abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_74344328
Gisteren voor het eerst over cross-fit gehoord.

Korte uitleg voor mensen die weten wat het is:

De opzet van Cross-fit is eigenlijk heel simpel. Een beperkt aantal oefening die het grootste deel van je spiermassa in werking zetten. Het aantal herhalingen is daarbij bijna maximaal tot maximaal. Dan een minimale pauze en dan de volgende serie. Dat kan dezelfde oefening zijn maar ook de volgende oefening. Het totaal aantal oefeningen is beperkt , het aantal herhalingen en vooral het tempo is heel hoog en uiteindelijk de uitputting.



vraag:
Nu lijkt me dit heel leuk om te gaan doen, maar is dit niet een beetje overkill voor je onderrug als je al 4-5x in de week traint?
Het lijkt mij zo dat ik mijn hele krachtschema overhoop moet gooien om aan crossfit te kunnen zonder op te branden.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:50:03 #2
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74344505
Wat is hier nieuw aan?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_74344584
Ik ben niet bekend met alle varianten betreft krachtsport... had nog nooit over cross-fit gehoord, dus voor mij is het nieuw.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:56:21 #4
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74344662
Het naampje is nieuw, maar het idee klinkt allerminst vernieuwend hoor.

Hoe zou je het in je schema willen inpassen?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_74344849
tvp
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:01:54 #6
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74344860
Je bent me echt nét voor!

Ik wil hier eigenlijk ook wel mee beginnen, maar ik vind het moeilijk om ergens duidelijke oefeningen / schema's te vinden. Crossfit is in Nederland (nog) niet zo bekend heb ik het idee en als je op internationale sites gaat zoeken zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

Lijkt me wel gaaf. Soort cardio & krachttraining in één.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:54:46 #7
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74352700
Heb wat research gedaan en Crossfit schijnt toch niet zo goed te zijn als het lijkt. Veel te intensief.

Maar dat maakt het natuurlijk niet meer leuk!
Ik ga het denk ik gewoon heel langzaam opbouwen.

Eerst hardlopen en wat lichaamsgewicht oefeningen. Dan een kettlebell erbij, vervolgens een dumbell oefening etcetera!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:58:49 #8
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74363564
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:54 schreef Twizu het volgende:
Heb wat research gedaan en Crossfit schijnt toch niet zo goed te zijn als het lijkt. Veel te intensief.
Te intensief fo' wha'?

Ligt er maar net aan wat je niveau is, wat je doelen zijn, hoeveel hersteltijd je tussen je training hebt etc etc etc
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_83256819
Ik zie dat ze bij crossfit ook met kettlebells werken, heb pas een workshop hiermee gedaan en dat was echt super. Die kettlebells icm halter dumbell, ringen en bodyweight oefeningen geeft een super workout. Ga aanstaande zaterdag naar vervolgcursus ketllebell in Huizen, lijkt mij hartstikke leuk als er meer crossfitters komen, gaan met zijn allen, het is bij Coronelsport in Huizen en start om 09.30.

Groeten

Wim
pi_86121117
beetje topicbump maar ik heb 2 kettlebells gehaald van 32kg en werkt prima, al wil ik echt highreps halen misschien beter iets lichter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')