abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:28:27 #151
83951 rashudo
project 2501
pi_81129416
Leerzaam topic.
Their eyes opaque.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:00:45 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_81131152
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:19 schreef FP128 het volgende:
@ Gripper:

Ik kan heel weinig aan je topic toevoegen dan alleen dat ik
een omzettende bewondering heb voor je hele manier van
aanpak inzake je nieuwe woning.

Wat ik ermee bedoel is dat ik alles uit handen had gegeven
en na afloop alleen maar om de rekening vroeg, uitgaande
dat alles dan ook picobello in orde was
Thanks!
We hebben vantevoren als een stel nerds van dag tot dag zitten plannen in excel in welke volgorde alles moest gebeuren, wat er per ruimte moet gebeuren, wanneer we uiterlijk de offerte voor elke uitbestede klus moesten hebben, wie er komen helpen op welke dagen, etc. Het lijkt te werken, want we blijven op schema, en houden ruimte voor onvoorziene zaken!
Natuurlijk geven wij ook veel uit handen, als we alles zelf deden hadden we misschien wel 10.000 ¤ kunnen besparen. Maar ik kan mn plafond echt niet zo vlak stucadoren als het nu gedaan is, en ik kan mezelf ook geen 10 jaar garantie op het dak geven als ik dat zelf zou doen

De dingen die je zelf doet, hoe klein de besparing daarvan ook is in vergelijking met de grootste 4 kostenposten (het dak, keuken, stucwerk en nieuwe cv) geven wel de meeste voldoening
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:26:11 #153
130803 Gripper
Get a grip
pi_81135853
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:00 schreef klusfoobje het volgende:
Mocht je nog een stucadoor zoeken...

http://www.dtemming.nl/

hij heeft mijn trappenhuis vanaf de baksteen opnieuw opgezet. rete strak! de kaarsrechte houtenplank die er later tegen aan kwam voor de meterkast liet nergens enige straaltje licht door.
Ik wist niet of ik dit al gemeld had, maar uiteindelijk zijn we inderdaad met Danny en zn maatje Michel in zee gegaan. Prima gasten, mooi werk, ze hebben er weer wat goeie reclame bij!
(ervan uitgaande dat ze morgen de slaapkamer net zo mooi maken als de rest er al uitziet)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 9 mei 2010 @ 16:40:24 #154
130803 Gripper
Get a grip
pi_81216789
Zo, ik heb vanmiddag klusvrij (weken geleden al vrij gevraagd omdat ik graag naar de giro wilde kijken ) maar er wordt in huis intussen doorgewerkt. De stucadoors hebben het stukje muur achter de gootsteen heel netjes gemaakt, vanavond wat fotootjes. Op sommige stukken zit er 3-4 cm stucwerk op!

Intussen zijn we al aan het schilderen, de beide kleine slaapkamers boven (een opslagkamer buitensport spul, en een werk/hobby/waskamer) zijn al geschilderd, gewoon witte structuurverf. In de woonkamer wordt het een heel lichtgekleurd gekleurd wittintje, warm-wit, en de zijmuur van de keuken, naar de bijkeuken toe, wordt grijs, in de kleur van het aanrechtblad.
Volgende week de vloer schuren, en dan kunnen we gaan beginnen met verhuizen

Verder deze week: hemelvaartsdag oubollig naar de meubelboulevard. Niet om uitgebreid te shoppen, maar onze stoelen en onze eettafel + bankje zijn binnen. Die kunnen worden opgehaald!

En nu ga ik snel de stad in, de renners komen zometeen vlak langs mn oude huis (en net in Nieuwegein langs het nieuwe)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81231072
Fototjes?
  zondag 9 mei 2010 @ 23:23:23 #156
130803 Gripper
Get a grip
pi_81234364
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:16 schreef Beijtje het volgende:
Fototjes?


Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81234824
Hahaha, van je huiiiihuisss natuurlijk...
pi_81241140
zo, weer bijgekeken en gelezen, schiet op zeg, keuken die ondanks alles al staat.
(scheef huis is toch juist leuke uitdaging )

hier ook benieuwd naar pics!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:49:37 #159
130803 Gripper
Get a grip
pi_81303072
Wat een verschillen in prijzen voor vloeren schuren zeg!
De parketwinkel (waar ik een paar maanden geleden precies de planken vond die ik nodig had) rekende normaal 27,50 per m2, en wilde het uiteindelijk wel voor 25 ¤ / m2 doen. Dan zouden we met onze 42 m2 uitkomen op ruim 1000 euro..
Nu heb ik als laagste prijs een mannetje die het voor 750 ¤ geheel komt doen. Even zoeken loont dus wel!

De foto's moeten nog steeds online, we zijn nu elke avond zo laat thuis dat ik geen puf meer heb om nog de computer aan te zetten. Sorry...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 mei 2010 @ 01:14:15 #160
130803 Gripper
Get a grip
pi_81325787
Ok, toch nog even snel een update met foto's van wat we de laatste dagen hebben gedaan.

Nadat we vrijdagavond een gasslang hadden gekocht waren we vol goede moed om de smeg te gaan proberen, maar helaas... Toch nog een adapter voor een andere schroefdraad nodig. Dan maar weer met onze vertrouwde campingbranders, zo'n groot fornuis is ook eigenlijk helemaal niet nodig!


Zaterdag kwamen de stucadoors voor onze slaapkamer, en het kleine stukje keukenmuur wat we bij het aanrecht hadden weggehakt om plaats te maken voor de keuken.
Zo zag het er 's ochtends uit:


en zo 's middags!


