
Nou ja, als je monteurs minder werkzaamheden hebben (je enkel richten op storingsgevallen en niet op aan- en afsluitingen), dan heb je natuurlijk minder monteurs nodig voor hetzelfde geld.
quote:
Maar je hebt gelijk dat het voor Ziggo eenvoudiger is als ze niemand langs hoeven te sturen om een adres af te sluiten en dan mogelijk later weer aan te sluiten. Daarom sturen ze ook die brieven aan nieuwe bewoners. Zo hoeven zij geen monteur langs te laten komen en jij hoeft geen aansluitkosten te betalen als je prijs stelt op blijvende signaallevering (en dus een abonnement neemt). Een win-win situatie dus.
Ik vraag het me af, voor zowel de nieuwe bewoner als voor Ziggo. De nieuwe bewoner zit namelijk in de 'lose'-situatie omdat hij de volle mep moet betalen voor een dienst die hij ook (tot zo lang het duurt) gratis zou kunnen krijgen (en hij kan na het afsluiten direct voor digitenne gaan, wat niet geactiveerd hoeft te worden door een monteur). En Ziggo zit met het probleem dat ze niet weten of er bij een opzegging een nieuwe bewoner in het pand zit. En dan loop je dus als Ziggo voor niks aansluitingen af te sluiten, terwijl ze wellicht alsnog later aangesloten zouden moeten worden.

Monteurs zijn er voor onderhoud/service; ze scheppen enkel de randvoorwaarden voor een dienst en dragen niets bij aan het operationele proces van het leveren van de daadwerkelijke dienst en die kosten wil men doorgaans zo laag mogelijk houden.
pi_74435527
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:17 schreef Tellorian het volgende:
Ik heb ooit nog eens stage gelopen bij Multikabel, en er zat gewoon 'n apparaatje een "CityCom" werd deze genoemd, en dan kon ze zo vanaf afstand in de multitap 'n schakelaartje omzetten waardoor de abonnee werd afgesloten...

Dat plaatje van die eindversterker doet wel weer wat herinneringen herleven, maar ik zie de Citycom niet iig.
Oh humor, ben benieuwd.
pi_74435584
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:05 schreef Riparius het volgende:

[..]

Bedenk wel dat je dan ook een decoder en smartcard en een (kamer)antenne nodig hebt, dat het zenderaanbod van Digitenne zeer mager is, en de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven is.
die 8,50 is inclusief decoder/smartcard huur...

kwaliteit is eigenlijk prima, al schijnt dat afhankelijk te zijn van waar je woont... Inderdaad niet megaveel zenders, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan he... de belangrijkste 20 heb je...

En eerlijk gezegd,als ik er 5 gebruik is het veel...
pi_74435611
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:47 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Oh humor, ben benieuwd.
ik woon hier al een jaar... als het zo simpel was hadden ze me allang afgesloten toch...
pi_74435671
Goed topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')