abonnement Unibet Coolblue
pi_74276663






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 (tournament loopt nog!)

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.

[ Bericht 69% gewijzigd door blckbb op 01-11-2009 18:29:43 ]
  zondag 1 november 2009 @ 14:13:57 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74276694
Jezus gast, wat ben jij fucking snel met het openen van een nieuw deel. Had je 'm al een uurtje in de wachtrij staan?
pi_74276777
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef TNA het volgende:
Jezus gast, wat ben jij fucking snel met het openen van een nieuw deel. Had je 'm al een uurtje in de wachtrij staan?
Ik zag dat er in 't andere nog maar 2 posts paste, dus zette ik deze alvast klaar en gooide de andere vol
pi_74277009
TVP
pi_74277021
Gaat lekker snel nu. Ik hou 't nauwelijks bij
pi_74277126
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:22 schreef webfreak het volgende:
Gaat lekker snel nu. Ik hou 't nauwelijks bij
Klopt... de serie begon in 2000 en ik begon hier een half jaar geleden te posten in deel 25 volgens mij

zijn we behoorlijk opgeschoten de afgelopen maanden

[ Bericht 0% gewijzigd door blckbb op 01-11-2009 15:48:42 (25 dus :P) ]
pi_74277306
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:25 schreef blckbb het volgende:

[..]

Klopt... de serie begon in 2000 en ik begon hier een half jaar geleden te posten in deel 23 volgens mij

zijn we behoorlijk opgeschoten de afgelopen maanden
En sinds de geruchten (en bevestiging) rond Paul's komst leeft het weer behoorlijk op
pi_74278043
Misschien eens de OP aanpassen? Enkele links zijn dood en die afbeeldingen van de flash filmpjes vind ik ook maar verschrikkelijk.
  zondag 1 november 2009 @ 15:43:34 #9
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_74279563
yeeeh ik ga ook naar Paul heb er zo'n zin in!

maar Ringo is ook cool natuurlijk

no one i think is in my tree
pi_74279727
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:52 schreef psychedelicate het volgende:
Misschien eens de OP aanpassen? Enkele links zijn dood en die afbeeldingen van de flash filmpjes vind ik ook maar verschrikkelijk.
Tsja 't is dat ik geen photoshop genie was om kopjes ed te maken...
  zondag 1 november 2009 @ 16:18:58 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74280644
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:52 schreef psychedelicate het volgende:
Misschien eens de OP aanpassen? Enkele links zijn dood en die afbeeldingen van de flash filmpjes vind ik ook maar verschrikkelijk.
Ik zal hem straks eens proberen updaten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74281302
9 decemberrrrr
pi_74282298
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:52 schreef psychedelicate het volgende:
Misschien eens de OP aanpassen? Enkele links zijn dood en die afbeeldingen van de flash filmpjes vind ik ook maar verschrikkelijk.
Idd, echt van die my first Flash-dingen. Zet er dan originelere dingen zoals de Paperback believer mashup neer.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 1 november 2009 @ 17:07:08 #14
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_74282339
ik houd het allemaal nog maar net bij hier; moet dan toch wat vaker inloggen (en reageren)
  zondag 1 november 2009 @ 17:09:57 #15
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74282408
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:05 schreef Honky het volgende:

[..]

Idd, echt van die my first Flash-dingen. Zet er dan originelere dingen zoals de Paperback believer mashup neer.
Ik ga er nu aan beginnen, alle dode links eruit filteren, alle irritante dingen eruitgooien en hem wat up to date maken.

PS: blckbb Als je een nieuw topic opent, graag het meteen bij de wiki voegen en het nummer aanpassen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 1 november 2009 @ 17:57:18 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74283815
Dit is de nieuwe OP, wat vinden jullie ervan?







"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 (tournament loopt nog!)

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 1 november 2009 @ 18:13:54 #17
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_74284264
mooi zo! stuk beter, complimenten!
Nu is zeker het wachten tot dit deel vol is, voordat'ie in volle glorie te bewonderen is...
pi_74284630
Die OP is een stuk beter, op het eerste gedeelte van de laatste zin na. Beetje overbodig als je het mij vraagt, but whatever floats your boat.
pi_74284660
ziet er prima uit, zet 'm nu ook wel in de OP
  zondag 1 november 2009 @ 18:30:35 #20
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74284715
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:27 schreef psychedelicate het volgende:
Die OP is een stuk beter, op het eerste gedeelte van de laatste zin na. Beetje overbodig als je het mij vraagt, but whatever floats your boat.
In veel reeksen staat zo'n zin en ik vind het niet overbodig. Ik heb wel wat tijd in de OP gestoken. Daarnaast gaat het over 5 woordjes in [sub] dan nog.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74284807
Een stuk compacter en daardoor overzichtelijker, goed werk
pi_74289009
Grappig... Ik dacht vanochtend nog: tijd voor een nieuwe OP. Je bent er op tijd bij Arn0, anders was ik ermee aan de slag gegaan

Leuk gedaan, MAAR "De Beatles" kan natuurlijk echt niet. Kan ik me helemaal dood aan ergeren. Ze heten "The Beatles".
Asjeblieft, verander dat.
  zondag 1 november 2009 @ 20:26:28 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74289111
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef webfreak het volgende:
Grappig... Ik dacht vanochtend nog: tijd voor een nieuwe OP.
Leuk gedaan, alleen "De Beatles" kan natuurlijk echt niet. Ze heten "The Beatles". Asjeblieft, verander dat.
Ik ben me ervan bewust wat hun naam is Het was iets waarover ik serieus aan het twijfelen was ( )maar het was niet bedoeld om the door de te vervangen maar 'de' was als begin van de vraag bedoeld. Lastig uit te leggen, maar ik verander het wel even.

Edit: Ja, ik dacht er ook al eerder aan
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74289158
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:26 schreef Arn0 het volgende:
Lastig uit te leggen, maar ik verander het wel even.
That's all I wanted to hear
  zondag 1 november 2009 @ 20:30:56 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74289372
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:27 schreef webfreak het volgende:

[..]

That's all I wanted to hear
Aangepast Is hij verder goed, zo?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74290262
Keurig.
Held
pi_74295125
En 1959 ontbreekt in het GIF plaatje
  zondag 1 november 2009 @ 21:57:03 #28
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74295253
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:55 schreef blckbb het volgende:
En 1959 ontbreekt in het GIF plaatje
Die stond ook niet in de oorspronkelijke OP Maar als jij een goede foto hebt..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74304016
Ben agelopen week in The Beatles Story geweest in Liverpool. Ik moet zeggen dat het me enorm tegen viel, hoewel de opzet op zich heel leuk gedaan is. Gewoon weinig spraakmakende of nieuwe dingen gezien. Het is allemaal heel erg braaf. Helaas ook een van de weinige musea in Engeland waar je entree moet betalen.
pi_74304275
Heb nu een aantal tracks van de nieuwe McCartney live-plaat gehoord, en ik vind het een beetje wisselend. In deze live-versie heb ik bijvoorbeeld voor het eerst genoten van "Drive My Car", een liedje wat ik doorgaans echt niet trek. Ik blijf het een slapper opener vinden, maar goed... "Day Tripper" is dan weer bijna alsof ik een Beatles tribute-band aan het beluisteren ben. Kan er nog niet helemaal m'n vinger op leggen, maar het mist op eerste gehoor gewoon ballen. Waarschijnlijk door de mix, want je kunt veel dingen van de McCartney-band zeggen, maar niet dat ze niet fantastisch spelen. En de AutoTune is gewoon lachwekkend, en totaal niet op z'n plek. De harmonie in "Day Tripper" is gewoon gênant, McRobot.

Toch jammer dat het blijkbaar zo'n haastklus is geworden, want bijvoorbeeld "Back In The World" klinkt wel heel strak. Ik durf te beweren dat ik live-opnames van "Jet" uit die tijd beter vind dan het origineel óf een Wings live-versie. Sound-technisch niet helemaal verantwoord, maar van die ingedrukte sound krijg ik in ieder geval meer een live-gevoel dan van deze opnames.
  maandag 2 november 2009 @ 03:10:37 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74304826
Ik lees je post over Harrison live nu pas terug Aisumasen, enorm bedankt voor de info Zo'n zonde dat hij niet meer optrad.. Ik wist wel dat er een Japan CD was maar had verwacht dat er midden jaren 90 ook nog optredens waren geweest. Maar die bootlegdvd met Ringo klinkt wel interessant
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74313016
gaaf alweer eentje d'r bij.

de actie voor een verzoeknummer loopt nog door:
Namens de Nederlandse Paul Mccartney/ Beatles- liefhebbers wordt er een verzoeknummer ingediend bij Paul McCartney en zijn band. Dit om te proberen het nummer te kunnen horen tijdens zijn concert in Arnhem op 9 december a.s.
Er kan worden gekozen uit 9 nummers met een "kerstgevoel." De top 3 zal worden doorgestuurd aan het management van McCartney.
Het lijstje:
1. Wonderfull christmas time.
2. Happy xmas (war is over)
3. Once upon a long ago.
4. Mull of Kintyre.
5. We all stand together.
6. Pipes of peace.
7. No more lonely nights.
8. Christmas time (is here again)
Het favoriete nummer kan door fans worden doorgemaild aan: info@beatlesshop.nl
Een verzoeknummer is al eens eerder ingediend bij Paul McCartney. Dit door de fans uit de Oekraine voor het concert van de ex-Beatle op 14 juni 2008 te Kiev.
Het nummer dat toen werd gekozen en voor het eerst door McCartney live werd gespeeld was “Mrs Vanderbilt” van het album “Band on the run.”
website: www.beatlesshop.nl registreer je en je ontvangt regelmatig een nieuwsbrief met onze nieuwe artikelen.
  maandag 2 november 2009 @ 14:02:17 #33
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74314713
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74318175
Is al een beetje duidelijk wat Macca gaat spelen op 9 december? Zal het lijken op zijn Back in the World Tour of gooit ie er een smak andere nummers in? Iemand een idee?
pi_74320177
De "Back In The World"-tournee is meer dan 6 jaar geleden, en sindsdien heeft hij een aantal tournees achter de rug. 50% van de setlist is vernieuwd met andere (Beatles-)liedjes. Hij zal 95% van de songs doen die hij afgelopen zomer in Amerika heeft gespeeld:
quote:
‘Drive My Car’
‘Jet’
‘Only Mama Knows’
‘Flaming Pie’
‘Got To Get You Into My Life’
‘Let Me Roll It’
‘Highway’
‘The Long And Winding Road’
‘My Love’
‘Blackbird’
‘Here Today’
‘Dance Tonight’
‘Calico Skies’
‘Mrs Vandebilt’
‘Eleanor Rigby’
‘Sing The Changes’
‘Band On The Run’
‘Back In The USSR’
‘I’m Down’
‘Something’
‘I’ve Got A Feeling’
‘Paperback Writer’
‘A Day In The Life’/'Give Peace A Chance’
‘Let It Be’
‘Live And Let Die’
‘Hey Jude’

‘Day Tripper’
‘Lady Madonna’
‘I Saw Her Standing There’
‘Yesterday’

‘Helter Skelter’
‘Get Back’
‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’/'The End’
  maandag 2 november 2009 @ 17:05:25 #36
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74320642
Ik heb zó gruwelijk veel zin in 9/12 he
  maandag 2 november 2009 @ 17:07:49 #37
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74320708
Zou McCartney misschien dat nieuw studionummer spelen? Dat lijkt mij wel een toffe verrassing.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74320819
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:07 schreef Arn0 het volgende:
Zou McCartney misschien dat nieuw studionummer spelen? Dat lijkt mij wel een toffe verrassing.
Jep, dat zei ik gelijk al. Denk wel dat hij deze gaat spelen.
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:06 schreef paulramon het volgende:
gaaf alweer eentje d'r bij.

de actie voor een verzoeknummer loopt nog door:
Namens de Nederlandse Paul Mccartney/ Beatles- liefhebbers wordt er een verzoeknummer ingediend bij Paul McCartney en zijn band. Dit om te proberen het nummer te kunnen horen tijdens zijn concert in Arnhem op 9 december a.s.
Er kan worden gekozen uit 9 nummers met een "kerstgevoel." De top 3 zal worden doorgestuurd aan het management van McCartney. [..]
Je moet wel opschieten met het insturen en contact opnemen met Rusty/Brian en MPL. Want ik kan mij dit nog herinneren van het optreden in Quebec in 2008:
quote:
Q: The fans from Quebec voted on a song they would like you to play on Sunday, even though it's never been played in concert before. The song is Beautiful Night. Are you going to play that song ?