En met de juiste adapter voor de gasslang kon het fornuis dan ook eindelijk getest worden. Ik kan niet wachten tot ik mn wok op deze lekkere hete pit kan laten kromtrekken!


Met die befaamde excelplanning gaat t trouwens ook goed, alles wat oranje is is al afgevinkt


Zondag (tussen de giro door) : alle lichtblauw, geel, paars en bruin verdwijnen langzaam aan uit het huis, om plaats te maken voor eerst een laagje witte voorstrijk


En in de keuken, links op de foto, gaan we een zijwand grijs maken. De kleur die er nu opzit kregen we van een kennis mee, en hij lijkt al aardig op wat er uiteindelijk op komt. Net niet helemaal, deze is nog iets te bruin. Maar dan gebruiken we deze gewoon als voorstrijk.
Vanavond ook het plafond in de keuken helemaal voorgestreken, en daar kan morgen het uiteindelijke kleurtje warmwit op.


En verder bedacht mn meisje dit weekend een heel leuk plan: in de kleine kamertjes en op de overloop, waar de oude vloer nog ligt, zitten er soms best grote naden tussen. Die gaan we opvullen ( voor de grap zeiden we al, net als een scheepsdek met touw en pek) , maar dat hebben we uiteindelijk ook écht zo gedaan: eerst sisaltouw in de kier stoppen zodat je geen tube kit per kier leegspuit, en daarna met zwarte kit de naden geaccentueerd. Tot slot de hele vloer opwrijven met donkere bijenwas, en je krijgt niet alleen de uitstraling van een oude vloer, maar ook de geur van vroeger




En nog een laatste grappige: normale stofzuigers kunnen erg slecht tegern bouwstof. De stofzuiger mag dus om de paar dagen uit elkaar om alle filters, en het complete binnenwerk uit elkaar te halen. Soms blaast ie meer stof uit dan ie opzuigt...
Ondanks al die goeie zorgen, wordt de zuigkracht steeds minder. Ik vrees dat we die na de verbouwing wel kunnen weggooien...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81326959
Dit zijn de leuke fotoos tussendoor: van de wokbrander en een geniaal idee van de vloernaden dichtkitten !
Wat wordt het strak als nieuwbouw - en beter- met de stucadoor, zeg.

Voor de (bouw)stofzuiger: die haalden we voor 5 euro bij de Kringloop totdat-ie weer verzadigd was.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:45:02 #162
130803 Gripper
Get a grip
pi_81344211
Ja, die stucadoors zijn echt vakmannen! www.dtemming.nl (ik heb ze beloofd veel mond op mond reclame te maken )

Laatste puzzelstukje is toch dat de verhuizing nog even op zich laat wachten. Ik heb vandaag een parketman laten kijken naar de vloer, en hij kan m prima schuren en waxen voor ons, maar dan wel volgende week. De vloer is nu door alle nattigheid van het stukadoren vrij vochtig, en het feit dat er al een week stucloper overheen ligt is ook niet bevorderend voor het drogen.

De vochtigheid mag max 3,5 % zijn, wil die waxlaag goed hechten, en ons hout zit nu lekker volgesopt met 11% vocht. Dus, de kachel op standje hoog (oppassen dat het stucwerk dan weer niet te snel droogt...) en hopen dat het volgende week droog genoeg is.

Verhuizen in het pinksterweekend is dan van de baan, zal toch het laatste weekend juni worden. Ach, is ook geen ramp, ons verhuis weekend is dan alleen maar een dag korter. Meer tijd om het schilderwerk, de kachelpijp, de slaapkamervloer, schilderen slaapkamer, etc. tot in de puntjes af te werken.
En we kunnen op ons gemak thuis inpakken. Want eigenlijk moeten we daar toch nog wel erg veel aan doen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81346741
Dat ziet er allemaal weer goed uit! Leuke foto's!
Als je echt geld wil besparen: gewoon vloer zelf schuren, een parketschuurmachine voor iets van 40 euro voor een dag huren! Heb ik ook gedaan, is goed te doen. Wel ooooooooveral stof en als de planken hol of bol zijn moet je zelf wat bij schuren met een vlakbandschuurmachine, maar goed, dan bespaar je wel honderden euro's uit. Vervolgens zelf even met een boenmachine de olie er op doen en klaar! (Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt hoor, maar t is een optie)
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:45:31 #164
130803 Gripper
Get a grip
pi_81346882
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:41 schreef Beijtje het volgende:
Dat ziet er allemaal weer goed uit! Leuke foto's!
Als je echt geld wil besparen: gewoon vloer zelf schuren, een parketschuurmachine voor iets van 40 euro voor een dag huren! Heb ik ook gedaan, is goed te doen. Wel ooooooooveral stof en als de planken hol of bol zijn moet je zelf wat bij schuren met een vlakbandschuurmachine, maar goed, dan bespaar je wel honderden euro's uit. Vervolgens zelf even met een boenmachine de olie er op doen en klaar! (Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt hoor, maar t is een optie)
Dat wilden we ook eigenlijk wel zelf doen, maar ik kreeg juist de tegenovergestelde tip: een grenen vloer is zo zacht, en je maakt vrij eenvoudig een fout met dat schuren.
beetje eng vind ik het wel, en we kunnen het geld er nog wel voor missen. Dan is het tenminste wel echt goed, als ik het zelf doe is de uitkomst nog wat onzeker...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81348030
Als er geld voor is ( gereserveerd), dan is het verstandig om sommige klussen te gunnen.

