abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 november 2009 @ 11:09:23 #1
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74378430
moet ik verduerie nog een nieuw topic hiervoor openen ook

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic #2
Bento Topic #3
Bento-topic #4
Bento topic #5
Bento-topic #6
Bento-topic #7
Bento-topic #8
Bento-topic #9

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)
- Bento Babe Bento Babe, Nederlandse Bento-Blog

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:

Van Amthezia
[ afbeelding ]
Links: Een apart doosje voor mijn satésaus met extra pinda's erin.
Rechts: Ster-onigiri, sla, ei, taugé, peultjes, wortel en peultjes.

[ afbeelding ]
Er zit in: Ster-onigiri, ei, pinda's, satésaus, taugé, peultjes, wortel, paksoi en peultjes.

Van Zeven7
[ afbeelding ]
Boven: bevroren bramen en bosbessen, rolletjes pepersalami, tomaatjes, flesjes zelfgemaakte saladedressing, rolletjes van lekker vers maisbrood met nutella
Onder: veldsla, tomaatjes, komkommer, eitje

Van Vahmpcat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bovenste foto :
Salade van gemengde sla, radijs, wortelhartjes, flesje met light mayo en paar stukjes leftover gepaneerde kipstukjes Oh en een kip-prikkertje dat de boel in de gaten houd voor me.
Onderste foto:
Links: Rijstschaapje, lucht is met blauwe rijst en grond (bijna niet te zien) met groene, kaas/nori snoetje. Wortel als hek en (verstopt) scheidingswandje. Gemengde salade met walnoten erop, paar kersen en een prikkertje.
Rechts: Bedje van sla, met teriyaki kip, babybell kaasje.


Van Guppyfriend (ik moet nog een foto maken van met iets erin)
[ afbeelding ]

Van _Arual_
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:10:16 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_74378469
TVP
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 november 2009 @ 11:15:27 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74378657
Bapao's zijn echt heel simpel zelf te maken, ik zal straks ff t recept posten, nu ff geen tijd
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74378860
* JumpingJacky haakt aan in verband met het beloofde bapao-recept
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 4 november 2009 @ 16:57:35 #5
58921 Day
You can fly!
pi_74390588
tvp
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  donderdag 5 november 2009 @ 09:24:40 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74410362
Nou, ik ben een bakkie besteld via ebay , koopje, ben benieuwd wanneer het dr gaat zijn.
Ter voorbereiding ga ik dit weekend wel alvast wat dingetjes maken voor in de vriezer.
Kleine bapao's ieg, en ik denk ook wat kleine stoomcakejes
Mijn snelle makkelijke bapao recept:
Voor de vulling maak je gewoon een vleesprutje dat je lekker vindt ( vegetarisch kan natuurlijk ook ).
Ik doe meestal iets met mager rundergehakt.
Bakken met ui, knoflook, pepertjes, prei en 5 spices poeder en wat ketjap.
Of iets met kip en wat groente en kurkuma en cocos bijvoorbeeld.
De vulling goed uit laten lekken en af laten koelen in een vergiet.

Een pak witbroodmix volgens de verpakking maken, alleen zonnebloemolie gebruiken ipv de boter.
Goed laten rijzen.
Na het rijzen een lange worst draaien, deze in stukken snijden, van die stukken bolletjes draaien met de hand en deze weer laten rijzen.
Elk bolletje plat rollen met een deegroller , schepje vulling er in en weer dicht rollen.
Onder elk bolletje een rondje papier doen ( ik knip deze altijd uit koffiefilters ).
Je kan ze meteen stomen, maar ze worden net wat mooier als je ze eerst 10 minuutjes in een voorverwarmde oven schuift op 150 graden of zo.
Daarna stoom je de bapao's in 15 minuten gaar in een rijststomer.
Heb je geen rijststomer, dan kun je een ijzeren vergiet boven een pan met water hangen of zo een bamboe stoommandje gebruiken
Vergeet bij het stomen niet om een theedoek om de deksel van de pan te doen, want anders valt de condens van je deksel op je bapao's en worden ze niet zo mooi.
Als ze gestoomd zijn laat je ze afkoelen, en dan kun je ze per stuk in zakjes in vriezen en zijn ze prima op te warmen in de magnetron
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 5 november 2009 @ 12:56:22 #7
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74416283
gewoon met witbroodmix krijg je daarmee wel bapao-achtig deeg?

dat van die theedoek is wel een goede tip. Mijn enige poging bapaos te maken werd een kleffe bende, alles bleef aan het mandje plakken ook.

thx iig.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 5 november 2009 @ 13:17:51 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74417044
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:56 schreef -Mellow- het volgende:
gewoon met witbroodmix krijg je daarmee wel bapao-achtig deeg?

dat van die theedoek is wel een goede tip. Mijn enige poging bapaos te maken werd een kleffe bende, alles bleef aan het mandje plakken ook.

thx iig.
Papiertje er onder dus en theedoek op t deksel
En ja wij maken ze echt al ons hele leven met witbroodmix, snel en makkelijk, wel genoeg laten rijzen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74422711
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Papiertje er onder dus en theedoek op t deksel
En ja wij maken ze echt al ons hele leven met witbroodmix, snel en makkelijk, wel genoeg laten rijzen!
Ik heb een rijststomer staan.... Gewoon zo´n simpele goedkope. Moet ik dan water bij de bapao´s in doen?? Of moet ik die in vergiet zetten??
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 5 november 2009 @ 15:57:58 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74422782
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:56 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik heb een rijststomer staan.... Gewoon zo´n simpele goedkope. Moet ik dan water bij de bapao´s in doen?? Of moet ik die in vergiet zetten??
Nee in de vergiet natuurlijk, waar je normaal de rijst in doet
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74445835
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee in de vergiet natuurlijk, waar je normaal de rijst in doet
D'r zit geen vergiet in!!! Die moet ik dan nog gaan zoeken in de winkel want mijn vergiet past er ook niet in. Of ik moet dus een of ander standaard vinden dat erin kan.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:30:48 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74445872
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:29 schreef nieslief het volgende:

[..]

D'r zit geen vergiet in!!! Die moet ik dan nog gaan zoeken in de winkel want mijn vergiet past er ook niet in. Of ik moet dus een of ander standaard vinden dat erin kan.
Dan heb je ongetwijfeld een rijstkoker en geen rijststomer
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:34:11 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74445970
rijstkoker
rijst stomer
Ik heb trouwens ook zo een ding:
stoomgeval maar die stoomt niet krachtig genoeg, daar worden ze niet zo lekker luchtig in...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:44:31 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74446292
Oeh als het zometeen niet regent in de pauze loop ik ook ff naar de toko voor kleefrijst, dan kan ik nog es lemper maken, dat lijkt me ook wel leuke bentovulling
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74460934
ik had vandaag pastasalade mee, maar ik ben vergeten een foto te posten. Bovendien blijkt dat pasta met tonijn in een doorzichtig blauw bakje echt een hele smerige kleur lijkt te hebben...

Ik heb een keer een bapao broodje gehad, maar ik vond het gestoomde brood zo ontzettend ranzig dat ik alleen de vulling heb opgegeten... Maar zo te zien is het wel makkelijk!
liessaslunch.blogspot.com
  zondag 8 november 2009 @ 15:11:48 #16
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_74507614
Ik meld me weer
Nog steeds niet echt kunnen beginnen, maar had vrijdag wel als zelfgemaakte lunch pannenkoeken mee
pi_74959934
Net terug van vakantie. Ik ga deze week nog even geen bento maken, volgende week misschien weer wel.

Kwam in Disney nog een Japanse tegen die spontaan over bento's begon Ze had alleen nog nooit van de eivormen gehoord, maar was wel Sanriofan.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:14:48 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74959967
Ik wacht al bijna 4 weken op mn bakje, ik wil zoooooo graag beginnen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:47:11 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74962762
Ik had echt eerder moeten roepen want hijs binnen
Deze heb ik:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74964046
Hendig sjieke broodtrommel!

Waar haal je dat?
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:48:35 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74965793
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
Hendig sjieke broodtrommel!

Waar haal je dat?
Gave boterhammenbak he!
In Japan heb ik die gekocht ( ebay )
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75003771
Wauw, die is inderdaad mooi zeg! Mag ik vragen wat ie kostte?
liessaslunch.blogspot.com
  donderdag 26 november 2009 @ 10:35:41 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75012968
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:15 schreef liessa het volgende:
Wauw, die is inderdaad mooi zeg! Mag ik vragen wat ie kostte?
Ik geloof iets van 16 euro of zo inclusief verzenden.
En ik heb m vandaag voor het eerst vol mee naar mn werk
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 19:17:15 #24
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_75065098
Mooie lunch zo, oh-oh!

Hier even wat minder gebento. Maar ik hou nog wel steeds mijn ogen open voor leuke bento-achtige dingen. Ik kwam deze lunchbox tegen op een Nederlandse site:

hier
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 28 november 2009 @ 12:46:05 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75081647
Thnx Macka.
Ik heb dr nog een besteld en wat accesoires.
Nu twee keer meegenomen, echt superleuk en lekker, en mn collega's staan allemaal naast me te kijken wat ik allemaal heb
Dit was mn bento van gisteren:

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75081869
leuke box macka en oh-oh

hele saaie tvp eigenlijk.
pi_75084352
tvp!! ik mag van mijn moeder een bento box uitzoeken als kadootje
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_75701209


Zouden jullie een ei eten dat tien dagen over de datum is? En de vorm van een konijn heeft aangenomen?
  woensdag 16 december 2009 @ 19:59:46 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75701293
Nee!
Naja dat knijn is niet zo erg he
Wat zijn dat voor bonen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75701379
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Nee!
Naja dat knijn is niet zo erg he
Wat zijn dat voor bonen?
Ik zal toch niet doodgaan aan dat ei? Het deed gewoon normaal in het water enzo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Edamame
  woensdag 16 december 2009 @ 20:02:45 #31
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75701434
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:01 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zal toch niet doodgaan aan dat ei? Het deed gewoon normaal in het water enzo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Edamame
Ik weet t niet , eieren zijn best al lang houdbaar dus ik hou me wel altijd aan de datum...
Ik heb morgen dit:

Niet gezond, moet nog es zien of het lekker is ook
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 16 december 2009 @ 20:04:41 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75701520
Komen die bonen uit blik?
Koop je die bij de toko?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75701705
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik weet t niet , eieren zijn best al lang houdbaar dus ik hou me wel altijd aan de datum...
Ik heb morgen dit:
[ afbeelding ]
Niet gezond, moet nog es zien of het lekker is ook
Oh.

Dan zit dat ei voor de sier in mijn bento.

Wat is dat onderste in jouw bakje?

Edamames koop ik bij de toko. Ze zijn dan al uit hun peul gehaald en zitten in een zak. Ze zijn ingevroren, en het is ideaal om lege plekjes (of in dit geval halve lunchboxen) mee te vullen. We gebruiken ze ook nogal eens als we Japans eten. Smaakt als een kruising tussen pistachenoot/doperwt.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:11:52 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75701887
Oh klinkt lekker die bonen, hoe doe je ze dan in je box, gewoon bevroren en dat je ze ontdooit eet, of kook je ze eerst en dan afgekoeld dr in?
In mijn bento zit in de onderste rösti met vissticks en citroen, restjes van mn avondeten.
En boven een half blik babymais en wat gurkjes en oreokoekjes
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75702057
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Oh klinkt lekker die bonen, hoe doe je ze dan in je box, gewoon bevroren en dat je ze ontdooit eet, of kook je ze eerst en dan afgekoeld dr in?
In mijn bento zit in de onderste rösti met vissticks en citroen, restjes van mn avondeten.
En boven een half blik babymais en wat gurkjes en oreokoekjes
Rösti! Ah, niet herkend.

Er staan verschillende bereidingswijzen op de verpakking. Het komt erop neer dat je ze moet stomen. Ik doe ze in een schaaltje water in de magnetron, en die laat ik dan 2 tot 3 minuten tekeergaan op 750 watt. Bij sommige toko's hebben ze ook verse exemplaren die nog in de peul zitten - ik weet niet hoe je die moet bereiden.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:17:04 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75702149
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Rösti! Ah, niet herkend.

