abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 november 2009 @ 15:29:43 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74421702
Wat is nu eigenlijk Usenet
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden
quote:
  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
  • Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken
    quote:
    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.
    Retentie :
    quote:
    Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen
    quote:
    Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews
    SMSusenet (betalen met sms)
    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar
    quote:
    www.nzbindex.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekent over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.
    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu
    quote:
    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.
    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van
    quote:
    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
    Voordelen usenet
    quote:
    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open
    Vorige delen
    quote:
    OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki



    [ Bericht 2% gewijzigd door PiRANiA op 05-11-2009 16:00:37 ]
      donderdag 5 november 2009 @ 15:42:19 #2
    236839 TimKuik
    Illegaal downloaden mag niet!
    pi_74422204
    IK LEES MEE !
    This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
    pi_74422207
    tvp
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
      donderdag 5 november 2009 @ 15:44:23 #4
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_74422289
    Kunnen die spoilers geen quotes worden, of is dan de OP te lang?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_74422341
    Inderdaad, waarom die spoilers?

    Tevens Verkapte Post.
    pi_74422772
    Ik wil ook weer eens nieuwgroepen gaan gebruiken.
    TVP dus!
    Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
      donderdag 5 november 2009 @ 16:00:44 #7
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_74422894
    quotes dan
    pi_74423288
    Synchronicity!

    Ik was net vandaag aan het kijken naar het eindelijk eens overstappen naar Usenet, dus dit topic komt als geroepen (ik was ernstig op zoek naar de naam van Eweka!)
    Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
      donderdag 5 november 2009 @ 16:21:26 #9
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_74430565
    ik lurk gewoon weer mee
      donderdag 5 november 2009 @ 22:11:24 #11
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_74436579
    Laatst W7 op mn pc gezet, maar vergeten om mijn FTD database te backuppen. Nu kan ik niet verder meer zoeken dan een week terug ofzo Ik maak altijd overal backups van voor ik formatteer, maar FTD vergeet ik elke keer weer
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_74447465
    Gehehe, ga verhuizen naar een studentencomplex met supersnel internet. Fucking relaxt met Usenet
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
    pi_74452798
    TVP
    pi_74479234
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 19:40 schreef Sorella het volgende:
    ik lurk gewoon weer mee
    +1
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_74534222
    is er iemand die usenet gebruikt icm met een rss feed?

    dat werkte altijd prima met torrent. maar ik ben overgestapt naar usenet

    ik heb al een manier gevonden met tvnzb maar die heeft niet alle tv series (oa life)

    nu kan ik ze wel tegen komen in a.b.teevee maar ik heb nog geen site gevonden waarbij je de rss kan vinden op een bepaalde news groep.

    wie kan me hierbij helpen?
    pi_74574885
    edit: never mind

    [ Bericht 46% gewijzigd door Tourniquet op 11-11-2009 11:57:53 ]
      dinsdag 10 november 2009 @ 16:20:49 #17
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_74576886
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 10:58 schreef DancePlaza het volgende:
    is er iemand die usenet gebruikt icm met een rss feed?

    dat werkte altijd prima met torrent. maar ik ben overgestapt naar usenet

    ik heb al een manier gevonden met tvnzb maar die heeft niet alle tv series (oa life)

    nu kan ik ze wel tegen komen in a.b.teevee maar ik heb nog geen site gevonden waarbij je de rss kan vinden op een bepaalde news groep.

    wie kan me hierbij helpen?
    www.nzbindex.nl
    Je maakt een zoekopdracht en van die zoekopdracht kan je een RSS maken.
    pi_74599287
    Ik wil ook nieuwsgroepen gaan gebruiken.

    Maar ik weet welke ik moet kiezen Eweka of XS News..

    Kan iemand de voordelen van deze twee noemen? Zou erg fijn zijn!
    pi_74608346
    Is eweka niet duurder als xsnews ?
    Zelf heb ik xsnews en ben daar erg tevreden over, heb een 20Mb abbo maar haal met altbinz snelheden van 50 Mb. Retentie is nu denk op de 300 dagen en gaat door tot de 400. Tot nogtoe haal ik alles compleet binnen wat ik hebben wil.
    Met eweka heb ik geen ervaring.
    pi_74921561
    Ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor aan moet maken, dus ik post het hier maar even.
    Ik gebruik Sabnzbd icm met ipv6 en newszilla. Maar nu stopt hij vaak na een paar minuten downloaden, als ik hem dan afsluit en opnieuw opstart, dan gaat hij weer verder en stopt er weer mee. Ik heb het net geprobeerd met een nzb van nog geen 9 dagen oud, daar gebeurd het ook mee.

    Wie geeft het verlossende antwoord?
    Where did all the love go?
      maandag 23 november 2009 @ 10:08:53 #21
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_74932615
    Newzleech werkt niet echt mee de laatste dagen
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      donderdag 26 november 2009 @ 11:58:19 #22
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_75015259
    godverdomme wat heb ik een hekel aan wachtwoord-beveiligde rar's

    Net een lading Heroes gedownload gekuikt en is de shit beveiligd met een password
      donderdag 26 november 2009 @ 12:06:06 #23
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75015497
    Wie gebruikt de beta al van sab?



    ik heb hem ff gebruikt, maar hij vergat welke dingen ik al via rss had gekuikt
      donderdag 26 november 2009 @ 16:16:13 #24
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75023745
    Mwa, kvind Sab zoals ik em had eigenlijk wel goed genoeg. Misschien dat ik over een tijdje een nieuwe versie erop zet, maar de nieuwe functies hebben voor mij geen enorme meerwaarde. Sab was gewoon al een zeer fijn stuk software!
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_75076710
    misschien al 100x gevraagd maar dan gaan we voor de 101ste keer

    Zijn er mensen die newzbin en ftd beide gebruikt hebben? Ik heb ftd al jaren in gebruik maar ben wel benieuwd geworden naar newzbin.
    Wie kan zijn ervaringen delen?

    Tevens: verkapte kan iemand mij uitnodigen voor newzbin post?
    pi_75148527
    Doet Eweka het niet?

    edit: stroomstoring zo te zien, volgens website Eweka

    [ Bericht 61% gewijzigd door Oproerkraaier op 30-11-2009 16:57:30 ]
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
      Moderator maandag 30 november 2009 @ 16:56:15 #27
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75148669
    Ik gebruik:

    Astraweb (onbeperkte snelheid, 20 threads, 400+ retentie, ¤ 7.30 per maand, afhankelijk van hoe de dollar staat)
    Newsreactor (www.daansystems.com ik heb hem gekocht, ideaal is dat hij niet moet decoden na het downloaden, dit doet NR als enige on the fly. Geen auto par/rar though)
    FTD af en toe
    binsearch.info

    Ik heb Eweka en Hitnews gehad, maar Astraweb vind ik veel beter, vooral de onbeperkte snelheid. Ik haal momenteel ook de volle 48mbit
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_75156674
    weet iemand hoe het zit met de retentie van Eweka? hij is op dit moment 458 dagen en loopt dagelijks op, maar heeft Eweka hier nog een grens aan gesteld of is het de bedoeling dat alles wat nu gepost wordt eeuwig online blijft staan...?

    voor de OP: afbeeldingen werken niet
    pi_75161239
    hoe lang duurt het voordat de ideal betaling verwerkt wordt bij Eweka? kan niet wachten!
    pi_75161440
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef milkingmonkey het volgende:
    hoe lang duurt het voordat de ideal betaling verwerkt wordt bij Eweka? kan niet wachten!
    half uurtje ofzo. Maar, Eweka doet het op dit moment iet Stroomstoring

    Edit: Werkt nu wel weer een heel klein beetje
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
      maandag 30 november 2009 @ 22:37:35 #31
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75164306
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 16:56 schreef djkoelkast het volgende:
    Newsreactor (www.daansystems.com ik heb hem gekocht, ideaal is dat hij niet moet decoden na het downloaden, dit doet NR als enige on the fly.)
    Sab, Newsleecher en Alt.Binz ook hoor.. Alleen Grabit niet voor zo ver ik weet.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 30 november 2009 @ 22:53:52 #32
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75165059
    1871816.45 ⁄ 1872353.44 MB Remaining

      maandag 30 november 2009 @ 22:54:21 #33
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_75165069
    Heeft HBO ervoor gezorgd dat al hun series niet meer te downloaden zijn?
    Ik krijg bij zowel Curb Your Enthusiasm als True Blood allemaal incomplete files. Dit probleem treedt op bij Usenetserver.com, maar ook bij Eweka.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_75170661
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 22:54 schreef Wepeel2 het volgende:
    Heeft HBO ervoor gezorgd dat al hun series niet meer te downloaden zijn?
    Ik krijg bij zowel Curb Your Enthusiasm als True Blood allemaal incomplete files. Dit probleem treedt op bij Usenetserver.com, maar ook bij Eweka.
    lijkt me onwaarschijnlijk.

    wellicht een optie om via een andere site je nzb's te genereren?
    pi_75170838
    Ik ben af en toe lid van usenext. Kost 70 euro per jaar ofzo (weet het niet zeker meer) en dan download je alles heel simpel en op full speed. Alleen is lang niet alles te vinden in de nieuwsgroepen, dus is het voor mij alleen een aanvulling. Alle films enz enz die ik zoek staan allemaal wel op het internet, helemaal als je bv een rapidshare account hebt.
    My soul is painted like the wings of butterflies
      dinsdag 1 december 2009 @ 07:11:44 #36
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75171413
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 22:53 schreef PiRANiA het volgende:
    1871816.45 ⁄ 1872353.44 MB Remaining


    Das wel erg veel (bijna 2TB). Wat zit daar allemaal bij?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 11:51:49 #37
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75176792
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 22:37 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Sab, Newsleecher en Alt.Binz ook hoor.. Alleen Grabit niet voor zo ver ik weet.
    newsleecher moet echt wel decoden, sab ook (althans, de versies die ik probeerde). Bij Newsreactor is het zo: elk block wat je downloadt staat ook onmiddellijk op je schijf en dus niet pas na het decoden.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
      dinsdag 1 december 2009 @ 19:53:15 #38
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_75193952
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 03:34 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    lijkt me onwaarschijnlijk.

    wellicht een optie om via een andere site je nzb's te genereren?
    Helaas ligt het daar ook niet aan. Ik heb het al via verschillende sites geprobeerd (binsearch.info, www.newzbin.com en de searchengine van www.usenetserver.com). En het is echt alleen maar bij de HBO series.
    Ik zal eens kijken of er ook andere forums zijn waar ik hierover wat kan vragen.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_75251395
    Heeft iemand een alternatief voor foechoer? die site is nu al een paar dagen aan het verhuizen
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_75507713
    Sinds een tijd problemen met Ziggo. We zijn sinds 2002 lid van Quicknet wat toen Multikabel werd en nu Ziggo. Ik ben steeds minder tevreden over Ziggo. Steeds als ik iets download, maakt niet uit wat, krijg ik 'Article not found'. Bij bestanden van 1 dag oud, maar ook van 7 dagen bijvoorbeeld. Heb net op mijnziggo.nl gekeken, en daar stond dat mijn verbruik op is (50GB). Terwijl ik al een maand niet gedownload heb via usenet??

    ik gebruik news.quicknet.nl port 119 (news.ziggo.nl werkt niet) En ja, mijn wachtwoord en username is goed:)

    Weet iemand een oplossing?
    effe normaal he
    pi_75507733
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 09:12 schreef shayolo het volgende:
    Sinds een tijd problemen met Ziggo. We zijn sinds 2002 lid van Quicknet wat toen Multikabel werd en nu Ziggo. Ik ben steeds minder tevreden over Ziggo. Steeds als ik iets download, maakt niet uit wat, krijg ik 'Article not found'. Bij bestanden van 1 dag oud, maar ook van 7 dagen bijvoorbeeld. Heb net op mijnziggo.nl gekeken, en daar stond dat mijn verbruik op is (50GB). Terwijl ik al een maand niet gedownload heb via usenet??

    ik gebruik news.quicknet.nl port 119 (news.ziggo.nl werkt niet) En ja, mijn wachtwoord en username is goed:)

    Weet iemand een oplossing?
    een andere nieuwsserver
      vrijdag 11 december 2009 @ 09:15:37 #42
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_75507768
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 09:13 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    een andere nieuwsserver
    Precies. Het lijkt me alsof de retentie (houdbaarheid van de bestanden) erg laag is.
    Ik kan me overigens wel herinneren dat ze (casema waarschijnlijk?) een mogelijkheid boden om via hun op de giganews-server te komen, maar geen idee of dat nog steeds geactiveerd is.