* herinnert zich een een vuren planken vloer met een uitholling overdwars, omdat 1 van de honderden spijkers niet diep genoeg gedreveld was en de schuurmachine bleef haken.

Wat grappig dat een grenen vloer ook gewaxt kan worden.
pi_81349949
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat wilden we ook eigenlijk wel zelf doen, maar ik kreeg juist de tegenovergestelde tip: een grenen vloer is zo zacht, en je maakt vrij eenvoudig een fout met dat schuren.
beetje eng vind ik het wel, en we kunnen het geld er nog wel voor missen. Dan is het tenminste wel echt goed, als ik het zelf doe is de uitkomst nog wat onzeker...
Ja, het hangt er ook vanaf hoe strak je het wilt hebben. Bij mij was het absoluut geen probleem, niets gemerkt van zachtheid, maar bij mij is het ook een beetje de "oude" look gebleven, dus heb ook niet "tot op het bot" geschuurd...
pi_81351149
frustratie ten top, zo'n mooi fornuis en dan nog je eitje bakken op een gastoestel

goed idee voor de houten vloer, mooie oude robuuste uitstraling is altijd een mooi gezicht.

(oh en je wist echt nog niet dat een stofzuiger per definitie een verbouwing niet overleefd?! dat is mij nl nog geen enkele verhuizing / verbouwing gelukt, heb wat stofzuigers gehad inmiddels..)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81351327
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:42 schreef WRH het volgende:

(oh en je wist echt nog niet dat een stofzuiger per definitie een verbouwing niet overleefd?! dat is mij nl nog geen enkele verhuizing / verbouwing gelukt, heb wat stofzuigers gehad inmiddels..)
Mijne heeft het overleefd!!! (Alleen z'n snoer wil alleen nog maar opgerold - geen probleem, zit nu knoop in het snoer)
pi_81351528
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:47 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Mijne heeft het overleefd!!! (Alleen z'n snoer wil alleen nog maar opgerold - geen probleem, zit nu knoop in het snoer)
ik vind het knap, enige dat onze laatste verbouwing heeft overleefd is een senseo, die staat nu bij de verbouwing van vrienden, voorzolang hij het nog overleefd
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81352834
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:47 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Mijne heeft het overleefd!!! (Alleen z'n snoer wil alleen nog maar opgerold - geen probleem, zit nu knoop in het snoer)
@ Beijtje:
picture this: een galmende docent medische techniek voor de klas jonge meiden: en zústers !!!
NOOIT een knoop in een snoer.
Honderd jaar later hoor ik de man's stem nog als ik een knoop zie in een snoer.

kans op kortsluiting als ik mij goed herinner.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:43:41 #171
130803 Gripper
Get a grip
pi_81567269
het is even een beetje druk hoor....

Het weekend was weer goed gevuld, alle schilderwerk aan muren en plafonds is afgemaakt, een mooie laminaatvloer gelegd in onze slaapkamer, en de vloer beneden ligt lekker te drogen (dat hoop ik tenminste)
Kozijnen binnen geschuurd en in de grondverf, vandaag de eindlaag. En dan is het binnen stofvrij en klaar voor de vloerenschuursessie!

In het oude huis stapelen de dozen zich inmiddels aardig op, door de kleine vertraging van de vloer ziet het er naar uit dat we niet in 1x over gaan, maar in 2 weekends: dit weekend onze keuken + slaapkamer, en dan gaan we er alvast wonen. Het weekend erop verhuizen we dan de rest.
Foto's volgen zoals gebruikelijk iets later
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81567983
Ziet er erg goed uit. Vooral het stucwerk is super strak. Ik heb al meer werk gezien van deze mannen als ik het me goed kan herinneren. Op hun site zie ik echter geen prijzen terug. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat ze rekenen?

Groetjes,

Ralph
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:33:23 #173
130803 Gripper
Get a grip
pi_81572290
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:21 schreef AugustLevi het volgende:
Ziet er erg goed uit. Vooral het stucwerk is super strak. Ik heb al meer werk gezien van deze mannen als ik het me goed kan herinneren. Op hun site zie ik echter geen prijzen terug. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat ze rekenen?

Groetjes,
Ralph
vaste prijs 15 ¤ / m2
Ik stuur je wel even een pm met de details
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:52:52 #174
130803 Gripper
Get a grip
pi_81674638
Ik dacht net, laten we eens kijken naar de kluslijst en wat er allemaal al is gedaan
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:03 schreef Gripper het volgende:
Wat moet er allemaal gebeuren?
Aardig wat...