Er staan verschillende bereidingswijzen op de verpakking. Het komt erop neer dat je ze moet stomen. Ik doe ze in een schaaltje water in de magnetron, en die laat ik dan 2 tot 3 minuten tekeergaan op 750 watt. Bij sommige toko's hebben ze ook verse exemplaren die nog in de peul zitten - ik weet niet hoe je die moet bereiden.
Ah tof, das zo gepiept.
Ik heb alweer een hele bentowaslijst voor bij de Toko, er is hier sinds kort een megagrote aziatische supermarkt, daar moet ik binnenkort maar es goed in gaan slaan
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 december 2009 @ 17:18:43 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75735784
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ah tof, das zo gepiept.
Ik heb alweer een hele bentowaslijst voor bij de Toko, er is hier sinds kort een megagrote aziatische supermarkt, daar moet ik binnenkort maar es goed in gaan slaan
Die is echt helemaal geweldig!!!

Ik merk dat bento hier echt een zomerdingetje is Al het 's avonds nog lekker licht is. Nu geen zin, smeer gewoon brood 's morgens
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75737579
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Die is echt helemaal geweldig!!!

Ik merk dat bento hier echt een zomerdingetje is Al het 's avonds nog lekker licht is. Nu geen zin, smeer gewoon brood 's morgens
Ik vind het in de zomer ook gemakkelijker. We eten dan meer salades, en er is altijd volop vers (rood) fruit aanwezig. Het oog wil ook wat.
  donderdag 17 december 2009 @ 20:42:28 #39
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75744031
Was het ei nog een beetje te eten?
De rösti was wel lekker na een minuutje magnetron, maar de vissticks niet gek genoeg, dus die doe ik niet meer
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75749071
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik had echt eerder moeten roepen want hijs binnen
Deze heb ik:
[ afbeelding ]
Oh! Een henohenomoheji bentobox! Wil ook! Leuk zeg, al die bento's!
pi_75898560
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:42 schreef oh-oh het volgende:
Was het ei nog een beetje te eten?
De rösti was wel lekker na een minuutje magnetron, maar de vissticks niet gek genoeg, dus die doe ik niet meer
Ei uit voorzorg weggegooid...
pi_75905680
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:58 schreef _Arual_ het volgende:
Zouden jullie een ei eten dat tien dagen over de datum is? En de vorm van een konijn heeft aangenomen?
Als ie dat spontaan heeft gedaan niet. Maar anders wel hoor, niks mis mee. Mijn eieren zijn bijna altijd wel over de datum (de laatste uit het doosje dan).

Ik heb ook winterstop merk ik. Wel nog een bakje rauwkost soms, maar niet meer volle bak bento.
21 maart weer beginnen mensen?
liessaslunch.blogspot.com
pi_75907910
ik heb het ook, die winterstop. maar als ik dan de foto's zie (edamame... yum!) denk ik, toch maar weer doen!

inmiddels ook een bento box uit japan laten overkomen: http://www.flickr.com/photos/yurippe/539070713/

het is een vrij grote (man-size), dan kan ik mijn avondeten er ook in vervoeren. bij de lunch heb ik meestal nog wat snackruimte over. vond het vooral heel leuk dat er chopsticks in het dekseltje passen. of een klein vorkje past ook en zout/peper zakjes enzo.
- charlie
  woensdag 23 december 2009 @ 10:13:49 #44
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75959557
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:31 schreef detailfreak het volgende:
ik heb het ook, die winterstop. maar als ik dan de foto's zie (edamame... yum!) denk ik, toch maar weer doen!

inmiddels ook een bento box uit japan laten overkomen: http://www.flickr.com/photos/yurippe/539070713/

het is een vrij grote (man-size), dan kan ik mijn avondeten er ook in vervoeren. bij de lunch heb ik meestal nog wat snackruimte over. vond het vooral heel leuk dat er chopsticks in het dekseltje passen. of een klein vorkje past ook en zout/peper zakjes enzo.
Ik vond die ook fijn qua formaat maar zo lelijk, net een gereedschapskist

Mijn bento van vandaag, een simpele snelle kliekjesbento:

Onderste bak rijst, gurkjes en spek, bovenste bak komkommer, tutti frutti en oreokoekjes on the side
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 23 december 2009 @ 10:32:10 #45
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_75960116
Ik gebruik tegenwoordig de lege sojasaus bakjes van de sushiafhaal als dressingbakjes om mee te nemen voor over de salade

dat ik daar toch niet eerder op ben gekomen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 23 december 2009 @ 10:35:54 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75960261
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef -Mellow- het volgende:
Ik gebruik tegenwoordig de lege sojasaus bakjes van de sushiafhaal als dressingbakjes om mee te nemen voor over de salade

dat ik daar toch niet eerder op ben gekomen.
Oh bij onze sushiboer zit dat in zakjes
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76359908
Deze stonden nog op mijn fototoestel, ik ben ze vergeten te plaatsen:




De onigiri's waren gevuld met surimi.

Van de week heb ik bij de Xenos hartvormige en rechthoekige muffinvormpjes gevonden.

Verder is het stil op bentogebied. December is toch al zo'n kook-, bak- een eetmaand.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:37:26 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76482427
Ik had vandaag echt mn lekkerste bento tot nu toe

Couscous met shoarmavlees, paprika/feta salade, citroen voor over de couscous en tutti frutti
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 10 januari 2010 @ 19:26:51 #49
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_76646461
tja ik heb een tijd geen internet gehad.. dus ik hoop dat jullie nog steeds bezig zijn mooie bento's te maken
ik ben benieuwd!
  zondag 10 januari 2010 @ 20:22:32 #50
180137 liessa
*geschift*
pi_76649421
couscous met shoarma, dat klinkt lekker! Zit er nog meer in, of alleen dat?
liessaslunch.blogspot.com
  maandag 11 januari 2010 @ 16:43:11 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76684101
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:22 schreef liessa het volgende:
couscous met shoarma, dat klinkt lekker! Zit er nog meer in, of alleen dat?
Het was gekruide couscous, en meer dan die shoarma zit dr niet bij, icm de paprika salade was het echt meer dan genoeg smaak!
Mn bento van vandaag:

Onderste bakje : ovenschotel van gisteren ( gehakt, mais, wortel, aardappelpuree en kaas ).
Bovenste bakje: worteltjes, augurk, feta en tropische mix.
Was weer erg lekker
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:11:29 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76754863
Speciaal voor Bigbird ter inspiratie
Een overzichtje van mijn bento's so far:
Noodles:

Sushi:


Brood:

Rijst:

Pizza met sla:

Rijst:

Pannenkoeken:


Pasta:

Sushi:

Rösti / vissticks:

Bamiesoep en stoomcake:

Pannenkoeken:


Rijst & spek:

Rijst & omelet:

Pasta:

Bapao's & stoomcake:

Gehaktballetjes:

Sushi:

Couscous en shoarma:

Rijst & calamaris:

Brood:

Ovenschotel:

Gehaktballetjes:



Zoals je kunt zien, geen fancy shmancy versierinkjes voor mij, en vooral vaak leftovers met wat paprika oid
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76760272
Ik wil ook gaan beginnen met bento.
Wat zijn de afmetingen van de bakje die jullie gebruiken?
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:22 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76760753
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:49 schreef diedlaughing het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen met bento.
Wat zijn de afmetingen van de bakje die jullie gebruiken?
Ik zit toevallig net te eten dus ik zal ff meten voor je!
Mijnlangwerpige bakjes zoals op de foto's hierboven te zien zijn zijn 20 bij 5 bij 3.5 cm en 17 bij 4 bij 3.5 cm.
Mijn rechhoekige bakje is 14 cm lang, breedte weet ik zo niet
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:57:15 #55
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_76805420
ik vroeg me af.... kun je sushi invriezen , en dat het dan nog lekker blijft? ik eet als enige thuis sushi en gelijk zo'n hele rol is ook een beetje veel
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:59:02 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76805480
Sushi is eigenlijk alleen vers lekker.
Ik maak altijd 1 rol, zo heel veel is dat niet hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76818388
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:57 schreef kruimel_20 het volgende:
ik vroeg me af.... kun je sushi invriezen , en dat het dan nog lekker blijft? ik eet als enige thuis sushi en gelijk zo'n hele rol is ook een beetje veel
Wij eten met twee man zo acht rollen weg...
pi_76828749
same here, als we eenmaal beginnen... En anders 's avonds nog als snackje eten.
liessaslunch.blogspot.com
pi_77861814
LEVEN JULLIE NOG!>?



pi_77871960
Hahaha, ja hoor, we leven nog! Althans, ik wel! Ik bento alleen nu heel weinig, vind het toch meer voor de zomer. In de winter eet ik liever een bammetje...

Wat zit er op je wraps? Tonijn? Ik heb net 10 blikjes gekocht in de aanbieding, en ben nu op zoek naar lekkere dingen met tonijn :-)
liessaslunch.blogspot.com
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:42:32 #61
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77872754
Ziet er lekker uit.
Hoe doe je dat met die wraps? Van te voren warmen en dan koud eten?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77873607
ja dat is ook iets wat ik me afvraag.. eten jullie alles koud of verwarmen jullie nog dingen?
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:32:45 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77873636
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:31 schreef Niara het volgende:
ja dat is ook iets wat ik me afvraag.. eten jullie alles koud of verwarmen jullie nog dingen?
Ik verwarm meestal, hangt er natuurlijk vanaf wat het is.
Vandaag heb ik couscous met vlees, dat verwarm ik en er zit een koude salade bij
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77916703
Gisteravond op weg naar huis in Amsterdam nog even een fraaie Bentobox opgehaald bij Momo.
75 topics = FIN
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:31:34 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77917293
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:13 schreef FP128 het volgende:
Gisteravond op weg naar huis in Amsterdam nog even een fraaie Bentobox opgehaald bij Momo.
Dat is een hele mooie, zeker wel!
Maar hij lijkt mij zo onpraktisch
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 14:26:11 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_77919496
Bij Momo koop je ze toch gevuld? Volgens mij gaat het daar vooral om de inhoud
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:07:46 #67
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78060754
Ik heb een nieuwe set:


Goedkoop en leuk en handig ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 17:07:41 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_78063474
Aawww, wat lief!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78406666
Ik ga binnenkort ook weer wat nieuws bestellen bij J-list. Zoveel mooie bakjes!

Lunch voor morgen:


pi_78406710
Fuck, per ongeluk een photoshopballonbrush in de bovenste. Jammer
pi_78407190
Welke moet ik nou kiezen?!



Lijkt op Hello Kittybakje



Is dat nou wel handig, losse bakjes? Leuk voor tussendoor en wel verdomd schattig zonder echt te blij te zijn..



Lijkt op Pheno's Totorobakje. Totoro! Totoro!



Kost maar 3 dollar 50. En een glazen dekseltje is altijd goed.



Is dan weer handiger met twee laagjes, kost ook maar 3,80 dollar. Inhoud 500 ml, is soms ook handig...


Langer bakje, eens een keer iets anders.

Ik weet het niet meer.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:30:20 #72
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78407407
De totoro vind ik geweldig leuk!
Wat zit er psies in de bento's die je post?
Ik zal morgen ook weer eens wat foto's posten.
Dat aardbeien setje is verdomd handig, met al die kleine losse bakjes!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78407564
Morgen eten we geitenkaasjes gewikkeld in bacon, op een bedje van veldsla. Met croutons en krentjes. Verder gehaktballetjes, druiven, cherrytomaatjes en minibapao's met mungbonenvulling. We gaan morgenavond sporten, dus dan vind ik het wat fijner om 's middags wat heftiger te eten en 's avonds wat lichter.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:37:43 #74
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78407764
Oh die geitenkaasjes, das een goeie om es mee te pakken, die liggen bij de Aldi
En dan heb je echt je bento snel klaar met zulke dingen idd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78408016
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh die geitenkaasjes, das een goeie om es mee te pakken, die liggen bij de Aldi
En dan heb je echt je bento snel klaar met zulke dingen idd!
Ik rol ze zelf in. Je hebt ze ook kant-en-klaar, maar die zijn duur.