PAUL: You know what, I wish I'd heard that earlier, because we've just finished our rehearsals, and we didn't rehearse that one. So we wouldn't be doing it. But next time we come back, we'll definitely include that.
pi_74320824
mooie compacte nieuwe opener
pi_74320898
Beautiful Night live zou echt te gek zijn Maar dat zal toch niet gebeuren
pi_74321016
Als de mensen in Quebec het nu wat slimmer hadden aangepakt wél, dan had-ie nu nog in de setlist gestaan . Soms denk ik dat McCartney gewoon helemaal niet weet wat er speelt bij de fans, en dat hij een team om zich heen vormt dat niets meer dan "ja en amen" zegt. Getuige zijn live-DVD's, mastering van de laatste platen en setlist-keuzes zou je dat eigenlijk wel zeggen...
  maandag 2 november 2009 @ 17:28:21 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74321300
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, dat zei ik gelijk al. Denk wel dat hij deze gaat spelen.
Het zou een mooie vervanger zijn voor Let It Be, me dunkt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74321399
Naaa, het liedje haalt het niet bij "Let It Be", en die slaat hij natuurlijk ook geen optreden over. En zeker niet voor dit liedje. Eigenlijk is het zo voorspelbaar: "Sing The Changes" of een ander nieuwer nummer wordt gedropt voor "I Want To Come Home", ipv "Got To Get You Into My Life" speelt-ie bv. "All My Loving", in plaats van "I’ve Got A Feeling" doet hij "Birthday" etc.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg .
  maandag 2 november 2009 @ 17:33:05 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74321435
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Naaa, het liedje haalt het niet bij "Let It Be", en die slaat hij natuurlijk ook geen optreden over. En zeker niet voor dit liedje. Eigenlijk is het zo voorspelbaar: "Sing The Changes" of een ander nieuwer nummer wordt gedropt voor "I Want To Come Home", ipv "Got To Get You Into My Life" speelt-ie bv. "All My Loving", in plaats van "I’ve Got A Feeling" doet hij "Birthday" etc.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg .
Ik vind Let It Be ook beter, maar die hebben we idd al zoveel gehoord. En ergens is het toch logisch, pianoballads die elkaar afwisselen.

Maar ja, jouw scenario klinkt realistischer, ook tot mijn spijt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74321876
All My Loving alstublieffffffft.
pi_74322483
Beautiful night zou mijn voorkeur genieten.

heb net BTW de Superbowl versie van Live and let die gekeken. Daar gaan ze echt bijna te ver met de hoeveelheid vuurwerk. Te gek
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74324033
quote:
Beatles Vinyl Remasters On The Way!

The Beatles' back catalogue will be reissued on vinyl, says Jeff Jones, Chief Executive of Apple Corps.

Speaking exclusively to MOJO, Jones revealed that work on the next stage of the Beatles Remastered campaign is currently underway: "We're working on them now," said Jones, "I don't have a release date. To put a release date next to them forces us into a situation where we're releasing something that might not be ready. "

The vinyl remasters will follow this year's stunning Mono and Stereo CD reissues, with the engineers at Abbey Road and Apple already hard at work: "They are incredibly complicated in terms of getting the masters right and getting the packages right," added Jones. "How do you assemble them? How do you put them in a box? How much do they cost? We want to make sure we're doing it right and that people get real value from it."

Recordheads - you may officially begin salivating now. The Beatles vinyl remasters are on the way. No wait...Beatles vinyl remasters BOXSETS are on the way!

http://www.mojo4music.com(...)emasters_on_the.html
  maandag 2 november 2009 @ 19:12:41 #48
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74324222
Van mij mag-ie Goodbye wel spelen
  maandag 2 november 2009 @ 19:14:58 #49
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74324300
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Blckbb zal blij zijn! Ben wel benieuwd naar de prijs
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74331388
pi_74331432
"The image or video has been moved or deleted" ?

edit: Ah, zie 'em nu wel !
pi_74334829
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:14 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Blckbb zal blij zijn! Ben wel benieuwd naar de prijs
(las 't al in 't Vinyl topic)

Dat wordt kerstgeld aan de kant leggen Hoewel ik 't niet zeker weet, heb al 9 van de 13 studio-albums en om nou toch de hele reeks in 1 box te kopen... ik weet niet.. Bovendien heb ik de remasters met mijn LP's vergeleken en vindt de LP's net iets aangenamer klinken.

Laat 't weten als ik toch een aankoop doe, misschien koop ik er maar 1tje om te kijken of 't het kopen van de box écht waard is
pi_74336992
Preview van de nieuwe McCartney live-DVD met "Highway": http://www.paulmccartney.com/goodeveningnewyorkcity/

...is dit echt wat ik zie? Geen huilende mannen, geen bimbo's, geen "Yellow Submarine"-koekjes, geen onderbreking door Tom Hanks? Ah, gelukkig: De onoverzichtelijke "Flip-Cam" publieksbeelden zitten er gewoon in, en op elke beat is een ander shot te zien.

pi_74337154
Een echt concert op DVD, zou het dan toch
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:38:26 #56
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74337172
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:37 schreef MrBadGuy het volgende:
Een echt concert op DVD, zou het dan toch
Het blijkt minder dan 20 euro te kosten, de deluxe editie. Denk dat ik het dan toch ga kopen

Maar het liefst brengt hij Rockshow remastered op DVD uit
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74337359
"Rockshow" nooit, dat is immers niet wat het publiek wil horen, volgens het McCartney-team.

Overigens, de deluxe-editie kost hier in de winkels 30 euro. Dan krijg je de dubbel-CD, een digitale download, het concert op DVD, en een bonus-DVD met daarop het David Letterman-optreden, plus een docu waarin een "Yellow Submarine"-koekjes bakkende familie wordt gevolgd.
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:52:23 #58
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74340082
HEBBEN HEBBEN HEBBEN!
pi_74340298
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef Aisumasen het volgende:
"Rockshow" nooit, dat is immers niet wat het publiek wil horen, volgens het McCartney-team.

Overigens, de deluxe-editie kost hier in de winkels 30 euro. Dan krijg je de dubbel-CD, een digitale download, het concert op DVD, en een bonus-DVD met daarop het David Letterman-optreden, plus een docu waarin een "Yellow Submarine"-koekjes bakkende familie wordt gevolgd.
30 euro, da's niet teveel voor zo'n pakket.

Ik verheug me uiteraard vooral op die bonus-DVD. koekjes
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:33:55 #60
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74352819
Wanneer komt die dvd uit eigenlijk?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74352861
20 november.
pi_74354412
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jep, dat zei ik gelijk al. Denk wel dat hij deze gaat spelen.
[..]

Je moet wel opschieten met het insturen en contact opnemen met Rusty/Brian en MPL. Want ik kan mij dit nog herinneren van het optreden in Quebec in 2008:
[..]


heb inmiddels een mail naar persvoorlichter naar Mccartney gestuurd, en gevraagd wat uiterlijke inzenddatum moet zijn! Ben nog op tijd volgens mij, de rehearsels zijn nog niet begonnen.
pi_74354442
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:41 schreef paulramon het volgende:

[..]

heb inmiddels een mail naar persvoorlichter van Mccartney gestuurd, en gevraagd wat uiterlijke inzenddatum moet zijn! Ben nog op tijd volgens mij, de rehearsels zijn nog niet begonnen.
pi_74354683
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:42 schreef paulramon het volgende:

[..]
Hoezo is dat een door-jezelf-quote waardig?
pi_74354893
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:41 schreef paulramon het volgende:

[..]

heb inmiddels een mail naar persvoorlichter naar Mccartney gestuurd, en gevraagd wat uiterlijke inzenddatum moet zijn! Ben nog op tijd volgens mij, de rehearsels zijn nog niet begonnen.
Dat zou te gek zijn, want zoals ik eerder zei, ik geloof dat McCartney best open staat voor zulke suggesties, maar dat hij gewoon niet helemaal weet wat er speelt onder zijn fans. En dat kan ik hem ook weer niet kwalijk nemen. Maar het is waarschijnlijk wel de reden waardoor hij onder andere fan-favorieten als "London Town", "Press To Play" en "Back To The Egg" volledig negeert in interviews, concert-setlisten of DVD's.

Moet wel zeggen dat ik in een interview ten tijde van de Amerikaanse tournee in 2005 heb gelezen dat hij "No More Lonely Nights" heeft geoefend, maar het niet 'werkte'. Hopelijk denkt hij daar nu anders over .
pi_74355078
ja no more lonely nights zou geweldig zijn, denk dat het wel lastig voor hem is om te zingen!
pi_74355219
Ach, daar heeft-ie tegenwoordig toch AutoTune voor .

Nee, dat lijkt hem weinig uit te maken. "I'm Down" en "Day Tripper" waren ook niet bepaald de makkelijkste keuzes, en toch heeft hij die pas deze zomer toegevoegd. Aan de andere kant lijkt het me wel de reden dat hij "She's Leaving Home" al snel niet meer speelde, en "Maybe I'm Amazed" voorgoed heeft afgeschoten. Vooral die laatste werd steeds pijnlijker om te horen.
pi_74355387
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:03 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, daar heeft-ie tegenwoordig toch AutoTune voor .

Nee, dat lijkt hem weinig uit te maken. "I'm Down" en "Day Tripper" waren ook niet bepaald de makkelijkste keuzes, en toch heeft hij die pas deze zomer toegevoegd. Aan de andere kant lijkt het me wel de reden dat hij "She's Leaving Home" al snel niet meer speelde, en "Maybe I'm Amazed" voorgoed heeft afgeschoten. Vooral die laatste werd steeds pijnlijker om te horen.
ja de "schreeuwers" doet ie zeker nog, ook helter skelter, de nummers die echt veel vergen van zijn stem verdwijnen langzaam uit reportoire idd.
pi_74360641
De kogel is door de kerk, The Beatles gaan digitaal:
quote:
Apple Corps and EMI announce limited edition stereo USB drive



The Beatles have taken the first move to real digital distribution. In a surprise move, Apple Corps Ltd. and EMI Music announced Tuesday they will release a limited edition of 30,000 Beatles stereo USB apples on Dec. 7 in most of the world, except North America, where they will be available Dec. 8. A price on the drive was not available.

The apple-shaped Beatles Stereo USB Drive, pictured above, will feature re-mastered audio for the Beatles’ 14 stereo titles, as well as all of the re-mastered CDs’ visual elements, including 13 mini-documentary films about the studio albums, replicated original UK album art, rare photos and expanded liner notes. A specially designed Flash interface has been installed, and the 16MB USB’s audio and visual contents will be provided in FLAC 44.1 Khz 24 bit and MP3 320 Kbps formats, fully compatible with PC and Mac.

The statement announcing the USB release also said "discussions regarding the digital distribution of The Beatles catalogue will continue. There is no further information available at this time." But the release of these USB drives opens the door to a digital release, either on iTunes or elsewhere.
Zeer slim, zo houden ze alles in eigen hand. En ze weten wel hoe ze de audiofielen aan het lijntje houden hè. Nu weer 24 bit...
pi_74360950
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:46 schreef Aisumasen het volgende:
De kogel is door de kerk, The Beatles gaan digitaal:
[..]

Zeer slim, zo houden ze alles in eigen hand. En ze weten wel hoe ze de audiofielen aan het lijntje houden hè. Nu weer 24 bit...
Ach, vinyl komt toch ook uit? dat noem ik wel audiofiel. Volgens mij is er nog nooit een Beatlesrelease niet op vinyl uitgekomen, niet?
pi_74361225
Digitale bestanden zijn nog altijd dichter bij de mastertape dan vinyl, en met 24 bit gaat het de goede kant op. Volgend jaar zeker 24 bit/96 kHz? Ze verzinnen vast wel weer iets .
pi_74363115
Grappige dingetjes, ben benieuwd hoe duur ze kosten gezien mn vriendin in december jarig is.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74370577
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:48 schreef Honky het volgende:
Grappige dingetjes, ben benieuwd hoe duur ze kosten gezien mn vriendin in december jarig is.
200 pond in de Beatles Store...! En dat op 8 december...
  woensdag 4 november 2009 @ 04:02:11 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74373637
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:46 schreef Aisumasen het volgende:
De kogel is door de kerk, The Beatles gaan digitaal:
Digitaal is het wel, maar als je dat leest zou je toch eerder een dienst zoals Itunes verwachten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74382864
persbericht:

Verzoeknummer voor Paul Mccartney op 9 december a.s. gelredome Arnhem.

Hierbij de top drie met favoriete kerstnummers, gekozen door de Nederlandse Paul McCartney en Beatlesfans. De lijst is doorgegeven aan de pr manager van Paul McCartney, deze heeft aangegeven dat hij zal proberen dit onder de aandacht van de zanger te brengen.
Een verzoeknummer is al eens eerder ingediend bij Paul McCartney. Dit door de fans uit de Oekraine voor het concert van de ex-Beatle op 14 juni 2008 te Kiev.
Het nummer dat toen werd gekozen en voor het eerst door McCartney live werd gespeeld was “Mrs Vanderbilt” van het album “Band on the run.”

De kerst top drie gekozen door de Nederlandse Paul McCartney/Beatlesfans is als volgt:

1. Mull of Kintyre.
2. Once upon a long ago.
3. Pipes of peace.

De bedoeling is dat Paul 1 nummer van deze lijst uitkiest om op 9 december tijdens zijn concert in het Gelredome, Arnhem, te spelen. Geen van de drie nummers heeft hij ooit live gespeeld op Nederlandse bodem.
Mull of Kintyre wordt een enkele maal in zijn setlist opgenomen, meestal op Schotse of Canadese bodem. Mull of Kintyre is zijn grootste hit geweest in Nederland. In 1977 stond het nummer maar liefst 5 weken op de nr 1 positie in de top 40.
Once upon along ago en Pipes of Peace zijn nog nooit live tijdens een McCartney concert ten gehore gebracht.