Het dak is slecht, en moet nodig gereviseerd (het bouwkundig rapport schatte de kosten op 8000 -9000 euro voor de hele dakrenovatie.) Daarvoor krijgen we :
  • een rechte nokbalk ipv de nu doorgezakte
  • nieuwe pannen + up to date isolatie
  • bitumenbedekking op de platte daken vervangen + nieuwe loodslabben (boven de keuken en de dakkappellen)
  • steentjes in de zijmuur en schoorsteen opnieuw ingemetseld
  • Alles klaar!
    quote:
    Verder willen we graag een nieuwe keuken, de huidige functioneert ok maar is erg 80's. Gaan we allemaal nog op het gemak uitkiezen, we hebben tenslotte een halfjaar de tijd. Qua plaatsing van de onderdelen is ie nu al prima, dus we gaan gasleidingen/elektra/water niet enorm verleggen. Wel een leuk plan om zelf een betonnen aanrechtblad te gaan storten, en een los fornuis te plaatsen.
    Staat er!
    quote:
    Een nieuwe CV, nu hangen er een losse badgeiser en een hele cv-oude ketel uit 1976. Dat wordt straks netjes gecombineerd. Er moeten wat leidingen verlegd worden, maar niet al te ingrijpend.
    Die hangt!
    quote:
    Plafonds stuc'en op de begane grond, en misschien ook boven nog in de ouderslaapkamer
    Hebben de mannen perfect opgeleverd. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: www.dtemming.nl
    quote:
    Laminaat op de bovenverdieping ipv vloerbedekking. (Uiteindelijk alleen in onze slaapkamer, op alle andere kamers & de overloop was de oude houten ondervloer nog goed genoeg )
    Dat laminaat ligt er, en de overige vloeren zijn gesopt, geschuurd, de naden gebreeuwd zoals een 17e eeuws VOC schip, en met bijenwas behandeld.
    quote:
    De ramen aan de voorzijde moeten nog worden voorzien van dubbel glas (en waarschijnlijk ook nieuwe kozijnen, want zo te zien past er geen dubbele ruit in het nu aanwezige smalle kozijn)
    Klusje nog te doen.
    quote:
    badkamer is helemaal ok, maar daar zou nog wel een raam in mogen, sowieso moet daar actieve afzuiging worden aangelegd. Zie hiervoor even de foto van de achterkant van het huis: aan de ene kant zijn daar ramen (grote slaapkamer) aan de andere kant betimmerd. Dat was vroeger ook een kozijn, maar het is nu een dichtgetimmerde wand waarachter de badkamer zit. We willen die hele betimmering weghalen, een echt muurtje opmetselen met daarin een raam, vervolgens netjes witten zoals de rest van de achterkant. Aan de binnenkant, in de badkamer, zitten er gipsplaten tegenaan, en daar kunnen we dus ook wel een kozijn in uitzagen.
    Uiteindelijk werd het geen raam in de zijwand, maar een lichtkoepel (al geplaatst) en de buitenwand met de schrootjes wordt een buitenstucplaat die op dezelfde manier gepleisterd wordt als de rest van de achtergevel. Moet nog plaatsvinden, ik denk dat we onze stukadoorshelden gewoon weer vragen
    quote:
    Het L-vormige muurtje in de woonkamer verwijderen en de daar ontstane open plek netjes repareren met vloerdelen.
    De foto's van de muurtjessloop en de vloer leggen staan ergens op pagina 3 van dit topic
    quote:
    De hele vloer nog maar eens schuren en lekker in de olie vlak voordat alle meubels erin komen.
    Vorige week was de vloer nog te vochtig doordat de stucloper er zo lang op had gelegen, 11% vochtigheid. Nu is het nog steeds 9%, maar met het lekkere weer van de laatste dagen hebben we goeie hoop dat het schuren komende week gaat plaatsvinden.
    Dat houdt in: dit weekend een halve verhuizing, alleen de keukeninventaris, schuur, en bovenverdieping-spullen overbrengen. Volgend weekend de woonkamer dan nog.
    quote:
    Schilderwerk achter: paars is niet zo onze kleur, dus dat mag iets anders worden. Boeiboorden voor mogen ook wel een verfje.
    Moet allemaal nog gebeuren. Binnen schilderwerk wel zo goed als af, nog 2 kozijnen.
    quote:
    De zijmuur moet nodig weer eens gewit (achter is in 2007 gedaan)
    Zomerklusje


    Nieuwe klussen die met stip op de kluslijst zijn binnengekomen:

  • De hal betegelen, eerst nog even een egale betonvloer storten. tegeltjes, zwart & wit marmer met "antieke uitstraling" liggen al in de schuur. We leggen ze in een schaakbordpatroon.
  • Vensterbank keukenraam. We moesten er een hap uitzagen om de koelkastdeur ver genoeg te kunnen openen, maar nu moet de rand nog netjes afgewerkt. ik zag in Riooh's topic een mooi idee, dat ga ik ook proberen met mn frees
  • bergvliering bij een van de slaapkamers: nieuw vloertje leggen, verlichting maken.
  • In de schuur werkbanken verplaatsen en wat kasten maken voor klusmateriaal, etensvoorraad (reminder: in een dichte muisvrije provisiekluis )
  • Houthok van de huidige locatie verplaatsen naar naast de schuur, tegen de zijkant aangebouwd. naast de schuur is een grote loze ruimte, en die kan op deze manier mooi worden benut. Een deel van de pannetjes van het oude dak hebben we bewaard, daarmee kunnen we een mooi afdak maken aan de schuur vast. Ik ga voor het houthok nog even spieken bij Twentemeisje.
    Stookhoutadresjes zijn nog steeds welkom.
  • Een écht goede oplossing voor de dakdoorvoer van de kachelpijp. Die dubbelwandige pijp die de vorige eigenaar zelf heeft geknutseld, en die ik naar mn eigen idee prachtig heb vastgezet, is niet helemaal de officiele manier: door een verdieping heen moet je over de hele hoogte van die verdieping-doorvoer een dubbelwandige buis plaatsen. Dat zal misschien betekenen dat we ter plaatse van de kachelpijp weer een gat moeten maken in het mooi gestuukte plafond van de woonkamer...
  • Op de begane grond kunnen er geen ramen open, alleen ventilatieroosters. Dus er mag een bovenlichtje komen boven de achterdeur.
  • Meterkast op termijn vervangen voor een moderne, en in ieder geval op korte termijn van de huidge 1x35 A aansluiting naar een 3 fase aansluiting met 3x25 A. Daarvoor ben ik al met Stedin aan de praat gegaan.
  • Gordijnen, lampje, vaasje, potje, dingetje. En de tuin natuurlijk nog.