Normaal gooi ik ze nog even in de pan, maar daar had ik vandaag geen zin in.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:46:49 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78408164
Oh bij de Aldi zijn ze kant en klaar en helemaal niet duur volgens mij, daar is niks duur
Ik heb best vaak geitenkaas of feta in de bento
Waar haal je die leuke zoete bapao's?
Die zou ik graag willen proeven een keer
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78408299
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:46 schreef oh-oh het volgende:
Oh bij de Aldi zijn ze kant en klaar en helemaal niet duur volgens mij, daar is niks duur
Ik heb best vaak geitenkaas of feta in de bento
Waar haal je die leuke zoete bapao's?
Die zou ik graag willen proeven een keer
Ik heb ze gehaald bij de Oriental supermarkt, die heeft verschillende vestigingen in heel NL.

http://www.amazingoriental.com/
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:51:47 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78408387
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:49 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb ze gehaald bij de Oriental supermarkt, die heeft verschillende vestigingen in heel NL.

http://www.amazingoriental.com/
Ah super, die zit hier ook, ben ik pas 1 keer geweest.
Zal binnenkort weer es gaan, en dan zal ik ze zoeken
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78408489
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ah super, die zit hier ook, ben ik pas 1 keer geweest.
Zal binnenkort weer es gaan, en dan zal ik ze zoeken
Ze liggen in de vriezer. Ze hebben ze ook in perzikvorm en zonder kleurtje. En nog wat andere soorten die ik niet uit probeerde te durven omdat de ingrediënten in het Japans vermeld stonden en ik een schelpdierenallergie heb...
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:56:31 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78408613
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ze liggen in de vriezer. Ze hebben ze ook in perzikvorm en zonder kleurtje. En nog wat andere soorten die ik niet uit probeerde te durven omdat de ingrediënten in het Japans vermeld stonden en ik een schelpdierenallergie heb...
Grote verpakingen?
Ik ben benieuwd hoor!
Ik wil binnenkort ook weer es zelf bapao's maken. Ik heb vorige keer dat ik daar was zelfs echte bapaobloem gekocht daarvoor al
Tis er alleen nog niet van gekomen het es te gebruiken, en ik heb nog wel zo een mooie grote stoompan van mn broertje voor mn verjaardag gekregen vorig jaar
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78408913
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Grote verpakingen?
Ik ben benieuwd hoor!
Ik wil binnenkort ook weer es zelf bapao's maken. Ik heb vorige keer dat ik daar was zelfs echte bapaobloem gekocht daarvoor al
Tis er alleen nog niet van gekomen het es te gebruiken, en ik heb nog wel zo een mooie grote stoompan van mn broertje voor mn verjaardag gekregen vorig jaar
In dit geval houd ik het bij kant-en-klaar! Ik geloof dat er iets van 20 konijntjes in een verpakking zitten? Het zouden er ook 12 kunnen zijn. Ik weet niet waarom ik twijfel tussen die getallen, en ik ben te lui om de vriezer open te trekken
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:10:40 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78409313
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

In dit geval houd ik het bij kant-en-klaar! Ik geloof dat er iets van 20 konijntjes in een verpakking zitten? Het zouden er ook 12 kunnen zijn. Ik weet niet waarom ik twijfel tussen die getallen, en ik ben te lui om de vriezer open te trekken
Whaha maakt niet uit, ik ga binnenkort weer eens op mn gemak op expeditie daar
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78417346
Ik wil weer eens eten meenemen in mijn 'voedselcontainer' van Halfords maar ben vergeten hoelang je het daarin warm kan houden.
Iemand ervaring mee?
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:47:09 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78423909
Geen idee, ik maak mn bento altijd 's avonds klaar en als er iets warm gegeten moet worden warm ik dat op mijn werk op
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:52:26 #85
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78423996
Deze week had ik tot nu toe kip met roggebrood en witlofsalade en cranberrynotenmix:

Kip met paprika en pepertjes en mediterraanse rijst en gedroogde appel en peer ( zelfgemaakt met mn droogmachine ):

En ongeveer hetzelfde met pasta:

Die van vandaag moet nog op de foto
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78444929
Droogmachine? Klinkt als iets wat ik moet hebben...
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:33:39 #87
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78448153
Ik gebruik hem voor mezelf en voor de honden.
Hier kun je zien hoe ie is:
Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
En hier waar ik m besteld heb
Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78575100
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik gebruik hem voor mezelf en voor de honden.
Hier kun je zien hoe ie is:
Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
En hier waar ik m besteld heb
Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
Dat is dus eigenlijk bedoeld voor honden!?

Ik heb zojuist een monsterbestelling geplaatst bij j-list :















  maandag 1 maart 2010 @ 09:36:18 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78581011
Ik heb die flesjes ook, maar ik krijg ze niet gevuld
Nou, die droogmachine is niet voor honden eigenlijk hoor, maar ik gebruik hem daar voornamelijk voor, vleessnacks.
Van t weekend nog een kilo biefstuk voor het gespuis in gedroogd
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 maart 2010 @ 09:37:40 #90
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_78581039
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb die flesjes ook, maar ik krijg ze niet gevuld
saus in een bakje doen, flesje inknijpen, er op z'n kop in, en dan loslaten.
zou moeten werken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 1 maart 2010 @ 09:44:53 #91
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78581205
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

saus in een bakje doen, flesje inknijpen, er op z'n kop in, en dan loslaten.
zou moeten werken.
Oh , daar had ik zelf nou echt totaal nooit aan gedacht
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78587692
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

saus in een bakje doen, flesje inknijpen, er op z'n kop in, en dan loslaten.
zou moeten werken.
Precies. Maar hier zit toch zo'n pipet bij? Rechtsonder!? En dat werkt dan weer volgens hetzelfde principe.

* _Arual_ is benieuwd naar monokuro boobakje.
pi_78591708
Zo, vanmiddag al warm gegeten, dus ook alvast maar mijn bento voor morgen gemaakt:



  dinsdag 2 maart 2010 @ 06:21:19 #94
180137 liessa
*geschift*
pi_78622905
hmm, ziet er lekker uit Arual!

Mijn pipetje ging na 5 keer gebruiken kapot, dus nu hou ik ook het flesje ondersteboven in de te gebruiken saus...

He, ik heb nog eiervormpjes (nieuwe), als ik had geweten dat je ze ging bestellen had je ze wel bij mij kunnen krijgen.

Gisteren voor het eerst in maanden weer eens de kant en klare gehaktballetjes van Appie Heyn gegeten, die zijn erg geschikt voor in de bento als je geen tijd/zin hebt om zelf te maken. 400 gram voor 2 euro, dan zijn ze al gaar. Zit wel vrij veel ui in, maar dat vind ik persoonlijk juist lekker.
liessaslunch.blogspot.com
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:07:37 #95
262181 noobdeswoop
arrogant gespuis
pi_78640153
Hmmm bento's ik zou er graag aan willen beginnen volg ook al de hele tijd dit topic in stilte.
Semi-filantroop met haatneigingen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:39:23 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78641556

Die van mij van vandaag.
Zilvervliesrijst met makreel in kerrysaus ( gewoon uit blik ) , paprika feta salade met peer balsamico , gedroogd fruit en maoam
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:24:59 #97
180137 liessa
*geschift*
pi_78651384
makreel in kerriesaus? Klinkt interessant, gewoon uit de supermarkt?
liessaslunch.blogspot.com
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:29:05 #98
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78651650
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:24 schreef liessa het volgende:
makreel in kerriesaus? Klinkt interessant, gewoon uit de supermarkt?
Gewoon super de boer volgens mij, of mss Xenos, standaard winkel ieg
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78656582
Wat een leuke bento's allemaal!
Mooie spulletjes heb je besteld Arual, ze hebben daar zoooveel leuke dingen!
Misschien dat ik binnekort toch maar eens ga beginnen met bentoën
Krijg er helemaal zin in als ik al die foto's zie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Yachiru op 02-03-2010 21:51:40 ]
pi_78986185
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 06:21 schreef liessa het volgende:
hmm, ziet er lekker uit Arual!

Mijn pipetje ging na 5 keer gebruiken kapot, dus nu hou ik ook het flesje ondersteboven in de te gebruiken saus...

He, ik heb nog eiervormpjes (nieuwe), als ik had geweten dat je ze ging bestellen had je ze wel bij mij kunnen krijgen.

Gisteren voor het eerst in maanden weer eens de kant en klare gehaktballetjes van Appie Heyn gegeten, die zijn erg geschikt voor in de bento als je geen tijd/zin hebt om zelf te maken. 400 gram voor 2 euro, dan zijn ze al gaar. Zit wel vrij veel ui in, maar dat vind ik persoonlijk juist lekker.
De eivormpjes waren nog een 'impulsaankoop' ook!

Ik heb een tijd terug bij J-list dit besteld: http://www.jbox.com/PRODUCT/HKN270

Weet iemand wat voor worstjes ik daar voor gebruiken kan? Die ik nu had, waren veeeeeel te klein:




(ik heb echt niks meer in huis. Fruit, wat is dat!?)
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:06:44 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78986300
Zit er nog iets in je rijst?
Heb je er nog een sausje bij?
Anders is het echt maar een droge hap geloof ik
Die wiener shaper is alleen om de naam al leuk, ik lust geen knakworst
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78986426
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:06 schreef oh-oh het volgende:
Zit er nog iets in je rijst?
Heb je er nog een sausje bij?
Anders is het echt maar een droge hap geloof ik
Die wiener shaper is alleen om de naam al leuk, ik lust geen knakworst
Er zit een furikake doorheen, dus is wel goed gekruid hoor. Ik weet niet welke smaak, want mijnJapans is slecht....
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:10:44 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78986498
Vandaag had ik deze:

dadels, muesli, kaas, olijfjes, vis met citroen, cherrytomaatjes en wortel.
En gisteren deze:

Paprika, wortel, kipkrokant, kaas, tomaatjes , dadels, maoam
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:12:41 #104
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78986584
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Er zit een furikake doorheen, dus is wel goed gekruid hoor. Ik weet niet welke smaak, want mijnJapans is slecht....
Maar geen dressing of zo ergens bij?
Lijkt me echt gewoon erg droog allemaal bij elkaar dan.
Maar het ziet er wel echt leuk uit
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78986759
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar geen dressing of zo ergens bij?
Lijkt me echt gewoon erg droog allemaal bij elkaar dan.
Maar het ziet er wel echt leuk uit
Maar sushirijst is We hebben zelfs een keer sushi zonder vulling op, ook met kleurtjes.

En ik heb ook echt niks meer in huis Mag ik wat van jouw vis?!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:19:57 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78986966
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar sushirijst is We hebben zelfs een keer sushi zonder vulling op, ook met kleurtjes.

En ik heb ook echt niks meer in huis Mag ik wat van jouw vis?!
Ik vind sushirijst zo met niks of alleen wat kruiden echt niet lekker
En ja, kom maar halen, ik heb nog vis en die gaat vandaag niet in de bento want ik heb couscous, dus ik ga m zo maar aan de honden voeren
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78987153
Die honden van jou hebben het goed voor mekaar, dat heb ik al wel door!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:34:19 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78987749
De kaas uit mn bento wordt ook altijd netjes gedeeld met de drie honden die mee gaan werken
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78987805
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:34 schreef oh-oh het volgende:
De kaas uit mn bento wordt ook altijd netjes gedeeld met de drie honden die mee gaan werken
Onze hond heette Astor, maar hij luisterde ook naar 'kaasje?'
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:38:13 #110
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78987948
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:35 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Onze hond heette Astor, maar hij luisterde ook naar 'kaasje?'
Oh een vriendin van me heeft een hond, die loopt echt altijd weg, en die luistert alleen maar naar Kaasje, niemand in de buurt weet dat ie eigenlijk Mambo heet, want zij roept echt de hele dag Kaaaaaasje Kaaaaaaaaaasje
En daarvoor had ze een kat die loempia heette
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:10:30 #111
180137 liessa
*geschift*
pi_78995796
jemig, wat een naam voor een hond en een kat! Maar wel humor...