De actie is bedacht door de Beatlesshop en met behulp van de Nederlandse Paul Mccartney fanclub georganiseerd. Websites: www.beatlesshop.nl en http://maccazine.web-log.nl/
  woensdag 4 november 2009 @ 13:28:14 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74383146
Tof, bedankt voor de tijd/moeite die je erin hebt gestoken

Nu maar hopen dat hij een van de nummers live speelt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:11:05 #78
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74384550
Mull of Kintyre??!!

Welke drol heeft DAT kutnummer nou weer gekozen? Zul je altijd zien dat hij dat ook werkelijk gaat spelen, en dan ook nog eens in plaats van Sing The Changes o.i.d.
pi_74385810
Mijn reactie is een combinatie van die van Arn0 en Hankster . Ik hoop zo erg dat hij beseft dat "Mull Of Kintyre" voor de Schotten bewaard moet blijven, en hij voor de tweede keus moet gaan!
  woensdag 4 november 2009 @ 15:57:32 #81
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74388298
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:51 schreef Aisumasen het volgende:
Zie je wel: Larger than life: http://www.telegraph.co.u(...)t-on-lotus-leaf.html
Waar houden ze zich toch allemaal mee bezig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74388520
Blijken de maandenlange geruchten over de optredens in Zuid-Amerika tóch waarheid te worden. In april 2010 zal McCartney in Brazilië optreden: http://www.rollingstone.com.br/secoes/novas/noticias/5888/
En waarschijnlijk volgen vele andere landen. De vorige keer is alweer 20 jaar geleden, en toen brak hij alle records:
pi_74388548
Mull of Kintyre, één van mijn favoriete Macca nummers. Hoop dat hij 'm gaat spelen (inclusief doedelzakken!).
pi_74388682
Ach, er zal ook nog wel tijd komen dat ik geen koude rillingen krijg bij het horen van "Mull Of Kintyre". Want afgelopen week heb ik na een lange strijd eindelijk de titel-song van "London Town" weten te waarderen. Zo gezapig, zo corny, zo vreselijk, maar de lick is zo mooi . Dat ik "The Man" af en toe durf te draaien, zal ik er maar niet bijvertellen. De song "Tug Of War" gaat mij nog een paar stappen te ver, gelukkig. Oef!
  woensdag 4 november 2009 @ 16:21:21 #85
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74389180
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:03 schreef psychedelicate het volgende:
Mull of Kintyre, één van mijn favoriete Macca nummers. Hoop dat hij 'm gaat spelen (inclusief doedelzakken!).


...

  woensdag 4 november 2009 @ 16:25:01 #86
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389329
Volgende week woensdag om 22:50 is er op Nederland 2 de documentaire
How The Beatles rocked the Kremlin te zien. Lijkt me wel interessant
quote:
De documentaire ‘How the Beatles Rocked the Kremlin’ laat zien hoe voor een hele generatie inwoners van de Sovjet-Unie de Beatles het ultieme symbool van vrijheid vormen en hoe de Beatlemania het communisme begint te ontwrichten.

Het strenge communistische regime maakt het in de jaren ’60 niet makkelijk voor Sovjetburgers om Beatles-fan te zijn. Hun platen zijn verboden en worden tot ‘westerse vervuiling’ bestempeld. Burgerwachten pakken rockfans op straat op en scheren hun lange haar af. Ondanks het gevaar ontstaat er een levendige zwarte handel in Beatles-muziek, opgenomen van het illegale Radio Luxemburg en gekopieerd op oude röntgenfoto’s. Jongeren maken zelf gitaren van hun grootmoeders eettafel en telefooncellen worden geplunderd voor de benodigde onderdelen. Het Beatles-virus verspreid zich binnen de kortste keren over de hele Sovjet-Unie. “Het was religie voor ons. Een helder licht in een saai leven.” (Joeri Peljoesjonok).

Regisseur Leslie Woodhead (‘A Cry from the Grave’) maakte in 1962 het eerste filmpje van de Beatles in een Liverpoolse kelder. Nu reist hij door Rusland en Oekraïne om te ervaren dat de invloed van de ‘Fab Four’ achter het ijzeren gordijn nog veel groter was dan in het westen. Hij spreekt met toegewijde fans waaronder de Russische vice-premier Sergej Ivanov. Het is een emotioneel moment als in 2003 Paul McCartney eindelijk een optreden geeft op het Rode plein van Moskou met een vertolking van ‘Back to the USSR’.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74389432
Ik heb die documentaire destijds op BBC gezien, en van wat ik heb gezien is het allemaal vrij saai. The Beatles zelf komen volgens mij vrij weinig aan bod, het gaat voornamelijk over de bevolking die versterkers maken van antennes e.d.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:28:57 #88
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389484
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:27 schreef psychedelicate het volgende:
Ik heb die documentaire destijds op BBC gezien, en van wat ik heb gezien is het allemaal vrij saai. The Beatles zelf komen volgens mij vrij weinig aan bod, het gaat voornamelijk over de bevolking die versterkers maken van antennes e.d.
Het hoeft niet altijd om de muziek te gaan voor mij. Het lijkt mij wel interessant, maar vind de gehele USSR historie dan ook best interessant
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74389585
Is dat die docu waarin ze beweren dat onder het communistisch beleid elektrische gitaren werden verboden, The Beatles op de brandstapel moesten, je de gevangenis in moest als je een LP van The Beatles bezat, en John Lennon het einde maakte aan de oorlog in Vietnam? Propagandistische onzin...
  woensdag 4 november 2009 @ 16:32:12 #90
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389615
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Is dat die docu waarin ze beweren dat onder het communistisch beleid elektrische gitaren werden verboden, The Beatles op de brandstapel moesten, je de gevangenis in moest als je een LP van The Beatles bezat, en John Lennon het einde maakte aan de oorlog in Vietnam? Propagandistische onzin...
Het is toch een docu van de BBC? Die zijn meestal toch goed
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74389700
Ja, dat klopt wel, maar ik heb vaker gelezen dat het allemaal erg is overtrokken. Dit als reactie op de "Live In Red Square"-DVD van McCartney, waarin ook gedaan wordt alsof hij eigenhandig een einde heeft gemaakt een de Koude Oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 04-11-2009 16:40:06 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 16:35:26 #92
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389765
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat klopt wel, maar ik heb vaker gelezen dat het allemaal erg overtrokken. Dit als reactie op de "Live In Red Square"-DVD van McCartney, waarin ook gedaan wordt alsof hij eigenhandig een einde heeft gemaakt een de Koude Oorlog.
Er wordt ook wel vaker beweerd dat het concert van McCartney de eerste keer was dat een Beatle in Rusland optrad, wat ook niet klopt

Maar ik ga hem toch zien iig, ben wel benieuwd. Zal het in mijn achterhoofd houden dat het overtrokken is iig.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74389979
Arme Ringo wordt weer vergeten .
  woensdag 4 november 2009 @ 16:41:17 #94
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389999
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:40 schreef Aisumasen het volgende:
Arme Ringo wordt weer vergeten .
Idd, eigenlijk is het Ringo die de koude oorlog heeft gestopt

Nu we er over bezig zijn, zou Ringo nog eens naar Europa komen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74390001
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, er zal ook nog wel tijd komen dat ik geen koude rillingen krijg bij het horen van "Mull Of Kintyre". Want afgelopen week heb ik na een lange strijd eindelijk de titel-song van "London Town" weten te waarderen. Zo gezapig, zo corny, zo vreselijk, maar de lick is zo mooi . Dat ik "The Man" af en toe durf te draaien, zal ik er maar niet bijvertellen. De song "Tug Of War" gaat mij nog een paar stappen te ver, gelukkig. Oef!
tuf of war, phew, gisteravond weer een paar keer gedraaid "In years to come they may discover..etc." grijpt me nog steeds bij de keel, en uhm Mull of Kintyre en London Town zijn ook er geliefd...maar ja ik ben ook 42 natuurlijk.
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2009 @ 18:01:15 #96
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74392500
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Is dat die docu waarin ze beweren dat onder het communistisch beleid elektrische gitaren werden verboden, The Beatles op de brandstapel moesten, je de gevangenis in moest als je een LP van The Beatles bezat, en John Lennon het einde maakte aan de oorlog in Vietnam? Propagandistische onzin...
Wellicht niet zo ernstig als je het stelt maar vergis je niet...je werd wel degelijk in de gaten gehouden! Ik heb met wat mensen gepraat die door het beluisteren van westerse muziek door de stasi in de gaten werd gehouden. Dus zo'n onzin is dat niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2009 @ 18:03:11 #97
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74392553
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, er zal ook nog wel tijd komen dat ik geen koude rillingen krijg bij het horen van "Mull Of Kintyre". Want afgelopen week heb ik na een lange strijd eindelijk de titel-song van "London Town" weten te waarderen. Zo gezapig, zo corny, zo vreselijk, maar de lick is zo mooi . Dat ik "The Man" af en toe durf te draaien, zal ik er maar niet bijvertellen. De song "Tug Of War" gaat mij nog een paar stappen te ver, gelukkig. Oef!
Het titelnummer van LT is juist zo mooi omdat het ontzettend druggy is!
Ooit eens met een berg hasj naar die plaat zitten luisteren...heurlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74392657
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Idd, eigenlijk is het Ringo die de koude oorlog heeft gestopt

Nu we er over bezig zijn, zou Ringo nog eens naar Europa komen?
Gezien hij de afgelopen jaren alleen in Amerika toert.....niet waarschijnlijk. Heeft hij uberhaupt wel eens opgetreden hier? Toen de Beatles er waren was hij er ook niet bij.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2009 @ 18:09:00 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74392733
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef Honky het volgende:

[..]

Gezien hij de afgelopen jaren alleen in Amerika toert.....niet waarschijnlijk. Heeft hij uberhaupt wel eens opgetreden hier? Toen de Beatles er waren was hij er ook niet bij.
Hij heeft wel een hele tijd in Amsterdam gewoond.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 4 november 2009 @ 18:12:28 #100
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74392849
En in België heeft hij twee keer opgetreden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:00:01 #101
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74396985
Ik vind Mull of Kintyre echt een draak van een nummer, het staat zo ontzettend ver weg van al het geniale werk dat hij heeft gemaakt Toch een leuke actie hoor
pi_74397231
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Hij heeft wel een hele tijd in Amsterdam gewoond.
Wanneer dan?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 4 november 2009 @ 20:09:12 #103
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74397336
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:06 schreef Honky het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Terwijl John in de haven van Southampton probeerde over te steken.
pi_74399293
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Terwijl John in de haven van Southampton probeerde over te steken.
Standing in the docks of Southampton
Tryin' to get to Holland or France...
pi_74420472
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74423352
quote:
Let me roll it
Want die klinkt natuurlijk totaal anders dan op deze DVD's?



(that's right, dat nummer staat alreeds op 5 live-DVD's. Binnenkort op 6. En voor al die mensen die dat nog niet genoeg vonden, is er nu dus een MP3 download van)
  donderdag 5 november 2009 @ 16:14:17 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74423410
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:12 schreef webfreak het volgende:
Let me roll it
Want die klinkt natuurlijk totaal anders dan op deze DVD's?
Ja, want er is autotune gebruikt.


sorry
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74424446
Van mij mag hij best autotune gebruiken, klinkt best aardig zo... misschien niet 100% natuurlijk, maar zó goed is zijn stem ook niet meer
pi_74434001
Zo weinig posts vandaag? Da ken doch nie!
pi_74434487
quote:
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:26 schreef Aisumasen het volgende:
Preview van de nieuwe McCartney live-DVD met "Highway": http://www.paulmccartney.com/goodeveningnewyorkcity/

...is dit echt wat ik zie? Geen huilende mannen, geen bimbo's, geen "Yellow Submarine"-koekjes, geen onderbreking door Tom Hanks? Ah, gelukkig: De onoverzichtelijke "Flip-Cam" publieksbeelden zitten er gewoon in, en op elke beat is een ander shot te zien.

quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef Honky het volgende:

[..]

Gezien hij de afgelopen jaren alleen in Amerika toert.....niet waarschijnlijk. Heeft hij uberhaupt wel eens opgetreden hier? Toen de Beatles er waren was hij er ook niet bij.
Hij was in ieder geval in oktober 1976 wel een keer te gast op Hilversum 3, en in diezelfde maand in de show van Willem Duys. De man die tevens bekend staat als de man die in 1963 voor een schijntje The Beatles naar z'n TV-show kon halen, maar in plaats daarvan koos voor...The Spotnicks. Trouwens de band die een paar jaar later Jimmy Nicol als drummer hadden.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Wellicht niet zo ernstig als je het stelt maar vergis je niet...je werd wel degelijk in de gaten gehouden! Ik heb met wat mensen gepraat die door het beluisteren van westerse muziek door de stasi in de gaten werd gehouden. Dus zo'n onzin is dat niet.
Interessant. Ik vertelde dit omdat ik juist bijna beledigde reacties uit die hoek las op internet, na het verschijnen van de McCartney-DVD.
pi_74435962
Had vandaag met een toets muziek een vraag over Be-Bop-A-Lulah van Paul McCartney, die ik waarschijnlijk hopeloos fout heb gemaakt. Als ik 't nummer had gekend vast niet
pi_74436057
Waarschijnlijk wordt die vraag alsnog goedgerekend, als je de muziekleraar verteld over Gene Vincent .
pi_74436170
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk wordt die vraag alsnog goedgerekend, als je de muziekleraar verteld over Gene Vincent .
Je moest maatstrepen zetten (die ik wel goed heb, of ik ben echt een muzikaal wrak) en de akkoorden van het bluesschema van dat nummer opschrijven (die ik fout heb, gezien ik geen akkoorden kan herkennen )

Zoals ik wel eens zeg: ik ben muzikaal, maar niet op papier... !
pi_74436253
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk wordt die vraag alsnog goedgerekend, als je de muziekleraar verteld over Gene Vincent .
Hmmm originele schrijvers he
Heb 't even opgezocht en hoogstwaarschijnlijk is 't de Unplugged-versie. Weetikveel waarom niet de versie van Gene, het werd afgespeeld op een minidisc ( ! ) En het was overduidelijk Paul, te zien aan de titel en de stem
  donderdag 5 november 2009 @ 22:10:55 #115
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74436559
Zeg hem ook even dat Lennon's versie beter is, als je wilt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74436685
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:10 schreef Arn0 het volgende:
Zeg hem ook even dat Lennon's versie beter is, als je wilt
Uitgebreide muziekles over Be-Bop-A-Lula en welke versie beter is?