    Oh, de fruitboompjes van de oude eigenaars hebben luizen. Die komen ze nog ophalen, maar je kunt een boom in volle bloei niet uit de grond trekken, dus ze komen er in oktober wel even voor langs (mooi, hebben wij deze zomer gratis appels en peren)
    Wat doe je tegen luizenbeesten op fruitbomen?

    Foto-update vanavond, ik heb er weer heel wat!
  • Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_81675602
    Er is al een hoop gebeurd! Fijn he, dingen afstrepen van je lijst?
    Wel jammer dat er voor elke klus die gedaan is ook weer 5 nieuwe bijkomen, haha...
      zaterdag 22 mei 2010 @ 08:55:58 #176
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81752861
    Zo, even snel foto's die ik al dagen beloofd heb, voordat we zometeen ons bed en kasten uit elkaar gaan schroeven

    Er is druk geschuurd, gegrond en geschilderd:








    De kachel heeft buiten een fijne schrobbeurt gehad:


    En zn groene onderplaat is nu zwart:


    Maar gelukkig hebben we tussendoor ook nog tijd voor wat sport!


    En tenslotte: vloer in onze slaapkamer klaar!


    Vandaag gaan we alvast de helft van onze spullen verhuizen
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_81756699
    Verhuisze, mooie kleuren zie ik voorbijkomen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00:00 #178
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
      dinsdag 25 mei 2010 @ 10:16:21 #179
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81860936
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 18:00 schreef Vonkenboer het volgende:
    Dan hebben jullie het verhuizen wel aardig gepland ! Heb je prima weer bij
    t was bijna tè warm voor verhuizen, al dat gesjouw met dozen, met name in het oude huis waar je drie trappen op en af moet. Maar: t is gelukt, minstens 2/3 van onze spullen is over, onze nieuwe eettafel staat er (maar moet ook weer aan de kant als ze maandag gaan schuren) en we slapen er heerlijk

    Vanavond even kijken of Ziggo het internet netjes heeft overgezet, en dan kan ik weer wat foto's online zetten.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 26 mei 2010 @ 22:44:36 #180
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81947599
    Ja hoor!

    Alles doet het, dus we kunnen weer dingen op internet doen!


    De verhuizing verliep soepel met zoveel hulp:


    En de eettafal staat al bijna op zn pootjes POTEN


    De eethoek! Zondag ochtend hebben we heerlijk gerommeld, ik heb mn espressospulletjes geinstalleerd, en dan lekker op het gemakje ontbijten in je nieuwe huis. Dat er overal nog dozen staan die uitgepakt moeten worden maakt niks uit


    Weer een goed idee van mn liefje, eerst al dat experiment met sisaltouw en kit in de naden van de vloeren. En nu wilde ze op tweede pinksterdag het halletje schilderen, maar dat moest nét-niet-wit zijn, en we hadden alleen nog strak witte latex. Dus wat doe je dan? Je weet dat er op zo'n dag giga-rijen bij de bouwmarkten staan, en om nou voor 1 emmer verf weer naar de hornbach te knallen... Een bekertje koffie erbij (oploskoffie dan wel) en je krijgt een heel licht mokkaverfje. En de hal rook ook nog eens heel lekker



    Op zaterdag hadden d'r neefje en nichtje al geholpen om de hal te plamuren.


    En na al die klusserij is het lekker BBQ-en, in je eigen tuin en met je eigen keukengereedschapjes weer bij de hand.


    En tot slot hebben de oude keukenkastjes een bestemming gekregen in de schuur: daar mogen straks gereedschappen en klusspullen een plekje vinden.


    Morgen gaan we de ikea even bekijken voor een los aanrechtblokje in de keuken (zodat je lekker bij het raam met uitzicht op de tuin kunt snijden, marineren of wat dan ook. En als er een feestje is, zet je het blok als een soort bijzettafel buiten neer. Dit zou m worden:
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40157485
    Alleen we willen het liefst die verweerde oud-houten look, zoals onze eettafel. Kan dus ook best zijn dat we nog even bij de teak-winkel gaan kijken.

    Iemand tips om dat ikea blok te verouderen? Donker beitsen is een idee, of oliën? Schuren en schaven? met een gasbrander erop, of de kloofbijl er een paar keer in zetten? Alle tips zijn welkom (mits ie er mooier en doorleefder van wordt )

    En we moeten ook nog een kast voor de slaapkamer, daarvoor hebben we al wel een ikea ding in gedachten.
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59861436

    Oh ja, dit is ook nog wel een leuke. Ik had verteld dat ze dik gstuukt hadden in de keuken he? Dit stopcontact zat voordat er gestuukt werd aan de oppervlakte, en ligt nu 4 cm diep. Zulke lange boutjes kon ik niet vinden, dus ik heb een stuk draadeind gekocht, op lengte geknipt, en met moertjes de contactdozen in de inbouwdoos vast gezet.


    [ Bericht 2% gewijzigd door Gripper op 26-05-2010 22:52:15 ]
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_81948390
    Verhuisd, jeeeeej!
    pi_81949271
    er staat me iets van loogen bij maar of dat het hout nu doorleefder maakt
    Vind de tafel gaaf zulke poten hebben wij ook in teak, overigens handig die stoelen met handgreep
    En hoe is de hal met koffie geworden?? van de BBQ en dat tijdens bedtijd
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_81968882
    Hoe is uiteindelijk je dak geworden, heb je daar ook foto's van?
      donderdag 27 mei 2010 @ 14:22:56 #184
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81969814
    Eigenlijk alleen deze,

    maar daarop zie je maar een deel van het pannendak.