Ik vind sushirijst ook superlekker! Het is natuurlijk plakkerig, en daarom niet droog. En goede furikake is niet te versmaden *krijgt zin om onigiri te maken, misschien morgenochtend, maar ik betwijfel of ik daar om 5.00 u nog steeds zin in heb*

Er zijn in Nederland niet echt geschikte worstjes voor de shapers, ik heb er ook (uhm, 4? denk ik?) maar die heb ik dus ook nog nooit gebruikt... Misschien dat ik in Duitsland eens moet gaan kijken, dat ze daar beter formaten worstjes hebben. Cocktail is te klein, Knak is te lang en te dun, Bok is te dik en veel te lang....
liessaslunch.blogspot.com
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:15:42 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78996066
ik moet hardop lachen om je laatste zin.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 11 maart 2010 @ 05:35:48 #113
180137 liessa
*geschift*
pi_79001289

Toch maar geen onigiri vanochtend, ben net pas wakker , en moet om 6.15 weg. Vanavond nog een kans!
liessaslunch.blogspot.com
pi_79073379
Bentomeuk is binnen

Ben helemaal blij met mijn Monokuro Booboxje. Zit qua formaat tussen mijn twee andere boxjes in, en dat is fijn, want het ene doosje was net iets te klein, en het andere net iets te groot.
pi_79263417
Bentomeuk uitgetest!




* _Arual_ speurt nog steeds door naar het juiste formaat knakworst.
pi_79457944
Voor morgen rucola met krentjes, cherrytomaatjes ei en een beetje honing/olie/balsamico, en noedels met sesamzaad. Plus druiven en een ei.




Koop ik die dierenkopflesjes vanwege de pipet die erbij zit, is de pipet stuk...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:19:38 #117
180137 liessa
*geschift*
pi_79478228
Ik ken dat... Maar zoals eerder gezegd je kunt die flesjes ook als pipet gebruiken.

Van de week broccoli, papriks, komkommer en chuka wakame gekocht, eens kijken wat ik in een doosje ga doen.

Heb trouwens een paar weken geleden 3 Lock 'n Lock doosjes gekocht, die zijn echt goed zeg! Ik had er kwark in gedaan, en of je er nu mee schudt of je houdt ze ondersteboven: het komt er NIET uit.
Ga op zoek naar leuke aanbieding, want ze zijn wel nogal duur.
liessaslunch.blogspot.com
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:36:32 #118
234957 Starlings
ambivalentie
pi_79490592
Oh, ik ben mijn vieze kleffe boterhammen zat en ik wil ook aan de Bento. Kun je deze boxen echt alleen online bestellen? Ik ben zo radicaal: ik wil NU een box, zodat ik morgen kan beginnen.
Verschillende kleine tupperwarebakjes bijvoorbeeld van de Blokker of de Action of de Xenos ook een idee?
I don't go to sleep to dream
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:43:45 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79490845
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:36 schreef Starlings het volgende:
Oh, ik ben mijn vieze kleffe boterhammen zat en ik wil ook aan de Bento. Kun je deze boxen echt alleen online bestellen? Ik ben zo radicaal: ik wil NU een box, zodat ik morgen kan beginnen.
Verschillende kleine tupperwarebakjes bijvoorbeeld van de Blokker of de Action of de Xenos ook een idee?
Kan makkelijk hoor, gewone kleine bakkies
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:59:31 #120
180137 liessa
*geschift*
pi_79507187
Ja, mijn favoriete setje is een set van 4 Nijntje doosjes. Ook losse dus.
Bovendien kun je ook heel goed bento-en in een broodtrommel.
liessaslunch.blogspot.com
pi_79507923
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:36 schreef Starlings het volgende:
Oh, ik ben mijn vieze kleffe boterhammen zat en ik wil ook aan de Bento. Kun je deze boxen echt alleen online bestellen? Ik ben zo radicaal: ik wil NU een box, zodat ik morgen kan beginnen.
Verschillende kleine tupperwarebakjes bijvoorbeeld van de Blokker of de Action of de Xenos ook een idee?
Oude koe uit sloot haalt:



Tupperwarebakje!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:55:15 #122
180137 liessa
*geschift*
pi_79510057
Wat een ontzettend cool lepeltje!
liessaslunch.blogspot.com
pi_79511295
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef liessa het volgende:
Wat een ontzettend cool lepeltje!
je wil niet weten wat ik in die serie allemaal heb.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:36:40 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79519064
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

je wil niet weten wat ik in die serie allemaal heb.
Heul wel!
FOTO"S!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:13:04 #125
234957 Starlings
ambivalentie
pi_79578806
Wel, tupperware is good for now, maar wil wel snel een bento en wat accesoires bestellen.
Welke websites kunnen jullie aanraden? Wat moet je als basis écht in huis hebben? Ik zoek geen superzoete kiddie-bento's en ben ook niet van plan om alles te gaan versieren.

Van mijn eerste 'bento' poging heb ik geen foto's, maar dit zat er in:

- worteltjes
- augurkjes
- eitje
- mozzarella/tomaat/olijf/basillucumsalade
- toast
- nipponkoekje
- handje cranberrymix
- 2 mandarijntjes

Kan dit ermee door?
I don't go to sleep to dream
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:37:03 #126
180137 liessa
*geschift*
pi_79579525
Klinkt lekker!

Als je spullen zoekt, ik heb wel wat liggen, ik PM je wel.

Een basissetje is in principe: doosje met meerdere compartimenten/verschillende groottes kleine doosjes.
Verder is iedereen die ik ken zo'n beetje verliefd op eiervormpjes, zodat je gekookte eieren gezelliger worden, en zijn ook dingen als sausflesjes een goede aanvulling.
Veel leuke dingen kun je vinden bij Xenos, die hebben allerlei doosjes, potjes, flesjes etc. Ook allerlei toko's verkopen leuke hebbedingetjes.
liessaslunch.blogspot.com
pi_79646262
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Heul wel!
FOTO"S!


Eierdopjje, eierklopper, eierkoker, eiersnijder, ding om eiwit en -geel mee te scheiden en nog een eierdopje. Wat je niet ziet is dat de eierdopjes ook pootjes hebben.

In Japan heb ik een winkel gezien waar ze de hele serie hadden, maar ik dacht, dan is de lol van het verzamelen er ook af, als ik het dan allemaal koop...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:55:50 #128
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_79646911
Nu moet je elke keer naar Japan terug. En elke keer maar 1 ding meenemen
Ik vind het wel een leuke serie! Het staat ook zo grappig bij elkaar.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_79649737
Ik ga in mei voor de derde keer naar japan dit komt allemaal uit nl.
pi_79758290
Hallo, ik lees al een tijdje mee hier en ben nu zelf ook begonnen met het maken van bentos voor vriendlief en mezelf.
Hij kan echter op zijn werk niets opwarmen of koel zetten dus alles moet op kamertemperatuur te eten zijn, en hij heeft een hekel aan 'frummels'.
Omdat het me wel handig leek heb ik deze http://www.kijkshop.nl/pr(...)-expeditio-lunchbox/ lunchbox gekocht...maar vriendje neemt alleen de bakjes los mee .
De inhoud van de afgelopen dagen (fotos volgen nog):
-gehaktdingetjes, gepaneerde rijst/kaasballetjes, fruit en 3 sneeen brood met beleg (op verzoek)
-sandwiches van donker zuurdesembrood en kip/pekelvlees/kaas, daarnaast radijsjes, komkommer, wortel en kerstomaatjes, mosterd dipsaus en mini-soepstengels, een losse appel en een pakje ontbijtkoek
-salade met sla/komkommer/paprika/tomaat en halloumi (over van het avondeten maar koud toch minder lekker), turks brood, mini quiches en dadels

Op het menu voor morgen:
-omelet met shoarmavlees, turks brood, pasta/sperziebonensalade en iets van fruit erbij.

Ik sta echt versteld van alle mooie en lekkere dingen die er hier gemaakt worden ,genoeg inspiratie in ieder geval voor de komende tijd!
pi_79758931
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eierdopjje, eierklopper, eierkoker, eiersnijder, ding om eiwit en -geel mee te scheiden en nog een eierdopje. Wat je niet ziet is dat de eierdopjes ook pootjes hebben.

In Japan heb ik een winkel gezien waar ze de hele serie hadden, maar ik dacht, dan is de lol van het verzamelen er ook af, als ik het dan allemaal koop...
Ik zag deze lijn vandaag bij de Nettorama!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_79759281
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik zag deze lijn vandaag bij de Nettorama!
Ik was toevallig van de week bij de Coop, en daar hadden ze ook een schap vol liggen. Dus weer twee nieuwe kuikens erbij: een met een zandloper, en een als spateltje. Pannetje heb ik laten liggen want dat was niet geschikt voor inductie.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:03:09 #133
180137 liessa
*geschift*
pi_79766299
Grr, geen Nettorama of Coop hier in de buurt, wan tik vind ze echt retecool!
liessaslunch.blogspot.com
pi_79766506
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef liessa het volgende:
Grr, geen Nettorama of Coop hier in de buurt, wan tik vind ze echt retecool!
gewoon goed kijken: die van mij komen van de JanLindwrs, Coop, kookwinkeltje Wijchen, cook en co, v&d. Ze duiken overal op. Zeker rond Pasen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:39:54 #135
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_79768528
Leuke dingetjes zeg...kan mij nog herinneren dat mijn moeder altijd bento's voor mij maakte..
Nu is het kauwen op een droge boterham ...als ik geluk heb
  woensdag 7 april 2010 @ 14:57:47 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80044035
Ik kreeg vrijdag een nieuwe bento.
Ik had die op ebay besteld voor een vriendin van me, voor haar verjaardag, en naar haar op laten sturen.
Maar een van de klemmetjes was afgebroken, dus ze hadden meteen een nieuwe opgestuurd.
Ondertussen had haar vriend de kapotte al gelijmd met superlijm en die werkt nu dus ook gewoon, dus ik kreeg die van haar terug

Hijs echt HUGE trouwens
12 bij 12. bovenste bak is 3 cm , onderste 6 cm , echt ideaal voor lekkere pastasalades of zo

En er zit een heel leuk lepeltje onder het bovenste deksel verstopt

Het is meteen mijn nieuwe lievelinsbak
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 7 april 2010 @ 21:32:42 #137
180137 liessa
*geschift*
pi_80061115
wat een schatje! Maar is hij niet ERG groot? 864 ml en 432 is toch superveel?
liessaslunch.blogspot.com
  woensdag 7 april 2010 @ 21:35:01 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80061267
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:32 schreef liessa het volgende:
wat een schatje! Maar is hij niet ERG groot? 864 ml en 432 is toch superveel?
Je hoeft m niet tjokvol te proppen he
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_80292177
Zelf heb ik totaal geen intentie om mijn voer in allerlei mooie vormen te gaan knutselen, maar ik vind het keileuk om te zien.

Bovendien zie ik hier soms ook erg interessante maaltijdideeën voorbijkomen.

TVP dus.
full stops and exclamation marks
pi_80450697
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:37 schreef liessa het volgende:
Klinkt lekker!

Als je spullen zoekt, ik heb wel wat liggen, ik PM je wel.

Een basissetje is in principe: doosje met meerdere compartimenten/verschillende groottes kleine doosjes.
Verder is iedereen die ik ken zo'n beetje verliefd op eiervormpjes, zodat je gekookte eieren gezelliger worden, en zijn ook dingen als sausflesjes een goede aanvulling.
Veel leuke dingen kun je vinden bij Xenos, die hebben allerlei doosjes, potjes, flesjes etc. Ook allerlei toko's verkopen leuke hebbedingetjes.
Hoi!
ik lees ook al een tijdje in stilte mee en ben ook helemaal weg van al dat ge-bento!!!
Heb al in de kast gekeken of wij Tupperware bakjes hebbe en dat hebbe we nie(alleen zo van die old-fashion brooddoosjes)..