We hebben wel theorie gehad over Eleanor Rigby trouwens
pi_74436853
Haha, ik geloof dat "Eleanor Rigby" een klassieke muziekles-opdracht is. Ik herken 'em. "Ontleed de tekst." En dat van de man waarvan z'n teksten het niveau "silly love songs" amper ontstijgt .

En behalve dat er niets opgaat tegen het origineel, is die hele McCartney cover-periode van "Unplugged" tot aan "Choba B CCCP" wel erg saai.
pi_74437103
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, ik geloof dat "Eleanor Rigby" een klassieke muziekles-opdracht is. Ik herken 'em. "Ontleed de tekst." En dat van de man waarvan z'n teksten het niveau "silly love songs" amper ontstijgt .

En behalve dat er niets opgaat tegen het origineel, is die hele McCartney cover-periode van "Unplugged" tot aan "Choba B CCCP" wel erg saai.
Vindt Unplugged best aardig maar dat is meer in de mood voor nummers zijn dan echt de goedheid van een album

Bij ons kwam 't inderdaad aan op het klassieke gedeelte, wat een strijkkwartet was, de structuur ed. Niet zovee l eigenlijk, maar toch leuk om bekende nummers te horen tijdens muzieklessen
pi_74437525
Een leuke spraakverwarring, omdat wij beide iets anders bedoelen met het woord "klassiek", maar dat een Beatles-nummer een curiositeit is tijdens een standaard muziekles op de middelbare school is een feit. Tenminste, in mijn tijd .
  donderdag 5 november 2009 @ 22:35:37 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74437594
Ik geloof dat All You Need Is Love ook regelmatig voor muzieklessen ontleed wordt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:36:31 #121
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74437634
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
En behalve dat er niets opgaat tegen het origineel, is die hele McCartney cover-periode van "Unplugged" tot aan "Choba B CCCP" wel erg saai.
Mwah, ik vind het wel tof. Maar Lennon's Rock 'n' Roll is dan ook een van mijn favoriete albums van Lennon. Ik ben een fan van rock 'n' roll covers
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74437669
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Arn0 het volgende:
Ik geloof dat All You Need Is Love ook regelmatig voor muzieklessen ontleed wordt
Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
pi_74437685
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:34 schreef Aisumasen het volgende:
Een leuke spraakverwarring, omdat wij beide iets anders bedoelen met het woord "klassiek", maar dat een Beatles-nummer een curiositeit is tijdens een standaard muziekles op de middelbare school is een feit. Tenminste, in mijn tijd .
Mijn vader is juist de Beatles gaan haten omdat hij Obladi Oblada moest spelen
Toch gaat 'ie mee naar Paul, held

En tsja, Beatles zou inderdaad standaardstof moeten worden, maar ik ben sowieso allang blij dat mijn klasgenoten tijdens muziek niet van de rap, hiphop en house zijn !
  donderdag 5 november 2009 @ 22:38:34 #124
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74437728
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
Ja, pijnlijk herkenbaar inderdaad. Maar ja, er is ook een gast van mijn klas die nog niet eens wist dat Yellow Submarine van de Beatles was en enkel Yesterday kent

De jeugd van tegenwoordig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74437875
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
De populaire nummers van the Beatles zijn zo dusdanig uitgemolken, dat het inderdaad als oud en suf bestempeld wordt, althans dat vind ik dan weer. Menig nummer van the Beatles (en dan heb ik 't vooral over Help!, klinkt redelijk modern naar mijns inzien) zal wel gewaardeerd kunnen worden. The Beatles hebben zoveel verschillende nummers gemaakt, van Heavy Metal tot Folk, voor ieder wat wils zegmaar.. Daarom hou ik ook zo van the White Album, door de variatie. Toch is Abbey Road mijn favoriet puur omdat het het beste rock/Rock'n'roll album ooit is naar mijn mening.

Valt me ook op dat je altijd meningsverschillen ziet als 't gaat over Beatlesalbums, sommigen bestempelen iets als favoriet puurweg omdat het een geniaal album is, in de trend van vernieuwend, in die tijd baanbrekend, en anderen weer puur op eigen smaak, zoals ik. Echter verandert dat bij mij veel, de ene dag ben ik weer verknocht aan Abbey Road, de andere dag weer bij the White Album, dan luister ik weer niks anders als Please Please Me...
pi_74437913
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het wel tof. Maar Lennon's Rock 'n' Roll is dan ook een van mijn favoriete albums van Lennon. Ik ben een fan van rock 'n' roll covers
Echt, ik ben een sucker voor rock 'n' roll-songs uit de jaren '50. Ik hoor niets liever. En dan helemaal als mijn favoriete vocalist John Lennon het zingt. Maar "Unplugged" van McCartney vind ik gewoon te gedateerd en saai klinken. Het is allemaal zo netjes, wat ik wel over meer van McCartney uit die periode vind.
pi_74437930
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.
Er stond letterlijk "The Beatles zijn gay. Vooral de meezingmodus van deze game is ontzettend gay. Lekker meezingen is best okee, maar zolang je je maar realiseert dat het gay is. (...) Als je je over de gayness van de muziek kunt heenzetten, is The Beatles Rockband een te gekke game"

And i'm not kidding you
pi_74437944
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, pijnlijk herkenbaar inderdaad. Maar ja, er is ook een gast van mijn klas die nog niet eens wist dat Yellow Submarine van de Beatles was en enkel Yesterday kent

De jeugd van tegenwoordig
Dat is wel heel erg ja
Als iemand zegt: Ik ken niks van the Beatles laat ik ze altijd Help!, Yesterday en Yellow Submarine horen, ze ''herkennen'' een van die nummers altijd wel... Oh, is die van the Beatles
pi_74438009
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.
Er stond letterlijk "The Beatles zijn gay. Vooral de meezingmodus van deze game is ontzettend gay. Lekker meezingen is best okee, maar zolang je je maar realiseert dat het gay is. (...) Als je je over de gayness van de muziek kunt heenzetten, is The Beatles Rockband een te gekke game"

And i'm not kidding you


Mede de reden dat een vriend van me (Heavy Metal fan) niks van the Beatles goed vindt, de achtergrondvocalen laten een nummer altijd ''softer'' klinken.
pi_74438032
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.
Er stond letterlijk "The Beatles zijn gay. Vooral de meezingmodus van deze game is ontzettend gay. Lekker meezingen is best okee, maar zolang je je maar realiseert dat het gay is. (...) Als je je over de gayness van de muziek kunt heenzetten, is The Beatles Rockband een te gekke game"

And i'm not kidding you
Wtf . Dat is alles wat ik daar op te zeggen heb: Wtf !
pi_74438152
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wtf . Dat is alles wat ik daar op te zeggen heb: Wtf !
Dat is 't enigste wat ik mis in mijn post hierboven...

Welk tijdschrift was 't als ik vragen mag?
  donderdag 5 november 2009 @ 22:59:27 #132
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74438557
Het zal wel de PU geweest zijn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:00:38 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74438597
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Echt, ik ben een sucker voor rock 'n' roll-songs uit de jaren '50. Ik hoor niets liever. En dan helemaal als mijn favoriete vocalist John Lennon het zingt. Maar "Unplugged" van McCartney vind ik gewoon te gedateerd en saai klinken. Het is allemaal zo netjes, wat ik wel over meer van McCartney uit die periode vind.
Mwah, ik vind het wel tof ondanks dat het 'netjes' is. Het is ook het enige unplugged optreden dat helemaal unplugged is, maar dat terzijde
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74438632
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
Het zal wel de PU geweest zijn
Lijkt me wel typisch idd. van die gasten die zich waarschijnlijk te tof vinden om deze muziek op z'n minst te respecteren.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:03:19 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74438721
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:

[..]

Lijkt me wel typisch idd. van die gasten die zich waarschijnlijk te tof vinden om deze muziek op z'n minst te respecteren.
Mja, dit lijkt me een stuk uit de eindconclusie en die is eigenlijk nooit serieus (het hele magazine is niet serieus eigenlijk) dus ik zou er niet te zwaar aan tillen.

niet dat ik het ooit heb gelezen hoor
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74438816
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:00 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het wel tof ondanks dat het 'netjes' is. Het is ook het enige unplugged optreden dat helemaal unplugged is, maar dat terzijde
Maar ook dat-ie dan allemaal van die covers doet, in plaats van de kans neemt om een goede selectie uit z'n repertoire akoestisch te vertolken...
pi_74438969
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Maar ook dat-ie dan allemaal van die covers doet, in plaats van de kans neemt om een goede selectie uit z'n repertoire akoestisch te vertolken...
Dan kijk je naar de feiten van het album... Wat voor mij belangrijk is is dat 't goed klinkt, de nummers akoestisch, en ik vind 't geweldig klinken
pi_74439016
Nee, ik heb het ook over de suffe uitvoering, om nog maar te zwijgen over "Ain't No Sunshine". Lang leve z'n nieuwe band .
pi_74439101
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, ik heb het ook over de suffe uitvoering, om nog maar te zwijgen over "Ain't No Sunshine". Lang leve z'n nieuwe band .
't Is toch unplugged eh, dan kan je vrij lastig ''rocken''.

en over zijn nieuwe band; ik geef je gelijk, het is écht een geweldige band! Zeker van de twee gitaristen en de drummer spat 't enthousiasme eraf
  donderdag 5 november 2009 @ 23:17:23 #140
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74439260
De drummer heeft nét iets teveel enthousiasme maar voor de rest inderdaad goede band

En covers, ja dat is jammer, maar geen schande imo.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74439499
Da's ook mijn enige puntje, dat Abe Laboriel Jr. af en toe de songs dreigt te overspelen. Hij hoeft niet hetzelfde te doen als Ringo, maar de eerste keren van "A Day In The Life" ramde-ie vaak maar wat. Of als hij hardrock van "Let It Be" wil maken, hou ik ook wat minder van.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:41:44 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74440016
Voor de mensen die goedkoop (25 cent per nummer) de remasters willen aanschaffen;
http://www.bluebeat.com/artists/419

De site is compleet legaal want ze hebben van de nummers via 'psycho-acoustic simulation' hun eigen bezit gemaakt!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74440060
Daar denkt EMI héél anders over: http://www.telegraaf.nl/d(...)eatles_muziek__.html
  donderdag 5 november 2009 @ 23:46:26 #144
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74440126
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
Daar denkt EMI héél anders over: http://www.telegraaf.nl/d(...)eatles_muziek__.html
Ja, de CEO van dat bedrijf zit maar een vaag verhaaltje te verzinnen, de rechter zal hem wel terechtwijzen.

Overigens is het wel zo dat je daadwerkelijk de nummers krijgt als je koopt, geen scam dus.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74440153
Ik las dat ze bepaalde dingen met de nummers hebben gedaan waardoor ze iets afwijken van het origineel?
  donderdag 5 november 2009 @ 23:52:25 #146
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74440277
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:47 schreef psychedelicate het volgende:
Ik las dat ze bepaalde dingen met de nummers hebben gedaan waardoor ze iets afwijken van het origineel?
Ze hebben niets veranderd aan de nummers maar een verzonnen techniek 'gebruikt' waardoor de nummers van hun zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74442706
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
Het zal wel de PU geweest zijn
Ben ik blij dat ik een half jaar geleden m'n abonnement daarvoor heb afgezegd. In hun tv-programma GameKings gaf één van hun de game ook al het oordeel: "Geweldige game, verkeerde band."
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74466228
"Sing The Autotune" en "Flaming Pie" op http://www.myspace.com/paulmccartney . Vind de nummers die ik tot nu toe gehoord heb echt het live-gevoel missen. De video-registratie maakt een heleboel goed, though.

Ze zijn sinds deze week een het repeteren in Londen. Nu maar hopen dat de doedelzakspelers buiten het budget vallen .
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:09:50 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74475221
Het filmpje op de site van Yoko Ono/Jimmy Fallon werkte niet voor niet VS-inwonenden dus heb ik het optreden maar even zelf geript en op youtube gegooid, indien er iemand (Aisumasen?) geïnteresseerd is;

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74476489
Ik hoop vooral op nummers als "Autoberry Tune Delight", "We Can Work it Auto Tune" of "Nothing Too Much Just Auto Tune".