    Ik zal vanavond wat foto's maken van hoe het er nu uitziet in relatie tot het dak van de buren. En de zinkrtand op die vers gemetselde rollaag zie je dan ook meteen zitten. En dan heeft de aannemer ook nog de schoorsteen (Die schots en scheef gemetseld was, en nooit gevoegd) in zn geheel opgestuukt, we hebben nu dus een lief wit schoorsteentje
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_81980307
    gefeliciteerd met het verhuizen! lekker he?
    erg grappige oplossing trouwens, die koffie in de verf, gaat dat echt?! briljant!
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:04:47 #186
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82017271
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:36 schreef WRH het volgende:
    gefeliciteerd met het verhuizen! lekker he?
    erg grappige oplossing trouwens, die koffie in de verf, gaat dat echt?! briljant!
    Ik was er ook verbaasd over. Maar mn meisje heeft een opleiding tot lerares tekenen gevolgd, dus die weet dat soort dingen wel. t is ook eigenlijk wel logisch: als je verf water verdunbaar is, kun je er koffie op waterbasis bijgooien. Wel goed roeren
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_82017742
    ja logisch natuurlijk, water, koffie, als je er over nadenkt kan het natuurlijk wel.
    lekker hoor, thuiskomen in een koffie geurtje
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
      zondag 30 mei 2010 @ 23:10:23 #188
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82125401
    Het wordt even een update zonder foto's, want we hebben de hele woonkamer weer ingepakt, en daarbij ook het datakabeltje
    Nee, we gaan niet nu alweer verhuizen, maar morgen komen ze schuren, dus de hele vloer is leeg. Alles staat tijdelijk even in de twee kleine kamers, en deels in de schuur.

    Gisteren al ons resterende spul uit het appartement gehaald, en een laatste bezem en stofzuiger erdoorheen. Het moet netjes zijn, want morgen komen er kijkers!

    Vandaag een mooi zoldertje gebouwd boven in 1 van die kamers, daar zaten twee hoogslapers. Wij gaan onze tenten en slaapzakken daar parkeren, de hele kamer wordt een grote opslagruimte voor al onze buitensportspullen.

    En...
    Vandaag liep de gootsteen ineens wel erg langzaam door. En ook het toilet, en het putje buiten in de tuin. Na wat pogingen om het zelf te verhelpen hebben we al snel zo'n 24/7 riooldienst gebeld, en die kwamen gelukkig binnen een uur. De vorige eigenaar had me ooit eens uitgelegd waar in het poortje naast het huis een ontstoppingsstuk zit, en nadat we die opgegraven hadden kon de hele boel doorgespoten worden. Volgens de reiniger was er heel wat bouwrommel doorheen gespoeld wat niet in een riool thuishoort, allemaal grijze drab... Plus een wcblokje wat ineens voorbij kwam drijven. Cement, of stucadoorsmaterialen?
    Nou ja, de riolering loopt weer, hij heeft m tot aan het hoofdriool door gespoten en wij zijn 300 ¤ armer

    Hopelijk komt het kabeltje overmorgen weer tevoorschijn als we de dozen weer kunnen uitpakken op onze glimmende vloer, en kunnen de foto's van rioolprut, overvolle kamers, het tentenzoldertje én de nieuwe Elga-kledingkast van ikea online!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 31 mei 2010 @ 14:35:35 #189
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82143110
    Wat een werk heb je verzet zeg..
      dinsdag 1 juni 2010 @ 10:22:18 #190
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82179937
    Verdammt nochmal!
    Weer niet schuren, nog steeds teveel vocht in de vloer... De helft van de kamer is nu al goed droog, maar op enkele plekken zit het nog rond 5 tot 6 %, en dan bestaat de kans dat de olie eraf bladdert.

    Dus we moeten nog maar weer even wachten, vrijdag gaan we het nu proberen. En dat terwijl zaterdag ons 100-jarig straatfeest is, we hebben aan het begin van de klusserij geroepen dat we voor het feest klaar wilden zijn

    Dan maar gordijnen ophangen ofzo.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_82181477
    ah tegenvaller.
    heb je niet een paar van die kleine rotklusjes die bij ekaar dan toch zomaar 2 volle dagen werk blijken te vormen?
    deden wij meestal, voelde best wel lekker omdat je dan heel veel klusjes na zo'n dag kunt afstrepen en lijkt het straks of je opeens 2 dagen eerder klaar bent ipv later
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 11:50:38 #192
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82182864
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 11:11 schreef WRH het volgende:
    ah tegenvaller.
    heb je niet een paar van die kleine rotklusjes die bij ekaar dan toch zomaar 2 volle dagen werk blijken te vormen?
    deden wij meestal, voelde best wel lekker omdat je dan heel veel klusjes na zo'n dag kunt afstrepen en lijkt het straks of je opeens 2 dagen eerder klaar bent ipv later
    Dat zou voor het moreel wel goed zijn ja...
    Ik had gisteren en vandaag vrij gepland, om kozijnen te kunnen aflakken en eventueel alvast een begin te maken met het afschuren van de paarse gruwel aan de buitenkant. maar ben vandaag toch maar gewoon naar mn werk gegaan.