Wat voor spulletjes heb je dan nog over?

groetjes
  maandag 19 april 2010 @ 09:22:38 #141
180137 liessa
*geschift*
pi_80470927
Hoi,

Ik heb nog eiervormpjes, siliconen cups (om je eten gescheiden te houden) en nog twee bento-bakjes. Een rechthoekige (maar die wilde Starlings hebben) en een driehoekige, waar je ook makkelijk brood in mee kan nemen (deze: http://farm4.static.flickr.com/3521/3268224418_c374e9f3a1.jpg).

PM me maar voor meer info :-)
liessaslunch.blogspot.com
pi_80471017
Je gaat toch niet stoppel liessa, dat je alles weg aan het doen bent?! Dat zou ik echt jammer vinden.
  maandag 19 april 2010 @ 09:45:06 #143
180137 liessa
*geschift*
pi_80471396
Nee hoor, maar ik had extra eiervormpjes besteld en een paar boxen over. En de rest is lekker van mij

Ik ga trouwens volgend weekend naar de Elf Fantasy Fair, dan neem ik een grote bento mee, want ik vergeet daar altijd te eten...
liessaslunch.blogspot.com
  † In Memoriam † maandag 19 april 2010 @ 12:05:36 #144
43556 miss_dynastie
pi_80476048
Oh, hier zijn jullie, ik was jullie kwijt
Maar weer eens bijlezen
pi_80487848
Wauw veel spulletjes!! Hmm wat is PM? een Privé Mailtje ofzo??

Is zo'n ei nog wel lekker na zo lang in je bento te hebbe gezeten?
en euhm misschien niet echt een slimme vraag maar wat zijn die roze konijnen? koekjes ofzo?


heb vandaan in mn brooddoosje al een beetje aan bento gedaan.. (tenminste, nuja twas al beter dan normaal)

er zat in:
-een mini komkommertje (verkrijgbaar bij de aldi, Tommies heten ze)
-een kiwitje in een zilverfolietje, dat zag er echt betreurd uit, maar ik heb een smiley getekend om het zilverfolietje, dat zat er al iets beter uit...
-een paar mini tomaatjes(ook Tommies)
-en 2 boterhammen,ik weet het das ni zo bento-erig maar, t was omdat het vóór het eten was en er dus geen left-overs waren...

Dat was dus mijn niet zo echte maar toch revolutionaire maaltijd! op weg naar bento!
Ik zit nog op het middelbaar, en om slechte kritiek te ontwijken bouw ik het een beetje op
Kun je je voorstellen dat ze de smiley om mijn kiwi-folie al 'vreemd' vonden..
  dinsdag 20 april 2010 @ 01:57:24 #146
180137 liessa
*geschift*
pi_80507397
PM is een Private Message, een priveberichtje dus. In je profiel kun je die aanzetten, en dan kun je berichten versturen en ontvangen.
liessaslunch.blogspot.com
  woensdag 28 april 2010 @ 17:45:56 #147
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80811755
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

gewoon goed kijken: die van mij komen van de JanLindwrs, Coop, kookwinkeltje Wijchen, cook en co, v&d. Ze duiken overal op. Zeker rond Pasen.
Hoe heet dat kookwinkeltje in Wijchen?
Ik vind ze fantastisch, wil ze allemaal
pi_81100648
woow... het is hier echt stil gevallen...
not so good!!


hmm ik heb nog wel een beetje ge-bentoot, maar ik ben nu op de eiervormpjes van Liessa aan het wachten!
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:14:46 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81101432
Ik was vorige week op Texel en liep daar zo een prullaria winkeltje binnen en daar hadden ze zowaar echte bento dozen staan!
En dit leuke setje, dat ik niet kon weerstaan

En vandaag zat ie vol met:

Meloen, viscuisine, studentenhaver en paprika met feta
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81103591
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:45 schreef morgane het volgende:

[..]

Hoe heet dat kookwinkeltje in Wijchen?
Ik vind ze fantastisch, wil ze allemaal
Late reactie: Hoop Keukengemak

http://www.hoopkeukengemak.nl/cms/

Maar ze hebben ze dus maar sporadisch!

Ik ga zondag weer naar Japan en probeer me qua bento-inkopen te beheersen.
pi_81107634
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Late reactie: Hoop Keukengemak

http://www.hoopkeukengemak.nl/cms/

Maar ze hebben ze dus maar sporadisch!

Ik ga zondag weer naar Japan en probeer me qua bento-inkopen te beheersen.
Naar Japan! Jaloers!
Ik vind dat je je als je naar Japan gaat niet hoeft in te houden hoor
Goede reis en geniet ervan! ^_^
pi_81110178
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:06 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Naar Japan! Jaloers!
Ik vind dat je je als je naar Japan gaat niet hoeft in te houden hoor
Goede reis en geniet ervan! ^_^
wel als het de derde Japanreis in drie jaar is... Ach, en ik den nu ook rustig dat reis nr vuer er ook wel van zal komen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:48:37 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81119929
Japan is echt een ultiem shopland he
Als ik ooit geen honden meer heb dan ga ik ook een keer.
( nooit dus )
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 mei 2010 @ 09:57:18 #154
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_81121250
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Late reactie: Hoop Keukengemak

http://www.hoopkeukengemak.nl/cms/

Maar ze hebben ze dus maar sporadisch!

Ik ga zondag weer naar Japan en probeer me qua bento-inkopen te beheersen.
Dank je!
pi_81223067
Wie is er allemaal al eens naar japan geweest?

Het schijnt dat de mensen daar echt über beleefd zijn! En als je in een winkel komt ze een buiginkje maken enzo.. is dat echt zo? Zelf ben ik er nog niet geweest!

morge weer school
maar morge ben ik jarig jeeejj!!

xx
pi_81332549
De mensen zijn hier heeel erg beleefd. Ze hebben vandaag een boot op ons laten wachten, wat helemaal niet had gehoeven. Ik ben zo iemand die in Nederland net niet meer in de bus past want weggeduwd door de meute, die door een oud mannetje wordt weggeduwd bij de kassa. Hier heb ik dat nooit.

Ik heb in een ghibliwinkeltje een totoro bentobox gekocht die ik via j list nog niet gespot had, met een groene totoro in relief erop. Kon me niet beheersen!
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:21:56 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81332635
Tof
Live verslag uit Japan!
Ik kwam maandag Japanse kennissen tegen die ik al heeeeeeel lang niet meer gezien had
En zij geeft haar kids ( half Japans half Ned ) op zaterdag altijd echte bento's mee naar de Japanse school , naar de Nederlandse school krijgen ze een normalere versie mee
En ze vond het geweldig dat ik Murakami lees
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81579297
Murakami zit nu ook in mijn tas, dat leek me wel gepast.

Mijn hotel zit naast tokyo hands, dat is echt erg. Even een googlevoorbeeld

http://www.google.co.jp/images?q=tokyu%20hands%20bento&rls=com.microsoft:ja:IE-SearchBox&oe=UTF-8&client=&rlz=1I7GZEZ_ja&redir_esc=&um=1&hl=ja&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=vi
pi_81875865

Ooooh wat wil ik dat graag eens maken.
Ik haat saaie boterhamlunches, tvp voor dit!
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:43:56 #160
137556 L.no
Midlife crisis
pi_81980587
Tvp, ik wil eentje gaan maken.Ben er helemaal klaar voor.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_82101429
Deze week heb ik bijna een eiervormpje gemold, het sterretje

Had er namelijk een XL-ei in gedaan ipv een L-ei. in het hartje paste namelijk wel een XL-ei.
Dus toen deed ik mijn gekookt eitje in dat ding, en bijna, bijna was er zo een klipje afgebroken! hij zit er nog maar voor de helft aan. Snif ik ben bang dat ie stuk gaat als ik het nog eens probeer.
Als je een normaal ei in het ster-vormpje doet krijg je een bloemetje <3

en, weet er iemand of je bij het vis-vormpje de smalle kant van het ei bij de neus of bij de staart moet doen?

groetjes
pi_82159577
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:16 schreef animanga het volgende:
Deze week heb ik bijna een eiervormpje gemold, het sterretje

Had er namelijk een XL-ei in gedaan ipv een L-ei. in het hartje paste namelijk wel een XL-ei.
Dus toen deed ik mijn gekookt eitje in dat ding, en bijna, bijna was er zo een klipje afgebroken! hij zit er nog maar voor de helft aan. Snif ik ben bang dat ie stuk gaat als ik het nog eens probeer.
Als je een normaal ei in het ster-vormpje doet krijg je een bloemetje <3

en, weet er iemand of je bij het vis-vormpje de smalle kant van het ei bij de neus of bij de staart moet doen?

groetjes
zo is mijn Hello Kitty-vorm kapot gegaan.

Ik heb nooit nagedacht over het visje.

Mijn eierdooiervervormer is na de eerste keer nog niet echt een succes, maar ik had nooit eerder eieren gesplitst, dus daar ging het al mis. Vervolgens stond er dat je de vormen na de eerste kookronde af moest sluiten, maar waarmee dan?







(Laatste bakje ben ik persoonlijk gaan halen in Japan. Ben in diverse Ghibliwinkeltjes geweest, maar ben het maar 1 keer tegengekomen.)
pi_82159622
Oh, en op de foto zie je het niet goed, maar de bakjes in de eerste bento zijn dus 'eierschalen'.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:03:57 #164
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_82247890
Even een tvp, ben toch wel erg gecharmeerd van dit idee! Ga binnenkort eens kijken naar een bakje en eens wat uitproberen...
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:09:39 #165
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82248167
Oh die nieuwe bento is geweldig, en die eierschalen ook
Is dat alles wat je geshopt hebt????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:13:26 #166
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_82248354
Waar kopen jullie je bento-bakjes?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:18:41 #167
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82248614
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:13 schreef Enfermera het volgende:
Waar kopen jullie je bento-bakjes?
Ik heb dr een paar van eBay en dat setje van 4 ronde losse bakjes dat ik heb, dat hebben ze schijnbaar ook heel leuk bij de Bijenkorf ( die die ik op Texel gekocht had ).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82248809
Ik heb deze 'gespot' :


via http://www.kidsenkitsch.nl/
Misschien niet origineel Japans maar ik vind 'm leuk
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:22:27 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_82248810
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb dr een paar van eBay en dat setje van 4 ronde losse bakjes dat ik heb, dat hebben ze schijnbaar ook heel leuk bij de Bijenkorf ( die die ik op Texel gekocht had ).
Ohja idd. Thanks
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_82250706
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh die nieuwe bento is geweldig, en die eierschalen ook
Is dat alles wat je geshopt hebt????
nee
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:00:41 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82250747
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:59 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

nee
Show us alllllllllllll
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82252861
Jaa!!
we willen het zien!!
oh wel erg van je vormpje Ö
hello kitty spulletjes zijn echt duur vindt ik, maar HK is zoo schattig<3
ik ga eens kijken in kitch kitchen voor die bento box
pi_82253087
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:38 schreef animanga het volgende:
Jaa!!
we willen het zien!!
oh wel erg van je vormpje hello kitty spulletjes zijn echt duur vindt ik, maar HK is zoo schattig<3
ik ga eens kijken in kitch kitchen voor die bento box
pi_83056745
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Show us alllllllllllll
In deze zitten bijvoorbeeld nieuwe eendenprikkertjes:

(en een radijsmuis )

pi_83057332
Radijsmuis is lief Maar wat is dat roze\ witte linksonder?
pi_83059572
ik moet er nog steeds mee beginnen.
Waar kan ik goedkope sushirijst halen?
pi_83059702
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Radijsmuis is lief Maar wat is dat roze\ witte linksonder?
Twee geitenkaasjes omwikkeld met bacon.Ze komen hier recht uit de pan glibberen
  Moderator zondag 20 juni 2010 @ 17:39:47 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_83062633
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:33 schreef _Loki het volgende:
ik moet er nog steeds mee beginnen.
Waar kan ik goedkope sushirijst halen?
Hier in Arnhem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 juni 2010 @ 18:23:09 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83064337
Je radijsmuis
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83077862
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier in Arnhem
Heee bedankt!
Oh aangezien ik deze week veel ga treinen, vind ik dat ik er deze week al mee ga beginnen.
Morgen even boodschappen inslaan voor woensdag.

