Vanavond hebben we voor de tweede keer een rondje rond de Efteling gefietst en dat ging onwijs goed. Volgens Google Maps is het hele rondje van huis, rond de Efteling en weer naar huis zo'n 6,5 kilometer en vandaag liep ze die vlot in een half uur, inclusief een grote en een kleine boodschap doen aan het begin.
Met de komst van het nieuwe bungalowpark is de weg richting Villa Pardoes en Bosrijk al een paar jaar geasfalteerd EN verlicht, dus nu is het tenminste ook veilig om daar te fietsen. Voorheen was het echt geen goed idee om daar te komen als het donker was.
Vrienden van ons wonen sinds kort weer in de buurt op ook zo'n 6,2 kilometer, dus dan kan ik mooi een keertje op de fiets gaan aanwaaien met Lara en kan de auto gewoon thuis blijven. Na paar bakkies koffie, kunnen we dan weer op ons gemak terug en misschien kan ik dan ook wel een pilsje pakken, voordat we terug naar huis fietsen.
Mijn moeder woont op zo'n 11 kilometer afstand, dat moet op den duur ook wel te halen zijn voor d'r, maar dat is pas over een paar maandjes. Maar met zo'n weer als vandaag is het prima fietsweer. Zeker niet te warm, want dat loopt niet lekker voor d'r. In het begin was het wat fris, maar na een minuut of 10 had ik het zelf ook niet meer zo koud. Heel anders dan in de zomer, waarin ik pas 's avonds laat ging fietsen als het flink was afgekoeld.