    Gisteren zijn er wel 4 kozijnen af gekomen, dus het was ook zeker geen verkeerd bestede dag, en ik moest toch de hele dag thuis zijn omdat we een nieuwe wasmachine kregen. De oude staat nog in het appartement, en is zo versleten dat we zelfs de moeite niet willen doen om m 4 trappen af te sjouwen, we zetten m lekker "ter overname" in.

    Nu nog een plan voor de gordijnrails, dat had dan wel mooi vandaag gekund als ik niet toch naar mn werk was gegaan. We hebben bij IKEA hele mooie rvs steunen gezien, deze:
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00144862

    Zijn er in 1,40 en in 2 meter lengte. Alleen, het kozijn is 2,40 breed, en de gordijnen moeten natuurlijk wel aan weerszijden voldoende ver voorbij het kozijn kunnen komen om het lichtdicht af te sluiten.

    Ik zit nu te denken om er maar 2 van 1,40 te halen, van allebei een klein stukje afzagen, en dan met een busje inwendig verbinden. Zo kun je met 3 steuntjes toe ipv 4. Een roede van 2 meter kan tenslotte ook met 2 steunen worden opgehangen, dus een overspanning van 2,50 met 1 steun in het midden lukt zeker.
    Vanavond eens mee aan de slag

    Zonder foto's helaas, t kabeltje is nog niet terecht...
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 2 juni 2010 @ 12:29:41 #193
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82229925
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 11:50 schreef Gripper het volgende:
    Zonder foto's helaas, t kabeltje is nog niet terecht...
    Het kabeltje is weer terecht!
    Nu mn stempas nog, ik ben dat ding kwijt in 1 van de vele dozen, en ik wil wel graag mn democratisch recht uitoefenen...

    Foto's bij de ergens hier boven staande posting:
    Vandeweek langzaam aan de woonkamer volgestapeld met dozen


    maar nu is ie op de tafel na helemaal leeg voor het schuren. Hopelijk gaat het dan morgen gebeuren!


    Een stellingkast van Ikea (78 x 78 cm) past exact in onze overloop inbouwkast van 80 x 80. De oude cv heeft plaatsgemaakt voor handdoeken en dekbedden.


    De nieuwe kledingkast, met een zee van ruimte. Slaapkamer is nu, op de gordijnen en de vensterbank na, af


    Dure grapjes op zondag... Gelukkig wel goed werk geleverd, en ze waren er snel!




    En weer een blinkend schone rioolbuis. (Ja dat ding is van gres, dus dat hoort bruin te zijn van binnen. )Grijze drab hoort niet in een riool thuis, dat is waarschijnlijk cement/metsel/stuck/ andere bouwrommel die zich in de loop der jaren opgestapeld heeft....


    En tenslotte het zoldertje in 1 van de kleine slaapkamers, voor onze tenten en slaapzakken:




    De chinees in Vreeswijk doet nog steeds goede zaken op dagen dat we onze klushulpen over de vloer hebben. De eerste spaarkaart is alweer bijna vol
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      zondag 6 juni 2010 @ 22:59:38 #194
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82422328
    Zo, dat was een goed weekend. Gisteren hadden we het straatfeest omdat de straat 100 jaar bestaat dit jaar. En ik ben er nog steeds licht brakjes van
    Toen we hier voor het eerst kwamen vertelde de makelaar nog: t is een gezellige buurt, en daarmee bedoel ik niet: vlaggetjes aan de huizen tijdens het wk, en met je plastic stoelen voor je huis bier zitten drinken.
    En wat hangt er nu? Hij heeft gelogen!

    Ik heb ze zelf mede opgehangen, dus ik moet er ook niet om zeuren.

    Feest kan ik kort over zijn: t was goed, zeker toen aannemer Maarten bedacht dat de oude dakbalken die nog in ons houthok liggen wel goed zouden fikken.
    Een buurman die al wat op had was daar erg blij mee. Sowieso is het leuk om de oudere bewoners in de straat los te zien gaan op allerlei oude twistnummers die de band speelde


    Vandaag hebben we dus niet meer zoveel gedaan na dat feestgeweld van vannacht, maar gisteren is er wel gewerkt: gordijnen!

    Inmiddels hebben we ook weer gordijnen in de slaapkamer. Elke dag dit uitzicht is niet vervelend, maar een beetje privacy is ook wel lekker.


    T is zo'n systeem geworden met een ijzerdraad op spanning, maar dat kun je natuurlijk niet in een gipsplafond schroeven, dan trek je alles los. We hebben een plank op het kozijn vastgeschroefd, en daarop zitten de houders voor de draden. Twee rijen achter elkaar: donkere gordijnen in de kamer, witte aan de buitenkant om de warmte tegen te houden.

    Omdat de draden een paar cm uit elkaar moeten hangen, eerst een blok op de plank vastgeschroefd


    Alles was alvast in de grondverf gezet voor het monteren.


    Daarna tegen de muur, of eigenlijk: tegen het kozijn.


    En klaar: de nieuwe gordijnen zijn nog bij moeders om te laten omzomen, maar de oude kunnen er in ieder geval tijdelijk even overheen hangen.


    Tot slot heeft de bouwstofzuiger ook weer eens aan iets anders dan puin en zaagsel mogen snuffelen: een van de fruitboompjes in de tuin zit vol met rupsen. En aangezien we de gemeentes in de zomer ook met grote stofzuigers bezig zien in de strijd tegen de eikenprocessierups, dachten we: dat proberen wij ook!
    Het werkt redelijk, de helft van de boom is al rupsvrij. Alleen we zijn nu door onze stofzuigerzakken heen...