Kan iemand hier me trouwens aan bentospulletjes helpen? Ik heb geen creditcard dus bestellen uit het buitenland gaat lastig.



Haha die op 0:40 is uit het eerste topic!

[ Bericht 19% gewijzigd door _Loki op 21-06-2010 21:48:30 ]
pi_83131375
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:42 schreef _Loki het volgende:

Kan iemand hier me trouwens aan bentospulletjes helpen? Ik heb geen creditcard dus bestellen uit het buitenland gaat lastig.
Ik heb nog wat vormpjes (voor eieren, en 2 voor rijst etc) en misschien ook nog wel bakjes over.
Verhuis binnenkort naar het buitenland dus moet opruimen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:36:54 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83132759
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:10 schreef cartoon het volgende:

[..]

Ik heb nog wat vormpjes (voor eieren, en 2 voor rijst etc) en misschien ook nog wel bakjes over.
Verhuis binnenkort naar het buitenland dus moet opruimen
Oeh interessant
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83158442
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oeh interessant
Wat sowieso weg gaat:
http://www.jbox.com/PRODUCT/NYH044 'rice ball maker'
http://www.jbox.com/PRODUCT/KKU097 'deco bento set'
http://www.jbox.com/PRODUCT/TAM056 'egg shapers
'animal friends picks' (kan ik niet meer vinden op jbox')

Voor interesse en foto's kun je me altijd even pm-en (met mailadres liefst dat stuurt het makkelijkst voor mij)
Bakjes kijk ik morgen even naar...
pi_83159285
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:42 schreef _Loki het volgende:
Haha die op 0:40 is uit het eerste topic!
Oooh, ik ben beroemd... of zoiets.

Ik ben een poos niet meer of Fok geweest, maar vind het wel leuk om te zien dat er nog een thread over Bento's is.
pi_83179936
Ik wil rijst gaan koken maar dat is best.. vreemd op 9 uur 's ochtends. Volgens mij gaan m'n huisgenoten raar opkijken als ik dat doe
pi_83179965
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:55 schreef _Loki het volgende:
Ik wil rijst gaan koken maar dat is best.. vreemd op 9 uur 's ochtends. Volgens mij gaan m'n huisgenoten raar opkijken als ik dat doe
ik heb een collega die al rijst bakt om 4u
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_83181129
Hahaha ik ben echt overenthousiast
ik heb van alles dat ik erin wil, maar het past niet
Nu heb ik heel veel wit maar het is wel lekker denk ik:D
foto komt eraan!
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:40:34 #189
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83181300
Ik ben heel benieuwd!
Ik heb echt alleen maar kliekjes dr in lately
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83181427
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:34 schreef _Loki het volgende:
Hahaha ik ben echt overenthousiast
ik heb van alles dat ik erin wil, maar het past niet
Nu heb ik heel veel wit maar het is wel lekker denk ik:D
foto komt eraan!
Tot ik ontdekte dat proppen goed werkt.
Nu zit bijna alles erin, zo wat onigiri maken
Edit: noooh de rijst is te nat

Foto's!



Edit: Ohja.
Er zit in: Mozzarella met cherrytomaatjes en nog wat extra mozzarella, een aluminiumfolie bakje met komkommerreepjes, appelhartje, 2 gekookte eitjes en wat 'rijstepap'


en dicht.

Van de onigiri heb ik maar een soort rijstepap gemaakt Het lukte voor geen meter, volgende keer moet ik echt minder water gebruiken bij het koken. Maar dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer!
Ik ben er blij mee, kan niet wachten tot ik 'm op kan eten

[ Bericht 11% gewijzigd door _Loki op 23-06-2010 10:15:39 ]
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:28:42 #191
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83183007
Smakelijk alvast!
Heb je iets met die appel gedaan zodat ie niet bruin wordt?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:28:57 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83183019
Oh en je elastiek is geweldig
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83205673
Op die appel heb ik wat citroensap gedaan
Dat elastiek is een haarband van de h&m Maar het werkt
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:19:10 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83205808
En heeft het ook gesmaakt?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83206803
Jazeker!:D Ook leuke opmerkingen gekregen, iemand zei dat het net een kleine sushibar was
Volgende keer moet ik m'n rijst wel een stuk droger koken zodat ie makkelijker in een vormpje kan. Maar het was echt lekker! Niet te zwaar maar wel heel lekker vullend.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:41:32 #196
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83207088

Ik heb net notenrijst gekookt, nu nog bedenken wat ik verder mee ga nemen.
Ik heb ieg nog een heerlijk geitenkaasje liggen, en wat paprika en komkommer, dus dat komt wel goed
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83273346
*krijg weer helemaal bento-kriebels* gave bento's allemaal!! Echt heel tof om te zien
pi_83329263
Hallo, wil ook meer mee gaan nemen naar het werk dan simpel broodjes. Ga alleen niet alles zo uitgebreid doen als jullie. Meestal is het salade, soep of iets met yoghurt.
Nu vroeg ik me eigenlijk af of het lekker is om 's morgens vis te bakken en deze dan 's middags op te warmen in de magnetron. We hebben op het werk nl. alleen een magnetron, geen oven of kookplaat.
pi_83366021
hallo allemaal!
ik heb mijn eerste bento box!!
ik heb hem niet zelf uitgekozen, maar een japanse vouw die ik aansprak op een international day.
Ze stond achter het japanse kraampje en we raken zo wat aan de praat en ze zei dat ze naar japan ging binnekort, en toen vroeg ik of ze een bento box wou meenemen!!
en dat heeft ze gedaan! dei mensen zijn zó vriendelijk!
hier een link, ik weet niet of het lukt om het te bekijken... de bovenste
http://www.jbox.com/SEARC(...)tier_tight_bento_box


pi_84151317
Ik ben bezig met m'n 2e voor een dagje efteling morgen
Ik heb nu als idee Onigiri, appel, ananas, paprika, aardbeien en een gekookt eitje. Ik mis iets groens maar heb niks lekkers dat groen is in huis
Maak nog een foto! Ik heb ook weer norivellen om gezichtjes te maken

Edit: Ik ga fruitsalade maken. Met appel, ananas, aardbeien en groene + blauwe druiven.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 16-07-2010 23:00:38 ]
pi_84197771
Foto:



met rijstballetjes, fruitsalade met rode en witte druiven, ananas en aardbei, paprika en ee gekookt ei
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:06:31 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84275677
Ik had vandaag dit:

Was lekker!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84277054
Uitleg? Tortilla's met iets en gepaneerde kip? varken?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:47:31 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84277283
Wraps met mangonogwatsaus opgerold ( 2 van die miniwrapjes ) , salade, kipkrokant in reepjes en nootjes met twee muizensnoepjes dr op
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84282240
Mijn bentogedoe ligt even stil vanwege het weer... We hebben wel een koelkast, maar ik wandel altijd in 24 minuten naar mijn werk, en mijn route ligt pal in de zon. Zou net maar verkeerd kunnen gaan.
pi_84295013
In een tas met een koelblok erbij is dat toch geen probleem?
pi_84298880
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:36 schreef _Loki het volgende:
In een tas met een koelblok erbij is dat toch geen probleem?
Een diepgevroren pakje drinken doet het ook goed
pi_84299615
Dat is inderdaad ook een goed idee, moet ik ook eens proberen!


Ik knoop 'm de laatste tijd meestal zo dicht (niet mijn doek, ik gebruik een theedoek )met een koelblok eronder, blijft het ook goed bij elkaar.

[ Bericht 14% gewijzigd door _Loki op 21-07-2010 00:38:06 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:57:45 #209
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84303609
Ik heb 1 zakje waar al mn bento's inpassen maar zo een leuke doek is ook handig!
Iemand nog linkjes voor leuke?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84304197
Knalt een pakje drinken niet open als je het invriest? Daar hebben mijn ouders me vroeger altijd bang voor gemaakt.

Koelblok heb ik niet...
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:37:34 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84304333
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:31 schreef _Arual_ het volgende:
Knalt een pakje drinken niet open als je het invriest? Daar hebben mijn ouders me vroeger altijd bang voor gemaakt.

Koelblok heb ik niet...

Flesje water of zo kan ook, volgens mij kunnen die drinkpakjes ook prima!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2010 @ 21:07:19 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_84329552
ik zou heel graag van die leuke eiervormpjes willen hebben
waar kan je die kopen?
pi_84331802
eBay, meestal. In de OP staan ook nog wat links.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:22:03 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84404977
Vandaag had ik:

studentenhaver, banaan met kaneel en citroen, verse spinaziesalade met sesamzaad en kipkrokant met geitenkaas
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juli 2010 @ 17:26:55 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84405135
Jij bent ook bij de Jumbo geweest

Ik had vandaag ook weer eens een bento, alleen geen tijd om een foto te maken... Onderste bakje was gevuld met pasta-tonijnsalade, bovenste met diezelfde geitenkaas, twee soortement bifiworstjes, een restje aardappelsalade en een mini bakje stroop. Daarbij nog een pakje melbatoastjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:28:50 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84405204
Nee, ik kom nooit bij de jumbo, hoezo???

Die geitenkaas is van de Aldi
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juli 2010 @ 17:29:56 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84405240
Geitenkaas was in aanbieding bij Jumbo en had dezelfde vorm, ik ben normaal de ronde gewend
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:50:34 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84408112
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:29 schreef Sjeen het volgende:
Geitenkaas was in aanbieding bij Jumbo en had dezelfde vorm, ik ben normaal de ronde gewend

Bij de Aldi hebben ze in het vaste assortiment van die luxe kaasjes, en die zijn allemaal erg bentoproof!
Maar vandaag heb ik een lekker stuk extra belegen gehaald bij de kaasboer op de markt, das ook prima bentospul !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84440003
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou heel graag van die leuke eiervormpjes willen hebben :@
waar kan je die kopen?


Hoi Lady-wrb
leukelunch.nl is een Nederlandse site waar je eiervormpjes en andere leuke bentospulletjes kunt bestellen.
Er staat ook op hoe de eiervormpjes werken en andere lekkere, leuke en handige tips!
Hier de link:
http://www.leukelunch.nl/home/5

[ Bericht 5% gewijzigd door zaailand op 24-07-2010 17:07:18 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 14:01:28 #220
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84503274
Ik had vandaag:

pasta met vegetarisch groentenprutje
ijspelens & paprika
notenmelange, maoam en een lolly
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:14:40 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84556846
En vandaag:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:52:32 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84592026
En vandaag:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84593468
En wat is het allemaal? :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:33:06 #224
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84593532
Chili, wraps met mango kerriesaus, ijspegels en friese ontbijtkoek in kleine stukkies :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84593591
Wat zijn ijspegels? :{
Mango-kerriesaus klinkt heel lekker trouwens!
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:38:09 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84593742
Ja, die mango kerriesaus is gewoon zo een flesje , klein sausflesje , iets nieuws is dat, en dies heel erg lekker op wraps en zo.
Ijspegels is iets nieuws, tis een soort van kruising tussen rettich en radijs, en tis keipittig maar heel lekker!

Ik had vrijdag twee bosjes mee genomen van de markt, 50 cent per bosje, echt een aanrader!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:46:28 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84899181
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86196935
Dikke vette schop!
Volgende week beginnen de colleges weer en ik moet toch iets meenemen te eten dus ik wil weer gaan bento-en. Stiekem vind ik bento eigenlijk vooral leuk vanwege die eivormpjes. Die moeten er in! En ik houd niet eens van gekookte eieren. :@

Maar goed: heeft iemand hier nog leuke en lekkere bentoproof sushirecepten? Rauwe vis lijkt me geen strak plan maar het is zo lekker. :9
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86197405
Omelet? Surimi? Tonijnsalade?
Bij de AH to go hebben ze ook gewoon rauwe vis erin trouwens, maar daar zal wel veel troep in zitten.

