bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
Mdk
Smart-ass
dinsdag 17 november 2009 @ 16:39 (#101) 

Ja die ziet er idd erg mooi uit. Moet ik ook nog uitproberen, al ben ik ook wel tevreden over de ingebouwde parametric eq van fl.

Latest releases: http://www.dekooker.nl

jimjim1983
Villalobos
dinsdag 17 november 2009 @ 16:41 (#102) 

is een xone 4d ook een beetje te gebruiken met logic?

Epische skyradio nummers
Plastikman in Amsterdam ! ? !
feed your head

-lucas-
verzamelt geluiden
dinsdag 17 november 2009 @ 16:58 (#103) 

Even een tvp hier.

overnieuw. uitprinten. nachecken.

n00cL30n
Oldbies Automatisering BV.
dinsdag 17 november 2009 @ 19:17 (#104) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:41 schreef jimjim1983 het volgende:
is een xone 4d ook een beetje te gebruiken met logic?
Wat denk je zelf? Een 1D is een uitgesproken Ableton controller. Een 4D heeft er twee van... Als dat voor Ableton goed zou werken, zou het toch ook wel moeten werken voor Logic, denk ik zo.
(MIDI is immers MIDI)

::saturday teenage kick | kicks in:::
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Op woensdag 14 mei 2008 16:15 schreef Tally het volgende:
40 cm is wel groot hoor :{

Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
dinsdag 17 november 2009 @ 19:39 (#105) 

Ik loop nu al een tijdje een beetje aan te kloten met het maken van muziek. Waar ik eigenlijk telkens op vastloop is dat ik bepaalde baslijnen of melodieën niet krijg zoals ik wil. En ik bedoel hiermee dat ik het geluid niet zo krijg als ik het in mijn hoofd heb.
Nu ben ik dus een beetje op zoek naar een midi-controller/keyboard-achtig apparaat waarmee het makkelijk is om een bepaalde sound te creëren. Ik werk eigenlijk voornamelijk met FL Studio en dat rommelen in de pianoroll komt me de strot uit. Dus is mijn vraag eigenlijk wat een beetje een gunstig apparaat is waarmee ik in FL Studio een beetje kan aanklooien?

Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms

fyah
dinsdag 17 november 2009 @ 20:05 (#106) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik loop nu al een tijdje een beetje aan te kloten met het maken van muziek. Waar ik eigenlijk telkens op vastloop is dat ik bepaalde baslijnen of melodieën niet krijg zoals ik wil. En ik bedoel hiermee dat ik het geluid niet zo krijg als ik het in mijn hoofd heb.
Nu ben ik dus een beetje op zoek naar een midi-controller/keyboard-achtig apparaat waarmee het makkelijk is om een bepaalde sound te creëren. Ik werk eigenlijk voornamelijk met FL Studio en dat rommelen in de pianoroll komt me de strot uit. Dus is mijn vraag eigenlijk wat een beetje een gunstig apparaat is waarmee ik in FL Studio een beetje kan aanklooien?
gewoon midi keyboard voor melodietjes en akkoorden in te spelen en veel mee bezig zij om de sound shaping onder de knie te krijgen. alle controllers van de wereld gaan je niet helpen als je het niet met de muis kan programmeren/afmixen

sowieso honden zijn voor arme mensen

teknomist
dinsdag 17 november 2009 @ 20:22 (#107) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
Hoe probeer je dan baslijnen of melodieën te maken? Via samples of synths of iets anders? Als je door middel van synths bepaalde geluiden probeert te maken kun je beter iets lerenof synthesis of hoe je geluiden kunt moduleren door middel van effecten...

Als ik een midikeyboard/controller altijd handig natuurlijk.

Mijn herrie.

Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
dinsdag 17 november 2009 @ 20:26 (#108) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:22 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hoe probeer je dan baslijnen of melodieën te maken? Via samples of synths of iets anders? Als je door middel van synths bepaalde geluiden probeert te maken kun je beter iets lerenof synthesis of hoe je geluiden kunt moduleren door middel van effecten...