    Je zou wel de volgende gegevens kunnen gebruiken om te kijken of 't beter is;
    Server: news.ziggo.nl
    User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo
    pi_75508572
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 09:15 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Precies. Het lijkt me alsof de retentie (houdbaarheid van de bestanden) erg laag is.
    Ik kan me overigens wel herinneren dat ze (casema waarschijnlijk?) een mogelijkheid boden om via hun op de giganews-server te komen, maar geen idee of dat nog steeds geactiveerd is.

    Je zou wel de volgende gegevens kunnen gebruiken om te kijken of 't beter is;
    Server: news.ziggo.nl
    User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo
    Als in news.ziggo.nl gebruik en mijn e-mail van quicknet (mijn hoofdemailadres) en password, dan staat er authentication rejected. En de retentie moet toch goed zijn? Ze beloven 30 dagen,en dit is 3 dagen geleden.. wat ik ook vreemd vind is dat er staat dat mijn tegoed op is, terwijl ik een maand niet heb gedownload.
    effe normaal he
      zaterdag 12 december 2009 @ 01:08:01 #44
    177885 JoaC
    Het is patat
    pi_75539782
    tvp
    [quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
    [..]
    pi_75555620
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:01 schreef shayolo het volgende:

    [..]

    Als in news.ziggo.nl gebruik en mijn e-mail van quicknet (mijn hoofdemailadres) en password, dan staat er authentication rejected. En de retentie moet toch goed zijn? Ze beloven 30 dagen,en dit is 3 dagen geleden.. wat ik ook vreemd vind is dat er staat dat mijn tegoed op is, terwijl ik een maand niet heb gedownload.
    Je moet ook niet je e-mailadres van Quicknet gebruiken, maar van Ziggo, zoals gezegd.
      vrijdag 18 december 2009 @ 13:39:08 #46
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75766918
    Zijn hier toevallig mensen die Vista / Win7 x64 draaien die een alpha van mijn NZB-downloader willen proberen ?

    features voorlopig :
    native x64, multicore decoding, MMX optimized par-repair (2x zo snel als 'normaal'), auto-unrar, .nfo url extraction, embedded rss-feeds van zerosec.ws, werkt goed samen met Vista's / Win7's "Default Programs"

    Voor zover ik bij mij zie gebruikt ie een stuk minder cpu-tijd dan altbinz, en decode / repairt ie ook een heel stuk sneller.
    (AltBinz kan bij mij qua decoden m'n downloadsnelheid van 10.5MB/sec niet bijhouden, mijne decode 2x zo snel als ie downloadt)

    Bij mij doet ie 't goed maar ik ben bekend met het "it works on MY machine" fenomeen dus het zou fijn zijn om 'm op wat meer machines te testen

    Als mensen interesse hebben kunnen ze een pm'etje sturen (mits een x64 OS, 32bit installer heb ik nog niet).

    [ Bericht 9% gewijzigd door _Led_ op 18-12-2009 13:44:09 ]
    zzz
    pi_75768826
    Beetje laat maar ik heb hem staan op:hostname news.quicknet.nl, port 119, accountname is mijn emailadres (volledig) en mijn ww van ziggo (multikabel,quicknet, sonera net van wie je hem gekregen heb toendertijd)
    pi_75770358
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 13:39 schreef _Led_ het volgende:
    Zijn hier toevallig mensen die Vista / Win7 x64 draaien die een alpha van mijn NZB-downloader willen proberen ?

    features voorlopig :
    native x64, multicore decoding, MMX optimized par-repair (2x zo snel als 'normaal'), auto-unrar, .nfo url extraction, embedded rss-feeds van zerosec.ws, werkt goed samen met Vista's / Win7's "Default Programs"

    Voor zover ik bij mij zie gebruikt ie een stuk minder cpu-tijd dan altbinz, en decode / repairt ie ook een heel stuk sneller.
    (AltBinz kan bij mij qua decoden m'n downloadsnelheid van 10.5MB/sec niet bijhouden, mijne decode 2x zo snel als ie downloadt)

    Bij mij doet ie 't goed maar ik ben bekend met het "it works on MY machine" fenomeen dus het zou fijn zijn om 'm op wat meer machines te testen

    Als mensen interesse hebben kunnen ze een pm'etje sturen (mits een x64 OS, 32bit installer heb ik nog niet).
    Is het vergelijkbaar met sabnzbd?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:13:45 #49
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75770938
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:00 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Is het vergelijkbaar met sabnzbd?
    Niet echt, SABnzbd heeft een web-based ui en is meer geschikt om op een server te draaien, en is een volledige newsreader.
    Mijn app is een desktop-client en geen volledige newsreader/poster - enkel gespecialiseerd in het (snel) downloaden / uitpakken van files via .NZB's.

    Als je 'm dus enkel gebruikt om (veel) zooi te downloaden is mijn app prima.
    Wil je meer doen dan via .nzb's downloaden, dan zul je een andere app moeten zoeken.
    zzz
    pi_75771049
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Niet echt, SABnzbd heeft een web-based ui en is meer geschikt om op een server te draaien, en is een volledige newsreader.
    Mijn app is een desktop-client en geen volledige newsreader/poster - enkel gespecialiseerd in het (snel) downloaden / uitpakken van files via .NZB's.

    Als je 'm dus enkel gebruikt om (veel) zooi te downloaden is mijn app prima.
    Wil je meer doen dan via .nzb's downloaden, dan zul je een andere app moeten zoeken.
    downloaden, uitpakken is het enige dat ik doe
    repareert ie ook, of niet?
    pi_75771168
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Niet echt, SABnzbd heeft een web-based ui en is meer geschikt om op een server te draaien, en is een volledige newsreader.
    Mijn app is een desktop-client en geen volledige newsreader/poster - enkel gespecialiseerd in het (snel) downloaden / uitpakken van files via .NZB's.

    Als je 'm dus enkel gebruikt om (veel) zooi te downloaden is mijn app prima.
    Wil je meer doen dan via .nzb's downloaden, dan zul je een andere app moeten zoeken.
    waar kan ik jou app vinden?
    Dit keer zonder signature
    pi_75771235
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:19 schreef Ericjuh het volgende:

    [..]

    waar kan ik jou app vinden?
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 13:39 schreef _Led_ het volgende:
    Als mensen interesse hebben kunnen ze een pm'etje sturen (mits een x64 OS, 32bit installer heb ik nog niet).
    Lezen blijft lastig he
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:23:43 #53
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75771310
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:16 schreef Incolumis het volgende:

    [..]

    downloaden, uitpakken is het enige dat ik doe
    repareert ie ook, of niet?
    Hij repareert, en snel ook
    zzz
    pi_75771403
    Alleen pakt hij bij mij niet uit. Heb al een mailtje gestuurd.
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:27:03 #55
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75771451
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
    Alleen pakt hij bij mij niet uit. Heb al een mailtje gestuurd.
    Hmm, da's raar, nog nooit problemen mee gehad.
    Geeft ie errors ?
    (Right-click op de download, "show error info")
    zzz
    pi_75771589
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:27 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Hmm, da's raar, nog nooit problemen mee gehad.
    Geeft ie errors ?
    (Right-click op de download, "show error info")
    Bij mij staat dat er niet eens...
    Alleen Remove, Move (Up, Down etc) en Explore.

      vrijdag 18 december 2009 @ 15:31:05 #57
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75771614
    _Led_ je stuurt zeker alle servergegevens stiekem door naar jezelf
    pi_75771701
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:31 schreef PiRANiA het volgende:
    _Led_ je stuurt zeker alle servergegevens stiekem door naar jezelf
    Dat zal toch niet?
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:33:26 #59
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75771704
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:31 schreef PiRANiA het volgende:
    _Led_ je stuurt zeker alle servergegevens stiekem door naar jezelf
    Neuh, weinig behoefte aan, ik zit al op 90MBit bij snellerdownloaden.com.
    zzz
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:34:27 #60
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75771744
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Bij mij staat dat er niet eens...
    Alleen Remove, Move (Up, Down etc) en Explore.

    Dan heeft ie geen errors, hij laat dat enkel zien als er errors gevonden zijn.
    Hm, raar, ik zal vanavond / morgen eens checken.

    Heb je wel de config gecheckt, staat alles goed aangevinkt ? (zal wel)
    zzz
    pi_75771767
    Downloaden is toch het enige dat ik doe.
    Kan hij ook van een rss feed dingen downloaden zoals sab? :p
    wil hem wel proberen, heb windows 7 64bit
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      vrijdag 18 december 2009 @ 15:38:23 #62
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75771895
    Op 't ogenblik heeft ie enkel embedded rss-feeds van zero-sec, maar het is wel de bedoeling dat dat custom RSS feeds worden.
    zzz
    pi_75772422
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:21 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]


    [..]

    Lezen blijft lastig he
    nee valt wel mee, maar filterde zijn posts op een link
    Dit keer zonder signature
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 15:54:09 #64
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75772467
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Niet echt, SABnzbd heeft een web-based ui en is meer geschikt om op een server te draaien, en is een volledige newsreader.
    Mijn app is een desktop-client en geen volledige newsreader/poster - enkel gespecialiseerd in het (snel) downloaden / uitpakken van files via .NZB's.

    Als je 'm dus enkel gebruikt om (veel) zooi te downloaden is mijn app prima.
    Wil je meer doen dan via .nzb's downloaden, dan zul je een andere app moeten zoeken.
    Stuur eens op? Win 7 x64
    Alleen dat decoden staat me nu al tegen, Newsreactor doet decoden on the fly, dus per gedownload block direct een decode, wat ik download staat ook per direct op de harddisk, ook al is het maar 1 block.
    Wil die van jou wel eens proberen.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_75772470
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
    Heb je wel de config gecheckt, staat alles goed aangevinkt ? (zal wel)
    Uiteraard.
      Donald Duck held vrijdag 18 december 2009 @ 15:58:10 #66
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_75772619
    Hoe hoog is de effectieve retentie bij Eweka?
    De website heeft het over een 'tot' snelheid, maar dat is natuurlijk nogal makkelijk om mee te strooien.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:00:18 #67
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75772690
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:54 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Uiteraard.
    Bizar!
    Heb je toevallig een screenshotje ? (Even de checken wat er on-screen staat)
    zzz
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:01:49 #68
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75772744
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:58 schreef __Saviour__ het volgende:
    Hoe hoog is de effectieve retentie bij Eweka?
    De website heeft het over een 'tot' snelheid, maar dat is natuurlijk nogal makkelijk om mee te strooien.
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:02:17 #69
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75772755
    Een oudere nzb kan ik niet vinden
    Maar 400 dagen is wel o.k.
    pi_75772760
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:00 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Bizar!
    Heb je toevallig een screenshotje ? (Even de checken wat er on-screen staat)
    Heel bizar, ik start net het programma weer op om een screen te maken, gaat hij nu ineens wél uitpakken

    Ow wacht, hij heeft alleen 1 NZB uitgepakt, die andere doet hij niks mee.
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:03:54 #71
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75772822
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:02 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Heel bizar, ik start net het programma weer op om een screen te maken, gaat hij nu ineens wél uitpakken
    Was ie niet gewoon aan het repairen ofzo ?
    Nou ja, ik zal 't eens nakijken, het is mij nog nooit overkomen maar dit is precies waarom ik 'm wil alpha-testen
    zzz
    pi_75772903
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:03 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Was ie niet gewoon aan het repairen ofzo ?
    Nou ja, ik zal 't eens nakijken, het is mij nog nooit overkomen maar dit is precies waarom ik 'm wil alpha-testen
    Nee, hij was klaar (Decoded) zonder hem uitgepakt te hebben. Beide NZB's trouwens. Dus ik sluit het programma weer af en start hem net weer op, gaat hij 1 NZB uitpakken wat vervolgens ook lukt, en bij de andere staat er nu 'RepairQueued', wat raar is, want hij is allang gerepareerd (dat doet hij wel).
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:20:56 #73
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75773436
    Heel bizar, hier moet ik echt even induiken.
    Kun je nog eens wat dingen downloaden, kijken of het reproduceerbaar is ?
    (Als je geen tijd hebt dan is het jammer maar helaas hoor)
    zzz
    pi_75773785
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:20 schreef _Led_ het volgende:
    Heel bizar, hier moet ik echt even induiken.
    Kun je nog eens wat dingen downloaden, kijken of het reproduceerbaar is ?
    (Als je geen tijd hebt dan is het jammer maar helaas hoor)
    Heb deze gedownload.

    Hij blijft nu hier hangen:

      vrijdag 18 december 2009 @ 16:32:12 #75
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75773836
    Thanks !
    Kan er weinig aan doen nu maar ik ga er in duiken !

    1 ding wat me opvalt is dat de onderste niet helemaal gedownload is (58 van de 60 files),
    en de middelste een error heeft... Aanknopingspunt.
    zzz
    pi_75774018
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:32 schreef _Led_ het volgende:
    Thanks !
    Kan er weinig aan doen nu maar ik ga er in duiken !
    Succes! Heeft best potentie, dit programma.