Ik ga de laatste tijd veel naar school met sowieso rijst, zo lekker! Echt een bento is het niet, maar het lijkt erop :') Laatste keer had ik rijst, appel met kaneel en wat suiker en mais.
pi_86198848
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:11 schreef _Loki het volgende:
Omelet? Surimi? Tonijnsalade?
Bij de AH to go hebben ze ook gewoon rauwe vis erin trouwens, maar daar zal wel veel troep in zitten.
Ik neem aan dat het daar ook in de koeling ligt? Die luxe heb ik natuurlijk niet in mijn schooltas en ook met koelelementen is het risico met rauwe vis me gewoon te groot.
Omelet en tonijnsalade is wel een goed idee. :Y
quote:
Ik ga de laatste tijd veel naar school met sowieso rijst, zo lekker! Echt een bento is het niet, maar het lijkt erop :') Laatste keer had ik rijst, appel met kaneel en wat suiker en mais.
Ik ben wel van de restjesbento. Gestoomde sperziebonen met wat chilisaus of sojasaus met sesamzaadjes, rijst, restje kung pao kip of teriyaki, wat extra konijnenvoer, bevroren yoghurtje, ei (Uiteraard. Een konijnei hoort erbij oO< ), wat nootjes, dat soort dingen.

Wraps vind ik ook altijd wel een succes in de bento. :Y
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86199913
Ik heb nog steeds teriyakisaus hier staan, moet ik ook eens wat mee gaan doen vind ik. :)
Maar dat komt nog wel, als de dagen wat drukker worden op school. Vandaag ben ik vrij, morgen zou het wel kunnen en dan vrijdag van half 10 tot 12. :')
pi_86530136
Ik zie dat dit best een goed bezocht topic is.

Nu heb ik geen zin om alles te lezen maar heeft men hier al eens gehoord van Fusha restaurant in Delft?
Die geeft workshops over bento box maken.

Ik heb recentelijk een houten bento box besteld vanuit japan >_<
Ik post mijn pic zodra ik die binnen heb.
pi_86530226
Delft is voor mij jammer genoeg niet om de hoek (zegt degene die nu in Tokyo is, waar ze een kawaii tijdschrift over bento's mét accessoires heeft gescoord). Mijn man heeft wel eens een workshop sushi maken gevolgd in Nijmegen, dat was ook een aanrader.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:41:40 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86530572
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:33 schreef _Arual_ het volgende:
Delft is voor mij jammer genoeg niet om de hoek (zegt degene die nu in Tokyo is, waar ze een kawaii tijdschrift over bento's mét accessoires heeft gescoord). Mijn man heeft wel eens een workshop sushi maken gevolgd in Nijmegen, dat was ook een aanrader.
Ooooooh ben jij weer in Tokyo jij mazzelaar :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_87053635
Ik wil ook een bento, maar als ik dat mee naar school neemt lijkt dat zo raar? :c
pi_87053706
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:57 schreef Blushed het volgende:
Ik wil ook een bento, maar als ik dat mee naar school neemt lijkt dat zo raar? :c
Ik werk, trek me er niks van aan wat anderen ervan denken. En bovendien, velen vinden het toch wel leuk.
pi_87053770
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik werk, trek me er niks van aan wat anderen ervan denken. En bovendien, velen vinden het toch wel leuk.
Normaal neem ik gewoon een wrap met rucolasla, kipfilet, en een of andere sausje mee. Neem ook welleens sushi mee.
Maar, iemand een idee voor een bento die niet te-erg vult?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:41:14 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87055078
een kleine?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87062326
Als je bv spaghetti met champignon roomsaus in je bento doet? kan je dat dan ook koud opeten, want op school hebben we geen magnetron, alleen voor de kroketten enzo die j daar kan kopen..
pi_87062576
Je kan er pastasalade van maken, dat is juist koud lekker.
pi_87062676
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef _Loki het volgende:
Je kan er pastasalade van maken, dat is juist koud lekker.
Pastasalade maakt mijn moeder 1 a 2x per week, zou eens vragen of ze een x extra wilt maken.
pi_87062739
Toevallig een receptje van? :) Ik heb het geprobeerd te maken maar het was niet.. echt gelukt :')
pi_87062919
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:05 schreef _Loki het volgende:
Toevallig een receptje van? :) Ik heb het geprobeerd te maken maar het was niet.. echt gelukt :')
Dit doet ze er allemaal in :

Tomaat, komkommer, gebakken kipfilet in reepjes ( hoeft niet ), feta kaas & dan een beetje van dat olie erdoor doen, pasta & eventueel peper & zout. Je kan het ook met zalm of tonijn doen!
pi_87175980
Vanaf morgen beginnen. ^^
pi_87183340
Bento voor morgen klaar.

er zit in :
groningermetworstplakjes.
tomaat, wortel, komkommer.
2 oreo's.
wraps met kruidenkaas + tomaat.
en morgen een ei. - ik heb mijn eieren liever dezelfde dag gemaakt.
pi_87196963
Ziet er leuk uit, dat Bento! Ook maar eens mee beginnen! *O*
pi_87688371
Gestopt met bento-en.
pi_87740129
weer begonnen met bento'en :D







niet bepaald gezond maar ach :D

edit: ze doen het niet.. :'(
dan maar zo: http://tiny.cc/bento11 + http://tiny.cc/bento12 + http://tiny.cc/bento13
pi_93248128
Al 68 dagen geen reacties meer.... Nu ben ik er ook een tijdje uitgeweest, maar ik heb nu weer helemaal ZIN in bento's!! (misschien iets te maken met de aankomende lente ;))

Vandaag hebben mijn man en ik beiden een bento bij ons met leftover van gisterenavond. We hadden japanse curry gemaakt (met van die tabletten hoor!), en dat is altijd superlekker de volgende dag.

Foto's:




Er zit in: japanse curry (met wortel, pinda, ui en spinazie), rijst, sesam kip, wortel, ei en pinda's.

[ Bericht 12% gewijzigd door Amthezia op 24-02-2011 12:53:12 (nu wel werkende foto's :)) ]
pi_93261488
Ooee dat ziet er zo lekker uit!
Ik zit de laatste tijd steeds vaker 's avonds in de trein, en de hele dag op school. Dus nu wil ik wel weer bento'en voor de lange dagen. En ik heb nog een fijne toko ontdekt hier in de buurt ook!
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:21:24 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93263410
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:55 schreef Amthezia het volgende:
Al 68 dagen geen reacties meer.... Nu ben ik er ook een tijdje uitgeweest, maar ik heb nu weer helemaal ZIN in bento's!! (misschien iets te maken met de aankomende lente ;))

Vandaag hebben mijn man en ik beiden een bento bij ons met leftover van gisterenavond. We hadden japanse curry gemaakt (met van die tabletten hoor!), en dat is altijd superlekker de volgende dag.

Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit in: japanse curry (met wortel, pinda, ui en spinazie), rijst, sesam kip, wortel, ei en pinda's.
Wauw, die zien dr geweldig uit :9~
Ik ben er mee gestopt, we hebben een tosti-ijzer op kantoor nu :')
Maar van de zomer als dr weer meer lekker fruit is en zo dan ga ik zeker weer beginnen ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_93295243
Dank je wel! Ik was er ook wel blij mee, eindelijk weer begonnen!
Een tosti-ijzer is trouwens ook erg leuk :) Ik heb ook echt weer zin in de zomer, met al dat lekkere fruit (en mooie groentes!) kan je zoveel makkelijker mooie bento's maken!
pi_93390290
Wat leuk, weer een beetje leven hier!
Heb zelf net deze set (De Zojirushi Warming Bento Box Designer Set) op jbox besteld en kan bijna niet wachten....

Ik heb er al 2 en die staan nu op MP.
De Totoro die ik had was dying cute maar voor mij te klein en de zwarte die ik ook had was voor mij te degelijk, niet dat mijn man dat allemaal snapt :)

http://www.jbox.com/product/NET236

Wellicht dus straks weer foto's met deze nieuwe inspiratiebron ;)
pi_93428619
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D Ik begin de smaak weer echt te pakken te krijgen, vandaag deze bento bij me:

Voor meer foto's en ingredienten/recepten, zie mijn website: www.bento-babe.nl
(dan ga ik nu aan het werk ;), werk ze allemaal!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Amthezia op 28-02-2011 07:51:19 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 07:56:16 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93428697
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D Ik begin de smaak weer echt te pakken te krijgen, vandaag deze bento bij me:
[ afbeelding ]
Voor meer foto's en ingredienten/recepten, zie mijn website: www.bento-babe.nl
(dan ga ik nu aan het werk ;), werk ze allemaal!)
Oh die kaashartjes O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_93432765
[quote][img]
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D]

Ik ben zelf ook heel benieuwd :)
Ik heb wel die met een zwart tasje, zag dat ik de link met het roze tasje had geplaatst.

Jou bento's zien er weer heerlijk uit!
  maandag 28 februari 2011 @ 11:36:55 #257
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93433097
Die bento's die jij op mp hebt staan zijn echt leuk.
Ik mag dr alleen echt geen meer kopen aangezien ik ze niet eens gebruik nu _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_93435713
@Zaailand, die met het zwarte tasje is nog mooier!! Cool :) wel foto's plaatsen heh ;)?!
@oh-oh, mp?

Ohh pasta op kamertemperatuur is echt jum!! Aanradertje
pi_94325153
Gisteren kwamen 4 HvU studenten langs voor een interview (lol!), was gezellig, en ik heb laten zien hoe je een bento maakt, wat voor een spullentjes je allemaal kan gebruiken etc etc. En ze wouden graag voor hun straat interviews een bento hebben, dus heb ik deze gemaakt:


Voor meer foto's, zie: www.bento-babe.nl
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2011 @ 20:33:17 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94346448
ik vind die eivormpjes toch zo leuk O+
pi_94346513
Leuk Amthezia! Ben benieuwd naar het filmpje en de reacties die ze op straat kregen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_94350531
Ben ik ook benieuwd naar! Het wordt een docu van 3 minuten, waar ik misschien 30 seconden ofzo in voorkom ;) maar nog steeds leuk om aan zo'n projectje mee te werken! Als ik wat heb dan post ik hier ff een linkje :)

Wie heeft er nog meer lekkere bento's om te laten zien?!?!
pi_94351668
Amthezia, hou jij je ook aan de achterliggende gedachte van bento, namelijk;

goed volgepakt moet zitten;
vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit als snack gezien wordt.)

Vroeg ik me af :)
pi_94378121
Yes! Dat probeer ik wel altijd :) hoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk :)
Maak je zelf ook bento's??
pi_94380547
Als er weer meer groentjes in het seizoen zijn moet ik toch eens werk gaan maken van mijn bento plannen. Eerst maar voorzichtig beginnen met doosjes die ik in huis heb en als het me bevalt wellicht wat spullen bestellen. Want ik zie hier zoveel lekkere dingen langskomen. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94381445
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Yes! Dat probeer ik wel altijd :) hoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk :)
Maak je zelf ook bento's??
Cool zeg! En erg gezond ook zo idd :)

Zelfs bento's maken.. nee. Helaas, ik heb er alle spullen voor (hoop meuk gehaald, tot eiervormpjes en van die grasmatjes aan toe, toen ik in Japan was), maar absoluut geen ruggegraat. Vind het wel jammer van mezelf, maar misschien begin ik er over een week of wat wel mee. Moet het at least wel een keer geprobeerd hebben, nietwaar? :D
pi_94382120
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:11 schreef Melochan het volgende:

[..]