Nee, die opnames vallen niet mee, met die aalgladde stem
Ringo vroeg tenminste nog om toestemming ("What would you say if I sang auto-tune")

Tot zover mijn Seth Gaaikema manifestatie
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:33:13 #151
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74478123
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:24 schreef webfreak het volgende:
("What would you say if I sang auto-tune")
Ik moest toch lachen
pi_74480695
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:33 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik moest toch lachen
Ik ook
pi_74484386
Heb vandaag ook maar Rock n Roll van John Lennon gedownload (wou 'm eerst op vinyl kopen, maar was helaas nét voor mij weggekaapt )

wel grappig, het verschil van Be-Bop-A-Lula van Paul en die van John...
pi_74484548
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:09 schreef Arn0 het volgende:
Het filmpje op de site van Yoko Ono/Jimmy Fallon werkte niet voor niet VS-inwonenden dus heb ik het optreden maar even zelf geript en op youtube gegooid, indien er iemand (Aisumasen?) geïnteresseerd is;

. Ik probeerde toevallig gisteren via een proxy de opname te bekijken, maar dat lukte niet. Bedankt voor het posten dus!

Geweldige performance. Erg mooi hoe er geen verschil lijkt te zijn tussen 1969 en 2009. Multi-instrumentalist Sean Lennon speelt weer een zeer goede partij, en Mark Ronson is ook lekker bezig op z'n Hofner.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 november 2009 @ 16:29:51 #155
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74484683
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

. Ik probeerde toevallig gisteren via een proxy de opname te bekijken, maar dat lukte niet. Bedankt voor het posten dus!

Geweldige performance. Erg mooi hoe er geen verschil lijkt te zijn tussen 1969 en 2009. Multi-instrumentalist Sean Lennon speelt weer een zeer goede partij, en Mark Ronson is ook lekker bezig op z'n Hofner.
Erg cool inderdaad!

Hoorde ik bij Yoko nu een uit het veld geslagen auto-tune?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74485468
Interessant artikel uit Sound&Vision over het remastering-proces.
Een interview met engineers Allan Rouse en Guy Massey:
quote:
Inside The Making Of The Beatles Remastered Catalog
Two of the studio engineers discuss the process with us.

By Ken Richardson
November 2009

I’ve come to Electric Lady Studios in New York City for — what? Yet another remastering of the Jimi Hendrix catalog? Actually, that’s coming next year (I kid you not). But the subject at hand, after a 22-year wait, is the Beatles making only their second appearance on CD. And it’s time for a first listen to a handful of songs and a chat with some members of the remastering team.

Over the past 4 years, that team has worked at Abbey Road Studios to transfer (and sometimes repair) the Beatles’ original recordings at 192 kHz/24 bits. And because of the size of the project — the entire catalog, both mono and stereo — it really did take a team. Led by project coordinator Allan Rouse, it included recording engineers Guy Massey, Paul Hicks, and Sam Okell; audio restoration engineer Simon Gibson, and mastering engineers Steve Rooke and Sean Magee. Each has had years of experience working on-staff at Abbey Road. Some have since gone freelance; others are still there. All have spent a good portion of their professional lives safeguarding the sound of the Beatles.

Personally, I haven’t really minded the 22-year wait. I always prefer a catalog to be handled judiciously, in moderation. But after all these years, I do have questions. And here at Electric Lady, I’m sitting in a control room with Rouse and Massey. As the project’s senior recording engineer, Massey was in charge of the stereo remasters. A few weeks later, I will call London to speak with Hicks, who was in charge of the mono remasters.

Okay, Messrs. R. and H. and M. — time to assure the public!

Sound + Vision: The press release mentions some of the “state-of-the-art recording technology” used for transferring the original recordings, such as a Pro Tools workstation and a Prism A/D converter. Why did you choose the Prism?

Massey: Abbey Road uses that converter in its present systems: the Prism Sound ADA-8XR. We were very happy with it.

Sound + Vision: What about the “vintage studio equipment” that was also used?

Massey: The Studer A80 tape machine was the main piece of vintage gear.

Rouse: And the EQ was from an old EMI console. In addition, we tried out valves — sorry, tubes — and yes, they provided that warmth. But ultimately, in terms of noise levels and other things, for the stereo remastering . . .

You’ve got to remember: The recordings are 40 years old, so you’ve got fans of them for 40 years. But also, this is a remaster, and what we’re attempting to do is hopefully keep the recordings going for another 10, 15, 20 years, until they’re remastered again.

In the meantime, we were actually considering, what with the onset of The Beatles: Rock Band, if all these kids go out and buy that videogame — or if their parents go out and buy it for them, which is more likely, because the parents want to play it, too, and then the kids start to play it and think, ‘What else has this band done?’ — we wanted to improve the recordings at least to an extent that helps them sound better, perhaps, for the 21st century. I suppose you could argue that you should remaster them twice: once for the people from the ’60s, and again for the new generation.

Then there’s mono vs. stereo. I grew up with the Beatles, yet I have no huge desire to listen to mono; I prefer stereo. I’m well aware of the history, of when the Beatles sat in the studio and made their decisions. They were nearly never in the studio for the stereo mixes. But that doesn’t mean those stereo mixes aren’t . . .

Everybody says that Sgt. Pepper in mono is it. But for me, it’s not. It’s stereo for me. Everybody has their own different views about the monos and the stereos. But primarily, the monos are going to be for those people who grew up during that period of time and who recognize that, strictly speaking, those are the “real” masters.

Sound + Vision: As for the American capitol “masters,” I won’t go there . . .

Rouse: I won’t say anything about those.

Sound + Vision: No baking of the original multitrack tapes was necessary?

Massey: No. Some of the leader tape was coming apart; the glue had dried. But there were no problems at all with the actual oxide. The tapes have really been looked after.

Sound + Vision: So all of the music we’re hearing is from the original tapes?

Both: Yes.

Sound + Vision: Some recording “imperfections” have been fixed. Can you give any specific examples?

Massey: I’ve got a little demonstration CD here if you’d like to have a listen . . .

Sound + Vision: Oh, sure.

Massey: First, dropouts. There weren’t many across the whole catalog — maybe four or five. [Massey plays the A/B disc to demonstrate dropouts fixed in the guitar solo at 0:59 in “Kansas City” and also during the line “tried to please her” at 1:50 in “Day Tripper.”] Next, microphone pops in the vocals. [Demos a pop removed from the second “p” in the line “not what I appear to be” at 0:10 in “I’m a Loser.”] This second one is a noise that’s quite subtle, like a rumble, as if John touched the mike stand. [Plays the very first word, “She’s,” from “Happiness Is a Warm Gun.”] Now we move on to click removal. [Cuesup “Eleanor Rigby” at 0:14.] Finally, de-noising. [Plays guitar intro to “The Continuing Story of Bungalow Bill” to demonstrate hiss removed.] The de-noising was subtle, subtle. We were very aware of not going overboard with that. And fewer than 5 minutes of the catalog were treated this way. Overall, if there were extraneous things that interfered with the listening experience, we took them out. A few things we left because we believed they were acoustical noises. We tried to take out only the things that were electrical in nature.

Rouse: So the squeaky chair at the end of “A Day in the Life”: It’s still there.

Massey: And Ringo’s often squeaky drum pedal: It’s still there.

Sound + Vision: Mastering engineer Bob Ludwig has said: “I often say how grateful I am that, when the Beatles were doing their recordings, digital limiters didn’t exist, because if those recordings had been squashed to death like so many contemporary records are, they would never have the longevity that they have had.” In light of that, it’s admirable that you have used limiting on the stereo versions only — and only, as the press release says, “moderately.”

Massey: We were obviously aware of the Loudness Wars — squashing, brickwalling, all that sort of stuff — and we didn’t want to do that. We wanted to retain the original dynamics. So for the loudest part of the loudest songs, there may be limiting of 3 to 4 dB, but for most of the songs, most of the time, there isn’t any limiting.

Sound + Vision: And so this was an effort to help make the primitive-stereo mixes come across more powerfully to the new generation?

Massey: Yes.

Rouse: And I would take issue a tiny little bit with what Bob Ludwig said. If you would quote again the last part of what he said.

Sound + Vision: “. . . because if those recordings had been squashed to death like so many contemporary records are, they would never have the longevity that they have had.”

That statement doesn’t give much credit to the songs. Because the Beatles aren’t just about sound; they’re about the fact that they were particularly good songwriters and musicians. The very thought that people wouldn’t have continued buying Beatles records because of the sound — sorry, I can’t agree with that.

Sound + Vision: Were there any forest-for-the-trees instances where, after working on individual tracks for a while, something new became apparent when you relistened to the album as a whole?

Massey: I do remember that, once we’d done Revolver for the first time, Allan did come up with quite a few suggestions. Overall, he thought we might have been a little too reverent.

Sound + Vision: It’s such a great hard-rock record. The guitars are—

Massey: Blistering. With “She Said She Said,” for example, the vocal is very bright and cutting, and we did want to try to bring that through — while still retaining all those guitars. I’m really pleased with the way it came out. But Revolver was challenging. We did have to revisit it a couple of times.

Sound + Vision: Has that album’s original engineer, Geoff Emerick, heard any of the remasters?

Rouse: No. Neither has Ken Scott, Glyn Johns, or Phil Macdonald. Or George Martin. And neither did Norman Smith; he’s no longer around, sadly. [Smith died in March 2008 at the age of 85.] The thing is, I started on the Beatles’ projects when Neil Aspinall resurfaced for Apple’s first major job in a long time, Live at the BBC. Immediately after that, it was the Anthology CDs; I spent a year in my room at Abbey Road listening with George Martin, feeding material upstairs to Paul Hicks, who was working with Geoff Emerick. And then Guy first came in as the assistant engineer on the 5.1 mix for the Yellow Submarine DVD.

The point I’m trying to make is this: Guy, Paul, and I were building a team, which has remained more or less the same through the Help! DVD, the Let It Be . . . Naked CD, and the Love CD+DVD-Audio, right up to now. We started the current reissue series — we may have been lucky, but we did start it — which immediately led to the next job, which immediately led to the next job. So there was never really any consideration that the previous engineers would be involved in these remasters. I also wonder: If you’ve engineered something yourself, you’re gonna be very close to it. We’re more neutral.

Sound + Vision: Were Paul McCartney and Ringo Starr sent the remasters for listening?

Rouse: Oh, yes. That’s the case every time we do a job. The first time that the Beatles were actually brought back into the studio was for the DVD of Yellow Submarine, because it was the first time that the music was being remixed for 5.1.

They didn’t have 5.1 systems at home. So Paul and Ringo came in together, sat down, and listened to it with a broad grin throughout the whole sequence of songs. George Harrison came in; same response. Ever since, if we couldn’t bring the Beatles in to listen to a project, we’d send them a disc. And then we’d just sit and wait for the phone to ring and for them to say, “It’s approved.”

Sound + Vision: Any comments from Paul or Ringo on the CD remasters?

Rouse: There have never been any specific comments from them on any of the jobs we’ve ever done. So I’d like to read into that that they quite like what we’ve been doing.

Sound + Vision: It has been stated that the lack of bonus tracks is due to the desire to maintain “the authenticity and integrity of the original albums.” If that’s the case, why do the official stereo releases of Help! and Rubber Soul have George Martin’s 1987 remixes and not the original 1965 mixes?

I’ll ask you a question: Is your name George Martin? [Laughs.] The point is, George in 1987 decided to remix them. None of us is going to ring him up and say, “We actually don’t think we should be putting out your new mixes just because you decided they’re better.” So it was a very simple decision. George wanted it. That’s the way it stays. But, knowing full well that people would still want to have the 1965 stereo versions, you get those, too, as extras in the mono boxed set.

Sound + Vision: Guy, you did some of the best Beatles surround mixes to date for the DVD of Help! How about a 5.1 mix of the entire catalog? Isn’t that something you’d love to do?

Massey: What do you think? [Laughs.] Yeah, of course, I would love to be given that opportunity.

Sound + Vision: There are no plans?

Rouse: We have to wait for the phone to ring. But it would be fantastic.
Interessante details, maar het is wel frustrerend dat mijn vermoeden over de 1987-mixes van "Help!" en "Rubber Soul" waarheid blijken. Ze durfden George Martin niet te passeren, en dat is de reden dat je nu de mono-boxset moet aanschaffen voor de originele mixes.
pi_74488157
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
Interessant artikel uit Sound&Vision over het remastering-proces.
Een interview met engineers Allan Rouse en Guy Massey:
[..]