Als ik een midikeyboard/controller altijd handig natuurlijk.
Met synths voornamelijk en dan inderdaad beetje pielen met effecten. Maar waar ik een beetje mee zit is dus het pielen op zich. Ik wil aan knopjes draaien en gewoon melodietjes proberen met m'n handen. Het werken met de muis vind ik gewoon lastig en daardoor krijg ik snel genoeg van.

Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms

fyah
dinsdag 17 november 2009 @ 20:36 (#109) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Met synths voornamelijk en dan inderdaad beetje pielen met effecten. Maar waar ik een beetje mee zit is dus het pielen op zich. Ik wil aan knopjes draaien en gewoon melodietjes proberen met m'n handen. Het werken met de muis vind ik gewoon lastig en daardoor krijg ik snel genoeg van.
Je kan natuurlijk ook gewoon hardware synths kopen als je graag aan knopjes draait je hele software besturen met controllers gaat lang niet zo lekker en eenvoudig als gewoon hw-synths gebruiken. Maar dan ben je wel je total recall kwijt. Als je dat belangrijk vindt

Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
dinsdag 17 november 2009 @ 20:40 (#110) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:36 schreef fyah het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook gewoon hardware synths kopen als je graag aan knopjes draait je hele software besturen met controllers gaat lang niet zo lekker en eenvoudig als gewoon hw-synths gebruiken. Maar dan ben je wel je total recall kwijt. Als je dat belangrijk vindt
Ben maar een beginner en zoek gewoon wat simpels, maar er zijn zoveel verschillende producten beschikbaar dat ik de bomen door het bos niet meer zie, snap je?

Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms

fyah
dinsdag 17 november 2009 @ 20:44 (#111) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:40 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Ben maar een beginner en zoek gewoon wat simpels, maar er zijn zoveel verschillende producten beschikbaar dat ik de bomen door het bos niet meer zie, snap je?
mja. ik kan het besturen van softsynths met controllers gewoon echt niet aanraden als makkelijker werken. imo ben je het snelst en makkelijkst af met de muis. Of je wil slechts een paar parameters koppelen, dan kan dat vanaf je midi KB al. Maar om nou sounds te gaan programmeren met iets als een BCR-2000 (meestgebruikte controller hiervoor)... thanks but no thanks

teknomist
dinsdag 17 november 2009 @ 20:50 (#112) 

Toevallig een special over midikeyboards op musicradar.com:
http://www.musicradar.com(...)with-a-laptop-225808

Mijn herrie.

Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
dinsdag 17 november 2009 @ 20:50 (#113) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef teknomist het volgende:
Toevallig een special over midikeyboards op musicradar.com:
http://www.musicradar.com(...)with-a-laptop-225808
Thnx .

Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms

teknomist
dinsdag 17 november 2009 @ 20:54 (#114) 

De BCR2000 is misschien wel geschikt als je puur met knopjes wilt tweaken.

Mijn herrie.

PBateman1978
Click Clack
dinsdag 17 november 2009 @ 21:41 (#115) 

En in een midi-keyboard vraagbaak mag deze natuurlijk ook niet ontbreken :

De M-Audio Oxygen v2, nog geen 100 euro.

FC Utrecht-Aston Villa-Olympique Marseille-Atletico Madrid-SS Napoli
Housemusic is a universal language, spoken and understood by all.
Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978

teknomist
dinsdag 17 november 2009 @ 22:12 (#116) 

Dit beestje is handig bij het opfleuren van oude samples van platen.

Mijn herrie.

Mdk
Smart-ass
woensdag 18 november 2009 @ 00:01 (#117) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]

De BCR2000 is misschien wel geschikt als je puur met knopjes wilt tweaken.
Die heb ik, maar dat is echt een overkill aan knopjes. In de praktijk gebruik ik er maar een aantal tegelijk max per project. Gemotoriseerde faders lijken me wat dat betreft sowieso ook een stuk idealer.

Latest releases: http://www.dekooker.nl

DenWauwelaar
Doe es niet zo moeilijk!
woensdag 18 november 2009 @ 09:14 (#118) 

quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]

Dit beestje is handig bij het opfleuren van oude samples van platen.
Dat beestje is sowieso geniaal.