    Verder zou het mooier zijn als hij de lege PAR2 inlaadt in plaats van de naam van de NZB, net als bij NewsLeecher. Dan heb je alles mooi gescheiden als je tegelijk meerdere NZB's toevoegt via Binsearch of waar dan ook. Ook zou het handig zijn om de afzonderlijke parts/rars te kunnen zien en niet alleen het geheel.

    Zeg maar een beetje de lay-out van NewsLeecher en de snelheid van NZBFree
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:41:43 #77
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75774179
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:37 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Succes! Heeft best potentie, dit programma.

    Verder zou het mooier zijn als hij de lege PAR2 inlaadt in plaats van de naam van de NZB, net als bij NewsLeecher. Dan heb je alles mooi gescheiden als je tegelijk meerdere NZB's toevoegt via Binsearch of waar dan ook.
    Kun je dit even uitleggen ? Ik volg je niet helemaal.
    Wat bedoel je met "de lege Par2 inlaadt" ?
    Par2 files zijn repair files, die horen niet leeg te zijn
    quote:
    Ook zou het handig zijn om de afzonderlijke parts/rars te kunnen zien en niet alleen het geheel.
    Heb ik er voorlopig expres uitgelaten (Sterker nog, uitgehaald - het zat er eerst wel in) omdat dat in principe onnodig zou moeten zijn. Die informatie heb je eigenlijk alleen nodig als er iets mis is, en daar wil ik de "show error info" voor gaan gebruiken.

    Ik wil juist een nette / simpele interface houden, zonder al te veel overbodige troep waardoor het zo'n druk geheel wordt.
    (Had eerst ook de downloads, connections en connection-graph in 1 window, maar ik vind dit echt niet om aan te zien)
    quote:
    Zeg maar een beetje de lay-out van NewsLeecher en de snelheid van NZBFree
    zzz
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 16:42:36 #78
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75774206
    Tot zo ver uit de kunst en goed uitgepakt (alleen jammer van het extra mapje wat hij aanmaakt, kan dat uit?)

    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:46:12 #79
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75774327
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:42 schreef djkoelkast het volgende:
    Tot zo ver uit de kunst en goed uitgepakt (alleen jammer van het extra mapje wat hij aanmaakt, kan dat uit?)
    Als het goed is heeft ie nu uitgepakt in G:\Usenet\mythbusters[1]\naamvanderarfile toch ?
    Dat doet ie omdat je bv. meerdere rarsets in 1 nzb zou kunnen stoppen, en dan bijvoorbeeld de VIDEO_TS directory van de ene film de zojuist uitgepakte VIDEO_TS directory van de andere film zou overschrijven...
    zzz
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 16:52:19 #80
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75774593
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:46 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Als het goed is heeft ie nu uitgepakt in G:\Usenet\mythbusters[1]\naamvanderarfile toch ?
    Dat doet ie omdat je bv. meerdere rarsets in 1 nzb zou kunnen stoppen, en dan bijvoorbeeld de VIDEO_TS directory van de ene film de zojuist uitgepakte VIDEO_TS directory van de andere film zou overschrijven...
    Klopt, maar ik vind het onhandig, dan liever zo:

    Als iets al bestaat: rename

    In dit geval wil ik het .avi bestand hebben in: G:\Usenet\mythbusters[1]
    Als het een nzb was met 2 dvd's dan in: G:\Usenet\mythbusters[1]\VIDEO_TS en de 2e dvd in G:\Usenet\mythbusters[1]\VIDEO_TS_1 ofzo
    Ik heb de pest aan veel mapjes, alles moet zo makkelijk mogelijk bereikbaar zijn.

    Is de downloadmap trouwens altijd gelijk aan de uitpakmap? Dit soort zaken zet ik op mijn NAS en die is gemapped naar de V:\ (van Video ) en daar heb ik alles wat ik nog moet kijken gewoon in de root. Dan wil ik geen mapjes. Blegh

    Ik ga even wat oudere dingen proberen die zeker parren nodig hebben.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_75774600
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:41 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    Kun je dit even uitleggen ? Ik volg je niet helemaal.
    Wat bedoel je met "de lege Par2 inlaadt" ?
    Par2 files zijn repair files, die horen niet leeg te zijn
    Bij vrijwel elke post zit er een leeg PAR2-bestand bij.
    http://binsearch.info/?b=Extract.DivX&g=alt.binaries.movies.divx&p=yenc%40power-post.org+%28yencpowerpost%29&max=250
    Helemaal onderin, nummer 59.
    Deze bevat alleen de naam van de post en bevat de lijst van bestanden. Download dat lege PAR2-bestand maar eens en open hem met QuickPar, dan is het wat duidelijker denk ik.
    quote:
    Heb ik er voorlopig expres uitgelaten (Sterker nog, uitgehaald - het zat er eerst wel in) omdat dat in principe onnodig zou moeten zijn. Die informatie heb je eigenlijk alleen nodig als er iets mis is, en daar wil ik de "show error info" voor gaan gebruiken.
    Maar het is verrekte handig als je om wat voor reden dan ook bepaalde rars eerst wil hebben.
    quote:
    Ik wil juist een nette / simpele interface houden, zonder al te veel overbodige troep waardoor het zo'n druk geheel wordt.
    (Had eerst ook de downloads, connections en connection-graph in 1 window, maar ik vind dit echt niet om aan te zien)
    [..]
    Je kunt ook een nette interface hebben met de opties die toch wel superhandig zijn
      vrijdag 18 december 2009 @ 16:58:11 #82
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75774832
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:52 schreef Saekerhett het volgende:
    Bij vrijwel elke post zit er een leeg PAR2-bestand bij.
    http://binsearch.info/?b=Extract.DivX&g=alt.binaries.movies.divx&p=yenc%40power-post.org+%28yencpowerpost%29&max=250
    Helemaal onderin, nummer 59.
    Deze bevat alleen de naam van de post en bevat de lijst van bestanden. Download dat lege PAR2-bestand maar eens en open hem met QuickPar, dan is het wat duidelijker denk ik.
    Ah, da's nieuw voor me , thanks
    quote:
    Maar het is verrekte handig als je om wat voor reden dan ook bepaalde rars eerst wil hebben.
    Hm, dit is iets waar ik persoonlijk nogal weinig waarde aan hecht
    quote:
    Je kunt ook een nette interface hebben met de opties die toch wel superhandig zijn
    Je kunt geen nette interface hebben en tegelijkertijd ontiegelijk veel informatie tegelijkertijd willen laten zien.
    Dan kun je dus filteren, of weglaten.
    Voorlopig weglaten, later misschien filteren

    voor de input
    zzz
      vrijdag 18 december 2009 @ 17:38:07 #83
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_75776275
    Saekerhett, wat voor processor heb jij trouwens als ik vragen mag ?
    zzz
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 17:43:37 #84
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_75776446
    Ik zou wel wat meer info willen dan:
    quote:
    Errors in 'avgn[1].nzb' :
    Decompression failed.
    Blijkt dat er 3 files missen en daarvoor niet genoeg parren zijn, maar ik vind dat nergens terug. Overigens zou hij niet moeten proberen te decompressen (doet hij wel) als er niet voldoende parren zijn.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_75777816
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 17:38 schreef _Led_ het volgende:
    Saekerhett, wat voor processor heb jij trouwens als ik vragen mag ?
    Een E8400 @ 3,6 GHz.
      Donald Duck held vrijdag 18 december 2009 @ 18:55:46 #86
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_75778799
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:01 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    dat zit wel tof dus, bedankt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      vrijdag 8 januari 2010 @ 19:19:48 #87
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
      vrijdag 8 januari 2010 @ 19:21:11 #88
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_76574790
    quote:
    Usenet is illegaal.

    ______
    pi_76588225
    quote:
    Wat een mongolen...
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_76592972
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 16:42 schreef djkoelkast het volgende:
    Tot zo ver uit de kunst en goed uitgepakt (alleen jammer van het extra mapje wat hij aanmaakt, kan dat uit?)

    [ afbeelding ]
    leuke snelheid
    Dit keer zonder signature
    pi_76637954
    Mensen hier ook last van traagheid van Eweka icm UPC?
      zondag 10 januari 2010 @ 16:15:33 #92
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_76637986
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 16:14 schreef Flaccid het volgende:
    Mensen hier ook last van traagheid van Eweka icm UPC?
    Eweka <-> Telfort is vrij traag bij mij (1/4 van mijn normale snelheid)
    pi_76654062
    Ik zag op binaries4all een giganews accelerator. Is er ook zoiets voor in het algemeen, zodat mijn provider minder goed kan zien wat ik allemaal doe en mij minder snel afknijpt?
      zondag 10 januari 2010 @ 23:02:13 #94
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_76660006
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_76667235
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 16:14 schreef Flaccid het volgende:
    Mensen hier ook last van traagheid van Eweka icm UPC?
    ja ik, 30mbit maar over het algemeen kom ik niet boven de 500kb/s uit, alleen op werkdagen enzo wel
    pi_76667315
    Ik heb hier een Telfort-verbinding en Telfort zelf heeft geen nieuwsservers. Kan ik wel gewoon gebruik maken van diensten als Eweka?

    Verder hulde aan de OP, daar staat het gros in van wat ik wil weten
      maandag 11 januari 2010 @ 16:22:50 #97
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_76683132
    Ja, dat is geen probleem. Mocht je daarmee niet de volle snelheid halen, dan kun je SSL inschakelen zodat je alsnog de volledige snelheid krijgt.

    SSL zorgt ervoor dat Telfort niet kan zien wat je op internet doet. Sommige providers limiteren namelijk de usenetsnelheid, maar als ze niet kunnen zien dat je op usenet zit, is er ook geen limiet en download je met de maximumsnelheid van je verbinding
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_76686602
    relaxed, ik zal vanavond eens wat stoeien met een proefabonnement van Eweka of dat een beetje gaat
    pi_76710882
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 08:24 schreef Misan het volgende:
    Ik heb hier een Telfort-verbinding en Telfort zelf heeft geen nieuwsservers. Kan ik wel gewoon gebruik maken van diensten als Eweka?

    Verder hulde aan de OP, daar staat het gros in van wat ik wil weten
    Jep, ik heb Telfort 20Mbp/s en haal met Eweka 1300 kb/s.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_76711041
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 09:37 schreef PietjePuk007 het volgende:

    [..]

    Jep, ik heb Telfort 20Mbp/s en haal met Eweka 1300 kb/s.
    ik ook en zit op 1800 kb/s
    Is het trouwens mogelijk om dat te limiteren? Ik deel mijn verbinding met meer mensen namelijk
    pi_76711082
    Nice, dan zit ik verder van de centrale af .

    Je kan 't in je client limiteren denk ik.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_76711404
    Dan ga ik maar een andere client dan grabit gebruiken denk ik
      dinsdag 12 januari 2010 @ 11:28:54 #103
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_76714092
    Door minder lijntjes (connecties, lijntjes, iedereen noemt het weer anders) te gebruiken kun je de snelheid limiteren. Elk lijntje heeft namelijk een maximum snelheid die is vastgesteld door de usenetprovider (in dit geval Eweka). Dus hoe minder lijntjes, hoe lager de snelheid
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_76714441
    Ik zie het, thanks. Ongeveer 650KB/s per lijntje. Vandaar dat van 8 naar 4 lijntjes niet veel uitmaakte
    pi_76770769
    Usenet. Iemand uit mn klas zei dat je dit gratis krijgt als je bij Ziggo geaboneerd bent. Is dit waar?
      woensdag 13 januari 2010 @ 20:24:52 #106
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_76777117
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 17:49 schreef Gitaarmat het volgende:
    Usenet. Iemand uit mn klas zei dat je dit gratis krijgt als je bij Ziggo geaboneerd bent. Is dit waar?
    Nouja, gratis. Ziggo levert inderdaad ook nieuwsgroepen, maar heeft een limiet per maand (zie https://www.ziggo.nl/#pro(...)nsten/nieuwsservice/ ). Dit limiet is afhankelijk van het abonnement wat je afneemt bij Ziggo.
      woensdag 13 januari 2010 @ 20:25:50 #107
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_76777162
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 09:59 schreef Misan het volgende:
    Dan ga ik maar een andere client dan grabit gebruiken denk ik
    Sabnzb+ of Alt.binz

    Gebruik zelf al maanden Alt.binz, en dat is een geweldig gratis programma
      woensdag 13 januari 2010 @ 20:33:17 #108
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_76777527
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 17:49 schreef Gitaarmat het volgende:
    Usenet. Iemand uit mn klas zei dat je dit gratis krijgt als je bij Ziggo geaboneerd bent. Is dit waar?
    In het abbonement zit indd nieuwsgroepen tot een bepaald maximum.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_76777618
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 20:33 schreef sanger het volgende:

    [..]