    De woonkamer is maar weer eens leeg, want morgen gaat het schuren dan echt gebeuren!Waarschijnlijk, volgens onze parket expert is het voor 99% zeker droog genoeg na dit warme weekend. Die ene 1% gooit hopelijk geen roet in het eten, we willen nu eindelijk weleens onze woonkamer gaan inrichten, want dinsdag komt er een bank, en die past niet meer in de schuur erbij
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_82425044
    Leuk om met je / jullie neus in de boter te vallen : feestje .

    Slim met de stofzuiger: jullie hebben al meer slimme dingen bedacht.
    Koffie ! bijvoorbeeld.

    En zo langzamerhand nestje bouwen.
    Tuurlijk kan de bank erin : NIET schuiven over de nieuwe vloer: wél tillen.
      maandag 7 juni 2010 @ 09:43:20 #196
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82430768
    Bij de gemeente doen ze het precies zo met processierupsen


    Nou, die bank moet sowieso de schuur in, want er wordt ook vandaag nog geen vloer geschuurd. Die ene % he... Nog steeds teveel vocht, nu nog maar op 1 plek, maar wel net waar we het meeste zullen schuiven met stoelen: onder de eettafel. Daar wil je dus echt niet dat je waxlaag eraf gaat bladderen.

    Het euvel is waarschijnlijk dat we een massief volgestorte kruipruimte hebben, waardoor er meer vocht in de vloer kan blijven hangen dan bij een ventilerende vloer. Daardoor gaat het zo langzaam, ondanks het mooie weer.
    Het nieuwste plan van de vloerenboer is dat hij een vochtwerende coating in de vloer aanbrengt, wachten op voldoende droge planken hoeft dan niet meer. Gezien de ondergrond kan dat bij ons geen kwaad. Op die coating kan dan gewoon de waxlaag worden aangebracht. Wordt wel iets duurder, door die coating, maar je bent dan wel voor altijd van optrekkend vocht in je vloer verlost.
    Zal nu wel woensdag of donderdag worden.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_82622946
    En? Hoe staat het met de vloer?
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:39:41 #198
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82623272
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 16:34 schreef Leonietje83 het volgende:
    En? Hoe staat het met de vloer?
    JAJA!!! Gisteren is het gedaan, we hadden overdag een begrafenis, en waren dus de hele dag weg. Toen we om 4 uur thuiskwamen, mochten we nog niet naar binnen omdat de vloer nog nat kon zijn, pas na 20 uur 's avonds, en dan nog alleen op sokken.
    We hebben eerst een half uur in het halletje staan kijken, voordat we bij vriendins ouders zijn gaan eten. Raar als je je eigen huis niet in mag

    Ik wilde eigenlijk pas vanavond een update met foto's erbij gaan doen, maar als er zo specifiek om gevraagd wordt kan ik het moeilijk verzwijgen. Het is echt schitterend geworden, ongelooflijk dat een schuur&waxbeurt een vloer zo kan laten opleven.

    Vanavond kunnen we eindelijk de propvolle schuur uitruimen, en de woonkamer beginnen in te richten!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_82629385
    ben erg benieuwd!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      vrijdag 11 juni 2010 @ 00:52:58 #200
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_82647898
    Nou, hier dan!
    Gisterochtend om half acht laadde onze vloerenheld Jan de Bree (weer even wat sluikreclame voor www.jbparket.nl maken) zn tools uit:


    De eerste baantjes zaten er al snel op!


    Wij hadden gisteren net een begrafenis, dus moesten op tijd weg. Veel foto's van het schuurwerk en het impregneren&waxen zijn er dan ook niet. Maar als je 's ochtends weggaat met deze keukenvloer in je achterhoofd, waar we weken lang het puin in getrapt hebben, en het idee: wat kan ie daar nou nog van maken....


    en je komt om 4 uur thuis en je ziet dit:





    Zelfs het kleurverschil tussen de oude en de nieuwe planken zie je niet meer. Super! En amper stof in huis, ook wel zo prettig.

    Zoals ik eerder al vertelde konden we ons huis gisteren niet meteen in, en zijn we van ellende maar naar de meubelboulevard gegaan. Leuke lamp voor boven de eettafel gevonden, en een tapijt meegenomen, eerst maar even iets simpels in afwachting van een definitief kleedje.

    Maar vandaag mochten we wel op de vloer! Dus we hebben eindelijk de zithoek kunnen neerzetten, met de nieuwe bank:


    Verder de eethoek teruggezet:


    En het stoere werkbankkeukenblokding van ikea in elkaar gezet:


    Aan de zijmuur naar de bijkeuken hebben we een kruidentuintje opgehangen. Ze zeggen wel eens dat de han gende tuinen van Vreeswijk het negende wereldwonder zijn


    Van links naar rechts hangen er: bieslook, paprika (geel of rood) aarbeienplantje, basilicum en paprika (rood of geel)

    Verder kon ik deze niet laten staan bij de ikea: op een mooi fornuis hoort een mooie pan! Ik had al een enorm grote gietijzeren pan voor soepen, stoofpotten en gebraad, en nu ook een kleine. Deze past precies in het warmhoudvak van de kachel, zodat stoofpotjes van de winter heerlijk kunnen pruttelen.


    Tenslotte hebben we ook nog last van iets vervelends: beestjes!

    beesjes in de sla..


    En op de kraan..


    Maar die ene die zich in de oven verstopt heeft had ik mooi te pakken!


    De appelboom is gelukkig wel weer erg blij nadat ie ontrupst is.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')