Cool zeg! En erg gezond ook zo idd :)

Zelfs bento's maken.. nee. Helaas, ik heb er alle spullen voor (hoop meuk gehaald, tot eiervormpjes en van die grasmatjes aan toe, toen ik in Japan was), maar absoluut geen ruggegraat. Vind het wel jammer van mezelf, maar misschien begin ik er over een week of wat wel mee. Moet het at least wel een keer geprobeerd hebben, nietwaar? :D
Daarom koop ik niet meteen spullen. Ik ken mezelf... heel enthousiast van alles inslaan... tot het weer in de kast verdwijnt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94391729
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Yes! Dat probeer ik wel altijd :) hoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk :)
Maak je zelf ook bento's??
Ik wil ook wel weer eens gezonder lunchen mbv bento's enzo, dus ik heb even op je site gekeken, wat een lekkere recepten! :o _O_

Ik vraag me alleen af wanneer je bij het onigiri maken de furikake erdoor doet? Of staat dat op het pakje ofzo? :) Er is hier in de buurt een aziatische supermarkt dus daar ga ik binnenkort heen *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_94398766
Is er hier toevallig iemand die weet waar je van die kleine sausflesjes voor in de bento kan halen of bestellen in Nederland? Dus bijvoorbeeld die standaard sojasaus flesjes in de vorm van visjes of iets dergelijks. Paypal is op het moment helaas geen optie voor mij.
pi_94414543
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:45 schreef Alopex het volgende:
Is er hier toevallig iemand die weet waar je van die kleine sausflesjes voor in de bento kan halen of bestellen in Nederland? Dus bijvoorbeeld die standaard sojasaus flesjes in de vorm van visjes of iets dergelijks. Paypal is op het moment helaas geen optie voor mij.
Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.

Deze heb ik een tijdje geleden gemaakt:



Niet de meest gezonde maar dat hoeft ook niet altijd. :')

Links: Japanse rijst, knijnenei, sojavisje
rechts: tomaatjes, pistachenootjes, poffertjes en clotted cream met jam
There is no love sincerer than the love of food.
pi_94420530
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.

Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.



Vandaag wel blij met de bento; een vlindertje met vleugels van mandarijn en lijfje en hoofdje van edamame met zwarte sesam; dit op een pastasalade met feta, tomaat, komkommer en pestodressing.
pi_94420905
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:57 schreef Alopex het volgende:

[..]

Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.

[ afbeelding ]

Vandaag wel blij met de bento; een vlindertje met vleugels van mandarijn en lijfje en hoofdje van edamame met zwarte sesam; dit op een pastasalade met feta, tomaat, komkommer en pestodressing.
Mooi :D

Bij de sushi-bakjes van ah zit ook vaak een klein flesje soyasaus, misschien kun je die gebruiken? :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_94445379
@Melochan, oww ik ben jaloers!! Ga er snel eens wat mee doen :) superleuk joh! En maak foto's, ben gek op foto's ;)
@Tombolafan, met furikake doe je net wat je zelf lekker vind! Qua kleur ziet het er mooi uit als je het er doorheen mengt. Maar sommige vinden het juist lekker als het nog knapperig is. Ik meng het er doorheen, maar vind "kale" rijst ook wel erg lekker :)
@MinderMutsig Hahah super die poffertjes!! Niet gezond, maar zal wel heel lekker zijn *smul*
@Alopex, wat LIEF die mandarijn vlinder! Erg schattig!!

Poeh, wat was hier een boel activiteit vandaag :)
Ik heb deze lekker leeggegeten vandaag:


Voor beschrijving etc: www.bento-babe.nl
(oeh ik heb ook zo'n schattig tasje gekocht dit weekend bij Claires :D met een onigiri erop, kawaiii!!)
pi_94890008
Morgen vier ik in het Amsterdamse Bos Hanami met een stel vrienden/collega's, want de bloesems bloeien nu supermooi :)!! Wie heeft er zin om aan te schuiven?? Zie www.bento-babe.nl voor de volledige uitnodiging.
pi_94890173
Hee daar ben ik ook zo vaak geweest, ook bij de officiële hanamivieringen, zo leuk! Ik kan morgen niet, anders was ik zeker langsgekomen, is toch om de hoek :P
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:48:25 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_94890939
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 06:53 schreef Amthezia het volgende:
Morgen vier ik in het Amsterdamse Bos Hanami met een stel vrienden/collega's, want de bloesems bloeien nu supermooi :)!! Wie heeft er zin om aan te schuiven?? Zie www.bento-babe.nl voor de volledige uitnodiging.
Oh wat onwijs jammer dat ik aan de andere kant van het land woon!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_94933949
Zijn er officieele hanami vieringen dan :)?!? Wat leuk!! Nou ik ben net mijn laatste kook dingentjes aan het doen, en dan ga we straks lekker *en wat een prachtweer*!!
pi_94934225
Ja er zijn officiële vieringen, gaan Japanse kindjes zingen en er komen belangrijke Japanse mensen langs enzo. En dan is er een soort van marktje :)

Maar veel plezier vandaag, het weer hebben jullie inderdaad mee!
pi_94934377
Overigens zijn die officiële vieringen alleen op uitnodiging, ik ga altijd via m'n school, weet niet hoe dat verder zit :)
pi_94974298
Wat was hanami gisteren GAAF zeg!! Whoot :D het was ook zulk heerlijk weer!
Mijn grote picknickbento was gevuld met hele dunne omeletjes die gevuld waren met rijst en zalm:

Voor alle foto's etc: www.bento-babe.nl
Zullen we volgend jaar gewoon een Hanami meeting regelen voor alle bento gekken hier?!?!
pi_94980162
Oooh ik doe volgend jaar echt mee, dat lijkt me echt zo leuk.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 16:23:19 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_94982233
Wat mooi weer Amathezia!! O+ En prachtige foto's!

Alleen, moet in bijna elke post je website genoemd worden? Niet lullig bedoeld verder, maar het is nogal ... een overkill, zeg maar :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94990387
Wie waren al die mensen, Amathezia? Bentogekken of familie?

Ik wil volgend jaar wel komen heur, mits ik tegen die tijd al bento zeg maar :P
pi_94996181
Je hebt gelijk Guppy, maar ik doe het eigenlijk zodat ik niet nog eens mijn blog moet herhalen hier.....Ik zal er voortaan op letten! Dank je :)
@Melochan We waren met vrienden, familie en collega's van mij, erg gezellig! Ik raad het iedereen aan om lekker te genieten van leuke mensen, mooi weer, lekker eten en de bloesems natuurlijk :D
pi_94998194
Is het ook normaal om gewoon bij anderen te gaan zitten daar?
Ik weet niet of ik het verkeerd gelezen had maar ik zag in je blog dat je ook met anderen daar was gaan zitten dacht ik, klinkt gezellig :)
pi_95011249
Nee dat is niet echt normaal denk ik :) we hebben juist veel families en stelletjes gezien daar. Ik had wel een uitnodiging verstuurd naar collega's, vrienden en familie. En een oproep gedaan op mijn site. Dus in dat opzicht, kon iedereen zoongeveer bij ons aanschuiven lol!
pi_95077717
Volgende week dinsdag ben ik de hele dag weg, 's avonds ook. Nou wil ik even gaan show-off'en met m'n bento :D Maar wat is lekker en leuk om mee te nemen wat ook in de magnetron kan?
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:06:05 #288
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_95079428
'k Had dit weekend zelf gomashio (sesamzout) gemaakt en dacht m'n tamagoyaki ermee te kruiden:



Vond het resultaat zelf een beetje tegenvallen, maar mijn lief vond het wel erg lekker.
pi_95080645
@Loki Als ik warm wil, dan neem ik graag pasta of rijst gerechten mee! Die kan je heel leuk versieren/mooi maken met kaas, paprika, wortel etc etc! Kijk ook eens op flickr of op bento-websites om daar inspiratie op te doen.
@RobinOok Ik vind het er wel heel gaaf uitzien! Sowieso zijn die zwarte sesamzaadjes super :) waarom viel het tegen??

Ik ga nu lekker vega japanse curry maken! En dan is het ook heel makkelijk om daar een bento van te maken (zeker omdat ik nu op tijd thuis ben :D) hmm ik heb honger!
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:19:29 #290
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_95082819
quote:
@RobinOok Ik vind het er wel heel gaaf uitzien! Sowieso zijn die zwarte sesamzaadjes super :) waarom viel het tegen??
Ja, weet ik eigenlijk niet meer. Had er gewoon meer van verwacht, qua smaaktoevoeging. Ik denk dat je het er net zo makkelijk of misschien wel beter pas op het laatst overheen kunt strooien.
pi_95173182
Mijn man vond het zinnig om een foto te maken van mijn spullekes, ik moet er weer echt wat mee gaan doen maar ben te druk de laatste tijd:

pi_95174284
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:35 schreef Amthezia het volgende:
@Loki Als ik warm wil, dan neem ik graag pasta of rijst gerechten mee! Die kan je heel leuk versieren/mooi maken met kaas, paprika, wortel etc etc! Kijk ook eens op flickr of op bento-websites om daar inspiratie op te doen.
@RobinOok Ik vind het er wel heel gaaf uitzien! Sowieso zijn die zwarte sesamzaadjes super :) waarom viel het tegen??

Ik ga nu lekker vega japanse curry maken! En dan is het ook heel makkelijk om daar een bento van te maken (zeker omdat ik nu op tijd thuis ben :D) hmm ik heb honger!
Ik denk dat het pasta wordt. :) Sowieso lekker een gekookt eitje en sperzieboontjes met spek. Misschien wel pastasalade, hoeft niet eens opgewarmd te worden.
pi_95175723
Gister was de officiele hanamiviering :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:02:28 #294
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_95207822
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:30 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn man vond het zinnig om een foto te maken van mijn spullekes, ik moet er weer echt wat mee gaan doen maar ben te druk de laatste tijd:

[ afbeelding ]
Dat was voor mij *O* En naar aanleiding daarvan heb ik besloten om zelf ook te beginnen met Bento, het ziet er zo fantastisch uit O+ Ik heb mijn eigen Bento box en wat kleine accesoires besteld op Ebay, kan niet wachten tot ik ze binnen heb :@ En heb al wat sushivormpjes e.d. dus de ik had ook al wat spullen.
Erg leuk om al die Bento's hier te zien, het ziet er echt gaaf uit!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_95217795
Ik lurk hier al maanden mee en heb besloten nu ook voor de bento te gaan! *O*
Net besteld:





En nog wat kleine dingetjes. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_95230750
Mooooooooooooooooooooi, kwijl! O+
Misschien jat ik ze wel als ik weer langs kom O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_95253076
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:46 schreef Amthezia het volgende:
Wat was hanami gisteren GAAF zeg!! Whoot :D het was ook zulk heerlijk weer!
Mijn grote picknickbento was gevuld met hele dunne omeletjes die gevuld waren met rijst en zalm:
[ afbeelding ]
Voor alle foto's etc: www.bento-babe.nl
Zullen we volgend jaar gewoon een Hanami meeting regelen voor alle bento gekken hier?!?!
Goed plan!!
En dat ziet er echt lekker uit zeg!!
pi_95253140
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:06 schreef RobinOok het volgende:
'k Had dit weekend zelf gomashio (sesamzout) gemaakt en dacht m'n tamagoyaki ermee te kruiden:

[ link | afbeelding ]

Vond het resultaat zelf een beetje tegenvallen, maar mijn lief vond het wel erg lekker.
Nou het ziet er wel heel mooi en erg lekker uit!!
pi_95253189
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat was voor mij *O* En naar aanleiding daarvan heb ik besloten om zelf ook te beginnen met Bento, het ziet er zo fantastisch uit O+ Ik heb mijn eigen Bento box en wat kleine accesoires besteld op Ebay, kan niet wachten tot ik ze binnen heb :@ En heb al wat sushivormpjes e.d. dus de ik had ook al wat spullen.
Erg leuk om al die Bento's hier te zien, het ziet er echt gaaf uit!
LOL
pi_95253275
Ik lurk hier al maanden mee en heb besloten nu ook voor de bento te gaan! *O*

En nog wat kleine dingetjes. :@
[/quote]

Verry cuit Cat22
pi_95311747
Wat een leuke spullentjes Cat22!!! Erg cute :) ik heb het zwarte doosje van die soort, en het is echt een van mijn lievelings! Erg mooi, niet te klein en makkelijk in te delen met die bakjes/divider. Ben benieuwd wat je gaat maken als eerste bento :D post je hier een fotootje dan?!?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')