    In het abbonement zit indd nieuwsgroepen tot een bepaald maximum.
    Oké, werkt dat dan ook weer met FTD?
    Limiet maakt mij niet uit ik geloof dat dat hier iets van 10GB is.
      woensdag 13 januari 2010 @ 20:46:04 #110
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_76778094
    Geen idee, khebgeen Ziggo
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 13 januari 2010 @ 21:23:08 #111
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_76779893
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:

    [..]

    Oké, werkt dat dan ook weer met FTD?
    Limiet maakt mij niet uit ik geloof dat dat hier iets van 10GB is.
    FTD staat er compleet los van .

    FTD is enkel een programma waar mensen posts neerzetten die ze gevonden hebben op de nieuwsgroepen. Je moet zelf zorgen dat deze naar de computer gedownload worden, en dat kan (oa) via Ziggo
    pi_76864629
    iemand enig idee wat er met nzbmovieseeker.com aan de hand is?
    Die site was zo geniaal handig
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      vrijdag 15 januari 2010 @ 20:40:35 #113
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_76866506
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:53 schreef Jesse_ het volgende:
    iemand enig idee wat er met nzbmovieseeker.com aan de hand is?
    Die site was zo geniaal handig
    Ik vermoed dat ze de FUP hebben overschreden van het hostingbedrijf; ondanks dat deze een 'unlimited' dataverkeer aanbieden, kan het alsnog dat ze vinden dat de site teveel bezoekers trekt, en dan de stekker eruit trekken.
    ALthans, dat is mijn guess zeg maar; geen idee of het daadwerkelijk aan de hand is.
    pi_76934666
    Ik ben die ipv6 rommel nu echt wel zat. Maar weer eens kijken naar een betaalde server
    pi_77424157
    Iemand enig idee wat er met xsnews aan de hand is. Al die tijd geen problemen gehad maar sinds 2 weken niet verder dan 90 kbps En als je ze een mail stuurt dan krijg je een standaard antwoord dat er wat netwerkproblemen zijn maar om dat al 2 weken te hebben vindt ik wel errug... uuh kut
    pi_77427566
    Ik heb geen last met xsnews, tot nog toe nog steeds de volle snelheid.
      vrijdag 29 januari 2010 @ 23:01:39 #117
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_77434656
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 17:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Iemand enig idee wat er met xsnews aan de hand is. Al die tijd geen problemen gehad maar sinds 2 weken niet verder dan 90 kbps En als je ze een mail stuurt dan krijg je een standaard antwoord dat er wat netwerkproblemen zijn maar om dat al 2 weken te hebben vindt ik wel errug... uuh kut
    Hoe lang loopt je abo nog? Overstappen naar eweka?
    pi_77435673
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:01 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Hoe lang loopt je abo nog? Overstappen naar eweka?
    Had toegang via een account van iemand anders (met wie ik geen contact meer heb ) en dacht dus dat omdat alles zo traag ging enzo dat zijn account verlopen was. Dus heb gister een maand abo genomen en daarna kwam ik er pas achter dus zit er gelukkig nog een maand aan vast dan mocht het niet verbeteren.

    Heb net ook even een Eweka account voor een maand betaalt, wacht nog op inlog gegeven en kijk wat dat gaat doen
    pi_77436472
    Kheb nu eweka EN xsnews en beide komen niet boven de 90 kbps en weet niet wat ik nou nog kan nakijken
      vrijdag 29 januari 2010 @ 23:50:18 #120
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77436489
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Kheb nu eweka EN xsnews en beide komen niet boven de 90 kbps en weet niet wat ik nou nog kan nakijken
    Al eens andere software geprobeerd?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_77436513
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:50 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    Al eens andere software geprobeerd?
    Wat kan ik proberen dan? Heb nu FTD en die heeft al 3 maanden gewoon top gewerkt
    pi_77436588
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

    [..]

    Wat kan ik proberen dan? Heb nu FTD en die heeft al 3 maanden gewoon top gewerkt
    Je downloadprogramma, harry
    Met FTD download je toch niks? Dat is alleen een indexprogramma.
      vrijdag 29 januari 2010 @ 23:53:07 #123
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77436589
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

    [..]

    Wat kan ik proberen dan? Heb nu FTD en die heeft al 3 maanden gewoon top gewerkt
    FTD gebruik je toch enkel voor de NZB bestanden zelf en niet voor te downloaden?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_77436682
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:53 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    FTD gebruik je toch enkel voor de NZB bestanden zelf en niet voor te downloaden?
    Onee sorry, ja ben nog niet echt thuis in nieuwsgroepen enzo
    Maar gebruik Grabit en ook die werkt al tijden gewoon perfect, nouja sinds 2 weken geleden ineens verbinding erg ruk is
      vrijdag 29 januari 2010 @ 23:58:01 #125
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77436779
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

    [..]

    Onee sorry, ja ben nog niet echt thuis in nieuwsgroepen enzo
    Maar gebruik Grabit en ook die werkt al tijden gewoon perfect, nouja sinds 2 weken geleden ineens verbinding erg ruk is
    Misschien toch eens iets anders proberen.. Het zou ook kunnen dat je perongeluk in Grabit een limiet hebt ingesteld, check de opties. Anders misschien dit?
    http://www.altbinz.net/index.php
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      Donald Duck held vrijdag 29 januari 2010 @ 23:59:52 #126
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_77436843
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Kheb nu eweka EN xsnews en beide komen niet boven de 90 kbps en weet niet wat ik nou nog kan nakijken
    Misschien beperkt je provider het dataverkeer over de poort die voor nieuwsgroepen wordt gebruikt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_77437118
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:

    [..]

    Misschien beperkt je provider het dataverkeer over de poort die voor nieuwsgroepen wordt gebruikt.
    Zou het helpen als ik dan via SSL doen? Want als ze dat doen dan hebben ze pas sinds kort poort 119 geblocked
    pi_77437132
    Oooh nu via SSL gedaan maar kom niet boven de 8 kbps uit
    pi_77441525
    Ssl moet je in grabit uitzetten, ik kreeg helemaal geen verbinding meer toen ssl aanstond.

    Als xsnews het dataverkeer beperkt zouden andere xsnews abonnenees er toch ook last van moeten hebben dus volgens mij ligt het aan je instellingen.

    Probeer anders eens altbinz als je daar mee ook zo laag blijft dan zou het aan xsnews/eweka kunnen liggen.
    P.s. wat voor snelheid krijg je van je internet provider ?
    pi_77462966
    Hmm kheb het probleem denk ik gevonden (denk ik) want via wifi kom ik niet boven de 90 kbps maar via de kabel gewoon volle snelheid.... maar andere downloads via wifi gaan wel gewoon op normalen snelheid dus waarom usenet niet lukt weet ik niet
      zondag 31 januari 2010 @ 11:40:50 #131
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77472404
    Heb ik ook soms met wifi op zolder, heel vreemd
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 31 januari 2010 @ 16:42:40 #132
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_77481043
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 11:40 schreef Devolution het volgende:
    Heb ik ook soms met wifi op zolder, heel vreemd
    Downloaden moet je ook niet doen over wifi.
    Wifi is geen vervanger voor kabel vnd ik.
      zondag 31 januari 2010 @ 19:30:20 #133
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77485699
    Als ik mocht kiezen zou ik natuurlijk ook voor kabel gaan, maar ik heb geen zin om alles te verbouwen om die kabel naar mijn kamer te trekken
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 31 januari 2010 @ 19:53:24 #134
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_77486522
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 19:30 schreef Devolution het volgende:
    Als ik mocht kiezen zou ik natuurlijk ook voor kabel gaan, maar ik heb geen zin om alles te verbouwen om die kabel naar mijn kamer te trekken
    Avondje werk, en je hebt snel internet
    pi_77488879
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 16:42 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Downloaden moet je ook niet doen over wifi.
    Wifi is geen vervanger voor kabel vnd ik.
    Waarom heb ik met torrents, rapidshare en al die andere downloads dan geen probleem? Tis enkel usenet wat sinds 2 weken ineens traag is en nu blijkt dat het enkel via wifi traag is terwijl andere soorten downloads wel gewoon werken
      zondag 31 januari 2010 @ 22:41:39 #136
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_77494979
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 20:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

    [..]

    Waarom heb ik met torrents, rapidshare en al die andere downloads dan geen probleem? Tis enkel usenet wat sinds 2 weken ineens traag is en nu blijkt dat het enkel via wifi traag is terwijl andere soorten downloads wel gewoon werken
    Dat is wel apart inderdaad
    pi_77591222
    Oke na een herinstallatie van de laptop en update van de wireless router werkt het weer allemaal maar nu zit ik met het volgende:
    Ik had eerst in FTD dat als ik een film wilde downloaden en je erop dubbelklikte dan zag je bij de gegevens rechtbovenin een icoontje van NZB en als je daar op klikte werd je doorgestuurd naar Binsearch om daar te selecteren wat je wilde downloaden en dan op create NZB klikken om te downloaden

    Hoe krijg ik het voor elkaar dat in FTD weer die link naar Binsearch komt?
      Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 15:11:07 #138
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_77592759
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Oke na een herinstallatie van de laptop en update van de wireless router werkt het weer allemaal maar nu zit ik met het volgende:
    Ik had eerst in FTD dat als ik een film wilde downloaden en je erop dubbelklikte dan zag je bij de gegevens rechtbovenin een icoontje van NZB en als je daar op klikte werd je doorgestuurd naar Binsearch om daar te selecteren wat je wilde downloaden en dan op create NZB klikken om te downloaden

    Hoe krijg ik het voor elkaar dat in FTD weer die link naar Binsearch komt?
    www.nzbuddy.nl
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_77596377
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Oke na een herinstallatie van de laptop en update van de wireless router werkt het weer allemaal maar nu zit ik met het volgende:
    Ik had eerst in FTD dat als ik een film wilde downloaden en je erop dubbelklikte dan zag je bij de gegevens rechtbovenin een icoontje van NZB en als je daar op klikte werd je doorgestuurd naar Binsearch om daar te selecteren wat je wilde downloaden en dan op create NZB klikken om te downloaden

    Hoe krijg ik het voor elkaar dat in FTD weer die link naar Binsearch komt?
    FTD Watchdog effe downloaden
    pi_77647791
    Doen ze toch weer goed he nauwelijks 3 maanden na de release is er al een dvd-screener van avatar.
      donderdag 4 februari 2010 @ 22:15:42 #141
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77647925
    Ik vind 3 maanden anders erg lang, nu hebben de meeste (zo niet alle) geļnteresseerden de film allang in de bios gezien. Ik ga 'em in ieder geval niet downloaden, heb 'em vorige week in de bios gezien.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_77651342
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

    [..]

    Onee sorry, ja ben nog niet echt thuis in nieuwsgroepen enzo
    Maar gebruik Grabit en ook die werkt al tijden gewoon perfect, nouja sinds 2 weken geleden ineens verbinding erg ruk is
    Kijk eens wat er gebeurt met de snelheid als je SSL gebruikt. Misschien zit je ISP de boel af te knijpen. Advies geldt trouwens voor iedereen die 'verdacht' lage snelheden krijgt bij downloaden van Usenet.
    pi_77653639
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 22:15 schreef Devolution het volgende:
    Ik vind 3 maanden anders erg lang, nu hebben de meeste (zo niet alle) geļnteresseerden de film allang in de bios gezien. Ik ga 'em in ieder geval niet downloaden, heb 'em vorige week in de bios gezien.
    Gemiddeld gezien best lang ja maar voor avatar had ik toch wel iets langers verwacht iig ik wacht tot de bluray versie
    pi_77793667
    Iemand ervaring met Usenet.pro? Ik vind de site er betrouwbaar uitzien, maar ben benieuwd of mensen er hier gebruik van maken.
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 00:39:09 #145
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_77794299
    20mbit voor 7 euro per maand? Te veel!
    Ik betaal 7,10-7,60 (net hoe de dollar staat) voor onbeperkt downloaden en onbeperkte snelheid bij Astraweb.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_77794595
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 00:39 schreef djkoelkast het volgende:
    20mbit voor 7 euro per maand? Te veel!
    Ik betaal 7,10-7,60 (net hoe de dollar staat) voor onbeperkt downloaden en onbeperkte snelheid bij Astraweb.
    Zo'n vergelijk is niet realistisch. Je hebt namelijk niets aan een Usenet account van meer dan 20 Mbps als je internetverbinding die 20 Mbps niet eens haalt. Bovendien is retentie ook heel belangrijk, en dat noem je niet. Usenet.pro noemt een retentie van ca. 220 dagen, en dat vind ik wat magertjes. Ik kan nog complete DVD's binnenhalen van 300 dagen geleden. Usenet.pro heeft overigens ook geen datalimiet. Ik kan echter niets vinden over mogelijkheden om daar anoniem te kunnen uploaden, en dat vind ik dan weer belangrijk.
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 02:08:22 #147
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_77795317
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 00:51 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Zo'n vergelijk is niet realistisch. Je hebt namelijk niets aan een Usenet account van meer dan 20 Mbps als je internetverbinding die 20 Mbps niet eens haalt. Bovendien is retentie ook heel belangrijk, en dat noem je niet. Usenet.pro noemt een retentie van ca. 220 dagen, en dat vind ik wat magertjes. Ik kan nog complete DVD's binnenhalen van 300 dagen geleden. Usenet.pro heeft overigens ook geen datalimiet. Ik kan echter niets vinden over mogelijkheden om daar anoniem te kunnen uploaden, en dat vind ik dan weer belangrijk.
    Ik heb nu 48mbit, gaat richting 80 en 120 en ik hoef er qua usenet niet extra voor te betalen.
    Astraweb heeft nu 541 dagen retentie overigens.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_77796980
    Usenet doet bij mij opeens heel vreemd. Zou iemand mij kunnen zeggen waar dit door komt? De situatie is namelijk als volgt:

    Als ik een NZB in NewsLeecher laad, probeert het programma wel te downloaden, maar gooit vervolgens de files gewoon weg in een veel hoger tempo dan het downloaden normaal gesproken zou moeten gaan. Grabit geeft echter steeds aan 'article not found'. Dit is sinds vanochtend. Mijn provider is Planet, zou het daaraan liggen?
    last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 14:45:28 #149
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77808460
    Newsleecher vertoont dat gedrag altijd als hij het artikel niet kan vinden

    Hoe oud zijn de bestanden en hoe hoog is je retentie?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_77818912
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 00:39 schreef djkoelkast het volgende:
    20mbit voor 7 euro per maand? Te veel!
    Ik betaal 7,10-7,60 (net hoe de dollar staat) voor onbeperkt downloaden en onbeperkte snelheid bij Astraweb.
    hoe kom je aan die prijs dan? unlimited plan DSL 3 month kost per maand $13
    pi_77819029
    Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik de laatste tijd vaker heb dat een random rar file niet gedownload wordt als de nzb op nzbindex aangeeft dat deze wel geheel compleet is. En ik zie ook dat deze gedownload wordt.
    Ik download met Grabit via Xsnews.
    pi_77834923
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 14:45 schreef Devolution het volgende:
    Newsleecher vertoont dat gedrag altijd als hij het artikel niet kan vinden

    Hoe oud zijn de bestanden en hoe hoog is je retentie?
    De bestanden zijn 2 uur oud . De retentie van Planet is (voor zover ik heb geprobeerd) minstens een week.
    last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
    pi_77872699
    Hi,
    Ik heb sinds kort een Eweka account, maar download met slechts 400kb/s. Ligt dit aan mijn internet provider? Het abonnement is van kpn, het internet+bellen pakket. Dit heeft een download snelheid van 3mb/s volgens de kpn website.
    pi_77872786
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 08:37 schreef TheWho het volgende:
    Hi,
    Ik heb sinds kort een Eweka account, maar download met slechts 400kb/s. Ligt dit aan mijn internet provider? Het abonnement is van kpn, het internet+bellen pakket. Dit heeft een download snelheid van 3mb/s volgens de kpn website.
    dat klopt wel
    ligt aan je provider.

    zie de volgende calculator
    http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=3&unit=Mbps
    pi_77872961
    Dat is dan jammer=( Dan kan ik net zo goed downloaden van de kpn server. Of zijn oude bestanden dan een no go?
      donderdag 11 februari 2010 @ 09:09:39 #156
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77873197
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 07:57 schreef Orbis het volgende:

    [..]

    De bestanden zijn 2 uur oud . De retentie van Planet is (voor zover ik heb geprobeerd) minstens een week.
    Werkt het nu wel? Het niet kunnen downloaden van bestanden op usenet komt namelijk niet alleen voor als een bestand te oud is, maar ook als ie te nieuw is. Dan hebben de andere servers (zoals die van Planet in jouw geval) zich nog niet gesynchroniseerd met de server waarop het bestand staat, en dus kan Planet het bestand nog niet terugvinden
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_77873591
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 09:09 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Werkt het nu wel? Het niet kunnen downloaden van bestanden op usenet komt namelijk niet alleen voor als een bestand te oud is, maar ook als ie te nieuw is. Dan hebben de andere servers (zoals die van Planet in jouw geval) zich nog niet gesynchroniseerd met de server waarop het bestand staat, en dus kan Planet het bestand nog niet terugvinden
    Kijk, dat verklaart een hoop! Nu doet hij het namelijk wel weer. Dank voor de uitleg!
    last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 23:07:26 #158
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_78245897
    wanneer komt Newzleech weer is terug

    by far de beste zoekmachine daar kom je wel achter als ie niet werkt.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_78298270
    Heeft iemand van jullie een server met 300+dagen retentie? Ik moet iets hebben (legaal) van 296 dagen oud... Hitnews gaat niet zo ver helaas

    Iemand die iets voor me wil downloaden? (7mb)
      maandag 22 februari 2010 @ 12:09:56 #160
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_78298349
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef kikoooooo het volgende:
    Heeft iemand van jullie een server met 300+dagen retentie? Ik moet iets hebben (legaal) van 296 dagen oud... Hitnews gaat niet zo ver helaas

    Iemand die iets voor me wil downloaden? (7mb)
    Ik heb tweaknews, die gaan volgens mij niet zover als 300 dagen

    -edit- toch wel zo te zien, ben nu iets van 298 dagen oud aan het downloaden
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 12:12:24 #161
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_78298444
    Astranews, 524 dagen
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_78298447
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:09 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    Ik heb tweaknews, die gaan volgens mij niet zover als 300 dagen

    -edit- toch wel zo te zien, ben nu iets van 298 dagen oud aan het downloaden
    Retentie: 240+ dagen (groeiend naar 360)
    pi_78298601
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:12 schreef djkoelkast het volgende:
    Astranews, 524 dagen
    Heb je een PM gestuurd
      maandag 22 februari 2010 @ 12:24:58 #164
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_78298842
    Eweka heeft 542 dagen...
    pi_78299893
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef kikoooooo het volgende:
    Heeft iemand van jullie een server met 300+dagen retentie? Ik moet iets hebben (legaal) van 296 dagen oud... Hitnews gaat niet zo ver helaas

    Iemand die iets voor me wil downloaden? (7mb)
    ja pm me maar ff.
    pi_78323289
    Hoe werkt Giganews met Grabit?
    Ik heb alle gegevens ingevoerd (gebruikersnaam, wachtwoord, poort 119...), maar het werkt niet
    Staat ook niet echt duidelijk op de site.
      maandag 22 februari 2010 @ 22:53:30 #167
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_78325145
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 22:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Hoe werkt Giganews met Grabit?
    Ik heb alle gegevens ingevoerd (gebruikersnaam, wachtwoord, poort 119...), maar het werkt niet
    Staat ook niet echt duidelijk op de site.
    Probeer sabnzbd
    pi_78326061
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 22:53 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Probeer sabnzbd
    Dat werkt wel inderdaad. Thanks
    pi_78525563
    hier ook mensen die problemen hebben met nova.planet.nl?
    pi_78551078
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 18:09 schreef jocd het volgende:
    hier ook mensen die problemen hebben met nova.planet.nl?
    Jup ...
    De kpn site zegt:

    Storing feed Nieuwsgroepen

    Sinds enkele dagen is de dienst News (SuperNova, nieuwsgroepen) instabiel. Het kan voorkomen dat artikelen niet volledig kunnen worden gedownload. Er wordt hard gewerkt om de dienst weer stabiel te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.

    Starttijd: 2010-02-25 16:00 Eindtijd: onbekend

    Dan weer wel een lijntje dat et doet, dan weer niet ...
      zondag 28 februari 2010 @ 15:26:29 #171
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_78553653
    heb al problemen met kpn nieuwsgroepen vanaf woensdag.. zeer vervelend
    anders steek je gewoon even je tong erin
    pi_78557217
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 14:06 schreef ParvusM het volgende:

    [..]

    Jup ...
    De kpn site zegt:

    Storing feed Nieuwsgroepen
    ..
    welke site is dat dan, heb je een link?
      zondag 28 februari 2010 @ 17:45:23 #173
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_78558737
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef jocd het volgende:

    [..]

    welke site is dat dan, heb je een link?
    http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm
    pi_78599648
    kent iemand deze al? http://www.just4today.net/ elke dag krijg je een nieuw password en gebruikersnaam.
      maandag 1 maart 2010 @ 18:03:00 #175
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_78599693
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 18:02 schreef jocd het volgende:
    kent iemand deze al? http://www.just4today.net/ elke dag krijg je een nieuw password en gebruikersnaam.
    En dat is handig waarom
      maandag 1 maart 2010 @ 18:29:24 #176
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_78600684
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 18:02 schreef jocd het volgende:
    kent iemand deze al? http://www.just4today.net/ elke dag krijg je een nieuw password en gebruikersnaam.
    thx.. deze gaat tussen mijn bookmarks
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 18:03 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    En dat is handig waarom
    een dagabo van 7 ct of gratis ff iets kleins binnenhalen
    anders steek je gewoon even je tong erin
      dinsdag 2 maart 2010 @ 09:48:05 #177
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78625067
    Bovendien kan het gebruikt worden om je verbinding te testen, of om Usenet uit te proberen
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_78625260
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 09:48 schreef Devolution het volgende:
    Bovendien kan het gebruikt worden om je verbinding te testen, of om Usenet uit te proberen
    Proberen kan ook bij:
    http://www.tweaknews.nl/?page=news/subscription
    pi_78640698
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 18:03 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    En dat is handig waarom
    voor mensen die geen payserver willen en waarvan hun provider geen nieuwsgroepen ondersteunt of als je met 2 servers tegelijk wilt downloaden.
    pi_78648941
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 09:55 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Proberen kan ook bij:
    http://www.tweaknews.nl/?page=news/subscription
    zit daar geen addertje onder het gras?
    pi_78649815
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 19:42 schreef jocd het volgende:

    [..]

    zit daar geen addertje onder het gras?
    Neen
    pi_79073961
    Ik heb sinds kort Eweka en ik gebruik dan FTD om te zoeken naar bestanden.

    Nu staat daar altijd aangegeven a.b.nl (bijvoorbeeld) en dan het bestand dat ik moet hebben en dat het bijvoorbeeld eergisteren is gevonden.

    Nu zoek ik daar dan naar via Grabit alleen kan ik die hele bestanden bijna nooit vinden? Ik ben dus eigenlijk aangewezen op binsearch, omdat ik er anders de ballen van snap.
    Kan iemand mij hier mee helpen? .
    -webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
      Donald Duck held vrijdag 12 maart 2010 @ 19:59:45 #183
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_79074056
    Dit downloaden en installeren:
    http://www.nzbuddy.nl/download.html

    het voegt de nzb-knop weer toe aan ftd. Die was eerder eruit gesloopt om het kuttige brein wat minder munitie te geven om mee te schieten.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_79074149
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
    Dit downloaden en installeren:
    http://www.nzbuddy.nl/download.html

    het voegt de nzb-knop weer toe aan ftd. Die was eerder eruit gesloopt om het kuttige brein wat minder munitie te geven om mee te schieten.
    Even proberen, bedankt!

    -edit-

    Werkt! Held!
    -webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
      zaterdag 13 maart 2010 @ 08:21:32 #185
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_79088799
    Oh en de eerste twee letters (a.b.) betekenen dus de groep alt.binaries, voor het geval je dat nog niet door had Dus voor a.b.nl ga je naar alt.binaries.nl
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_79091380
    Je kan wel zien dat KPN totaal geen waarde hecht aan hun nieuwsgroepen, het probleem is nog steeds niet verholpen.
      zaterdag 13 maart 2010 @ 11:47:01 #187
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_79091619
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 11:36 schreef jocd het volgende:
    Je kan wel zien dat KPN totaal geen waarde hecht aan hun nieuwsgroepen, het probleem is nog steeds niet verholpen.
    op het KPN forum hebben ze aangeven dat ze hun nieuwsgroependienst als een extra dienst zien en niet als een onderdeel in de dienst(en) waar je voor betaalt (namelijk internet, tv en bellen).

    Citaat van kpn:
    quote:
    Als u veel download via nieuwsgroepen is een Payserver aan te raden.

    oftewel ze hechten er totaal geen waarde aan, als je zoekt naar een internetprovider met nieuwsgroepen dan is KPN je laatste keus..
    anders steek je gewoon even je tong erin
      zaterdag 13 maart 2010 @ 11:49:26 #188
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_79091673
    wat ik wel grappig vind is dat ze de datum van hun "storingen" steeds opschuiven, zodat het lijkt alsof het probleem minder lang speelt:
    quote:
    Storing Nieuwsgroepen

    Als gevolg van een storing kunt u momenteel problemen ondervinden bij gebruik van onze dienst Nieuwsgroepen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

    Starttijd: 2010-03-01 11:25 Eindtijd: onbekend
    de echte starttijd was 2010-02-25
    anders steek je gewoon even je tong erin
    pi_79092355
    Ik heb een vraagje: mijn ouders willen overstappen van KPN naar UPC. Maar nu zag ik dat de nieuwsgroepen van UPC helemaal niet gratis zijn? En dat ze ook nog eens de boel 'knijpen', waardoor ik dus niet de volledige snelheid kan benuttigen?