Interessante details, maar het is wel frustrerend dat mijn vermoeden over de 1987-mixes van "Help!" en "Rubber Soul" waarheid blijken. Ze durfden George Martin niet te passeren, en dat is de reden dat je nu de mono-boxset moet aanschaffen voor de originele mixes.
Inderdaad, dat is wel een beetje kut.
Zeker omdat Martin überhaupt niet bij het remaster-project betrokken is geweest. Ze hadden makkelijk rond de tafel kunnen gaan zitten. George Martin is geen domme man. Voor hetzelfde geld had hij zijn oude mixen ook boven zijn nieuwe verkozen. Ik zie niet in waarom niet.
pi_74515116
Ik vraag mij ineens af waar onze gewaardeerde user hello_goodbye is!
pi_74515428
Woensdag 18 november is er 's avonds een 'premiere' van de nieuwe DVD-release van Paul McCartney bij Fame in Amsterdam.
  zondag 8 november 2009 @ 19:29:43 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74516006
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:06 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vraag mij ineens af waar onze gewaardeerde user hello_goodbye is!
Ja, ik vraag het mij al een tijd af. Ik heb nog een boek van hem gekocht, maar sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord. Misschien verkocht hij (bijna) al zijn Beatles spullen voor een reden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74529030
Argh, ik ga écht proberen om de setlist van Hamburg en Berlijn niet te bekijken. Ze zijn bezig met een paar verrassingen in de set, en stel dat-ie ineens "I Want To Hold Your Hand" of "Hi, Hi, Hi" speelt zonder dat je het weet .
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2009 @ 09:48:58 #162
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74532724
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:56 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, ik ga écht proberen om de setlist van Hamburg en Berlijn niet te bekijken. Ze zijn bezig met een paar verrassingen in de set, en stel dat-ie ineens "I Want To Hold Your Hand" of "Hi, Hi, Hi" speelt zonder dat je het weet .
IWTHYH lijkt me onwaarschijnlijk, dat is een Lennon nummer. Volgens mij vallen dei verrassingen wel mee.
I lost my little girl ofzo
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74541394
Wist dat iemand dat ging zeggen . McCartney heeft ook de Lennon-composities "I'll Get You" en "Please Please Me" live gespeeld met deze band. Lijkt een kwestie van tijd voordat hij ook legendarische nummers als "I Want To Hold Your Hand" of "She Loves You" op de bühne gaat spelen.
pi_74544839
quote:
Bonus DVD includes:

* Complete David Letterman (Ed Sullivan Theater) marquee performance (seven songs).
* Personal footage of Paul and crew back stage, en route to Citi Field.
* Exclusive footage of Paul performing the Beatles "I'm Down" commemorating the 1965 Historic Shea Stadium Concert
* Flip camera photos taken by fans in and around the stadium surrounding the concert.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Laat me raden, "I'm Down" afgewisseld met beelden uit Shea Stadium?
LoL .
  maandag 9 november 2009 @ 16:28:55 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74544916
Mooi voorspeld Maar weet je zeker dat het afwisselen van beelden is? Dat ziet er mij nogal vaag uit.
Ben wel benieuwd of de videokwaliteit wat verbeterd is tov het origineel.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74545051
Naja, splitscreen dan. En Anthology DVD-kwaliteit, me dunkt .
  maandag 9 november 2009 @ 16:35:40 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74545149
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, splitscreen dan. En Anthology DVD-kwaliteit, me dunkt .
Hmm, splitscreen, ben ik geen fan van. Maar het gaat gelukkig maar over 1 nummer. Ja, hopelijk toch die kwaliteit. Het wordt tijd dat ze dat concert misschien eens op DVD uitbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 09-11-2009 16:43:43 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 9 november 2009 @ 18:00:06 #168
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74547465
En ach, het is enkel op de bonus disc en niet tijdens de concertregistratie zelf.

Is het trouwens al bijna 9 december?
pi_74551430
De nieuwe live-CD is overigens geleaked.
  maandag 9 november 2009 @ 20:03:15 #170
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74551615
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:58 schreef Aisumasen het volgende:
De nieuwe live-CD is overigens geleaked.
Toch nog niet lossless he?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74552062
Nee, maar wat maakt dat uit? 90% van de tracks is al 15 keer lossless te verkrijgen . Blijf erbij dat ik de mix eigenaardig vind. Zijn bas klinkt wel heel erg op de voorgrond, anders dan op de vorige opnames. En het mist die live-sfeer, en wederom zijn alle 'praatjes' er tussenuit geknipt.. Zal het sowieso niet vaak opzetten.
  maandag 9 november 2009 @ 20:21:27 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74552341
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:14 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, maar wat maakt dat uit? 90% van de tracks is al 15 keer lossless te verkrijgen . Blijf erbij dat ik de mix eigenaardig vind. Zijn bas klinkt wel heel erg op de voorgrond, anders dan op de vorige opnames. En het mist die live-sfeer, en wederom zijn alle 'praatjes' er tussenuit geknipt.. Zal het sowieso niet vaak opzetten.
Ik wil graag de audiofiel uithangen Nee, maar idd je hebt gelijk. Deze bootleg set lijkt mij trouwens interessanter:
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74552587
Je plaatje doet het niet, maar is het de volledige Halifax-set? Ja, die is lekker ongepolijst. Jammer dat hij later in de tour beter bij stem was, en "I'm Down" daar mist. But you can't have it all . Mijn favoriete post-Wings setlist is die uit 2004 en 2005, veel leuke toevoegingen.
  maandag 9 november 2009 @ 20:28:42 #174
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74552662
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:26 schreef Aisumasen het volgende:
Je plaatje doet het niet, maar is het de volledige Halifax-set? Ja, die is lekker ongepolijst. Jammer dat hij later in de tour beter bij stem was, en "I'm Down" daar mist. But you can't have it all . Mijn favoriete post-Wings setlist is die uit 2004 en 2005, veel leuke toevoegingen.
Vaag, werkt hier wel, idd die mooie Halifax-set. Ik vind dat het qua stem wel meevalt daar. En ook jammer dat I Saw Her Standing There mist samen met I'm down maar voor de rest zonder autotune

Nog geen concert bekeken/beluisterd uit 2004/2005, eens doen dan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74558772
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Hankster het volgende:
En ach, het is enkel op de bonus disc en niet tijdens de concertregistratie zelf.

Is het trouwens al bijna 9 december?
Precies een maandje
pi_74591736
zijn mooiste setlist blijft voor mij de zomertour uit 2004, was allemaal als opwarmertjes voor glastonbury. All killers no fillers! heb twee concerten in Denemarken gezien destijds.
pi_74593633
Leuk idee van McCartney! Hij beantwoord vragen op z'n website. Straks gaat-ie nog eens naar ons luisteren !
quote:
Question: Are you excited/nervous about playing your sell-out show at The O2 London?

Paul: Excited, you go to America, do concerts there and I am always conscious that people in Britain ask are you coming here and I am not always able to give a satisfactory answer, so I'm really glad to have the opportunity to bring the show, that we have been doing all over the world, back to my home land.

Question: Is it still a buzz that tickets sell-out so quickly?

Paul: Yeah, it really is great. You know if that happens that people in the audience really want to see you, so it helps when you do the shows to get a connection between you and the audience. I can really look at the audience and think, you tried really hard to get here and I’m grateful for that. That adds to the excitement of the evening.

Question:
During the Memory Almost Full campaign you played some tiny shows, this year you have been packing out stadiums and you have even played to space before, which kind of show do you prefer and is there a different type of approach?

Paul: I like both kinds of shows. If you play a small gig it’s exciting because it’s intimate, instant and it reminds me of how I started out, but the problem can be that sometimes people say, oh I couldn’t get in, so that’s the advantage of doing a big show, you pretty much know that everyone who wanted to see you in that town will be able to get in. The approach has to be different for the stadium shows as you have to think bigger, so we use big screens mainly so the person at the absolute back can see the show clearly and therefore can feel involved.

Question: Lots of speculation in the chat rooms about ‘Wonderful Christmastime’ being in your set, any chance this could happen?

Paul: I must admit that the closeness of a couple of the shows to Christmas gives me the opportunity to do ‘Wonderful Christmastime’ which is great as it would be out of context for the rest of the year, it could be interesting to revive it for the Christmas shows.

Question: You are opening the tour in Hamburg was that a deliberate choice and how special is Hamburg to you?

Paul: It was suggested by my promoter but I like the idea very much of opening there because it echoes the opening of my career with The Beatles. The idea of going back to a city that I have so many fond memories of, so many early stories about is one that I am very happy about.

Question: Can you give us a word or sentence about each city you will be playing on the tour?

Hamburg: Memories
Berlin: Wall
Arnhem: Poppies
Paris: Romantic
Cologne: Aftershave
Dublin: Irish ancestors
London: Capital

Question: Is there a particular track in your set that you look forward to?

Paul: At the moment it’s 'Sing the Changes' from The Fireman album.

Question: Opening Citi Field must have been an amazing feeling considering your history with Shea, was playing 'I'm Down' a particularly poignant moment?

Paul: Yeah it was good to be able to include it in the set, because of the fact it was something I remember very well from the original Shea concert and to do it now and be thinking of then at the same time was quite a tribute really.

Question: In the DVD ‘Good Evening New York City’, 75 hand held flip cameras were used in the filming, was this an idea you had been pursuing for a while and do you Flip?

Paul: Yeah, I had one given to me as a gift and they are very neat and extremely handy and great quality. So they idea of capturing the atmosphere from the audience point of view arose out of that.

Question:
Congratulations on your Broadway debut, is there anywhere left you haven’t played that you would like to?

Paul: Lots of places!

Question: Would you ever consider playing one of your albums in its entirety? A ‘Band on the Run’ or ‘Memory Almost Full’ night?

Paul: Yeah, I have thought about doing that after reading about other bands like Fish doing the whole of the White Album, which I think they once did. I just wonder if it might be a tad boring, but you never know, it’s certainly a nice idea and the fun would be choosing which album to do. I think the less obvious albums would be more fun.

Question: You end the year on a high with the tour and the O2 show in London - is there any message you would like to give the users of Paul McCartney.com about this year and what they might expect next year?

Paul: My message to cyber viewers is first of all thanks for being there and paying attention. Secondly thanks for those of you who came to our shows. It’s been a very interesting year, I have had a lot of fun on and off stage and I hope to do more of the same in a different way next year.
Uh-oh, "Wonderful Christmastime" !
  woensdag 11 november 2009 @ 03:14:04 #178
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74593640
" Would you ever consider playing one of your albums in its entirety?"
"[..]I think the less obvious albums would be more fun."

Ik moet opeens aan je lijstje op bootlegzone denken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74594027
Stel je toch voor dat McCartney integraal Abbey Road ofzo zou spelen
Bleuh.
pi_74595474
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:25 schreef PimD het volgende:
Stel je toch voor dat McCartney integraal Abbey Road ofzo zou spelen
Als 'ie al zoiets zou doen, lijkt het me voordehandliggender dat 'ie een solo-album pakt.... Anders zit z'n set ineens vol met allerlei nummers van John, George en Ringo

Maar deze reactie van Paul lijkt me niet meer dan "ohja, dat zou leuk zijn", om er maar vanaf te zijn en er vervolgens niks mee te doen. Hij zegt al "it might be a tad boring" wat impliceert dat hij het nooit zou durven. Stel je voor dat iemand uit het publiek het album niet goed genoeg kent. Of toch liever Let Me Roll It hoort

Hoop wel op Wonderful Christmastime trouwens
  woensdag 11 november 2009 @ 09:51:16 #181
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74596076
Liever dan Mull of Kintyre ja
pi_74604237
We kenden de bootleg al, maar nu is de officiële opname van Paul's Broadway-debuut te vinden op z'n site: http://www.paulmccartney.com/news.php#/1766/2009-11
  woensdag 11 november 2009 @ 15:30:25 #183
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_74606369
tvp.. beetje laat maar toch..

Met zoals altijd een lekkere plaat:
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_74610187


Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
pi_74610319
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:


Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
Het gaat ook altijd veels te ver met die paparazzi zeg
  woensdag 11 november 2009 @ 21:47:34 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74618656
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:50 schreef webfreak het volgende:

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74619453
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:


Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
"Millions of milkshakes for Paul McCartney"
  woensdag 11 november 2009 @ 22:34:59 #188
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74622968
Er was vanavond iets over The Beatles in het Kremlin op Nederland 2. iemand dat gezien en was het wat bijzonders?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74623002
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:15 schreef nomar83 het volgende:
Er was vanavond iets over The Beatles in het Kremlin op Nederland 2. iemand dat gezien en was het wat bijzonders?
Shit, vergeten. En ik had nochtans zelf de tip in het topic gegeven
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74623279
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:


Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
En waarom komt er niemand met z'n hand tussen de deur, terwijl dat wel beloofd wordt in de titel
pi_74629651
Was een prachtige documentaire, door heel Rusland werden de Beatles vanaf 64 stilaan populair.Dit gebeurde in het geheim, beatlesplaten werden niet geaccepteerd door de Sovjet overheid. Via de radio werden nummers opgenomen op een bandrecoder. Via een bandrecorder werden weer platen opgenomen dit gebeurde op weggegooide rontgenfotplaten!
Dus terwijl je deze flexi discs draaide kon je de longfoto van "oom pjotr" zien. Al snel vormde zich bandjes. Gitaren werden zelf gebouwd. Een tafel van oma werd verzaagd tot klankkast. Telefoons uit telefooncellen werden gesloopt, hier werden onderdelen uitgehaald ter afwerking van de gitaar.

De vrijheid die de Beatles muziek gaf deed de jonge Russen beseffen dat ze zelf in een maatschappij leefden die niet bij hun paste.