Ik denk er nog steeds over om eens zo'n uad-2 setje aan te schaffen, maar die shit is zo enorm duur en zelfs daarmee zit je met de complexiteit van mijn project zo aan je DSP-grens.

based
coopers
woensdag 18 november 2009 @ 11:41 (#119) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Dat beestje is sowieso geniaal.

Ik denk er nog steeds over om eens zo'n uad-2 setje aan te schaffen, maar die shit is zo enorm duur en zelfs daarmee zit je met de complexiteit van mijn project zo aan je DSP-grens.
Die inflator is erg nice ja, zelf heb ik ook nog de native eq, ook erg chill maar eh heb je een limiet aan DSP's dan in in FL per spoor?

I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown

teknomist
woensdag 18 november 2009 @ 11:53 (#120) 

Ik gebruikt eerst vooral de Sonic Maximizer als enhancer maar de Inflator vind ik toch beter moet ik zeggen.

Mijn herrie.

DenWauwelaar
Doe es niet zo moeilijk!
woensdag 18 november 2009 @ 12:28 (#121) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:53 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]

Ik gebruikt eerst vooral de Sonic Maximizer als enhancer maar de Inflator vind ik toch beter moet ik zeggen.
Ik ben zelf niet zo heel gecharmeerd van enhancers, heel lang een Aphex Aural Exciter gehad. In de studio moet het gewoon sparkling klinken en dat moet je niet kunstmatig doen ( je hoort het ook, want je boet ook in voor dat kleine beetje sparkle)

DenWauwelaar
Doe es niet zo moeilijk!
woensdag 18 november 2009 @ 12:28 (#122) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:41 schreef based het volgende:

[..]

Die inflator is erg nice ja, zelf heb ik ook nog de native eq, ook erg chill maar eh heb je een limiet aan DSP's dan in in FL per spoor?
Nee zo'n UAD-geval is ook gelimiteerd. Je gebruikt eigenlijk de DSP-chips van een PCI-kaart om je pc te ontzien.

teknomist
woensdag 18 november 2009 @ 12:39 (#123) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:28 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo heel gecharmeerd van enhancers, heel lang een Aphex Aural Exciter gehad. In de studio moet het gewoon sparkling klinken en dat moet je niet kunstmatig doen ( je hoort het ook, want je boet ook in voor dat kleine beetje sparkle)
Als de bron al dull is, bijvoorbeeld een sample van een oude plaat dan is een enhancer/exciter een betere keuze dan een simpele EQ shelf boost. Daar gebruik in enhancers vooral voor; hoewel een tikkie ook wonderen doet op de master. (In de jaren tachtig deed men dat veel geloof ik, vandaar dat popplaten uit die tijd zo sparkling soms klinken.)

Mijn herrie.

DenWauwelaar
Doe es niet zo moeilijk!
woensdag 18 november 2009 @ 12:42 (#124) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:39 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als de bron al dull is, bijvoorbeeld een sample van een oude plaat dan is een enhancer/exciter een betere keuze dan een simpele EQ shelf boost. Daar gebruik in enhancers vooral voor; hoewel een tikkie ook wonderen doet op de master.
Ik voeg vaak 'oude plaat-effect' juist toe.

Voor brakke samples doet EQ + Compressie ( + nog wat slimme stereo-imaging) wonderen IMHO. En zoniet, tijd voor andere sample.

http://www.soundonsound.com/sos/jan00/articles/enhancer.htm

Happy enhancing!

teknomist
woensdag 18 november 2009 @ 12:46 (#125) 

quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:42 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik voeg vaak 'oude plaat-effect' juist toe.

Voor brakke samples doet EQ + Compressie ( + nog wat slimme stereo-imaging) wonderen IMHO. En zoniet, tijd voor andere sample.
Mwah, met EQ krijg je soms ongewenste bijproducten en met compressie kun je achtergrondruis naar voren halen en dan moet je weer gaan gaten. Geef mij maar een enhancer voor een goede quick fix.

En ja, soms wil je die ene sample gebruiken.

Mijn herrie.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       uitgaan & vrije tijd       hobbies, vrije tijd & gezelschapsspellen
Produceren XXV
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500