    Iemand die het kan toelichten?
      zaterdag 13 maart 2010 @ 12:18:15 #190
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79092401
    UPC en nieuwsgroups zijn geen gelukkig huwelijk, check het forum van eweka bijvoorbeeld eens
    pi_79092464
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 12:18 schreef PiRANiA het volgende:
    UPC en nieuwsgroups zijn geen gelukkig huwelijk, check het forum van eweka bijvoorbeeld eens
    Ook niet als ik van bijvoorbeeld tweaknews gebruik zou maken?
    pi_79095048
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 08:21 schreef Devolution het volgende:
    Oh en de eerste twee letters (a.b.) betekenen dus de groep alt.binaries, voor het geval je dat nog niet door had Dus voor a.b.nl ga je naar alt.binaries.nl
    Weet ik, maar zelfs dan zag ik die bestanden niet staan.
    -webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
    pi_79392232
    The trip season 1 dvd gevonden op usenet
    pi_79698967
    iemand een goedkoper alternatief dan eweka
      maandag 29 maart 2010 @ 10:52:17 #195
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_79699235
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:40 schreef DancePlaza het volgende:
    iemand een goedkoper alternatief dan eweka
    Goedkoper . Zo duur zijn ze toch niet?
    pi_79699325
    Een IPv6 tunnel is goedkoper
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_79730832
    Ik ben vanaf morgenmiddag van plan eens een maand via Eweka te downloaden. Nu ben ik al zowat een jaar bezig met Usenet/FTD die ik gratis icm Ziggo kan gebruiken. Ik heb nu met maximaal 3 threads gemiddeld 700 kb/s ik had ruim half jaar geleden ooit 900/1000 kbps maar volgens mij is dit omlaag geschroefd.

    Ik weet totaal niet welk abonnement ik heb, me vader heeft dit ooit afgesloten en weet ook niet wat de snelheid is. We hebben best veel PC's aangesloten hier in huis. 3 vaste PC's, en 1 laptop. (Af en toe nog een die incidenteel aanstaat) Nu ben ik zowat de enige die echt hardcore download zegmaar me moeder af en toe een single-tje van Jan Smit, me zusje die ript een Youtube filmpje en me vader doet enkel werk gerelateerde dingen en surfen.

    Als ik met al deze PC's ong 700 kb/s kan halen moet het met de snelheid wel goed zitten lijkt me? Stel ik pak morgen Eweka wat voor snelheid moet ik rekening mee houden? Daarnaast gebruik ik nu FTD v3.8 (icm Koala FTD Search) & GrabIt. Zijn er eventuele betere programma's te gebruiken dan deze?
    - Met zuidelijke groet -
      maandag 29 maart 2010 @ 23:41:58 #198
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79730935
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 23:40 schreef De-Hamster het volgende:
    Ik ben vanaf morgenmiddag van plan eens een maand via Eweka te downloaden. Nu ben ik al zowat een jaar bezig met Usenet/FTD die ik gratis icm Ziggo kan gebruiken. Ik heb nu met maximaal 3 threads gemiddeld 700 kb/s ik had ruim half jaar geleden ooit 900/1000 kbps maar volgens mij is dit omlaag geschroefd.

    Ik weet totaal niet welk abonnement ik heb, me vader heeft dit ooit afgesloten en weet ook niet wat de snelheid is. We hebben best veel PC's aangesloten hier in huis. 3 vaste PC's, en 1 laptop. (Af en toe nog een die incidenteel aanstaat) Nu ben ik zowat de enige die echt hardcore download zegmaar me moeder af en toe een single-tje van Jan Smit, me zusje die ript een Youtube filmpje en me vader doet enkel werk gerelateerde dingen en surfen.

    Als ik met al deze PC's ong 700 kb/s kan halen moet het met de snelheid wel goed zitten lijkt me? Stel ik pak morgen Eweka wat voor snelheid moet ik rekening mee houden? Daarnaast gebruik ik nu FTD v3.8 (icm Koala FTD Search) & GrabIt. Zijn er eventuele betere programma's te gebruiken dan deze?
    Minimaal die snelheid dan . Check ander even hoe snel je deze binnen haalt:
    http://81.171.88.20/100mb.bin

    En als programma heb ik vroeger ook grabit gebruikt, maar ik vind sabnzbd prettiger werken
    pi_79731442
    Oh oke, ik las namelijk ergens dat je snelheid per seconde ook nog omlaag kan gaan omdat ik dan 8 threads zou kunnen instellen. Dat ene bestand download ik ongeveer op 770 kb/sec.

    Ik zal morgen eens kijken naar Sabnzbd.

    Thnx!
    - Met zuidelijke groet -
    pi_79731860
    Of je nu 4 of 8 treads hebt openstaan dat moet in principe niet uitmaken voor de snelheid.
    Ik gebruik zelf altbinz heb download meestal met de volledige bandbreedte (ligt ook aan het tijsdstip) die ik heb bij ziggo (zelfs iets meer)
      dinsdag 30 maart 2010 @ 00:04:37 #201
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79731926
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:02 schreef Sorella het volgende:
    Of je nu 4 of 8 treads hebt openstaan dat moet in principe niet uitmaken voor de snelheid.
    Ik gebruik zelf altbinz heb download meestal met de volledige bandbreedte (ligt ook aan het tijsdstip) die ik heb bij ziggo (zelfs iets meer)
    Inderdaad .
    Maar ik kijk meestal met hoe weinig lijntjes ik mijn maximale snelheid kan halen. Daar tel ik 1 bij op en dat stel ik in. Ik haal met 3 lijntjes al mijn maximale snelheid. Als ik er 8 instel, ben ik op die andere 5 lijntjes misschien nog artikelen aan het binnen halen, en duurt het dus langer voor het bestand uitgepakt is.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 10:36:39 #202
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_79738072
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:40 schreef DancePlaza het volgende:
    iemand een goedkoper alternatief dan eweka
    wat kost dat nou? 6 / 7 ¤ per maand ? Ik vind dat goedkoop genoeg

    Weet iemand trouwens wanneer/of KPN de snelheden ging/gaat verhogen? ik hoorde iemand hierover maar merk er nog geen fuck van KPN internet + bellen gaat het om, goedkoopste pakket
      dinsdag 30 maart 2010 @ 10:38:21 #203
    236839 TimKuik
    Illegaal downloaden mag niet!
    pi_79738118
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 10:36 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    wat kost dat nou? 6 / 7 ¤ per maand ? Ik vind dat goedkoop genoeg

    Weet iemand trouwens wanneer/of KPN de snelheden ging/gaat verhogen? ik hoorde iemand hierover maar merk er nog geen fuck van KPN internet + bellen gaat het om, goedkoopste pakket
    Vanaf april gaat KPN de snelheid verhogen (verdubbelen in de meeste gevallen).
    This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 10:41:18 #204
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_79738221
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 10:38 schreef TimKuik het volgende:

    [..]

    Vanaf april gaat KPN de snelheid verhogen (verdubbelen in de meeste gevallen).
    Tnkx

    -edit- OffTopic maar PiRANiA je hebt een PM
      dinsdag 30 maart 2010 @ 11:28:47 #205
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_79739641
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 10:38 schreef TimKuik het volgende:

    [..]

    Vanaf april gaat KPN de snelheid verhogen (verdubbelen in de meeste gevallen).
    http://tweakers.net/nieuw(...)ingen-via-vdsl2.html

    anders steek je gewoon even je tong erin
      dinsdag 30 maart 2010 @ 17:32:26 #206
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_79753430
    SabNZBd zou ik zelf niet aanraden, tenzij je het op een pc zet die alleen download, of een mediacenter. Zelf gebruik ik op mijn normale PC AltBinz en dat is naar mijn mening een veel beter programma dan Grabit. Veel sneller in het verwerken van downloads en ook overzichtelijker.

    Verder maakt het in principe niet uit of je 4 of 8 threads hebt voor je snelheid, maar bij bijna alle Usenet providers is het wel zo dat er een maximumsnelheid zit op elke thread. Zo heeft Tweaknews bijvoorbeeld een limiet van 2.5MBit/s per thread met een maximum van 8 threads voor hun 7.95 abbo.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:27:30 #207
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79757974
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 17:32 schreef Devolution het volgende:
    SabNZBd zou ik zelf niet aanraden, tenzij je het op een pc zet die alleen download, of een mediacenter. Zelf gebruik ik op mijn normale PC AltBinz en dat is naar mijn mening een veel beter programma dan Grabit. Veel sneller in het verwerken van downloads en ook overzichtelijker.

    Verder maakt het in principe niet uit of je 4 of 8 threads hebt voor je snelheid, maar bij bijna alle Usenet providers is het wel zo dat er een maximumsnelheid zit op elke thread. Zo heeft Tweaknews bijvoorbeeld een limiet van 2.5MBit/s per thread met een maximum van 8 threads voor hun 7.95 abbo.
    En sab vs AltBinz? Waarom het een of het ander?
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:44:08 #208
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:50:16 #209
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:11:55 #210
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_79772612
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:27 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    En sab vs AltBinz? Waarom het een of het ander?
    SabNZBd werkt via je internetbrowser. Je gooit een nzb in een map op je pc en hij gaat automatisch downloaden. Je hebt dus geen zichtbaar programma draaien, zoals bij Grabit of AltBinz. Vandaar mijn opmerking dat je dat beter kunt gebruiken op een media center of download pc, waarbij je de downloads op afstand in de gaten wil houden, in plaats van lokaal
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:13:09 #211
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79772643
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:11 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    SabNZBd werkt via je internetbrowser. Je gooit een nzb in een map op je pc en hij gaat automatisch downloaden. Je hebt dus geen zichtbaar programma draaien, zoals bij Grabit of AltBinz. Vandaar mijn opmerking dat je dat beter kunt gebruiken op een media center of download pc, waarbij je de downloads op afstand in de gaten wil houden, in plaats van lokaal
    Vind ik een vreemd argument, maar goed. Ik vind het prettiger af en toe een webpagina open te klikken dan een programma open te houden, maar ieder zijn ding he
      woensdag 31 maart 2010 @ 11:35:51 #212
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_79781159
    Ik heb het programma ook niet open staan hoor Ik heb het geminimaliseerd naar de tasktray rechtsonderin. Als ik het nodig heb kan ik dan het scherm tevoorschijn toveren, en als ie klaar is geeft ie een melding (ook als ie geminimaliseerd is). Bij SabNZBd moet ik elke keer een webpagina openen om de voortgang te zien Ik vind de eerste methode fijner bij dagelijks gebruik, maar de keuze is aan jou natuurlijk
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_79781872
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 10:36 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    wat kost dat nou? 6 / 7 ¤ per maand ? Ik vind dat goedkoop genoeg


    downloaden hoort gewoon gratis te zijn
      woensdag 31 maart 2010 @ 17:06:06 #214
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_79795108
    Dat is het ook, gewoon publieke torrents gebruiken Als je goeie kwaliteitsbestanden met je maximumsnelheid wil downloaden, dan is die mogelijkheid er ook, maar kost het wel een paar euro per maand.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 4 april 2010 @ 12:38:10 #215
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_79928946
    Continu CRC errors de laatste tijd
    pi_79934799
    Ik heb nu sinds vandaag Eweka als pay-server, alleen als ik FTD opstart kan ik toch alleen maar de spots zien van vandaag t/m 10-3-2010. Terwijl ik 500 dagen retentie heb. Hoe kan ik in FTD instellen dat ik ook alle spots kan zien van 400 / 500 dagen geleden?
    - Met zuidelijke groet -
      maandag 5 april 2010 @ 17:11:39 #217
    151400 EvilMarc
    , gekkie!
    pi_79971588
    Ik ontvang ook verbazend weinig via FTD op het moment
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      donderdag 8 april 2010 @ 15:35:25 #218
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_80085879
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 11:54 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    downloaden hoort gewoon gratis te zijn
    wat een onzin.
    zzz
      donderdag 8 april 2010 @ 15:47:09 #219
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80086420
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 11:54 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    downloaden hoort gewoon gratis te zijn
    Je surft via de buren?
    pi_80086980
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 15:35 schreef _Led_ het volgende:

    [..]