Diverre Russen gaven aan dat de Beatles meer voor de val van het communisme heben betekend dan Gorbatschov. Al met al een bijzondere documentaire, waarin de liefde voor de Beatles muziek en de vrijheid die hier uit sprak een enorme impact heeft gehad op de mensen in de Sovjet Unie.
pi_74645550
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:14 schreef Aisumasen het volgende:
Woensdag 18 november is er 's avonds een 'premiere' van de nieuwe DVD-release van Paul McCartney bij Fame in Amsterdam.
Update;
quote:
Vandaag hebben we te horen gekregen dat vanwege productionele vertraging de cd/dvd release wordt uitgesteld naar 27 november.
Dit betekent dat de FAME party ook verschuift naar 25 november.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74645611
Jep, en zo te zien is de vinyl-uitgave helemaal geannuleerd. De trailer is weer vreselijk corny:

pi_74645738
Standaard reclame, toch?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74645774
Ja, lekker Amerikaans . "Don't miss the ABC Prime Time Special on Thanksgiving Evening!".
pi_74645885


En ik altijd maar denken dat The Beatles eerst waren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74648586
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:25 schreef Arn0 het volgende:


En ik altijd maar denken dat The Beatles eerst waren
zeg je me wat
pi_74650427
Uit een review van de nieuwe McCartney-DVD:
quote:
The DVD [..] plays like so many of McCartney's other live concert films do. There are nearly as many shots of audience members hugging, holding up signs, and dancing in the aisles as there are of the band playing — which on past DVDs has proved occasionally frustrating.
Wat een verrassing...
pi_74651182
Misschien dan toch die bootlegset aanschaffen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74651461
De DVD-DL voldoet . Of de DVD van één van de andere optredens in de afgelopen 10 jaar.
pi_74651795
Ben blij dat ik geen tickets gekocht heb voor het benefietconcert in de Royal Albert Hall vanavond ! Take That in duet met McCartney . "Back In The USSR", "Get Back", "Hey Jude", bla bla bla...
pi_74651925
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:40 schreef Aisumasen het volgende:
De DVD-DL voldoet . Of de DVD van één van de andere optredens in de afgelopen 10 jaar.
Ja, maar ik prefereer toch een 'originele' dvd + cd in mijn collectie dan een gebrande dvd/cd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74652042
Sja, maar of een Japanner het nu op een zilveren schijfje voor je brandt of dat je dat nu zelf doet...
pi_74652364
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:55 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, maar of een Japanner het nu op een zilveren schijfje voor je brandt of dat je dat nu zelf doet...
Hoesje? Bedrukte CD? Boekjes? Boekjes op fotopapier?
pi_74652530
Ja, who cares? Wil je daar 40/50 euro voor uitgeven? Heb je een printer voor .
pi_74652800
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:08 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, who cares? Wil je daar 40/50 euro voor uitgeven? Heb je een printer voor .
Iemand had het voor 30 dollar kunnen kopen, dat is 20 euro. Dat vind ik het wel waard. En als ik de hoesjes afprint heb ik ook nog een case nodig voor zowel de CD als de DVD.

Maar ach, gelukkig is het mijn geld
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74653052
Wat kost zo'n doosje nou . Heb het over bootlegs in het algemeen, die aan de prijzige kant kunnen zijn.

Al snap ik je best, heb ook mijn favoriete bootlegs netjes in de kast staan .
pi_74653834
Op dit moment in de Royal Albert Hall: Take That-reunie tijdens "Hey Jude". Dat Paul daar deel van uit mag maken!
pi_74655004
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
Uit een review van de nieuwe McCartney-DVD:
[..]

Wat een verrassing...
Video van "Only Mama Knows" op Amazon.com.

Gelukkig geen celebrities aan het woord. Nee, dit keer zijn het Amerikaanse fans die de muziek onderbreken. Het kan ook nooit eens goed gaan, hè?
pi_74664919
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:05 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment in de Royal Albert Hall: Take That-reunie tijdens "Hey Jude". Dat Paul daar deel van uit mag maken!


Hmmz.
pi_74669925
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:05 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment in de Royal Albert Hall: Take That-reunie tijdens "Hey Jude". Dat Paul daar deel van uit mag maken!
Wat een eer voor Paul
pi_74674760
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:40 schreef Aisumasen het volgende:
De DVD-DL voldoet . Of de DVD van één van de andere optredens in de afgelopen 10 jaar.
Wat een moreel verwerpelijke post.
pi_74675031
Want je moet een bootleg-DVD laten branden door iemand anders en het van een piraat aanschaffen?
pi_74677591
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 01:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Video van "Only Mama Knows" op Amazon.com.

Gelukkig geen celebrities aan het woord. Nee, dit keer zijn het Amerikaanse fans die de muziek onderbreken. Het kan ook nooit eens goed gaan, hè?
Fans Hun mening is nog minder relevant dan die van celebrities
Zeker als ze uit Amerika komen, want dan gaat het niet verder dan "Paul is like.. this amazing guy who like... changed the world and everything, and like... the whole music history. And we're like... SOOOO grateful, it's like totally unbelievable".
pi_74680039
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:26 schreef Aisumasen het volgende:
Want je moet een bootleg-DVD laten branden door iemand anders en het van een piraat aanschaffen?
Nee je wacht maar tot het legaal te krijgen is.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 21:53:00 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74680132
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:34 schreef webfreak het volgende:

[..]

Fans Hun mening is nog minder relevant dan die van celebrities
Zeker als ze uit Amerika komen, want dan gaat het niet verder dan "Paul is like.. this amazing guy who like... changed the world and everything, and like... the whole music history. And we're like... SOOOO grateful, it's like totally unbelievable".
Heeft natuurlijk verder geen reet met Amerika te maken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74680733
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:50 schreef Writersright het volgende:

[..]

Nee je wacht maar tot het legaal te krijgen is.
Want ik laat blijken dat ik geen "DVD van één van de andere optredens in de afgelopen 10 jaar" in de kast heb staan ?
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:37:09 #219
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74681664
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:50 schreef Writersright het volgende:

[..]

Nee je wacht maar tot het legaal te krijgen is.
Een bootleg die legaal te verkrijgen is?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:37:52 #220
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74681690
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:34 schreef webfreak het volgende:
"Paul is like.. this amazing guy who like... changed the world and everything, and like... the whole music history. And we're like... SOOOO grateful, it's like totally unbelievable".
Oh my gód!!!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74683492
Ringo komt in januari met een nieuw studio-album genaamd "Y Not". Las een tijd terug dat Dave Stewart weer achter de knoppen zit, en dat McCartney op een nummer meespeelt.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 november 2009 @ 00:45:39 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74685974
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:22 schreef Aisumasen het volgende:
Ringo komt in januari met een nieuw studio-album genaamd "Y Not". Las een tijd terug dat Dave Stewart weer achter de knoppen zit, en dat McCartney op een nummer meespeelt.
Ik kan niet wachten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74692012
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk verder geen reet met Amerika te maken.
Ik vind de USA te gek ( ) maar het lijkt me toch redelijk evident dat Amerikanen sneller met superlatieven gooien dan de relatief 'nuchtere' Europeanen. En dat ze elke zin beginnen met 'like'.
Nee, niet iedereen natuurlijk. Maar wel nét al die mongolen die voor de camera verschijnen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:58:53 #224
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74692483
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind de USA te gek ( ) maar het lijkt me toch redelijk evident dat Amerikanen sneller met superlatieven gooien dan de relatief 'nuchtere' Europeanen. En dat ze elke zin beginnen met 'like'.
Nee, niet iedereen natuurlijk. Maar wel nét al die mongolen die voor de camera verschijnen.
Toon eens een beetje respect gast, je zou eens een dvd van McCartney moeten bekijken, dan weet je tenminste wat het doorsnee publiek van hem vindt

[ Bericht 0% gewijzigd door TNA op 14-11-2009 16:57:25 (PI toegevoegd om sarcasme duidelijk te maken :+) ]
  Redactie Frontpage zaterdag 14 november 2009 @ 12:59:45 #225
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74692519
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:58 schreef TNA het volgende:

[..]

Toon eens een beetje respect gast, je zou eens een dvd van McCartney moeten bekijken, dan weet je tenminste wat het doorsnee publiek van hem vindt
Jankende koekenbakkers. Dát zijn ze!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:51:33 #226
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74693907
Voor de mensen die de remastered albums apart aanschaffen;
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002UQ9UC6
Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper en Abbey Road voor 35 euro.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74695374
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:58 schreef TNA het volgende:

[..]

Toon eens een beetje respect gast, je zou eens een dvd van McCartney moeten bekijken, dan weet je tenminste wat het doorsnee publiek van hem vindt

Ik geloof niet dat er Macca-DVD's bestaan die ik niet minstens 10x heb gezien. Ik heb ze hier allemaal op een rijtje staan. En nee, niet omdat het zo'n fantatische concertdvd's zijn, want dat zijn ze over het algemeen niet.
Uiteraard is de muziek fantastisch, de performance subliem, maar de montage is belabberd en de citaten van het publiek/celebrities/oud-presidenten ronduit beschamend.

Dat is een mening. En die mag je, ZEKER als je een kapitaal hebt gestoken in de disco-en-filmografie van de beste man, naar hartenlust ventileren. Voor kritiekloze verheerlijking kun je beter hierheen.
pi_74695580
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:51 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die de remastered albums apart aanschaffen;
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002UQ9UC6
Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper en Abbey Road voor 35 euro.
bij de shop van paulramon hier op Fok! 11 euro per cd

Krijg zo nu en dan een nieuwsbriefmailtje van zijn site.
pi_74695704
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

bij de shop van paulramon hier op Fok! 11 euro per cd

Krijg zo nu en dan een nieuwsbriefmailtje van zijn site.
4 x 11 is nog altijd duurder dan 35 euro toch?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74695863
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:07 schreef nomar83 het volgende:

[..]

4 x 11 is nog altijd duurder dan 35 euro toch?
Oh I see.

Ik telde verkeerd denk ik, want ik telde er 3

Die 11 euro is trouwens wel incl. verzenden
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:35:39 #231
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74696340
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:55 schreef webfreak het volgende:

[..]


Ik geloof niet dat er Macca-DVD's bestaan die ik niet minstens 10x heb gezien. Ik heb ze hier allemaal op een rijtje staan. En nee, niet omdat het zo'n fantatische concertdvd's zijn, want dat zijn ze over het algemeen niet.
Uiteraard is de muziek fantastisch, de performance subliem, maar de montage is belabberd en de citaten van het publiek/celebrities/oud-presidenten ronduit beschamend.

Dat is een mening. En die mag je, ZEKER als je een kapitaal hebt gestoken in de disco-en-filmografie van de beste man, naar hartenlust ventileren. Voor kritiekloze verheerlijking kun je beter hierheen.
Geheel eens. Zie vorige PI.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:43:05 #232
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74697907
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:58 schreef TNA het volgende:

[..]

Toon eens een beetje respect gast, je zou eens een dvd van McCartney moeten bekijken, dan weet je tenminste wat het doorsnee publiek van hem vindt
Damn, gast
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:54:18 #233
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74698230
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:43 schreef Hankster het volgende:

[..]

Damn, gast
PI's en sarcasme blijven lastig?

Edit: oh, ik was de PI vergeten VERDOMME. Goed jongens, ontopic weer. De dvd's van McCartney zijn verschrikkelijk en hij geeft binnenkort een concert. Next
  zondag 15 november 2009 @ 01:11:41 #234
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74711568
Ik heb eindelijk Nineteen Hundred and Eighty Five gehoord, man man man wat een fenominaal nummer.
Ik ben gelijk hooked

Er is nog zoveel dat ik nog niet weet!
  zondag 15 november 2009 @ 01:13:56 #235
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74711604
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:11 schreef Blinker het volgende:
Ik heb eindelijk Nineteen Hundred and Eighty Five gehoord, man man man wat een fenominaal nummer.
Ik ben gelijk hooked

Er is nog zoveel dat ik nog niet weet!
Je hebt Band On The Run eindelijk beluisterd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 01:16:12 #236
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74711640
Eindelijk ja
Wat een klassieker zeg..
  zondag 15 november 2009 @ 01:18:19 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74711671
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:16 schreef Blinker het volgende:
Eindelijk ja
Wat een klassieker zeg..
Ram al beluisterd? Eerst vond ik dat album ook niet veel, maar nu vind ik het echt geweldig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 01:28:25 #238
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74711813
Nee, nog niet! Ik ga het nu wel even luisteren
De avond is nog jong
  zondag 15 november 2009 @ 01:29:21 #239
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74711824
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:28 schreef Blinker het volgende:
Nee, nog niet! Ik ga het nu wel even luisteren
De avond is nog jong
Oké, have fun

samen het tegelijk beluisteren?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:00:24 #240
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712084
En goooooooo
  zondag 15 november 2009 @ 02:00:29 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712085
Zo, twee uur Staat het bij jou al op?