    wat een onzin.
    waarom zou je wel voor betalen dan voor hetgeen wat je download??
      donderdag 8 april 2010 @ 16:04:55 #221
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_80087129
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    waarom zou je wel voor betalen dan voor hetgeen wat je download??
    Probeer het nog eens, die zin slaat helemaal nergens op
    zzz
      donderdag 8 april 2010 @ 17:11:39 #222
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_80089833
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 11:54 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    downloaden hoort gewoon gratis te zijn
    Waarom? Ik wi best een paar euro s betalen. Die newsserver providers hebben ook kosten zoals servers en bandbreedte Voor niets gaat de zon op, helaas denken veel mensen op internet ook dat alles wat online te maken heeft gratis MOET zijn. Want: het is internet. Helaas gaat dat niet altijd op
      donderdag 8 april 2010 @ 17:14:52 #223
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80089989
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    waarom zou je wel voor betalen dan voor hetgeen wat je download??
    Betaal je voor je internetverbinding?
      donderdag 8 april 2010 @ 23:56:02 #224
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_80107805
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    waarom zou je wel voor betalen dan voor hetgeen wat je download??
    Daarmee koop ik mijn uploadplicht af.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zaterdag 10 april 2010 @ 11:17:10 #225
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80154311
    Tvnzb.com stuk?
      zaterdag 10 april 2010 @ 15:29:22 #226
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_80160494
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 11:17 schreef PiRANiA het volgende:
    Tvnzb.com stuk?
    hmm gedeeltelijk wel zo te zien
    http://www.tvnzb.com/shows/731 bijvoorbeeld doet het wel
      zaterdag 10 april 2010 @ 20:43:37 #227
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
      maandag 12 april 2010 @ 14:24:51 #228
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_80225711
    hier ook maar even een tvp plaatsen
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      dinsdag 13 april 2010 @ 16:25:06 #229
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80268720
    Verdomme, overal wachtwoorden op opeens

    pi_80269181
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef PiRANiA het volgende:
    Verdomme, overal wachtwoorden op opeens

    [ afbeelding ]
    Snap eerlijk gezegd niet gezegd waarom dat wordt gedaan?
    Heb veel van die fouten bij: http://binsearch.info/?max=250&g=alt.binaries.multimedia&a=teevee%404u.net+%28teevee%29 ,terwijl dat vroeger niet het geval was.
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      woensdag 14 april 2010 @ 00:11:34 #231
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_80290076
    Heb het een tijdje terug ook gehad, maar de laatste tijd juist niet meer. Volgens mij zijn er een aantal falers die de normale posts (zonder pass) dupliceren en er dan wél een pass op zetten
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      woensdag 14 april 2010 @ 19:07:24 #232
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80315026
    Enig idee hoe dat zit met die efnet posts?

    Ik neem aan dat de IRC EFNET wordt bedoeld voor requests ofzo? Waar moet ik dan naar connecten? Welke channel? Elke servers?
    pi_80316116
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:07 schreef PiRANiA het volgende:
    Enig idee hoe dat zit met die efnet posts?

    Ik neem aan dat de IRC EFNET wordt bedoeld voor requests ofzo? Waar moet ik dan naar connecten? Welke channel? Elke servers?
    bijvoorbeeld /server -m efnet.xs4all.nl
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      woensdag 14 april 2010 @ 19:32:34 #234
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80316166
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:31 schreef thomasss het volgende:

    [..]

    bijvoorbeeld /server -m efnet.xs4all.nl
    En welke channels dan ?
      woensdag 14 april 2010 @ 21:17:50 #235
    269566 Lauwierent
    Bowser-killer
    pi_80321001
    Vanavond is het weer eens zover. Ik heb KPN in combinatie met SabNZB en niks komt heel aan. Overal articles failed of passwords.
    Hebben meer mensen hier last van?
    ----
      woensdag 14 april 2010 @ 21:25:17 #236
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_80321353
    die passwords hebben niets te maken met KPN of SabNZB. Articles not found kan KPN zijn (denk ik)
      woensdag 14 april 2010 @ 21:53:09 #237
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80322576
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 21:25 schreef RedFever007 het volgende:
    die passwords hebben niets te maken met KPN of SabNZB. Articles not found kan KPN zijn (denk ik)
    Klopt!
    Ze zitten flink te passworden op a.b.teevee

    Maar hier staan veel passwords:
    http://www.jimbeeer.com/?page_id=432
    en
    http://www.filepasswords.com/
    pi_80323706
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 21:53 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Klopt!
    Ze zitten flink te passworden op a.b.teevee

    Maar hier staan veel passwords:
    http://www.jimbeeer.com/?page_id=432
    en
    http://www.filepasswords.com/
    Bedankt, ik ergerede me er al aan.
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:34 schreef thomasss het volgende:

    [..]

    Snap eerlijk gezegd niet gezegd waarom dat wordt gedaan?
    Heb veel van die fouten bij: http://binsearch.info/?max=250&g=alt.binaries.multimedia&a=teevee%404u.net+%28teevee%29 ,terwijl dat vroeger niet het geval was.
    Ja dat snap ik ook niet, vroeger kwam alles prima binnen... Maar ook oudere files lijken te crashen, had er 5 van 140 dagen en die deden t niet...
      woensdag 14 april 2010 @ 22:48:32 #239
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80325489
    Dat wordt gedaan om geld te verdienen.

    Bij die files zit een link naar een site met reclame enzo.

    Vaak wordt ook je IP gelogd, er een dossier opgebouwd en daar ga je dan .
    pi_80325822
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:48 schreef PiRANiA het volgende:
    Dat wordt gedaan om geld te verdienen.

    Bij die files zit een link naar een site met reclame enzo.

    Vaak wordt ook je IP gelogd, er een dossier opgebouwd en daar ga je dan .
    lol
    wat willen/kunnen ze doen met je IP dan? vrij weinig..

    nee t zijn meestal sites die op die manier gewoon traffic proberen te genereren of (nzb) communities die op die manier wat naamsbekendheid willen opbouwen
      woensdag 14 april 2010 @ 23:12:18 #241
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80326713
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:55 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    lol
    wat willen/kunnen ze doen met je IP dan? vrij weinig..
    Downloaden is (zeker hier) nog legaal. Stel dat het illegaal wordt, dan weet ik wel wie de eerste zijn die gecontroleerd worden. Big brother
    quote:
    nee t zijn meestal sites die op die manier gewoon traffic proberen te genereren of (nzb) communities die op die manier wat naamsbekendheid willen opbouwen
    Meestal zijn het niet de communities .
    pi_80332833
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:32 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    En welke channels dan ?
    #altbin
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_80336383
    Werkt de rss van tvnzb.com ondertussen weer, anders moet ik op zoek naar een alternatief.
      donderdag 15 april 2010 @ 11:34:51 #244
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80337124
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:14 schreef Darkzell het volgende:
    Werkt de rss van tvnzb.com ondertussen weer, anders moet ik op zoek naar een alternatief.
    Feedadres veranderen naar nzbindex feed van a.b.teevee
      donderdag 15 april 2010 @ 11:55:04 #245
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_80337914
    newzleech.com is terug
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_80338543
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:34 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Feedadres veranderen naar nzbindex feed van a.b.teevee
    Bedankt iig, kende die functie niet eens van nzbindex. Alleen staan er afleveringen dubbel op, dus dat is dan weer een minpuntje.
    pi_80366276
    Ik heb een vraagje aan de kenners en inside figuren he,
    Hoe groot is de kans dat Brein op korte termijn een groot deel van Usenet plat legt zoals ze ook met Piratebay gedaan hebben?
    - Met zuidelijke groet -
    pi_80368519
    ligt piratebay plat dan? Ik maak er nog steeds iedere dag gebruik van
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
      vrijdag 16 april 2010 @ 09:45:31 #249
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80373858
    Ik wil graag een paar minuten stilte voor tvnzb.
      vrijdag 16 april 2010 @ 10:50:03 #250
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80376008
    http://wp.me/pRzdI-1G

    even een howto hoe je kan overstappen
      vrijdag 16 april 2010 @ 12:18:23 #251
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_80379388
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 23:02 schreef De-Hamster het volgende:
    Ik heb een vraagje aan de kenners en inside figuren he,
    Hoe groot is de kans dat Brein op korte termijn een groot deel van Usenet plat legt zoals ze ook met Piratebay gedaan hebben?
    Dat kan alleen als er een wet komt die Usenet expliciet verbiedt. Bij Usenet heb je een groot aantal mensen die iets erop zet, en vervolgens worden deze bestanden door een hoop providers overgenomen. Je hebt dus (nagenoeg perfecte) kopieėn van alle data op een heleboel verschillende servers. Bij torrents is het zo dat de kopieėn bij de gebruikers zelf op de PC staat en dat er centrale servers zijn die de distributie regelen. Als je zo'n regelserver uitschakelt (zoals bijv. The Pirate Bay) dan is het grotendeels einde verhaal voor torrents. Bij Usenet zou je niet alleen de originele server waarop het materiaal geupload is, moeten neerhalen, maar ook alle servers die een kopie hebben. Dit kun je in korte tijd alleen doen door het illegaal te maken. Met rechtzaken kom je namelijk minder ver, omdat de meeste Usenet providers geld verdienen en dus een groter budget voor rechtzaken hebben dan torrentgebruikers.
    Zo zie ik het in ieder geval
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      vrijdag 16 april 2010 @ 20:02:28 #252
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_80396986
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:45 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik wil graag een paar minuten stilte voor tvnzb.
    Ik zag het net

    RIP TVNZB
      vrijdag 16 april 2010 @ 22:58:42 #253
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_80404690
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 23:02 schreef De-Hamster het volgende:
    Ik heb een vraagje aan de kenners en inside figuren he,
    Hoe groot is de kans dat Brein op korte termijn een groot deel van Usenet plat legt zoals ze ook met Piratebay gedaan hebben?
    Pirateebay ligt toch niet plat?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_80410640
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 22:58 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    Pirateebay ligt toch niet plat?
    Nee oke maar Brein had toch wel een rechtzaak tegen hun gewonnen o.i.d?
    - Met zuidelijke groet -
      zaterdag 17 april 2010 @ 10:21:28 #255
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_80412928
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 03:45 schreef De-Hamster het volgende:

    [..]

    Nee oke maar Brein had toch wel een rechtzaak tegen hun gewonnen o.i.d?
    Dat wel maar Piratebay heeft daar schijt aan dus
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zaterdag 17 april 2010 @ 10:23:35 #256
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_80412954
    OpenFTD werkt nog steeds niet op Snow Leopard .
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_80413008
    Ja godver, nu moet ik mn series weer met de hand gaan downloaden
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      zaterdag 17 april 2010 @ 10:46:06 #258
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80413391
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 10:26 schreef Jesse_ het volgende:
    Ja godver, nu moet ik mn series weer met de hand gaan downloaden
    Check http://pirr.wordpress.com(...)rnative-rss-sabnzbd/
    pi_80447255
    Dank je, hoop dat het werkt
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_80448274
    Is het mogelijk om alles in mijn wachtrij van Sabnzbd in één keer te verwijderen ipv één voor één. Mijn rss feed stond niet goed afgesteld en heeft nu 700 items ingeladen.
      zondag 18 april 2010 @ 16:18:45 #261
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80448326
    quote:
    Op zondag 18 april 2010 16:16 schreef Darkzell het volgende:
    Is het mogelijk om alles in mijn wachtrij van Sabnzbd in één keer te verwijderen ipv één voor één. Mijn rss feed stond niet goed afgesteld en heeft nu 700 items ingeladen.
    Purge the queue!

    pi_80449112
    Bedankt, dat scheelt een hoop handmatig werk.
    pi_80536151
    Weet hier iemand of er nog een gratis werkende server is?

    Freebin werkt niet meer. En Fillazilla heeft maar 25 dagen retentie, kan ik ook niet veel mee...
      dinsdag 20 april 2010 @ 22:00:13 #264
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80539414
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 20:53 schreef gitler het volgende:
    Weet hier iemand of er nog een gratis werkende server is?

    Freebin werkt niet meer. En Fillazilla heeft maar 25 dagen retentie, kan ik ook niet veel mee...
    Nope. Misschien ipv6 proberen, of je provider .
    pi_80541510
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Nope. Misschien ipv6 proberen, of je provider .
    Ik gebruik al ipv6 (hexago) en mijn provider ondersteund het niet.
    Dat wordt weer DivX films downloaden via torrents
      dinsdag 20 april 2010 @ 22:40:52 #266
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80541550
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:40 schreef gitler het volgende:

    [..]

    Ik gebruik al ipv6 (hexago) en mijn provider ondersteund het niet.
    Dat wordt weer DivX films downloaden via torrents[img]http://i.fokzine.net/s/sadley.gif[/img
    Of die paar euro per maand betalen?

    Ik betaal nu een euro of 2/3 per maand (eweka kan je delen )
    pi_80541669
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:40 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Of die paar euro per maand betalen?

    Ik betaal nu een euro of 2/3 per maand (eweka kan je delen )
    Misschien in de toekomst. Wie weet komt er weer een gratis server.
    Maar toch bedankt voor het hulp
    pi_80546798
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 20:53 schreef gitler het volgende:
    Weet hier iemand of er nog een gratis werkende server is?

    Freebin werkt niet meer. En Fillazilla heeft maar 25 dagen retentie, kan ik ook niet veel mee...
    als je elk weekend 1 biertje laat staan, dan heb je genoeg geld voor een fatsoenlijke verbinding
    pi_80599795
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 01:14 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    als je elk weekend 1 biertje laat staan, dan heb je genoeg geld voor een fatsoenlijke verbinding
    Voorlopig download ik wel DivX films met torrents. Na een selectie van films (voor DVD5) neem ik 1 maand eweka.
    pi_80624940
    Nou, Planetgeeft me op het moment een snelheid tussen de 0 en 50 KB/s. Dat wordt vanmiddag niet lekker The Office kijken, vrees ik... Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

    Ik krijg voortdurend de melding '400 news.kpn.nl: your host connection limit reached'. Dat terwijl ik volgens Planet recht heb op drie draadjes, en ik gebruik er ook maar drie.
    last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
      zaterdag 24 april 2010 @ 19:28:56 #271
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_80674259
    bah kpn/planet ligt weer plat.
    anders steek je gewoon even je tong erin
    pi_80682477
    Ben dus niet de enige...
      zondag 25 april 2010 @ 18:59:38 #273
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80702058
    http://www.tvnzb.com/

    zouden ze het domein weer terug hebben?
      zondag 25 april 2010 @ 19:49:27 #274
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80704091
    Is TVFREAKS gestopt ofzo?

    Ik vind amper meer nederlandse programma's op usenet...
    pi_80766279
    Vandaag loopt mijn abo bij Hitnews af, en ik moet dus verlengen of op zoek naar iets anders. Ik wil eigenlijk een server met meer retentie. Hitnews heeft 200d en dat is toch wel net wat te weinig. Ik zie dat Eweka 500d heeft en vrij populair is maar wat zijn daar verder de ervaringen mee.

    Wat raden jullie verder aan?
    pi_80767035
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 14:21 schreef Darkzell het volgende:
    Vandaag loopt mijn abo bij Hitnews af, en ik moet dus verlengen of op zoek naar iets anders. Ik wil eigenlijk een server met meer retentie. Hitnews heeft 200d en dat is toch wel net wat te weinig. Ik zie dat Eweka 500d heeft en vrij populair is maar wat zijn daar verder de ervaringen mee.

    Wat raden jullie verder aan?
    ben altijd tevreden geweest over Eweka;

    - lange retentie
    - zelf weinig last van downtime
    - max snelheid (mijn i'net verbinding is 30mbit/s up/down)
    pi_80768089
    Iemand hier ervaring met Sick Beard?
    Ik wil graag zowel HD als SD downloaden, hoe regel ik dat met Sick Beard?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_80770788
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 14:40 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    ben altijd tevreden geweest over Eweka;

    - lange retentie
    - zelf weinig last van downtime
    - max snelheid (mijn i'net verbinding is 30mbit/s up/down)
    Bedankt, ik ga denk ik ook maar over op Eweka.

    Wat voegt Sick Beard eigenlijk toe als Sabnzbd zelf ook al de tv series download via RSS en daarna renamed en XBMC haalt zelf de info op van elke tv serie.
      dinsdag 27 april 2010 @ 16:17:44 #279
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80770789
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 15:10 schreef Jesse_ het volgende:
    Iemand hier ervaring met Sick Beard?
    Ik wil graag zowel HD als SD downloaden, hoe regel ik dat met Sick Beard?
    Vorige week geļnstaled . Ik was van plan het nog even uit te testen voor ik het aan ging raden .
    Voorlopig werkt het (b)aardig. RSS is voorlopig nog betrouwbaarder wmb
      dinsdag 27 april 2010 @ 16:18:01 #280
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80770805
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:17 schreef Darkzell het volgende:

    [..]

    Bedankt, ik ga denk ik ook maar over op Eweka.

    Wat voegt Sick Beard eigenlijk toe als Sabnzbd zelf ook al de tv series download via RSS en daarna renamed en XBMC haalt zelf de info op van elke tv serie.
    Dan heb je het niet echt nodig denk
    pi_80771017
    Kheb paar dagen geleden een mail gestuurd naar XSnews
    quote:
    Geachte heer/mevrouw,

    Ik heb via de site al mijn abonnement afgemeld. Ook heb ik dit 28 januari jl. al gedaan en daar ook een bevestiging per email van ontvangen.Desondanks krijg ik net wel een mailtje binnen waarin jullie aangeven een incasso uit te voeren om mijn lidmaatschap te verlegen. Dit bewijst eens te meer wat voor een zooitje het bij jullie is. Administratief zijn er dus grove fouten en ook technisch hebben jullie het niet op een rijtje.

    Al sinds de 1e dag zit ik met problemen qua snelheid op ENKEL jullie servers. Bij andere aanbieders heb ik geen enkel probleem. Maar jullie communiceren niet eens naar de klant toe, getuige jullie forum waar niet inhoudelijk gereageerd wordt door jullie. Ook komen jullie niet met oplossingen maar krijgen wij klanten een standaard reactie-mailtje dat jullie er mee bezig zijn en dat de storing bekend is.

    Nou, ik ga deze nieuwsserver bij helemaal niemand aanraden, nog sterker, ik zal het juist bij iedereen afraden. Jammer dat jullie niet in staat zijn een eerlijk bedrijf te runnen waarin communicatie een belangrijke speerpunt is.

    Met vriendelijke groeten,

    Een zeer ontevreden (ex)klant
      dinsdag 27 april 2010 @ 16:26:11 #282
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80771171
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Kheb paar dagen geleden een mail gestuurd naar XSnews
    [..]
    "(ex)klant".
    Handige afsluiting
    pi_80771197
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:26 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    "(ex)klant".
    Handige afsluiting
    Heb mijn persoonlijke gegeven er al uit gehaald voor ik het hier postte
    pi_80772156
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:17 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Vorige week geļnstaled . Ik was van plan het nog even uit te testen voor ik het aan ging raden .
    Voorlopig werkt het (b)aardig. RSS is voorlopig nog betrouwbaarder wmb
    Nouja, met de RSS feeds die ik op dit moment gebruik krijg ik erg veel rotzooi en dubbele afleveringen binnen(zelfde ep met andere nzbnaam). Vandaar dat ik verder ben gaan kijken
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 27 april 2010 @ 16:52:08 #285
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80772204
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:50 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Nouja, met de RSS feeds die ik op dit moment gebruik krijg ik erg veel rotzooi en dubbele afleveringen binnen(zelfde ep met andere nzbnaam). Vandaar dat ik verder ben gaan kijken
    Dan gebruik je een verkeerde RSS-instelling
    https://pirr.wordpress.co(...)rnative-rss-sabnzbd/
    pi_80772262
    Ik gebruik(te) precies dat
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_80772286
    Ik haal ze via nzbs.org binnen en dat werkt ook prima iig. Geen dubbele afleveringen en als je je filters goed hebt staan krijg je ook alleen wat je wil hebben.
    pi_80772421
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:54 schreef Darkzell het volgende:
    Ik haal ze via nzbs.org binnen en dat werkt ook prima iig. Geen dubbele afleveringen en als je je filters goed hebt staan krijg je ook alleen wat je wil hebben.
    Dat kan ook, maar dan krijg ik niet mooi de scene naam in mijn sab history en dus lelijke mapjes als:
    chuck.314.hdtv-lol-sample.avi en chuck.314.hdtv-lol.nfo (PiRANiA, dat soort dubbelen dus )
    in tegenstelling tot Chuck.S03E14.HDTV.XviD-LOL
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:00:08 #289
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80772524
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:57 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Dat kan ook, maar dan krijg ik niet mooi de scene naam in mijn sab history en dus lelijke mapjes als:
    chuck.314.hdtv-lol-sample.avi en chuck.314.hdtv-lol.nfo (PiRANiA, dat soort dubbelen dus )
    in tegenstelling tot Chuck.S03E14.HDTV.XviD-LOL
    Hmm bizar.

    http://uploads.kexx.net/sickbeard/1.png
    http://uploads.kexx.net/sickbeard/2.png
    http://uploads.kexx.net/sickbeard/3.png
    http://uploads.kexx.net/sickbeard/4.png
    http://uploads.kexx.net/sickbeard/5.png
    http://uploads.kexx.net/sickbeard/6.png
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:00:42 #290
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80772558
    oh Jesse_, heb je dit ook gedaan:

    ?

    En slaat sab je nzb's wel op?
    pi_80772867
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:00 schreef PiRANiA het volgende:
    oh Jesse_, heb je dit ook gedaan:
    [ afbeelding ]
    ?

    En slaat sab je nzb's wel op?
    Ja, maar de nzbs hebben dus niet dezelfde naam waardoor ik alsnog dubbelen krijg
    Maar nu sickbeard maar op de achtergrond draaien en wachten tot mijn series op usenet verschijnen om het echt te kunnen testen. Het leek wel gunstig na wat dingetjes in de backlog gegooid te hebben
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 27 april 2010 @ 18:42:51 #292
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_80776102
    http://www.newzbin.com/news/view/?nw_id=256

    The site is now free

    We have decided to stop taking payments for the use of the site for the time being.

    This will probably change once back once the legal action is done and dusted and we know what we need to do to carry on. So, for the time being 'fill yer boots'

    Premium Credit is still frozen - whatever credit you currently have will stay at that level until payments are restored again.
    pi_80789590
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 18:42 schreef PiRANiA het volgende:
    http://www.newzbin.com/news/view/?nw_id=256

    The site is now free

    We have decided to stop taking payments for the use of the site for the time being.

    This will probably change once back once the legal action is done and dusted and we know what we need to do to carry on. So, for the time being 'fill yer boots'

    Premium Credit is still frozen - whatever credit you currently have will stay at that level until payments are restored again.
    thanks!
      zaterdag 1 mei 2010 @ 11:57:26 #294
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_80898004
    Ik heb nu Dexter gedownload en de ondertitels ook. De SRT dingetjes moet ik dan toch in hetzelfde mapje plakken als het afspeelbestand?
      zaterdag 1 mei 2010 @ 11:58:36 #295
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_80898029
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:57 schreef Mylene het volgende:
    Ik heb nu Dexter gedownload en de ondertitels ook. De SRT dingetjes moet ik dan toch in hetzelfde mapje plakken als het afspeelbestand?
    Niet perse. Als je wilt dat bijvoorbeeld VLC player het automatisch afspeelt moet het inderdaad in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben als het video bestand. Maar je kan evengoed het bestand met ondertitels apart openen.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 12:03:42 #296
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_80898152
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    Niet perse. Als je wilt dat bijvoorbeeld VLC player het automatisch afspeelt moet het inderdaad in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben als het video bestand. Maar je kan evengoed het bestand met ondertitels apart openen.
    Ik heb BS player en soms vindt ie Nederlandse ondertitels, maar soms dus ook niet. Ik ga het straks even allemaal proberen.

    Bij nzbmatrix krijg ik de laatste tijd heel vaak article not found ofzo. Dat was eerst niet.
    pi_80939165
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Mylene het volgende:

    [..]

    Ik heb BS player en soms vindt ie Nederlandse ondertitels, maar soms dus ook niet. Ik ga het straks even allemaal proberen.

    Bij nzbmatrix krijg ik de laatste tijd heel vaak article not found ofzo. Dat was eerst niet.
    VLC speelt vrijwel alles Je kunt ook de disc downloaden, zitten de ondertitels al bij. Oh en Dexter
      Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 mei 2010 @ 08:33:20 #298
    270182 crew  Pino112
    Pino van Luna O+
    pi_80996264
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Kheb paar dagen geleden een mail gestuurd naar XSnews
    [..]
    Hmm, vreemd.
    Ik heb ook XS news, maar heb nergens last van..
    Alleen heb ik sinds gister 8mbit internet, en ik heb het 5mbit abbo.
    Weet iemand een usenetprovider met een 10mbit abbo?
    pi_81005392
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 08:33 schreef Pino112 het volgende:

    [..]

    Hmm, vreemd.
    Ik heb ook XS news, maar heb nergens last van..
    Alleen heb ik sinds gister 8mbit internet, en ik heb het 5mbit abbo.
    Weet iemand een usenetprovider met een 10mbit abbo?
    Ik neem heel af en toe een maandje XLned.
    pi_81175296
    tvp
      zaterdag 8 mei 2010 @ 13:38:52 #301
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_81175322
    Ik word steeds blijer van sickbeard

    Usenet #15
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')