Edit: Oke, nu begonnen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:01:31 #242
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712091
Dit album is trouwens (veel) meer pop dan BoTR, dat toch rock was.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:01:41 #243
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712093
Ik heb het nu inderdaad op staan, wel een verschil in sound.
Even aandachtig luisteren
  zondag 15 november 2009 @ 02:04:12 #244
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712108
Leuk om achtergrond informatie over te lezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ram_(album)
  zondag 15 november 2009 @ 02:04:59 #245
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712114
Nummer 2 is lekker
(sorry voor de triple post)
  zondag 15 november 2009 @ 02:05:15 #246
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712116
Nu 3 legs, tof nummertje maar de (voor mij) echte toppers komen nog.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:08:31 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712148
Leuk gitaarspel op deze
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:09:38 #248
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712153
Is dat niet een ukelele?
Wel erg anders dan ik gewend ben, moet ik later nog maar paar keer goed luisteren. (soms heb je dat )
  zondag 15 november 2009 @ 02:10:29 #249
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712161
Idd een ukelele ja, bedoelde ik. Ja, albums die hoe meer je ze luistert hoe beter ze worden vind ik heerlijk! Maar bij de eerste keer dat je dit luistert is het ook al goed imo.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:11:28 #250
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712168
quote:
"Dear Boy" is een nummer dat bestaat uit een pallet van klanken en zang, ondersteund door een piano. De tekst van "Dear Boy" is niet gericht op John Lennon, maar op de ex-man van Linda McCartney.
Paul McCartney zingt dat hij (de ex van Linda) niet wist hoe goed hij het had met Linda.
Doordat in de laatste maten van het liedje in één speaker "Dear boy" wordt gezongen en in de andere "what you really miss is all" lijkt het alsof er wordt gezongen "Now what You really miss is Paul" (of:"Balls").
Lennon dacht dat hij voor gek werd gezet omdat The Beatles jarenlang allerlei gekke woordgrappen en dubbelzinnigheden in hun teksten hadden verwerkt.
Ik ben trouwens aangenaam verrast, eerlijk gezegd had ik niet zo'n album verwacht
Erg vernieuwend naar mijn mening.
  zondag 15 november 2009 @ 02:12:33 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712182
Ja, als ik het correct heb is Lennon's How Do You Sleep geschreven n.a.v. dit nummer
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:13:02 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712186
Lennon was een beetje paranoia
  zondag 15 november 2009 @ 02:13:30 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712191
Uncle Albert/Admiral Halsey is dan weer door Lennon en vrienden ietwat dronken op zijn 41ste verjaardag "gecoverd" op een hotelkamer
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:16:28 #254
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712210
Hah! Hilarisch.. Volgens mij zijn ze nooit meer echt 'vrienden' geworden.
De rivaliteit die ze hadden tijdens de Beatles was ook nog steeds sterk aanwezig na de Beatles blijkbaar.

Het is trouwens weer echt een goed nummer, echt apart!
Ik heb wat gemist
  zondag 15 november 2009 @ 02:17:57 #255
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712224
I can smell your feet a mile away
  zondag 15 november 2009 @ 02:18:21 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712229
Nee, maar McCartney was er ook niet bij op de hotelkamer he. Maar ze hebben in '74 wel in de studio opnames gedaan, de enige opnames die bekend zijn. (a toot and a snore)

Smile Away is een persoonlijke favoriet van mij op Ram!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:20:57 #257
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712262
Ah ok, maar toch een leuk weetje
De remaster klinkt ook verrassend goed! Uitstekende kwaliteit naar mijn mening.

Je hoort er zeker niet van af dat het album uit 1971 stamt.
  zondag 15 november 2009 @ 02:23:08 #258
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712279
Boh, weer een lekker nummer zeg! (Heart of the Country)
  zondag 15 november 2009 @ 02:23:34 #259
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712284
Ja, maar jij hebt Hoffman's remastered versie niet denk ik, maar gewoon de standaard versie. Hoffmann's versie is het nog beter. Dat je niet hoort dat het uit '71 komt, ligt toch ook wel deels aan McCartney en de productie veronderstel ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:24:05 #260
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712290
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:23 schreef Blinker het volgende:
Boh, weer een lekker nummer zeg! (Heart of the Country)
Ja, erg tof. Dit nummer (monkberry moon delight) is misschien wel mijn topfavoriet van het album. Alhoewel ik weer twijfel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:26:44 #261
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712310
Ik vind het echt een geweldig album.
En dan te bedenken dat ik niet zo lang geleden nog de LP in m'n handen had bij de platenboer
  zondag 15 november 2009 @ 02:27:34 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712314
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:26 schreef Blinker het volgende:
Ik vind het echt een geweldig album.
En dan te bedenken dat ik niet zo lang geleden nog de LP in m'n handen had bij de platenboer
Jammer dat je hem niet hebt gekocht inderdaad Het is een fantastisch album. En ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het het beste album is van Paul & Linda McCartney
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:27:50 #263
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712315
Foutje
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:29:38 #264
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712327
Las ook dat Another Day uit dezelfde sessie is voortgekomen, dat vind ik persoonlijk ook een geweldig nummer!
  zondag 15 november 2009 @ 02:30:48 #265
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712330
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:29 schreef Blinker het volgende:
Las ook dat Another Day uit dezelfde sessie is voortgekomen, dat vind ik persoonlijk ook een geweldig nummer!
Heb je dat al eens beluisterd dan? Want daar zit ik nog niet Nu Eat At Home, redelijk nummer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:31:57 #266
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712339
Ja, daar ben ik nu ook nog hoor Maar ik had dat nummer laatst bij The Simpsons gehoord ( )
Daardoor kende ik dat nummer al, sinds kort.

Ik zie nu pas inderdaad dat Another day er ook op staat
  zondag 15 november 2009 @ 02:33:00 #267
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712348
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:31 schreef Blinker het volgende:
Ja, daar ben ik nu ook nog hoor Maar ik had dat nummer laatst bij The Simpsons gehoord ( )
Daardoor kende ik dat nummer al, sinds kort.
Ja, The Simpsons hebben vaak Beatles gerelateerde afleveringen. Op Lennon na heeft iedere Beatle een stem ingesproken. En de rooftop aflevering is ook geweldig

Long Haried Lady is ook wel tof
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:37:02 #268
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712362
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, The Simpsons hebben vaak Beatles gerelateerde afleveringen. Op Lennon na heeft iedere Beatle een stem ingesproken. En de rooftop aflevering is ook geweldig

Long Haried Lady is ook wel tof
Klopt ja! Zijn duidelijk fans aanwezig.

http://www.snpp.com/guides/beatles.refs.html
quote:
The psychodelic song over the credits has references to 'Tomorrow Never Knows' (drumming) and 'Strawberry Fields Forever' (Homer says 'I buried Flanders').
  zondag 15 november 2009 @ 02:39:36 #269
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712377
Kan je geloven dat er van dit album maar drie nummers(Too Many People, Smile Away en Eat At Home) live zijn gespeeld?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:41:33 #270
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712391
Daar was ik al bang voor..
  zondag 15 november 2009 @ 02:43:57 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712406
De laatste twee nummers stonden niet op het originele album, trouwens, maar zijn bonustracks. Vandaar de 10 seconden pauze.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:45:43 #272
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712413
Sometimes She Feels So Sad
Zooooo mooi
  zondag 15 november 2009 @ 02:49:27 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712434
Heb niet veel met dit nummer, Oh Woman, Oh Why, een van de 'slechtere' (relatief gezien uiteraard). Maar ach, het is dan ook een bonustrack.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:51:48 #274
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712447
Ja, maar dat einde zeg! Wat bruut met die pistool
Zou hij daar nu nog mee weg komen?
pi_74712448
Bonus-tracks horen niet bij een album ! Dit album hoort af te sluiten met McCartney's hoogtepunt: "The Back Seat Of My Car".
  zondag 15 november 2009 @ 02:52:42 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712452
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:52 schreef Aisumasen het volgende:
Bonus-tracks horen niet bij een album ! Dit album hoort af te sluiten met McCartney's hoogtepunt: "The Back Seat Of My Car".
Haha Ja, dat zou misschien beter geweest zijn. Album afgelopen trouwens, dat ging snel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712456
En de Nederlandse Wikipedia is een beetje in de war bij "Dear Boy" met "Dear Friend" van "Wild Life" uit datzelfde jaar.
  zondag 15 november 2009 @ 02:53:47 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712457
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:53 schreef Aisumasen het volgende:
En de Nederlandse Wikipedia is een beetje in de war bij "Dear Boy" met "Dear Friend" van "Wild Life" uit datzelfde jaar.
Engelse wikipedia is sowieso veel beter. Jammer dat je nu pas joint trouwens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712463
Ja, ach, kom net thuis, dus let niet op mij.

Plus de Steve Hoffman remaster van DCC kickt de ass van elke andere CD. Én "Oh Woman, Oh Why" is z'n beste rocker ever .
  zondag 15 november 2009 @ 02:54:45 #280
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712465
Hooptepunten:
Three legs
Uncle Albert
Heart of the Country
Monkberry
Smily Away
...

Laat maar, het is te moeilijk om ze te categoriseren, ik som bijna het hele album op
  zondag 15 november 2009 @ 02:55:52 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712474
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:54 schreef Aisumasen het volgende:
Én "Oh Woman, Oh Why" is z'n beste rocker ever .
Grapjas
quote:
Laat maar, het is te moeilijk om ze te categoriseren, ik som bijna het hele album op
Idd herkenbaar Goed lijstje, maar The Back Seat Of My Car mag er wel bij vind ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 02:56:11 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712477
Nog een album doen, of gaan jullie slapen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712481
Hoppa, de complete Fireman-reeks.
pi_74712485
En ik was half serieus over "Oh Woman, Oh Why". Vocaal hoogtepuntje, en de Twin Freaks-remix mag er ook zijn.
  zondag 15 november 2009 @ 02:57:25 #285
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712488
Nou, als we toch bezig zijn
Noem maar wat, ik ben echt een leek op het gebied van z'n solo-carrière.
  zondag 15 november 2009 @ 02:58:20 #286
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712494
Fireman, tja, is dat niet wat te modern? Is Red Rose Speedway niet wat? Heb ik zelf nog niet beluisterd overigens.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712498
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:39 schreef Arn0 het volgende:
Kan je geloven dat er van dit album maar drie nummers(Too Many People, Smile Away en Eat At Home) live zijn gespeeld?
Waarvan de laatste twee alleen in de tour rondom de albums uit die tijd, en die eerste één tour met de huidige band .
  zondag 15 november 2009 @ 03:01:49 #288
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712513
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Waarvan de laatste twee alleen in de tour rondom de albums uit die tijd, en die eerste één tour met de huidige band .
Schande eigenlijk, het zijn echt goede nummers!
Niet goed genoeg voor het klapvee?
pi_74712520
Jep, Paul McCartney de muzikant staat mijlenver van Paul McCartney de entertainer vandaan .
  zondag 15 november 2009 @ 03:06:27 #290
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712534
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, Paul McCartney de muzikant staat mijlenver van Paul McCartney de entertainer vandaan .
Maar dan nog is het niet slecht, de nummers die hij doet in zijn show worden wel goed live gespeeld en tussen de nummers door zorgt hij ook wel voor wat entertainment. Geen Madonna touren, maar dat hoeft zeker niet

Maar ehm, Red Rose Speedway of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712540
Niet zo'n fan van dat album. Ik kan jullie vast niet blij maken met "Back To The Egg" ?
  zondag 15 november 2009 @ 03:08:51 #292
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712546
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:07 schreef Aisumasen het volgende:
Niet zo'n fan van dat album. Ik kan jullie vast niet blijmaken met "Back To The Egg" ?
Absoluut geen idee, nog nooit beluisterd Maar dat is ook goed hoor. Maar dan spring je wel naar de 80's opeens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712549
1979
  zondag 15 november 2009 @ 03:09:45 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712552
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:09 schreef Aisumasen het volgende:
1979
Oh, dan is het goed!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 03:12:00 #295
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712564
Ik ben bang dat ik toch moet afhaken!
Ik begin toch een beetje in te dutten, niet helemaal fit ook.

Ik vond het geslaagd in ieder geval Moeten we vaker doen!
Maken jullie het niet te laat?
  zondag 15 november 2009 @ 03:13:13 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712570
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:12 schreef Blinker het volgende:
Ik ben bang dat ik toch moet afhaken!
Ik begin toch een beetje in te dutten, niet helemaal fit ook.

Ik vond het geslaagd in ieder geval Moeten we vaker doen!
Maken jullie het niet te laat?
Sjonge toch, ook niets meer gewoon he Nee, maar het was inderdaad erg tof. Name a date, en ik zal terug achter de pc zitten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74712571
Ik taai ook af. Binnenkort gaan we ritueel alle "Spies Like Us" remixes stuk voor stuk beluisteren en analyseren. Afgesproken? Mooi!
  zondag 15 november 2009 @ 03:15:26 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712588
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:13 schreef Aisumasen het volgende:
Ik taai ook af. Binnenkort gaan we ritueel alle "Spies Like Us" remixes stuk voor stuk beluisteren en analyseren. Afgesproken? Mooi!
Geen idee waar je het over hebt, maar prima

We hebben het topic alweer bijna volgebaggerd. Volgende keer kunnen we misschien Lennon/Harrison beluisteren?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 03:18:52 #299
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74712604
Lijkt mij een uitstekend idee, ik laat mij in ieder geval graag verrassen (zoals vandaag)
  zondag 15 november 2009 @ 03:19:38 #300
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712608
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:18 schreef Blinker het volgende:
Lijkt mij een uitstekend idee, ik laat mij in ieder geval graag verrassen (zoals vandaag)
All Things Must Pass heb je zeker al beluisterd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 november 2009 @ 03:19:48 #301
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74712610
Topic zit vol
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')